Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Thriller

Recenze (1 643)

plakát

Havěť (2023) 

Když jsem odcházel z kina, vzpomněl jsem si na Matrix. Nekecám. Ten pocit, když čekáš celej život na jeden konkrétní film... a on nakonec přijde! Navíc v takhle neodolatelné kombinaci Arachnofobie a Rec 2. Co že tu máme? Tak třeba špinavou atmosféru zaplivaného činžáku plného tmavých koutů, bandu upištěných výrostků/ zlodějů, co mezi sebou řeší problémy, i policejní jednotku, která nepustí nikoho z baráku ven. Rozdíl je jen v enemácích. A tady se sluší dodat, že Vermines vážně nejsou film pro arachnofobiky, protože jakmile se zhruba ve 40. minutě šlápne pořádně na plyn, tak je to místy fakt peklo. Pavouci jsou zprvu v botách, větracích šachtách a odpadech, pak už lezou z psů a tělních otvorů, až se z toho i Bloody párkrát nervózně zavrtěl v sedačce :) Škoda, že to režisér poslal trochu do sci-fi. Ta rychlost, jakou se jeden pavouk rozmnoží a jeho potomstvo naroste, citelně narušuje trochu víc "uvěřit", zásahová jednotka se chová jako banda kokotů a navíc tomu v závěru trochu spadne řetěz. Dokonce je tu celá desetiminutovka, kdy se neukáže jediná chlupatá potvora! Takže objektivně spíš za 4 hvězdy, ale vzhledem k faktu, že Arachnofobii beru jako mainstreamovou hororovou komedii, nebál bych se Vermines označit jako zatím nejlepší čistokrevný pavoučí horor.

plakát

The Last Voyage of the Demeter (2023) 

Velké zklamání. Nejhorší bylo zjištění, že Demeter není vůbec děsivý. Atmoška asi uplavala spolu s krysami na volné moře. Přitom ten potenciál tu byl obrovský: rozbouřené moře, loď s drsnou posádkou, v podpalubí hladové monstrum a na obzoru žádná pomoc ani pevnina. Co je tedy špatně? Největší problém bych viděl v rozpočtu, poněvadž i přesto, že film produkovala Spielbergova společnost Amblin, která do něj strčila 45 milionů, výsledek stále dost zaostává za takovým tím hollywoodským standardem (možná to chtělo těch milionů 80, aby to vypadalo). Většinu peněz štáb vrazil do lodi, takže pak paběrkoval na céčkových hercích a horších VFX. Mimochodem, překvapilo mě, jak hnusný a levně vypadající vizuál to má. Strčit Demetera do televize mezi Xenu a Herkula, krásně by tam zapadl, beze srandy. Scénář, jakoby vytáhnutý ze šuplíku z 90. let, tak háže všem postavám klacky pod nohy, aby celá mužská posádka mohla dělat nesmysly. Není divu, že jim milosrdný scénárista přidělí ženskou, aby námořníky naučila, jak otevřít kapitánovu kajutu - brokovnicí, jak jinak! V podstatě ani nevím, za co ty tři hvězdy, nedokážu je uhájit. Tak možná za gore, nějaké masky, zabité děcko, nebo za ten sympa námět? Nebo možná už jen za to, že Demeter není další tuctovka s kupou zombies nebo duchů. 5/10

plakát

Nikdo tě nezachrání (2023) 

Asi úplně první NĚMÝ sci-fi horor, co jsem viděl. Hlavní hrdinka za celou dobu nepromluví, ani těch pár vedlejších postav neřekne ani popel. Nelze se tedy divit, že do takhle tiché scény dorazí vesmírná delegace už po úvodních 10 minutách, přičemž vesele a hlavně potichu obsadí celé městečko. Škoda, že emzáci mají dost klišoidní design (snad jen ta "pavoučí matka" se vymykala), protože jinak jsou to docela kluci pracovití a naši hrdinku nahání téměř ustavičně. Škoda, že tahle svižně odsýpající jízda v závěru citelně přibrzdí a finišuje trapným, sluníčkovým epilogem, v němž budou šťastné obě strany (lidstvo i marťani), diváci ale nikoliv.

plakát

Smrtelné zlo: Probuzení (2023) 

Pod raimiho komentář se klidně podepíšu. Žádná revoluce se nekoná, nové Evil Dead je názornou ukázkou woke propagandy, která jako rakovina sežrala komplet celej Hollywood. Holky si tu hrajou na kluky (a opačně), osmiletá holčička chytřejší než dospělé matky, chlapi v mini rolích, aby mohli do pár vteřin zařvat. Vyserte se už na to! Navíc tu dost citelně chybí zběsilé kamerové nájezdy, tolik typické pro původní trilogii, černý humor ( ale ten absentoval už minule) a co je hlavní - změnilo se prostředí. Z děsivého a odlehlého lesa se děj přesouvá do klasického paneláku (i když tmavého jako prdel!) a atmosféra je najednou v hajzlu. Mít to jiný název a nelákat na slavnou značku, s kterou to má jen pramálo společného, hodnotil bych asi líp.

plakát

BANGER. (2022) 

"Naše blbý děvky, všechny bych je pochcal / Lidi z naší smečky, všechny bych je pochcal / Tvojí mámu, tvojí ségru, tvýho fotra, všechny do jednoho by jsem z nich já pochcal..." Několik filmů o drogách už u nás vzniklo, žádný z nich to ale neudělal takhle dravým a progresivním stylem, jako právě Banger.. Zpočátku černohumorná satira o dvou kamarádech (dealer a nonstop feťák) se zhruba v polovině filmu překlopí do těžkotonážní tragédie, která si příliš nezadá s tou z kultovního snímku Requiem za sen. Sedlák si svou pozornost umí získat, a to hlavně popkulturními odkazy a efektními vsuvkami (důchodcovská bota, AZ-kvíz nebo Jak pejsek s kočičkou vařily dort), největší trefou do černého se ale ukázala šťastná ruka při castingu. Bendig si toho Českého lva rozhodně zasloužil a Mišíkova proměna z módního slizáka na dealera a rádoby rapera je prostě fantastická. Takže klobouk dolů a já si jdu posvítit na Sedlákův Domestik.

plakát

Úsměv (2022) 

Tady budu chválit, protože Smile je výborný debut. Od prvních minut příjemně mrazivý, s citem budující napětí. Lekaček není trilion, ale občas hezky poděsí a jedna je vyloženě infarktová. Sám jsem byl překvapen, jak moc tu jde cítit inspirace z příbuzného It Follows. I zde režisér klade silný důraz na psychologii hlavní hrdinky, jež (díky přízrakům) ztrácí kontakt s realitou. Navíc podpořený parádním vizuálem, kde prim hraje kamera, hudba a především efekty, na nichž makalo studio profláklého tandemu Gillis - Woodruff Jr. Sequel bude, vzhledem k masivním tržbám, asi nevyhnutelný, otázka však zní, jestli bude nutný. Neumím si představit, kam tuhle celkem jednoduchou premisu posunout dál. Tak se nechme překvapit...

plakát

Pengabdi Setan 2: Communion (2022) 

Anwarův třetí horor, kde hraje Tara Basro a ani tentokrát (!) neukáže kozy. Mohla se místo ní svlíknout alespoň "prostitutka" Tari, jenže i tady má Bloody smůlu. Začínám mít podezření, jestli Joko není gay. Tvořit atmošku umí, ale to je mezi horror fans obecně známá věc. Co však příliš nezvládá, tak jsou scénáře. Bloudění v temných chodbách neosvětleného 14tipatrového činžáku díky tomu mnohdy připomene spíš Scary Movie než Conjuring, viz. pomoc s vidličkou či další "chytrá" pomoc s hlídáním mrtvol. No a snaha popravit 1000 nevinných lidí pro zlomení kletby je taky dost přes čáru :) možná i kvůli těm silným nelogičnostem mám paradoxně radši první polovinu, kde se s hardcore strašením spíš šetří a citlivě se pracuje s náznaky. Navíc, právě první půlka obsahuje nejlepší scénu filmu - ano, mluvím o porouchaném výtahu. Jednička mi přišla v tomhle ohledu komplexnější a méně děravá. Přitom stačilo fakt malinko (kozy!!!) nebo alespoň postavy neházet do smrtelného nebezpečí kvůli malicherným píčovinám. Bloody by pak okamžitě a velmi rád cáknul tu čtvrtou hvězdu. Každopádně díky EvilPhoEniXovi za "půjčení" filmu. 66,6%

plakát

Sirotek: První oběť (2022) 

Kdepak. Ač se kameraman snažil sebevíc (hlavně optickými efekty, detailními záběry či rovnou dosazováním jiné dětské herečky), zakamuflovat skutečný věk hlavní hrdinky se mu zkrátka vůbec nepovedlo. Místy to totiž vypadá opravdu blbě. Pokud bych se od téhle skutečnosti dokázal oprostit (nedokážu, bije to do očí), stejně mi z tohodle prequelu vychází jen průměrný psychothriller, který si svou existenci obhájí pouze tím zábavným twistem v polovině filmu. Téměř geniální originál měl radši zůstat sám, bez pokračování. 50%

plakát

Pekelná díra (2022) 

Atmosférická bomba, hlasitě tikající hned od prvních minut stopáže a odpočítávající vám zbývající čas do pekelného závěru. Poláci si natočili vlastní verzi kultovního Jména růže, absenci hvězdného Conneryho nebo štědřejšího rozpočtu při tom šikovně ukrývají do přítmí, vlezlé mlhy a především do plesnivých zdí zatuchlého kláštera. Plus nějakých těch prasárniček. Za mě osobně asi největší překvapení letošního roku. 90%

plakát

Cenzorka (2021) 

Neonové barvičky jak od Argenta byly fajn, to jo. Ale to je asi všechno, co můžu pochválit. Ten námět o cenzuře brakových krváků je trestuhodně nevyužit, hlavní hrdinka je ošklivá až na půdu, její pátrání po zmizelé sestře je navíc šíleně nezáživné. Tudíž se stalo něco, co se stát muselo: když na konci filmu hrdinka bojuje za odhalení pravdy, já mezitím sváděl svůj vlastní boj... s těžkou letargií.

Ovládací panel
77. nej uživatel Česko
320 bodů