Recenze (3 330)
Zakletý v čase (2009)
Cestovanie v čase mám rád, Rachel McAdams tiež a Bana je tiež v pohode. Príbeh bol tiež zaujímavý, ale na papieri to asi fungovalo lepšie ako vo filme. Robert Schwentke pre mňa vždy točil iba priemerne filmy a tu sa tiež moc nepredviedol. Celé mi to prišlo akési pomalé a nezáživné, pritom námet a herci neboli vôbec zlý. 60% - 3*
Projekt Adam (2022)
Príjemná a nenáročná Reynoldsovka. Cestovanie v čase mám rád a tu okrem toho, že sa s toho robí sranda, je to celkom zaujímavé. No hlavne je to aj fajn akčné, sympatický obsadené, vtipne a vo finále aj príjemne dojímavé, by som povedal. Vtipne scény sú celkom dobre vybalansované s tými akčnými a nikdy to nespadne do úplnej komédie, no na lepší zážitok niečo tomu chýba, pretože herci a ich postavy dokážu zaujať, ale príbehom to nestrhne. 70% - 3*
Injustice (2021)
Po dlhšej dobre príbeh, ktorý mal šťavu. Je to drsné, krvavé, nečakane tu umierajú známe postavy a s priateľov sa stavajú nepriatelia. Injustice ma na čele tých najznámejších hrdinov DC, čiže Superman, Batman, Wonder Woman v prvej línii nechýbajú, no príjemným bonusom okrem štýlových akcii a tradične dobrej animácii je hromada ďalších postav, či už sú to zloduši s Gothamu, alebo sidekickovia hlavných hrdinov. Bavila ma hra a bavil ma aj tento animák. Pre fanúšikov DC comics šmakocinka. 85% - 4*
Nejvýznamnější operace 2. světové války: Bitva u Stalingradu (1995) (TV film)
Ďalší perfektný diel a ďalší zásadný zvrat. Friedrich Paulus nemal ľahké dobyť Stalingrad, obzvlášť, keď strýko Adolf presadzoval svoju (chybnú) stratégiu. 100% - 5*
Klan Gucci (2021)
Asi by som sa na tento film nepozrel, pretože ma nejaký Gucci nezaujíma, lenže toto je film Ridleyho Scotta a ten si pozrieť musím. A dobre som spravil. Ridley aj pokročilom veku chrlí filmy ako horlivý mladík, čo je skutočne obdivuhodne. Prišlo to trošku dlhé, no že by som sa výrazne nudil nemôžem povedať. Herecky je to brilantne obsadené, Adam Driver znova perfektný ako v Scottovom predošlom filme. Zvodná Lady Gaga mu dobre sekunduje, no zaujmú aj vedľajšie postavy, kde sa predstaví Al Pacino, Jeremy Irons alebo Jared Leto, ktorého tu nespoznáte. Príbeh je trošku rozťahaný, no ponúkne nám s každého obdobia niečo, celkom dobre to plynie vpred a aj preto som sa moc nenudil. Navyše vyber pesničiek je perfektný a výborne sedí. Intrigy v rodine Gucci nechýbajú a hlavne o tom je tento film. 75% - 4*
Justice Society: World War II (2021)
Ďalší s kvalitných DC animákov. Flashové cestovanie časom ma vždy baví (Flashpoit je vrchol!) a tu tomu nie je inak. Flash sa tento krát dostane do obdobia druhej svetovej vojny a pre mňa ako fanúšika World War II a Justice League je toto perfektná kombinácia. Priznám sa, že úvod ma bavil trošku viac, predsa len v závere to už bola iba čistá mlátička, no bavila ma Wonderka, Flash, povodní Flash Jay Garrick, nechýba ani Steve Trevor, či iné známe (Aquaman) alebo menej známe postavy (Hawkman, Black Canary). Akcia je znova štýlová, nechýbajú dobre nápady a zasadenie do druhej svetovej vojny je len rozhodne plus. Dobre napísané postavy skĺbené s kvalitnou akciou a zaujímavým príbehom, tento animák vyniesli vyššie ako som čakal. Po dlhšej dobe znova spokojnosť. 80% - 4*
Jak vycvičit draka: Návrat (2019) (TV film)
V poradí druhý Vianočný špeciál. Tento krát sa neodohráva tento kraťas medzi dielmi (ako v prípade prvého, ktorý sa odohráva medzi prvým a druhým dielom), ale sa radí až po skončení trilógie. Šikovný a milý prírastok, na Vianoce ako stvorené, fanúšikovia tejto serie, by to nemali vynechať. 90% - 5*
Nový svět (2005)
Keď sa na záchod pozriete s vonku, vyzerá to pekne, naleštená misa, všetko sa ligoce. Keď sa pozriete dnu, je tam hovno. Presne toto sú moje pocity s tohto filmu. Spomínam si, že ešte v dobe vydania, čo už je pekne veľa rokov dozadu, som sa chcel na to pozrieť, ale réžia Terrencea Mallicka od toho odradila a bál som, že to bude natočené presne tak isto, ako jeho nezáživná, ale pekne vyzerajúca, Tenká červená čiara. Po rokoch ten strach prešiel, vyrástol som do výšky aj do šírky, nabral odvahu, pozrel si to a zistil, že Nový svet nie je taký istý, ako Tenká červená čiara. Je to ešte nudnejšie. Pri tom by to mohlo byť také dobré. Mám rád tento príbeh, ktorý tu bol v rôznych formách už milión krát, mám rád obdobie v ktorom sa film odohráva, mám rád Colina Farrella, Christiana Balea, hudobného skladateľa Jamesa Hornera, kameru Emmanuella Lubezkiho, ale Malick všetky tieto esa nenechal vyniknúť. Farell nezáživný, Bale nevýrazný, Kilcher neoslní, Horner ani neviem, že tu je, kamera musím uznať, že je fajn, tak isto aj vypráva, či kostýmy, ale je to tak nechutne a chaotický zostrihané a napísané (dialogy sa tu takmer ani nevedú, no vnútorných monológov tu je hromada), že to takmer unudí k smrti. Niekedy mi to pripadalo, že je to riadne psycho. Pýtate, sa že prečo nedám, ešte menej ? Asi preto, že to vyzeralo pekne a záver sa mi páčil, v niektorých častiach ma to dokonca aj bavilo, ale to sú skutočne len vybrané kúsky. Zatiaľ čo rozprávková Pocahontas mala srdce, tu ho Malick chladnokrvne vytrhol. 50% - 2*
Hříšný tanec (1987)
Nikdy ma Hriešny tanec moc nebavil a už vôbec ma svojou témou nezaujal (osobne sa hýbem na parkete ako medveď), ale mali sme to VHSke a videl som to ako decko viac krát, keďže vtedy nebol internet a ani netflix a ani iné streamovacie služby. A prečo tri hviezdy keď ma film o tancovaní nebavil ? Bavil ma frajersky, vždy v čiernom oblečení Patrick Swayze. Bez neho by bol ten film polovičný. 60% - 3*
Banditi (2001)
Priznám sa, že som o tomto filme nemal ani potuchy, že vôbec existuje a to som videl deväťdesiat percent Willisoviek. Nuž nikdy nie je neskoro a tak dvadsaťjeden rokov od premiéry, som si pozrel celkom dobre hodnotených Banditov. Zo začiatku ma to celkom bavilo, stred mi prišiel zaujímavý, ale moc ma neupútal, keďže romantika tu podľa mňa moc nefunguje medzi ústredným triom, no a záver je asi to najlepšie, čo tento film ponuka. Pre mňa to je len lepší priemer. Willis ma bavil vo svojej úlohe, Thornton, ktorý hral s časti dementa, moc nie a Cate Blanchett, aj keď je kočka, tak mi tiež prišla nejaká mimo. Vlastne celý film mi prišiel, čo sa týka správania postav dosť divný. Ale takých scén je v tomto filme viac. Mám rád vykrádanie bank, ale také chabé prepady (okrem premysleného záveru), kde nie je skoro žiadna ochranka som nevidel už dávno. Zaujímavé príbehom, dobre obsadené, ale nie moc záživne zrežírované. 65% - 3*