Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Krimi
  • Akční

Recenze (257)

plakát

Velká nádhera (2013) 

Pointou celého filmu jsou kozy, což je velmi roztomilé.

plakát

Příběhy slavných - Občan Karel Kryl (2000) (epizoda) 

Nemusíte mnoho o Krylovi vědět, stačí se jen podívat do jeho upřímných očí, zaposlouchat se do jeho hlasu a sledovat to lehké pokyvování hlavou a je Vám jasné, že Kryl byl člověk, který žil pro svou pravdu a nikdy nezradil sám sebe.

plakát

Sound City (2013) 

Má neláska k Davvidu Grohlovi má iracionání kořeny v mém mládí, byl to totiž ten vzdadu za Kurtem a pro mně byla Nirvana pouze Kurt a bezvýznamné křoví s hudebními nástroji. Jenže Dave dospěl, založil si vlastní kapelu, vymněnil nástroj, přesto jsem si ho nedokázal příliš oblíbit. I v tomto dokumentu si hraje na frajera, kterej hodně ví a hodně zná. Nicméně, měl skvělej nápad a má slabost pro staré věci, či způsoby, a tak nechal ve svém dokumentu vyprávět konzoli Neve. Trpím stejnou slabostí jako Dave a sám sebe označuji jako analogového muže v digitální době, tudíž jsem s nadšením sledoval jak se pár legendárních hudebníků rozplývá nad hromadou elektronek a ručiček.

plakát

Sicko (2007) 

Levicová propaganda, možná. Pravdou, že slůvko objektivní nebude asi na místě, jenže proč tedy někdo nenatočí dokument o tom, jak je všeobecná zdravotní péče špatný systém, omezující svobodu a neukáže klady liberálně kapitalistického systému řízení zdravotnictví? Je také tak svobodný, když ho řídí pár zdravotních pojišťoven, které si s pacienty dělají, co chtějí? Když jediná řídící síla jsou peníze?

plakát

Nebezpečná metoda (2011) 

Myslím, že je film neprávem shozený do hlubiny modrých čísel. Tipoval bych to na neznalost Freudova myšlení, která jej potopila a nemožnost naladit se na stejnou vlnu, na jaké se veze film. Jenž může být pravdou, že i pro velké znalce Freuda, to mohla být nuda, ale mně, který s Freudem teprve začíná, to zaměstnalo hlavu natolik, že jsem nebyl schopen vidět případné technické, či herecké, nebo jiné nedostatky a závěrečné titulky mně vcelku zaskočily.

plakát

Pátrání po Sugar Manovi (2012) 

Rodrigueze jsem poslouchal ještě předtím, než tento film obdržel Oscara a velice jsem si jeho hudbu oblíbil, neřkuli zamiloval. Samotný dokument je velice jednoduchý a na jeho zpracování není v celku nic moc zajímavého. Jenže ten příběh je natolik silný, že nepotřebuje žádné složité a umělecké zpracování. A samotný fakt, že tvůrci spolu s nadšenými fanoušky a obdivovateli jeho tvorby, změnili život tohoto muzikanta a přičinili se o zadostiučinění a uznání, které mu bylo celý život odepřeno, je naprosto úžasný až pohádkově neskutečný. Nejsilnější stránkou tohoto dokumentu je sám Rodriguez, jakožto obraz člověka pokorného, pracovitého a skromného. Zkrátka dojemný lidský příběh, kterému se těžko věří, podtržený srdcervoucí, melancholickou bluesovou hudbou - to je Sugar Man.

plakát

Margaret (2011) 

V Margaret se nevyznáte, stejně tak málo se vyznáte ve stejnojmeném filmu a těžko prohlédnete režisérský záměr. Přesto vám 144 minut nepřijde moc dlouhých. Zajímavý film, který neříká vše, avšak podnětů k přemýšlení vyvolá pocelou dobu svého trvání dost, a tím, že si nejste jisti celou dobu o co jde, to jej dělá i napínavým.

plakát

Helen (2009) 

Deprese v celé své kráse, oděná do čeného sametu, bosa a na pohublých tvářích místo slz kapky krve, schoulena do klubíčka, v koutě světa zvaném beznaděj.

plakát

Divoši (2012) 

Už knižní předloha mně moc nenadchla, a to z toho důvodu, že vypadala spíše jako filmový scénář, proto jsem docela věřil, že tenhle transfer na stříbrné plátno se může povést lépe, než Steinbeck a jeho Na východ od ráje. Když už nic jiného, tak ta kniha byla napínavá a velice čtivá a nechápu, jak se z takovéto předlohy stal dlouhý a nudný film. A ten konec?? Abychom se zavděčili všem, tak pro jistotu uděláme dvě varianty konce, no fuj. Alibismus a absolutní nejistota tvůrců svým vlastním výtvorem.

plakát

Slova (2012) 

Námět světu ve světě není bůhvíjak originální a stejně tak jejich prolínání na konci. Ale morální dilema, jakožto hlavní linie filmu, je zobrazeno velice věrohodně a bude vás nutit přemýšlet a zvažovat, polemizovat téměř po celou dobu. A nikdo nakonec nerozhodne za vás, protože po celou dobu vám film nabízí dvě varianty a samozřejmě je konec zcela otevřený a na vás. Žít svůj život ve lži a trpět výčitkami svědomí, nebo sobecky ulevit svému svědomí za cenu toho, že ublížim lidem kolem sebe, které mám rád a zničím budoucnost své rodiny? Dobrá otázka položená docela příjemným způsobem.