Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (1 055)

plakát

Earwig a čarodějnice (2020) 

Bohužel se ve studiu Ghibli trochu zbláznili, hodili za hlavu to, co bylo jejich výkladní skříní po desítky let, a vrhli se do něčeho, s čím nemají žádné zkušenosti. Ano, udělali 3D animák. Protože to přece dnes už dělají všichni. Co naplat, že to po nich nikdo nechtěl. Po technické stránce je film asi 20 let pozadu za Pixarem a dalšími áčkovými animáky, což je nejvíc patrné u vlasů, které se vůbec nehýbou a vypadají jak z umělé hmoty. Většina postav vůbec vypadá dost odpudivě. To nejvíc vynikne v závěrečných titulcích, kde jsou 2D kresby, které vypadají mnohem lépe než celý film:( To vše by se dalo zkousnout, kdyby film měl dobrý scénář, což ale nemá. Nebýt loga s Totorem na začátku, nikoho by nenapadlo, že jde o Ghibli. Tak doufejme, že si v Ghibli jen vyzkoušeli slepou uličku a další film už bude zase takový, jak jsme všichni zvyklí.

plakát

Luca (2021) 

Kdybych zasedl k obrazovce až po úvodním logu, vůbec by mě nenapadlo, že jde o Pixar. Tohle je po stránce příběhu i technického zpracování úplně tuctová disneyovka. Tak doufám, že je to jen nějaká pixarovská bokovka, co šla do kin omylem, a ne nový standard. Samozřejmě je to docela fajn a několika gagům jsem se zasmál, ale iritovala mě přílišná "italskost" celého filmu a spousta italských slov napasovaných do jinak anglických dialogů, asi aby to někomu nepřipadalo málo italské (no dobře, nemám ten jazyk rád). Jestli i tohle získá automaticky Oscara jako skoro každá pixarovka, tak už ty "akademiky" nemůže brát vážně nikdo.

plakát

My děti ze stanice Zoo (2021) (seriál) 

Další z řady seriálů o mladých a pro mladé, které jsou audiovizuálně našlapané, ale jinak je vám úplně jedno, co se tam děje (a moc toho není). Čtrnáctileté feťačky (to je předmět) tam hrají dvacetileté supermodelky (to je podmět) s dokonalou pletí. A herečka hrající mámu hlavní hrdinky je jen o 13 let starší, takže jsem nejdřív myslel, že jsou to sestry. Zaujmout můžou jen česká místa natáčení, ale není jich dost.

plakát

WandaVision (2021) (seriál) 

Dost podivný počin, u kterého nechápu, pro koho je vlastně určen. Líbila se mi pocta starým sitcomům, u které s každým dílem poskočíme o dekádu dopředu a tomu odpovídá i vizuální styl. Tyto díly jsou pro věkovou skupinu 30+. Po prolomení čtvrté stěny jsem byl stále natěšený, protože jsem doufal v něco ve stylu Kingova Pod kupolí (a na kratičký okamžik jsem plánoval doplnit si těch 20 marvelovských filmů, co jsem nikdy neviděl). Bohužel se z toho ale rychle stala typická marvelovská blbina pro věkovou skupinu 15-, ve které postavy poletují vzduchem a metají po sobě z rukou blesky. Poslední díl byl už skoro nekoukatelný. A neumím si představit, že někdo dokáže docenit všechny části seriálu najednou.

plakát

Dokonalá planeta (2021) (seriál) 

V prvních čytřech dílech je samozřejmě opět spousta úžasných záběrů, ale... BBC začíná pomalu ztrácet soudnost. Produkuje toho tolik, že už se v tom nikdo nevyzná, takže třeba vezme čtyři epizody, které by měly a mohly být součástí nějakého delšího cyklu, ale vydá je jako samostaný krátký seriál, nazve ho tuctově Dokonalá planeta a šup šup rychle předhodit lidem. Proč zrovna sopky, slunce, počasí, moře muselo být vydáno takhle? Není v tom žádný dramaturgický koncept. Záměrně píšu čtyři díly, protože ten pátý nazvaný Lidstvo je úplně zbytečný, obsahuje jen recyklované záběry z prvních čtyř dílů a mluvící hlavy, které nás stále dokola poučují o hrozbě změny klimatu, a působí to jako nepoužitý materiál z výroby filmu David Attenborough - Život na naší planetě. Ale jak říkám, záběry úžasné, první čtyři díly si pusťte.

plakát

28. Český lev - Ceny České filmové a televizní akademie za rok 2020 (2021) (pořad) 

Překvapivě díky "čínskému nachlazení" to byli nejlepší Lvi za hodně dlouhou dobu. Tím, že jsme škrtli různé VIP "celebriti" a rauty, jsme se mohli víc věnovat tomu, o co by mělo jít především, tedy filmům. Podoba večera se vzhledem k situaci vydařila a u úvodní scénky s postavami z filmů jsem se i smál. Škoda jen, že "Akademie" je stále stejně nekompetentní jako dřív (líbil se mi Šarlatán i Krajina ve stínu, ale ceny za střih a hudbu jsou trochu mimo). A nominace pro Žáby bez jazyka jsou průšvih srovnatelný s Donšajny.

plakát

76 dní ve Wu-chanu (2020) 

Film není o lockdownu ve Wu-chanu, ale pouze o situaci v tamější nemocnici. Po 95% filmu jen sledujeme doktory v hazmat oblecích a jejich pacienty a návštěvy, a do ulic města se téměř nepodíváme. Jakkoliv to tam jistě měli těžké, tento film je téměř neukoukatelný a informačně velmi chudý, což je u dokumentu problém.

plakát

Zvuk metalu (2019) 

Jestli se těšíte na metal, tak jděte o film dál, nějaký ve filmu zní jen asi první minutu a možná to ani metal není (nejsem expert). Tento film je prostou, civilní a nepřikrášlenou studií muže, co ztratí sluch a musí si zvykat na nový život v úplném tichu. Otočte volume doprava, protože film je hodně tichý a mohly by vám uniknout některé drobné (tiché) nuance ve zvukové složce filmu.

plakát

Božena (2021) (seriál) 

Asi jako všichni jsem znal Boženu Němcovou jen ze školních lavic a měl jsem ji zafixovanou jen jako nudnou bábu píšící nudné knihy. A ona to byla přitom velmi zajímavá osobnost, která předběhla dobu o 100 let a neměla to v tehdejší společnosti lehké. Dokonce jsem si o ní začal něco číst na internetu a porovnávat to se seriálem, a jistě nejsem sám, seriál značně přispěl k popularizaci Němcové obecně. Už jen za to patří tvůrcům dík, seriál je navíc slušně natočený a s každým dílem lepší. A ne, její knihy číst nezačnu, ty považuju za nudné pořád.

plakát

Jsme, jací jsme (2020) (seriál) 

Skvělý seriál o dnešních normálních dětech, co experimentují se svou sexuální identitou, leč jsou nuceny žít se svými rodiči na vojenské základně. Věřím, že takhle nějak to tam opravdu vypadá. Doporučujte prosím tento seriál všem mačo military chlapům, za tu srandu to stojí:) A Chloe Sevigny jsem vůbec nepoznal, je tam naprosto skvěle zošklivěná.