Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Hudební
  • Akční

Oblíbené filmy (10)

Zjizvená tvář

Zjizvená tvář (1983)

Kladu si otázku, proč tolik sympatizuji s tímto snímkem? Tony Montana je přece jako člověk ohavný, amorální. Je v něm krapet dobra? (důkazem budiž snad jen scéna s dítětem v autě a jeho bezedná láska k sestře...ale je to láska, či jen hamižnost a láska k vlastní krvi?). Tony Montana je charismatický a to tolik, že si strčí všechny s přehledem do kapsy. Je to člověk přímý a až nebezpečně a sebe-destruktivně upřímný a odvážný. Je to hlupák? Možná.. Ale v ledasčem ho troufám si říct i obdivuji. Tak snad proto mohu říct, že mi je v jistém smyslu a do jisté míry sympatický. Film je vlastně taková dlouhá výprava a one man show gangstera, podložená zajímavou a hutnou, atmosféru navozující, elektronickou hudbou. Film je nebezpečně krutý a surový jako sám Montana - příběh o iluzi amerického snu.

Kmotr

Kmotr (1972)

Film o zivote bohatych a mocnych. Nejlepsi herecke vykony (Marlon Brando, Al Pacino a Rubert Duvall stoji za zminku obzvlast), scenar, hudba, kostymy, rezie... ta hutna atmosfera, ktera vas vtahne do deje. Neuveritelne. Doporucuji shlednout ve vecernich hodinach v nerusenem prostredi. 2016: Shlédnuto po dlouhé době znovu. Pocitoval jsem obrovkou nostalgii. Film působí tak celkově dokonale, až poeticky. Atmosféra podpořená překrásnou hudbou Nina Roty (avšak snad ještě dokonaljší je ve druhém pokračování trilogie). Vito Corleone jako prototyp dokonalého muže - člověka, co udělal kariéru (to jakým způsobem je věc druhá), vybudoval bohatství, ale ani ne tak pro sebe, jako pro svou rodinu, kterou staví nade vše. Zahraný (asi výstižnějším slovem je zaimprovizovaný - zajímavá historie o obsazení Marlona Branda do role, kde ho produkce striktně odmítala - režisér se tak vydal za Brandem k němu domů, natočil ho u improvizace role, video přehrál producentům a Vito Corleone jak ho známe byl na světě) snad ještě charismatičtějším mužem, ač ve skutečnosti s dosti protikladnou povahou Marlonem Brandem tak dokonale, že by to snímku samo osobě k dokonalosti takřka stačilo. Ale tady rozhodně nekončíme. Je zde ještě Al Pacino alias Michael Corleone, který se nehodlá podřídit a zůstat tak ve stínu Marlona Branda (nemluvě o tom, že Al Pacino z nevůle mnoha lidí a zprvu i samotného režiséra ve snímku málem nehrál), bojuje vytrvale a s ctižádostí jemu vlastní, ale na Vita zde přece jen nestačí. Al Pacino se k dokonalosti vyšplhal až v druhém díle. Tam je neuvěřitelný, až nadlidský. No pak vtipálek James Caan, geniální John Cazale (zejména v druhém díle - viz legendární séna v pokoji s Mikem), charismatický Robert Duvall, zdánlivě nenápadná Diane Keaton....ta hudba, ten příběh, který se pevně drží předlohy ( a snad jako jediný snímek v historii dokáže nemožné - být lepší než kniha) a ta poetičnost...

Pulp Fiction: Historky z podsvětí

Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)

Při prvním shlédnutí této tarantinovky jsem usnul nudou. Vůbec jsem nechápal, v čem tkví jeho humor a kvalita samotná. Ráno jsem se s trochou přemáhání dokopal film dokoukat. Nevím, čím to bylo, ale najednou mě ten film úplně dostal. Scéna v autě, jak se Vincent Vega prohřeší, je nezapomenutelná. Hned jsem chtěl tento film vidět ještě jednou. Po dalším shlédnutí se PF vyšplhal v mé hiearchii nejoblíbenějšich fimů prudce nahoru. Nyní si na tento film nenechám dopustit. Perfektně vybraná hudba ve správném okamžiku jen dokazuje, že ten Tarantino přece jen talent, možna i génius, je. Quantin Tarantino zatím nenatočil ještě film, který by tomuto skvostu mohl konkurovat. Až na jeden. A sice film z roku 1992.

Kmotr II

Kmotr II (1974)

Michael Corleone vede svuj byznys jiz v jinem duchu nez jeho otec Vito. Dokazal se prohrabat jeste o kousinek vys, avsak za cenu naruseni vztahu v rodine. Dvojka pusobi imperialneji a melancholicteji.

Blade Runner

Blade Runner (1982)

Az po 2 dnech od shlednuti filmu jdu ze **** na *****. Potreboval jsem si ho nechat rozlozit v hlave a trochu o nem popremyslet. Destiva atmosfera filmu mi tak utkvela v hlave, ze na Blade Runner snad v zivote nezapomenu.l. And what's more? Ted po case (pul roku po shlednuti) povazuji Blade Runner za jeden z nejlepsich filmu, ktere jsem kdy videl. Je skoro neuveritelne, jak tento film zraje v hlave jako vino. Blade Runner is not the best film ever (so far), but it has the potential to be the best one.

Tenkrát na Západě

Tenkrát na Západě (1968)

Začátek tohoto filmu je tak bezkonkurenční, že neznám žádný jiný film, který by mu sahal alespoň po kolena (to se však již nedá říct o zbytku filmu, kdy film od Sergia Olivy od začátku po konec mírně lineárně klesá). Zachycení té správné HUDBY pro daný OKAMŽIK je naprosto geniální.

Terminátor

Terminátor (1984)

Miluji to gradujici napeti. Tomuto rikam opravdovy pozitek z filmu. Skoda ze takovych filmu je opravdu jen malo. 2. dil byl taktez svely, 3. dil byl IMHO otresny, 4. jsem uz radsi ani nevidel.

Big Lebowski

Big Lebowski (1998)

Dude je pohodář a to kurevsky velkej. Walter ho jako parták nejen doplnuje ale v ledascem i přesahuje - je to vskutku komiská postavička, jen se na ni pořádně podívejte. A Donny? Well....Donny se ve filmu nemohl moc vyjádřit, jelikož musel furt držet hubu. Jedno hodně starý přísloví říká: "Jednou tě posere pták a jednou..posereš ty jeho" . Film s takovou moudrostí, proto takový kult. Nic víc není třeba říct.

Rocky

Rocky (1976)

Nádherný film s nádhernou hudbou. Charismatický, ač poněkud prostější, Rocky šplhá nahoru, poté zas klesne dolů..Toto vše však v nízkých dimenzích. Pravá příležitost dostat se na vrchol teprve přichází. Opravdu skvostný snímek. Doteď si pamatuji, jak jsem tento film viděl poprvé, když jsem měl horečky a ležel v posteli. Po Rockym(a teď vážně nekecám) jsem se uzdravil. Buď placebo, či jen shoda okolností(zázraky nejsou a nevěřím na ně), mě postavila na nohy a o den později jsem již zvedal Fe v posilce....zaverem snad jen - hlupak, co si uvedomi, ze je hlupak, uz neni hlupakem.

Dvanáct rozhněvaných mužů

Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)

Perfektní dialogy a hlavně perfektní Henry Fonda. Kde on vzal tu sílu? Je to opravdu obdivuhodné přesvědčit 11 lidí o nevině, když skoro polovina z nich je zarputile přesvědčena o opaku. Zde můžete jasně vidět, jak jsou již lidé předem přesvědčeni svými předsudky. Občas mi připadalo, že to je nereálné a všechno to muselo do sebe za každou cenu zapadat, ale kdo ví, jak by to probíhalo ve skutečnosti. Každopádně jako psychologické drama mě tento film dostal. Ačkoliv se film nahrával pouze v jedné místnosti, znám jen velmi málo filmů, které mají alespoň stejnou atmosféru, jakou má tento ,,ponorkový skvost".