kingik

kingik

David Kratásek

okres Brno
profík, recenzent

58 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 40 79 117 156
    • 24.3.2017  07:36
    Mrtvý sníh (2009)
    **

    Ještě jeden film z Norska a začnu plynatě hovořit norsky. Ne, já fakt neumím norsky, ovšem to není překážka k tomu, abych posoudil tenhle severský horor, hodný do pamětní síně pro svoji okázalou neotřelost a nadsázku, nicméně větší kvality bych mu nepřisuzoval. Konkrétně mě u filmu přepadl spánek oproti partě mediků, kterou v horách přepadla nacistická jednotka ze záhrobí. Tím je dáno vše. Film má svoji porci gore, což je na filmu to nejvýživnější, jenže vyhlíží taky dost levně až podřadně. Konfrontace s nácky probíhala zdárně, i když mě fajnově nudila a nebyla nijak úžasně naservírovaná, ovšem zdárně na poměry norského filmu. Někam za hranice svého působiště bych to rozhodně neposílal. Herci bez charisma, s tím se dalo počítat. Masky zombies ucházející, ale nic extra, na co bych pěl make-up artist ódy. Když se to rozjelo, byl náhle konec. Konec byl hodně na hovno. Co probudilo partu tlejících vojáků nebylo tak úplně zřejmé. S největší pravděpodobností pásli po zlatě, které si zapomněli v chatě. Tenhle horor se nedal brát vážně, to mě prostě vadilo. Když si chci pustit komedii, tak si pustím komedii. Abych ještě sledoval permanentní komediální vložky v hororu, na to mě neužije. Tohle krvavé komediální drama nemělo na mě účinek. Kdyby ale Tommy Wirkola dostal pod ruku nějaký horor s kvalitním scénářem, je docela možné, že by jej zvládl dobře, ale přece jen má rezervy v řemeslném zpracování. Do příště osvojit a bude to v pohodě. 4/10

    • 22.3.2017  13:46

    To zase byl, pičo, díl. Proč se na to ČT nevysere. Ode mě neuvidí ani korunu za koncesionářské poplatky. "Sorry jako", to může platit Babiš. Ztratila se nějaká židovská pizda jménem Sára, pointou bylo, že si ji dva místní bratři dali na snídani, oběd, k večeři. Jeden z bratrů byl trochu "škrtlý" v ksichtě, tak mu na obličej připlácli masku, aby jeho znetvoření nebylo vidět. Samozřejmě neukázali jeho obludnost, to si měl divák domyslet. Nej scény byly ze sklepa, v němž našli okurkové sklenice plné lidského masa. Do většího humusu se už tenhle díl nepustil. Největší prostor byl věnovaný vyšetřovací metodě, která spočívala v tom, že pohřešovaná žena byla nakažená leprou. A tomu, kdo s ní přišel do kontaktu, hrozí také nákaza. Byl to jen trik od vyšetřovatelů, mladá žena neměla lepru. Blbější styl vyšetřování nebyl ani v Případech kapitána Bábovky. A tak se bratři báli možné nákazy, až se doznali ke kanibalským choutkám. Samozřejmě, že to bylo celé průhledné, i největší debil dávno věděl, že ve zmizení mají prsty, možná i v Sáře, dva bratři. Vizuální stránka budí dojem, že se točilo na prošlý materiál. Barevnost je ohavná. Technická stránka zahanbující. Herecké výkony nemyslitelné. Co předvádí Zedníček není na JAMU, ale na hereckou JÁMU. Ten otřesně trapný přízvuk, to amatérské hraní. Mladý Donutil a spol. jen dokreslují fakt, že české seriály jsou mrtvé. Pro mě ano. 1/10

    • 22.3.2017  10:09

    Opičáci Hup a Hop by žasli nad tím, jakého mají gigantického (CGI) strýčka Konga. Ovšem já u filmu nežasl vůbec nad ničím. Vlastně ano, a sice nad tím, jak se k režii tak megalomanského projektu může dostat takový režijní střízlík jménem Jordan Vogt-Roberts, jehož dosavadní zkušenosti spočívaly jen v televizní tvorbě. Novátorskému přístupu ve smyslu upuštění od notoricky známých dřívějších aspektů, jakými byla opičákova slabost k platinovým blondýnkám, tedy jistá ochranitelská slabost k opačnému pohlaví mu zůstala i teď, nebo souboj s dvojplošníky, se vůbec nebráním, ovšem to by výše zmíněný režisér musel mít cit a schopnosti natočit novou látku kompaktně, napínavě a zajímavě. Podle názvu filmu by se dalo očekávat, že Kong bude středobodem příběhu, ovšem ve filmu se zjevil asi pětkrát, třeba záběrů na gigapoprsí Brie Larson je zde dvakrát tolik, přičemž nejdéle pobyl na scéně na začátku, kdy si střihl na přivítanou svoji oblíbenou variaci o letadélku Káněti, respektive umně shodil pár helikoptér. Následně o něj moc zájem nebyl, až se objevil ve finální scéně, kde dal "na budku" obří ještěrce. Mezi tím se projdeme nezmapovaným ostrovem v éře sedmdesátých let, prohlédneme si pár obřích příšer a nejvíce se děj soustředí na pobyt poustevníka v podání John C.Reillyho a jeho vztah k ostrovu, domorodému kmeni, k obří havěti, která zde žije ve zvláštní symbióze, a touze vidět finále v MLB, koneckonců baseball i svoji rodinu viděl naposledy před třiceti lety, neboť na ostrově trčí už od druhé světové války. SPOILER/Dojemnou scénu shledání s rodinou po letech, obsaženou v závěrečných titulcích, si nenechte ujít, patří k tomu lepšímu z filmu/KONEC SPOILERU. Herecké obsazení ale nemá žádné trumfy po stránce hereckých výkonů. Samozřejmě je zde držitelka Oscara Brie Larson, kterého svírala mezi kozami hodně pevně, aby si akademici nepřijeli na ostrov se žádostí o jeho vrácení, ano, tak špatná teď byla. Akční figura(nt ) Tom Hiddleston je jen plíživým stínem, kdo si jej všimne, je King Kong, samozřejmě byl úplně nevýrazný. To Samuel Jackson je film od filmu otravnější, jeho umanutý velitel jednotky je další ukázkou jeho zbytečnosti. Samotný Kong má charisma, jenže je ho ve filmu fakt málo. Monstra, která ho měla nahradit, se ve filmu jen mihnou, případně někoho z účastníků sežerou. Nepřišlo mně to nijak působivě natočené. Scéna s obřím masožravým pavoukem je čestnou výjimkou. Jednou z předností snímku je to, že se na opičáka nečeká hodinu, na scéně je asi po čtvrthodině (nepočítám-li jeho obří tlapy z úvodní, odstrašujícím způsobem zrežírované scény) v celé své kráse. Řekl jsem si "jupí, on je zde hned!". Jenže pak přišla dlouhá prodleva, ještě si vybavuji, že z vody vylovil obří chobotnici, kterou rozcupoval, pak nadlouho z filmu zmizel. Nastala nuda, občasně prokládaná poprsím Brie, pak nuda, poprsí Brie Larson, nuda, poprsí Brie Larson... Sakra, ten film má jen body za kozy Larsonové, které určitě nebyly CGI, možná silikon. Scénář nemusí být přímo výstavní, a to tenhle rozhodně není, vše záleží na režisérovi. Je-li kompletně celý film točen na jistotu, pak je to zásadní problém, který nehodlám tolerovat. Daleko zdatnější předchůdce Peter Jackson už před léty z dané (comics) předlohy vytřískal maximum, jeho veskrze průměrný následník Jordan Vogt-Roberts si o atmosféře budování napětí a umných přechodech z dialogových scén do akčních pasáží může nechat jen zdát. A nahrazovat režijní nedostatky humornými pasážemi nevidím jako nejšťastnější řešení. Film od nízkého hodnocení v podstatě zachránila absence dobrodružných spektáklů v kinech. 5/10

    • 18.3.2017  09:02
    Eloise (2017)
    ***

    Nechvalně známá a už třicet let zavřená psychiatrická léčebna Eloise, kterou svými nechvalně známými léčebnými metodami proslavil sadistický doktor Greiss, ve svých zchátralých útrobách přechovává důležitý úmrtní list, na jehož základě bude mladíkovi Jacobovi vyplaceno tučné dědictví po jeho zemřelém otci. Mamonu chtivý mladík chce obejít liknavost úřadů a se třemi dalšími parťáky podnikne noční výpravu na pusté místo, jehož zdi a chodby jsou nasáklé utrpením zdejších pacientů. Netrvá to dlouho a šílený doktor Greiss se se svým "zdravotním" týmem vrací na scénu. A noční návštěvníci sanatoria se vracejí o třicet let zpět v čase, aby se dozvěděli o sobě to, co ani v nejmenším nikdo z nich netušil. Můj stručný nástin děje možná ještě zní poutavě, ovšem to by film musel mít koule a především se nerochnit v béčkových postupech a ještě si přitom hrát na film áčkových kvalit. Když se film odehrával v současnosti, nevypadal vůbec špatně po vizuální stránce. Návrat do minulosti ovšem probíhá v podobě retro scén, které jsou odlišeny od těch současných hnusnými filtry, které jsou rušivé a dobrý dojem z technického zázemí je rázem zkažen. Proklamované scény plné sadistického mučení pacientů se smrskly na zlomek, čítající tři, nepříliš vzrušivé scény, kvůli nimž si film ani nemá cenu pouštět. Určitě zajímavější je autenticita prostředí, neboť film byl natáčen na klinice Eloise, která skutečně existovala, ovšem žádná zvěrstva se v ní v minulosti neodehrávala. Televizní veterán Robert Legato na stará kolena vstoupil do filmových vod, která ho nikterak nedovedou k lepším hororovým zítřkům. Právě působivých hororových scén je zde dost málo, i když noční prostory léčebny vypadají perfektně depresivně. Film stojí na několika scenáristických nápadech a na castingu. Eliza Dushku byla pro mě dokonce neokoukanou akvizicí, poněvadž nějaký film, v němž by se objevila, jsem neviděl drahnou dobu, zbytek taky nebyl nejhorší, vypíchl bych Roberta Patricka, jehož sadistické proporce byly na dobré úderné vlně. Ve výsledku se kupodivu jedná o krotký hororový počin, oscilující mezi nechtěně komicky působícím obsahem a vážně pojatou depkou slabšího dopadu. 6/10

    • 16.3.2017  08:42
    The Snare (2017)
    ***

    Kubrick by se zaradoval, že se v roce 2017 nějaký filmař zabývá opuštěným bytovým komplexem, sloužícím něco jako sezónní hotel u moře, patřící otci jedné z výletnic, v němž může dojít od halucinogenních stavů, přes vynucený sex až po kanibalismus. Tři přátelé, jeden mladík a dvě slečny, se do jednoho z takových komplexů tajně vydají, absolutně netušíc, k čemu zde zanedlouho dojde. Jisté mají jen to, že přišli v lichém počtu a vrátí se ve zredukovaném lichém počtu. Ovšem na někoho padne depka, panické stavy, podepíše se to na vzhledu, přičemž od chvíle, kdy všichni tři byli zanedbaní, se film solidně rozjel. Ne že by to všechno předtím byla jen čirá nuda, ovšem vymezené prostory horního patra budovy, v němž trio účastníků pobytu uvázlo, byly poměrně jen kulisou pro bludy, vidiny a zhmotněné noční můry, nepřišel jsem na to, proč v černobílém provedení. Film se odehrával většinou ve dne, což bylo fajn. Postupně se dialogy zredukovaly na minimum, až prakticky odpadly úplně. Divák se tak dostal k uvězněnému triu blíž, určitě mu začalo bzučet v hlavě, čehož chtěl debutující britský režisér C.A.Cooper docílit. Vypadá to u něj na derniéru, není mně známo, že by chystal nějaký další projekt. Ve svém debutu si nevedl nejhůř, přidal artový nádech, vyvážený dávkou nechutností, padal i do céčkových peřejí. Radši si ani nezvykejte na dvě slečny, které mají v první polovině atraktivní vzhled, jejich přitažlivost je jim posléze odebrána, takže byste se jich dotkli leda klackem, jak byly zanedbané. Došla voda, jídlo, nedobrý psychický stav, to vše mělo za následek jejich odpudivost. Vyústění filmu nemá žádnou mimořádnou pointu, pokud ano, nepochopil jsem ji dostatečně. Alice si vedla deník, zapisovala si do něj svá duševní rozpoložení i trauma ze svého otce, co ji (patrně) sexuálně zneužíval. S jejími psychickými stavy (pravděpodobně) souviselo i celkové závěrečné pochopení filmu. Britské horory se dost často něčím odlišují, i tenhle takový je. Není ale v globálu zajímavě natočen, i když jsem to čekal podstatně horší. Z filmu je cítit prachmizerný rozpočet. Nakonec jej ani není nutně extra zatracovat. Atmosféricky je na tom ideálně. 6/10

    • 15.3.2017  08:29

    Z absurdního extrému do absurdního extrému. Tak by se dal ve zkratce charakterizovat počin, který je následovníkem filmu xXx z roku 2002. Ano, tím nejlepším je na filmu Vin Diesel, který se s padesátkou na krku nepouští do žádných větších akcí, má zde jen jednu větší bitku. Na tom ostatním se dá pobavit, chce se to však obrnit velkou dávkou tolerance ke scénáři, režisérovi a castingu. Casting je maximálně úděsný a nelze jej ničím a nijak omluvit. Je možno se setkat s Donnie Yenem, postarším karatistou, který snad pamatuje časy Bolo Yeunga, a jehož vláčný styl připomíná dědka, který o víkendu bere hodiny karate, aby se doma neznudil televizí a křížovkami. Další, ještě nemyslitelnější katastrofou, je Rory McCann, vyznačující se chráničem zubů a vzhledem burana, následují sexice Deepika Padukone a Ruby Rose, kterým se jejich akční průprava dá věřit leda v posteli ve spolupráci s gymnastickým cvičením, tým doplňují ještě dva další, ničím zajímaví asiaté. Vrcholem příšerného castingu je Nina Dobrev, jejíž obrýlená agentka se vyznačuje tím, že zásadně nechodí do terénu. Její komická figurka je postrachem všech komických figurek, u nichž převládá špatné herectví, které má dokládat záruku odlehčení "napínavých"akčních scén. A s touhle bandou pitomců se dal legendární Xander Cage (po počátečních strkanicích) dohromady. Jak to asi mohlo dopadnout, že. Samozřejmě se smějete na místech, kde to ani nebylo zapotřebí. A nechybí ani Toni Collette v roli nové Xanderovi šéfky. Zásadní problém se vyskytl s režisérem D.J.Carusem, kterému sedí úplně jiné filmy, tudíž akční scény, byť mají nápaditý potenciál, v ničem extra nevynikají, dost často jsou vyztužené CGI, lze to bez problémů poznat, což jim ubírá na realističnosti (surfing na motorkách s obří vlnou v zádech, nouzový skok z letadla bez padáku). Důraz je kladen na to, aby vše bylo patřičně cool a ad absurdum. Hláškuje se, téměř každá scéna je WTF, vzniká mumraj, v němž záhy zaniká absurdní zápletka s vražednými satelity i obsahem, který je skryt v Pandořině skříňce. A aby to nebylo málo, dojde i na pár zvratů. K pochopení určitých vtípků je zapotřebí znát i volné pokračování xXx: Nová dimenze (2005) s Ice Cubem. Už úvodní scéna filmu, v níž zakladatel programu Triple-X pan Gibbons v bistru poučuje (barcelonského) fotbalistu Neymara, věstí, v jakém duchu bude celý film pojat. Příště, bude-li nějaké příště, by to chtělo normální casting a režiséra akčních kvalit. Vin Diesel to z pozice producenta patřičně "neošéfoval". 6/10

    • 13.3.2017  17:47
    Soudce Alexandr (TV pořad) (2017)
    *

    Znáte tu historku o Adamovi a žebru? Tentokrát se Barbaře stýskalo po železném muži v taláru a vymodlila si na čertu Soukupovi, aby jí v odpoledních hodinách dělal společnost soudce Alexandr. Barrandov koupil práva na soudce Dredda, ten dostal tvář herce Jana Fišara, kterého s Barbarou pojí někdejší manželský svazek. A na světě je soudce, který justici moc dobře nereprezentuje, neb je zarostlý šedivým vousem, protože vlci práva jdou sem. A hned od počátku se v soudní síni perlí nebývalým způsobem, který jde daleko za hranice parodie. Hláškuje se ostošest, namátkou vybírám perly - advokátka pracuje v advokátní kanceláři Helena a přátelé, žalobce se ohání firmou Od podlahy až po strop, advokátky jsou příliš sexy, prostě naprostá šílenost, která svojí nezáměrnou debilitu vybičuje do nevídaných výšin a dostane do kolen každého, kdo si kolem čtvrté odpoledne zapne Barrandov. Alexandrovi se nedá dát odpad. Je to všelék na justiční omyly, ke kterým by s Alexandrem za soudní stolicí (opravdu nemám na mysli vyměšování) určitě nedocházelo. Maximálně tak jednou za deset let. 1/10

