Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (306)

plakát

J. Edgar (2011) 

J. Edgar Hoover je člověk, o kterém jsem jen něco málo slyšel, ale to jaký byl a čím se (ne)zasloužil pro USA jsem moc nevěděl. Byl jsem proto zvědavý, jaký bude životopisný film od mistra Eastwooda (i když u životopisných filmů historických postav, které moc neznám nemám moc šanci polemizovat nad tím, jak je zpracování věrné a tak beru to, co mi tvůrce naservíruje na stůl). Snímek skáče od minulosti do současnosti a zase zpátky, ovšem není vůbec velký problém se zorientovat v časoprostoru, jelikož ta vizuální proměna DiCapria a ostatních herců je natolik zřetelná a zdařilá, že nemáte moc šancí se splést jestli je rok 1930 nebo 1960. Hoover je vylíčen jako urputný člověk, který své práci a vlasti obětuje vše. Jeho soukromý život je vylíčen taktéž zajímavě, a záliba pro ženské šaty a muže mě celkem překvapila. DiCaprio mě opět přesvědčil, že je výborný herec a je schopen zahrát na výbornou kohokoliv. Co mi chybělo, byl výraznější pohled na ,,současného Hoovera" a jeho postoj k všemožným demonstrantům a bojovníkům za svá práva. Samozřejmě něco ve filmu řečeno bylo, ale celé by se to dalo shrnout do Hooverovi věty: ,,Všichni jsou to komunisti, kteří chtějí rozvrátit starou dobrou USA". Film mi ve výsledku nepřišel nějak přehnaně dlouhý a i když by se daly najít nějaká slabší a vlažnější místa, bylo to pořád zajímavé a stále se něco dělo. Ve výsledku mě Eastwood opět přesvědčil o tom, že je nejen skvělý herec pistolníků a detektivů, ale i výborný režisér životopisných filmů. 7/10

plakát

Total Recall (1990) 

Jedna z dalších sci-fi klasik, která mě dlouhou dobu míjela a poprvé jsem ji uviděl až více než 30 let po jejím vzniku. Hodnotím tedy dle současného oka diváka. Na prvním místě je nutné vyzdvihnout efekty a zpracování, které stále vypadají velmi slušně a vůbec neurazí. I když z některých se budu muset ještě nějakou dobu muset vzpamatovat (žena, co má tři prsa a některé nehezké obličeje prostitutek z Marsu). Po stránce děje film šlape hezky od začátku a bez nějakého velkého mazání medu kolem huby rovnou vypráví příběh. Bohužel jsem čekal něco trochu promyšlenějšího, než jen hledání svého pravého ,,já" a zdrhání a zabíjení zlých lidí (což je asi hlavní důvod, proč dávám dvě hvězdy dolů). Osobně nejsem nějaký velký fanda Arnolda, ale tady mi vůbec nevadil a to proto, že nehraje svalnatého bezmozka. Přestože mě prostitutky a věštkyně z Marsu svou krásou zrovna dvakrát neoslovily (což byl nepochybně záměr tvůrce), musím říct, že Sharon Stone je fakt kočka a na celkem malém prostoru uměla zamotat hlavu Arnoldovi a divákovi velmi dobře. Suma sumárum: pro současného diváka jde stále o slušný film, který neurazí, pobaví hláškami. Hlavní slabinou je ale děj, od kterého jsem čekal nějaké větší rozuzlení. 65%

plakát

25. hodina (2002) 

Když vám zbývá poslední den na svobodě, musí se člověk správně rozhodnout, jak bude investovat své poslední hodiny před tím, než půjde za mříže a bude si muset zvyknout na padající mýdla ve sprše a nepříjemné penetrace od dominantnějších spoluvězňů. A v přesně takovém postavení je právě Edward Norton, bývalý dealer drog, který se zrovna rozhodl skončit se svou živností. Od prvních chvil je divákovi hned sympatický a to jednak díky svému vztahu ke psům, přátelům a názorům na společnost. Ačkoliv se nejedná o film, ve kterém by nějaké nečekané dějové zvraty hrály prim, jde o celkem velmi příjemný snímek, na který se dobře kouká. A to díky výbornému scénáři a skvěle napsaným a zahraným postavám. A tak ty 2h utečou celkem bez problémů. Na druhou stranu filmu chybí šťáva, nebo něco za co bych dal více než 7/10

plakát

Smoke (1995) 

Poetika tohoto filmu šla úplně mimo mě. Nejsem vyslovený odpůrce nezávislých filmů, kde epický děj je až na druhé koleji a dominantní stránkou jsou jiné části filmu (kamera, dialogy, scénář, celkové zpracování). Zde se ale skoro nic neděje. Spisovatel si jde pro cigarety, pokecá s trafikantem o svém životě, který stojí za prd. Do toho zápletka s mladým černochem, po kterém jsou jakýsi gangsteři, protože udělal něco, co udělat neměl... S přibývající minutami jsem měl větší a větší nutkání film vypnout a pozornost se postupně obracela k tomu, že film vypnu a půjdu radši spát. S velkým přemáháním jsem film nakonec dokoukal v očekávání, že stane něco nečekaného a převratného nebo něco velice bizarního ve stylu Lynchovek, ale bohužel nic. Film dále pokračoval ve stejném monotónním tempu až na konec. Nabízí se srovnání s Jirmoschovými Cofee and cigarettes and dalšími filmy. Ty mi však oslovili daleko více... 5/10

plakát

Otesánek (2000) 

Myslím si, že Švankmajer si nemohl vybrat lepší pohádku, než je právě Otesánek. A pochopitelně ji zpracoval po svém, s velkou nadsázkou a svým specifickým humorem. Ačkoliv je stylizovaná do současnosti, tradiční Erbenovské motivy v ní zůstávají zachovány. Bizarních animací zde není sice tolik, jako v jiných Švankmajerových filmech a větší prostor dostávají reální herci a mluvené slovo. Není to ale vůbec na škodu, herecké výkony ústřední dvojice Veroniky Žilkové, Jana Hartla a dalších jsou skvělé. Snad asi jedinou slabinou tohoto filmu je přepálená stopáž. Přeci jen dívat se přes dvě hodiny na ,,pohádku" o které našinec ví, jak dopadne a dějové zvraty pro něj nejsou tak překvapivé není jednoduchá záležitost. Řadě lidí se proto film moc líbit nebude a já to naprosto chápu. Mě to ale celkem sedlo a dobře jsem se u toho bavil. 7/10

plakát

Jednotka příliš rychlého nasazení (2007) 

Úspěšný policista Angel (Simon Pegg) donucen svými nadřízenými opouští Londýn a přesouvá se do ospalého městečka, kde místní policisté zanedbávají svou práci a jediné, co je zajímá, je to kdy vyrazí na pivo. Mohlo by se zdát, že hlavní náplní práce tohoto cizáka bude pronásledování hus, řešení sousedských sporů a vyhánění mládeže z hospody, ve stylu strážmistra Topinky. Opak je ale pravdou a jakmile se na scéně objeví první mrtvoly, je zřejmé, že se film bude ubírat jiným směrem. Postupně film slušně graduje a na konci nás čeká slušná řezba, za kterou by se nemusel stydět ani Michael Bay. A právě z Bayových, a jiných akčních, policejních filmů si dělá snímek Jednotka příliš rychlého policejního nasazení srandu. A jde mu to velmi dobře. Vůbec jsem se během těch dvou hodin nenudil a celá ta bláznivá policejní taškařice, okořeněná britským humorem utekla jako voda. Není to ale něco jako Bláznivá střela, nebo Policejní akademie. Je zde o poznání více krve a výbuchů a trochu specifického britského humoru. Ve spoustě věcí (hlavně po stránce humoru, mírnou retardací některých postav a stylových akčních scén) mi to připomínalo Soumrak mrtvých, který mi také velmi sedl. Soumrak mrtvých pro mě byla jen další zdařilá zombie parodie, kdežto tento snímek měl v sobě něco skrytého navíc. Zesměšňuje prostý život na maloměstě, nečinnost a hloupost některých policistů a vzácný workoholismus jejich kolegů. Dost paroduje některé akčních snímky (Mizerové), doslovnými citacemi, nebo stejnými scénami a ,,Revenge" závěry. Rozhodně se film chodí do situací, kdy zrovna nehledáte hluboký intelektuální zážitek, ale chcete něco nenáročného, k pobavení na odlehčenou a nechcete něco vysloveně trapného a nekvalitního. Takže za mě spokojenost a dávám 9/10

plakát

Dokonalý svět (1993) 

Další z řady filmů, ve kterých je divákovi sympatický zločinec, vrah a kriminálník. Tentokrát je jím Kevin Coster, unášející malého kluka. Mezi nimi po chvíli vznikne určité pouto a není to jen projev stockholmského syndromu, ale spíše skutečnost, že klukovi chybí otec a s nábožensky založenou matkou nikdy nezažil rošťárny v podobě utíkání před policií, krádeží v obchodech a jízdu na střeše vozidla. A to jsou všechno věci, které se malému Filipovi pochopitelně líbí. A právě vztah těch dvou postav je to nejlepší, co film nabízí. Příběh je místy sice trochu předvídatelný a jen doufáte, že Costner po vzoru Dartha Vadera neřekne ,,I´m your father" nebo něco podobného. Dramatický konec zase možná až zbytečně moc hraje na city a když vidíte hloupého agenta FBI, jak míří na neozbrojeného Costnera, tak nějak tušíte, jak ta celá napínavá scéna skončí. Clint Eastwood, jako hlavní detektiv a jeho kumpáni, včetně začínající vyšetřovatelky Laury Dern (ze které si klasicky Eastwood utahuje, jak to má ostatně ve zvyku v stylu Harryho Callahana a jeho přístupu k nováčkům), jsou někde až na druhé koleji a je to možná škoda. Po celou dobu jen pronásledují Costnera, přemýšlí co dál, rozplétají okolnosti případu a u toho pijí kafe. Jestli máte od filmu očekávání, že uvidíte Eastwooda v nějaké pořádné akci, tak na to rovnou zapomeňte. Eastwood jen zamyšleně kouká, pije hektolitry kávy a občas utrousí nějakou vtipnou poznámku. Celkově policie působí hrozně amatérsky a v situacích, kdy by se hodilo vystřelit, nebo šlápnout na plyn, kouká s otevřenou pusou. A naopak v místě, kdy by měli trochu zvolnit, jsou rázem až moc pohotový. Na druhou stranu na film se velmi dobře kouká a ty 2 a čtvrt hodiny utečou jedna báseň. Eastwood s Hankcokem dokázali, že umí velmi dobře podat lidské příběhy, které se nemusí stát jen na plátně. 75%

plakát

Barton Fink (1991) 

Zde jsem čekal od Coenovců trochu víc, po zkušenostech z předchozími snímky. Děj je totiž poměrně pomalý a táhlý a bohužel to nezachrání ani klasicky dobře napsaný scénář. Divák v podstatě hodinu a čtvrt čeká, než se začne něco dramatického dít a když si řekne: ,,Teď by se to mohlo konečně pořádně rozjet." tak to sice chvíli jede, ale pak to na napětí upadá, nebo to skončí v tom nejzajímavějším, viz otevřený konec s krabicí. Závěr je sice v klasickém Coenovském stylu, že se pokazí vše, co může (podobně jako u Po přečtení spalte, nebo u Farga), ovšem zde mi to přišlo mnohem méně odvázaný a absurdní. Ani černý humor, který je pro bratry Coeny typický mi zde opět nepřišel nějak skvělý, nebo ne alespoň tak dobrý, abych se za břícho popadal. Film vypráví o tvůrčí krizi a troufám si říct, že podobnou tvůrčí krizi měli nejspíš i bratři Coenové. Velmi slabé 3 hvězdy a 55%

plakát

Barva peněz (1986) 

Opět další film, který je pro celkovou Scorseseho poměrně netypický. A nevím, osobně mám pocit, že mu spíš jdou gangsterky, příběhy o zločincích a různé thrillery, než příběhy z jiného soudku. Zde máme příběh dvou mužů, Paula Newmana jako starého profesionálního hráče kulečníku a mladého Toma Cruise, talentovaného mladého zobáka, co je možná trochu namyšlený a myslí si, že mu patří celý svět. Newman dává Cruisovi rady jak být dobrým hráčem, a že občas prostě musí schválně prohrát, aby v něm lidé viděli slabocha, na kterého se nevyplatí vsadit a pak jim v závěru vytře zrak. Celý film se tak věnuje hlavně jejich vztahu, který je místy jakousi divokou Itálií a jindy působí jako vyprávění hodného dědečka vnukovi, který mu dává cenné rady do života a vzpomíná na své mládí, když byl legendou kulečníku. Žádné zásadní dějové zvraty neočekávejte, příběh plyne pomalinku dál v důchodcovském tempu. Závěr je sice trochu zajímavější, ale trochu jsem doufal, že bude lépe vygradovaný a neskončí tak otevřeně. V podstatě přímo vybízí k nějakému dalšímu pokračování, kterého se ale s největší pravděpodobností nedočkáme. Na druhou stranu atmosféra zakouřených barů, kde vedle hudby Philla Collinse slyšíte jen narážení kulečníkových koulí vás nutí přímo k tomu, abyste do nějakého podobného baru vyrazili, objednali si burbon a dali si s někým zápas v kulečníku. Na závěr nesmím opomenout skvělý herecký výkon Paula Newmana, jehož postava nebyla přímo dobrákem od kosti, ale mě osobně daleko sympatičtější, než Cruisova postava. Celkově jde o celkem slušný film, který se vám určitě vryje do paměti, pokud máte rádi kulečník a nevadí vám filmy s pomalejším tempem. 65%

plakát

Smrtelné zlo 2 (1987) odpad!

Na úvod řeknu, že první díl Evil Dead mi přišel celkem dobrý a dobře jsem se u toho bavil, potažmo bál. To se ale nedá říct o pokračování, které je mnohými považováno za lepší, než první díl. Druhý díl v podstatě absolutně rezignoval na nějaký příběh, nebo zápletku (i když to bylo i u prvního Evil Deadu) a místo toho divákovi nabízí splatter film, kde prim hrají příšery a motorové pily. Jenže kvalit takového hororu, aby to v divákovi vyvolalo alespoň pocity hrůzy a zděšení to bohužel nedosahuje. Možná to ani nebyl záměr tvůrce a spíše chtěl mířit do žánru komedie, parodie na horory. Jenže ani zde u mě hrubě neuspěl. Za celých 85 min tam nebyl ani jeden moment, který by stál za nějaké uchechtnutí, pousmání. Chybí tomu absolutně nějaké drsně vtipné hlášky, ve stylu Arnolda Schwarzeneggera, a je zde i málo zabijáckých zbraní (sorry-brokovnice a motorová pila mi nestačí). Nabízí se srovnání s Jacksonovým Braindead, který je v mnohých ohledech podobný, na druhou stranu je MNOHEM více zábavnější a vtipnější. Takže ve výsledku vůbec netuším, co pokračováním Evil Deadu Sam Raimi vůbec zamýšlel, protože žánr hororu, nebo parodie se mu opravdu naplnit nepodařilo a je z toho 85 minut zoufalé nudy a ztraceného času. Působí to jako nějaký amatérský horor, co točil Ed Wood-který by byl ve výsledku možná více zábavnější. Mrzí mi to, ale na filmu nevidím vůbec nic pozitivního, co bych mohl přičíst k dobru, takže mi nezbývá dát odpad, který filmům moc často nedávám.