xxmartinxx

xxmartinxx

Martin Svoboda

okres Nymburk

homepage

Twitter: MartinSvoboda91

137 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 30 59 88 117
    • 18.2.2017  21:50

    Špatnost nového Godzilly mě celkem zaskočila. Jedna věc je trvající archaičnost, tvrdohlavé upřednostňování praktických efektů (a že díky bohu za ně, to odporné CGI na začátku mě dost vyděsilo), které je součástí kouzla. Stejně tak mi nevadí retardované moralizování. Něco jiného je příšerně amatérský střih (ten obzvlášť), hudba, herci, jakoby neexistující postprodukce obrazu. Jestli se vážně pokoušeli o procedurální drama, tak si měli uvědomit, že precizní řemeslo je ještě zásadnější než kdy jindy. To, že scény destrukce jsou lepší než kdy dřív, není k ničemu, když 80 % stopáže se na to nedá koukat. Pokud tohle má být začátek nové éry, tak nevím, jestli chci tu éru vidět. Teda vlastně vím, že nechci.

    • 18.2.2017  03:48
    Orfeus (1950)
    ****

    Nevím... Není nesmysl říkat tomu surrealismus, když to celkem přesně adaptuje řeckou pověst, čili děj není motivovaný snovou logikou, ale ryze logikou předepsaného příběhu, kde se jen volí stylizace věcí, co se musejí stát (i když teda dojde k pár úpravám děje)? Přijde mi to jako nazvat film hororem, protože se v něm objeví sekera. Ale to jen na opraj - jinak mě tenhle film poměrně nadchnul, předně svými vizuálními hrátkami, které (asi i díky jejích větší jednoduchosti) na rozdíl od Krásky a zvířete nezestárly. 4 a 1/2

    • 18.2.2017  00:10
    John Wick 2 (2017)
    ****

    Druhý John Wick je lepší než jednička, protože je mnohem absurdnější. Některé scény zcela navážno zabíhají do surreálna, když svět nájemných vrahů koliduje s apatickou "každodenností". Což není myšleno jako výtka. Vlastně by to mohlo zajít ještě dál a byl bych rád. Navíc to krásně vypadá, byť trhavá kamera občas naplno nezužitkuje Reevesovo fyzické herectví (Tom Cruise by rozhodně trval na tom, aby mu během akce bylo aspoň vidět do obličeje). Jediný opravdový problém je stejný jako u jedničky - graduje opačně. Od nejlepších scén po ty slabší, což je samozřejmě poněkud nepříjemné. Ale bavilo mě to a překvapivě to uteklo. Zatímco po jedničce mi ta série byla tak jako jedno, teď chci kapitolu tři, která to všechno posune ještě o kus dál. Rozhodně se neobejdu bez souboje se světelnými meči mezi Johnem Wickem a Wernerem Herzogem na popředí explodujícího panorámatu Manhattanu... nebo tak.

    • 17.2.2017  02:59
    Zakladatel (2016)
    ***

    Hancock je nějakej novej odborník na selfpromo či co? Zakladatel sice neni podobně odpudivá korporátní propaganda jako Zachraňte pana Bankse, ale že by se zase tak vzdálil... taky ne. Sice rafinovaně vkládá konflikt, aby to nepůsobilo jako pouhá reklama, ale značku McDonalds jako takovou to beztak vynáší do nebes. Myslím, že scénář je o kus lepší než mělká režie, škoda, že to nevzali ti Coeni. Jenže takhle se nenechám opít, když se podávají jen soft drinky.

    • 16.2.2017  23:48

    Klasické melodrama, které trochu vázne na tom, že lidé k sobě cítí věci, protože to je prostě napsáno ve scénáři. V rámci toho ale pěkné. Takové sošné.

    • 15.2.2017  17:42
    Spojenci (2016)
    **

    Od té doby, co Zemeckisovi vyrvali producenti z rukou animátorské studio, protože ztratil zbytky tvůrčí soudnosti a byl odhodlaný dělat ošklivé CGI nezáměrně strašidelné horory až do konce věků, se teda vrátil k hraným filmům. Ale je jasný, že mu jde dál jen o samoúčelné trikové hříčky bez zájmu o vyprávění příběhu nebo i vytvoření zajímavé estetiky. Když se setká s námětem, co mu padne, jde se protrpět k příjemné exhibici (Muž na laně), ale jinak smůla. Unudění herci před kamerou tedy v nudném prostředí něco odříkávají, aby mohla být na pozadí neviditelná dokreslovačka. Gratuluju, jen mě nebuďte.

    • 14.2.2017  15:51
    Pirko (2016)
    **

    Je to nepochybně lepší, než jsem očekával. Ale mesiášský komplex tvůrců se nemá jak jinak projevit než závěrečným exploatačním maratonem, kde prostě budeme sledovat půl hodiny v kuse montáž znásilnění, protože jinak by to nikdo nepochopil. Typická ukázka dobře míněného misery porna. 1 a 1/2

    • 14.2.2017  13:51

    Zbytečný návrat. Utopené v nostalgii, neschopné se posunout a přitom neochotné uspokojit alespoň poctivým nášupem toho samého - o sofistikovanost se scénář pokouší výpustkou všeho, co bylo zábavné. Druhý Trainspotting působí jako imitace sebe sama, neživá věc, která unyle pohazuje trademarky a pomrkává, ale nezačne nic říkat. Důležitější jsou odkazy na jedničku než děj. Opravdu mi má stačit film o tom, že krize středního věku je ještě o kus tvrdší, když jste nula? Hyperaktivní režie Dannyho Boylea, kdy je každý záběr napěchovaný nápady, tentokrát nestačí. Jde prostě o prázdný, nekonečně dlouhý film.

    • 12.2.2017  23:11

    Cocteau dokázal v klasické pohádce najít několik nádherných a uhrančivých scén, slepení dohromady z nich bohužel neudělalo nádherný ani uhrančivý film. Některé věci navíc velmi zastaraly a vyloženě tomu nesvědčí HD kvalita odhalující umělost kulis a triků. Tohle je asi jeden z těch filmů, na které zajít do Ponrepa na nějakou jejich šíleně opotřebovanou pětatřicítku a nechat se unášet jednotlivými okamžiky. Pak nebude vadit jejich nesouvislost a místy neohrabanost a naopak vynikne těch pár snových okamžiků, které strhnou.

    • 12.2.2017  02:24
    Gigi (1958)
    ***

    Docela legrační představa, že tenhle celkem nevýrazný muzikál, na němž jediné, co mi zůstane v paměti, budou ty šílené francouzské přízvuky, vyhrál ve své době rekordních devět Oscarů. Že by okouzlení tou přeplácanou mizanscénou, kde je v každém záběru aspoň dvakrát víc věcí, než by bylo nutný, sniž by pro ně měl režisér nějaké uplatnění? To opravdu nemohl Hollywood vygenerovat lepšího reprezentanta? Naštěstí na Oscary historie vždycky kašlala...

    • 12.2.2017  00:48

    No je problém, když motivace tajemného vraha je celou dobu křišťálově průhledná a jeho identita tak nepodstatná, že nebudí zvědavost. Volby, před které jsou dva hrdinové stavěni, nakonec vyznívají naprázdno a vůbec všechno jen plyne k jasnému konci. Zaměnitelné až běda, i když ne špatně udělané.

    • 11.2.2017  18:38
    Lion (2016)
    **

    Krásná kamera, krásný příběh, oboje v tom nejkonzervativnějším a nejobjektivnějším slova smyslu. Čili taky trochu nuda a nezájem. Vlastně nevím, co přesně může takový film dát než dojetí, jehož řemeslná dokonalost úspěšně vyvolává iluzi, že nejde o kýč. I když vlastně jde.

    • 10.2.2017  23:20
    John Wick (2014)
    ***

    Šlo z toho vytřískat zásadně víc. Nevím... Víc akce, víc násilí... Šlo toho vymyslet tolik! Wernera Herzoga jako záporáka s ukousanýma prstama... a tak. V Hollywoodu mají fantazii, ne že ne, jen ji správně nakumulovat a využít. Tohle je dobrá kostra bez pořádnýho ohozu.

    • 9.2.2017  13:06
    List (1940)
    ***

    Zklamání. Řídkým dějem výhradně směřujícím k jednorázové pointě mi to připomínalo spíš epizodu Columba. Na tvrdý námět až nesnesitelně melodramatické - co se stalo s Wylerovou schopností střídmě a maximálně efektivně odhadnout situaci? Tuctový film, který nezachrání ani Davisová.

    • 8.2.2017  11:00

    Víc zábavná než celý film je následná nevyhnutelná debata, nakolik to tvůrci mysleli vážně a nakolik dělají sebeparodii typu Rychle a zběsile. Každopádně se té demenci smála v kině i cílovka, která dorazila z opravdového zájmu, takže nevím. První polovina kouzelně dementní ve své vyprázdněnosti a zoufale nudná, druhá najednou začne nabývat neustále větších obrátek až k mírně surreálnému závěru, ke čas a prostor splynou v jedno. Už kvůli těm několika upřímným záchvatům smíchu a spontánním potleskům té marnosti tomu nejde dát odpad.

    • 7.2.2017  13:13
    Pan Verdoux (1947)
    *****

    Chaplinův styl je nepochybně dost archaický, i vůči době vzniku (možná dokonce vůči době vzniku víc než vůči dnešku), ale já vlastně vůbec nechápu proč - proč nikdo krom něj podobně živě nepokračoval v estetice němého filmu? Je to tak působivé a tak zábavné! Abych byl upřímný, nemyslím si, že to ve Verdouxovi udělal nejlépe, jak mohl, ale vzhledem k tomu, že to tak dělal jako jediný (co vím?), ten film nemá konkurenci a jeho charisma sálá na všechny strany. Ten film je strhující ve svojí hravosti, ochotě k přehnanosti detailu a kouzlu upřímné doslovnosti (aniž by byl tezovitý nebo snadno uchopitelný, naopak!), nenápadné komunikaci s publikem a budování charakteru, jaký mohl vytvořit jen někdo s gigantickým jménem jako Chaplin.

    • 5.2.2017  22:20
    Jezábel (1938)
    ****

    Bette Davis je ďábel. Škoda, že se na to ten film nesoustředí a nedokáže z toho vytěžit na maximum. Wyler na jednu stranu Bette dovoluje, aby si film ukradla, na druhou se od ní několikrát natolik vzdálí, že film ztratí drive a smysl. Mrzí mě to, nechybělo moc k úplné dokonalosti.

    • 5.2.2017  00:31
    Lištičky (1941)
    *****

    Wyler je jeden z nejméně nápadných filmařských géniů. Nemůžu říct, že bych o něm nějak přemýšlel a vnímal ho jako vzor pro kohokoliv, ale po rozkliknutí jeho profilu na mě najednou vykoukne několik pětkových filmů. Vlastně asi u žádného režiséra nemám tak velký nepoměr pětkových hodnocení vůči mému (ne)zájmu o něj. Vím, že tenhle wylerovský paradox není novinka, k Lištičkám mě ostatně přivedla část Bazinovy knihy, která se věnuje právě tomu, proč Wyler tak zapadá i přes svou genialitu. A vážně na zatím žádném jeho filmu, co jsem viděl to není patrnější. Tiše bezchybný a nekompromisně nadčasový film. Samotná práce hloubkou obrazu mě vyloženě nestrhává, ostatně kdyby mě strhávala, tak by Wyler selhal, ale rozhodně je velmi impozantní a stává se základem intenzivního zážitku, kde nepatrný pohyb vyvolává nejsilnější reakci. Sice mi je bližší baroknější pojetí s trochou té exhibice, ale jednou za čas neuškodí ani takováhle precizně čistá práce.

    • 4.2.2017  01:24

    Nesedlo mi to hodně vychtěné, nepříliš dobře vecpaný Shakespeare, Wiseho typicky adekvátní, ale naprosto nepřekvapující režie. K pokusu o realističtější pojetí se nehodí vykukující (i vzhledem k době) nadbytečná naivita. A těch několik chytlavých melodií není využito na maximum.

    • 3.2.2017  23:09

    Je to tak... Někdy prostě stačí, když film nonstop temně duní. Dokonce pak ani nevadí, že postavy se nechovají ani v náznacích, jak by se v takové chvíli choval člověk, ale rovnou přijímají roli figurek na žánrové šachovnici (chlápek vidí monstrum a místo aby se pokoušel utéct, se ohlíží po lampě, protože ví, že kdyby scéna přestala být strašidelně nasvícená, přestalo by mu hrozit nebezpečí). Vývoj děje je místy vyloženě dementní (ty padací dveře), ale je to tak za hranou, že to nevypadá, že tomu vůbec mělo být jinak. Ledasco je vykoupeno závěrem, který do toho zpětně vloží trochu logiky, ale zase bych nepodléhal iluzi, že to najednou dává smysl. Jde prostě o dlouhý hororový klip, kde jediná motivace je show. Podobně jako Rychle a zběsile na poli akce je tohle typický post-truth film v rámci hororu.

    • 3.2.2017  01:16

    Jak velké ego musí Parker mít, když si napíše a zrežíruje film, ve kterém se pasuje skoro na mesiáše (a svou postavu si ad absurdum zbožští - například tím, že se Turner nakonec sám nechá zajmout, i když ve skutečnosti ho našli zahrabaného v díře, kde se schovával). Film je to ze své podstaty působivý, i když velmi černobílý, bez přesahu do dnešní doby a bez snahy o vykreslení problému. Hodnotu to má opravdu jen jako vytrucovaný negativ k Grifithovi. Jinak je to jen očekávané.

    • 2.2.2017  17:43
    Vinyl (TV seriál) (2016)
    ****

    Hodnotím jen pilot, na kterém oceňuju, že je funkční jako film. Možná byl trochu problém, že byl funkční tak moc, že mě to nepřimělo dívat se na zbytek seriálu. Každopádně to vypadalo na takovou zábavnou hudební konzervativně rebelskou podívanou, jakou od HBO čekám.

    • 2.2.2017  15:15
    Mlčení (2016)
    ****

    Pokud mám s Mlčením nějaký problém, tak že ani na chvíli nezavře pusu. Jsem trochu ochotný přistoupit na hru, že nekončící slovní hlušina v hrdinově hlavě je autorským záměrem a kontrastem vůči onomu avizovanému tichu, ale na každý pád to zážitku upírá jakýkoliv "meditativní" potenciál. Opravdu nepotřebuju, aby Andrew Garfield ve scéně, ve které sleduje popravu svých oveček, ještě ve voiceoveru dodával "opravdu trpím z toho, jak trpí." Ježiš hergot, já to přece chápu! Nevím, jestli tím Scorsese zamýšlí něco víc než jen patologickou doslovnost všeho, ale sráží to zážitek o kus níž, než to mohlo být, kdybych toho míň slyšel, a mohl tak víc vidět. Jak o tom ale přemýšlím, jak chci, verze z roku 71 je asi fakt lepší (a plně srovnatelná).

    • 2.2.2017  07:58
    Jackie (2016)
    ***

    Lepší, než jsem čekal. Ale výkon Portmanové bohužel táhne film dolů. Imituje sice Kennedyovou tvrdohlavě a puntičkářsky, ale chybí tomu život a přesvědčivost. Stejný problém mám se stylem Meryl Streepové posledních let. Vlastně to není herectví, ale čistá nápodoba. Pustil jsem si schválně dokument z Bílého domu, jehož scény jsou v Jackie hojně kopírovány, a zatímco v něm má Kennedyová kouzlo a šarm (i přes určitou bezelstnou ťunťovitost), Portmanová působí velmi napnutě, neuvolněně a nepřirozeně, přestože každé jedno gesto je na tom úplně samém místě. Je to škoda, protože jinak se mi ta hypnotická atmosféra zadržované hysterie velmi zamlouvala a skvěle ladila s vypjatým námětem týdne absolutního přepjetí sil. Bohužel když je to vše soustředěno na neživotnou figurýnu, je to problém. Portmanové Kennedyová není ani tak uvězněná v bezvýchodné situaci, ale v gestech a mimice, které musí napodobovat a které jí brání se lidsky vyjádřit. 3 a 1/2

    • 1.2.2017  00:50
    Smrt ve tmě (2016)
    ****

    Mohlo to být mnohem audiovizuálně sofistikovanější, takhle je to spíš takový žánrový popcorn. Ale tak proč si ho nedat...

    • 30.1.2017  21:37
    Ve městě (1949)
    ***

    Jsem zklamaný. Jedna výrazná melodie, tři chlápci v námořnickém, ale jinak nezajímavé charaktery, ke kterým nejde přilnout, přičemž jedině pak by mě ty eskapády začaly zajímat. Technicolorový drajv to sice táhne k jistá zábavnosti, ale stržený jsem nebyl.

    • 29.1.2017  12:11
    Frozen (2010)
    **

    Ten film bohužel nedbá o detaily, díky nimž by opravdu vyvolal dojem, že těm lidem je až taková zima (nikdo nemá potřebu dopnout si bundu, holka ztratí rukavici, ale její ruka nepřijde o pohyblivost ani si ji nestrčí do rukávu, nikdo nepřijde o hlas). A opravdu nevím, o čem by měl takhle minimalistický film být, když ne o detailech. Na pár místech je nechtěně směšný, to když se chlápek nemůže ani o kus posunout kvůli umělým nohám. Každopádně nedotažený koncept.

    • 27.1.2017  23:00
    Moonlight (2016)
    ****

    Bezproblémově bezchybný film. Jen velmi tezovitý. A dá se nad ním skvěle a bezpečně dojímat, protože si od diváků drží neustále odstup - v polovině dokonce prakticky vymění hrdiny za úplně jiné. Jestli Oscary propásnou tuhle šanci, tak nevím, co by chtěli. Mainstreamovější drama, kde je hrdina černý, chudý a ještě gay, rozhodně nenajdou. Možná to takhle zní trochu povýšeně - ale já to nemyslím špatně: Moonlight je film jako dělaný pro to, aby sloužil jako tolik potřebné gesto, po kterém pak přijdou už odvážnější a osobitější věci.

    • 27.1.2017  19:12

    Casey Affleck má dar nejotravnějšího vystupování v historii lidského pokolení, což skýtá skvělý potenciál. Zatím nejlíp toho využil Andrew Dominik, ale Kenneth Lonergan je tomu blízko. Představa tohohle iritujícího dětsky a dětinsky vyhlížejícího člověka, před kterého postaví zodpovědnost, o niž nestojí, je zdrojem dostatečného pnutí, aby mě to zajímalo dvě a půl hodiny. Až k srdci se to ale nedostalo.

    • 26.1.2017  17:16

    Film, který je neustále v pohybu, i když to ne vždycky dává smysl. Jinak ale čistá žánrovka s trochou okaté alegorie. Její největší nevýhoda je, že se poněkud opakuje, ale dá s o zvládnout. 3 a 1/2

<< předchozí 1 2 3 4 30 59 88 117
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace