xxmartinxx

xxmartinxx

Martin Svoboda

okres Nymburk

homepage

Twitter: MartinSvoboda91

141 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 31 60 90 119
    • 30.3.2017  00:31
    Kancelář Blaník (TV pořad) (2014)
    ***

    Každý díl má aspoň jeden povedený vtip, což vlastně na internetový seriál o délce epizody deset minut stačí. Mohlo to být ale o tolik víc, kdyby se tvůrci nebáli toho, že diváci budou muset začít i přemýšlet!

    • 29.3.2017  14:57

    Ta sošná strnulost mi nevadila, stejně jako okázalé myšlenkování. Nějak se to k tomu všemu hodilo. Možná i proto, že moje očekávání byla poměrně opatrná, je to nejen naplnilo, ale i mírně překonalo - v tom, že jsem se nenudil, že to nedělalo ostudu předloze a že mě uspokojila vizuální stránka. Za neexistující 3D body strhávat nebudu, ale bylo fakt špatný, jinak ok. Asi není co víc řešit. Prostě fajn kino. 3 a 1/2

    • 26.3.2017  22:35

    Hezká batmanovská přehlídka, která v sobě má vše, co si s dnešním fenoménem Batman (i v důsledku revizionářské předlohy) spojujeme. Trochu mě mrzí mělké charaktery, ale na druhou stranu může díky tomu film odsýpat.

    • 26.3.2017  21:39

    Asi bych ocenil hutnější kresbu a propracovanější postavy, ale jinak jde o příjemný komiks, který strčí do kapsy většinu hraných Batmanů. Sice ve smyslu pěkná malá věc než plnohodnotný příběh, ale nevadí. 70 %

    • 26.3.2017  17:41
    Doktoři (TV seriál) (2017)
    ****

    Po obludně amorální Nemocnici Motol, která se vyžívala ve sledování toho, jak jsou lidé na dně, trpí a mají strach, tentokrát náprava formátu - smysluplné, logické, přitom ne chladné.

    • 25.3.2017  23:14
    Zardoz (1974)
    ***

    Zardoz je jeden z těch filmů, o kterých každý ví, ale málokdo mu je ochotný věnovat skoro dvě hodiny času. Dává to smysl, protože je nevyhnutelné se v té postapokalyptické drogové halucinaci ztratit. Zároveň to ale není pitomý film a jeho svéráznost nezapře schopné tvůrce, kteří ozkoušeli tuhle slepou větev kinematografie. Neuspěli, neselhali, rozhodně dosáhli, co říct jiného, jedinečného estetického zážitku.

    • 25.3.2017  01:35
    Rozpolcený (2016)
    **

    Chápu, že Shyamalanova špatnost už dosáhla zenu a nyní je v něm opět potřeba hledat hloubku, vyšší propracovanost a nějakou filmařskou pravdu, kterou ve všech těch splaškách nalezl. Ale já vidím pořád jen příšerné vedení herců, nadutý a přitom hloupý scénář a úlisnou režii. A na konci jeho filmů se pořád směju.

    • 23.3.2017  23:07

    Jeden z těch filmů, kde postava v depresi náhodně zapne televizi a zrovna v ní běží reportáž právě o tom, co ji tak štve. Nesnesitelně klasické drama bez snahy o cokoliv než vyždímání atraktivního tématu, kvůli kterému se na to budou chtít lidi podívat i před odrazující hodnocení. Nedívejte se, radši si přečtěte něco na Wikipedii.

    • 21.3.2017  23:53

    Naštěstí mnohem víc než "jen" výstava Marlene Dietrich. Celý film na ni sice dostředivě spoléhá, ale staví okolo své ikony plnohodnotný příběh a zcela nesamoúčelně buduje zážitek z přítomnosti ap plného zužitkování velké hvězdy coby objektu, symnolu, ale i prostě jako dobré herečky.

    • 21.3.2017  23:40
    Život (2017)
    ****

    Pod filmem s tak okázalým názvem se nakonec skrývá roztomile bezelstná podívaná, výživná vykrádačka Vetřelce, osvěžující právě svou bezduchostí a hloupostí. Vlastně se v kině moc často nevidí tak čisté béčko, kde se hloupé postavy seřadí do řady před neporazitelné monstrum, aby mohly být jedna za druhou zlikvidovány. Jde tu být buď nonstop naštvaný, jak debilně a mimozemsky se tu všichni chovají, nebo se dá nahodit otupělý úsměv a užít si tu upřímnou pitomost se vším všudy. Velký plus i za to, že jde o svižnou devadesátiminutovku - jak má dnes každý blockbuster přes dvě hodiny, začíná být nesnesitelné. 3 a 1/2

    • 19.3.2017  23:57

    Kdyby se to k něčemu dostalo, byl bych asi smířlivější, ale jsou to fakt jen žánrová klišé. Řekl bych, že dnešní komedie už by měly být někde dál než celovečerní SNL skeče, protože pak logicky nemohou proti krátkým, řízným SNL skečům obstát.

    • 19.3.2017  22:15

    Možná je to jen vánoční nic na jedno spláchnutí, ale jak je pod tím podepsaná Coppola a hraje v tom Murray, tak bych čekal životnost aspoň do toho března. I když pochybuju, že tohle se hýbalo v den premiéry. Unylé, ospalé, a to vše i tehdy, kdy by nemělo. Navíc Murray už začíná trochu čpět čtvrtníčkovským odérem "prodávám, jak se neprodávám", z čehož bolí u srdce.

    • 19.3.2017  11:08

    Zremakeovat filmy Mary Pickfordové s Shirley Temple, tedy tentokrát s opravdovým dítětem, se zdá zpětně jako logický nápad, i když tenkrát to muselo působit dojmem svatokrádeže. Vzniká každopádně zajímavý paradox, kdy v jednom filmu imituje dospělá žena znepokojivým způsobem dítě, a v druhém dítě stejně znepokojivě imituje chování dospělé, nebo alespoň mnohem starší dívky, jak se Shirley pokouší být "velká herečka" ve svých jedenácti letech. Stejně jako u filmů Pickfordové platí, že tohle samotné už je jediný důvod, proč těm snímkům věnovat pozornost, tady snad ještě pro rané užití barvy.

    • 19.3.2017  10:45

    Na fenoménu Mary Pickfordové je rozhodně z dnešního úhlu pohledu cosi zneklidňujícího a fetišistického. Třicátnice hraje desetiletou holku s větším důrazem na nenucená bezprostřední gesta než skutečné děti, což obzvlášť v interakci s dospělými (tím spíš dospělými muži) může působit opravdu podivným dojmem. V době vzniku to bylo samozřejmě bezelstné snění o nevinnosti, teda "prý". Koukat se na její filmy se každopádně dneska nese už výhradně na vlně neustálého zhodnocování onoho fenoménu, jinou hodnotu nemají.

    • 18.3.2017  20:28
    Coherence (2013)
    ***

    Tikající hodiny se ve filmu objeví až někdy v půlce (a jsou jen výsledkem řetězce nepřesvědčivých dohadů), takže je problém tohohle filmu předně s úprkem, kterým se postavy zcela nelidsky řítí kupředu, aniž by o čemkoliv přemýšlely. Samozřejmost, s jakou skočí do paranormální fyziky, je taky dost legrační. Vysvětlení spočívá možná v "punkové" produkci, která jistě přinesla kus autenticity, ale v pětidenním přeřvávání se navzájem herců se ztratila kontinuita a přirozenost.

    • 18.3.2017  12:45

    Miyazaki se hodně pere s námětem o leteckém inženýrovi, který vlastně jen projektuje a projektuje... Události se prostě tak nějak samovolně dějí a on na ně reaguje... samozřejmě je to krásně natočeno, ale nevtáhlo mě to do sebe.

    • 16.3.2017  17:37
    Ďáblové (1971)
    ****

    Kladivo na čarodějnice meets Caligula. Hyperaktivní, špinavé, dekadentní. Trochu filmařské blbnutí, ale proč si někdy nezablbnout.

    • 15.3.2017  04:07
    O čo ide Idě (TV film) (2016)
    ****

    Byl jsem trochu zmatený tím dětským doprovodným komentářem. Sice jsem byl za něj v podstatě rád (dokumenty se dnes zbytečně bojí voiceoveru), ale nějak mi ta holka zněla moc uměle. To je ale jediná výtka k tomuhle dokumentu, rozhodně nejlepšímu z české sekce Jednoho světa 2017. Pěkný film plný energie, hezky se doplňující s FC Roma.

    • 15.3.2017  03:37
    Český žurnál: Exekuce (TV film) (2016)
    **

    Ne že by člověk neměl právo natočit dokument o vlastní životní situaci (i svý dítě tam natáhnout dělat smutný obličeje), ale samozřejmě, že pak takový film jen stěží bude fungovat jako adekvátní součást diskuze o samotném problému exekucí. K tomu tenhle dokument vyhrává cenu za nejnesnesitelnější a nejteatrálnější voiceover.

    • 15.3.2017  03:25

    Až příliš mnoho lidí se v týhle zemi až příliš mnoho nudí, tak se radši chystají na válku. Upřímně řečeno mě to nějak extrémně nepohoršuje - kdyby to nedělali, dělali by jiný pitomosti a nutili svejm dětem jiná nesmysly. Jinak je ale tenhle díl Českého žurnálu (z těch, co jsem viděl) asi nejplnohodnotnějším dokumentárním filmem, který toho řekne nejvíc a nejsrozumitelněji. 3 a 1/2

    • 15.3.2017  02:57

    Není to špatné, ale není to víc, než nabízí námět. Nepodívá se to moc pod pokličku, nedostane se to za prezentaci předpokládaných fakt. Rozhodně to dopadlo vkusněji a lépe, než bych čekal, ale výsledek je spíš adekvátní.

    • 15.3.2017  02:31

    Já chápu, že ten film má být asi pozitivní a milý, ale rozhodně je zlý a krutý. Vyvolává lítost nad postižením i prostoduchostí "hrdiny" a těžko se věří, že by z toho maratónu mizérie mohl někdo čerpat energii.

    • 15.3.2017  02:14

    No celé je to velmi podezřelé, ale dokumentu se bohužel nedaří najít pevnou půdu pod nohama, aby vykomunikoval víc, než že si na téma očkování obyčejný člověk názor nemá jak udělat a musí jednat "intuitivně".

    • 15.3.2017  01:46
    Duši neprodám (TV film) (2016)
    **

    Wow... Tak to bylo nepříjemný! Něco jako Výměna manželek, jen bez legrace, pouze depka. A nemíněno v dobrém. Plně to propadá panoptikální výstavě bez větší informační hodnoty.

    • 15.3.2017  01:26

    Kdyby to bylo soustředěnější, mohlo by to být kratší a přesto informačně hodnotnější. Na konci vlastně nevím, o čem to mělo být a na co se tvůrci chtěli vlastně v nemalé mase toho námětu soustředit. Pokud na něco.

    • 14.3.2017  14:27

    Jeden z těch dobrých filmů, u kterých je těžký zůstat vzhůru, netušíte, proč na ně vlastně koukáte, a jen si dokola opakujete "jo, je to dobře natočeno".

    • 14.3.2017  05:24
    Do zbraně (studentský film) (2016)
    ***

    Filmařsky dobré, tak trochu Nesvačilová styl. Argumentačně místy přepjaté - chybí tomu střední úroveň člověka, co se prostě chodí bavit na střelnici, nebo jinak sportuje. Na zbraně je tu nahlíženo jako na nástroj určený primárně na zabíjení lidí, což jako vnuk hajného považuju za dost nefér - je hodně jiných pohledů, jak k nim přistupovat, klidně jako k zábavě úplně oproštěné od podstaty "vraždícího nástroje". Tahle rovina Do zbraně chybí, přitom myslím, že většina diváků se zájmem o střelbu k ní přistupují právě z tohohle úhlu.

    • 14.3.2017  04:56
    Děti online (TV film) (2017)
    ***

    Velmi povrchní seznámení s internetem, které bude užitečné pro střední a starší generaci, která o něm opravdu nic netuší. Potom potěší, že nejde o absolutní démonizaci. Ke konci to začne být trochu teatrální, ale to se asi dalo čekat.

    • 14.3.2017  04:20

    Dnešní doba nepotřebuje panoptikální přehlídku (byť mnohdy pekelně vtipnou, sledovat Konvičkovo muší království se neomrzí), ale právě kontext, který tu absolutně chybí. Český Alláh nepředkládá nic k debatě, jen výjevy, osamocené tečky, z nichž není co vyvozovat.

    • 13.3.2017  06:20
    Spravedlnost (TV seriál) (2017)
    ***

    (Viděno komplet.) Strašně rád bych dal čtyři, ale první epizoda je učebnicová ukázka nezvládnuté expozice. Pak to jde jen nahoru, ale šlo by to sestříhat do jedné perfektní tříhodinovky. Plus by bylo ale taky nutný vykašlat se na ten colorgrading "vyblitá šedá", který zabíjí veškerou snahu o zajímavé kompozice. A scénář nezapře, že na něm dělali Slováci - občas jako lidem nešel z pusy. 65 %

<< předchozí 1 2 3 4 31 60 90 119
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace