Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (139)

plakát

Lék na život (2016) 

První polovina za 4*, druhá polovina je téměř neohodnotitelná a když už tak obtížně, protože stále nemůžu pochopit, co to tam Verbinski v druhé půlce vyváděl. Nebo jinak. Dost by mě zajímalo, když si Verbinski četl scénář, jestli mu to fakt přišlo cool, a nebo ne. Vlastně se můžu podepsat pod kritiku u většiny recenzí, protože jestli kritici mají v něčem pravdu, tak v záporech u tohoto dosti neuvěřitelného, nevšedního filmu. Ale popořadě. První cca hodina a čtvrt je čistá filmařina se vším všudy. Verbinski dodržuje svoji pověst schopného realizátora a je opravdu úžasné sledovat (i když se toho zas tak moc neděje) tu libovou kameru, kompozici, zlověstné pohledy či hudbu z které jde husina. K tomu záhadné sanatorium aneb Prokletý ostrov hadr s naprosto totožnou atmosférou. Všechno to tajemno, skvělá režie, nadprůměrné výkony herců a zejména vysoká profesionalita, to se mi tak moc líbilo. Jenže...jenže přijde druhá polovina a projeví se Verbinskiho neschopnost neudělat maglajz a k tomu to samozřejmě přepálit, jak nejvíc to jde. Stalo se to u dvojky a trojky Pirátů, podobný problém měl i Osamělý jezdec. Přepálit to a nejlíp narvat do filmu úplně všechno! Neuvěřitelné, jak s naprosto famózní a hlavně fakt strašidelné atmosféry uděláte film, který je spíše k smíchu (nebo k pláči?) a tak moc pohnojíte ty skvělé základy na kterých to všechno postavíte. Nechci a ani nebudu spoilerovat, ale co všechno se tam ke konci děje, to prostě nevymyslíte (samotnému mi to hlava nebrala). Vlastně jsem to ani moc nepochopil a rozhodně by stálo za to udělat nějaký rozbor filmu, který by osvětlil, co to proboha mělo všechno znamenat. Takže Verbinskimu palec nahoru za úchvatnou kameru, hudbu, dobře vybrané herce a za tu atmosféru a napětí, které je takovou dobu udržováno. Strašná škoda, že se to sesype jak domeček z karet. Potenciál na film roku, ve finále smutný výsledek, který se do Verbinskiho portfolia zapíše spíš jako jedna velká bizarnost. 4/10

plakát

Život (2017) 

Velice slušné a v rámci žánru téměř čtyřhvězdičkové (3,5* tomu sluší nejvíc). Většina stížností od kritiků a zdejších uživatelů přichází na to, že film neví, čím chce být. To mě nevadilo! A ruku na srdce - ani jsem po celou dobu sledování neměl pocit, že by tvůrci nevěděli, co točí a nemohli se rozhodnout, jakým směrem se mají vydat. Jasně, Život ze začátku nabízí asi ambicióznější film než který se ve finále koná a ano, možná je škoda, že po skvělé první půl hodince přepne Život do módu "vyvražďovačka se zlou chobotnicí", ale což - tvůrci asi chtěli survival horor/thriller, tak vlastně proč ne. Důležitější pro mě ve fázi sledování bylo, že Život je filmem technicky téměř dokonalým včetně přehledné kamery, kvalitních triků (chobotnice opravdu vypadá jako zlá, ošklivá a slizká chobotnice) a slušného tempa. Jsou zde správné ingredience kvalitního survival hororu jako napětí, hnusné vyvražďování a vše, co k tomu patří. Navíc s tvářemi, které člověk vždy rád vidí (kromě jako vždy unylého Reynoldse) - mimojiné je až s podivem, že i v takovém druhu filmu, který nemá jednoznačného hrdinu v pravém slova smyslu, si Gyllenhaal krade téměř všechny scény pro sebe. K tomu skvělá instrumentální hudba, kterou jsem při sledování opravdu vnímal a která má na svědomí, že některé scény (zejména v úvodu při seznamování s Calvinem) jsou opravdu velmi působivé. Nesmí se ani zapomenout na poměrně surový konec, který (musím se opakovat) je působivý a má takovou krásnou tečku na závěr. Daniel Espinosa umí (už jeho Safe house se mi dost líbil) a i přes fakt, že Život měl asi papírově na víc, je to slušně odvedená práce, která neurazí a po celou dobu baví. 7/10

plakát

Král Artuš: Legenda o meči (2017) 

Těžké zklamání a asi nejhorší film Guye Ritchieho (viděl jsem téměř všechny), kterého jinak považuji za velkého a stylově nezaměnitelného režiséra. Což o to, stylovost a nezaměnitelnost tu nechybí, což oceňuji vzhledem k faktu, že mám rád režiséry, kteří mají rozpoznatelný styl a nezaměňují ho ani ve filmu do kterého se papírově prakticky vůbec nehodí. Rozhodně se o Artušovi musím bavit jako o originálním filmu, jehož pojetí je vzhledem k jménu režiséra takové, jaké je. A výsledný film? Patlanina, která mě osobně vůbec nebavila a přišla mě jako velká nuda. Což vzhledem k Ritchiemu, který většinou drží film ve vysokém tempu s maximem střihů, je z mého pohledu ostudné. Kašlu na poměrně nedokonalé triky (i když za takový pořizovací budget bych čekal rozhodně něco víc!), ale když sledujete film a irituje a nebaví Vás již první půl hodina, je zle. A má to dvě hodiny! Jasně, ocenit musím pár stylových scén (dětství nebo Ritchieho specialitu - "někdo mluví, co se stane a v obrazovém podání vidíme, co se děje"), slušnou ost hudbu a občasný, spíše vizuální nápad. Ale nefungují emoce, nefunguje zábavnost, nefungují postavy (Hunnam pro mě zase nepřesvědčivý, Law ohraný). Po našlapaném "Krycím jménu" slabota a lidově řečeno hovadina, kterou už v životě nechci vidět. 3/10

plakát

Velký dar (2017) 

Ne úplně dokonalá režijní práce, ale rozhodně utvrzení v tom, že Marc Webb je zpět v tom, co mu jde nejlépe a to říkám jako člověk, kterému se poměrně hodně líbila podceňovaná (a podhodnocená) dvojka Amazing Spider-mana, a tak jediným velkým failem Webba zůstává jednička pavoučího (ne)dobrodružství. Jaký je "Velký dar"? Je to rozhodně za 1/ film ze života, za 2/ film, který zahřívá na duši a za 3/ film, který v člověku něco zanechá. Chris Evans, pokud nehraje pomilionté Kapitána Ameriku, je slušný herec (tady navíc dost pomáhá poměrně vděčná a pro ženské osazenstvo sympatická role), Mckenna Grace hraje matematického "génia" přesvědčivě a ostatní jsou taktéž prakticky bezchybní (Octaviu Spencer po Černobílém světě vidím vždy rád). Webb za režií nikterak neexhibuje, nechává příběh svižně plynout a vlastně dává prostor zajímavému scénáři, hercům a takové té milé hudbě, která v těchto "dojácích/filmech ze života" hraje vždy celkem velký prim. Ke konci se to už trošku zadrhává, konec je poměrně předvídatelný, ale na druhou stranu mě překvapil jeden "zvrat, který mě za celý film vůbec nenapadl". K tomu pěkná, spíše artovější kamera a opravdu hodně dojemná scéna návštěvy porodnice (asi nejlepší scéna filmu). Těším se na Only Living Boy in New York, Webbovi fandím. Velký dar za 7/10.

plakát

Kong: Ostrov lebek (2017) 

Strašná kravina pro náctileté z které si po několika dnech téměř nic nepamatuji. Kong se odehrává ve stejném vesmíru jako Godzilla, o to překvapivější je, jak tvůrci pojali samotný film. Jako barevnou taškařici lákající na obrovského Konga a dalších milion příšer, ale já se ptám - kde je nějaké napětí? Jaktože vojáci, vědci a další osazenstvo potká Konga a prakticky jediné, na co se zmohou, je věta - "co to bylo za opici?" a pak...? Jde se dál, obří opice, obří monstra, to přece nevadí aneb výrazy všech zůčastněných na obří monstra připomínají setkání každého z nás např. s mravencem. Tady je taky jeden a k tomu obří a přejde se to, jak kdyby vojáci nepotkali dvacetimetrového mravence, ale dvaceticentimetrového králíka. Neuvěřitelné a opravdu víc nepřesvědčivý film se z mého pohledu vidí málokdy a to včetně hrozně prapodivného střihu, jak kdyby nějaké části byli zničehonic useknuté a jak kdyby na sebe některé scény ani nenavazovaly. K tomu absolutně nevyužité postavy! Hiddleston sice vypadá vhodně, ale role drsoňa mu tu nejde, oscarem ověnčená Brie Larson snad nechala veškerý svůj talent za zdmi "Roomu" a Samuel L. Jakson se do filmu tohoto rázu vůbec nehodí. Scénáristicky chudé a na postavy nevděčné. Od opravdového filmového zla to zachraňuje rozumná stopáž, vesměs pěkné a přehledné akční scény (avšak bez nulového napětí) a občasný slušný nápad, kamerový nájezd či nějaká ta zpomalovačka. A taky, že to jakž takž uteče. Jinak nebrat a po temné a dospělé Godzille, velký posun směrem dolů. 4/10

plakát

Rychle a zběsile 8 (2017) 

Je třeba přistoupit na tvůrčí záměr jako ostatně (když nepočítám počáteční díly) vždy. Naprosto nerealistické, bláznivé s nejednou atrakcí aneb bylo pro mě velice zábavné sledovat s čím vším tvůrci ještě přijdou. Absolutně mi nerealičnost v tomto případě nevadí - 1/ tvůrčí záměr, 2/ tvůrci se můžou o to víc vyblbnout, 3/ tvůrci si můžou vesměs dělat, co chtějí. A kupodivu to na mě fungovalo a to téměř ve stylu kultovní pětky. Nemá to už logicky takový odpych a drive jako před lety, ale rozhodně na mě osmička fungovala mnohem líp než Walkerovo loučení v sedmičce či poměrně utahaný šestý díl. Věděl jsem do čeho jdu a přesně, co jsem očekával, to jsem dostal. A možná jsem dostal i trošku víc, jelikož akce je fakt hodně, kamera a lokace mi přišly šťavnatější než minule, v akci je celý tým (včetně starých známých) a prostě šlape to a hlavně to nenudí a ty dvě hodinky utečou jako voda. Pochválit zvlášť musím i velice slušnou Charlize Theron, která ten záporácký look v sobě prostě má. Dokonce mi nevadil ani tisickrát ohranej Diesel, Johnson, Statham a ty dva bláznivý černoši. Plusový body, že i osmý díl nestojí na místě a někam se posunuje a i když sledování musí divák brát s velkou nadsázkou, tak já byl protentokrát spokojen. Nic jsem nečekal a dostal jsem velice slušný, drahý akční film, který asi nešel udělat v této podobě líp. 7/10

plakát

Spojenci (2016) 

Tak nakonec 4* s odřenýma ušima a zavřenýma oběma očima. Od tria Zemeckis-Pitt-Cotillard spíše zklamání, protože takhle dobrý (!) scénář a námět přetavit v tak moc obyčejnou podívanou? No nevím, nevím. Zemeckis po svižném Muži na laně zvolnil v tempu a předložil celkem umírněný film, který však nelze odstřelit. Řemeslné kvality tu jednoznačně jsou (kamera, hudba, střih, kostýmy, výprava atd.), o tom není pochyb, avšak Spojenci selhávají spíše v chladném až odměřeném přístupu k divákovi, kdy až na výjimky (milování v autě, karetní hra a možná ještě něco) prakticky žádná scéna není nikterak dechberoucí či napínavá. A to hovoříme o filmu, který je vystaven na mém oblíbeném mustru "děláme, že jsme někdo jiný, než doopravdy jsme". Strašná přeškoda, protože Spojenci mě vlastně nikdy nezačali pořádně zajímat, koukal jsem na ně ve stylu "jo, je to dobrý, kouká se na to poměrně dobře, ale nic navíc to nenabízí". Naštěstí je tu kvalitní scénář, jehož námět je vysloveně top (je to poměrně nepředvídatelné až na fakt, že trailer opravdu vyzradil i věci, které se člověk má dozvědět až po půlce filmu!). Herci dobře vybráni, avšak ne maximálně využity - Pitt i Cotillard jedou na takovou tu svoji jistotu. Takže v kostce rozhodně ne špatný film, který má (radši to ještě zopakuji) skvělý scénář, dobře vybrané herce a kvalitní ač bohužel odtažitou režii. V konečném součtu film, který má co nabídnout, avšak si dovoluji tvrdit, že potenciál filmu byl někde úplně jinde. Ale i přes výtky doporučení. 7/10

plakát

Inferno (2016) 

Nejlepší knižní Brown a nejlepší filmový díl o Robertu Langdonovi. A ať si kritici říkají co chtějí. Kdo chce hledat chyby, tak je najde. A Inferno je zrovna typ filmu, že pokud ho chcete nesnášet, není těžké tak učinit. I já jsem začal při prvních recenzích pochybovat, ale zbytečně - Howard si jede to své a pere to tam, jak se patří a sluší. Jasně, kdo nečetl knihu, může se kolikrát ztrácet a nemusí mu být ani po konci filmu všechny dějové kličky jasné. Ale jinak jako velkého milovníka knihy (kritici ji nazývají knižní brak) jsem byl velmi spokojen a i když se film od knihy v některých případech liší (co se týče konce, ten je pro jistotu úplně jiný), tak mi to až tak nevadilo. Již v knize jsem byl přímo nadšen z hlavní myšlenky knihy a tu film zachovává. Filmové Inferno je spíš akční jízda, kde se pořád někdo s někým nahání, ale má to již od začátku hrozně vysoké tempo, téměř to nepoleví, je to dobře zrežírované (Howard poslední tři filmy dost jede!), scénář skrývá nečekané zvraty (knížka je přeci jen o fous uměla podat líp), Zimmerova hudba jede na jistotu, ale funguje a herci hrají parádně (celkově je casting výborný). Hanks je stále docela sympaťák, Felicity Jones a Ben Foster jsou vyloženě lahůdkový (přesně tak jsem si Zobrista představoval v knize) a další vedlejší role jsou zejména typově přesně vybrány. Délka filmu je tak akorát, aby nezačala nudit a výlet do Florencie, Benátek a Istanbulu je stejně jako v předešlých dílech lahodící pro oko. Moc nemám co vytknout. Na hodinky jsem se ani jednou v kině nepodíval, uteklo mi to a bavil jsem se parádně. A ano, i přítelkyně téměř nedutala a užívala si to ne-li víc jako já. 8+/10

plakát

Angry Birds ve filmu (2016) 

Líp to vlastně ani nešlo. Opeřená parta naštvaných ptáků nezklamala a uhrála si to své. Je to prostě solidní zábava, která má to, co taková animovaná jednohubka může a hlavně co má (!) obsahovat - hodně barviček, tropický ostrov, pohodovou hudbu (soundtrack je našláplej!) a několik sympaťáků v hlavních rolích. Ruďák je parádní postavou tohoto ptačího světa a ostatní, až na Žluťáka, ani moc neotravují. Rozhodně by šla zrychlit první půlka (ta vykecávavější). Jít to v takovém tempu jako závěrečná, řekněme půl hodinka, pálím rovnou 4 hvězdy, protože od jisté události věci naberou ten správný spád a Angry Birds opravdu začnou útočit ve zběsilém tempu a to nejen na prasata, ale i na diváka. Navíc je to poměrně šílené, věrné herní předloze a k tomu některé vtipy parádní (zasmějí se myslím i dospělejší). Je to taková ta oddechovka pro dospělé po práci a pro děti, protože je to hodně barvitý, veselý animák. A navíc na to, že patří rozpočtem do "animáků druhé cenové", vše až moc dobře vypadá a je to prostě prča. Dvojku bych bral za dva roky v kině zas a znovu. Já za takové 3,5*, ale pozor (!) - přítelkyně za 5*. Já se v kině bavil, ona byla nadšená = no prostě dokonalá kombinace. 7/10

plakát

Creed (2015) 

Zázrak to není. A jsou rozhodně lepší boxerský filmy než je Creed (viz např. stále nedávný Warrior). Ale jinak je to poměrně slušná práce na všech frontách s výjimkou délky. Creed by si zasloužil mít aspoň o 20 minut míň. Pak věřím, že by fungoval o to líp, protože zabijácká délka přes dvě hodiny je na takový druh filmu...prostě zabijácká. Tempo filmu a rytmus není nijak oslnivá položka - je to vlastně docela pomalá, táhnoucí podívaná, kde adrenalin jde cítit jen z tréninkových koláží a ze samotných zápasů v ringu. Navíc se na můj vkus až zbytečně moc mluví a málo boxuje. A když se mluví, tak dialogy ok, ale víc akce by v tomto případě neškodilo. Ale jinak je to slušné. Stallone toho Oscara asi zaslouženě nedostal (nejsem příznivec dávání cen z nostalgie) a i když předvádí slušný výkon, není to nic, co by se mělo zapsat do filmových kronik. Ryan Coogler na relativního nováčka taktéž odvádí slušnou práci a...kdo čte pozorně asi si všiml, že nejčastější slovo je slovo "slušné". A tak je to s celým filmem - vyloženě chválit se nedá, vyloženě kritizovat taktéž ne. Až na pár velice světlých chvilek kamery, aneb ringová scéna z půlky filmu na jeden střih je doslova lahůdka a jedna z nejlepších akčních scén, co jsem za poslední dobu viděl (zasloužený klobouk dolů). Kamera to v některých momentech naštěstí dost silně táhne, dlouhé záběry já můžu. Takže suma sumárum: slušné. PS.: Kdo ví, jak se Slyovi líbil Skyfall. PS2.: Body nahoru za fakt, že Sly doma chová naprosto stejnou želvu, jakou chováme doma. 6/10