xxmartinxx

xxmartinxx

Martin Svoboda

okres Nymburk

homepage

Twitter: MartinSvoboda91

144 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 31 61 91 121
    • 20.5.2017  17:03
    Mžitky (2016)
    ****

    Film frustrující dvojím způsobem. Jednak záměrně tou vtahující bezútěšností a nemožností se postavit režimu, jednak ale nezáměrně schematičností a odhadnutelností, s jakou to dělá, nebo možná i musí dělat. Každý záběr, každý motiv, vše je tak dokonale na svém místě, že se skoro Wajdovi člověk diví, že měl něco tak samozřejmého potřebu točit. Zvlášť když totéž stejně dobře už řeklo tolik jiných filmů. Jde ale určitě o pozitivní posun oproti Walesovi a rozhodl jsem se hodnocení zaokrouhlit nahoru. Možná i pro to, že Polákům závidím samozřejmost, s jakou dokážou to, na co se v Česku s vypětím všech sil zmůžeme jednou za X let. 3 a 1/2

    • 18.5.2017  15:48
    Klient (2016)
    ***

    Když natočíte dokonalý film jako Nader a Simin, je asi nevyhnutelné, že jakýkoliv pokus o posun v témže tématu bude vyhození z rovnováhy. Možná proto je každý film Kubricka úplně jiný? Protože Stanley věděl, že dokonalost není kam posunout? Farhadi každopádně trpí na to, že vše skvělé bylo už v Rozchodu. A vše ostatní už skvělé není.

    • 18.5.2017  15:36
    Co dokáže lež (TV film) (2017)
    ****

    Trochu předem prohraná bitva, protože kdo nechce slyšet, neslyší. Ale určitě pozitivní gesto České televize takový dokument dát do kupy, navíc coby mezinárodní koprodukci. Někomu bude asi vadit rámování okupací, ale ok, musí to bejt trochu atraktivní.

    • 15.5.2017  15:52

    Dvě hvězdičky jsou podhodnocení, ale jsou zcela oprávněné podhodnocení. Ridley Scott natočil film, který vypadá, jako by nadšený debutant vykrádal Vetřelce (předně na úrovni kopírování ikonických scén), přitom se ale odmítl odvázat a užít si hororovou zábavu, ale rozhodl se to prokládat polopatickými existenciálními otázkami. Kdyby to opravdu bylo dílo začátečníka, budu snad smířlivý, ale vůči tomuhle? Že postavy jsou ještě o řád hloupější než v Prométheovi, je nakonec ten menší problém. Jeden Marťan holt jaro nedělá.

    • 14.5.2017  01:18

    Seriál rozhodně uvítám, protože jak si většinou stěžuju, že místo dvaceti dílů by stačil film, taky je jasné, že na tak hutný námět jeden film nestačí a vše se odbývá strašně rychle. Jde o odkrytí potenciálu, který zůstal nevyužit.

    • 13.5.2017  02:01
    Dorian Gray (2009)
    **

    V Obrazu Doriana Graye se píše, že není větší hřích než vulgarita. Tenhle film je velmi vulgární. Vulgární na úrovni, že obraz musí na diváky doslova bafnout, aby se lekli, a vydávat chrčivé zvuky, aby bylo jasné, že s ním není něco v pořádku. A nevadilo by mi, že je o něčem úplně jiném, než byla předloha - že Wildeovu filozofii úplně vynechává a nabízí místo ní něco jiného, jednoduššího a povrchnějšího (třeba úplně chápu, že se soustředí na téma nestárnutí coby cesty k nesmrtelnosti, které je v knize na posledním bodě zájmu). Ale nahradit komplexní témata motivací typu "v dětství ho týrali" je prostě líné. Problém taky je, když se obsadí do hlavní role takové poleno bez charismatu, že šarmantnost Graye pro ostatní nedává smysl. Nebo že kvůli efektnosti musí nakonec vypuknout oheň, což v podstatě bere smysl celému závěru. Přijde mi podivné, že tak filmový příběh zřejmě zatím nikdy nebyl dobře zfilmován a částečně z toho vidím podceňování publika - třeba to, jak moc filmaři posunují konflikt okolo Sibyl Vane, protože se zřejmě bojí, že by diváci nepochopili, k čemu vlastně došlo. Škoda.

    • 13.5.2017  01:11

    Šílený nefilm. Líná adaptace, kde lidé přeříkávají věty z knihy a vypravěč předčítá, co nedokáže režisér ukázat. A pokud k nějaké změně došlo, nejspíš kvůli ušetření času, jde o výrazné rozmělnění smyslu Wildea. Učebnicová ukázka tragicky špatného uchopení literární předlohy, které není dost odvážné, aby se vydalo vlastní cestou, tak u něj vadí jak věrnost, tak i odklony. Jediný zajímavý nápad je zahrnout v černobílém filmu pár úderných barevnách záběrů, ale to je velmi málo.

    • 11.5.2017  23:41

    Magický realismus se prostě nedá dělat s pomoci CGI. To je nakonec (překvapivě) největší problém, co s tím filmem mám. Ta neochota skončit, i když je k tomu tolik příležitostí, by se snad ještě dala omluvit, i když teda poslední třetina je těžko snesitelná. Moje výhoda je, že nemám Kusturicu moc nakoukaného - ale je pravděpodobné že mít ho v oku, tak to bude nuda od začátku do konce.

    • 9.5.2017  02:55
    Single Lady: Jízda v Óčku (TV seriál) (2017)
    **

    Single Lady jsem měl v plánu okázale vyignorovat, ten námět nemůže být víc odrazující. Pak jsem si všimnul, že za tím stojí tým Rozkoše. A skutečně - není to trapné. Problém je, že to není nic. Nedefinovaná hlavní postava se pohybuje v prostředí, které na ni pořádně ani nereaguje, a je to nesmírně unylé. Po čtyřech dílech vlastně nevím nic o ničem od vlastností protagonistky po žánr seriálu. Rudolfová musí točit festivalovky, uzamčená do krátkých anekdot tak trochu ztrácí smysl.

    • 2.5.2017  23:35

    Šlape to jako každá Marvelovka, uteče to a člověk se zabaví. Problém spočívá v tom, že chybí protagonista, hlavní postava, která by aktivně něco dělala a jejíž příběh by tomu šílenému mechanismu dodal smysl. Chris Pratt tu roli plnit nedokáže, na to má jeho hrdina tu vůbec nejvíc pasivní pozici ze všech přítomných. Jeho charisma navíc začíná být poněkud ohrané, rozhodně po tragických Pasažérech. Navíc jsem měl velký problém s tím, že nechápu fyzické limity hrdinů, kterým se, zdá se, může dít cokoliv, aniž by je to ohrožovalo, a to i za hranou třeba Rychle a zběsile. Nejde o to, že jsou "nesmrtelní", ale že nevím, čeho jsou fyzicky schopní.

    • 29.4.2017  21:04

    Úžasné, co ti nadšenci s těmi pár dolary udělali, ale celovečerní stopáž to neutáhne. I hodina by asi byla moc, ale šlo by to ještě odpustit. Dalo by se stěžovat i na občasnou nepřehlednost, ale to beru jako část kouzla.

    • 28.4.2017  19:31
    Pasažéři (2016)
    **

    Ten film má skvělý námět. Ale náměty jsou ta nejbanálnější věc, producenti mají šuplíky přeplněný úžasnejma námětama! A provedení je fatálně špatný. Fádně vykreslené postavy, jejichž chování je tak povrchně čitelné a bezrozměrné, až je to kusem otupující a kusem urážlivé. Neexistenci opravdového konfliktu (protože při tomhle nastavení je nevyhnutelný usmíření mezi nima, ty postavy nemají dost velký rozměr na to, aby mohly cokoliv jiného než naplnit klišé) si musí scénář vypomoct tím, že uměle dodá potuchu lodi - aby vůbec existovala nějaká iluze napětí. Jde o ukázku veskrze špatně realizovaného námětu, film nedokáže těžit svůj potnciál a musí si pomáhat tupýma berličkama, které by mohly přijít kdykoliv v jakémkoliv filmu. Stačí porovnat třeba s Moonem s podobným námětem...

    • 27.4.2017  19:53

    Kdyby to byla jediná disneyovka, co kdy vznikla, byl bych nadšený a unesený, ale ona není, žejo. A jako taková nenabízí dost nového, prostě jen sází na svá klišé a jistoty. A já nemůžu nezívat.

    • 27.4.2017  00:13

    Dramaturgie. Nic jiného v tom není. Hřebejk/Jarchovský jsou tak do sebe zahledění a sehraní, že nedokážou od svého díla udělat ani krok a nevidí absurdně zjevné chyby. Film je emocionálně nečitelný, zmatečný, doslovný a přitom nejasný ve svém sdělení. Jde o chyby tak brutálně začátečnické! Čtyřicet minut rozbalování dárků! Jo a je tam pořád tma! Proč je tam pořád tma?

    • 26.4.2017  23:52

    Ježiš, to je pitomost. Možná kdybych chtěl nějak rozebírat femi-témata, ok, asi bude co řešit, ale to z toho filmu pořád nedělá cokoliv jiného než nesnesitelně otravnou nudu s konceptem.

    • 25.4.2017  23:32
    Feud (TV seriál) (2017)
    ****

    Jasně, je to pop, ale od týmu American Horror Story jsem nečekal nic jiného. Jsem každopádně rád, že to je pop svou kvalitou připomínající první řady AHS, ne ty další, které jsem nakonec začal ignorovat. Navíc jako dělané pro mě, protože Baby Jane mám dost rád a Bette Davis je jedna z mých nejoblíbenějších hereček. Mimochodem ačkoliv mám rád Jessicu Lange i Susan Sarandon, svým předobrazům dámy nestačí a především u přehrávání scén z Baby jasné je vidět, o kolik víc charismatu měli herci, když se ještě hrálo... expresivněji. Každopádně ale fajn seriál, fajn stylizovaný pohled pod pokličku a především zábavné drama.

    • 25.4.2017  02:28

    Nemilé překvapení. Zatímco z každého Herzogova fikčního filmu mám poněkud strach, nakolik budu schopný se na něj napojit, u jeho dokumentů je pro mě železnou jistotou. Ale tady je podivně nesoustředěný - výpravy do Etiopie a KLDR jsou prakticky mimo téma a nenapadá mě, i při tom, že Wernerovy odbočky znám, jak souvisí s rozebíráním vulkánů. Těch momentů, kdy Wernerova slova na pozadí hrůzostrašně nádherných obrazů budí až náboženskou bázeň, tu několik je - ale je jich překvapivě málo. Vzhledem k tomu že díky Snění o propojeném světě, Happy People, Jeskyni zapomenutých snů a Into the Abyss považuju Herzoga-dokumentaristu i v poslední dekádě za filmaře v plné síle, se s tímhle promarněným a roztěkaným materiálem nemůžu smířit. Ačkoliv respekt k tomu, že ve svém věku nakukuje do aktivní sopky, tu jistě je.

    • 24.4.2017  04:42
    Uteč (2017)
    ****

    Film, který v USA hodně rezonuje. Nakonec ale hlavně fajn žánrovka, i když s trochu přetaženým koncem, který mě nebavil zdaleka tolik jako budování atmosféry bizarně nepříjemného prostoru. První půlka opravdu hodně fajn.

    • 24.4.2017  03:03
    Sůl a oheň (2016)
    ****

    Po Královně pouště, prvním tvůrčím selháním v kariéře Wernera Herzoga, přichází film, který je objektivně řečeno mnohem horší, ale taky je strhující a na rozdíl od mdlého velkofilmu svůj. Mám rád, jak se Werner dokáže rozplývat nad banalitami a mísit svou inteligenci s určitou naivitou a čistotou. Sůl a oheň určitě není jeho vrchol, ale další těžko uchopitelná filmová esej. 3 a 1/2, zaokrouhlenu nahotu primárně v důsledku celkového nízkého hodnocení. Kdyby se tu Herzog vynášel do nebes, byl bych první, kdo by poukazoval na nedostatky - ale takhle bych radši dal najevo, že ani tenhle jeho film není radno smést ze stolu. Nejen kvůli nádherné kameře.

    • 22.4.2017  16:50

    Aneb jak jde banální námět "životopisný dokument" zpracovat co nejméně přehledným a nejvíce nesnesitelným způsobem. Dokumentaristka nabrala zcela nezajímavý materiál a troufla si ho ještě skrze "ozvláštňování" pomocí více časových rovin a stylizovaných pasáží ne zkrátit, ale dokonce ještě natáhnout na brutálních 100 minut, což je čas, na jaký si smí troufnout jen dokumentarista absolutně přesvědčený o nutnosti každého záběru. Zde parta starých lidí opakuje dokola ty samé věty, nejčastěji "objevující" věci jako stárnutí... nedá se to vydržet a nechce to skončit. Nemá to koncept, strukturu, gradaci. Fušeřina.

    • 20.4.2017  01:38

    Tenhle film provází respekt za snahu o ozvláštnění a jinak taktní krčení rameny. Jenže jiné pozitivum než "snahu" tu nevidím - realizováno je to až příliš špatně na to, aby bylo prvenství omluvou. Těžko se vlastně věří, že první experiment s takovou formou v takovém rozsahu je tak málo nápaditý a promyšlený. Je to prakticky nekoukatelně nudné a jako by si to tvůrci neuvědomovali, tomu ještě přepálili stopáž na 105 minut, což byla tehdá už nálož.

    • 19.4.2017  01:12

    Obdivuhodně chladný, přesně konstruovaný film, na němž je nejzajímavější, jak málo emocí vyvolává - a to nemyslím nutně negativně. Jako by filmaři ani nestáli o to, aby bylo jejich dílo vtahující - jako by ho naopak chtěli uzavřít a vystavit jako nedotknutelný exponát. Sám nevím, co si o tom myslet.

    • 17.4.2017  19:00

    Průhlednější než vzduch a málo stylisticky ukázněné, aby se to dostalo pod kůži. Na tak čitelný námět navíc zbytečně dlouhé. Nic proti filmařským cvičením, ale tady je kupa nevyužitého potenciálu.

    • 14.4.2017  22:56
    The Nanny (1965)
    ****

    Charisma Davis je sázka na jistotu, ale tenhle film táhne hlavně William Dix, famózní dětský herec, který bohužel krom jediné další role kamsi zmizel. Pokud má tenhle film nějakou chybu, tak že se víc nedrží dětské optiky, která tu žánrovku dost ozvláštňuje.

    • 14.4.2017  19:24
    Pořad (TV pořad) (2015)
    **

    Viděl jsem jen velmi malý vzorek, asi tři díly. Aktuálně ten věnovaný dokumentu o Lucii Bílé. 70 % segmentu tvoří ukázky a ve zbylých 30 % moderátor dokola konstatuje, že to je směšné - ne proč, jen to prostě řekne, chybí jakýkoliv kontext, myšlenky, cokoliv. Smysl pořadu je zřejmě v tom vyložit lidem, co si mají konkrétně myslet, ovšem s tím, že to je nakonec to, co by si beztak mysleli. Asi potvrzení, jak je celá komunita Pořadu inteligentně nad věcí, aniž by bylo nutné začít přemýšlet a vysvětlovat. Možná to potěší lidi, kterým moderátor přijde vtipný? O to jde? Být vtipný a náhodou k tomu pouštět ukázky z televize?Asi kdyby mi Staněk přišel jakkoliv vtipný, viděl bych to jinak? Nevím, nerozumím tomu, proč bych se na to měl dívat a co bych si z toho měl odnést. Pozitivně se dají hodnotit jen ty samotné ukázky ze špatných pořadů, ale nevím, proč si radši nepustit nějaký sestřih na Youtube.

    • 13.4.2017  13:26
    Pěstírna (TV seriál) (2017)
    ****

    Sice bych radši jeden pevný film než devět a půl třináctiminutovek (popřípadě proč alespoň neuvést sérii najednou, jak to dělá Netflix?), ale jinak podobná spokojenost jako s Tiffany. Je to špinavé, je to promyšlené, nejde to k cíli nejkratší cestou. Nebojí se to tvořit si vlastní pravidla světa ani nabourávat očekávání. Viděl jsem to teda celé najednou, což, myslím, zážitku prospělo, ale třeba jsem na tohle moc konzervativní a ostatní s představou thrilleru, kde se napětí musí neustále pozastavovat, nebudou mít takový problém. Ke konci každopádně roste intenzita a Fehu se snaží na těch malých plochách gradovat, co to jde - je vidět, že je to i střihač. Sice tomu chybí přesah Tiffany, ale i klaustrofobní střet pudů a instinktu přežití stojí za vidění.

    • 13.4.2017  00:59

    Aldrich bohužel není zvlášť dobrý režisér. Baby Jane jeho rutinu utáhla díky atraktivnímu námětu, který vedl jeho ruku. Zde by při všech těch zvratech a posunech motivací bylo zapotřebí větší řemeslné a vypravěčské důmyslnosti. Je to škoda.

    • 12.4.2017  13:15

    Doteď jsem byl pyšný na to, že si Rychle a zběsile umím užít, ale tady jsem popravdě asi na deset minut usnul. Nemůžu říct, že by nějaká část byla špatná (i když si trvám na tom, že první půlka je lepší), ale celek ty víc než dvě hodiny neutáhne a začne být poměrně úmorný. Mrzí mě, že akci si kvůli dementní kameře nejde plně užít (rozhodně tomu nesluší IMAX), ale její velkolepost má něco do sebe. Osobně nejsem touhle sérií otrávený a umím si představit, že u dalšího dílu to na mě opět bude fungovat. Rozhodně mi představa devátého a desátého Rychle a zběsile dělá míň vrásek než třeba pátí Piráti.

    • 11.4.2017  02:05

    "Psychologicky" je i při té přetaženosti ten film vynikající, tedy na teoretické rovině motivů postav a témat. V praxi vypadá směšně. Dovětek, kde Crawfordová s úsměvem vše vysvětluje, už je poslední hřebíček do rakve - tenhle film trestuhodně nedokáže prodat svůj skvělý potenciál.

    • 9.4.2017  23:21
    Zádušní oběť (TV film) (2017)
    *

    Přepjaté a přitom nesoustředěné. Kýč a prkennost, kdy z pitomé závěrečné montáže překvapí hlavně, o čem to vlastně mělo celou dobu být, i když to nebylo ani trochu jasné. Špatně vše od vedení herců po nadužívání hudby.

<< předchozí 1 2 3 4 31 61 91 121
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace