Recenze (1 079)
Léčba šokem (2022) (studentský film)
Oh, really? Ze studentského pásma 2. ročnáku FAMU jeden z mála skutečně koukatelných a zajímavých kraťasů. Jen je fakt občas těžký uvěřit, že to není nehraný :D
Umění jíst a milovat (2023)
Ač většinu času koukáš do jídla v jedné domácnosti, tak pořád chutná. A ještě se stíhá odehrát a vykreslit spousta věcí... Epická road movie našimi žaludky obrácenými na filmové plátno :)
DogMan (2023)
Fíha! Časově mnohovrstevnatý, ač celkem soudržný děj vykreslující profil psychicky velmi nestandardní, ale o to možná nečekaně lidštější osoby, která ač v mnoha oblastech překračuje standardy běžné společnosti, tak se ve výsledku stává jejím středobodem. Masterpiece s geniálními hereckými výkony. [Festival francouzského filmu, Centrál HK]
Kniha řešení (2023)
Co to bylo za patetickou sentimentální autistickou slátaninu? Uznávám, že kdesi ve druhém plánu se tam dělo cosi zajímavého, ale obávám se, že nebudu mít chuť se na to podívat podruhé, abych se to pokusil prozkoumat a dešifrovat. Místo kouzelného šílenství se můj kdysi velmi oblíbený režisér přesunul na vypočítavou linku podivínského neumětelství a nebaví mě to. Škoda. Goodbye, Gondry! [Festival francouzského filmu, Světozor]
Napoleon (2023)
Jako celkem hezky natočený, mnohem zajímavější než učebnice dějepisu, ale trochu moc mrtvejch lidí (ač teda ta ůvodní gilotina byla parádní) a málo lásky. RIP Josephine.
Jagna (2023)
Předloha, kterou jsem neznal, tak ve výsledku možná překonala formální stránku díla, které v aktuální éře umělé inteligence asi fakt bylo děláno manuálně...
Citlivý člověk (2023)
Solidní magořina balancující mezi obrazově-zvukovou poezií, surrealismem a knižní adaptací. Režisér při diskusi přísahal, že želvičky to přežily <3 Dle autora knižní předlohy se nejedná o autobiografii, ač mu teda hlavní protagonista je celkem podobný... Pokud se na to zvládnu ještě aspoň jednou podívat, tak by to mohlo aspirovat i na 5 hvězd. Každopádně jako skoro režisérský debut hodně dobrý! <3
Přišla v noci (2023)
Na stopáži traileru to působilo zábavně, na stopáži celovečeráku si divák zaplatí vlastní nepříjemnou a i na hodině a půl předlouhou popravu, které však nelze popřít snaha o originalitu... Snad jen něco o držení si hranic se lze ve filmu přiučit, čímž jej řadím výše než totální brak. Příště radši pivko s Kocourem.
FAMU Four (2023)
Velké překvapení. Filmy do sebe až překvapivě dobře zapadají a na rozdíl od jiných podobných projektů se jednotlivá díla vzájemně podporují k ještě hlubšímu a emocionálnějšímu dopadu na diváka. Jenom mě teda trochu překvapilo, že to dali jako seniorskou projekci. Ale senioři jsou na umírání a traumata asi zvyklí...
Alma a Oskar (2022)
Hezky natočené. Dokáže podnítit ke hlubšímu studiu daných postav a daného období.