Recenze (2 752)
Americká 90. léta (2017) (seriál)
Devadesátá léta v USA skrze TV, muziku, technologický progress, politický poměry, domácí terorismus a sociální pnutí. Je to první dekáda, co si živě vzpomínám a v závěru (MTV hits) jsem se neubránil vlně nostalgických emocí - ač bych našel řadu kapel, co měly obecně veliký dopad a nikdo je tu nezmínil. Takhle suma sumárum jsou 1990s složitější, zajímavější i temnější, než jak mi běžně hraje v povědomí.
Nepřátelé rozumu (2007) (TV film)
Dawkins navazuje na Root of All Evil a pokračuje své televizní tažení za vědu a rozum - odkývá šejdíře, šarlatány, čakry a vůbec nebezpečí víry v nadpřirozený nesmysly. Tématem druhé části je alternativní medicína. Cením jeho (marné?) úsilí bojovat s iracionalitou a hle, jako by byl tento problém ještě palčivější dnes než těch 13 let zpátky. V závěru se mi vybavil fajn citát: "Tradice je rakovinou mozku."
Kořen všeho zla? (2006) (TV film)
Dawkins a co mi přišlo poněkud banální TV promo na jeho knihu (x), kterou se teď právě (konečně) prodírám. To, že 40% Američanů stále věří v boží stvoření a přes dalších 30% v "inteligentní design", považuji za slušný mindfuck. Ano, název titulu je sice přitažený, ale pojďme se zeptat, co je v naší historii větší “zlo” než katolická církev? (x)
The Search - Manufacturing Belief (2019)
Úvahy nad křesťanskou vírou, její rolí a filozofií, absurditou a manipulací pro stádo ovcí. Mluví Richard Dawkins, Sam Harris a další. Stará přežitá náboženství a jejich stále impozantní vliv na dnešní svět - jedno z témat, co mi prostě nejde přes mozek. Tým Religulous :)
American Dharma (2018)
Fascinující a mrazivý rozhovor s jedním ze strůjců vítězství Trumpa 2016 a věrozvěsta moderní nacionalisticko-populistické ideologie. Řečnický skill Bannona je standardně na vysoké úrovni, Morris se dobře ptá a celý to ladí hezky intimně a do stylu (vojenský hangár), líbil se mi seznam několika slavných scén a filmů zakomponovaný do konverzace. Více The Brink (2019).
Slečna bestie (2020)
Zlákal mě sem Vince jako sweet šestnáctka, prvních pár vražd OK, zbývá bohužel po všech stránkách slabší, unylá a nezábavná "gender-bending" horor komedie, co šla tak tak vydržet...
Smrt do roku 2020 (2020) (TV film)
Myslím si, že právě uplynulý čůráčí rok má slušný komediální potenciál (žádný jiný jsem nestrávil tolik času nad aktuálním dění), bohužel tady ten trapný a vyloženě "safe" pokus od Netflix ho nijak dobře neproměnil. Lépe mě baví libovolný monolog Stephena Colberta.
Zátah na Jižní ulici (1953)
Četl jsem i superlativa, ale nemůžu si pomoct, já nic extra neviděl. Ani komoušská zápletka, milostná story, ani ten Widmark (čistě můj problém s jeho obličejem), nic mě tu nevtáhlo a nevytáhlo mi to nad chabší průměr. Oblíbený detail: chatka na řece.
Půlnoční nebe (2020)
Kéž by... tu odpadl celý děj s nudnou vesmírnou posádkou, který to akorát mrší a posílá do ztracena, a zbyla jenom tesknivá polární survival sci-fi s Clooneym (ultra charisma) a Iris - mohlo to být silný.
Mustangové (1961)
Herecky hvězdná a netradiční vztahovka z prostředí nevadské pouště, napínavá v závěrečných scénách uhánění divokých koní. Příběh je volnější a vedlejší, hlavní je psychologie čtveřice nezávislých, sebelítostivých postav. Nedávno se našla hambatá scéna Marilyn, vystřižená z finální verze filmu, tak prosím, sem s ní.