Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Dobrodružný
  • Animovaný

Recenze (229)

plakát

Veronica Marsová (2014) 

Původní seriál jsem nesledoval, takže se v mém hodnocení nějaká sentimentalita neprojevuje a jde o pořádné zklamání - zápletka se nemůže rovnat ani těm průměrným dílům libovolného současného krimi seriálu a je strašlivě rozvleklá. Hodnocení nepřispívá ani unylá a „plastiková“ Kristen.

plakát

Železná lady (2011) 

Zbytečně mnoho stopáže je věnováno závěrečné etapě života Thatcherové, což by možná bylo ospravedlnitelné, kdyby režisérka dokázala zachytit duševní neklid hrdinky zajímavým nebo podmanivým způsobem, ale takto jde jen o plácání od ničeho k ničemu a balení ponožek. Na to doplácí "historická" složka filmu, která je příliš útržkovitá. Už vzhledem k tomu, že jde o film určený do celosvětové distribuce by si zahraniční diváci, neznalí britských poválečných sociálních nepokojů, zasloužili více informací a podrobnější zasvěcení do dění na plátně. Nevyváženost mezi dvěma filmovými rovinami spolu s režisérčiným omezeným vypravěčským uměním udělala z filmu nudnou záležitost a nadějný námět dočista pohřbila. Obávám se, že odvahou a schopností dělat rázná jednoznačná rozhodnutí, které jsou zde u Thatcherové oslavovány, měli disponovat i tvůrci. Meryl je výborná jako obvykle /ale až moc jako obvykle) a je tak v podstatě jediným důvodem, proč se na film vůbec podívat. Cenu si dost možná zaslouží, ale nemůžu se zbavit dojmu, že jde především o to splatit křivdu z minulých let.

plakát

Girl Walks Into a Bar (2011) 

Líbí se mi filosofie tvůrců a líbí se mi i film samotný. Spletenec lidských osudů, které se odehrává pokaždé v jiné hospodě, hrdinou je (přinejmenším během úvodní poloviny) pokaždé někdo jiný a mění se i žánrové ladění jednotlivých kapitol. Část, ve které se představí Emmanuelle Chriqui připomene Varieté, scéna s de Vittem by nedělala ostudu žádné gangsterce a nudistický ping-pongový klub a jeho přepadení je skvělou absurdně vtipnou záležitostí.

plakát

Pozor, obří žena! (1993) (TV film) 

V monster hororu by se neměly řešit ženská práva. Monster horory by vlastně neměly obsahovat žádné zvláštní poselství a měly by být především zábavnými záležitostmi. V případě Obří ženy se tak ale děje a to je spolu s mizernými hereckými výkony (i v měřítku televizních filmů) pro film smrtící. Přiznávám, že finální scénka těsně před závěrečnými titulky je docela zábavná. Cením si nápadu zaměnit projednou dinosaury a všemožné obří příšery za přerostlého člověka, ale jelikož je tento počin remakem filmu z roku 1958, nebudu tuto invenci do hodnocení započítávat.

plakát

Tygrova brigáda (2006) 

Obvykle bych filmu, který mě dokáže zaujmout až po více než hodině nadprůměrné hodnocení nedal, v případě Tygrovy brigády jsem až tehdy pochopil motivy jednání některých postav (čímž však nechci říct, že by byla logická). Proč tedy jdu až na stěží uvěřitelných 60%? Prvním důvodem je Diane Krugerová, která dokazuje, že hrát umí i když je její postava mizerně napsaná (kromě jiného bychom asi těžko uvěřili, že se ruská kněžna stýká s anarchisty a s jedním dokonce poměrně intimně) a Edouard Baer v roli jednoho z inspektorů. Mimochodem, do akčního žánru film zařadil asi nějaký vtipálek. Dvě akční scény, které film nabízí (nepočítám finále) jsou pronásledování cyklisty automobilem s rokem výroby 1912 a obléhání anarchisty ve stodole, přičemž proti němu stojí hodně přes padesát policistů (asi 15 jich padne) a dostanou jej až když vyhodí stodolu do vzduchu dynamitem.

plakát

Sintel: Příběh draka (2010) 

Chci víc. Říct to u jakéhokoli jiného fantasy, asi se rovnou sám praštím přes pusu, ale u tohoto kraťasu si umím představit, že by mě jeho celovečerní verze dostala do kina. Zajímavý koncept, grafické provedení a především neokoukaný (i když neříkám, že nepředvídatelný) závěr.

plakát

Neuvěřitelný příběh (2007) 

Jakousi přidanou hodnotu představuje snad jen Kelly Brooková v bikinách, jinak se jedná o průměrnou slaboduchou moralitku na zabití dlouhé chvíle s otravnou přemoudřelou dcerkou Minimálně zábavné, vtipné a trestuhodně nevyužité prostředí řeckého ostrova (v podstatě se celou dobu pohybujeme v rámci jedné zátoky).

plakát

Muži, kteří nenávidí ženy (2009) 

V souvislosti s čím dál častěji omýlanou Fincherovou adaptací se docela hodně mluví i o švédské verzi a protože nechci po „kulturní“ stránce zaostávat, nezbývalo mi než se film mrknout. Knihu jsem (jako v podstatě každý druhý) nečetl, takže jsem si film pouštěl bez předsudků i bez nějakých očekávání. A co se z toho tedy nakonec vyklubalo? Svěží, moderní detektivka, ke které sice budu jen těžko někdy vzhlížet jako k žánrové klasice, ale u které jsem byl správně napjatý a držel palce hrdinovi, odkrývajícímu tajemství rodiny švédských průmyslníků. Schválně mluvím o hrdinovi, protože hrdinka mi tentokrát moc nesedla – a není to jen kvůli tomu, že na můj vkus měla v těle toho železa nějak moc. Prozatím jsem se rozhodl dát filmu trochu nižší hodnocení než si zaslouží a počkám si, co vyvede Fincher. Možnost porovnat dva různé filmové pohledy na jeden román (přičemž obě verze vznikají zhruba ve stejnou dobu a mají k dipozici přibližně stejné technické prostředky) se nenaskýtá příliš často a já si proto rád chvíli počkám a pak si zahraji na soudce.

plakát

Dvanáct (2007) 

Michalkov si vypůjčil dějovou kostru Lumetových Rozhněvaných mužů, zasadil ji do prostředí současného Ruska a nechal dvanáct porodců debatovat o vině či nevině čečenského chlapce. Tato krimi zápletka je však spíše pojítkem mezi vyprávěními jednotlivých členů poroty, v nichž spočívá hlavní síla filmu. Působivé, skvěle zahrané drama, které svou předlohu nevykrádá – spíše ji rozvíjí, využívá specifik, které skýtá ruské prostředí a posouvá ji dál.

plakát

Napoleon (2002) (seriál) 

Jeden z nejlepších televizních filmů, co kdy vznikly a asi nejpovedenější Napoleonova filmová biografie vůbec. Projekt, který nezamířil do kin z toho prostého důvodu, že má něco málo přes šest hodin a to by asi vydržel jen málokdo – na druhou stranu, hluchá místa byste tady hledali jen stěží, film uteče jako voda a pokud mě něco mrzelo, tak jedině to, že nemá ještě o hodinu navíc – bitevní scény by mohly být o chlup delší a je zde také pár míst, která by si zasloužila více rozvést a postavy, kterým by mohlo být dáno více prostoru – jeden příklad za všechny – během bitvy u Napoleon zavítá to lazaretu a srdceryvně se zde loučí s umírajícím . Generál e objevuje v této jediné scéně, přitom to byl Napoleonův dávný přítel a jeden z mála lidí, kteří mohli jeho rozhodnutí otevřeně kritizovat. Přesto to není žádná závažná vada na kráse spíše jen doplnění – je zřejmé, že se při natáčení nešetřilo – uniformy, šaty a interiéry vypadají úžasně, natáčelo se z velké části na autentických lokacích a člověk se tak opravdu může kochat krásou a Napoleonova paláce. Třešničkou na tomto filmovém skvostu jsou herecké výkony – i když jsem měl nejprve obavy ohledně obsazení komika Christiana Claviera do hlavní role, je v ní prostě úžasný a nedělá svým hereckým kolegům (Depardieu, Rosselliniová, Malkowich…) ostudu ani v nejmenším. Vřele tento film všem doporučuji – šest hodin plných intrik a bitev opravdu není tak moc – a po zhlédnutí byste měli mít poměrně slušnou představu o jedné historické epoše.