kingik

kingik

David Kratásek

okres Brno
profík, recenzent

58 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 40 79 117 156
    • 25.4.2017  08:38

    V Americe je blaze, tudíž vše pro blaho mamin a jejich dětí. A Svátek scenáristů k tomu. Vypadá to totiž, že by jej scenáristický kvartet potřeboval. Jsou totiž naprosto vyždímaní. Sice jsem očekával přehlídku hysterčení, afektovaných výlevů, slzopudných i močopudných scén, a skutečně se mně toho dostalo měrou vrchovatou, ovšem záhadou je, proč ten scenáristický utrejch musel trvat trýznivé dvě hodiny. Garry Marshall, budiž mu země lehká, dělal vždy nekomplikované sračky, ovšem tohle je ultrasračka. A moc jí nepomáhá ani hvězdné obsazení, nemá totiž jak přijít s něčím, co by nezvládl i herec z telenovely. K mání jsou rozvedené, zadané i bohaté paničky a navrch jeden vdovec. Zpočátku to má vypadat, že mezi postavami není žádná provázanost, ovšem není tomu tak. Osudy postav se postupem času protnou. Ty, co se na začátku neměly rády, se začnou mít rády, ty, co se neznaly, se poznají a tak pořád, až se scenáristický kruh spojí v jeden dokonalý kruh, v němž se rasové a homofobní předsudky hází do koše a lidičky jsou mocinky šťastní, mocinky tolerantní a už je nikdy záchvat hysterie a depresivní stavy nepotkají. A nějak to celé souvisí s blížícím se Svátkem matek. Zdárně jsem nepochopil, proč se film tak jmenuje, když většina děje se odehrává před svátkem a v podstatě s ním ani extra nesouvisí. Film neobsahuje žádný vtip, tedy to, co by se za definici vtipu dalo pokládat. Když se nelze u filmu zabavit, zbývá jen vysoce korektní a naivně vystavěná senilní blbost, kterou neomlouvá ani účast Jennifer Aniston, Julie Roberts a Kate Hudson, ani to, že se jedná o poslední film Garryho Marshalla. Na tomhle počinu vážně není nic zajímavého a zábavného. 2/10

    • 23.4.2017  17:39
    Inkarnace (2016)
    ****

    Aaron Eckhart versus nízký rozpočet. Neučesaný, neholený, decentně spustlý a upoutaný na invalidní vozík dělá vše pro to, aby si divák skromné trikové složky příliš nevšímal a raději se zajímal o jeho tým, pomstu na arcidémonovi a o osud jedenáctiletého chlapce, do něhož se ta nezdolná potvora oklikou vtělila. Film na své pouti napříč hororovým žánrem se lehce otře o několik spřízněných snímků, namátkou Cela a několik exorcismem zavánějících kousků, ovšem celkem jsem s tím neměl problém. Brad Peyton je renomovaný režisér, který o horor zavadil jen na začátku své kariéry, znovu se do něj pustil až po absolvování blockbusterů. Skromně vyhlížející horůrek, který se na sklonku roku 2016 podíval i do našich kin, má jednu velkou devízu. A sice Aarona Eckarta. Ten ztvárnil ochrnutého vědce, co má schopnost vstupovat do lidské mysli posednutých lidí. Je postupem času znát, že film neměl vůbec žádné finanční zázemí, tudíž triková složka je až abnormálně sešrotovaná na minimum. A když nejsou pořádné speciální efekty, je nutné přijít s invenční režií. A v tomhle ohledu se daří, nutno dodat, že se střídavými úspěchy. Některé scény si vyžádají zájem diváka, stejně ale tak se zde vyskytují scény, u nichž zájem opadá. Je to dáno tím, že strašidelnost, hutnost i zajímavost snímku je značně kolísavá. Jak nebylo na pořádné masky, které posednutí nahrazují tmavýma démonickýma očima, je to pro diváka málo atraktivní. Naštěstí má film solidní porci nápadů, které pozornost upoutají. Asi nejzáhadnějším je zastavení času, hned si zapište, že tímto není problém s démonem zažehnán, právě naopak. Přístupnost PG13, proti které běžně brojím, nebyla nejhorší, v nabídce jsou vyhřezlá střeva, ohořelý fotřík i kaluže krve. Určitě zajímavá je i herecká parta kolem hlavní hvězdy filmu. Nadržení diváci nebudou vědět, na kterou herečku dřív skočit: Carice van Houten, Catalina Sandina Moreno a Emily Jackson pěkně ladily. Tenhle horůrek má u mě více kladů než záporů. Nijak se nezadrhává v tempu, baví po svém, kombinuje originalitu s okoukanými atributy poměrně neotřelou formou, má schopné herecké obsazení. Neodpustil si zbytečně béčkový konec, který u hororů nesnáším. SPOILER/Démon v sanitce, která převáží umírajícího vědce, migruje do dalšího těla/KONEC SPOILERU. Nemálo záleží také na tom, jak moc máte nakoukáno v oblasti exorcismu, i když zde se rozhodně nejedná o úplně standardní vymítání, a zda se vám filmy typu Cela líbí. 7/10

    • 22.4.2017  10:04

    Čím víc máte pubického ochlupení, o to víc si tenhle film užijete. Jste-li muž, využívající přítmí v sále kina pro prstění slečen, máte rovněž vyhráno, v takovém případě vám může být úplně jedno, co se na plátně odehrává. Jste-li ovšem více než příčetný jedinec, RYCHLE A ZBĚSILE ven z kina, než vám kapacita vašeho mozku splaskne na úroveň brontosaura, bezvládně přežvykujícího popcorn. Nic proti sebeparodické úrovni, na kterou se série dostala od pátého dílu, ale aby to bylo kvalitní a snesitelné, musí se to umět. Když se chce film vybláznit, zešílet, hrát si na bondovku a vysemenit se do rozjuchaných prostoduchých pipek a píčusů, šílejících nad každou kůl scénou, měl by mít režisér F. Gary Gray ve své filmografii alespoň jeden takový film, což nemá. Gray umí i filmy, co mají nějakou myšlenku, takže on je pro takový film špatnou volbou. Dále od takového filmu očekávám přehršli akčních scén. Film má vlastně jen dvě velké akční scény: hacknutí aut za plného provozu a"bondovské" finále na ledu, za přítomnosti ponorky. První hodina je zdlouhavá, plná dialogů na úrovni rozpravy Včelky Máji s Vilíkem. Na úvod nás rozehřeje závod v kubánských ulicích, následně bitka s dozorci ve věznici. Obojí je nepřehledně nasnímáno, nezajímavě podáno. A všechny scény nejsou úplně povedené. Zejména finální scéna na ledu je plná okatě hnusného CGI. Taková schopná parta herců a musela dostat scénář rovnající se výblitku pětiletého dítěte. Jedním z největších kladů této scenáristické mrdky je ten, že se Dom Toretto (Vin Diesel) přidá na temnou stranu, samozřejmě je za tím vydírání ze strany kyber-teroristky (Charlize Theron), hrozí, že mu zabije "napíchance". Jinak ale film nepřijde s ničím novým, dokonce i nápad s hacknutím aut už zde byl, viz Smrtonosná past 4. Prostě příšernost sledovat to celé s vědomím, že stejně dopředu víte, jak to celé dopadne. No dobrá, kyber-teroristka Cipher unikne spravedlnosti. Ani nemá smysl dávat spoiler-alert, vše bez problémů dopředu odhadnete. Abych se u filmu nějak zabavil, musel jsem si vymyslet, jak asi bude vypadat Rychle a zběsile 30, když série vydělává na lidské blbosti. I já jsem ji nechal vydělat díky zdejšímu kladnému přijetí a vypravil jsem se do kina. Parta devadesátiletých hrdinů používá namísto nadupaných kár vytuněné nákupní vozíky, s nimiž v supermarketu svádí boj o zlevněné zboží. Mrštný pohyb jim zajišťují berle plné udělátek po vzoru bondovek. A nebojte se, nebude to taková slátanina. Ne o moc větší než je tahle pitomoučká osmička. 3/10

    • 21.4.2017  07:14

    Neoslnivý podvodní výlet bez přítomnosti Unterwassermanů. Dvě pipiny, které do klece může dát jen Alexandre Aja, dohlížející na fim z pozice producenta, se kdesi v Mexiku potopí do hloubky 47 metrů, aby si zblízka prohlédly bílé žraloky. Cosi se posere, pipiny zůstanou v kleci trčet, kolem proplave sem tam žralok, co skoro vůbec nic nepodnikne, kyslík bude povážlivě docházet, dívky zoufající, jestli ještě někdy uvidí (mořské) ptáky. A divák jako co? Ten z toho podvodního výletu nic nemá. Předně měl film smůlu v tom, že přibližně ve stejnou dobu se do kin dostal spřízněný snímek "Mělčiny", dalším nemilým faktorem je zjištění, že celý film je natolik tmavě nasnímaný, že není pořádně nic vidět. A tak to celé dobrodružství s tampony ve vaginách není nijak zvláště napínavé, občas se žraločí zub zaleskne natolik, až se objeví originální nápad. Vše ale shodí připitomělý konec. Tvůrci si neodpustili absolutně zbytečný závěrečný zvrat, který z filmu udělal ještě větší píčovinu, než původně byla. Holky Mandy Moore a Claire Holt hrály seč jim síly v bazénu, akváriu, nebo kde se to točilo, stačily, nicméně film je pro mě jedno velké zklamání. PG13 se pro film nehodil, film je doslova osekaný od drastických scén. Celou dobu místo krevních konzerv sledujeme, jak jedna holka na druhou volá, jak jedna mizí, posléze se objevuje, riziko dekomprese, to pořád dokola. Režisérovi Johannes Robertsovi se nepodařilo to hlavní - do svého filmu mě vůbec nevtáhl. Tím ale nechci psát, že je film vyloženě nepodařený, to vůbec ne, prostě jen nebyl zdatně natočený. Raději dám přednost výše zmíněným "Mělčinám", popřípadě zkusím vyměnit žraloky za zmutovaná paví očka, útočící na vnořené ruce do obřích akvárií. Já už bych ty filmy o žralocích nechal spát. 5/10

    • 20.4.2017  00:34

    Ty vole, že já nešel Vlkovi na pohřeb. To jsem z toho Epštajn. Mám Strach, že klasickým pohádkám, v nichž je jasně definován boj Dobra se Zlem, už tímto zřejmě odzvonilo. Nyní hlásí nástup přemíra křesťanských motivů, u kterých když nejste v obraze, máte z příběhu prdlajs. Anděl Petronel s čertem Uriášem mají zase jednou pěknou polízanici. Jejich přičiněním se jablko ze Stromu poznání skutálelo na Zem, kde může natropit pěknou neplechu. Co přesně se může po zakousnutí smrtelníka do něj stát, se můžete jen dohadovat, ve filmu to vylíčeno není, nicméně musí to být něco, z čeho jde předem opravdu Strach. A tak se naše komediální dvojka, na jejíž vizáži je desetiletý posun znát, odebere, pod pohrůžkou Pána Boha Barťáka, inkriminované jablko vyhledat a přinést zpět, jinak je jejich existence vážně ohrožena. Na své klaustrofobní pouti městem zjišťují, že některým lidem by místo dobrot na tradičního Mikuláše bylo záhodno nadělit pekelný kotel. Dvojka nijak významně nenavazuje na svého předchůdce, máme zde řadu nových postav, kladných i záporných, a tolik originálních i potenciálních dějových nápadů, až je trestuhodné, jak se z nich pramálo těží. V závěrečné fázi, kdy by měl příběh vygradovat, celý vyznívá zmateně a neúplně. Není jasné, jaký záměr tvůrci měli. Řada dějových linek i nápadů zůstane neuspokojivě zakončená. Tenhle bratříček se nad svým chudobným starším bratrem vytahuje okázale dražší výpravou a vizuální atraktivností. Duo Trojan a Dvořák film táhne seč může, chrlí originální hlášky, dialogy jsou příjemně vystavěné. Nepříjemně působí ovšem ten křesťanský/biblický podtext, který sice má určitý nadhled, ale přesto je toho moc. Mladší, potažmo dětské publikum musí trpět, určitě nemůže pochopit všechny skryté i vypointované vtípky spojené s náboženskou tematikou. Paradoxně je film velmi naivní. Netvrdím, že hloupý, ale naivní je dost. Záporem je i to, že se film odehrává na malém prostoru. Město má jakýsi klaustrofobní ráz, což vyvolávalo pocit určitého minimalismu. Závěrečná píseň Lucie Bílé film úplně odrovnala. Jiří Strach a spol. připravil dost nevyrovnané pokračování, kterému postupem času ubylo nápadů a jen se to celé zhoršovalo. Panuje Strach, že jestli to půjde takhle dál, můžeme od čertů čekat anální tresty a jablka ze stromů budou sloužit jako Jawbreaker při sádlo máslo praktikách. Pokud tohle tvůrci nezakomponují do příštího pokračování, tak jsou u mě saláti. 6/10

    • 18.4.2017  17:41

    Vesničko má Hřebíčková aneb Hliníková se odstěhovala na Vetchou Hanspaulku. Zhrzená učitelka Eliška Vomáčková (sympatická Petra Hřebíčková) si své bolavé srdíčko přichází léčit na venkov, kde se nastěhuje k samorostlému hrobníkovi Bohumilovi (příležitostně nevraživý Ondřej Vetchý), přezdívaném Božíček(!), který je grobián bez hygienických návyků a delikvent. Eliška se etabluje mezi vesnickou smetánkou velmi dobře, náruč jí otevře škola s jednotřídkou a ochotným starostou, ale i o něco později také Božíček, který je prostě boží chlap. A svoje staré (zlo)zvyky dokáže změnit/odhodit na (scénáristův) povel. Tomáš Hoffman porušil jednu hlavní zásadu, a sice, že někdejší kritik by se nikdy neměl pustit do natáčení filmů. Následně se tak ocitá na pranýři. Jeho režijní debut trpí hned několika tvůrčími nedostatky, které nelze zamaskovat dobrou náladou, příjemnou letní atmosférou, hezkým vizuálem a usměvavou Hřebíčkovou. V jeho filmu vše probíhá tak urychlenou a málo pravděpodobnou formou, až se z příběhu vytrácejí reálné záchytné body a potřebné souvislosti. Nic není uspokojivě rozvedeno, zcela absentuje logické vyústění podzápletek. Nevěra manžela se zamete jedním slabým dialogem kdesi u stánku s potravinami, odcizený syn, který svého tátu do té doby nenávistně naháněl s brokovnicí, odpustí Vetchému, který roky fingoval svoji smrt, v jediné scéně, když mu předloží společnou rodinnou retro fotografii(!), přísný a komisní školní inspektor se po inspekci, náhle o jednu scénu dál, aniž by byl k tomu dán patřičný důvod, začne kamarádit se starostem(!). Ke všemu je temná hrobníkova minulost jen hrubě nastíněna, nedozvěděl jsem se, jak to s jeho výkonem trestu vlastně bylo. Scén, těch skutečně vtipných, je pomálu, povětšinou je nahrazují scény úsměvné (přezkoušení žáků inspektorem dominuje), nikoliv plnohodnotně vtipné. Samozřejmě, že děj je hluboce (m)orálně předvídatelný, v ničem nepřekvapí, nezaskočí. Duo Hřebíčková/Vetchý k sobě až tak neladí, vzájemného špičkování mohlo být víc, přesto se kupodivu jednalo o svěží a dynamické herecké spojení. Tempo bylo nastavené velmi zdárně, ubíhalo to svižně. A tak se dá zrekapitulovat, že tvůrčí dvojka Hoffman/Vejdělek nás v minulosti vzala k moři, k cikánům i na návštěvu vagin. Jejich pestrou mozaiku nyní doplnila téměř lidová komedie z vesnického prostředí, jejíž životnost je poměrně jepičí, pokud ji producentská matička Prima neflákne třikrát za rok do svého vysílání. To ji budeme mít na krku, vlastně na obrazovce pořád. 5/10

    • 17.4.2017  22:19
    Život (2017)
    **

    Pojmenovali jej familiárně Calvin. On se ale až tak kamarádit nechtěl. Organismus z Marsu, vykazující inteligenci německého ovčáka, následně udělal vánek v kosmické raketě. Kdyby udělal pořádný průvan, tak bych ještě přihodil body, ale tenhle recyklovaný sráč Vetřelce a Věci je natolik nedomrlý, nedynamický a nepříliš zručně natočený, že ho nechám shořet v atmosféře. Je úplně jedno, jestli má film elitní herecké obsazení, klidně by v něm mohli hrát herci z odpoledních seriálů, vyšlo by to úplně nastejno. Charaktery šestičlenné posádky nejsou nijak prokreslené, tudíž z diváckého hlediska na nich nezáleží. SPOILER/Životnost hvězdného Ryana Reynoldse ve vesmíru je jen velmi kratičká, odsere to jako první. Monstrum, vypadající něco mezi chobotnicí a placatkou rumu, se možná chtělo vyřádit na hvězdném Jake Gyllenhaalovi a jeho partě výživným způsobem, podpořeným gore, ovšem do kina si kupte kečup, abyste pokečupovali plátno, jinak je to suchá podívaná v tomto ohledu. Klaustrofobní zážitek už byl v minulosti v daném žánru k mání nejednou, tudíž u mě převládal pocit, že tvůrci spolu s organismem někde v šuplíku našli scénář, který se v něm povaloval od osmdesátých let. Kohosi napadlo to natočit, šoupnout to do kin pod ne úplně všeříkajícím názvem, navrch se přihodí hvězdná jména. Snad se z toho vyloupne ambiciozní a nesmrtelný film. A já tvrdím, že za rok už tenhle film bude technicky vypadat zastarale a trapně. To výše jmenované filmy mají ještě i dnes, po x letech, určitou fazonu a šmrnc. Prostě tenhle film má jen nemnoho zajímavých momentů, které vypadají jakžtakž svěží a neokoukané. Jenže už samotná posádka astronautů si ve vesmíru počíná jak banda leváků, což se nedá přehlédnout, s neznámým organismem nakládá naprosto tristním způsobem, vše korunuje přítomnost tělesně postiženého černocha. Film mě vůbec v ničem neoslnil, celé téma je ohrané, celé je to i blbě natočené. Trestuhodně obkreslený film, a to recyklované filmy toleruji, tohle už bylo i na mě moc. Dívat se znovu, jak posádku (bez většího nápadu) decimuje mimozemský tvor, opravdu není nutné. Ani se nedivím slabé návštěvnosti filmu. 4/10

    • 17.4.2017  17:16

    Nikdy jsem nebyl plně pohlcen fantazijním světem B.J.Rowlingové, ovšem po malé anální nehodě s Mudly, která mě potkala před zhlédnutím tohoto filmu v Bradavicích, jsem byl nucen otočit. Nyní už mohu filmu spílat jen za to, že je v některých úsecích beztvarý a málo konzistentní, nicméně vyniká v mnoha ohledech a stále nepolevoval ve své určité komplexnosti. A nechybělo málo a divoška Rowlingová, jejíž fantazie je skutečně bezbřehá, mně mohla v pomyslné posteli splnit sexuální fantazie, na které žádná slečna zatím nepřistoupila. Ještě panují určité rezervy, na jakou věkovou stranu publika se má coby scenáristka přiklonit. Stále cítím váhání, jestli chce více zabavit publikum do patnácti let, nebo dát vale pakátlům a pořádně se věnovat divácké skupině 30+, pro kterou jsou vyzrálejší myšlenky ze scénáře vesměs podávány stále jen polovičatou formou, ze které si nelze příliš mnoho odnést, nebude-li patřičně rozvedena. Je ovšem nemyslitelné chtít po filmu, aby řešil naznačené politické farizejství ve stejném poměru jako představování a následné chytání originálních stvoření uniklých z magického kufru, kterým barvitá čeština dala roztodivná pojmenování. Film tedy nejvíce vyniká svojí trikovou složkou, na které se opravdu nešetřilo. Je zde jen minimum záběrů a scén, v nichž by se nevyskytovalo nějaké nevídané stvoření, které natolik zaměstná zrakové vjemy, až se tak nějak pozapomene na konflikt, který vyvolá představený záškodník z vyšších kouzelnických sfér, kterého ztvárnil Colin Farrell. S jeho postavou souvisí i zajímavý vtípek. SPOILER/Změní se v závěru na Johnnyho Deppa. Sympatie jsou přesto na straně kouzelníka Eddieho Redmayna a jeho nově vytvořené čtyřčlenné party, tvořené z Dana Foglera, Katherine Waterstone, do níž pronikl i erotický prvek, který zajistila rajcovní čarodějka (Alison Sudol) se schopností číst myšlenky. Zpočátku film příliš přehledný není, trvá než se dostane do svých kouzelnických kolejí, po kterých pak sviští velmi solidně a origin(an)álně. Davida Yatese si Rowlingová nevybrala náhodně, už s ním v minulosti úspěšně spolupracovala na Harry Potterech, její (kouzelnická) vize tedy v jeho rukou byla v bezpečí. Jak už jsem se zmínil v úvodu, zřejmě by film skončil na třech hvězdičkách, jenže v rámci hojícího procesu mého rekta, jsem přistoupil na výhodný kompromis s Rowlingovou, kdy mě ještě třeba v budoucnu čeká i kouzelný "býdžej". Na rozjezd to bylo neokoukané, čekají nás v budoucnu ještě dvě další pokračování. Uvidí se, co přinesou. 7/10

    • 16.4.2017  09:26

    Pane, vy jste Scarlett! Tenhle film bude plně doceněn někdy za padesát let, kdy už nová generace lidí bude běžně souložit s roboty s lidským vědomím, podobajícími se na Scarlett Johansson. V současné době tenhle film spíše jde po stopách Robocopa, Blade Runnera i jiných vzdálených scifi příbuzných, kteří už zde byly před tímto počinem. A pak je zde okruh anime píčusů, kteří budou filmu spílat, že se zásadně odklonil od jejich milované původní předlohy. Pokud film nenavštívíte v kině, ochudíte se o porn-design, který představuje z celého filmu to nejzajímavější a nejvypiplanější. Režisér Rupert Sanders moc nezvládá s danou látkou pracovat. Jeho film prakticky nevyvolá žádné emoce, žádné napětí, neustálá snaha ponechat akční složku v pozadí a vytáhnout nějaký filosofický ocas i odkaz, je v komerčním filmu spíše na obtíž. Takže i film, co má méně rozmáchlou stopáž, může znudit. Což o to, Scarlett je stále živočišná samice, která film spolehlivě utáhne, jenže by neškodilo, kdyby ve filmu byly i jiné atraktivní faktory stran účinkujících postav. Michael Pitt, Pilou Asbek, Juliette Binoche a spol. působí jen do počtu, aby hlavní hrdinka nebloudila ve filmu tak sama. Nejvíce zásadních momentů se dostaví až v závěrečné třetině filmu. Odhalí se zde skutečný původ hrdinky, mám za to, že to mělo vyznít jako pointa celého vyprávění, zjistíme také pravdu o tajemném muži v kápi jménem Kuze, který je většinu filmu považován za teroristu, jedna z kladných postav zemře. Prostě jak se ve filmu dělo méně než by bylo záhodno, tak se to ve finálním úseku najednou rozjelo. Některé scény byly pronikavě originální, třeba ta s hlubokým ponorem, vím akorát, co je hluboké hrdlo, ovšem ponor je osvěžující novinka a nejedná se o žádnou sexuální praktiku. Stejně ale, i přes výskyt potenciálně nevšedních scén, budete většinou vyhlížet konec. Akční to moc není, kecy ve filmu k ničemu extra nevedou a Scarlett nemusí být zrovna váš ideál. No co, v krizi se dá vizuálně ošukat i dřívko od nanuku. 5/10

    • 15.4.2017  09:52

    Jistě znáte celou řadu (béčkových) akčních filmů, v nichž drsní akční týpci chtějí pověsit své "řemeslo" na akcí ohnutý falus, ale zrovna když už chtějí odkráčet pryč, náhle se musí konfrontovat se svojí minulostí, kterou musí v přítomnosti složit na lopatky, aby si v budoucnu mohli užívat felačních rtíků svých přítelkyň. A to je i případ Arthura Bishopa (Jason Statham), který za zadek Jessicy Alba, kterou poznal teprve nedávno, udělá v podstatě cokoliv. Dostal za úkol zlikvidovat tři nepohodlné a extrémně nebezpečné cíle v podobě obchodníků, kteří představují nevítanou konkurenci. Aby to neměl tak jednoduché, jejich vraždy musí vypadat jako tragické nehody. Úkol mu zadal zloduch Craine, který si vzal sličnou sexici Albu jako rukojmí. Pokud se na jedničku neupomínáte, nic strašného se neděje. V podstatě tohle pokračování, až na několik styčných bodů, se svým předchůdcem nijak zásadně nesouvisí. Vše spolehlivě jistí drsný Jason Statham, který sice podlehne vagině, jinak se ale se svými protivníky nijak nemazlí. Zde se ovšem vyskytuje první problém. Bishop je úplně nepřemožitelný, za všech okolností, prostě v bitkách a přestřelkách nemá konkurenci. Nejinak je to v jeho plánech, jak se k cílům dostat. Jejich provedení je poměrně neotřelé, i když v celém filmu bychom hledali originalitu jen stěží. Statham je ovšem na své akční misi fyzicky dobře vybavený, takže jeho skoky z lanovky na letící rogalo a z vysokého útesu, nebo lezení po mrakodrapu jsou fajn, i když mu s tím pomáhali trikoví specialisté. V zásadě se vyskytl ještě jeden problémeček - film je předvídatelný až hanba. Absolutně neomylně, a to i méně zkušeným divákem, se dá predikovat, jak se celá mise bude ubírat a jak se skončí. Až na pár drobností, se vše ve filmu vyřídí předvídatelně, Bishop ušetří život až třetího cíle, tím je Tommy Lee Jones, jinak žádný jiný úkrok nebyl k mání. Dvojky se ujal německý režisér Dennis Gansel, který z rutinního scénáře spravil hotový zázrak. I když to není úplný technický mág, akci hoví dobře, na zadní projekci sice nešetřil, ovšem nepolevující příval akce je příznivý. Pokud máte v oblasti akčních béčkových opusů zdatně nakoukáno, tenhle film vám akční orgasmus nezpůsobí. Není to ale ani žádné malátné pokračování, svého předchůdce hravě strčí do akčních trenek. 6/10

    • 13.4.2017  10:53
    Příchozí (2016)
    **

    Uf...oni jsou tady! Kdepak na mě s takovými sofistikovanými (k)un(d)ikáty. Se svým mozkem sotva chápu sofistikovanost Křemílka a Vochomůrky. Ještě abych hledal dvanáct vesmírných korábů, skryté významy, ztracený make-up Amy Adams, nebo možné paralely na slavné scifárny uplynulých let, na to mě fakt neužije. Již nyní se ze mě stává scifi spisovatel, do svého péra jsem si vzal volné pokračování tohoto neadekvátně zfilmovaného románu. Pod pracovním názvem "Aliens in the Steam" ho bude v létě točit Troška, který už nyní ode mě odkoupil veškerá práva, včetně svolení udělat z toho poctivou jihočeskou komedii, takové nikdy nerealizované Slunce, seno a ufoni. Svůj budoucí bestceler jsem plně přizpůsobil tuzemským podmínkám. Znamená to, že výprava bude ještě skromnější než v Polákově Ikarii XB 1. Ovšem působivosti by to ubírat nemělo. O nic hůře na tom nebudeme se zvukem, i když jsem si plně vědom, že v něm nedosáhneme precizní vycizelovanosti. Troubení z Příchozího jsme nahradili smrkáním jeden centimetr od mikrofonu, což nám zajistí přibližně stejný efekt. V Maďarsku na filmové soutěži nás určitě nemine hlavní cena v technické kategorii - Plyšová tasemnice. Do hlavní role počítáme s nějakou pornohvězdou, chceme rozhodně angažovat nějakou ukrutnou krasavici, které nezabavíme kosmetiku a líčení, jak to už udělal režisér Denise Villeneuve u Emily Blunt a nyní i Amy Adams. Ono to nějak dopadne. Příchozí nedopadl dobře skoro v ničem. Až na unikátní audio zážitek a zjevnou snahu tvůrců vnímat z diváckého hlediska CGI realisticky, se jedná o rozvláčný film natočený na televizní úrovni. Komorní rozvrstvení, které musí znudit každého dynamicky naladěného diváka, podtrhuje otřesně uboze pojaté finále. V podstatě se celý děj smrskl na dva Mimoně zahalené v páře, kteří čmárají nesmysly, u nichž se Amy Adams tváří nesmírně zamyšleně a erudovaně. Máte-li to také tak a máte-li v oblibě řešení rébusů, na jejichž konci není nic, tak si ten film dejte. Já jsem se u něj alespoň naučil kreslit nepochopitelné hieroglyfy špičkou žaludu. 4/10

    • 7.4.2017  09:31
    Nitro Rush (2016)
    **

    Max uprchne po dohodě z vyšších míst z vězení, aby vystopoval výrobce dokonalé drogy Nitro Rush, která se objevila na trhu. V hlavě má ale jen to, jak ze spárů zločinecké organizace vyrvat svého dospívajícího syna, který na něj zanevřel poté, co zemřela jeho máma a on zůstal jen s dědou. Není divu, že jeho výchova je ohrožena, zvláště když jej coby geniálního hackera, jehož úkolem je vystopovat dva geniální chemiky, co mají ve svém držení recept na výrobu silně žádané drogy, zaměstnává organizace, dočasně vedená atraktivní manipulátorkou Daphné, když šéf gangu, co je úhlavním Maxovým nepřítelem, čerstvě skončil za katrem. Max se bude muset přidat na stranu organizace, aby ochránil svého syna před pohlavní nemocí, když má pubertální skejťák poměr se ženou, které monogamie nic neříká. A také je nutné dostat syna z organizace. Možná si leckdo vybaví jedničku nazvanou "Nitro" z roku 2007. Snímek vyhlíží opět rozpočtově skromně, má i skromnou akční složku. Kde by mohla nastoupit akce, se pořád něco donekonečna s vážnou tváří řeší. Přitom by filmu slušela nadsázka, neboť jeho děj je pitomina na druhou. Akce je fakt nedostatek. Začátek je ještě nadějný, nijak originální, ovšem Max ukáže Kajínkovi a spol., jak se správně zdrhá z vězení. Důležité je přes ostnatý plot přehodit ručník. Následně se ve filmu plká, trocha erotiky, které si užijí příznivci průsvitných dámských župánků, na pár bitek, ozdobených prýštící krví, dojde až ve finále. Vše má béčkový háv i ráz. Režisér průměrných kvalit Alain Desrochers nemá koule, aby si ze svých hrdinů patřičně střílel, je zde jen scéna, v níž dva maniakální chemici paří retro videohru, takový ten sračkový tenis z osmdesátek, nebo co to přesně bylo. Nebyly ale přítomny žádné prostředky, kterými by se ta správná nadsázka dala navodit. Z castu bych vypíchl jen Guillaume Lemay-Thiviergeho v hlavní roli, který má obstojnou fyzičku a Madeleine Péloquin, která film ozdobila svým půvabem. Hrstka neotřelých nápadů i akce je ale v podstatě Maximum, co po tomto filmu můžete žádat. 4/10

    • 5.4.2017  12:02

    Co by to bylo za chlapa bez pořádného frňáku! Ve své době dva populární němečtí komici by o tom mohli vyprávět své, nicméně nebude ani tak řeč o jejich nosech, jako o jejich sérii komedií, která jejich komediální potenciál využila až postupně. V tomhle filmu, který je druhým ze série "nosáčů, se nestalo nic, co by převýšilo běžný rámec trapného pitvoření, které bylo v mnoha scén(k)ách nesnesitelně natahované. Nápad se soukromou detektivní kanceláří, kterou si Mike s Thomasem založí, totiž nenabízí vůbec nic. Pokud se smějete vtipům typu "šli dva a prostřední upad", určitě nesáhnete s tímto kouskem vedle. Mike a Thomas jsou určitě vtipní, jenže slaboučký scénář a strašlivě uhozená režie jim nedává šanci být ani na chvíli trefně vtipnými komiky. A tak jsme nuceni sledovat nesouvisle nahozené scénky, hraničící s groteskou, v nichž se ovšem nevyskytuje nic vtipného, současně ani nic závadného, takže s klidem na to můžou koukat i děti. Neorganizovaný sled scének a vystoupení, z nichž by možná mohly být dobré skeče, by ve filmové podobě potřeboval být podpořen i něčím, co by alespoň vzdáleně připomínalo zápletku. Komediální výstupy i převleky se o žádnou zábavu nestarají. Stopáž je natahovaná, nezřídka se stávalo, že se film jevil delší, než ve skutečnosti byl. Časy dvou nosatých komiků jsou sice v prachu, přesto jejich komika lépe fungovala v následných dvou pokračováních (Dva nosáči tankují super, Dva nosáči a video), které tristní dojem napravují. 1/10

    • 2.4.2017  10:07

    Nač pracovat těsně před vánočními svátky, je lepší udělat pořádné "mejdlo". Pracovní a osobní vztahy jsou na ideální bázi, vše jen kazí přítomnost zlé šéfové (Jennifer Aniston), která hrozí uzavřením krachující firemní pobočky. K tomu nesmí dojít. Válka sourozenců, objednaná šlapka, nahrazující vymyšlenou přítelkyni, prdící zaměstnanci, koksem sjetý vážený budoucí investor a zakřiknutý zaměstnanec, který nikdy neviděl ani jeden díl série Rychle a zběsile. Na mně film zanechal dojem afektované zábavy, co chce být zatraceně vtipná, nicméně neví, jak s tím naložit. Polovina hlášek prošumí, zbyly jen ty, co se hlavně opírají do americké upjatosti, která v našich končinách může být divákům fuk. Jedny odhalená prsa, jeden penis a teatrální příval sprostých slov a hned mají Amíci rating R. Originálním shledávám prostředí a také to, že k pařbě došlo ve vánočním období, zrovna tak se ale mohla uspořádat v létě, moc velký rozdíl by v tom nebyl. Ubylo by jen množství trapných amerických vánočních tradic a propriet, které české občany naštěstí míjejí. S castem nebyl problém, mé předpoklady, že Jason Bateman, T.J.Miller a spol. odehrají svůj nevtipný standard, došly zdárnému naplnění. Přímo nesnesitelná byla ve své "prdící" kreaci Kate McKinnon. Samozřejmě budeme svědky zázračného přerodu ultra záporné postavy na citlivou kreaturu. Tradiční kolekce fotografií z párty, plus nějaký ten nevydařený záběr z natáčení, to nesmí chybět v závěrečných titulcích. Režisérské duo, které bez sebe nedá pomalu ani ránu, opatřilo film kvalitním technickým zázemím, s úbytken denního světla, spojeného s typicky zimním obdobím, se divák potýká dobrou polovinu filmu, jejich film ale celkově přináší zapomenutelnou párty. Stačilo, pařeb už bylo dost, téma je vyčerpané. 5/10

    • 31.3.2017  08:08
    Muž, který vycházel z hrobu (TV film) (2001)
    odpad!

    Fascinován retro zážitkem z toho, jaká móda se tehdy na začátku milénia nosila, jsem jako panic, kterého do prvních tanečních vypravuje máma, spočinul v němém úžasu nad tím, že sál je plný vilných žen, které mě chtějí šukat do mrtva. Což o to, zásun by to nebyl marný, ovšem s jejich přístupem zůstanu vystrašený ještě dlouho. Dušan Klein mě coby taneční mistr znervóznil, měl jsem vyřešit zdánlivě důmyslnou detektivku, v níž byl vrah tanečních rytmů znám hned po prvním vstoupení do sálu. Ještě teď se z toho Klep(l)u. Analyzoval jsem možnosti, jak Kanyzovi s Cibulkovou zatajit, kdo je onen vrah, ale nedalo se s tím žít. Naposledy píchatelná Sandra Nováková to naštěstí nebyla, přece jen jsem byl o pomyslný krok před kriminalisty. V květináči, na toaletě i ve sklenici s perlivým nápojem jsem nechával indície ve formě bobků, že je to Bob, nikdo to nechtěl vidět, vše marné. Minuty plynuly, mrtvoly se kupily, bylo to nejdelších devadesát minut v mém životě. Vrah to ale nevydržel a minutu před zavíračkou chytil Sandru pod krkem, přičemž ji ohrožoval střepem z rozbité sklenice. Pro mě to byla úleva. Dlouho bych si vyčítal, že jsem věděl, kdo vraždí, a nic jsem pro to neudělal. Nyní už s pocitem, že není Klein rolí, se směle mohu vrhnout k odříkávání desatera pátera Knoxe. Mám neodbytný pocit, že tenhle krimi počin by se neodvážil porušit žádné z nich, aniž by předem nevaroval diváky, že přece něco tak směšně debilního ani nemůže žádná pravidla porušovat. 0/10

    • 30.3.2017  09:06

    Frnk a vtipný Brabec uletěl na střechu. Nevrátí se do artových vod české filmové poetiky, aniž by se nestyděl, že nebyl dost bystrý, když s Bystroněm obcoval u hranic Kameňákova. Původní sestava únavou materiálu netrpí. Kdo přežil nejapný humor předchozích dílů, může se herecky ztrapňovat i dál. Vždyť už ale nikdo z obyvatel nebyl vtipný. No dobrá, relativně vtipně to táhla omladina a její výstupy v nevěstinci. Nastínění problémů ve společnosti by mohlo fungovat, ovšem ty správné prostředky nebyly k dispozici. Když chci mít ve filmu prezidenta Zemana, nelze použít dvojníka, který ho blbě imituje a je snímán tak, aby mu nebylo vidět do tváře. Předpokládám, že se nejednalo o poctu Ed Woodovi a oslavu jeho tristních režijních postupů. Brabec nemá do něj daleko. Některé původní herce v jejich rolích nahradili noví (Pepík/Jaroslav Blažek, Julča/Kristýna Hrušínská), Eliška Bučková nám moc hezky zazpívala a celé to bylo nasnímáno kvalitně. Ovšem Vánoce by s tímhle trávil jen vrah vánočních svátků, zloděj vánočních dárků a milovník zapařených genitálií Santa Clause. Pane Brabec, to jste si ale nadělil divný film. 2/10

    • 29.3.2017  10:04
    Worry Dolls (2016)
    ***

    Případ brutál sériového vraha byl uzavřen. Vrah je po smrti. Zbyla po něm jen skříňka s prokletými figurkami. Ty se záhy dostanou k osmileté dceři vyšetřujícího detektiva. Jejich distribuce mezi další lidi nebude trvat dlouho. Film si hraje na originální flákanec, v hororovém odvětví lze najít nemálo spřízněných variací. Design panenek spočíval v kusu dřeva a omotaném špagátu, film se ale tímto ubohým designerským nápadem neopomene zmínit v úvodních titulcích, jako kdyby to byl velenápad. Vedle toho se v nich dočtete, kdo tenhle počin inicioval. Produkci, scénář a hlavní roli spáchal jistý Christopher Wiehl, který má do kvalitního herce daleko, emoce ohledně zavražděných přátel projevoval s výrazem zkušeného kameníka, scénář měl, jak když jednotlivé kapitoly opsal z jiných filmů, a produkce je téměř céčkového ražení. Vlivem těchto faktorů je film úplně bez napětí, na což rezignoval i režisér Padraig Reynolds, který poměrně stereotypně vrhne před diváka několik krvavě vyvedených scén, přičemž zřejmě pochopil, že jinak ten film zajímavým neudělá. A tak si divák několikrát za film očistí šat od litrů krve, až film doklopýtá do finále, po němž by měl i čaj sílu v poměru se slabotou, která se vyřítila. Cast je nemotorný, poměrně děsivým rozměrem disponovala především malá holka, jinak z herců nikdo nijak nevynikal, režisér měl zřejmě slabost pro plavovlásky, kterým daroval celé ženské obsazení. Užijete si monotonní srajdu, u níž se kvalitativní pozitiva hledají jen obtížně. 5/10

    • 28.3.2017  07:11

    Překohákováno! V českém filmu ještě naštěstí ne. Jinak na vousáče s roztodivným účesem narazíte prakticky všude. I tak se nedá přehlédnout, že Tomáš Vorel film natočil na základě jeho současné popularity. A předložil nám celkem sympatického vesnického dobráka od kosti, co zadrhává, libuje si ve sportovních sázkách, kočkách (čtyřnohých), retro elektronice, nemá mobil, žije ve čtyřiceti u mámy, z jejíhož vlivu se nemůže vymanit. Ze zatuchlých Tuchlovic se pracovitému a poctivému Luboši Cafourkovi vůbec nechce, jeho společenský a sexuální život se dá shrnout na jednu beztvarou hromádku, která zrovna ideálně nepůsobí. Luboš je sice obklopen mámou, kamarády i pracovními zakázkami, za kterými jezdí výhradně na kole, jenže je ve své podstatě osamělý. Chtělo by to ženskou. Děvčata se jaksi rozutekla do světa, zůstala jen ta, která si nikdo nevzal. Na obzoru se ale objeví milá vdaná paní, která má za manžela žárlivého surovce. A až se Luboš odhodlá, bude jeho. Film líčí venkov přece jen realističtějším způsobem, než valná většina režisérů. A to Vorel paradoxně patří k režisérům, kteří se vyžívají ve stylizaci. Na překážku není ani to, že postavy jsou značně jednorozměrné. Kohák a spol. jsou natolik zdatní v interpretaci svých figur a figurek, že táhnou film ve velmi dobrém tempu i diváckém zájmu. Vše se ale začne zadrhávat, film bude ve svém závěrečném úseku stižen handicapem, podobně jako Lubošova řeč. Závěr považuji za nejslabší z celého filmu, byť film celkově postrádá ideální poměr mezi komedií a dramatem. Komediálních hlášek jen jen pouhá setina, obstaralo je trio Budař (ten vedl), Polišenská i Čtvrtníček. Na dramatickou rovinu zde byla dvojka Špalková a Blažek. A pokud to dobře počítám, Holubová, která hraje Kohákovi mámu, by ho musela mít v šestnácti. Film vyznívá ve své podstatě smutně, Cafourek je po celou dobu outsider, optimistický, značně nevěrohodný závěr narušil tu zajímavou auru, která se kolem něj vytvořila. Ne že bych Cafourkovi nepřál dobré (sexuální) vyhlídky do budoucna a zásuny každý den s rozvernou hudební melodií v zádech, nicméně Vorel mohl naložit s osudem hlavního hrdiny poněkud zajímavějším způsobem, respektive věrohodnějším způsobem. Neudělal to, ovšem i tak filmu náleží poměrně solidní hodnocení. 6/10.

    • 25.3.2017  08:17

    Konec velkých prázdnin, neb velké tvůrčí prázdno ovládlo je. Tři hudebníci z Pardubic vyrazí trávit léto na francouzský venkov. A střet francouzské kultury s českou nekulturou na sebe nenechá dlouho čekat. Pánové Kotek, Prachař a Hádek jsou dobrou polovinu filmu na káry, jak opilecký filmový zákon káže, sjetí na plech a chrlí ze sebe nesouvislé, špatně ozvučené blábolismy, z nichž se občas dá vyluštit hláška. A divíte se jim? Když kolem nich krouží vilná tetička (Jana Krausová), co věší prádlo nahoře bez, samčí smysly jim jitří milá sestřenice (Denisa Pfauserová), alkoholem i úkoly je zásobuje "bodré stréc" (Igor Bareš), co chrlí jeden moravismus za druhým, s fetem kšeftující místní dealer (Jaromír Nosek a do cesty jim vstoupí i další místní figurky, až vše vyvrcholí příjezdem manažerky v roli ne(u)spokojené feny (Eva Leimbegerová). Z takové sestavy nezbývá než sáhnout po víně, prolít ho po litrech hrdlem, vyhulit lanýže za tisíce a navrch se poctivě vymočit do moře. Asi takhle, ta herecká sestava byla až moc dobrá. A statečně bojovala s obsahem, jež velké poetické hovno představoval. Ovšem netřeba žehrat, vždyť český film, odehrávající se na francouzském venkově, je rarita. K mání jsou dvoje odhalená prsa, Denisa Pfauserová se silným francouzským akcentem, oproti níž třeba Anna Stropnická a Jaromír Nosek mluví úplně bez přízvuku. Šlo-li tvůrcům o kontrast českého zhovadilého chování na malebném, starostmi nesmáčeném francouzském venkově, je nutno oponovat, že my Češi tedy starosti máme, takže sáhnout po sklence lahodného moku je logickým vyústěním, jak se zbavit stresu, psychické nerovnováhy a Chantal Poullain. Režisér Vladimír Michálek si mohl s kolegou Danielem Miňovským ušetřit čas se psaním scénáře, stejně jejich film zavání silnou improvizací. A více času, rozboru i prostoru se mohlo věnovat konfliktům v kapele, jejichž náznak proběhne až v závěru, nebo zápletce, která by film stmelila, a šukání českých samiček, které filmu dodávají šťávu. Tenhle film ale nešlape po stránce režijní i scenáristické a i hudebně si vede poměrně unyle. Takže unylý trip s francouzskými haluzemi je na světě. Chci vidět diváka, který po něm z kina odcházel spokojený. 4/10

    • 24.3.2017  07:36
    Mrtvý sníh (2009)
    **

    Ještě jeden film z Norska a začnu plynatě hovořit norsky. Ne, já fakt neumím norsky, ovšem to není překážka k tomu, abych posoudil tenhle severský horor, hodný do pamětní síně pro svoji okázalou neotřelost a nadsázku, nicméně větší kvality bych mu nepřisuzoval. Konkrétně mě u filmu přepadl spánek oproti partě mediků, kterou v horách přepadla nacistická jednotka ze záhrobí. Tím je dáno vše. Film má svoji porci gore, což je na filmu to nejvýživnější, jenže vyhlíží taky dost levně až podřadně. Konfrontace s nácky probíhala zdárně, i když mě fajnově nudila a nebyla nijak úžasně naservírovaná, ovšem zdárně na poměry norského filmu. Někam za hranice svého působiště bych to rozhodně neposílal. Herci bez charisma, s tím se dalo počítat. Masky zombies ucházející, ale nic extra, na co bych pěl make-up artist ódy. Když se to rozjelo, byl náhle konec. Konec byl hodně na hovno. Co probudilo partu tlejících vojáků nebylo tak úplně zřejmé. S největší pravděpodobností pásli po zlatě, které si zapomněli v chatě. Tenhle horor se nedal brát vážně, to mě prostě vadilo. Když si chci pustit komedii, tak si pustím komedii. Abych ještě sledoval permanentní komediální vložky v hororu, na to mě neužije. Tohle krvavé komediální drama nemělo na mě účinek. Kdyby ale Tommy Wirkola dostal pod ruku nějaký horor s kvalitním scénářem, je docela možné, že by jej zvládl dobře, ale přece jen má rezervy v řemeslném zpracování. Do příště osvojit a bude to v pohodě. 4/10

    • 22.3.2017  13:46

    To zase byl, pičo, díl. Proč se na to ČT nevysere. Ode mě neuvidí ani korunu za koncesionářské poplatky. "Sorry jako", to může platit Babiš. Ztratila se nějaká židovská pizda jménem Sára, pointou bylo, že si ji dva místní bratři dali na snídani, oběd, k večeři. Jeden z bratrů byl trochu "škrtlý" v ksichtě, tak mu na obličej připlácli masku, aby jeho znetvoření nebylo vidět. Samozřejmě neukázali jeho obludnost, to si měl divák domyslet. Nej scény byly ze sklepa, v němž našli okurkové sklenice plné lidského masa. Do většího humusu se už tenhle díl nepustil. Největší prostor byl věnovaný vyšetřovací metodě, která spočívala v tom, že pohřešovaná žena byla nakažená leprou. A tomu, kdo s ní přišel do kontaktu, hrozí také nákaza. Byl to jen trik od vyšetřovatelů, mladá žena neměla lepru. Blbější styl vyšetřování nebyl ani v Případech kapitána Bábovky. A tak se bratři báli možné nákazy, až se doznali ke kanibalským choutkám. Samozřejmě, že to bylo celé průhledné, i největší debil dávno věděl, že ve zmizení mají prsty, možná i v Sáře, dva bratři. Vizuální stránka budí dojem, že se točilo na prošlý materiál. Barevnost je ohavná. Technická stránka zahanbující. Herecké výkony nemyslitelné. Co předvádí Zedníček není na JAMU, ale na hereckou JÁMU. Ten otřesně trapný přízvuk, to amatérské hraní. Mladý Donutil a spol. jen dokreslují fakt, že české seriály jsou mrtvé. Pro mě ano. 1/10

    • 22.3.2017  10:09

    Opičáci Hup a Hop by žasli nad tím, jakého mají gigantického (CGI) strýčka Konga. Ovšem já u filmu nežasl vůbec nad ničím. Vlastně ano, a sice nad tím, jak se k režii tak megalomanského projektu může dostat takový režijní střízlík jménem Jordan Vogt-Roberts, jehož dosavadní zkušenosti spočívaly jen v televizní tvorbě. Novátorskému přístupu ve smyslu upuštění od notoricky známých dřívějších aspektů, jakými byla opičákova slabost k platinovým blondýnkám, tedy jistá ochranitelská slabost k opačnému pohlaví mu zůstala i teď, nebo souboj s dvojplošníky, se vůbec nebráním, ovšem to by výše zmíněný režisér musel mít cit a schopnosti natočit novou látku kompaktně, napínavě a zajímavě. Podle názvu filmu by se dalo očekávat, že Kong bude středobodem příběhu, ovšem ve filmu se zjevil asi pětkrát, třeba záběrů na gigapoprsí Brie Larson je zde dvakrát tolik, přičemž nejdéle pobyl na scéně na začátku, kdy si střihl na přivítanou svoji oblíbenou variaci o letadélku Káněti, respektive umně shodil pár helikoptér. Následně o něj moc zájem nebyl, až se objevil ve finální scéně, kde dal "na budku" obří ještěrce. Mezi tím se projdeme nezmapovaným ostrovem v éře sedmdesátých let, prohlédneme si pár obřích příšer a nejvíce se děj soustředí na pobyt poustevníka v podání John C.Reillyho a jeho vztah k ostrovu, domorodému kmeni, k obří havěti, která zde žije ve zvláštní symbióze, a touze vidět finále v MLB, koneckonců baseball i svoji rodinu viděl naposledy před třiceti lety, neboť na ostrově trčí už od druhé světové války. SPOILER/Dojemnou scénu shledání s rodinou po letech, obsaženou v závěrečných titulcích, si nenechte ujít, patří k tomu lepšímu z filmu/KONEC SPOILERU. Herecké obsazení ale nemá žádné trumfy po stránce hereckých výkonů. Samozřejmě je zde držitelka Oscara Brie Larson, kterého svírala mezi kozami hodně pevně, aby si akademici nepřijeli na ostrov se žádostí o jeho vrácení, ano, tak špatná teď byla. Akční figura(nt ) Tom Hiddleston je jen plíživým stínem, kdo si jej všimne, je King Kong, samozřejmě byl úplně nevýrazný. To Samuel Jackson je film od filmu otravnější, jeho umanutý velitel jednotky je další ukázkou jeho zbytečnosti. Samotný Kong má charisma, jenže je ho ve filmu fakt málo. Monstra, která ho měla nahradit, se ve filmu jen mihnou, případně někoho z účastníků sežerou. Nepřišlo mně to nijak působivě natočené. Scéna s obřím masožravým pavoukem je čestnou výjimkou. Jednou z předností snímku je to, že se na opičáka nečeká hodinu, na scéně je asi po čtvrthodině (nepočítám-li jeho obří tlapy z úvodní, odstrašujícím způsobem zrežírované scény) v celé své kráse. Řekl jsem si "jupí, on je zde hned!". Jenže pak přišla dlouhá prodleva, ještě si vybavuji, že z vody vylovil obří chobotnici, kterou rozcupoval, pak nadlouho z filmu zmizel. Nastala nuda, občasně prokládaná poprsím Brie, pak nuda, poprsí Brie Larson, nuda, poprsí Brie Larson... Sakra, ten film má jen body za kozy Larsonové, které určitě nebyly CGI, možná silikon. Scénář nemusí být přímo výstavní, a to tenhle rozhodně není, vše záleží na režisérovi. Je-li kompletně celý film točen na jistotu, pak je to zásadní problém, který nehodlám tolerovat. Daleko zdatnější předchůdce Peter Jackson už před léty z dané (comics) předlohy vytřískal maximum, jeho veskrze průměrný následník Jordan Vogt-Roberts si o atmosféře budování napětí a umných přechodech z dialogových scén do akčních pasáží může nechat jen zdát. A nahrazovat režijní nedostatky humornými pasážemi nevidím jako nejšťastnější řešení. Film od nízkého hodnocení v podstatě zachránila absence dobrodružných spektáklů v kinech. 5/10

    • 18.3.2017  09:02
    Eloise (2017)
    ***

    Nechvalně známá a už třicet let zavřená psychiatrická léčebna Eloise, kterou svými nechvalně známými léčebnými metodami proslavil sadistický doktor Greiss, ve svých zchátralých útrobách přechovává důležitý úmrtní list, na jehož základě bude mladíkovi Jacobovi vyplaceno tučné dědictví po jeho zemřelém otci. Mamonu chtivý mladík chce obejít liknavost úřadů a se třemi dalšími parťáky podnikne noční výpravu na pusté místo, jehož zdi a chodby jsou nasáklé utrpením zdejších pacientů. Netrvá to dlouho a šílený doktor Greiss se se svým "zdravotním" týmem vrací na scénu. A noční návštěvníci sanatoria se vracejí o třicet let zpět v čase, aby se dozvěděli o sobě to, co ani v nejmenším nikdo z nich netušil. Můj stručný nástin děje možná ještě zní poutavě, ovšem to by film musel mít koule a především se nerochnit v béčkových postupech a ještě si přitom hrát na film áčkových kvalit. Když se film odehrával v současnosti, nevypadal vůbec špatně po vizuální stránce. Návrat do minulosti ovšem probíhá v podobě retro scén, které jsou odlišeny od těch současných hnusnými filtry, které jsou rušivé a dobrý dojem z technického zázemí je rázem zkažen. Proklamované scény plné sadistického mučení pacientů se smrskly na zlomek, čítající tři, nepříliš vzrušivé scény, kvůli nimž si film ani nemá cenu pouštět. Určitě zajímavější je autenticita prostředí, neboť film byl natáčen na klinice Eloise, která skutečně existovala, ovšem žádná zvěrstva se v ní v minulosti neodehrávala. Televizní veterán Robert Legato na stará kolena vstoupil do filmových vod, která ho nikterak nedovedou k lepším hororovým zítřkům. Právě působivých hororových scén je zde dost málo, i když noční prostory léčebny vypadají perfektně depresivně. Film stojí na několika scenáristických nápadech a na castingu. Eliza Dushku byla pro mě dokonce neokoukanou akvizicí, poněvadž nějaký film, v němž by se objevila, jsem neviděl drahnou dobu, zbytek taky nebyl nejhorší, vypíchl bych Roberta Patricka, jehož sadistické proporce byly na dobré úderné vlně. Ve výsledku se kupodivu jedná o krotký hororový počin, oscilující mezi nechtěně komicky působícím obsahem a vážně pojatou depkou slabšího dopadu. 6/10

    • 16.3.2017  08:42
    The Snare (2017)
    ***

    Kubrick by se zaradoval, že se v roce 2017 nějaký filmař zabývá opuštěným bytovým komplexem, sloužícím něco jako sezónní hotel u moře, patřící otci jedné z výletnic, v němž může dojít od halucinogenních stavů, přes vynucený sex až po kanibalismus. Tři přátelé, jeden mladík a dvě slečny, se do jednoho z takových komplexů tajně vydají, absolutně netušíc, k čemu zde zanedlouho dojde. Jisté mají jen to, že přišli v lichém počtu a vrátí se ve zredukovaném lichém počtu. Ovšem na někoho padne depka, panické stavy, podepíše se to na vzhledu, přičemž od chvíle, kdy všichni tři byli zanedbaní, se film solidně rozjel. Ne že by to všechno předtím byla jen čirá nuda, ovšem vymezené prostory horního patra budovy, v němž trio účastníků pobytu uvázlo, byly poměrně jen kulisou pro bludy, vidiny a zhmotněné noční můry, nepřišel jsem na to, proč v černobílém provedení. Film se odehrával většinou ve dne, což bylo fajn. Postupně se dialogy zredukovaly na minimum, až prakticky odpadly úplně. Divák se tak dostal k uvězněnému triu blíž, určitě mu začalo bzučet v hlavě, čehož chtěl debutující britský režisér C.A.Cooper docílit. Vypadá to u něj na derniéru, není mně známo, že by chystal nějaký další projekt. Ve svém debutu si nevedl nejhůř, přidal artový nádech, vyvážený dávkou nechutností, padal i do céčkových peřejí. Radši si ani nezvykejte na dvě slečny, které mají v první polovině atraktivní vzhled, jejich přitažlivost je jim posléze odebrána, takže byste se jich dotkli leda klackem, jak byly zanedbané. Došla voda, jídlo, nedobrý psychický stav, to vše mělo za následek jejich odpudivost. Vyústění filmu nemá žádnou mimořádnou pointu, pokud ano, nepochopil jsem ji dostatečně. Alice si vedla deník, zapisovala si do něj svá duševní rozpoložení i trauma ze svého otce, co ji (patrně) sexuálně zneužíval. S jejími psychickými stavy (pravděpodobně) souviselo i celkové závěrečné pochopení filmu. Britské horory se dost často něčím odlišují, i tenhle takový je. Není ale v globálu zajímavě natočen, i když jsem to čekal podstatně horší. Z filmu je cítit prachmizerný rozpočet. Nakonec jej ani není nutně extra zatracovat. Atmosféricky je na tom ideálně. 6/10

    • 15.3.2017  08:29

    Z absurdního extrému do absurdního extrému. Tak by se dal ve zkratce charakterizovat počin, který je následovníkem filmu xXx z roku 2002. Ano, tím nejlepším je na filmu Vin Diesel, který se s padesátkou na krku nepouští do žádných větších akcí, má zde jen jednu větší bitku. Na tom ostatním se dá pobavit, chce se to však obrnit velkou dávkou tolerance ke scénáři, režisérovi a castingu. Casting je maximálně úděsný a nelze jej ničím a nijak omluvit. Je možno se setkat s Donnie Yenem, postarším karatistou, který snad pamatuje časy Bolo Yeunga, a jehož vláčný styl připomíná dědka, který o víkendu bere hodiny karate, aby se doma neznudil televizí a křížovkami. Další, ještě nemyslitelnější katastrofou, je Rory McCann, vyznačující se chráničem zubů a vzhledem burana, následují sexice Deepika Padukone a Ruby Rose, kterým se jejich akční průprava dá věřit leda v posteli ve spolupráci s gymnastickým cvičením, tým doplňují ještě dva další, ničím zajímaví asiaté. Vrcholem příšerného castingu je Nina Dobrev, jejíž obrýlená agentka se vyznačuje tím, že zásadně nechodí do terénu. Její komická figurka je postrachem všech komických figurek, u nichž převládá špatné herectví, které má dokládat záruku odlehčení "napínavých"akčních scén. A s touhle bandou pitomců se dal legendární Xander Cage (po počátečních strkanicích) dohromady. Jak to asi mohlo dopadnout, že. Samozřejmě se smějete na místech, kde to ani nebylo zapotřebí. A nechybí ani Toni Collette v roli nové Xanderovi šéfky. Zásadní problém se vyskytl s režisérem D.J.Carusem, kterému sedí úplně jiné filmy, tudíž akční scény, byť mají nápaditý potenciál, v ničem extra nevynikají, dost často jsou vyztužené CGI, lze to bez problémů poznat, což jim ubírá na realističnosti (surfing na motorkách s obří vlnou v zádech, nouzový skok z letadla bez padáku). Důraz je kladen na to, aby vše bylo patřičně cool a ad absurdum. Hláškuje se, téměř každá scéna je WTF, vzniká mumraj, v němž záhy zaniká absurdní zápletka s vražednými satelity i obsahem, který je skryt v Pandořině skříňce. A aby to nebylo málo, dojde i na pár zvratů. K pochopení určitých vtípků je zapotřebí znát i volné pokračování xXx: Nová dimenze (2005) s Ice Cubem. Už úvodní scéna filmu, v níž zakladatel programu Triple-X pan Gibbons v bistru poučuje (barcelonského) fotbalistu Neymara, věstí, v jakém duchu bude celý film pojat. Příště, bude-li nějaké příště, by to chtělo normální casting a režiséra akčních kvalit. Vin Diesel to z pozice producenta patřičně "neošéfoval". 6/10

    • 13.3.2017  17:47
    Soudce Alexandr (TV pořad) (2017)
    *

    Znáte tu historku o Adamovi a žebru? Tentokrát se Barbaře stýskalo po železném muži v taláru a vymodlila si na čertu Soukupovi, aby jí v odpoledních hodinách dělal společnost soudce Alexandr. Barrandov koupil práva na soudce Dredda, ten dostal tvář herce Jana Fišara, kterého s Barbarou pojí někdejší manželský svazek. A na světě je soudce, který justici moc dobře nereprezentuje, neb je zarostlý šedivým vousem, protože vlci práva jdou sem. A hned od počátku se v soudní síni perlí nebývalým způsobem, který jde daleko za hranice parodie. Hláškuje se ostošest, namátkou vybírám perly - advokátka pracuje v advokátní kanceláři Helena a přátelé, žalobce se ohání firmou Od podlahy až po strop, advokátky jsou příliš sexy, prostě naprostá šílenost, která svojí nezáměrnou debilitu vybičuje do nevídaných výšin a dostane do kolen každého, kdo si kolem čtvrté odpoledne zapne Barrandov. Alexandrovi se nedá dát odpad. Je to všelék na justiční omyly, ke kterým by s Alexandrem za soudní stolicí (opravdu nemám na mysli vyměšování) určitě nedocházelo. Maximálně tak jednou za deset let. 1/10

    • 13.3.2017  07:57
    Chart Show (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Tohle doma opravdu nezkoušejte. Hrozí újma na hudebním vkusu, ztráta hudebního sluchu, poškození virtuózních bulv, případné nevratné poškození muzikální hemisféry. Ale pokud přece jen neodoláte, dostatečně vás nezhnusí upoutávky, budete za Hrdin(k)u. A mučit se můžete přes dvě hodiny každou sobotu, tedy než někdo kompetentní z Novy příčetně uzná, že je to příšerné a pořad stáhne a definitivně zruší. Tenhle pořad, uváděný recitátorem Boučkem, ano, můžete se vsadit, kolik udělá přeřeknutí, ale sázku máte předem prohranou, neb neudělá zase žádný, by jistě nebyl žádnou pohromou, kdyby měl valný přístup a obsah by byl validně transferován k zrakům a sluchům obětujících se diváků. To se samozřejmě neděje, sledujeme tedy jakési názory na různé hudební počiny v různých hudebně tematických večerech, po(s)tupně se prodíráme žebříčkem, sestaveným "odborníkem" Hrdinkou, který snad vylezl z hudebního kanálu nebo pralesa, až se tedy dostaneme k orgastickému vrcholu v podobě toho nejvydařenějšího, nejprodávanějšího, prostě nej songu.Tak například v jednom z vydání je tím vrcholem líbivý a nevtíravý song mužů, co postávají u dětských hřišť a školek s pytlíkem bonbonů a s walkmanem, v němž zní Holky z naší školky. A ač je to hudební show, dojde zcela nesmyslně i na vaření. Scéna, pódium v opravdu odpudivém provedení. Až se rozhodnete libovolný sobotní večer tomu obětovat, určitě se pak příští ráno nedivte, že z vás vyšlo jen divné zakuckání namísto slavičího tónu. 1/10

    • 11.3.2017  09:47

    Divocí a volnomyšlenkářsky smýšlející bráchové Mike a Dave jsou postrachem všech rodinných oslav a událostí, které lusknutím prstu dokáží obrátit na katastrofu nevídaných rozměrů. Není divu, že jejich autoritativní rodiče mají jejich excesů, které souvisí i s účastí děvčat, které na oslavách neúnavně balí, dost. A tak bráchové vyfasují trest - mají si na blížící se svatbu jejich fešné sestřičky, co má mezi nohama houští, s nímž se divák bude mít možnost během filmu konfrontovat, přivést dvě seriozní holky. A tak si bráchové dají na internet inzerát, v němž nabízejí pobyt na Havaji dvěma holčinám odpovídajících kvalit. Z bohatého seznamu uchazeček o exotickou dovolenou v ráji, z něhož si žádnou nevyberou, se jim do cesty namanou dvě baby, které předstírají, že jsou z lepší společnosti a naši bráchové nesmí pojmout podezření, že tyto slečny si je nevybraly náhodou a vymyslely si na ně malou lest. Komedie, vycházející (víceméně) ze skutečného zážitku bratrů Mike a Davea Stangleových, nemá ohromující grády ani vodopádový příval gagů, ovšem oproti všem mnou nedávno viděných komedií je převyšuje režií, neotřelým námětem, který sice ani omylem nemá sílu utáhnout celovečerní formát, a zdatným využitím prostředí, v němž se sešla roztomilá parta, v níž nikdo nehraje nefér (tedy jen chvilku), nikdo není nesympatický a ten banální námět se ždímá až na holé pupky a zadky přítomných dam. Anna Kendrick hraje hodnou naivní blbku, traumatizovanou na poslední chvíli neuzavřeným sňatkem, Aubrey Plaza má věčný kukuč štětky a záhy je její účes zkrácen na divné mikádo,ubírající její počáteční sexappeal, Adam DeVine měl více komediálních vložek, než poněkud upozaděný Zac Efron. Základní herecká čtveřice tedy tvořila dobrý celek. Nekazili jim to ani ostatní, jimž vévodila Sugar Lyn Beard, která se nejvíce starala o erotické scénky. Scéna s erotickou masáží je jedním z vrcholů filmu, stejně tak i její "koláčový" klín. Zajímavostí je, že ač je starší než Efron a DeVine, hraje jejich mladší sestru. Jinak velká škoda těch komediálních prodlev, nejsou výjimkou pasáže, v nichž na vtip nenarazíte. Je zkrátka znát, že námět i scénář nemají potřebnou nosnost, prostě je nutno počítat s tím, že chybí výrazná zápletka, vše je až moc průhledné, nicméně stále srovnávám s komediemi z poslední doby, které byly hůře natočené, možná i vtipnější, ovšem téhle komedii se podařilo svůj počáteční prvoplánový a povrchní rozměr zdárně potlačit. Vyšla z toho přijatelná a sympatická komedie, u které se smíchy válet nebudete, ale pořád dobrý. 7/10

    • 10.3.2017  08:16

    Film má společného se slavnou "pařmenskou" trilogií svého scenáristu - Scotta Armstronga, který ještě se dvěma málo známými spolupachateli na scénáři, čerpá a přebírá určité motivy ze slavného předchůdce, kterým dává co nejbláznivější rozměr. Před divákem se rozprostře celkem banální až ohraná story, jak vytáhnout kamaráda z úzkých kdesi v Mexiku. A tak na scénu nastupuje herecké trio zastoupené ne moc známým Adamem Pally, stejně je na tom i Thomas Middletitch, z mužského osazenstva je pak tím nejznámějším T.J.Miller. Zapamatovat si nějaký výrazný gag z filmu je dost složité, partička se vehementně snaží, všechno tak nějak ale splývá v jeden chuchvalec. Bláznivý chuchvalec. Režie je dost proměnlivá. Jede na vlně průměrnosti, ani se příliš nesnaží o "áčkový" rozměr, je znát, že za kamerou je debutant, spoléhající se, že herci podají gagy dostatečně humorně. A to se většinou daří, sice to nedává pořádný smysluplný ráz vyprávění, ale bláznivý humor není na škodu, v mnoha scénách se ani jiné řešení nenabízí. Určitě by se film v kinech ničím neprosadil, bylo tedy celkem rozumné jej do našich kin nepustit. V televizi, na dvd, na compu žádnou katastrofu nenapáchá. K dobru mu lze přičíst, že v něm účinkuje známá Alison Brie, která může být i jedním z důvodů, proč se na film podívat. Ta nějakou kvalitu do filmu vnesla. Scott Armstrong má s bláznivými a nekorektními komediemi bohaté scenáristické zkušenosti, vyzkoušel si tentokrát i režii. Ukázalo se ale, že v ní má ještě nemalé rezervy. Musel by se svými kolegy sepsat extra scénář, aby to vytáhl na víc než jen průměrnou komedii. A scénář právě vysokých kvalit nedosahuje. Je zcela průměrný, stejně jako celý tento film. Ovšem v jednotlivostech je docela zábavný. 5/10

    • 9.3.2017  16:16

    Ahoj, Marto, hovoří k tobě tvá 45letá vagina, co kdybychom spolu šly do kina? Naposledy jsme spolu byly na Pretty Woman, tohle je prý taky úžasné! A nebudeš jediná piča v kině. Martu zná celá parta, kolektiv nešukaných šered z práce se nenechá dlouho k návštěvě kina přemlouvat. 48letá Drahomíra, milující Ulici, Ordinaci i Rady ptáka Loskutáka si erotiku užívá jen se svým dospívajícím synem, když mu třikrát týdně podává ručník do koupelny, který si zapomněl, a omylem zahlédne jeho pyj, když se Arnošt včas nestačí zahalit. O moc lépe na tom není ani čerstvá čtyřicátnice Jarmila, která ve Chvilce pro tebe hledá ty nejerotičtější fotky s jarní módou. Celou mánii kolem filmové série ale spustil benjamínek v kolektivu, 22letá Patricie, šilhavá a koktavá anorektička, trpící nadýmáním, která jednou do práce přinesla holkám ukázat výtisk prvního dílu, z něhož v přestávkách na svačinu četla úryvky těch nejpikantnějších pasáží, doprovázené hlasitým prděním. Drahomíra je nadšená pokračováním, jednička je její nejoblíbenější film, holkám svěřila i páteční příhodu s opravářem, když jí vytekla pračka. Sama se protečením už chlubit nemůže. "Holky, ten opravář byl celej Jamie." Celá holčičí parta tedy vyrazila do kina, došlo i na masturbaci v ztemnělém sále, hlavní je, že holky odcházely z kina plné dojmů a s erotikou už mají vystaráno na dlouhou dobu. Ovšem pro muže tenhle film fakt není. Všechno je na něm vrcholně špatně. 0/10

<< předchozí 1 2 3 4 40 79 117 156
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace