Oblíbené filmy (10)
2001: Vesmírná odysea (1968)
Solaris (1972)
Martha Marcy May Marlene (2011)
Akira (1988)
Akira bola mojím prvým a zároveň aj definitívne osudovým stretom s anime. Po jej zhliadnutí (a následnom 10 minútovom extatickom zotrvaní pred temnejúcou obrazovkou) som zadeklamoval dnes už pamätnú vetu "no ja mám v **** celé hrané filmy" :). Očakávajúc nanajvýš akčnú rozprávku som bol hneď prvou minútou vtiahnutý do neskutočne silného, duchaplného a detailne prepracovaného príbahu stvárneného dokonalou, dodnes dych berúcou animáciou. Odporúčam pozrieť viackrát, len vtedy je možné postrehnúť jemné scenáristické šperky, ktoré celý film posúvajú ešte vyššie a ďalej. 5* je pre Akiru sakra málo.
Tanec v temnotách (2000)
Tuvalu (1999)
Tejto takmer surrealistickej takmer rozprávke nemám čo vytknúť, jeden z mojich najobľúbenejších filmov. A perlička, pôvodne sa mal točiť na Slovensku, ale.. dohodni sa so Slovákom :)..