Poslední recenze (408)
Metoda Markovič: Hojer (2024) (seriál)
Případy pana Markoviče mám poměrně slušně načtené z nejrůznějších knížek a i týden po skončení sledování jsem stále v lehkém šoku z toho, jak skvěle se toto dílo podařilo natočit. Pokusím se odmyslet utrpení, trápení a bolest obětí a jejich blízkých a zaměřit se pouze na filmový obsah. A v kontextu toho mi vychází tyto superlativy: 1. Až dokumentaristicky blízká přesnost série a skutečnosti. 2. Naprosto fantastické herecké výkony, především pětice: Lněnička - Uhlík - Neužil - Haváčová - Kotek. 3. Velmi neortodoxní kamera (pohledy přes zrcadlo, skrz jámu apod.). 4. Práce s náznakem. I takto brutální téma vlastně neukazuje nic přímo a vše jen naznačuje, což dodává výsledku určitou pietu. Jasných 5/5.
Vetřelec: Covenant (2017)
Ve vetřelčí sérii řadím Covenant na třetí místo za Aliens a Alien 1. A to proto, že vysvětlení celého příběhu beru a že zde alespoň pro mě fungují moje oblíbené vetřelčí momenty. Při prvním zhlédnutí jsem byl zmaten nepřehledností posádky, ale při další možnosti film vidět už má člověk jasněji (PS: Plešaté vězně z Alien3 nerozeznám dodnes). Hlavní plusy: 1. Atmosféra 2. Hudba 3. Fassbender
Skyfall (2012)
Moje nejvíc oblíbená Bondovka ze všech. Syrová, krutá, existencionální. Vždy jsem nejvíce obvidoval Rogera Moora, ale ten je proti Craigovi vtipný stráček a Craig jasně vede. Já mu to prostě věřím. A moje zajímavé postřehy? Pro mě je v tomto díle Bond Girl M. O Bardemovi také netřeba mluvit. A naprostý vrchol filmu? V momentě, kdy Silva vyleze z metra a blíží se k výslechové místnosti se kombinace slova a obrazu dostávají k podstatě Bondovské série, a vše vygraduje špinavým, znaveným dobíhajícím Craigem. Za mě jasných 5.