Recenze (53)
Láska hory přenáší (2022)
inteligentnú romantickú komédiu v tunajších vodách človek ťažko vyloví – no táto zlatá rybka plní tri divácke želanie na kvalitnú mainstreamovú zábavu s na domáce pomery vysoko nadštandarsným vizuálom, skvelými hereckými výkonmi (konečne niekto chápe, že herci sa nemusia pitvoriť, aby žmýkali humor) a inteligentnými dialógmi.
Divocí koně (2015) (seriál)
Ako sa rozhodne hlavný hrdina - žena alebo kôň? To je dráma!
Strážci Galaxie (2014)
Najlepší letný blokcbuster, aký som vo svojom na letné blockbustery bohatom živote videl! Gunn nesklamal, je to macher.
Transformers: Zánik (2014)
Keď som šiel na tento film, očakával som najhorší možný výsledok. Toto však prekonalo moje očakávania.
Gravitace (2013)
ako klaustrofobik som si tento film vychutnal dokonale, nechýbalo veľa a zvyšní traja návštevníci kina, ktorí na tento film boli so mnou v bizarnom čase 14:00 (v pondelok), by museli volať záchranku prípadne podať prvú pomoc umelým dýchaním, čo by - ak si vezmem, že to boli asi 40-ročný pán a asi 70-ročná babička, bolo určite jednou "hell-of-a-story" na večierky... našťastie som túto misiu prežil a pristál som oboma nohami, síce trochu roztrasenými, na zemi. veľmi sa mi páčili tie manuály na sojuz a čen-šou... pripomínalo mi to moje potiaže s montovaním ikea nábytku.
16 bloků (2006)
fúzy idú znova do módy! bruce tu s mosom vytvoril oveľa kompaktnejšiu, vtipnejšiu a fungujúcejšiu buddy dvojku, než o pár rokov neskôr v smithovom cop out
Taxidermia (2006)
hudba: amon tobin; ďurdi pálfy podal vskutku origeniálnu zvrátenosť, kt. je symbolickou esejou o šialenstve, ktoré zachvacuje svet, o tom, aké hrozné podoby môže nadobudnúť konzumná spoločnosť;
Neúplatní (1987)
palmový brajen to stavia dobre, sú tam sa mí sympaťáci v oblekoch od armaniho a výpravu to má veľkolepú aj s morikoneho hudbou a nikdy-lepšie-nestvárneným kaponem geniálneho denira, ten film má šarm, má štýl, má svoje kultové miestečka a hlášočky, má svoju silu, postavenú na prvotno-signálne poňatej skladbe a jednoduchosti, na napätí a uvoľňovaní - čiže na takzvanej mentálnej peristaltike
Prvotní strach (1996)
z liet detských, z obrazovbky tlejivej televíznej si to pamätám lepšie, ako thriller s prekvapivým mazivým koncom... bohužiaľ však to je úplne prázdna, nezaujímavá a nudná súdna dráma, kde jediné dobré je laura linney, s ktorou by som stváral strašné veci! wua!
Světová válka Z (2013)
pamätám si časy, keď sa zombíci hýbali iba pomaly, pamätám si doby, kedy sa pozvoľna objavovali okolo roku 2000 (nerátajúc prorocké prvé lastovičky z 80. rokov) rýchle zombie... veru, doba sa zrýchľuje a dnes sú zombie hyperrýchle a dokonca rýchlejšie, než bežný smrteľník, odolnejšie, pohyblivejšie... pri tomto filme, ktorý mal jedno šťastie, že sa ho zhostil naozaj kvalitný a zručný režisér (a hollywood môže byt rád, že má vo svojich radoch popri mendesovi s nolanom ešte aj forstera) sa vo mne bije láska k zombíkom s láskou k zombíkom... totižto na vysvetlenie: zombíci už dávno, zhruba od snyderovho remakeu klasiky, nepatria len do béčka, ale okupujú aj áčkovú kinematografiu... s tá im uberá akúsi ich vtipnosť, punkovosť, uletenosť... no na druhej strane: je tu ich aktuálnosť (vzhľadom na preľudnenie sveta a kadejaké pliagy a epidémie, ktoré občas vykvitnú) a napokon: je tu brad pitt, ktorý je vo filme od začiatku do konca a na jednej strane je to BRAD PITT, no na druhej strane ho tu akosi ktosi čosi drží na uzde a tak iba radí, ošetruje a ráta do tisíc, snaží sa dovolať žene a prežiť.