Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Fantasy
  • Sci-Fi
  • Komedie

Oblíbené filmy (10)

Pán prstenů: Společenstvo Prstenu

Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)

1) Uplynulo již skoro 10 let od první premiéry Pána Prstenů, avšak film zůstává i nadále aktuálním po všech stránkách: technicky, herecky, hudebně, ideově. Jeho poselství je natolik silné, že jej dokáže překonat jen málokterý další film současné kinematografie. Fantastickému díluTolkiena byla dána ta nejlepší možná, doslova geniální, forma. Díky Peteru Jacksonu a lidem, které svérázný režisér vzal s sebou na tvoření tohoto úžasného dobrodružství, vznikl film, který se mnoha lidem nejen jednoduše líbí, ale také je inspiruje, dodává jim naději a probouzí důvěru v lidství v každém člověku. Společenstvo Prstenu je prvním dílem trilogie - svižný děj a dokonalé výkony herců si zamilujete ihned, nebudete moci se odtrhnout od obrazovky ani na okamžik. Pán Prstenů je film, který se nebojí patosu, hrdinství, kritiky ani humoru. Podle mne, je to jeden z těch nejlepších filmů současnosti, který bude ještě dlouhá desetiletí vzdorovat nejnovějším filmům a nakonec se zařadí do filmové klasiky 21. století. ... Pokračování v komentáři Dvou věží.

Pán prstenů: Dvě věže

Pán prstenů: Dvě věže (2002)

2) Dívala jsem se na Společenstvo Prstenu a nedovedla si představit, že pokračování může být ještě lepší. Ale JE lepší. Kvalita všech tří dílů se dá přirovnat k rostoucí funkci - každý díl je o kousek lepší než ten předchozí. Zápletka, která byla zauzlena v prvním díle se v druhém díle proměňuje ve veliké drama, které začíná zasahovat do osudů mnoha dalších postav. Toto s sebou přináší představení nových hrdinů, konfliktů mezi nimi a vyústění toho všeho do agrese zla. Ve Dvou věžích je vidět, jak velký náskok má Peter Jackson před ostatními tvůrci současnosti. Jde vždy o několik kroků vpředu; režisér předešel filmový Dnešek. Dvě věže jsou dílem filmového Zítřka, proto i teď, po deseti letech, jsou Dvě věže stejně skvělé jako při premiéře v roce 2002. Bezchybné herecké výkony, inovační a hlavně vysoce umělecký (a duševní) přístup režiséra, technická propracovanost, přesvědčivá výprava a působivá hudba vytvářejí velice silný emocionální a estetický zážitek, na který se jen tak nezapomíná. ... Pokračování v komentáři Návratu krále.

Pán prstenů: Návrat krále

Pán prstenů: Návrat krále (2003)

3) Peter Jackson tvrdí, že jednička a dvojka PP byly natočeny kvůli třetímu, jeho nejoblíbenějšímu dílu. Drama se mění v Tragédii a na konci na nás čeká Katarze. Po vyhrání bitvy o Středozem a zničení Prstenu se po první úlevě a radosti dostavuje stesk a melancholie. Protože svět nebude nikdy stejný, po tom všem, co se událo zlého. A proto ono sladké hoře na konci filmu, kdy za horizont odplouvá Gandalf a odplouvá Frodo. Je to konec jednoho věku. Ukázka toho, že hrdinové, kteří spasí svět, nebudou schopni v takovém světě žít (Frodo). Co činí z Pána Prstenů takové, vskutku senzační, dílo? Možná právě víra člověka ve své vlastní hodnoty a odvaha-touha chránit svůj malý svět a své milované. Jackson ovlivnil řadu dalších režisérů, kteří již několik let kopírují a napodobují (záměrně i neuvědoměle) jeho motivy a nápady. Z celé trilogie se mi nelíbí jediná scéna: polibek Arwen s Aragornem po jeho korunovaci. Příliš lidské. Navíc následuje čiště americko-hollywoodský potlesk...Ale je to pouze okamžik v dlouhé, zajímavé a krásné pouti. Pán Prstenů – filosofické pojednání o hodnotách lidstva pro nás dospělé a nejúžasnější fantastické Dobrodružství pro děti uvnitř každého z nás.

District 9

District 9 (2009)

Velmi zajímavou ukázkou hrdiny ve vývoji je projekt Petera Jacksona, film District 9 od režiséra Neilla Blomkampa. S genialitou a podivuhodným uměleckým cítěním tento film předpovídá obraz hrdiny naší doby. Tím je hlavní postava filmu - Wikus van de Merwe, který se z byrokratického úředníka, jakéhosi produktu státního velkochovu v extremálních podmínkách, přes utrpení a bolest se proměňuje v člověka hledajícího a myslícího, osvobozeného od veškerých stereotypů. Proměňuje se v nového člověka s jistým nadhledem na svět; který je schopen porozumět novému a také to přijímat; který se otevírá jinému vnímání světa. Ve filmu je jasně vyjádřen růst hrdinova ducha. Ten přijímá pravdu a zbavuje se dřívějších pout. Tím, že na konci Districtu 9 sledujeme akt jeho sebeobětování, sledujeme také zrod takového člověka, kterého lze nazývat hrdinou naší doby. Film District 9 je syntézou nejen jednoho člověka ve vývoji, ale také syntézou doby. Protože mnohdy při hledání hrdiny své doby, zapomínáme právě na onu dobu. Bez vyjádření doby nelze vykreslit ani jejího hrdinu. District 9 ukazuje naši dobu, ukazuje také to, že tato doba, ještě není připravená na příchod hrdiny, který by byl schopen obstát ve zkoušce lidskosti.

Počátek

Počátek (2010)

Dvakrát viděno v kině, jednou na DVD. Samotná myšlenka je hluboká a vzdělávající. Nakopne člověka k přemýšlení a rozvádění této myšlenky dále.Christopher Nolan ji zaobalil do akčního (a tedy přístupného pro masy) obalu. Řekla bych, že je to akce RYZÍ, čistá, stylová...Zkrátka nevídaná. Po druhém/třetím shlédnutí musím říct, že i když takovou akci obdivuji, je jí tu pro mě trochu příliš. Upřednostnila bych více teoretických pasáží. Hlavní herci (ti nejcharizmatičtější muži Hollywoodu a jiná než ostatní současné herečky Ellen Page) excelují ve svých rolích. Tyto role nejsou sice dramatické nebo nějak psychologicky náročné, avšak jsou vzrušující, živé, skvělé. Leonardo DiCaprio dokázal svého hereckého génia již v Prokletém ostrově, proto Vnuknutí je pro něj v tomto ohledu herecky nenáročná věc, ale mohu říci, že Leo je duší tohoto filmu. Inception není aktualizovaným Matrixem, Inception je aktualizací současného filmového průmyslu. Ukazuje, jak působivá může být symbióza akce a myšlenky; nastoluje nové pojetí akčních filmů. Inception mezi ostatními akčními filmy je odteď aristokratem mezi lůzou.