Tom Hardy

Tom Hardy

Tomáš Chvála

okres Praha
Everybody Lies


ICQ: 234714208

2116 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 7.3.2017  15:19

    Konec na můj vkus trochu vyšuměl, ale zdrcený hrdina v podání Caseyho Afflecka excelentní. Na jedné straně mě mrzí, že jsme si Michelle Williams neužili ve filmu víc, ale o to silnější byla katarze po dlouhém tichu (v tu chvíli se snad ani nejde emocionálně nezapojit). Šedá realita bez slunce, která vypráví "tady a teď". Nic nového, ale zatraceně dobře natočené.

    • 7.3.2017  15:17
    La La Land (2016)
    ***

    Nejslabší z oscarových adeptů na nejlepší film. Hravost a iluze vydřená bez toho, aby vytvořený svět v rámci vlastních pravidel dával smysl. Mám z toho pocit, že vypustit hudební čísla, drželo by to pohromadě lépe, což je u muzikálu dost fuck up (ale zase by tím nevynikla vpravdě fantastická kamera). Pro výborné herce a odvahu uhnout na konci od běžného konceptu to přesto v hodnocení vytlačím nad průměr, přestože jsem xkrát během projekce váhal, že to nedokoukám.

    • 5.3.2017  20:47
    Příchozí (2016)
    *****

    Dotažený Interstellar. Od Solarisu jsem neviděl tak skvělé a silné dilema ve sci-fi díle (na téma "jak moc jsme ochotni žít v iluzi před bolestivým probuzením"). Oscaři neoscaři, pro mě jsou Příchozí jednoznačně nejlepším filmem roku 2016.

    • 1.3.2017  15:57

    Poslední a nejlepší. Víc netřeba říkat. Mazejte do kina, ať si uděláte za touhle sérii poslední křížek (!).

    • 23.2.2017  12:41
    John Wick 2 (2017)
    ****

    Potvrzení toho, že krvavý akční film je plnohodnotné umění, které patří do galerie. Oproti jedničce už chybí prvek překvapení, finále ale potěšilo důslednou osudovostí, která konečně naplno přijímá pravidla hongkongské akční školy (jaká škoda, že na iDnesu to neocení, protože Spáčilka tradičně vzala kramle cca 15 minut před koncem ). Jestli je dvojka lepší než jednička, to v tuhle chvíli úplně posoudit nedokážu. Ale navazuje výborně. Scénu v metru tesat do kamene.

    • 21.2.2017  21:01

    Eastwoodovka atypická tím, že Clint tentokrát hlavně drsně mluví a v tom jednání to zase taková sláva není (prakticky nevystřelí a víc ran dostane než rozdá). Většinu času to má ale docela dobrou atmosféru a i ta netradiční dvojice polda/štětka víceméně funguje. Bohužel jde film totálně do kopru v závěru. Ementál-bus by ještě šel při velké dávce tolerance přežít, ale zúčtování v hloučku policistů už je čirá parodie. Nejzajímavější na tomhle filmu je, že ho naprosto okatě vykradli autoři 16 bloků (polda/svědek, cesta k soudu, zkomrumpovaná policie, autobus) a dokázali udělat lepší film. 50%

    • 8.2.2017  19:53

    Je až neskutečné, jak málo z té látky filmaři dostávají. Erotika tentokrát už pro jistotu žádná. Jen to nejnudnější soft-péčko, kde se opakuje schéma "kalhotky dolů, košile dolů, Dorianova hlava dolů" a nic víc. Nebýt kuliček, nebyl by tu ani náznak fantazie. Romantika opět úsměvně zadýchaná, ale tomu se nelze divit - ostatně stylem vychází z Twilight ságy. Je třeba ocenit snahu o nějaký reálný dramatický oblouk (katarze se stalkerkou je bez debat to nejlepší, co oba filmy nabídly), celek je ale neuvěřitelně vyprázdněný. Není to ani tak film, jako spíš série MTV videoklipů, kdy hudba určuje, na co se zrovna díváme. Když nastoupí hlasitě pohodový pop, čeká nás koláž nezávazných obrazů. Když dojde na trošku hutnější hudbu, hlásí se o slovo romance. No a na drama zbývá instrumentálka, ale většinou nemá k čemu hrát. Kdyby se tvůrci vykašlali na erotiku (na které v tomhle podání stejně nic sexy není) a přidali na thrillerové části, mohl být výsledek alespoň ucházející. 30%

    • 25.1.2017  13:19

    Je fajn, že dokázal Paul W.S. Anderson pro uzavření příběhu najít nějakou pointu. Není vyloženě překvapivá ani originální, ale snaha se rozhodně cení. Šestý díl se naštěstí nesnaží každý druhý záběr šít na míru 3D, takže absentují zbytečně natahované zpomalovačky i nesmyslné kamerové prostocviky. Pokud ale byla akce minule vinou zpomalení ospalá, tentokrát naopak Anderson vsadil na příliš agresivní střih, takže má možná drajv, ale pořádně v ní není nic vidět. Zapamatovatelná scéna bohužel vesměs žádná (potěší akorát vysvětlující úvod) a zamrzí vynechání řady podstatných postav, jejichž zmizení nikdo nevysvětlí a ani se tím nezabývá. A znovu bohužel platí, že čím déle ten film běží, tím větší scénáristické pitomosti tasí. "První trilogie" téhle série fungovala (i když výborně napsanou dvojku režie skoro zabila). Druhá trilogie je celou dobu bez většího sex-apelu i tahu, o hororu neslyšela a akce má v nejlepším případě dobré momenty (ale ne celky). A teď hurá na restart, který se - podobně jako momentálně uváděný sedmý herní díl - vrátí ke kořenům série a vynechá všechna ta zbytečná okázalá gesta a přeplácaná monstra. Nic z toho dávno není zábava.

    • 19.1.2017  16:11

    15 let uteklo od jedničky a tvůrci nejnovějšího dílu xXx to jaksi nezaznamenali. Ne že by akce byla vyloženě špatná nebo bez nápadu, ale po všem, co předvedl v posledních filmech Ethan Hunt, už zkrátka Dieselova variace na "špinavého Bonda" nemá čím překvapit. Nemluvě o klasickém neduhu béčkové akční hollywoodské produkce, kdy je úplně jedno, jestli máte v týmu žánrově zkušené lidi (Donnie Yen, Tony Jaa), když díky agresivnímu střihu nemají jak zazářit. Klady? Je to docela svižné, chvílemi i solidně nasnímané (ale spíš stylem "budou z toho pěkné fotosky"), skoro každá ženská je v tomhle filmu proklatě sexy (včetně obrýlené nerdky) a sem tam zafunguje i nějaká hláška. Ale co působilo v roce 2002 alternativně, to je dnes jen poměrně standardní akční výměna na špionážní téma. A palec dolů za tu snahu dělal z Diesela samce Bondových rozměrů. Je to sympaťák, ale o "píchací" charisma takového Brosnana se vážně ani neotřel.

    • 3.1.2017  22:28

    Jsem na vážkách. Mám k tomu hromadu výhrad - finále je jeden velký scenáristický bordel, akce by si zasloužila méně střihů a více celků, herecky to občas svou vážností pomalu klouže k parodii, konflikt je tak lehce načrtnutý, že skoro ani člověk neví, proč jdou postavy proti sobě, prostřihů na Fassyho připojeného na Animus je zbytečně moc, v supermoderním "vězení" pro asasíny nemá ochranka jedinou střelnou zbraň. ALE jako celek mě to až překvapivě chytlo. Atmosféra osobitá, v historické části správně špinavá, hudba přímo skvělá a akce strhující. Je na tom vidět, že filmaři měli vizi a šli si za ní. Škoda jen, že když už dostali k ruce správný rozpočet i šikovné herce, nenašel se nikdo, kdo by se pořádně podíval na scénář. Spálená šance roku. 70%

    • 1.1.2017  22:39

    Dvouhodinová reklama na běh Toma Cruise, ve které je příliš mnoho postav a málo Jacka Reachera. Jednička měla zmatený styl a podivné záporáky, nechybělo jí ale tempo a několik opravdu dobrých scén a nápadů. Druhý díl skoro nic z toho nemá, místo toho tlačí na melodramatickou strunu (jako by něco takového mělo ve světě Jacka Reachera co dělat) a z Reachera udělal tuctového hrdinu, který si svůj božský status už nezaslouží (paradoxně nejlepší zářez má Cobie Smulders v boji za použití hadice). Cruise má obvykle dobrý čuch na projekty, tady ale minul cíl o několik terčů. Jacku, nevracej se.

    • 29.12.2016  23:26

    Jedna z těch snaživých parodií z devadesátých let, které se inspirovaly genialitou ZAZ týmu, opravdu moc chtěly dosáhnout toho samého a zůstaly jen lacinou kopií. Sem tam ale Bláznivý exorcista dokáže přjít s fórkem, který by se ani v Bláznivých střelách / Žhavých výstřelech neztratil. Není jich moc, ale někdy tam ten nádech poctivé parodie probleskne. Škoda, že je to tak jednou za deset minut. O naprosto příšerném českém dabingu pak lepší pomlčet. Ten musel dávat dohromady někdo posledý démonem.

    • 28.12.2016  01:13

    Sci-fi klasika, která brutálně rychle zestárla. A vlastně ani nevím, proč má status klasiky. Příběh zmatený a extrémně nedotažený (hlavně ledová pasáž je jedno velké WTF), postavy se celou dobu chovají neskutečně pitomě a vizuál v sobě nemá nic nadčasového ani nápaditého. Nemluvě o tom, kolik otázek nechá Loganův útěk nezodpovězených. Paradoxně se dojem o něco zlepší, když postavy opustí sci-fi město a skončí v "pouhém" zarostlém světě. I tam se ale ke slovu hlásí mimózní dialogy a podivné herectví. Zkrátka a dobře, Loganův útěk je ten druh sci-fi, která po čase přestane fungovat skoro ve všech ohledech. Ale remake bych rozhodně uvítal, s tím základem by se dalo dobře vyhrát.

    • 15.12.2016  00:34

    Těžko se k prvnímu oficiálnímu spin-offu ze Star Wars universa zaujímá nějaký výrazný postoj - sám film totiž nijak výrazný není. Zamrzí absence vlastního podpisu, přestože právě tím se spin-offy mohly - podobně jako se to daří marvelovkám - od ostatních SW filmů oddělit (a že jen ztmavíte obraz a vynecháte rolovací úvod vážně nestačí). Největším prohřeškem je každopádně to, že má film přes dvě hodiny, za celou dobu řeší JEN onu triviální zápletku (o nic jiného tu vážně nejde, absentují i vedlejší mikropříběhy) a i přesto nedokáže vykreslit hlavní postavy. K čemu je pak poměrně odvážné finále, když jsou nám charaktery ukradené a nic o nich nevíme. Pokud to byl záměr (vytvořit příběh vojáků, jejichž "činy nebudou zapomenuty, i když jména ano"), ok, ale třeba Černý jestřáb sestřelen to samé dokázal podat způsobem, že jsme cítili jejich bolest. To se tady vážně nedostaví. Finále je velmi slušné, posledních 20 minut svou úderností takřka výborných. Ale v celém filmu není jediná scéna, kvůli které musel vzniknout. A digitální omlazování o dvě třídy horší, než třeba v Ant-Manovi.

    • 12.12.2016  00:32

    Chybí tomu odvaha hlavní postavy vykreslit syrově (to i Mladé pušky byly špinavější), přičemž jejich motivace k zapojení je často extrémně chabá. Vysoko to ale tahá obsazení (jen záporák Peter Sarsgaard vzal "hraní na jistotu" až moc doslovně a filmem se víceméně pronudí), fajn tempo, obstojné akční scény (ta nejlepší bohužel ne na konci, ale uprostřed), na PG-13 solidní drsnost a příjemné překvapení v podobě nevyměklého konce, který nezapomíná, o čem by tahle cesta měla být především. Háček je nicméně v tom, že to příliš nekoresponduje s atmosférou, která se táhne první dvě třetiny. Ale ve výsledku vlastně spokojenost, protože film nenudí, nedělá originálu ostudu a i nějaké ty památné hlášky padnou. Na remake ok. So far, so good.

    • 3.12.2016  22:28
    Morgan (2016)
    **

    Nabízí se vyšší hodnocení pro poměrně sebejistý vizuál a solidní tempo, osobně mě ale mrzí nevyužitý náběh na dějový twist, který přichází po necelé hodince a tvůrci to během pár minut zahodí, aby přepnuli na tupou vyvražďovačku. Závěrečná pointa už dojem nezachrání, mimo jiné proto, že není těžké ji vyčmuchat dopředu. Luke Scott ale vyloženě neselhal, jako režisér jednoznačně potenciál má. Příště by to ale chtělo scénář, který z postav nebude dělat takové neschopné idioty. 50%

    • 26.11.2016  23:51

    Má to potenciál, chvílemi opravdu nápaditý vizuál, vynikající (ale dostatečně nevyužitý) casting a minimálně jeden skvělý moment (setkání detektiva a vraha u oběti). Problém je v základním konceptu. Pokud máme zápletku postavenou na schopnosti předvídání kroků, pak zkrátka jakákoli katarze bude působit nevěrohodně, protože by jí postavy měly umět předejít. Velká škoda, že se filmaři trochu neutrhli ze řetězu. Tohle oscilování mezi klasickou detektivkou a paranormálním přesahem filmu nesluší, protože ani jedna složka nakonec není pořádně využita. Nenadchne, ale ani neurazí. 50%

    • 26.11.2016  23:50

    Kříženec Světové války Z a Snowpiercera, který šlape především ve své první polovině, kdy má film ohromné tempo a současně nechybí několik osvěžujících nápadů (výborné je využití tunelů). Bohužel, v druhé polovině to začne být přeci jen příliš béčkové a předvídatelné (nechybí otravně vytrvalá záporná postava, která se postará o to, že umře řada jiných postav). Přesto převládají pozitivní pocity, kdy lze s klidným svědomím označit Train to Busan za to lepší, co v poslední dekádě v žánru vzniklo. 70%

    • 26.11.2016  23:30
    Městečko Fortitude (TV seriál) (2015)
    ****

    Má to hodně mezer (narativní struktura je minimálně sporná, nemluvě o některých nadbytečných odbočkách), ale hutná atmosféra, velmi specifické prostředí a skvělé obsazení z toho dělají téměř seriálovou událost. Jasně, pokud se člověk nenaladí na určité "X-Files prvky", může v jeho očích hodnocení Městečka Fortitude hodně padnout. Ale byla by to škoda. Dílčí aspekty jsou totiž vpravdě geniální. "Tady se neumírá, protože zde nemůžeme pohřbívat. Musíte umřít jinde". Cool!

    • 25.11.2016  00:16
    Outland (1981)
    ***

    Sci-fi z westernu neuděláš, i když máš k ruce sebelepší kulisy. Tohle si Peter Hyams očividně nepřipustil, když nechal scénář přepsat z prašných plání do vesmírné stanice. Bohužel mu nebylo dodáno moc víc, takže je to scenáristicky neuvěřitelně ploché, nescifiózní (či jak to napsat) a vesměs nezajímavé (což platí i pro postavy). Vizuál je ale pětihvězdičkový a srdce každého scifisty musí radostí zaplesat při pohledu na všechny ty chodby a ubikace (nebál bych se říct, že je to stejně dobré a nadčasové, jako v prvním Vetřelci). Škoda, že tu nebyl silnější základ. Investovaná energie rozhodně je vidět každou minutu.

