xxmartinxx

xxmartinxx

Martin Svoboda

okres Nymburk

homepage

Twitter: MartinSvoboda91

139 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 30 59 87 116
    • 19.1.2017  22:24

    Objektivně hezky natočeno, asi i o dobré věci, ale ježiš... tak strašně moc mně ten film je jedno! Že děláte chladné severské drama, ještě neznamená, že by v něm nemělo být něco nějak zajímavé. Určitě se tu dají chválit herci, určitě by se dala chválit kamera, ale nevím... co z toho?

    • 19.1.2017  16:54

    Asi by bylo nerealistický to čekat lepší. Jasně, prospělo by míň postav a pomalejší střih, díky kterýmu by si šlo vychutnat nápady. A že těch nápadů je překvapivě hodně! Od designu lokací po detaily choreografie. Samozřejmě je to pitomý výplach jdoucí ve stopě sebeparodického Rychle a zběsile, ale někdy to stačí. Plus vynikající 3D pracující s plány obrazu. 70 %

    • 19.1.2017  12:15

    Jsem na rozpacích. Chvílemi je ta aranžovaná strnulost vtahující a skoro magická, chvílemi je velmi umělá a skoro směšná. Bezprostřední dojmy mě ale táhnou k té vtahující části.

    • 17.1.2017  05:30

    Marie Braunová je velmi podivná postava, kterou jsem nedokázal během těch dvou hodin ani jednou lidsky chápat. Asi to ani nejde, nevím, jestli člověkem z masa a kostí být má, ale rozhodně jím není. Je spíš fascinujícím konceptem odcizení a ztracení. A jako taková je výjimečná.

    • 15.1.2017  20:03
    Bohéma (TV seriál) (2017)
    ***

    Po prvním dílu si nechávám otevřené dveře k výrazně lepšímu i výrazně horšímu konečnému hodnocení. Zároveň se ale k tomu seriálu určitě vrátím a určitě ho dokoukám. Sedláček se sice nevzdal svojí tezovitosti a čím víc herců má najednou vést, tím je to patrnější, ale nějak tak už to patří k jeho rukopisu. Snaha nebulvárně demytizovat české "legendy" stojí za pozornost.

    • 14.1.2017  20:45
    Tak to bylo (1986)
    ****

    Krásně naivní přemýšlivost (asi? možná?) v snímku, o němž je těžké říct, jestli je bezelstně milý a volí chápavý nadhled, nebo cynicky zlý a nesnáší všechny a všechno.

    • 14.1.2017  19:13
    A Series of Unfortunate Events (TV seriál) (2017)
    **

    Mrtvý seriál. Ztráta času. Vše dobré na něm pramení z předlohy a kopíruje film z roku 2004, jen neúnosně natažené na šestinásobnou délku. Neil Patrick Harris má charisma jedné boty Jima Carreyho a z vypravěče mě přepadají návaly únavy. Stylisticky je to naprosto fádní (plus ošklivé a s horšími triky než třináct let starý film), opakující nenápaditě jeden vzorec znova a znova. Šílená nuda. Nevidím jediný důvod, proč to upřednostnit před filmem.

    • 13.1.2017  04:10
    Lola Montès (1955)
    ****

    Jediný barevný (a zatím jediný širokoúhlý, co jsem viděl - ani nevím, jestli existují další) Ophuls byl velká otázka, protože komponování do akademického formátu a hra světel a stínů ho pro mě definovaly především. A jde samozřejmě o jedinečný zážitek. Technicolorové barvy první jakosti, širokoúhlé, že David Lean by řekl: "Hele, Maxi, brzdi." V Ophulsovi se režijně opět střetává síla klasické kinematografie a maximální nápaditosti v jejím rámci. Dějově je film naopak opět podvratný. Pasivní hrdinka odevzdaná do rukou cirkusáků se stává objektem, hračkou a někým, kdo se vzdal vnitřku, čímž vzniká mnohdy perverzní útok na diváka, který se nemůže neztotožňovat se senzacechtivými návštěvníky okolo manéže. Tohle Ophulsovo odcizování postav skrze roztříštěné retrospektivy a vypravěčské pohrdání dělá Lolu dost odvážným filmem. 4 a 1/2

    • 12.1.2017  08:06
    Madame de... (1953)
    *****

    Opět důmyslná a hravá, přitom tak "klasická" Ophulsova režie, která se nenechává svazovat a manýristicky opanovává dění, aby vytvořila v první řadě filmový zážitek (Ophuls podle všeho propagoval hitchcockovské "je to jen film, Ingrid", což je ostatně vidět). A mě naprosto strhává. Už jen ten úvodní dlouhý záběr je se všemi těmi detaily a přesnými pohyby úžasný. Plus tentokrát jsou tu i celkem bohaté postavy, které dokazují, že jde vyprávět příběh plný slabochů a ješitných lhářů, aniž by se jim musely vystavovat odpustky. Líbí se mi dvojznačný závěr, kdy se mísí ocenění hrdinčiny snahy o sebereflexi se směšností představy uplacení boha šperkem - ten konflikt vlastně symbolizuje celý film a Ophulsovu tvorbu, dke se naplnění standardů melodramatu střetává s jejich bořením.

    • 11.1.2017  00:01
    Odysea (2016)
    ***

    Takhle to dopadne, když filmaři neví, jestli mýty boří, nebo staví. Svým (jemným) poukazováním na (některé) Cousteauovy nedostatky a zároveň vytěsňováním (všech) jejich důsledků je to skoro fascinující. Jako by si to říkalo o studii potlačovaných emocí a vypravěčské manipulace. Odysea ukazuje jak jde negativní emoce a kontroverzi přelepit krásnými obrazy a umělými příběhovými kličkami. Je to kusem odpudivé, kusem zábavné a kusem zajímavé.

    • 9.1.2017  22:52

    No... Werthera jsem před půl rokem četl a přesto jsem se dokázal ztratit v ději (navíc mě zmátlo, že mladý Werther má být ten starý pán). Trochu jsem to ale čekal, protože Ophuls jako vždy rád rejdí kamerou a je vidět, že většinou mu zase tak nezáleží na tom, co ho k tomu má vlastně motivovat. Dějově hlavně rozbíjí klišé melodramat tím, že tvoří odstup od hrdinů Naštěstí vždy umí vybrat emocionální vrcholy, které dokonale podtrhne, takže na nějaké úrovni jeho vyprávění funguje, ale Goethe, založený na jemném intimním postupném vývoji a empatii, je pro Ophulse naprosto nevhodná látka. Vypadá to opět bezchybně, ale příběh tentokrát opravdu moc drhne.

    • 9.1.2017  06:38
    The 74th Golden Globe Awards (TV pořad) (2017)
    *

    Nejnudnější člověk na světě Jimmy Fallon v čele přehlídky tak zoufalé, že jediné, na co se v ní jde těšit, je, jak blbě se zaksichtí Mel Gibson pokaždé, když někdo zmíní lidská práva. A to není dost na tři hodiny.

    • 8.1.2017  03:12
    Milkování (1933)
    ****

    Strašná škoda těch Ophülsových zaměnitelných námětů (a v tomto případě samotného scénáře), protože co do režie kamery i herců je to prostě pecka.

    • 7.1.2017  22:57
    The Critic (TV seriál) (1994)
    ****

    Simpsonovský tým dal tenkrát do kupy bokovku, která totálně propadla. A není divu - cílové publikum je na rozdíl od žluté rodinky brutálně úzké (tenkrát, dnes by myslím uhodili svým ponorem do popkultury hřebíček na hlavičku). I proto je mi ten seriál sympatický a mírně ho nadhodnotím zaokrouhlením nahoru. I když Critic by to nikdy neudělal.

    • 7.1.2017  03:13

    Spojení síly hollywoodského melodramatu a evropské režijní nápaditosti v dalším Ophulsově filmu, u kterého rozhodně nejde uvěřit, že je z roku 1948.

    • 6.1.2017  23:35
    Četníci z Luhačovic (TV seriál) (2017)
    **

    Po třech dílech - Je to o stupeň lepší, než jsem čekal. Je to jen nic, ne otravný obtěžující nesmysl. Takže asi úleva.

    • 6.1.2017  00:41
    Rej (1950)
    ****

    Velmi živá a nápaditá hříčka, překvapivá svojí otevřeností a nevázaností. Vtipné boření čtvrté stěny, manýristické každou vteřinu - film, který si užívá to, že je filmem. Ztrácí ve chvílích, kdy by měl být i příběhem a něco říkat, ale o tom to celé možná je.

    • 4.1.2017  22:41
    La La Land (2016)
    ***

    OK film. I když veškeré jeho kvality spočívají v samotném rozhodnutí takový film udělat (a v obsazení sympatických herců do těch nesympatických rolí), nikdy ve výjimečnosti, nápaditosti nebo překvapivosti zpracování. Vlastně je trochu překvapivý - tím, jak moc vypadá přesně tak, jak jsem si ho představoval. Snad až na nepříjemnou rychlost, která mi nedovolovala se napojit na postavy. Nálady ubíhají rychleji než dny v týdnu (natož roční období - proč vůbec tuhle prvoplánovost vytahovat, když se jí nakonec ten film ani nedrží?) PS: Muzikál bez jediný zapamatování hodný skladby? Docela fail.

    • 4.1.2017  04:14
    Svět pod hlavou (TV seriál) (2017)
    ***

    Po třech dílech: Překvapivě tvrdé, o řád tvrdší než originál. Škoda, že je to tak zdlouhavé a nezašlo to třeba o kus dál, protože jinak by to mohl být z těch lepších návratů do normalizace, co ČT nabídla.

    • 2.1.2017  04:16
    Vyšehrad (TV seriál) (2016)
    **

    Strašný nic. Epizoda má pět až deset minut a stejně nějak zvládnou, aby její plytký děj začal otravovat a připadat nesnesitelně natahovaný. Postavy do jedné nesympatický retardi a hajzlové, kterým se může cílové publikum tlemit a povyšovat se nad ně (oblíbený český nešvar dělat všechny postavy hloupější než jsou diváci nad jakkoliv snesitelnou míru, aby se to snáz psalo a nebylo nutný o ničem přemýšlet). Je potřeba ocenit tvůrce, který chápou internet jako místo, kde jde dělat o kus víc než v televizi, ne Vyšehrad, který to pojal tak, že na net se dá vyblít cokoliv i bez základní snahy. 30 %

    • 2.1.2017  00:26

    Škoda že prostřední třetina je hodně prázdná a že reakce všech lidí na nadpřirozeno tak divně smířené - jinak fajn žánrovka.

    • 1.1.2017  22:06
    FirstBorn (2016)
    ***

    Přijde, odejde. Rutinní horor s rutinní rodičovskou alegorií, který neurazí, zaujme v nutném minimu chvil... OK.

    • 1.1.2017  06:35

    Skvělé vybudování potenciálu, aby se nakonec stala ta nejvíc fádní věc vůbec. Řada zručně podaných klišé.

    • 29.12.2016  21:06
    ZOO (2016)
    ***

    Víc FAMU cvičení záběru/protizáběru a hereckých "nuancí" (no vážně! Neustále jsem si všechny pletl s Meryl Streepovou!) by to bylo už jen tehdy, kdyby na konci vjeli do NoNy. Tohle je asi film na to, aby se známkoval, ne hodnotil.

    • 29.12.2016  12:28

    Skvělé prostředí, které zaručuje zážitek, ale já se nenechám obalamutit exotikou, abych nerozpoznal ta prkna před kamerou. A ty nejisté ruce nad scénářem, který neví, kam to vlastně všechno dovést.

    • 28.12.2016  13:37
    Trpaslík (TV seriál) (2016)
    **

    (Viděno komplet.) Prušinovský umí, to jo. Rozhodně dělá s tím scénářem, jako u Kolečka vždy (je za jím i on, jasně, ale ty spojovací linky vedou právě ke Kolečkovi) obydleným výhradně zlými nesympatickými postavami, co se dá. Teda až na to, jak si oba dva rovnoměrně velmi neporadili s dějovou linkou nejmladších postav, z níž je jasné, že tvůrci netuší, co dnešní děti poslouchají, jak mluví, vypadají ani o čem zhruba mohou přemýšlet. Každopádně mě to hodně mrzí, ale smát jsme se začali až u poslední epizody, kde najednou začaly být celkem trefné gagy, které využily dosavadní nastavení - ale do té doby to bylo spíš čekání a čekání. A mrzí mě to, protože Prušinovský patří mezi nejlepší český filmaře a strašně mě štve, že se s ním tak často vkusově míjim. Musím si počkat na další Kobry. 40 %

    • 26.12.2016  16:50
    Zázračný nos (TV film) (2016)
    **

    Nejkomplexnější z letošních vánočních pohádek. Paradoxně proto jako pohádka velmi neuspokojivé až matoucí. postavy jsou tak bohaté, že vůbec nedává smysl, proč by se podřizovaly klišé a stereotypům pohádek. Kéž by se tvůrci mohli vykašlat na "tradice" a natočit prostě plnohodnotné fantasy... 2 a 1/2

    • 25.12.2016  19:12
    Slíbená princezna (TV film) (2016)
    **

    V rámci toho, co museli filmaři splnit, si vedli dobře. Ale já si prostě nemůžu pomoct a musím zpochybňovat už samotnou objednávku. Adekvátní režie, schopní herci, a své síly vloží do tohohle bezpohlavního mrtvého konstruktu? Je to plýtvání schopností i prostředků. A že dělá ČT rovnou tři pohádky najednou? Fakt k ničemu. Nevím, jak to mám ohodnotit. Oproti včerejšku to je vážně zázrak. (To hodnocení je, jaké je, právě ve vztahu k dalším výtvorům ČT a při maximální snaze akceptovat ten zmrvený žánr. Odpad bych tomu klidně dal, kdybych nevěděl, že dno je ještě níž.) PS: To, že se v pohádce mluví současnějším jazykem a sem tam padne expresivnější slovo, mně absolutně nevadilo a nepovažoval jsem to za potenciální problém, dokud se to všude nezačalo řešit. Proč by to mělo vadit?

    • 25.12.2016  16:01
    Masaryk (2016)
    ***

    Ve scénáři jako by se střetávalo akademické drama s halucinogenním bludištěm. Tento potenciálně fascinující střet bohužel není využit, Ševčík se nakonec rozhodl přiklonit čistě k standardnímu pojetí a onen vnitřní rozpor místo aby se stal předností filmu, ho vnitřně rozkládá. Hrdina není lidsky přesvědčivý ani dramaticky uspokojivý a s tím padá i celý jeho příběh. Ten je navíc svými retrospektivami značně nepřehledný a kdo nezná události Mnichova, ten se dost možná ztratí. 55 % 2 a 1/2

    • 24.12.2016  21:51
    Pravý rytíř (TV film) (2016)
    odpad!

    Nejslabší z tří letošních pohádek dali na Štědrý den? Zajímavá politika. Řemeslně pod úrovní ČT, myšlenkově uprostřed středověku. Nejpasivnější trofejová princezna od Super Mario Bros. a příběh odvyprávěný bez sebemenší snahy o cokoliv. Absolutní tvůrčí i produkční rezignace.

<< předchozí 1 2 3 4 30 59 87 116
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace