Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (1 055)

plakát

Chudáčci (2023) 

JO! Nejelpší film po snad 15 letech (od Benjamina Buttona). Konečně zas film, co nemá slabé místo, vy se při sledování modlíte, ať je delší, a víte, že se na něj budete kdykoli rádi koukat znovu (za měsíc, za rok, za 10 let, za 20 let..). Je to gejzír kreativity, humor, napětí, láska, sex, dojetí. Nádherná výprava s přehnaně stylizovanou belle epoque (už je tu několik zmínek o Burtonovi, ale až takhle dobré to Burton neměl nikdy, navíc vždy točil mládeži přístupné filmy, pche). Baxterova laboratoř plná pozoruhodných výtvorů, od pospojovaných zvířátek po hlavní hrdinku - dospělou ženu s duší dítěte, která se ale postupně učí a moudří. Frankenstein s růží pro Algernon. Výkon Emmy Stone je fantastický a toho Oscara získat musí (ale holt ho dostane zamlklá puťka Gladstone, aby mohla být první Indiánkou s touto cenou). Skvělý slizák Ruffalo. I Dafoe mě tu bavil, a je namaskovaný tak, že je větší fešák než ve skutečnosti. Nečekaný twist 20 minut před koncem. Krásný design titulků i hudba. Prostě životní film pro všechny zúčastněné a instantní klasika.

plakát

Zóna zájmu (2023) 

Filmu jsem věřil i přesto, že se mi žádný Glazerův film zatím nelíbil. A vyplatilo se. Nápad je geniální a Glazer to celé poskládal naprosto s přehledem. Sledujeme Hössovu rodinu při běžných činnostech, jaké dělá snad každá rodina (zahrádkaření, koupání, plánování lepších pecí na spalování Židů, plánování společné dovolené, apod.) a do toho jen tak mimochodem v pozadí vidíme/slyšíme kouř a střelbu, jejichž kontext je děsivý, ale postavy se ničím nevzrušují. Skvělá kamera a dekorace (prý se to fakt točilo u Osvětimi, domy za zdí nejsou trik), mírně nepřirozené barvy, skvělá práce se zvukem. A ten konec!!! Prostě jasný film roku...kdybych o týden později neviděl Chudáčky. Ale 2. místo je také pěkné. Jen váhám, zda číst knihu, podle synopse má s filmem společného jen název a koncentrák (dokonce ani Hösse ne).

plakát

Taylor Swift: The Eras Tour (2023) (koncert) 

Vyrazili jsme tento víkend na Hranice (2023) a na Taylor Swift, to je takový nový Barbenheimer:) Z Taylor Swift byl nakonec jeden z nejnezapomenutelnějších kinozážitků, vždyť kdy jindy se vám stane, že většina sálu nesedí na sedačkách, ale tancuje dole před plátnem? Koncert to byl velkolepý, obrovský několikapatrový stadion, ozářený tisíci světýlek z mobilů, obrovská projekční obrazovka, obrovské pódium (které je také obrazovkou), úžasné dekorace, skoro s každou písní se měnící (třeba klavír porostlý mechem (Jakub Dvorský likes this), scénky s komparsem, a kostýmy od slavných návrhářů (já je teda neznal, ale prý jsou slavní jako Ronaldo ve fotbale), skoro s každou písní se měnící. Film je skutečně jen záznam koncertu a Taylor tam naštěstí moc nemluví. Tím nechci říct, že je hloupá, to rozhodně není (koukněte na dokument Miss Americana (2020)), já jen nemám rád žvanění na koncertech. Z filmu je oprávněně megahit vydělávající stamiliony. Tedy ne u nás, ČR je tradičně co se týče hudby 100 let za opicema. Ani nevím, jestli ji u nás hrajou v rádiích. Já poslouchám jen Radio 1 a tam ji teda nehrajou:) Jestli posloucháte normální hezké české rádio, dejte mi vědět do pošty, pls. Na koncertě zazní skladby skoro ze všech desek, škoda jen, že jich nebylo víc z desek Folklore a Evermore, které jsou zdaleka nejlepší (protože tam spoluskládal hudbu Aaron Dessner z The National, což je jedna z nejlepších skupin všech dob, to jako bez debat). Vážně, i pokud posloucháte alternativnější hudbu, nějakým omylem jste zabloudili na profil tohoto filmu a z ukázek máte kopřivku, tak tahle dvě alba zkuste. Ale i skladby z diskodesek nebo countrydesek, které by mě doma moc nebavily, dokážou v této formě strhnout. K filmu mám jen tři výtky, dvě drobné, jednu větší: 1) bezdůvodně vyšší cena vstupného. Tedy ono to důvod má, ale cenovou politiku Taylor bych tu nerozebíral. Haló, Cinema City, když lístek stojí v USA 19,89 USD a v EU 19,89 EUR (s odkazem na album 1989), proč u nás nestojí 19,89 Kč, he? Ehm, no nic. 2) opatřit záznam koncertu titulkama pro neslyšící typu "(AUDIENCE CHEERING)" je debilita, která je užitečná pro 0% a otravná pro 100% lidí, kteří do kina přijdou 3) a hlavní výtka je, že film zažil předčasný vrchol s písněmi z alba 1989 a dvěma akustickými překvapeními, pak ale následovalo ještě pět spíše slabších skladeb z poslední desky Midnights, kdy už se neubráníte pohledům na hodinky. Neříkám, že by se měly vypustit, ale nové skladby se většinou zařazují na začátek, ne na konec setlistu...

plakát

#annaismissing (2023) 

Skvěle napsaný i natočený moderní thriller od dalšího z mladých nadějných tvůrců. Žádná postava není černobílá a žádný ze zvratů není úplně jednoznačný, takže po skončení filmu si budete mít o čem povídat. Film představuje i několik nových mladých hereckých talentů, a byť jejich výkony nejsou vždy 100% přesvědčivé, možná z nich budou další hvězdy českého filmu. Jo, a klidně na to můžete jít, i když jste neviděli #martyisdead, návaznost je velmi volná.

plakát

Nothing Compares (2022) 

Perfektní dokument o jedné z nejvýznamnějších osobností světové hudby. Hlavně lidé, co si myslí, že Sinéad byla něco jako Celine Dion a zpěvačka jednoho hitu (protože na českých rádiích uslyšíte jen ten jeden) budou asi dost překvapeni, ale i lidé, co její tvorbu znají (např. já) se dozví mnoho nového, zejména o jejím dětství, vztahu k církvi, a uvidí jak to měla v hlavě srovnané už ve 20 letech (bohužel po 40 se jí to zase odrovnalo, ale to už je jiný příběh, kterému se film nevěnuje).______ Sinéad a tento film toho udělali proti zneužívání dětí víc než celý Sound of Freedom, bohužel ho tolik lidí neuvidí.______ fun fact: Dědicové umělce dříve známeho jako Prince zakázali použít ve filmu Sinéadinu verzi Nothing Compares 2 U. Ale nevadí to, stejně jste ji slyšeli 100x, aspoň zbyl prostor na jiné skladby.

plakát

Red Rooms (2023) 

Velmi originální, intenzivní film, který vás zadupe do země, přestože v něm nic brutálního neuvidíte (slovo "neuvidíte" podtrhuji). Zpočátku až dokumentárně vyhlížející soudní drama vygraduje do neuvěřitelně silného zla a teroru (psychického). Jednohvězdičkových názorů si nevšímejte, očividně jsou v menšině a navíc mimo. Než začnete psát něco o modelce hackerce, tak si uvědomte, že hlavní "hrdinka" není žádná hackerka, jen umí dobře googlovat (pardon, duckduckgovat), ani geniální pokerová hráčka, počítač jí ukazuje pravděpodobnost výhry a v závěru měla prostě kliku._______ Nejlepším důkazem toho, o jak dobrý film jde, je umístění v první desítce divácké ceny, kde se většinou umisťují jen nekonfliktní feel good filmy.

plakát

Blažiny lekce (2023) 

Strhující sociální drama (v tom nejlepším smyslu) o důchodkyni okradené šmejdy. Film má hned několik vrcholů - telefonát se šmejdem krátce po začátku, při kterém si možná budete říkat, jak je blbá, ale zažít to naživo, asi byste mluvili jinak. Dále twist v druhé půlce filmu, kdy hlavní postava zareaguje na svou situaci nečekaným, ale ne zas úplně nelogickým způsobem. No a pak poslední minuta filmu a závěrečné titulky, při kterých nehraje hudba, ale jsou jen slyšet kroky. Film má jeden z nejvíc zdrcujících závěrů (víc než v Glory!), co jsem kdy viděl a teď trochu lituju, že jsem film neviděl ve Velkém sále s lidma. Tipuju nejdřív hrobové ticho a pak standing ovation.

plakát

Minulé životy (2023) 

V podstatě standardní jihokorejská romanťárna, která vzbudila pozornost, protože je americká a tudíž má mnohem větší dosah a dostala se k širšímu publiku, pro které je to něco nového. Ale samozřejmě je to výborný film a dojat jsem byl.

plakát

Úsvit (2023) 

Jsem rád, že tu vyrůstá mladá generace tvůrců, jejichž filmy vypadají světově a ne jako další Hřebejk. Tohle je po výtvarné i hudební stránce špička, a naštěstí i po stránce příběhu je to zajímavé, i když občas vidím ve filmu spíš názory tvůrců než jejich postav. Doufám, že to půjde na Oscary. A po premiéře na uložto (R.I.P., opravuji na: Netflixu) očekávám pokles hodnocení na 60% :(

plakát

Babylon (2022) 

Audiovizuální orgie, co nenudí ani po třech hodinách (narozdíl od jiných audiovizuálních orgií z letošních Oscarů (nebudu jmenovat, aby se Danielové neurazili), které nudí i při pouhých dvou a půl hodinách). Škoda, že film na Oscarech ostrouhal (narozdíl od jiných...), asi je pro Akademiky až moc dobrý.