Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Pohádka

Recenze (436)

plakát

Zámek a klíč (2020) (seriál) 

Dokoukala jsem šest epizod. Zpočátku mě seriál vtáhl, skvělý koncept, hezké vizuální zpracování, potenciálně zajímavé postavy... a někdy kolem čtvrtého dílu to začalo jít z kopce. Hrdinové začali jako komplikované osobnosti vypořádávající se každý po svém s traumatem, což bylo ještě relativně sympatické, a skončili jako zcela nepochopitelní agenti chaosu, kterým jsem začala přát rychlý konec v rukou záporáků. Nevím, zda dokážu shlédnout zbytek téhle tragédie. Opravdu netuším, co tím chtěl básník říci. Asi se poohlédnu po komiksu, abych si spravila chuť.

plakát

Varieté (2010) 

Vůbec nerezonuji s ostrou kritikou, kterou tenhle film dostává. Dialogy jsou silně papundeklové, ale na oskara za scénář tu určitě nikdo neaspiroval. I když to jako film moc nefunguje, pokud někdo není unešený ze dvou hodin koukání na spoře oděnou Christinu Aguileru za doprovodu více než snesitelné zvukové stopy, pak měl jako divák pouze opravdu špatně nastavená očekávání. Měla jsem vlastně strach, že budou chtít dějovou linku víc rozvádět a ždímat z melodramatu co se dá, naštěstí však vztahové zápletky zůstaly na úrovni "dobrý popkorn" a láska k hudbě zvítězila nad lží a nenávistí. Nemůžu než doporučit.

plakát

Vzestup Fénixů (2018) (seriál) 

První čínské televizní drama, které jsem se odhodlala zkouknout. Neměla jsem téměř žádná očekávání a plánovala jsem tomu dát pár dílů šanci. U pátého dílu už mi bylo jasné, že můj život bude se Vzestupem Fénixů spjatý po dobu celých 3150 minut. Nejprve vytknu pár much, dokud jsou v mé čerstvé paměti. Paruky často vypadaly nepřirozeně, zejména na starších hercích. Jeden záběr mi dokonce znepříjemnila zadní část paruky odstávající od týlu. Scény "za městem" se v 90% odehrávaly na naprosto totožné mýtince mezi skalami. Bitevní scény obvykle zabraly pár tuctů herců, přestože byla často řeč o tisícihlavých vojskách. Několikrát mě zarazil zrecyklovaný záběr na tahy Go, což je smutné zejména proto, že mají hry často ilustrovat záměry postav. Samozřejmě to ale není vysokorozpočtový celovečerák, ale pouze vysokorozpočtový televizní seriál, a zážitek ze zpracování byl nádherný. Každá z postav měla svůj nezaměnitelný styl, a jejich unikátní charaktery podtrhly i designy paláců. Naprosto nechápu, proč se Netflix rozhodl shrnout děj do jedné věty, já bych si nekladla ambici shrnout děj ani do několika odstavců. Máme tu císaře paranoidního ohledně pozůstatků předchozí dynastie, šest princů s různým stupněm touhy po následnictví, císařský harém se svými vlastními zájmy, a zápletka se postupně rozroste i do sousedních království. Údajně měl mít seriál původně 100 dílů, ale byl zkrácen na sedmdesát. Možná proto, že se Vzestup Fénixů nestal tak instantním hitem, jak tvůrci doufali, ale odvažuju se pouze hádat. Na posledních deseti dílech je znát uspěchanost. Tvůrci se také rozhodli pozměnit konec oproti knižní předloze, takže pokud seriál zhltnete jako já, a konec vás neuspokojí, na internetu jsou dostupné zdroje v angličtině, které původní konec podrobně popisují.

plakát

Arifureta šokugjó de sekai saikjó (2019) (seriál) 

Za co dávám tu jednu hvězdičku? Za první epizodu, kdy ještě obludnost CGI nebyla tak zřetelná a na souboje se dalo koukat.

plakát

Dororo (2019) (seriál) 

Začátek mě naprosto strhnul a každá minuta byla pastva pro oči. S každou další epizodou však začíná kvalita trochu víc pokulhávat a nakonec mi přestala docházet energie na tu strnulou epizodičnost. Konec už jsem shlédla jen se skomírající jiskřičkou prvotního plamene nadšení. Takže pokud můžete, zkoukněte to na jeden zátah.

plakát

Gantz: O (2016) 

Přesně, jak jsem si to představovala. Tak přesně podle mangy, jak jen to šlo do osamostatněného filmu převést. Film mě nenechal ani na minutu vydechnout. Přestože jsem mangu četla už nějaký ten pátek dozadu a příběh mi v hlavě pobledl, neztrácela jsem se a věřím, že i neznalci tohoto veledíla mohou mít slušný přehled o tom, co se odehrává. „Anime bylo lepší?“ Nesouhlasím. Anime udělalo celkem bídnou práci, co se týče převádění stylu mangy v pohyblivý obraz. V tom směru byl film excelentní. Teď toužím po tom, aby takto zpracovali celý příběh... Třeba mám šanci se toho dožít!

plakát

Kráska a zvíře (2017) 

Friday: The Musical. Jako vážně. Z lehce nedokonalého, avšak osobitého zpěvu nebolí uši zdaleka tolik jako z autotune. Proč. V kombinaci s nerealistickým CGI je to papundeklová nádivka roku. Když jsem byla malá, pocťovala jsem sekundární trapnost už kvůli čiré skutečnosti, že zpívali. Teď, když jsem dospěla k tomu, že se mi Disney písničky líbí, mi je kazí takhle. Další zdroj mé nelibosti je ideologický podtext, který se zas POHÁDCE snaží někdo narvat. A plýtvání hereckými talenty. Jestli se na to někdo podíval proto, že tam hráli Ian McKellen, Emma Thompson a spol., taky to moc nevypovídá o kvalitě filmu samotného. Jako poslední kapku bych ráda zmínila svou rozhořčenost nad tím, jak Belle, toliko oslavovaná emancipovaná, samostatná žena, více zkazí než napraví, a to téměř pokaždé, když ve filmu otevře pusu.

plakát

The Red Pill (2016) 

V dnešní době nevídaný počin. Feministka hledá témata pro svůj nový dokument, rozhodne se zaměřit na „rape culture“ a ke svému překvapení zjistí, že je tu nezanedbatelná druhá strana „barikády,“ která neměla mnoho příležitostí dostat se ke slovu. A tak se drahá Cassie pouští dolů králičí norou a pomalu přichází na to, že svět není tak černobílý, jak by ho feministky chtěly malovat... Film jsem se rozhodla shlédnout poté, co se kolem něj zvedla bouře nevole a protestů proti jeho promítání. Dobrá práce! Mnoho z nás by se o něm bez té vší negativní publicity možná nikdy nedozvědělo!

plakát

Westworld (2016) (seriál) 

Vítejte ve světě, kde lidé dospěli na vrchol svých možností, vyrábějí dokonalé roboty, vyléčí každou nemoc a každé zranění, žijí v blahobytu a... nedokáží vyměnit blikající zářivku.

plakát

Duch ve stroji (2017) 

Jsem rozpolcená. Plánovala jsem napsat, jak se cítím podvedená, jak film těží z estetiky původního anime, avšak je bezobsažný, myšlenkově prázdný a tak dále... jenže už to napsat nemůžu. A když zároveň řeknu, že nechci spoilerovat, už to je v podstatě spoiler... (pro znalce předlohy.) Čekala jsem, že způsob, jakým bylo ze zápletky vybrusleno, ocení především právě znalci předlohy a neznalí budou film spíš odsuzovat jako vykrádačku už jinde viděných konceptů. Jsem překvapená množstvím těch, kteří se zaseknou na prostém „není to tak dobré jako starý GitS“ - on měl snad někdo tak přehnaná očekávání? Já musím naopak tvůrce pochválit, přestože mě tam vytáčela násilně vecpaná vysvětlování a příliš okaté odkazy na původní film. Byla to totiž dost dobrá podívaná. Jsem ráda, že se mnou souhlasí alespoň ti, co předlohu neviděli, a nejsou do ní proto příliš snobsky zahledění. Možná to hodnocení ještě zvýším...