Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní

Recenze (90)

plakát

Automatic for the People (2010) (studentský film) 

Krátká anekdota roztáhnutá do celkem dlouhé stopáže. A typický problém české tragikomedie, v nichž většina humoru vychází právě z dramatických situací, které jsou křečovitě konstruovány tak, že svou trapností diváka rozesmívají. Herecké výkony jsou průměrné a hlavní hrdina lehce přehrává. Originálních nápadů je poskromnu, většinu času zaberou zbytečně dlouhé scény jako například ,,terapie." Mimochodem mi námět trochu připomněl pár let starou scénku od Zdeňka Izera http://www.youtube.com/watch?v=XAzJNpvrpzY

plakát

Český sen (2004) 

Nápad dobrý, samotný dokument už je podstatně slabší. Asi nejvíc mi vadí minimum získaných informací, jako divák se totiž moc nedozvím ani o tvorbě reklamní kampaně ani o nakupujících, kteří té kampani uvěřili. Příjde mi jakoby jediný vklad autorů do snímku byl počáteční nápad. Jen sledujeme tragikomickou tvorbu kampaně, nedozvíme se nic bližšího o postupech při výrobě propagace. Jediným zřejmým cílem bylo natočit rozlícený dav, což se k překvapení tvůrců nepodařilo. Někteří lidé byli sice naštvaní, ale většina z nich to vzala celkem s humorem či s jistou mírou apatie (tak zase někde jinde). V Evropě už delší dobu narůstá individualismus, což přináší pro tvůrce reklamy novou výzvu, nalákat co nejvíce lidí, ale zároveň jim vsugerovat pocit, že to byla jejich osobitá volba nezávislá na davové hysterii. Tvůrci filmu si zřejmě představovali dnešní reklamu jako nástroj propagandy, podobný té, která fungovala asi v druhé polovině 20. stol. Jenže dnes je to trochu komplikovanější. Celý film se nápadně podobá konstrukci pokryté plachtou, představující hypermarket, za kterou nic není. Navíc v rámci propagace filmu samotného natočili hranou pasáž, ve které byli tvůrci lynčováni, aby přilákali diváky. Tak aspoň něco se v té reklamce naučili...

plakát

Skoč! (2009) (studentský film) 

Nevím, proč si každý tvůrce myslí, že diváka šokuje vykonstruovaným rádoby překvapivým koncem. Většinou tím celý film shodí. Beru však v potaz, že se jedná o kamerové cvičení, které je svým řemeslem nadprůměrné.

plakát

Všechny krásy světa (2011) (studentský film) 

Předem avizuji, že mé vnímání filmu je značně zkresleno (z pohledu člověka, který fotografuje a zajímá se o fotografii, mě ten film trochu uráží). Ale k věci. Některé chyby studentského filmu se stále nepodařilo eliminovat, jako například kamera či herecké výkony (i když je tu posun k civilnímu pojetí, tak je tu stále přítomná jistá teatralita). Zdá se mi, že by snímku stačila možná i poloviční stopáž, než došlo k závěrečné pointě uchvátila mě věta: ,,Mám novej projekt: film o ničem." Bál jsem, že tomu tak skutečně bude. Pokud měl film poukázat na snobismus některých ,,umělců," tak s tím souhlasím, ale příště bych však volil trochu sofistikovanější způsob.

plakát

Společnice (2000) (TV film) 

Připomínka řemeslně kvalitních filmů z nedělních večerů na ČT. Akorát mě cosi nesedělo ve vztahu postavy Adamové s Vilhelmovou, takže mě nepřekvapilo, když jsem se zde dočetl o zmíněné averzi.

plakát

Čapkovy kapsy (2011) (seriál) 

Básník ** - slabé herecké výkony (hlavně Ondřej Pšenička ), silně televizní vizuál, do očí bijící doslovnost. Jako celek to působí dost zmateně. Zmizení herce Bendy *** - celou povídku drží výborné herecké obsazení (Preiss, Töpfer), jinak se jedná o průměr. Nezvládnutá mizascéna (hlavně při exhumaci). Jasnovidec ***- propracovanější vizuál, nechápu účel scény, kdy státní zástupce (Martin Myšička) na ulici praští opilce, nebo když holí nohy své služebné. Tyto scény jsou dost samoúčelné a mění celkové vyznění povídky. Po herecké stránce asi nejvyrovnanější obsazení.

plakát

Melancholie (2011) 

Děsí mě vzrůstající trend čistě vizuálních snímků bez jakékoliv myšlenky. Komorní uchopení apokalypsy vyznívalo slibně, ale skutečnost je jiná. Scénář je velice jednoduchý až mi některými místy připomínal podobné filmy z mainstreamu. Lars mi dokázal opět zprotivit další herečku, po Charlotte Gainsbourg (díky Antikristovi mám k ní silné antipatie)to je Kirsten Dunst, jejíž postava zmatené depresivní a protivné Justine, která si vystačí s prvoplánovými tezemi typu: svět je zlý, lidé jsou zlí, proto je konec světa správný atd. Určitě nemohu režisérovi upřít dobře vedené vyvážené herecké výkony hlavní ženské herecké dvojice, ale adorovat je a velebit slovy: psychologicky propracované, to nemůžu, protože tak silné zase nejsou. Nelze se nezmínit o panoptiku postav ze svatby, ať už se jedná o karikatury rodičů či další podivné existence jako ,,zlý“ zaměstnavatel a jeho poskok či podivní sluhové apod. Tato sestava se skvěle hodí do nějaké konverzační komedie, ale pokud to má být svědectví o stavu současné společnosti tak je to jen pouhý výsměch divákovi, který na tuto hru přistoupí Jakékoliv poselství, které si žádá o různorodý výklad filmu je plytké a podbízivé své divácké skupině. Co se týče apokalypsy, která je z fyzikálního hlediska naprosto neuvěřitelná (opravdu jsou diváci schopni přijmout naivní mystifikaci typu: Superzemě se přiblíží k Zemi, následně se od ní vzdaluje, aby se vzápětí opět vrátila a zničila ji). Lars von Trier se snad snaží přiblížit k Tarkovskému (o čemž spíš pochybuji), ale přitom jenom vykrádá jiná díla včetně těch svých. Ovšem reklamu si zajistil velkou (trefil se dosti neohrabaným způsobem do převládající politické korektnosti současných médií), takže nebude mít film o diváky nouze.

plakát

Planeta Yó (2011) (pořad) 

Jedna hvězdička za nápaditý animovaný úvod. Co se týče moderátorských vstupů, to je tragédie, která odpuzuje jak děti tak dospělé.

plakát

Dlouhá kocovina (2003) 

Letní filmová škola 20111 - z dnešního pohledu tento dokument působí jen jako studijní materiál k filmu Pravidla Lži.

plakát

Hlava-ruce-srdce (2010) 

LFŠ 2011 - místy filozofické drama, místy trochu dada komedie. Každopádně největší slabinou snímku jsou divadelní herecké výkony, které kazí dojem z filmu. 4K technologie je sice zvládnutá, ale některé záběry díky ní působí až příliš televizně. Projekce v kině Hvězda nebyla kompletní, došlo k závadě. Otázkou tedy zůstává: co kdyby tady byl lev?