    • 13.3.2017  07:57
    Chart Show (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Tohle doma opravdu nezkoušejte. Hrozí újma na hudebním vkusu, ztráta hudebního sluchu, poškození virtuózních bulv, případné nevratné poškození muzikální hemisféry. Ale pokud přece jen neodoláte, dostatečně vás nezhnusí upoutávky, budete za Hrdin(k)u. A mučit se můžete přes dvě hodiny každou sobotu, tedy než někdo kompetentní z Novy příčetně uzná, že je to příšerné a pořad stáhne a definitivně zruší. Tenhle pořad, uváděný recitátorem Boučkem, ano, můžete se vsadit, kolik udělá přeřeknutí, ale sázku máte předem prohranou, neb neudělá zase žádný, by jistě nebyl žádnou pohromou, kdyby měl valný přístup a obsah by byl validně transferován k zrakům a sluchům obětujících se diváků. To se samozřejmě neděje, sledujeme tedy jakési názory na různé hudební počiny v různých hudebně tematických večerech, po(s)tupně se prodíráme žebříčkem, sestaveným "odborníkem" Hrdinkou, který snad vylezl z hudebního kanálu nebo pralesa, až se tedy dostaneme k orgastickému vrcholu v podobě toho nejvydařenějšího, nejprodávanějšího, prostě nej songu.Tak například v jednom z vydání je tím vrcholem líbivý a nevtíravý song mužů, co postávají u dětských hřišť a školek s pytlíkem bonbonů a s walkmanem, v němž zní Holky z naší školky. A ač je to hudební show, dojde zcela nesmyslně i na vaření. Scéna, pódium v opravdu odpudivém provedení. Až se rozhodnete libovolný sobotní večer tomu obětovat, určitě se pak příští ráno nedivte, že z vás vyšlo jen divné zakuckání namísto slavičího tónu. 1/10

    • 11.3.2017  09:47

    Divocí a volnomyšlenkářsky smýšlející bráchové Mike a Dave jsou postrachem všech rodinných oslav a událostí, které lusknutím prstu dokáží obrátit na katastrofu nevídaných rozměrů. Není divu, že jejich autoritativní rodiče mají jejich excesů, které souvisí i s účastí děvčat, které na oslavách neúnavně balí, dost. A tak bráchové vyfasují trest - mají si na blížící se svatbu jejich fešné sestřičky, co má mezi nohama houští, s nímž se divák bude mít možnost během filmu konfrontovat, přivést dvě seriozní holky. A tak si bráchové dají na internet inzerát, v němž nabízejí pobyt na Havaji dvěma holčinám odpovídajících kvalit. Z bohatého seznamu uchazeček o exotickou dovolenou v ráji, z něhož si žádnou nevyberou, se jim do cesty namanou dvě baby, které předstírají, že jsou z lepší společnosti a naši bráchové nesmí pojmout podezření, že tyto slečny si je nevybraly náhodou a vymyslely si na ně malou lest. Komedie, vycházející (víceméně) ze skutečného zážitku bratrů Mike a Davea Stangleových, nemá ohromující grády ani vodopádový příval gagů, ovšem oproti všem mnou nedávno viděných komedií je převyšuje režií, neotřelým námětem, který sice ani omylem nemá sílu utáhnout celovečerní formát, a zdatným využitím prostředí, v němž se sešla roztomilá parta, v níž nikdo nehraje nefér (tedy jen chvilku), nikdo není nesympatický a ten banální námět se ždímá až na holé pupky a zadky přítomných dam. Anna Kendrick hraje hodnou naivní blbku, traumatizovanou na poslední chvíli neuzavřeným sňatkem, Aubrey Plaza má věčný kukuč štětky a záhy je její účes zkrácen na divné mikádo,ubírající její počáteční sexappeal, Adam DeVine měl více komediálních vložek, než poněkud upozaděný Zac Efron. Základní herecká čtveřice tedy tvořila dobrý celek. Nekazili jim to ani ostatní, jimž vévodila Sugar Lyn Beard, která se nejvíce starala o erotické scénky. Scéna s erotickou masáží je jedním z vrcholů filmu, stejně tak i její "koláčový" klín. Zajímavostí je, že ač je starší než Efron a DeVine, hraje jejich mladší sestru. Jinak velká škoda těch komediálních prodlev, nejsou výjimkou pasáže, v nichž na vtip nenarazíte. Je zkrátka znát, že námět i scénář nemají potřebnou nosnost, prostě je nutno počítat s tím, že chybí výrazná zápletka, vše je až moc průhledné, nicméně stále srovnávám s komediemi z poslední doby, které byly hůře natočené, možná i vtipnější, ovšem téhle komedii se podařilo svůj počáteční prvoplánový a povrchní rozměr zdárně potlačit. Vyšla z toho přijatelná a sympatická komedie, u které se smíchy válet nebudete, ale pořád dobrý. 7/10

    • 10.3.2017  08:16

    Film má společného se slavnou "pařmenskou" trilogií svého scenáristu - Scotta Armstronga, který ještě se dvěma málo známými spolupachateli na scénáři, čerpá a přebírá určité motivy ze slavného předchůdce, kterým dává co nejbláznivější rozměr. Před divákem se rozprostře celkem banální až ohraná story, jak vytáhnout kamaráda z úzkých kdesi v Mexiku. A tak na scénu nastupuje herecké trio zastoupené ne moc známým Adamem Pally, stejně je na tom i Thomas Middletitch, z mužského osazenstva je pak tím nejznámějším T.J.Miller. Zapamatovat si nějaký výrazný gag z filmu je dost složité, partička se vehementně snaží, všechno tak nějak ale splývá v jeden chuchvalec. Bláznivý chuchvalec. Režie je dost proměnlivá. Jede na vlně průměrnosti, ani se příliš nesnaží o "áčkový" rozměr, je znát, že za kamerou je debutant, spoléhající se, že herci podají gagy dostatečně humorně. A to se většinou daří, sice to nedává pořádný smysluplný ráz vyprávění, ale bláznivý humor není na škodu, v mnoha scénách se ani jiné řešení nenabízí. Určitě by se film v kinech ničím neprosadil, bylo tedy celkem rozumné jej do našich kin nepustit. V televizi, na dvd, na compu žádnou katastrofu nenapáchá. K dobru mu lze přičíst, že v něm účinkuje známá Alison Brie, která může být i jedním z důvodů, proč se na film podívat. Ta nějakou kvalitu do filmu vnesla. Scott Armstrong má s bláznivými a nekorektními komediemi bohaté scenáristické zkušenosti, vyzkoušel si tentokrát i režii. Ukázalo se ale, že v ní má ještě nemalé rezervy. Musel by se svými kolegy sepsat extra scénář, aby to vytáhl na víc než jen průměrnou komedii. A scénář právě vysokých kvalit nedosahuje. Je zcela průměrný, stejně jako celý tento film. Ovšem v jednotlivostech je docela zábavný. 5/10

    • 9.3.2017  16:16

    Ahoj, Marto, hovoří k tobě tvá 45letá vagina, co kdybychom spolu šly do kina? Naposledy jsme spolu byly na Pretty Woman, tohle je prý taky úžasné! A nebudeš jediná piča v kině. Martu zná celá parta, kolektiv nešukaných šered z práce se nenechá dlouho k návštěvě kina přemlouvat. 48letá Drahomíra, milující Ulici, Ordinaci i Rady ptáka Loskutáka si erotiku užívá jen se svým dospívajícím synem, když mu třikrát týdně podává ručník do koupelny, který si zapomněl, a omylem zahlédne jeho pyj, když se Arnošt včas nestačí zahalit. O moc lépe na tom není ani čerstvá čtyřicátnice Jarmila, která ve Chvilce pro tebe hledá ty nejerotičtější fotky s jarní módou. Celou mánii kolem filmové série ale spustil benjamínek v kolektivu, 22letá Patricie, šilhavá a koktavá anorektička, trpící nadýmáním, která jednou do práce přinesla holkám ukázat výtisk prvního dílu, z něhož v přestávkách na svačinu četla úryvky těch nejpikantnějších pasáží, doprovázené hlasitým prděním. Drahomíra je nadšená pokračováním, jednička je její nejoblíbenější film, holkám svěřila i páteční příhodu s opravářem, když jí vytekla pračka. Sama se protečením už chlubit nemůže. "Holky, ten opravář byl celej Jamie." Celá holčičí parta tedy vyrazila do kina, došlo i na masturbaci v ztemnělém sále, hlavní je, že holky odcházely z kina plné dojmů a s erotikou už mají vystaráno na dlouhou dobu. Ovšem pro muže tenhle film fakt není. Všechno je na něm vrcholně špatně. 0/10

    • 9.3.2017  06:20
    John Wick 2 (2017)
    ****

    Syndikát utahuje smrtící (s)myčku kolem umolousaného hrdiny, ten se trochu cuká, přičemž z toho vzniká bojová choreografie, v globálu zůstává nadále nepřemožitelným a má nového psa. Nově má i jistý Závazek. Akční práce ho čeká v Římě. Jistý závazek má pokračování i vůči divákům, kteří určitě neměli nízká očekávání. Dvojka už se musela obejít bez jednoho z dvojice režisérů. Chad Stahelski byl na všechno sám, i možná proto je druhý John Wick sžírán stereotypem. Choreografii bojů spolu s gun-fu stylem už divák bezpečně zná, jen málo jej mohlo v příštím kole překvapit a zaskočit. A tak se stalo, že film už nemá tak zajímavý průběh a takové grády jako jeho předchůdce, přesto se lze dočkat drobných inovací, jako třeba rozkrývání podsvětí. Keanu Reeves našel druhou akční mízu. Má před sebou minimálně ještě jedno pokračování série, ale může to táhnout až třeba do šestého dílu, když (ho) to neomrzí. Mě ty chvaty, kopy, průstřely hlav omrzeli, jiný může mrdat blahem. Určitě nejvíc trapná mně přišla jeho nesmrtelnost. Měl proti sobě armádu špičkových zabijáků, nikoho z nich nenapadlo jej rozstřílet na cucky nebo střelit do hlavy. Jasně, byla by to předčasná derniéra, ale zase držme se při zemi, že ano. Ovšem jeho životnost je nyní nastavena poněkud videoherně. Film je trochu natahovaný, takže obsahuje i pár překecaných pasáží. Akce je svižná, dynamická, trochu se na ni čeká, pořád je to nejlepší z celého filmu, zápletka byla totiž nepřehledná. Docela mně uniklo, proč si sestra intrikujícího zabijáka musela v jedné z počátečních scén podřezat žíly, nepochopil jsem, proč John Wick s ním v pohodě diskutuje, když mu zničil bejvák. Ono bylo asi rovnou rozumnější vypnout mozek a sledovat střet osamoceného muže proti přesile. Kupodivu tohle schéma ještě funguje i na podruhé, do třetice by to chtělo něco revolučního. Dvojka je tedy oproti předchůdci horší, ovšem akčním panicům, nepolíbeným jedničkou, by mohla přivodit první kapky na pyjích. 7/10

    • 8.3.2017  11:39
    Ave, Caesar! (2016)
    ***

    Da, da, drazí soudruzi Coenovci. Objednávku od pozůstalých Sovětů jste splnili decentně. Nyní je už jen na divácích, aby si to celé přebrali. A možná se i k něčemu kloudnému dobrali. Věhlasné filmové studio Capital Pictures se znenadání dostalo do problémů. Hlavní herecká hvězda právě natáčeného ambiciozního snímku o Kristovi, který je vyprávěn z pohledu římského tribuna, byla unesena levicově smýšlejícími scenáristy. Natáčení nesmí mít prodlevu, dublér hlavní hvězdy je mizerný herec, nelze tedy spoléhat, že by hereckou hvězdu dokonale zastoupil v jeho roli, nesmí se o celé záležitosti dozvědět bulvární tisk a v žádném případě nesmí megastar Baird Whitlock dostát újmy. A od toho, aby se svízelné věci řešily, je zde jistý pan Mannix, zástupce studia, který statečně bojuje se závislostí na nikotinu, už méně by se ale chtěl dostat do křížku s rudou mašinérií, která pohlcuje Hollywood den za dnem. Film by mohl být zajímavým pro diváky, co se vyznají v klasické americké filmografii, zejména let padesátých. Je zde totiž pěkná porce roztomilých odkazů na tehdejší styl vyprávění i způsob natáčení. A ve své první polovině tak plně plní funkci nahlížení na tehdejší způsob natáčení z dnešního pohledu, k tomu naivní herecké výkony a stejně tak naivní a plytká filmová díla (viz westerny s mladou kovbojskou star). Posléze si své sympatie film ztrácí politickým magořením, v němž prim hraje politické vymývání mozků, náklonnost k srpu a kladivu a další různé pitomosti, přičemž ne všechny lze přičítat přímo k politickému podtextu. Prostě to záměrné přehrávání a srandování najednou od poloviny filmu ztratilo ten správný nadhled a balanc a vše se rozdrolilo do sledu scének, které byly vtipné už jen sporadicky, trapné ovšem dokonale. Ve filmech bratří Coenů v podstatě neexistuje něco jako slabý herecký výkon. I tentokrát před kameru dostali úctyhodnou plejádu hereckých es, z nichž ždímají prvotřídní výkony, převážně založené na záměrném přehrávání. Některé se zdrží třeba jen na jednu scénu, ale i tak to potěší. George Clooney nemá zdaleka největší prostor, ten si urval Josh Brolin. Ten film pojal nejvážněji, nijak nevtipkuje, nijak zvláště oproti ostatním nebaví. Film má svižný rozjezd, vtipný prostředek, vlažný dojezd, obsahující pitominky. Coeni neoslnili. 6/10

    • 6.3.2017  08:33
    Volání (2014)
    *

    Chudák holka Sarandonovic, ta si tedy dala, podprůměrnější scénář a režii si už vybrat nemohla. Vůbec celé to solidní herecké obsazení nižší hvězdné svítivosti (Topher Grace, Gil Bellows, Donald Sutherland) vyšlo vniveč. Slyšeli jste snad někdy o tvůrčím tandemu Jason Stone/Scott Abramovitch?! Vsadím botník, že určitě ne. První jmenovaný je režisér, jehož filmy nikdo nikdy neviděl, druhý je televizní scenárista, který je pouze schopen načmárat jen rutinní detektivku, kterou režisér není schopen ničím zajímavým ozvláštnit. Televizní obrazovka je pro tenhle film zcela adekvátní. Vše je situováno do zapadákova, kde lišky dávají dobrou noc. V tomhle vděčném, ohraném a hodně rozpočtově levně vycházejícím prostředí se rozprostře vyšetřování rituálních vražd, které má zcela nevzrušivý průběh. Ač je Susan Sarandon velmi zkušenou herečkou, která je zvyklá na to, když se něco nepovede, i jí se určitě chtělo plakat nad nesmyslnými dialogy, přihlouplými vyšetřovacími metodami a také nad tím, že na takovou blbost nikdo nebude koukat. Body nakonec jistí její geny, díky nimž je to zachovalá dáma, kterou bych příště rád viděl v kvalitním snímku, u kterého se nechcípá nudou, rutinou a blbostí. 2/10

    • 5.3.2017  17:29
    Jason Bourne (2016)
    ***

    Když má Jason Bourne u CIA závoru, nese alespoň pytel zázvoru. A každý americký operativec si dá rád zázvorové pivo. A tak se dvě hodiny Bourne honí evropskými městy, aby mu ten zázvor nesebrali. Mám takový pocit, že už se Bourne vracet nemusel. Damon to už dávno točit nechtěl, přemluvili ho k dalšímu dílu až po deseti letech. Jeho výkon je nucený a rutinní, prostě z něj nešel žádný prožitek. A podobné je to s celým filmem. Není nekvalitně natočen, akorát se nedostaví žádný hutný dějový pletenec, který by diváka přikoval. Akce nejlepší ze všech dílů. Pokud si z filmu budu za určitou dobu něco chtít vybavit, budou to určitě akční sekvence, kterých sice není mnoho, ovšem stojí za to - úvodní honička na motocyklu, která dopadne pro Bournovu pasažérku tragicky, ovšem ta je nic proti pozdějšímu námrdu, tedy finální automobilové honičce, která působí absolutně realisticky, tedy bez angažování CGI, dobrý dojem zanechala i závěrečná bitka se zabijákem. Jenže to je asi tak všechno. Pokud neznáte předchozí díly série, budete značně tápat, do víru děje se dostanete jen sporadicky. Všechny dějové kličky působí rutině a ohraně, o nic víc nenabízí herecké obsazení. O Mattu Damonovi a jeho nezájmu dát do role víc už řeč byla, takový Tommy Lee Jones zopakuje přes kopírák všechny svoje záporné role a má vystaráno, to samé Vincent Cassel v roli zabijáka. Julia Stiles je ve filmu jen na začátku, pokud jde o nejintenzivnější otravování ve filmu, na to je expertka taková Alicia Vikander, takže pokud se vám líbí, užijete si ji vrchovatě. Paul Greengrass se snažil, na akční smršť ho nikdy moc neužilo, byl jsem ale i tak jeho technickou zdatností v akčních sekvencích potěšen. Celý film je ale založen na honičce za zázvorovým pivem, což se poměrně záhy značně okoukalo. Prostě dějově je film o ničem. 5/10

    • 3.3.2017  20:03

    Tenhle hrdina byl v tom románu schován. Konečně jsem se dočkal regulérního pokračování Nekonečného příběhu, které je pro diváky trpící lynchovským, cronenbergovským a artovým syndromem. Roky nemrdaná a rezivějící manželka, čekající, až jí menopauza každým dnem zaklepe na vaginu, jednoho dne obdrží poštou knihu, jejíž autorem je její bývalý manžel, s nímž se dvacet let neviděla. Začte se do knihy, tentokrát to nebude na školní půdě, nýbrž v její útulné posteli, a začnou se dít věci. Před jejíma očima se zjeví fantazijní svět, jehož hlavním hrdinou je dobrácký Kamenožrout, který se svojí rodinkou střetl na silnici Nicotu, která na sebe vzala podobu tří vidláků. A ta mu jeho milovanou rodinku brutálním způsobem vzala. Ve Slonovinové věži už neúřaduje ta malá piča z jedničky, nově je to detektiv v kovbojském klobouku, kterému Nicota bere plíce. A tihle dva se budou snažit u naší přestárlé čtenářky probudit zbytky fantazie. Zbývá jen dodat, že Nicota tentokrát kosí Texas. A jak to jejich pinožení dopadne? To je Velký konec. Závěrečná pointa, která nepřišla, mohla ve mně probudit 500 odstínů jebloty, jelikož jsem ale záměr tvůrců nepochopil, zůstaly jen kusé zážitky z filmu, k nimž patří i otázka, kde by Amy Adams byla, kdyby kdysi nevynalezli mejkap. A tak jsem pozvolna začal fantazírovat, jak vypadá v šest hodin ráno a jestli má i rezavou pipku a raději jsem zahnal tyto nepříjemné představy. Ale na filmu se mně přece muselo něco málo líbit, jinak bych mu dal odpad. Po zjištění, že se na texaských silnicích nezastavuje, pardon, na silnicích ve Fantazii, mávajícím lidem v nouzi, a tento pěkný zvyk nechtějí porušovat ani příslušníci VB, náhodou projíždějící kolem incidentu silničního provozu, film skutečně nebyl daleko od o odpadu. Jenže to byl film teprve na svém začátku a přede mnou byly ještě bezmála dvě hodiny, které plynuly ve velmi pozvolném tempu, v němž naše čtenářka občas samou hrůzou upustila rozečtenou knihu a za mámu jí byla herečka Laura Linney, mezi nimiž je věkový rozdíl deseti let, což dávalo nebývalý prostor myšlence, jak on to ten režisér Tom Ford celé myslel. Uvědomil jsem si, že není dobře, že zmizely artová kina a zavřely se kavárny, v nichž by se nad laskonkou a bylinným thé daly vést hodinové debaty nad hlubokomyslnými nuancemi a nejednoznačným významem jednotlivých scén, které běžný divák svým pohlavním orgánem neuchopí. A je-li takový film opatřen dobrým vizuálem a kvalitním hereckým obsazením, pak jsem ochoten podstoupit artovou torturu více než jednou za sto filmových let. Ale dnes ještě ne, dnes nemám tu správnou artovou náladu. 5/10

    • 3.3.2017  09:32

    Správně infantilní návrat čtyř přerostlých želv, co jdou zase (jak nepřekvapivé) jednou zachránit svět před jeho koncem. A divák bude zasypán přívalem hlášek a akce. V podstatě se jedná o přebalený první díl, podstatný rozdíl tkví hlavně v řadě prvků, o které je druhé pokračování obohaceno. Želví partička se rozrostla o sympatického newyorského policejního strážníka Caseyho, co holduje hokeji. Vrací se i "hrdinný" zachránce Vernon z jedničky, který tak trochu zneužívá svoji slávu, aby ale následně prohlédl a přestal se zabývat svým egem a dál pomáhal stmelené želví partě. April je stále sličná, nic víc extra od ní nešlo očekávat. Temnou stranu zastupuje záludný Trhač, který prchl při transportu do věznice. Vzal si na pomoc intelektuálně podřadnou,avšak mezi comics fandy proslavenou dvojici trestanců jménem Bebob a Rocksteady, které ještě uvidíme zmutovat v divočáka a nosorožce. Trhačův mocný klan začíná nabírat na síle, o to hůř, že se spojí s vědcem, co vyvinul nebezpečné sérum, které mění člověka na zvíře. A aby těch parchantů nebylo málo, jejich řady doplňuje Krang, zástupce mimozemské civilizace, co zná recept, jak si podmanit svět. Druhý díl je o něco komplexnější než byla jednička, se kterou si v podstatě v ničem nezadá. CGI absolutně věrně ztvárňuje želví partu, která se v reálném prostředí pohybuje zcela přirozeně, žádný rušivý prvek jsem neobjevil. Želváci jsou zdaleka nejlepšími herci. Oproti (levnějším) hercům se jim daleko lépe daří projevovat emoce nebo podat vtip. S Bebopem a Rocksteadym se moc za film nepotkají, je velká škoda, že jejich vzájemná konfrontace byla tak nízká a prakticky k ničemu nevedla. A teď ten hlavní zápor filmu. Velká část filmu podléhá náctiletému publiku, což se projevuje infantilní formou, která je oproštěna od undergroundového comicsu, až to má za následek to, že jinému publiku se film jen těžko může zalíbit. Velkolepou technickou stránku také podporuje skvělý hudební doprovod s povedeným hudebním motivem z hudební dílny Steva Jablonskyho a ještě celá řada songů z let minulých. Producent Michael Bay pověřil režií málo známého režiséra Dave Greena, který se řídil infantilně, občas mírně temně pojatým scénářem. Vzešlo z toho zábavné a akční pokračování, po němž si pravděpodobně už nikdo nevzdechne na dávné, technicky tristní "želví" filmové počiny, v nichž se musela parta ochotníků navléct do gumových kostýmů. Dvojka ztratila svoji sílu ve finále. Přece jen bylo z těch odbytějších. Na scéně bylo hodně dobrých postav, ale po řídce pojatém finále jsem si sotva vybavil, co se s nimi stalo. Do třetího pokračování už nemá význam se pouštět. Želvy prostě nežeru! 6/10

    • 1.3.2017  10:23

    Rozkošně masitý Steven Seagal pomůže krásce v nesnázích a odpraví padoucha, který si na ni dělal nárok. Atraktivní striptérka mu na oplátku slíbí část padouchových peněz, které jsou schované v Jaguáru, co stojí na hlídaném podzemním parkovišti, a sex (invenčně nejlepší nápad z celého filmu!). Vzápětí oba mají v zádech narkomafii vedenou dvojníkem současného Pepy Melena, jenž pase po ulitých penězích. Vše se semele v čarokrásné Paříži, jejíž ráz ale s nevynalézavým kameramanem zapadne. Vše je pořízeno za směšný rozpočet a je bídně zrežírováno, podle toho film vypadá, tedy směšně. Akce je ve filmu dohromady cca 5 minut. Napočítal jsem jen tři kratičké bitky + nervydrásající "akční" finále, podobající se úrovní odpolednímu seriálu na Primě. Titulní hrdina roky sloužil v armádě, ve zvláštních jednotkách a byl federálním agentem, není to ale na něm vidět, spíše to vypadá, že si roky dopřával v Mekáči, kde nakynul, až mu sebemenší pohyb činí potíže. Seagal působí dojmem, že má v zádech desku a ta mu znemožňuje pohyb. Problémem byl i jeho dublér, ten se vyskytoval i ve scénách, kde jeho služeb nebylo zapotřebí. A skandální byla i okatá zadní projekce ve scénách s jedoucími auty. Keoni Waxman je dvorním režisérem Seagala, ale spíše je mi někdejší akční ikony líto, že je odkázán na takového patlala, kterému skutečná režie dělá potíže, a tak jen splácal dohromady pár mrzkých pohyblivých obrázků. Mezi režiséry se nedá počítat. Až na exotickou krasavici Jade Ewen a kratší stopáž, se jedná o zcela dementní film, který sotva dokáže uspokojit nároky akčního fandy (céčkové produkce). 1/10

    • 25.2.2017  09:47
    Hlasy (2014)
    **

    Kde by byly americké zapadákovy, jako je Milton, bez svých schizofrenních týpků, jako je Jerry. Ten už delší dobu nerozeznává realitu vlivem vysazených léků. A tak to jednoho dne pro něj dopadne špatně. Zabije kolegyni z práce, do které se bláznivě zakoukal. A když zabil jednou, co by nezabil podruhé, potřetí. A iránská režisérka Marjane Satrapi měla potřebu natočit o tom film, divně oscilující mezi černou komedií, hororem a psychologickou férií, v závěru se dokonce zvrhne v komedii s hudebním číslem(!). Beru hodně, ale co je moc, to je moc. Ryan Reynolds a spol. byl celkem fajn. Hugo Bošši se podařilo vykouzlit dementní výraz, jenže rozkol filmu byl natolik nesnesitelný, že jsem po celou dobu nepřišel filmu a jeho divnému hrdinovi na chuť. Užil jsem si (tří) mluvících hlav jako v Saxáně, ovšem mluvící domácí mazlíčky si tvůrci mohli nechat do animovaného filmu. Dr. Dolittle a jeho plynně konverzující zvířectvo už zde bylo. A samotný námět také nepůsobí zrovna původním dojmem, existuje starší film Hlasy v hlavě s Danielem Craigem (r.v. 2000), který se tomuhle nápadně podobá. Na horor je zde málo gore. Na dobrý psychologický film je Ryan Reynolds veden za rošťáckého herce, který nic nebere vážně. (Bizarní) pokusy o nadhled zde tedy nefungují, jak by režisérka chtěla. Všechno je to hlavně divné než s(vé)právně černohumorné Jedním ze zajímavých okamžiků filmu je scéna, v níž se Jerry dostane z vlivu prášků a na chvíli vidí svět v jeho reálné podobě. Jeho útulný a uklizený dům náhle připomíná nechutné smetiště, uřezaná hlava Gemmy Arterton nemluví a páchne a kocour se psem neprojevují zájem o svého pána. Tohle bylo velmi působivé, víc zajímavého jsem ale ve filmu nenašel, až na výpravu lehce evokující osmdesátá léta. Závěr filmu je příšerný a vůbec nekoresponduje se zvolenou formou, ta se ale stejně po hodině magoření z diváckého hlediska ohrála. Na co jsou Reynoldsovi takové filmy? Určitě by se jim měl vyhnout. Komerční úspěch z nich nekouká, divácký zážitek nepřevyšuje běžný průměr a ještě si divák u filmu připadá divně. 4/10

    • 20.2.2017  10:51

    Takhle blbě to dopadne, když se nepříliš talentovaná režisérka pustí do potenciálně zajímavé látky. K filmu si dejte pochutinu, nejlépe chlupatou deku, z níž budete ukusovat sousta, k nimž vás dožene tenhle pičovně zpracovaný/zprasený film, za oříšky, chipsy a jiné rozhodně neutrácejte, nechte si to k lepšímu filmu z kategorie horor. Ostatně tuhle kategorii tak trochu reprezentuje až ve vlažně pojatém finále. Do té doby se jedná o žánrově nezařaditelný film, snad nejvíce se otírá o psychologický žánr, ovšem ani to není příliš markantní. A pokud nemáte uvařeno, uklizeno, nakoupeno, nevadí, během této nekonečně zdlouhavé rapsodie na žvásty u stolu stihnete v pohodě vše. Ve filmu se prakticky nic podstatného neodehraje. Hlavní chlápek má trauma z dávného úmrtí syna, tím jsem si jist, ovšem co přesně se jeho synovi stalo, na to už si povolejte Sherlocka Holmese. Patrně zemřel po úderu Rafaela Nadala, neb v jeho úmrtí svoji roli sehrála tenisová raketa, anebo jsem to prostě nepochopil. Jistě se pobavíte nad relativně zábavným hádáním příčin jeho úmrtí, pokud ovšem sami nezemřete nudou. Nápad přijmout pozvání od bývalky, která nemá zrovna ty nejčistší úmysly, trpí mnoha neduhy. Exotická režisérka Karyn Kusama si s nimi od počátku nevěděla poradit, nedokázala je odbourat. Film se sice zuby nehty drží jakéhosi realistického přístupu, ale selhává ve formě vyprávění, které nemá sebemenší vnitřní logiku, slavné to ani není s technickým zázemím, všude přítomná ponurost, slabé nasvícení, gore je zcela zbabělé, pár slabých úmrtí přijde až v závěru. O hercích se nedá prohlásit, že by byli přímo strašní, ovšem zapadávají dokonale do nevýrazného konceptu. Nudné pojetí si s tímhle filmem vybavím v prvé řadě, určitě si ale nevybavím žádný výrazný moment filmu. Námět určitě měl svůj potenciál, jeho režijní (pře)vedení je ale slabé, nudné. Nedá velkou práci u filmu usnout. Pozvání ke spánku tedy proběhlo úspěšně. 4/10

    • 15.2.2017  08:23

    Když si chcete odpočinout od předražených filmů, nastupují ty levné, se spanilými děvami, které okouzlí, i když by na kondom nebylo. A tak se ke mně dostal i tenhle ambicí prostý thrillerek/horůrek, v němž se do popředí dostává vnadná Katie Cassidy, která si nastěhuje do uvolněného pokoje po předchozí nájemkyni, co záhadně zmizela, dívku záhadného charakteru, pochybných mravů a lesbicky orientovanou. Holky se po čase k sobě budou (sexuálně) lísat, netrvá to dlouho a stanou se z nich spojenci ve zločinu vraždy. Nová spolubydlící zabije ve sklepě bývalého přítele své kamarádky. A na oplátku bude žádat protislužbu, spočívající v odstranění jejího fotříka, který jí zřejmě prováděl nepěkné věci. A pořád je zde záhada zmizelé spolubydlící. Kanadský počin disponuje ne úplně otřepaným námětem, samozřejmě, spousta z toho už byla k viděný v podobně spřízněných filmech, takže nic šokantního se nekonalo, stejně mě ale bavilo, jakým směrem se bude vražedný plán na odstranění nic netušícího fotříka ubírat. A ono je to dost postavené na zvratech a překvapeních. Režisér Michael Greenspan asi brousil hlavní představitelku, ono se není moc divit, odmítl by ji snad jen blboun nejapný, ale hlavní je to, že s oblibou točí filmy za pět prstů, které nevypadají vůbec špatně. Katie Cassidy moc hlavních rolí nemá, takže jsem uvítal film, kde nebyla za blbou ani za přemoudřelou, prostě do jámy plné paragrafů spadla, že ani nevěděla jak. Poutavou formou natočené. A Katie víc obsazujte, nebo vyrazím do kanadských končin, kde jsou ty holky nějak hezčí. 8/10

    • 14.2.2017  08:54

    Nezabírat můj zadek, please! To byla jediná podmínka, kterou si Kate Beckinsale dala do smluvní klauzule, než se s menopauzou na dohled znovu nasoukala do těsného latex kostýmu. Úkol pro tvůrce byl prostý - naškrábej (mírně béčkový) scenáristo nějaký (mírně ne-béčkový) příběh, aby upíří fetiš sága zase ožila, nejlepší bude, když tam vrzneš osvědčený konflikt mezi klasickými Upíry a vlkodlaky Lycany, samozřejmě drž se toho, že válka mezi nimi je na spadnutí, nezapomínej na úklady, zrady i návraty již kdysi zemřelých, párkrát nečekaně zamíchej dějem tak, že odstraníš pár významnějších postav. Mezi tím vším mumrajem se bude motat latexová, sexuálně nevyužitá, zradou frustrovaná i mateřskými pudy strádající Selena. Vy kostyméři, přes víkend sjeďte veškeré dostupné femdom porno, aby se čtyři ženské hrdinky -Selena, Semira, Alexia a Lena- mohly patřičně po scéně promenádovat až s nadřazeným stylem nad mužskými protějšky. Ty český osvětlovači sviť, ať šije nit, ne, skoro nesviť, ať se to celé utopí ve tmě. A paní režisérko, vy režírujte tak, ať není znát vaše předchozí práce na seriálech. Zadání bylo jasné a vyšel z toho lehce atypický výtvor, v němž se toho děje poměrně dost, a to tenhle kousek trvá jen cca 80 minut. Kate zaznamenala pomerančový výsev na zadnici, jisté to úplně není, ovšem jak jinak si vysvětlit skutečnost, že detail její zadnice tentokrát zcela chybí. Další zvláštností je, že výrazný femine prvek prostoupil až na režisérskou sesli, do níž poprvé usedla žena. Anna Foerster je náhodou dobrá režisérka, akční sekvence jsou dynamické, nechybí jim (vizuální) nápady, děj je pochopitelný. Na ženskou je to zrežírované fakt super. Kdyby náhodou divák neměl pamatováka na předchozí díly, pro jejich připomenutí je hned v úvodu filmu nenásilná rekapitulace. Tenhle díl nese i výraznou českou stopu, během děje jsem identifikoval Stivínovou s Novákem v nepodstatných štěcích, casting i technické zázemí je ale složeno z četných českých jmen, markantně je to výprava. Co mně nevyhov(n)ovalo byly bitky a souboje, byly líbivě provedené, jenže byly kratšího rázu, hlavně ty finálové souboje se měly udělat podstatně delší. Krátká stopáž určitě není jen tak, jistě se v produkci prostříhávalo, až film občas působí až příliš zjednodušenou formou, nikoliv ale jednoduchým dojmem. Digi gore se snažilo nebýt zbabělec, na komerční film je k vidění porce krvavých záběrů. Máte-li chuť utopit se v ponurém filmu s jasně definovaným příběhem, v němž starší ženské ročníky rády ukazují, že upírky jsou hodné i zlé sexy mrchy, pak je tenhle film jasnou volbou. V zásadě se pořád jedná o příjemně drsnou pohádku. Z toho tedy vycházejme. 9/10

    • 12.2.2017  12:33
    Rozpolcený (2016)
    ***

    O Honzovi a Barušce reloaded. Z původního obsazení zůstal jen Kemr, ten si nyní říká James McAvoy a výrazně omládl. Teď čeká na svoji 24 identitu s názvem Bestie, jedná se o perzonifikaci jednoho předního českého politika, jehož příjmení taky začíná od B. No, nic jsem dopředu neprozradil, nemusí to být zrovna ten, koho myslíte, může to být Blbec, Bačkora, Bumbrlíček, Brumbál, Brambas...Lokace zůstaly v podstatě stejné. Ano, 80% děje se odehrává ve sklepě, rozpočet tedy nijak nebyl zbytečně navýšen. McAvoy už nepolyká po vzoru Kemra klíče, unáší namísto jedné holky rovnou tři děvčata, hezčí, prsatější a herecky zajímavější než byla původně obsazená Konvalinková. A co je záměrem Bestie? Obrat důchodce o jejich úspory. Jejich zájmy přišla hájit postarší psycholožka. A i když by peníze přišly na krmivo pro zvířátka v zoo, co se nachází nad sklepením, tak je zásadně proti tomu, neboť i důchodci mají své potřeby. Když nebudete film brát moc vážně, možná, že by se vám mohl i zamlouvat. Jenže já jsem nechtěl vidět satirickou šarádu s hororovými prvky a s rozverným McAvoyem, chtěl jsem vidět působivou sondu do duše pana Magora (kupodivu to není od B) v pořádném hororovém balení, dobrá, pana Blbce (to už je od B). McAvoy se svými identitami příliš hrůzy nenažene. Z těch slibovaných 23 identit se vyjeví jen sotva čtvrtina, které určitě nejsou nijak děsivě pojaté, ale spíše legrační až zábavné (viz tanec Magora v jeho pokojíčku s přehrávačem u "okna"). A většinou filmem prostupovala nuda. Strašně všechno zdlouhavě pojaté, žádný cit pro dynamiku. Napětí se dostavilo prakticky až s příchodem finále. Finále tedy taky žádný zázrak. Tvůrci nápad z jedničky, tedy roztažení mříží holýma rukama, dotáhli do příjemného absurdna. A přidali i další prvek - lezení po kolmé stěně. Nové obsazení je zajímavé, režie občas podmanivá a technicky zdatná, až na neuhlídaný stín kamery v jednom z retrospektivních záběrů z lesa. Opět mě ale M. Night Shyamalan o svých mimořádných kvalitách nepřesvědčil. scénáře píše pořád hrozné. V globálu se mně film nelíbil, v jednotlivostech má své světlé i temné chvilky. V podstatě se tedy jedná o mimořádně Rozpolcený film. 6/10

    • 11.2.2017  12:03

    Maléry pana účetního po americku, chcete-li po hollywoodsku. Máte-li rádi složitě strukturalizované, extrémně překombinované, (pří)jemně nesrozumitelné, neotřele zpracované thrillery, v nichž geniální autista mistrně ovládá bojová umění, stejně jako ty nejsložitější matematické příklady, mohl by se vám tenhle ne úplně nezajímavý slepenec všeho možného i nemožného zamlouvat. Základem příběhu je atraktivní čtyřicátník, u něhož na první pohled není jeho postižení patrné, ženy by jej mohly opíchat i pohledem, ten by ovšem patrně na nabídku k sexu reagoval odříkáním dětské rýmovačky, kterou ve vypjatých chvílích tak rád drmolí. Ale rovnou se smiřte s tím, že na mezilidské vztahy není stavěný, i když by tak rád přivítal pohlazení. Většinu svého života žije totiž v osamění, ovšem nežije si špatně. Kluk jeden, přepírá prachy drogovým kartelům, jeho nelegální účetnictví už mu vyneslo jmění. Nově jde ale po něm Ministerstvo financí, nájemní zabijáci a ke všemu se uvolil, že ochrání jednu ne moc hezkou pipku, novou kolegyni z práce, před jejím utracením. Nutno uznat, že dvě třetiny filmu jsou neotřele zrežírované, originálně vystavěné, kvalitně zahrané, jednalo se o zajímavě fungující žánrový (pro)pletenec. Prostě radost sledovat. Nevím, k čemu došlo v produkci, že film najednou začal být odstrašujícím. Jeho dojezd, kdy vše mělo nějak zajímavě splynout a perfektně vygradovat, se stal nechtěnou "drebinovskou" parodií, příšernost sama, slaboduchá slátanina k popukání - zkrátka vše negativní v jednom. Šikovné střídání žánrových i sexuálních poloh se najednou obrátilo proti tvůrcům a vše přišlo vniveč. Netřeba vyzrazovat "zásadní", zcela vážně míněná závěrečná odhalení stran bližních ústředního hrdiny, což vše předchozí značně devalvovalo. Diskutabilní se rázem stalo i to, jak správně by měl divák vnímat hlavního hrdinu. Je dobrák od kosti? Je to bídák? Proč je vlastně tak nejednoznačný. Gavin O´ Connor je průměrný režisér, tohle ale mohl být jeho nejlepší film. Bohužel, i jeho nejlepší film to je. Vůbec by nevadilo, že akce je poskrovnu a nevypadá nijak extra, nelíbil se mně celkový (emotivní) rozkol filmu. A jeho závěrečná debilita. Ale více takových rolích pro Beňdu Skvrňáka. Když Bourne s Huntem nebudou mít čas, mile rád zaskočí. Jen si po vzoru svého supermanovského autisty změní identitu. Rázem z něj bude geniální matematik jménem Pat Mat. 5/10

    • 9.2.2017  21:40
    The Remains (2016)
    ***

    Nejlepší je s duchy prcat, než oni vyprcají s vámi. Čerstvý vdovec se třemi závazky se této zásady nedržel. A utěšen novým domem, v němž se už po dvě století potulují (dvě) negativní entity ženského rodu, si myslel, že už bude mít na všechno klid. To by si jeho dvě malé děti ale nesměly nic začít s pozůstalými věcmi z truhly patřící někdejším nájemníkům, do nichž zlý duch zaklel svoji sílu, a které dokáží výrazně měnit charakter nových vlastníků. Viktoriánský dům, v němž se za dávných časů praktikovaly spiritistické seance, je na nové nájemníky dobře připraven. A divák se musí především spokojit jen s nepříliš originálním vývarem z desítky jiných, podobně orientovaných hororů. A když se intenzita strašidelných scén vytrácí, může se počítat se sličnou Brooke Butler, kterou můžete pomyslně oprcat dle libosti. Film má samozřejmě zřetelně nízký rozpočet. Nějakých skutečně působivě strašidelných scén jsem se nedočkal. Zlověstný pocit přítomen byl, ovšem režijně by se musel stát zázrak, aby to strašeníčko přikovalo do židle. Herecká osádka celkem vévodila a dařilo se jí kompenzovat liknavější scénář a slabou režii debutanta Thomase Della Bella. Brooke Butler velká sympaťanda, kozy jako vozy, jenže režisér by asi snad ztropil žárlivou scénu, kdyby ten nápad Matky přírody předložila odhalený. Horůrek bez velkých ambicí, s uspěchaným finále, ovšem oproti tomu oceňuji, že závěr nevyzníval pozitivně. Takže stokrát obehraný námět, na jehož nedostatky se dá (relativně) zvyknout. 5/10

    • 8.2.2017  21:20
    Pasažéři (2016)
    ***

    Ještě před nedávnem o sobě neměli nejmenší tušení, nyní budou muset Jim a Aurora bok po boku překonat nástrahy liduprázdna a nudy ve vesmírné lodi, která letí někam za poutavějším příběhem. Když nic jiného, u tohoto filmu se dá solidně zhebnout od nudy. Naprosto nepochopitelně má film bezmála dvě hodiny, přičemž se v něm dvě současné megahvězdy Jennifer Lawrence a Chris Pratt snaží všemožně zainteresovat diváka o svůj osud probuzených spáčů z hibernace, kteří mají na sexuální hrátky 90 let. To je doba, kdy by měli dorazit do cíle své cesty. Kde nic, tu nic, scénář si dal pauzu. A tak se nezřídka stává, že i přes vypiplanou režii, se do filmu pozvolna vkradla nuda, následně i rozespalý Laurence Fishburne, v neposlední řadě sexy outfity ženské představitelky a porce vizuálních efektů, což tak úplně na zažehnání velkého zíííííííííííííííííííííííííííívnutí nestačí. Jennifer celou dobu tahá perfektně padnoucí oblečení odněkud, či přesněji řečeno odnikud, což je asi největší záhada filmu. To skutečné tajemno film jen z velké části předstírá, scénář je vesměs banální, v mnoha ohledech postrádající logiku. Koho by mělo dvě hodiny bavit zkoumat, co Jima probudilo, proč mu rok trvalo, než probudil někoho dalšího, proč vůbec nemasturboval...vlastně těch proč bylo nepočítaně. Komorně vystavěný příběh dává tušit, že film by bez velkých hereckých jmen zrovna tak dobře mohl přistát v televizním hábitu, kde by to s Chrisem Prattem v jeho otylé verzi, tedy ještě daleko před jeho proslavením, roztáčela Jana Kratochvílová, která by snad do unylého filmu vlila šťávu. Divák by pak Chrise politoval, co mu to ten nesoudný casting přihrál za partnerku. Zvracející publikum by už pak mělo jasný důvod pro přesídlení na, pokud možno, hodně vzdálenou vesmírnou kokotlonii. Roztahaná nuda, nuda, nuda v origoš balení. 5/10

    • 8.2.2017  09:47

    Legendární veršotepec Štěpán Šafránek se pošesté vrátil, aby zjistil, že se ocitl ve společnosti mrtvých básníků. Dnes už je mu 55 let, sám si vaří, nejčastěji pokrmy z vajíček, má závazek v podobě Štěpána Šafránka juniora a již třetím rokem je z něj vdovec, i když se vlastně nikdy neoženil. Neuzrál už čas našeho poetu oženit? Co takhle se sympatickou fotografkou ze sousedství, t.č. bez zaměstnání, s jedním závazkem, která má slabost pro veršující lékaře. Je neuvěřitelné, že se s tímto básníkem potkáváme už bratru 35 let. A studnice nápadů na filmové verše není bezedná. Tohle, možná ne definitivně poslední pokračování, přišlo napravit tristní dojem předchozích dvou slaboučkých dílů. Na značkách jsou staří známí - Kendy, profesor Ječmen, Vendulka, podnikavý Karas, bývalý doktor Epstein, pohřebák Písařík a další. Shledání s nimi není nikterak problematické, děj není nijak přehuštěný, hlášek je tak akorát, těch vypointovaných mohlo být přece jen víc, Prim(u) držely ty sebeironické, nezbytný product placement samozřejmě nechybí. Pokud jste nějakým zázrakem úspěšně ignorovali předchozí díly, až tak to nevadí, nebudete ale v obraze, pokud jde o Šafránkovy staré známé z minulosti. Pecháček s Kleinem neudrželi lať nijak vysoko. Určitě se ale jedná do jisté míry o napravený dojem nekoukatelných pokračování z roku 1993 a 2003. Šafránek a spol. by se možná ještě mohl vrátit posedmé, kdy už bude název "Jak jdou básníci do penze" nasnadě. Veršotepec přidal poslední rým a odkráčel v dál. Jeho filmová pouť tímto končí. Pro kozy Dendy Nesvačilky snad šel světa kraj. 6/10

    • 6.2.2017  10:52
    Nebezpečné vztahy (TV pořad) (2016)
    odpad!

    Moderátor Musil po úvodní znělce uvádí další díl oblíbeného pořadu lakonicky nazvaného Nebezpečné stahy: "Dnes se nám přišla svěřit žena, která má celoživotní problém a ocitla se na rozcestí. Potleskem přivítejme Janu Musilovou..." Do studia vchází upravená dáma v nejlepších letech, na které je snad divná jen její paruka a vzdouvající se bříško, které skrývá pod šaty. Jana usedne a podivně zabarveným hlasem, simulujícím ženský soprán, se rozhovoří o svém trápení: "Jsem Jana a již padesátým rokem jsem uvězněna v mužském těle. Milenec mě opustil, nyní jsem i těhotná." Následuje letmý záběr na moderátora, který jen stěží potlačuje slzy. "Dítě má přijít na svět každou chvíli, již nyní plně pociťuji NEBEZPEČNÉ STAHY..." Moderátor s ustaranou tváří se zeptá, zda chce Jana, aby asistentka přinesla výsledky z detektoru lži. Po Janině souhlasu následuje reklamní brejk ------------------ Jsme zpátky ve studiu, moderátor vytahuje z obálky výsledky a je evidentně zhrozen. "Jano, je to šokující!" Moderátor se zadívá do prázdna, pak promlouvá s velmi vážnou tváří, ale už jen obtížně skrývá své pohnutí v hlase..."Musím říct, že to jsme tady ještě neměli, výsledky jsou šokující i pro mě." Dlouze se na Janu podívá, kamera švenkne na Janu, hudba, zřetelně inspirovaná nejlepšími díly Hanze Zimmera, jen podtrhne napětí ve studiu. Musil odhodlaně: "Jano, ale Vy nejste vůbec těhotná, bříško máte vycpané polštářem." Ale to není vše. Musil vytahuje ještě druhou obálku, v níž má další výsledky z detektoru lži. "Jano, je to děsivé zjištění - Vy jste já!!!" Moderátor se rozpláče, obejme sám sebe a do odjíždějící kamery prohlásí: "Nikdy nejste na problémy sami, vždy se dá na okamžik sejít z cesty, ale od toho, abyste se vrátili na tu správnou cestu, jsou zde s vámi NEBEZPEČNÉ STAHY. Proto se nezapomeňte dívat i příště." 0/10

    • 4.2.2017  20:53

    V Singapuru se dějí věci. Dvě ženy tam spáchaly rituální sebevraždy, které zachytila webkamera, celou záhadu přijíždí rozlousknout reportérka, která zde prostě musí být, vždyť jednou z obětí je její sestra, následně je dům s pozůstalými zamořen duchy, na církev se stupňují kybernetické útoky, na přetřes přijde exorcismus i vyvolání démona Leviathana, popisovaného v Bibli. Těžko říct, jestli jsem na něco v tom výčtu zapomněl, neb je toho na jeden film přehnaně hodně. A rozhodně nelze prohlásit, že by to celé bylo bravurně natočené, originální a celistvě fungující. Singapurský režisér Kelvin Tong měl asi strach, že už si nic jiného pro americký trh nezrežíruje, a tak pro jistotu do své americké prvotiny vecpal, co mu jeho ruka na papír přenesla. A pro diváka vznikla trochu muka. V pohodě totiž stačilo rozvést tak dvě dějové linie, naflákat všechno možné se prostě nedalo ukočírovat zdárně. V podstatě se jen čekalo, v jakém bodě se všechny postavy, kterých také nebylo málo, potkají a udělají spolu pořádný hororový mejdan. A nic z toho. Vše je jen velmi kolovrátkově zrežírováno, prakticky je zde jen minimum extra zapamatovatelných scén. Ale když režiséra tolik bavilo to stereotypní strašení, tak proč ho hned posílat do prdelních otvorů. Film v oblasti žánru hororu nic extra nepřináší, je sice značně předimenzovaný, není ale ani nijak katastrofálně nezvládnutý. Prostě od snaživého režiséra to byla (s)míchaná hororová tutovka, ze které se dá vybrat něco málo zajímavého pro oko diváka. 5/10

    • 4.2.2017  10:13
    Pet (2016)
    *****

    Jistě znáte to rčení - ti dva se hledali, až se našli. Tak tenhle psychologicky orientovaný horor přišel objasnit, jaká složitá cesta vede k seznámení takových dvou lidí. Jaká je k tomu zapotřebí seznamovací taktika. A jak si to ti dva lidé vlastně dělají při seznamování těžké. A je hlavně o tom, jak být v seznamování hodně nestandardní. Normálně muž pozve ženu do restaurace, do kina, na procházku, koupí jí květiny. Až na ty květiny, všechno špatně. Podle pošahaného Setha, zřízence v psím útulku, žena zabere, až když ji zavřete do klece. A jak si naplánoval, tak i provedl. Ovšem s ženami, kromě Anči dlaňovky, zkušenosti neměl, jeho absolutně čistá duše neměla ještě tu čest poznat geniální manipulátorku, jakou je psychicky narušená servírka se spisovatelskými ambicemi Holly. Kdo by si byl pomyslel, že herecky nenápadný Dominic Monaghan zaujme v roli nemocného muže, který touží po lásce a citech. A že jednoho filmového dne mu osud do cesty přivane sexy mrchu Ksenii Solo. Na filmu vás nemusí zajímat vůbec nic jiného než právě tihle dva, kteří mezi sebou rozehrají psychologickou hru na lásku, jejíž důsledky mohou být v nejzazším možném případě pro jednoho z nich zničující. A až do konce můžete tipovat, kdo z těch dvou dopadne fakt blbě. Ačkoliv film není natočen typicky napínavou formou, není v něm nouze o podmanivé kamerové nájezdy, netrpí ani nedostatkem klaustrofobické atmosféry, i na kvalitní gore přijde řada. Klišé uvězněné oběti, strach z prozrazení, i s tím si film uměl poradit. Zajímavě fungovalo následné obrácení rolí - věznitel/vězněná oběť. Velkým objevem je Ksenia Solo, která přesně do role zapadla. Režisérovi Carles Torrensovi nedělalo zjevné problémy udělat z tradičního hororového spektáklu téměř komorně podmanivou záležitost, do které aplikoval stravitelné psychologické prvky. Takže takového originálního Mazlíčka ve Zverimexu fakt nepořídíte. 10/10

<< předchozí 1 2 3 4 40 79 117 156
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace