Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (143)

plakát

Blondýnka (2022) 

"Není to životopisný film, není to realita, je to fictional portrait!" Rozumím, autoři si dali záležet, aby to zaznělo ve všech propagačních materiálech, rozhodně to ale není omluvenka pro tenhle špatně napsaný, pozérský a zmatený shluk scén, které chtějí být strašně velké "umění". Je mi úplně jedno, že drtivá většina věcí ve filmu, byla v realitě třeba úplně jinak, žádný film totiž nemá povinnost se držet reality. Co mi jedno není, je scénář hlavní postavy, aneb vezmeme skvělou herečku a necháme ji zahrát plochou postavu, která má 3 výrazy a 2 emoční stavy. Nevím, jestli to autorům nikdo neřekl, ale točit fikci neznamená snažit se udělat hlavní charakter co nejvíc nesnesitelný a unlikable, spíš mi to přijde kontraproduktivní. Navíc fikce dává možnost obraz hlavní postavy klidně i přibarvit k lepšímu a vyvolat k ní třeba soucit a pochopení a pak by její osud měl na diváka třeba takovou věc, jako je "emoční dopad". Všude se píše, jak je film depresivní, ale na mě nedokáže působit depresivně osud bytosti, u které nevěřím, že je reálná lidská bytost. Moc tomu nepomáhá, že film jaksi postrádá hodně kontextu, hlavně ve vztahových částech, ale zase oceňuji inovátorský přístup "Tady máš scénu, co k ní vedlo a jaké jsou její následky, si domysli sám, my teď přeskočíme v příběhu úplně jinam“ anebo to tam bylo a já to jenom zapomněl, protože film má asi tak 6 hodin. Vizuální stránku a kameru nechám být, autoři se nad tím očividně hodně naonanovali, narativ a atmosféru to sice většinou nepodporuje, ale whatever, dívá se na to pěkně a v kombinaci s kostýmy a výpravou je to jediné hmatatelné plus…

plakát

Babovřesky (2013) odpad!

Vidím, že Babovřesky rozdělily lid do dvou nesmiřitelných táborů. Odpůrci plivou jed na film a příznivci plivou jed na odpůrce. Označení “pseudointelektuál” a “rádoby znalec” neberou v komentářích konce a na možnost “nelíbí se mi to, protože je to strašný film” se nehraje. Konkrétně mě zaujaly dvě specifické skupiny, první hodnotí film podle traileru, což je zvěrstvo větší než samotný film a druhá se ohání plným kinem bavících se lidí (návštěvnost je tím nejpodružnějším měřítkem kvality, víme?). Já osobně jsem z táboru Flagelant (viz. google), cíleně sleduju filmy tak špatné, až je to zábava. Bohužel po Labyrintu a Posledním výkřiku jsem se potřetí v řadě spálil. Babovřesky nejsou tak špatné až je to zábava, jsou pouze špatné. Což by samo o sobě nebylo na odpad, ale co opravdu nerozdýchám je místní humor. Kino přeplněné staršími ročníky, které vyrůstaly na filmech podle Hrabala, na televizních estrádách s osobnostmi jako Šimek, Sobota, Menšík, Grossmann... A těmhle lidem přijde ta fekální sračka vtipná? Já můžu jakýkoliv humor, ať už černý, morbidní, nekorektní, rasistický, parodický, inteligentní i přiblblý, ale film postavený na tom, že je hlavní postava nějaký Šukal a sérií rozmanitých úderů na varle... To prostě ne. Osobnosti české komedie rotují v hrobě.

plakát

Fullmetal Alchemist: Bratrství (2009) (seriál) 

“Feel these muscles and UNDERSTAND how they boast the truth!” Nemohl by mít major Armstrong vlastní film?:) Jinak nevím co říct, celý Brotherhood jsem sjel během tří dnů, původní sérii během čtyř a dohromady je Fullmetal Alchemist mým nejoblíbenějším animovaným seriálem vůbec (Až parodická komičnost v kontrastu k extrémní vážnosti je trefa do černého). “This technique has been passed down the Armstrong line FOR GENERATIONS”

plakát

Bastardi 3 (2012) odpad!

Tak co teda? Je to rasisticky hnus nebo šokující snímek podle skutečných událostí? Nevím a…je mi to jedno. Ano, subjektivně jsou některé scény na hranici rasismu, na druhou stranu je realita mnohdy i mnohem drsnější, než je zde ukázáno (to ví každý, kdo bydlí nebo bydlel v „problémové“ čtvrti). Je mi ukradené, co chce film říct, já ho viděl a budu hodnotit jako film a ne jako výzvu společnosti, aby otevřela oči a jako film je to opět sračka (vypůjčil bych si slova Kamila Fily: „Můžeme klidně souhlasit s tím, co se nám tvůrci snaží říct, ale nemůžeme jejich film považovat za dobrý jen proto, že se snažili něco říct“). Řemeslně nejlepší (ano, jsem natolik masochista, že jsem viděl všechny), ale pořád příšerný díl. Magnusek není režisér a proto tenhle film něco jako režii kompletně postrádá. Podle mě nažene nic netušící herce na scénu, rozpřáhne ruce a po mocném zvolání „hejbejte se“ začnou žhavit kamery. Nemá páru o výstavbě filmu, gradaci, celkově o tom jak vyprávět příběh a lepší zvuk nahrává i můj mobil. Kamera (na googlu asi lze najít „kameramanem snadno a rychle“), scénář (spíš spontánní improvizace), herci (vypadají, že je to nebaví)…prakticky vše by se dalo odsoudit. Nemůžu si odpustit být tak kritický, protože mezitím co se ostatní hádají skrz ideologickou rovinu filmu, já s hrůzou sleduju, co je dnes považováno za standard české kinematografie, co je populárním hitem (plne kino) a za co se po mně chce 150kč…Je mi nevolno.

plakát

Avengers (2012) 

Extrémně zábavná a vtipná jednohubka, u které oceňuju, že Whedon ukočíroval prakticky sedm hrdinů, aniž by se mu film rozpadl pod rukama. Vyloženě mi tu ovšem vadí: 1. PG –13, ale stejně snaha o to, aby na to mohli i šestileté děti (skrze absolutní nenásilnost), epické bitvy prakticky bez obětí (ukázaných), nesmrtelní hrdinové (ti smrtelní pro jistotu bokem, aby se jim nic nestalo). Spolu s použitým vizuálem to na mě působí jako pohádka. Umím si představit, že ten film poběží na Disney Channel mezi Hannou Montanou a High School Musical... 2. Ten film je všechno, jenom ne epický, celý konflikt působí čistě lokálně a tak nějak: Meh, další invaze z vesmíru? Však poslední byla minulý čtvrtek... Whedonovi se prostě nedaří navodit atmosféru zásadního konfliktu o osud celé planety. 3. Captain America, ta postava je prostě příšerná. 4. Natahovaná a zbytečná druhá třetina filmu (Helicarrier), rozhádat hrdiny a pak je stmelit hrdinskou smrtí Coulsona...Jediné, co jsem si pak říkal bylo: Proč?? 5. Prakticky všechno, co napsal Shadwell (souboj Thora s Ironmanem byl strašně WTF?!). Mít Avengers jiné hodnocení, asi bych se to ani neobtěžoval psát, sám za sebe jsem se rozhodoval 4* nebo 5*, ale čekal bych, že jinak tu budou někde na úrovni Transformers 1.

plakát

Batman začíná (2005) 

Batman Begins jsem si nechával na konec, abych se na něm pořádně vyřádil:) Vůbec první Nolanův film, který budu prakticky jen kritizovat, takže tvrdě do něj: Vůbec nejhorší Nolanův film, jehož obliba je mi poměrně záhadou. Otřesná choreografie v soubojích - kamera v soubojích - nudný a nevýrazný Scarecrow, který se vlastně nezmůže vůbec na nic - pekelně nezajímavý příběh - zběsilá psychoanalýza Batmana - Katie Holmes - Gotham na půl cesty mezi absolutně fantaskním a absolutně reálným, je paradoxně nejodpudivější - vůbec celkový vizuál prvního dílu mému oku nelahodí - způsob jakým má být Gotham zničen (Zde si neodpustím pubertální LOL)...Jinak jako jo, než se Batman stal Batmanem, tak to bylo docela fajn. Takový Nolanův pokusný králík, kde poznal kudy by měl směřovat, ale že vše okolo je špatně a do dalšího dílu bude potřeba razantních změn....DIKYBOHU!!

plakát

Bulšit (2001) 

I like that šit

plakát

Pokoj 1408 (2007) 

V podstatě velmi děsivé…děsivě špatné. Hodnotit to jako horor, šahal bych po odpadu, ale film svou roztříštěností a „rozjuchaností“ působí spíš jako lunapark, kde každých pět minut jedeme na jiné pouťové atrakci. V tomhle ohledu docela funguje, je to vděčný film na moje rumové seance a odpouštím mu tak retardovanou linii s mrtvou dcerou nebo zoufalou nenápaditost, kterou trpí místní poltergeist. Jinak s původní Kingovou povídkou má film pramálo společného, ale to je u mě, jako ostatně vždy, plus.

plakát

Hněv Titánů (2012) 

Sračka zběsile balancující na hranici odpadu. Na začátku jsem si říkal “Dobrý, nebude to taková blbost jako jednička” pak ovšem přišlo “Začíná to být stejná blbost jako jednička” a před koncem jsem to vypnul, psychicky jsem na to opět (jako u jedničky) neměl. Tenhle film by neměl být ničím jiným než odpočinkovou rubačkou, ale ohromně selhává i v tom. Oproti jedničce je akčnější, epičtější, hezčí na pohled, ale o mnoho dementnější. Snaha dodat filmu vtip a nadsázku skončila mou (až fyzickou) bolestí. Místní humor je tak neúnosná koncentrace debility, že jsem regulérně asi 3x pauzoval a několik vteřin vydychával, případně vzlykal s hlavou v dlaních. Scénář nechám bez poznámky (pro mou dušení bezpečnost). Kvůli větší a lepší akci a tak nějak celkově pěknějšímu vizuálu, jenže taky větší retardaci, nedám odpad, ale stejné hodnocení jako prvnímu dílu. Ve výsledku zážitek srovnatelný s trháním sedmiček bez umrtvení.

plakát

Bitevní loď (2012) 

Muzejní USS Missouri driftující pomocí kotvy, teleportující se pózující veteráni, beznohý černoch v pěstním souboji s Master Cheifem, kuřecí burrito....Film v podstatě nabízí dvě možnosti: 1. Buďte otravný hnidopich zabývající se logikou a reálností, berte ten film vážně a sázejte odpad 2. Berte film jako nadsázku, občas až na hranici parodie a máte vyhráno. Zvolil jsem si tu druhou možnost a jsem epicky spokojen. Bitevní loď opět potvrzuje, že velký akční Blockbuster musí být přehnaný a plný humoru (Avengers, první skládací autíčka) nebo naopak civilní a vážný (Nolan), jinak je pro mě nekoukatelný. Logiku ten film nemá, smysl pomalu nedává, motivace Master Chiefu je neprozrazena, proč někdy útočí někdy ne, skenování a flashback mi taky nikdo nevysvětlil, ale je mi to jedno, protože co se zábavnosti týče... Bitevní loď letos vede! Její neúspěch mě na rozdíl od Johna Cartera velmi mrzí.

Ovládací panel
6 bodů