NinadeL

NinadeL

Markéta Nedvědová

okres Praha
Kann denn Liebe Sünde sein?

homepage

116 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 39 77 114 152
    • 17.4.2017  15:49
    Anča a Pepík (TV seriál) (2017)
    *****

    6/7 Velmi příjemné. Lomová dokázala se svými myškami z Ušína skvělé věci už v 90. letech, kdy si pouze její seriál v konkurenci celé redakce Čtyřlístku udržel konstantní kvalitu. Přeju jí mnoho vydání sebraných dobrodružství a radostné reakce právě na tento seriál :) Nehledě na to, že je o průlomový moment, naposledy byl ze čtyřlístkovského seriálu převyprávěn seriál Kamarádi pana Semtamťuka (1998), který se nereprízuje a propadl se v čase. Bohužel, naši současní dramaturgové by se měli více začíst do české klasiky. Anča a Pepík původně vycházeli v letech 1991-2000 (Knihovnička 180-297).

    • 17.4.2017  15:39

    Skvělý romantický díl, pekelně dramatický a napínavý. Nadto se skvělou písní v podání Lucie Bílé a a Jana Vondráčka.

    • 14.4.2017  15:25
    Národní galerie v Praze (TV film) (2017)
    ****

    Nenápadný dokument, který jakoby jen prošuměl ČT, ale jako samostatný program v Kině hrdinů to bylo okouzlující. Pro mě má o to vyšší cenu, že v mých očích rehabilitoval Bernarda Šafaříka, k jehož hrané tvorbě si hledám cestu jen obtížně, ale na dokumentární rovině si rozumíme.

    • 14.4.2017  15:20

    Mladý Brando, to není nic pro moji osobu. Zralá Magnani taky ne, vzhledem k tomu, že patří mezi ty italské herečky, z nichž Lorenová byla nejklidnější a nejmírnější. Normalizační dabing s Munzarem a Hlaváčovou se k Lumetovu přepisu Williamse taky nehodí (viz reakce diváků, kteří si zas užívají jen dabing, ale film je uspává). Williamse tedy radši v moderní adaptaci (viz Ztráta diamantové slzy) a Branda staršího (i V přístavu bylo příliš).

    • 14.4.2017  13:33
    Hamlet (divadelní záznam) (1982)
    ***

    Herecky silná inscenace, kterou stojí za to si dosledovat, i kdyby jen pro respekt z těch výkonů. Skvělý Kostka, Hlaváčová, klasický Rösner a Somr. Scéna minimalistická, záznam nedynamický, ale budiž. Lépe tak, než na úkor nového tempa ztratit cosi z obsahu.

    • 11.4.2017  13:59
    Zádušní oběť (TV film) (2017)
    ****

    Pokud bychom na Zádušní oběť kladli vyšší nároky, neuspěla by. Ale doba se změnila, změnil se i Svoboda s Körnerem a očekávat druhý Berhof by byla chyba. Svoboda už je přes deset let limitován mantinely naší matičky veřejnoprávní a navzdory všemu prosadil i tentokrát velmi zajímavý projekt - zajímavou temnou krimi z počátku 20. století, která nehladí, nebanalizuje. Milan Kňažko v hlavní roli je stále sázkou na jistotu a komu se naposledy líbil v Normalu, může si směle pokračovat zde. Příjemně herecky zraje i Eva Josefíková, před deseti lety pouhá Troškova princezna, dnes už rovnocenná herecká partnerka svých starších kolegů. Velmi se mi líbila atmosféra i práce s vyšším dobrem, leč polopatický konec celku příliš nesedl. Nicméně pro věrné diváky týmu Svoboda - Kňažko je to radost, stejně jako herecký koncert v Boží duze či před lety v Papiliovi.

    • 11.4.2017  13:45

    Není to vysloveně špatný film. Z posledních pokusů o rodinnou komedii například lepší, než Jak se krotí krokodýli. Nechce se mi zbytečně mentorovat o tom, že dnes nemáme talentované děti, ale je fakt, že český film vyloženě prahne po nástupcích Tomášů Holých a Žanet Fuksových a stále se to s žádným novým děckem nedaří a nedaří. U Tady hlídám já je i problém debutující režisér a vysloveně nenápadité promo, podivně sestříhané trailery a slabé plakáty. Přitom herecky má film co nabídnout, Javorský, Stašová a Nový hrají kvalitně i bez nějakého výraznějšího vedení, z populárních tváří se tu snaží Pazderková a Kočičková, které si hrají to svoje navzdory celku a funguje to. Takže kde je chyba? Snad v tom, že v hlavní roli by se lépe vyjímala tvárnější Jandová namísto pasivní Ježkové, která je fajn v dabingu, ale sama o sobě toho příliš neuhraje. A tradiční míjení s cílovkou je nasnadě. Inu škoda, ale není skutečně nutné, aby zrovna tenhle filmeček zapadl v hlubinách seznamů tvorby za rok 2012 bez případných televizních repríz.

    • 8.4.2017  11:33
    Zámena manželiek (TV pořad) (2004)
    *

    Slovenská verze oblíbeného formátu zabodovala dost výrazně konfrontací bílé spodiny a čistotných romů. Je to krása.

    • 2.4.2017  14:01
    Humor je vážná věc (TV film) (1964)
    **

    Kterak Beneš a Deyl ml. hledali definici humoru. Ale není to špatné z hlediska výběru střihových ukázek, neb jsou zde např. z němých filmů tyto: Dobrý voják Švejk, Falešná kočička či Pražské švadlenky, z raných zvukových znovu Dobrý voják Švejk či Děvčátko, neříkej ne! což se mnoho nevidí v této kombinaci. Problematickými jsou v čb ukázky z barevných filmů (Zemanův Lávra, Trnkův Švejk, případně Steklého Švejk). Ale konečně, když nevíme kudy kam, tak nasadíme V+W+J a je to. Pak se bojíme u Tetičky a Hrátek s čertem, dojímáme u Uličky v ráji... a už je tu SeMaFor. A definice je ta tam.

    • 27.3.2017  17:26

    Pokud si odmyslíme Soukupa jako otce normalizačního filmu pro teenagery, můžeme v jeho filmografii najít celou řadu zajímavých prací. Soukup se dokázal vkusně popasovat s Arbesem, Puškinem i Casanovou. A to věru není málo. Líbil by se mi původní nápad realizovat volný cyklus historických soubojů (na způsob Slavných historek zbojnických), ale i pouhé dvě povídky spojené v Divoká srdce jsou velmi dobré. Pro diváka, který si v Puškinovi pravidelně nečte, může být překvapivé, jak odlišná původní povídka je a jak z ní bylo možné vykřesat jedny z nejlepších výkonů herců dnes slabší úrovně (Adamovská, Kuklová, Vaculík, Bartoška, Vašut). V druhé půli kraluje rafinovaně požitkářský Boris Rösner jako prášilovský Casanova a já se kochám. Člověk žasne, odborník se diví, ale mezi pikantními dívkami jsou i takové jako Bílá, Chytrová nebo Kretschmerová či Sajfertová a funguje to na výbornou. Pozdní éra spolupráce FSB a Wiesbadenu je zkrátka moc fajn.

    • 27.3.2017  02:07

    Idyla na konci léta určitě není špaténka. Taková klasická ČT miniatura podle lepší literatury. Až na ty dobově nezvládnuté hlášky, ovšem: "Jiřina Šejbalová, Ema Černá, Antonie Nedošinská... milenky Vlasty Buriana." :D

    • 26.3.2017  19:47
    Pianistka (2001)
    **

    S dílem Elfriede Jelinek je lépe se seznámit mimo vlnu zájmu vyvolanou Nobelovkou. Dnes je odstup dostatečný. Jen těžko si ale umím představit buzz vyvolaný kolem tohoto art filmu bez spojitosti s buzzem kolem Nobelovky. Je to zacyklené, což je vlastně i škoda. Neb Pianistka pojednává o tématech, která by měla být diskutována, ale není tomu tak. Je fascinující, že z něčeho tak obyčejného, jako je vztah matky s dcerou, může vzniknout něco tak komplikovaného a zničujícího.

    • 26.3.2017  19:20
    Lion (2016)
    ****

    Dev Patel urazil od nerdíka z chatrče dlouhou cestu, Rooney Mara překvapila civilismem a Nicole Kidman opět potvrdila svůj um a váhu své hvězdnosti, jež velmi často představuje kompas ke kvalitním kinematografickým zážitkům. Nadechla jsem se a pomalu se vracím ke kořenům své lásky k filmové Indii, kterou inspirovala právě série dramat z podobného ranku jako je Lion. Pokud vám není lhostejný patos a považujete příběh za středobod filmového vyprávění, tak jste tu správně.

    • 23.3.2017  14:54

    Poměrně ponurou jedničku vystřídala čistokrevná pohádka, což je vůbec to nejlepší řešení, jak potenciál Kozího příběhu rozvinout. Ideálně se nové postavy spojily proti zlu s klasickým triem Dlouhý, Široký a Bystrozraký, což jsem vyloženě uvítala. Však taky na ně člověk čekal už od nedokončené protektorátní pohádky s Plachtou.

    • 23.3.2017  14:49

    Pražský příběh o koze není taková prohra, jak by se mohlo zdát. Kvalitní Lábusův dabing dává celé story nádech ironie, což je fajn. Nepovažovala bych za nutné se obávat vlivu Kozího příběhu, že by se mohl stát pro příště normativním pro další české animáky - což se taky nestalo. Takže to chce jako vždycky zklidnit hormon a těšit se na dvojku.

    • 22.3.2017  23:46

    Není to špatný film, klasický humor i styl je zachován. Wrestling samozřejmě nemusím, ale jestliže jsou součástí DVD jako bonusy klasické epizody The Engagement Ring (1.9, 1960) a Take Me Out to the Ball Game (2.32, 1962), jsem spokojená.

    • 21.3.2017  15:38
    Paprika (1991)
    **

    Další z legračně erotických filmů Tinta Brasse. Estetika je jasná, jen ten dramatický oblouk vyčtený z klasické Fanny Hillové Johna Clelanda mohl být uchopen nápaditěji.

    • 16.3.2017  00:26

    "Bylo by proto možná lepší, kdyby vznikl ještě jeden, nultý díl Bohémy, z doby svobody, radosti, volnomyšlenkářství, avantgardy, abychom viděli ty zdi růst z ničeho. Jenže to vím až teď. Když jsme začínali točit, tak jsem to netušil." Touto citací z rozhovoru s Robertem Sedláčkem jsem konečně pochopila celý příběh Bohémy. On o tý době nic netušil, pak to natočil a až zpětně ho k tématu něco napadlo. Což je hodně smutná vizitka poukazující na aroganci tvůrců zpracovávat látky nebanálního charakteru.

    • 15.3.2017  12:59

    Leta odolávám tvrzení, že Pulp Fiction jsou klíčovým filmem mojí generace. No, nejsou. Fenomén Quentin sice přinesl svoje, ale neexistuje důvod, proč by měl oslovovat plošně. Však taky neoslovuje.

    • 10.3.2017  03:02

    Jak jen vyjádřit kulantně, že tohle mi taky radost do života nepřineslo? Tyhle intimní nekonečné dialogy plné zrcadlení vztahů postav a tvůrců bez jediné noty instrumentální hudby jsou náročné, ale neslouží ničemu jinému, než úlevě. A ta sice v poslední scéně přichází, ale opět je na místě otázka: na úkor čeho? Ty nekonečné variace na Bergmanovi oblíbené herce, ty nekonečné variace na jeho oblíbená témata...

    • 2.3.2017  01:56
    DoktorKA (TV pořad) (2014)
    ***

    Doposud jsem netušila, že Cajthamlová má svou další show, ale po epizodě Žiji v jiném těle, jsem transsexuál mám v celku neutrální pocit. Téma moderátorka zbytečně nebulvarizovala, nezainteresovaný divák se poučil, nedošlo na nějakou zásadní mystifikaci. A já tedy pro příště vím, že pokud budu mít potřebu vnímat nějakou televizní vatu, nemusím zrovna tuto show okamžitě vypínat. Což je výsledek vlastně více, než dobrý.

    • 1.3.2017  20:35

    Vcelku tradiční teen komedie o tom, kterak hoši a dívky odmaturovali a jak jim jeden jediný večírek rozházel životy. V hlavní roli posh dámička Jenn Love, Herecky se od té doby ještě hodně naučila, ale už tehdy měla svůj pověstný břink. Ve vedlejších rolích najdeme takové jako Melissu Joan Hart, Liv Tyler nebo Selmu Blair. Klasická devadesátá v rozpuku. Takže pokud patříte k té jejich generaci, tak ano.

    • 26.2.2017  18:03

    Pokud jsou tyto pořady postaveny tak, že jen ilustrují komentář, který si připraví osobnost sama o sobě, pak je to v pořádku. Konečně kdo jiný by měl lépe mluvit o dětství, soukromí, manželství toho nebo jiného herce, než on sám? Jsem ráda, že Studenková dostala tuhle příležitost. Její práce je velmi výmluvná a její hostování v pražských ateliérech vždycky ty filmy rozsvítilo. Dnes si zpětně doplňuju i její slovenské role a jsem spokojená. Studenková je ideálním zástupem generace, kdy Česko-Slovenská tvorba dávala smysl. Dnes se to překvapivě objevuje jako novinka, ale není tomu tak.

    • 22.2.2017  03:19
    Jewtopia (2012)
    **

    Ok, tohle je vysloveně slabší záležitost, ale vážně narvaná all time tv favority. Takže je tu krásná a roztomilá JLH, její parťačka z Ghost Whisperera Camryn Manheim, její kámoška z Hot in Cleveland Wendie Malick, Nicollette Sheridan ze Zoufalek, Ivan Sergei z Agentů podsvětí a v neposlední řadě Jon Lovitz, veterán od dob Ženatého se závazky. Víc bych v tom nehledala, nízkorozpočtová nekorektní komedie pro ty z vás, kteří rádi nekorektní komedie s povědomými tvářemi.

    • 22.2.2017  02:51

    Taková pohodová rodinná devadesátková komedie z amerického maloměsta. Plus super sexy náctiletá Jenn Love. Pikantní a zároveň už dobře rozehraná. Někdy mě tyhle oldschoolovky dokážou spolehlivě potěšit.

    • 22.2.2017  02:41

    DVD s tímhle filmem bych si dala říct. Hledala jsem pořádnou romkom s JLH, až jsem ji našla. Sice úplně nerozumím té rovnici, totiž, aby to bylo hodně romantické, tak se to musí odehrávat v Anglii (?!), ale ona je prostě kočička. Mazel, kvůli kterému se vyplatí tento žánr akceptovat. Skoro bych si někdy dala říct a zkusila bych dokoukat víc filmů s Meg Ryan. Až takové kouzlo může mít ta naše Love Hewitt :) A tady má i pěkné vlastní songy Love Will Show You Everything a Take My Heart Back. Což mi připomíná, že svou pěveckou kariéru nepěstuje na můj vkus dost, ale když už, tak to stojí za to.

    • 22.2.2017  01:29

    Jako občasník vynikající. Z té nekonečné změti televizních krimi seriálů tenhle má odlišné téma a vyšetřování není díky němu tak rutinní. Dobrá práce. Speciálně díl s JLH. A samozřejmě mnohé další.

    • 21.2.2017  21:54

    Povídka The Devil and Daniel Webster Stephena Vincenta Benéta není v našich končinách příliš známá. Poprvé vyšla v roce 1937. Její kořeny můžeme hledat ve Faustovi a Washingtonovi Irvingovi, navazující tvorbu v Archibaldu MacLeishovi a muzikálu Scratch. Z filmových adaptací stojí za pozornost film All That Money Can Buy (1941), který adaptuje Benetova Fausta poprvé. A konečně Zkratky ke štěstí? Není to příliš šťastný Baldwinův debut jako režiséra, tahanice s producenty zřejmě chtěly vyústit v druhý Bedazzled. Ale i když je tu all star team, speciálně skvělá ďáblice Jenn Love, tak si povídka bude muset počkat ještě na jinou adaptaci, aby byla dostatečně rehabilitována.

    • 20.2.2017  19:43

    Veskrze průměrná romkom s british touch (který mnoho nemusím). Nebýt rozkošné Jenn Love a jejího akcentu, bylo by to slabší. Takto je radost pohledět na ty proměny, které se svou postavou činí. A nutno zdůraznit, že to je přidaná hodnota, která samozřejmě zaniká v dabingu. Pro fanoušky Jenn Love tedy sázka na jistotu, pro ostatní řadová věcička, která neurazí.

    • 17.2.2017  11:46
    Hra na vraždu (TV film) (1986)
    **

    Ustinovův Hercule Poirot s Ariadnou Oliverovou jsou dobrá dvojka. Televizní pojetí je sice slabší, ale jistou dynamiku to má. Vše, co natočili s Ustinovem pak zopakoval Suchet, takže si divák může vybrat, ale alespoň díky této éře se stal Agathin belgičan skutečně nepostradatelným. Vzpomeňme, jak těžce se propracovával do povědomí filmařů prvních čtyřicet let.

<< předchozí 1 2 3 4 39 77 114 152
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace