Recenze (127)
Křižník Potěmkin (1925)
Jasne vidieť ako môže pokazené mäso prispieť k spoločenskej revolúcii: všetko tu má svoju zvláštnu funkciu (ktovie čo by na to povedal Švankmajer so svojou stop-motion mäsovou produkciou alebo Baudelaire zamýšľajúci sa nad jeho Mrcinou). Strihová skladba tiež inovatívna a geniálna, bez debaty.
Making a Splash (1984)
Voda, voda, samá voda…
District 9 (2009)
“Umenie by malo utešovať znepokojených a znepokojovať pohodlných.” Tak nejak mi to tu sedí, zároveň ako jedna z jeho najlepších definícií akosi mi asociujúc toto spomínané Banksyho neoficiálne motto použiteľné aj k tomuto filmu so zaujímavým spoločensko-politickým presahom.
Okna (1975)
Z okna sa dá nielen kochať ale aj vypadnúť…
Rosa (1992)
Netradičný balet v tradične klasickom prostredí.
Záhada Blair Witch (1999)
Jednalo sa o neoprávnené použitie čiernej mágie, tú ježibabu treba zatvoriť v Azkabane, len chýba jej popis, ale iste je škaredá.
Valčík s Bašírem (2008)
Izraelsko-Palestínsky konflikt vytesnený do najhlbších hlbín osobného podvedomia, vo finále vyplavený späť do vedomej sféry tak, že silne emocionálne zamáva a otrasie režisérom i divákom. Predstavuje veľmi nápadité spracovanie látky retrospektívne podaného príbehu, je filmársky inovatívnou hrou medzi osobnou pamäťou a podvedomím bojovanou na umeleckom poli animák/dokument. Je zvláštne vidieť a prežívať minulosť ktorá drieme v človeku a nechce sa pominúť. Záhadné.
Tanec s vlky (1990)
“V každom človeku bojujú dvaja vlci: jeden je dobrý a ten druhý zlý. Ktorý vyhrá? Ten ktorého kŕmiš.” (Staré indiánske príslovie)
Bombastický Johan (2022)
"Život je explózia..."
Muž, který zabil Dona Quijota (2018)
Pri tomto filme je potrebné vysadnúť na Don Quijotovho bájneho a vznešeného koňa a príliš neriešiť a užívať si jazdu prelínania imaginácie a reality v subjektívnom rytierovom svete navonok niekedy pôsobiaco príliš fantaskne a zároveň humorne, vnútorne však veľmi bohatom, rytiersky cnostnom a zaujímavom.