    • 23.11.2016  23:11

    Jako dobrodružný film to nefunguje. Studená válka je tu spíš za kulisu a postavy mi do konce víceméně splývaly. Ale to vyzvednutí, to za ty dvě hodiny stálo. A filmařská připomínka poctivých osmdesátek, kdy se točilo v exteriérech, děj zbytečně nikam nespěchal a scenáristé se nebáli delších dialogů, to je něco, co má své naprosto neoddiskutovatelné kouzlo. V době všemožných digitálních blbostí, kde už není pomalu nic fyzické, člověk čas od času podobný oldschool potřebuje. 50%

    • 6.11.2016  23:27
    Anthropoid (2016)
    ****

    Má to své mouchy. Německá strana má trestuhodně málo prostoru ("hlavní záporák" je ve filmu doslova pár vteřin), romance je zbytečně chtěná a Aňa Geislerová, v českých filmech světově vypadající, tu z nějakého nesmyslného důvodu působí šíleně staře a neatraktivně. Také jazykově to mohlo být lépe ošetřené. Angličtina s českým přízvukem se dá zkousnout, považuji ale za chybu, že dialogy "v druhém plánu" (tedy v pozadí) nikdy nezazní v češtině. Na druhou stranu je třeba ocenit poměrně nejednoznačné vykreslení situace, kdy zmíněný atentát (minimálně v rámci daného momentu) rozhodně udělá víc škody než užitku. A ať už jsou výhrady jakékoli, strhující finále vše vynahrazuje. Frenetickou třicetiminutovku v kostele s dojmeným koncem, který si vystačí jen s hudbou, zvládl Ellis na hraně geniality. Za něco takového by se nemuseli stydět výrazně zkušenější machři (a nemyslím si, že by to nutně natočili lépe). 70% za to, že by to chtělo v některých oblastech širší záběr.

    • 3.8.2016  14:04

    Funguj to lépe než BvS především proto, že zdejší postavy většinu času baví, soundtrack je vynikající (takovým tím "Strážci Galaxie stylem") a má to opravdu strhující tempo, kdy se na nic a nikoho nečeká. Bohužel, spíš než plnohodnotný film je to pilot k seriálu, záporácký základ je totálně nevyužitý (jsou to vlastně normální klaďasové, i když trochu brblající) a filmařsky to lacině pracuje s motivy, aby se ušetřil čas (úvodní půlhodinka se skládá jen z medailonků postav). Ale nenudil jsem se. Uteče to rychle a nejde tomu upřít fajn atmoška. Škoda jen, že šance na originální týmovku zůstala hrubě nevyužita. Je to naprosto tucový komiksový akčňák s extrémně debilním finále, kdy se dozvíme, že i když má čaroděj/polobůh jakkoli velké schopnosti, bohatě na jejich vyřízení stačí dobře umístěná nálož. Jedinou přidanou hodnotou je fantastická Harley Quinn (Joker je dle mého herecky také ok, ale je ve filmu zbytečně - kdyby se ta postava vystřihla, na výsledku by to nic nezměnilo). 70% Extended Cut Warneři bohužel definitivně dokazují, že neví, co činí a netuší, kam chtějí jít. Prodloužená verze je naprosto zbytečná, snad jen scéna, kdy Harley začne otravovat ostatní, přinesla něco navíc (konečně byla aspoň na chvíli jedna z postav za nepříjemného psychopata). Další projekce filmu navíc nepomáhá, protože víc vyvstane, jak je dramaturgicky extrémně nezvládnutý.

    • 31.7.2016  02:09

    Ale jo. Není to úplně ta nejhladší jízda, jakou X-Meni na plátně předvedli, ale pořád velký kus před sterilním Posledním vzorem. Jestli mi tu něco hodně vadí, je to bordel v kánonu. Už minule to bylo na hraně, tentokrát už vlastně ale netuším, kam přesně tenhle díl časově zapadá. Většinu času mě to ale bavilo a to navzdory nepříliš výrazné omladině a matnému hlavnímu záporákovi, který podobně jako Ultron "umí všechno a nemá limity", aby ve finální bitvě ukázal, že vlastně neumí nic. P.S. Nechápu, jak to Singer dokázal MPAA prodat, ale scéna s Wolverinem je podle mě skoro na hranici eRka.

    • 18.7.2016  23:11
    Marauders (2016)
    **

    Ze všech těch příšerností, které Willis v poslední době natáčel (a není jich málo), je tohle jediný kousek, na který se dá koukat a chvílemi to téměř i funguje. Přepadení jsou (v rámci možností) fajn a potěší drobnými nápady, herci opravdu hrají, scénář není nejblbější a dokonce to umí položit otázky, na které chce znát divák odpověď. V kinech by Marauders neváleli, jako "lépe obsazená detektivka" ale udělají čas od času v televizi možná i radost.

    • 17.7.2016  19:00

    Příšerné pokračování. Dvakrát tolik, pokud má divák to "štěstí" a vidí ho pár hodin poté, co si dal z nostalgie jedničku. Generický "všeho víc" sequel, przněný nulovými vlastními nápady, nevyužitými postavami z minula a s kopou nových mladíčků, kteří jsou tak necharismatičtí a nudní, až to bolí (vůbec tohle nucené omlazování filmů je zlo, nechápu, že by studio zabilo táhnout to třicátníky). Nejhorší je každopádně to, že je druhý Den nezávislosti hrozná nuda. Akce zaměnitelná, efekty špičkové, ale to už dneska nepřekvapí. Když je největším překvapením filmu to, že se z jedné z původních postav (vzhledem k současné politicky korektní době) vyklubal gay, je prostě něco špatně. Jednoznačně to nejslabší, co v rámci destrukce Emmerich natočil. 30%

    • 27.5.2016  18:37

    Určitě to Black umí s větší ulítlostí (Kiss Kiss Bang Bang) nebo s větším počtem nezapomenutelných hlášek (Poslední skaut). Pokud ale ten film někde na body prohrává, je to čistě ve své vlastní kategorii, kterou si můžeme označit (např.) jako "blackovinu". Jinak je to mnohonásobně lepší, co běžně nabízejí podobné žánrovky (když už je někdo točí). Herci přesní (snad jen Kim Basinger je tu tak trochu omylem), slovní střelivo podávané v pravidelných dávkách a několik scén jasně kultovních. Celá pasáž "držím vás v šachu" by se měla tesat do kamene a záměrně podvratný vývoj děje baví každou minutu. Kolikrát ten film pro své i divácké pobavení uhne od běžného konceptu a přitom ani jednou nesklouzne k tomu, že by přímo parodoval. Black by měl točit jen filmy, kde nažene dva losery k nějakému zapeklitému případu. V téhle rovině je vážně bezkonkurenční.

    • 5.5.2016  00:51

    Jako celek by to rozhodně sneslo ještě "větší pád na držku", na druhou stranu je třeba ocenit to, že motivace obou stran dává smysl a twist s minulostí je hodně silné kafe, kdy divák u plátna zatrne, protože ví, že v tuhle chvíli jde vážně do tuhého. Je fajn, že má záporák chytrý plán a potěší nový Spider-Man, kde se povedla úžasná věc - jeho profilace je na hony vzdálená tomu, co jsme v předchozích filmových verzích viděli a přesto neztrácí nic z toho, co dělá Spider-Mana Spider-Manem. A finále konečně někam směruje, nastavuje nové zítřky a není to ubíjející návrat do bodu nula, jako v případě obou dílů Avengers. Asi bych to neoznačil za nejlepší marvelovku (ale přiznám se, že ani nevím, kterému filmu ze série bych tuhle nálepku dal), určitě je ale nejzásadnější a ukazuje, že to může jít i trochu temnějším směrem. Přístě by to snad chtělo jen nějaký osobitější soundtrack.

    • 17.4.2016  15:47
    Tvoje tvář má známý hlas (TV pořad) (2016)
    odpad!

    Klobouk dolů před televizí Nova, nacházet neustále nové dno televizní zábavy, to vyžaduje opravdový talent.

    • 31.3.2016  13:29

    Myšlenka správná, triky mají pár dobrých momentů, ale režie je hrozně ospalá, bez náboje a herci většinu času nepřirození a nesympatičtí (čestnou výjimkou je veterán Lance Henriksen). Je mi to líto už proto, že se na filmu přes Kickstarteru podíleli fanoušci a jeho vznil iniciovalo zklamání ze současné hororové produkce, která místo praktických efektů hojně využívá CGI. Srdce tedy filmaři měli na správném místě, talent se ale tentokrát - bohužel - s nadšením nesešel. Velká spálená šance na Věc nového tisíciletí (a že tu potenciál byl). 30% (s těžkým srdcem)

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace