3DD!3

3DD!3

Martin Tegel

okres Nový Jičín
Bezvěký cizinec

homepage

124 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 27 40 53
    • 21.2.2017  22:14

    S vtipem vyprávěná depresivní slezina po dvaceti letech. Překvapivě se mi tohle pokračování líbí mnohem víc, protože není převážně o fetu, ale o penězích. Hlavní banda trosek nabrala zkušenosti, v zásadě se ovšem nezměnila. Jednou feťák pořád feťák. Fantastický Boylův vizuál a perfektní hudba.

    • 17.2.2017  22:56
    Mlčení (2016)
    *****

    Silný příběh, fantastická vizuální stránka. Po herecké stránce rozhodně není co vytknout. Garfield perfektní. Filozofování o víře v kontrastu s muky v japonských reáliích je zatraceně působivé. Modli se.

    • 11.2.2017  23:22

    Strašně pěkný snímek o smrti, vyrovnávání se s ní a též o dětské fantazii, která dokáže léčit.

    • 6.2.2017  23:09
    Terapie (TV seriál) (2011)
    *****

    Hned po prvním díle nečekaná pecka. Stačí dva výborní herci a promyšlený scénář.

    • 30.1.2017  22:40
    Spojenci (2016)
    ****

    Knight nepíše špatné příběhy a i když dělá poctu hollywoodské klasice jako je Casablanca dokáže do ní přidat dostatek modernity. Pittův studený čumák Max Vatan roztávající v náručí Marion Cotillard je v akčních scénách stále efektivní zabíjecí mašina a špionážní hra je mnohem uvěřitelnější než bývá zvykem. Detaily, detaily a zase detaily. Zemeckis si střihl solidní žánrovku s několika vyšperkovanými kamerovými špeky a i když občas vykouknou slabší triky, nijak zvlášť to nevadí. Kvalitní romantické válečné drama o rodině, lásce a správných lidech v nelehké situaci. Ideální věc na rande.

    • 29.1.2017  18:09
    Pustina - Epizoda 1 (E01) (epizoda) (2016)
    ****

    Solidní podívaná, která se díky špinavé severočeské krajině dokáže místy tvářit jako severská kriminálka. Dobře se na to kouká, což je samo o sobě úspěch, ale postavy a jejich hloupost, zkorumpovanost a instantní neštěstí mě ale zatím nepřesvědčili, že by mělo jít o událost roku. Jsem ale příjemně překvapen a zatím to ani v průběhu nevypínám.

    • 25.1.2017  21:03

    Už jsem na to asi moc starý. Příběhově to dává pramalý smysl. Akční scény OK, ale místy až přehnaně digitální. Diesel navíc už není ten mladý švihák co býval, spíš veselý strejda, který zapomněl vyrůst. Holky jsou pěkné což o to a Donnie Yen sem tam předvede nějakou parádičku, i když ji mizerně sestříhají. I Tony Jaa je nevyužitý a místy dokonce trapný. Škoda mluvit. Co nenatočíš, to se nestalo.

    • 24.1.2017  21:50
    La La Land (2016)
    *****

    Milé, přemýšlivé, smutné i veselé. Líbí se mi realistický přístup, který Chazelle vetkl do muzikálové struktury a komplexnost toho všeho. Dějový oblouk v La La Landu funguje přímo neskutečným způsobem a reflektuje rozhodnutí a možnosti volby doslova alternativním způsobem. Gosling a Stoneová dokonalí.

    • 22.1.2017  21:52
    Rozpolcený (2016)
    ****

    McAvoy je mistr. Taky tam běhají holky s brokovnicí jen v podprsence... Shyamalan se vrací k tomu co mu jde nejlépe. Lehce mrazivým, divným thrillerům, které díky osobité kameře studio mylně kategorizuje jako horory. Rozpolcený má fajn premisu a i když je osob v McAvoyově misce zbytečně moc (důležité jsou cca čtyři), scénář neujíždí do přehnaných popisů stavu - prostě tak akorát, aby to pořád byla sranda. Flashbacky hlavní holčiny jsou mírně zavádějící, ale v závěru výborně zapadnou do nakřápnuté skládačky o strejdovi se zálibou v malých děvčátcích. Shy se Rozpolceného nemusí stydět, ba naopak ho nejspíš hodí na vlnu úspěchu. Snad s ním tentokrát naloží moudře.

    • 12.1.2017  12:12
    Taboo (TV seriál) (2017)
    *****

    Umolousaná atmosféra, kterou rázně kráčí pološílený, ovšem zdá se i velice chytrý Tom Hardy, dokáže pohltit. Zajímá mě minulost jednotlivých postav. Tajemno se kterým tvůrci pracují funguje tak jak má. Láká ale zbytečně se nenimrá v detailech. Těším se co se z toho vyvine.

    • 11.1.2017  23:39

    Čínská legenda v balení pro masy. Vizuálně vypulírovaná pohádka v péči Zhang Yimoua často bere dech. Obrovské měřítko se kterým díky délce zdi pracuje je ještě nafouklé nezbytnou mysticitou. Zeď samotná působí mnohem masivněji než je v reálu, stěny jsou vyšší, krajina zdevastovanější (Mordor styl), Peking září novotou a Zakázané město je... jako z pohádky. Yimou se nebojí duhových barev, které do interiéru vrhají skla věží, skaliska u pouště jsou až mimozemsky oranžové, zbroj sytě barvená jako pastelky. Celek připomíná klasickou videohru a není divu, většina jich, alespoň příběhově z pohádek vychází. Hrdinův přerod ze zlodějského sviňáka a vraha Damon zvládá, i když trochu krkolomně (může za to ten jeho dobrácký ksicht). Pedro Pascal působí uvěřitelněji. Obludy jsou fajn, i když by designově klidně mohly vypadnout ze Star Wars, spíše potěší, že na nich makali čeští trikaři. Tempo filmu je ovšem super, celý film skvěle šlape, rychle to odsýpá a hlavně akce baví. Ovšem čínské hodnoty o jednotě a sebeobětování pro celek zde hrají prim (pozor neplést s hodnotami komunistickými), kdo s tím má problém ať na to radši nechodí.

    • 8.1.2017  21:48
    Pasažéři (2016)
    ****

    Sci-fi romantika podle učebnice. Áčkoví herci, solidní triky a kdyby v závěru scénář nejel na těžce neoriginální volnoběh mohlo to být i na výbornou. Zpětně mě mrzí, že jsem měl propálený zásadní zvrat (ještě z doby kdy Jima měl hrát Keanu Reeves), který trailery chytře tajily. P.S: Andy Garcia tam hraje přesně tři vteřiny.

    • 1.1.2017  18:17

    Kurzel si Assasína natočil po svém a kdyby nemusel krátit mohlo to být na výbornou. V tomhle střihu chybí vysvětlovačky, které by pomohly plynulosti příběhu. On i když je banální (byť kouzelně do sebe zapadající) by měl být vyprávěn celý. Vážná nota ale nemusí sednout každému. Assassins Creed totiž paradoxně není o zábavě, ale úvahách, které by si divák měl začít pokládat.

    • 29.12.2016  13:22
    The Escape (2016)
    ****

    Líbilo a oživilo spoustu fajn vzpomínek. Clive je pořád těžký frajer a i když Blomkamp umí ta honička nemá ty grády co by mohla mít. Když je v honičkovém klipu přestřelka lepší než ta honička není to úplně košer. Moc bych chtěl aby další Hire dali do pracek Michaelu Mannovi.

    • 27.12.2016  22:17
    The Gambler (2014)
    ****

    Pořád se nemůžu rozhodnout jestli ten film byl o gamblerství nebo sebedestrukci... protože ne, to není to samé. Příběh má klasickou strukturu, ale Wyatt scénicky cíleně neukazuje dostatek informací (uměle vytváří vějičku), takže se jeví automaticky lepší než ve skutečnosti je, ale funguje to. Brie Larson tu vypadá fantasticky.

    • 25.12.2016  21:35
    Slíbená princezna (TV film) (2016)
    odpad!

    Strašná kravina co nedává smysl. Další vykrádací mix pohádek zprzněný moderním pohledem na svět. Udělat si dovolenou v Chorvatsku, to byl asi jediný cíl tvůrců... Přítelkyně na mě usnula a já nedosáhnu na dálkové ovládání... Zkusím TV spárovat s mobilem.

    • 25.12.2016  16:44

    No je to takové zamotané. Chápu snahu vydělat prachy, ale postavit zcela novou mytologii kolem lovce je prostě divné.

    • 22.12.2016  22:41

    Příjemný snímek vedený jistou rukou Stevena Spielberga. Příběh zajímavý i když není nijak strhující nebo extra napínavý, postavy vás zajímají. Herecky perfektní. Scény stavění Zdi působivé.

    • 21.12.2016  20:57

    Obrovský potenciál a fantastické obsazení. Myšlenka originální, ale scénář nedotažený. Režisér očividně laciný, jeho rádoby moderní přístupy nesedí k ponuré a mysteriózní nátuře příběhu. Dostat to tak do pracek Fincher nebo Fukunaga. I tak se na to dívá poměrně příjemně a Hopkins je jako vždy výborný.

    • 18.12.2016  08:13

    V podstatě jako jednička + otravný Tyler Perry. Infantilní humor funguje. Rocky a Bob správně dementní a Krang s Technodromem prošli sympatickým moderním updatem. Fox stále stejné umělohmotná kost. Jones mě štval - castingová netrefa. Akce v Brazílii je ovšem splněný dětský sen.

    • 17.12.2016  22:09
    High Rise (2015)
    ****

    Dystopické psycho o rozkladu civilizace v působivém vizuálním kabátku. Velmi dekadentní.

    • 14.12.2016  22:05

    Edwards to natočil přesně podle mých představ. Prostě plní fanouškovské sny. Nic míň nic víc. Ságu to nezmění, bez téhle dějové odbočky by se asi obešla, "pouze" ji rozšiřuje. Rogue One nabízí výbornou akci a skvělé (na tak malém prostoru) vrstevnaté postavy v čele s krutě upřímným robotem. Felicity Jones je výborná, ale každý z týmu je pro konečný výsledek, který tvoří základní pilíř Hvězdných válek, nepostradatelný. Mendelsohn je důstojný záporák. Ambiciózní padouch, který je znechucen neefektivitou svých imperiálních kolegů a snaží se najít pochopení aspoň u Vadera. Pohádková atmosféra je nahrazena polodokumentaristickou válečnou vřavou, výtečnou akcí a jedinými vadami na kráse tak zůstávají dvě digitální tváře. Ukázky síly Hvězdy smrti působí mnohem děsivěji než v původní trilogii (padesátimegatunový Car hadra) a pokud měl tenhle díl Star Wars smysl, pak je to právě v této ukázce nově nabyté moci Impéria. Více než důstojné rozloučení s Darth Vaderem.

    • 11.12.2016  22:18
    Westworld (TV seriál) (2016)
    *****

    Velmi slušný rozjezd. Špatně napsaná westernová scenérie nádherně kontrastuje s Harrisovým zabijákem. Hopkins parádní. Finálová diagnostika aneb s tátou o Bohu a Shakespearovi mrazivá. Víc a houšť... První řada: Obrovská, promyšlená metafora na život, který dnes žijeme. Narativní linky psané velkými korporacemi, loutky žijící ve smyčce pracovního nasazení a probuzení, kteří zkouší uniknout ze spárů manipulací. Nolan s manželkou oživili sci-fi klasiku z roku 1973 s takovým citem, že působí svěže a zároveň tradičně. Probuzení umělé inteligence je klasické téma, ale zasazení do rituálu běžných životů, smyček dělá z androidů spíše lidské bytosti. Matrix naruby, kdy stroje trpí pod nadvládou lidí. Abramsův dohled pomáhá mysteriózní atmosféře i obrovskému měřítku, protože Westworld přes všechny dechberoucí akční scény a opulentní výjevy zůstává především přemýšlivým konverzačním dramatem, chytře si hrající s percepcí času. Herecké obsazení není jen lákavou vábničkou. Ed Harris je ďábelský, Evan Rachel Wood je krásná jako panenka. Scény obsahující Anthonyho Hopkinse špendlí divákům oči k obrazovce. Chytré dialogy, rozhovory s pointou a příběh o důležitosti příběhu a jeho pravdě skryté uvnitř. Dávkování informací, načasování a finální navnazení na případné pokračování je provedeno s tou nejlepší péčí. Chvílemi to tak nevypadalo, ale Westworld je událostí roku, kterou budete chtít vidět znovu.

    • 6.12.2016  10:19
    Westworld - Série 1 (série) (2016)
    *****

    Obrovská, promyšlená metafora na život, který dnes žijeme. Narativní linky psané velkými korporacemi, loutky žijící ve smyčce pracovního nasazení a probuzení, kteří zkouší uniknout ze spárů manipulací. Nolan s manželkou oživili sci-fi klasiku z roku 1973 s takovým citem, že působí svěže a zároveň tradičně. Probuzení umělé inteligence je klasické téma, ale zasazení do rituálu běžných životů, smyček dělá z androidů spíše lidské bytosti. Matrix naruby, kdy stroje trpí pod nadvládou lidí. Abramsův dohled pomáhá mysteriózní atmosféře i obrovskému měřítku, protože Westworld přes všechny dechberoucí akční scény a opulentní výjevy zůstává především přemýšlivým konverzačním dramatem, chytře si hrající s percepcí času. Herecké obsazení není jen lákavou vábničkou. Ed Harris je ďábelský, Evan Rachel Wood je krásná jako panenka. Scény obsahující Anthonyho Hopkinse špendlí divákům oči k obrazovce. Chytré dialogy, rozhovory s pointou a příběh o důležitosti příběhu a jeho pravdě skryté uvnitř. Dávkování informací, načasování a finální navnazení na případné pokračování je provedeno s tou nejlepší péčí. Chvílemi to tak nevypadalo, ale Westworld je událostí roku, kterou budete chtít vidět znovu.

    • 4.12.2016  22:11

    Texas má něco do sebe. Jižanská atmosféra odkapává z každého záběru. McCarthyovská poetika balíkova dokáže pohltit a Cave s Ellisem na tom nesou lví podíl. Příběh dvou bratří a jejich plán jak vyhrát nad nepřízní osudu symbolizovaném bankovními úředníky. Bridgesovy hlášky dokonalé, Foster sympaticky vyšinutý, Pine účelně minimalistický. Moderní western ve své nejlepší formě. Někdy i slepé prase dojde ke korytu.

    • 2.12.2016  22:02

    Slušná komedie, která umí přepnout na drama a funguje. Až bude těhotná moje přítelkyně, vim co dělat. Škoda pomalejšího úvodu a několika hluchých mist. Nebýt Hilla je ten film poloviční. Už jen ten otravně falešný smích je na Oskara. Povedený soundtrack. Seru na amerického daňového poplatníka.

    • 27.11.2016  16:31

    Moc příjemné. Žádný Potterův přívěsek. Padají tam sice známé jména, ale ne tak násilně jak jsem se bál. Fantastická zvířata řeší vlastní problémy v době kdy si Harryho taťka ještě ani nedělal do plenek. Redmayne je snad poprvé za svou kariéru opravdu sympatický vykuk, který ale umí máchnout hůlkou když je to třeba. Samotná zvířata jsou fajn. Větvík a kleptomanský krtek jednoznačně vedou. Rowlingová má příběh dobře podchycený, funkční mysteriózně detektivní zápletka nepustí až do konce. Colin Farrell zvládá s přehledem, ale srdcem filmu je Dan Fogler. Pohled nečara na kouzelnický svět prostě nemá chybu. Rezignované přijímání všeho co se děje je v jeho podání kouzelné. Původně jsem se hodně bál, ale nakonec se těším na pokračování. Hudba je jemná pocta Williamsovi, hlavní téma je opravdu povedené. P.S: Brumbála dejte ve dvojce Fassbenderovi.

    • 25.11.2016  20:01

    Trefa. Přišlo mi jako bych se díval na něco co bych napsal já. Ford fantastickým způsobem pracuje s vypravěčskými rovinami. Pointa (i ta u sub příběhu) není nijak převratná, ale cesta k ní je promyšlená do nejmenších detailů. Stejně jako kontrast "dobrého" a "zlého", dekadentního a všedního v sobě skrývá nezvyklou magickou realitu. Gyllenhaal i Adamsová vynikající. Fantastická hudba. Plus stylové úvodní titulky s dnešní tváří Ameriky.

    • 19.11.2016  12:58

    Arnoldovy taktiky jsou přímo ďábelské. Zábavný pohled na svět kulturistiky. Pěkně to uteče a člověk trochu pochopí proč.

    • 14.11.2016  20:03

    Gibson vás rozemele. Vytasí se z romantickou pohádkou o lidských hodnotách a pak přepne na peklo. Dossův příběh začíná hodně staromilsky, vyrůstání, základy víry v Boha k tomu komplikovaný vztah s otcem (fantastický Hugo Weaving), veteránem z první světové války a opilcem. Romantická linka je precizně zvládnutá, něco mezi Forestem Gumpem a Statečným srdcem, což je přesně to co příběh potřebuje. Cvičák je malinko zkratkovitý, ale jakmile rota položí nohu na Okinawu bude vám to jedno. Gibson se s tím nepáře a servíruje realitu v té nejkrutější možné podobě. Válka je v jeho podání strašlivá, syrová a velice realistická, ale cit se kterým točí jí dodává punc krásy. Kompozice obrazu je fantastická až neuvěřitelná, stejně jako to co sledujeme. Hrdinné přesouvání zmrzačených kámošů Dosse, zachraňování životů... někdy i Japonských, skrývačky v tunelech a jatka. Výborné herecké obsazení, kterému vévodí Garfield (skvělý balanc mezi jednoduchým farmářem a silně věřícím hrdinou) odvádí tu práci, která se od nich čeká. Tenhle film bychom možná nedostali, nebýt Gibsonova hollywoodského pokání a to by byla sakra škoda. Teď ho chceme zpátky v plné polní a doufám, že opráší ten Vikingský krvák co měl točit s DiCapriem.

<< předchozí 1 2 3 4 14 27 40 53
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace