Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Horor

Recenze (1 133)

plakát

Land of Bad (2024) 

Ghost Recon: Breakpoint? Naprosto kulervoucí akční vybíjená. Má to hodně příjemný ale meditativní build up a divák má šanci se seznámit s každým charakterem zvlášť. Jakmile však dojde na lámaní chleba, tedy akci tak to má tak neskutečně strhující tempo že jsem nestačil vsáknout gravitaci celé situace a tajil se mi dech. Audiovizuální žrádlo - vypadá to že se fakt používali skutečné zbraně, jsou špičkově nazvučený a exploze jsou oku lahodící. Musim uznat že Land Of Band tvoří hybrid z filmů a her které mám rád a bere si jejich nejsilnější elementy které pak těží na maximum. Hlavně musím pochválit velký důraz na detaily a našel jsem zde tunu inovativních prvků které bych chtěl vidět v dalších akčních filmech. Dojde i na strhující fyzické souboje a když pominu všechno ostatní, Agustin Claramunt - tedy kameraman, je to jeho první film a vyloženě působil jak doma. Nepamatuju si za poslední roky akční film kde by bylo tolik fenomenálních záběrů které vtáhnou do akce. Russell Crowe má hodně velkej prostor a díky tomu že tam jsou velké sázky a má to nadupané tempo, i jeho speedrun z Albertu působil přesvědčivě. Herecký výkony jsou výborný a díky úderným ale civilním dialogům a jak jinak, fantastické kameře je celej film hodně imerzivní. Za necelých 20 mega jsem se dočkal filmového zážitku co jsem nepocítil už pár let a během titulků jsem chrochtal blahem. Přestřelky působí dost takticky a líbila se mi hoooodně detailní výbava co kluci měli na sobě. Land Of Bad je strhující akční vybíjená a důvodem proč jsem měl tak rád filmy v první řadě.

plakát

Ještě jeden výstřel (2024) 

Já už na filmy vůbec nekoukám. Jsem v bodě kdy si vybírám skutečně něco co je neortodoxní, něco co má nějaké fajn elementy a cokoliv co natočí Scott Adkins. V týhle době plné AIček, zeleného plátna a absolutního nezájmu ze stran studií a štábu, je fajn bejt svědkem fanouška akčního žánru co si plní svůj sen a daří se mu ho realizovat - jednička patří mezi nejlepší akční filmy co jsem v životě viděl. Nabídla strhující taktickou hardcore akci, kde se kombinovalo stealth, dynamické souboje, tiché eliminace, přebíjeli se zásobníky apod - akce ve druhém dílu je přeci jen horší po choreografické stránce. Všechno to vlastně zachraňuje unikátní prostředí letiště a vlastně Scott Adkins kterej jde naplno do každého záběru. Jeho manipulace se zbraněma je fakt super (mění zásobníky, chová se absolutně profesionálně, využívá taktiku ve svůj prospěch a moment překvapení a ta scéna kdy jednou rukou zkontroluje zda má pistol náboj v komoře je naprosto top to si musim pustit několikrát). Akce je celkově víc při zemi - jeden další detail co musim pochválit je ten fakt, že Adkins střelí do nepřátel i když jsou na zemi a nejeví známky života, stejně je pro jistotu střelí. Jak říkám, chová se jak profesionál. Soubojů je docela dost víc než v jedničce ale jsou daleko víc kostrbatý a únavný. Jelikož se film odehrává v reálným čase a pár hodin po jedničce, tak hlavní charakter dostává neskutečně na prdel, je unavenej, sotva se drží na nohou a snaží se přechytračit soupeře než využívat svojí fyzickou sílu. Choreografie je dost slabá ale vzhledem ke kontextu filmu působí daleko víc fyzicky, náročně a autenticky takže s tím nemám problém. Přestřelky jsou solidní, zbraně maj fajn zvuk, líbí se mi jak postavy manipulují se zbraněmi (přehoz ramen je výbornej) a odehrávaj se dost v klaustrofobických místech takže funguje napětí. Za mě je akce super, Adkins a prostředí - je to takové 24 hodin na steroidech. Co nefunguje jsou naprosto dementní záporáci, moc ten mozek nepoužívaj, místama dost otravné dialogy kdy prostě NIKDO neposlouchá hlavní postavu (taková neduha z 24 hodin, úplně stejnej bullshit) a neustále se tam charaktery zbytečně dohadují a zatajují něco před sebou. Já se těšil že má film delší stopáž ale ty dialogy mohly bejt daleko víc úderný a k věci. Zbytek herců mě fakt nebavil a je to neskutečnej downgrade. Dialogy v prvním dílu byly fakt slast pro uši a bavil jsem se každou vteřinou díky sympatickým hercům. Nechápu jak je možný že za 20 dní natočili špičkovej akčnák po všech stránkách a za 4 týdny co měli pro tu dvojku, je to takovej sesuv dolů v kvalitě? Soundtrack je dobrej, někdy se tam hodí - někdy je zbytečnej. Líbila se mi vsuvka kolem rozvrácené psychologie hlavní postavy a jeho rozhovor s ženou. One More Shot není špatnej film, jedná se furt o solidní akční vybíjenou ale jsou tam hluché místa a jakmile není Adkins před kamerou, kvalita filmu neskutečně padá dolů. Kdyby se celej film soustředil jenom na něj a stopáž se držela kolem 80ti minut a my sledovali jak Adkins vybijí celé letiště s tlumenou zbraní, nožem bez všechny tý vaty tak by to byl neskutečnej nářez. Každopádně doufám že vznikne třetí díl a budu se rozhodně těšit. Nevím zda je tohle můj poslední komentář na csfd asi si počkám na tu trojku pokud vznikne.

plakát

Shrapnel (2023) 

První Kaufman kterej mě fakt zklamal. První půlhodinka co buduje nějaké vztahy mi přišla sympaticky civilní a taková normální a hlavně je podle mě film solidně zahranej. Bohužel, to na co jsem se nejvíc těšil - přestřelky, je naprostá bída. Zvukově nic moc, taktika NULA. Občas se objeví nějakej fajn momentík, nicméně je to celkově bída. Cam Gigandet má solidní hlášky a hodně charisma a Jason Patric dává dost emocí do své role. Záporáci jsou naprosto neschopný dementi co neumí trefit vůbec nic, natož použít nějaké základní taktické elementy během akce. Je to fakt škoda a mrzí mě že jsou přestřelky digitální, vypadá to že fakt se používaly airsoftky. To že zásobníky v tomhle filmu maj někde 160 nábojů je taky bizár a nejvíc mě úplně pilo krev, že VŠICHNI TU POUŽÍVAJÍ FULL AUTO DÁVKU A NIKOHO NENAPADNE PŘEPNOUT NA JEDNOTNOU GOD DAMN IT.

plakát

Mission: Impossible Odplata - První část (2023) 

Fantasticky napsané a zahrané postavy, kvalitní humor, osudovost, fenomenální akční scény a dost aktuální motiv. Já už asi nedokážu moc psát o svých pocitech kolem filmů které mám hodnotit ultimátním hodnocením, na to bych musel asi dělat videa a rozbory.

plakát

Rychle a zběsile (2001) 

Pro mě osobně série skončila Tokyo Driftem. Dál mě fakt už nezajímá co se děje, neděje apod protože to podle mě jen ničí všechno co jsem miloval na Tokyo Drift a hlavně prvním... filmu. Tohle je pro mě osobně plnej balíček. Funguje to jako film a né jako pozérská karikatura ohlodaná na kost bez jakejchkoliv sázek, principů a pravidel. Každá scéna zde je nadupaná obsahem k prasknutí a to hlavně díky tomu co BT vytvořil co se týče muziky. Každá scéna má vlastní "theme" a ta hudba se mění, působí hmotně a svěže. 2000 trance/house v plné kráse. Ať už to je moment kdy Brian jen sedí ve svém Mitsubishi nebo když probíhá nějakej dialog či když banda lidí tancuje, každej moment je pro mě ikonickej protože to má úžasnou muziku. KRÁSNĚ se na to dívá, příjemně se to poslouchá. Neodehrává se nic stupidního, akční scény jsou poctivá stará škola a hlavně je zde ta atmosféra z roku 2000. Tu prostě nic nepřebije. Film i funguje mimo vlastní horizonty; hlavně když třeba charaktery mluví o tom že se má odehrát nějaká akce (pouštní války, nebo když Hektor povídá Brianovi o jednom okruhu kam se chce dostat). Divák dostane jen malé drobky nicméně to vytváří iluzi toho že ten svět v tom filmu funguje mimo horizonty kterých divák je svědkem. Je to i osudové a po polovině filmu se hlavní postavě rozšíří úhel pohledu ohledně celé té situace kde se nachází, čimž film nabere spád a úplně jinou náladu. Ikonické po všech stránkách, má to kulturní přesah a nabízí to nikdy nekončící pestrou paletu barev. Miluju první Rychle a zběsile. Ta kreativní práce se zvukem a kamerou co dodává iluzi když postavy jedou rychle, přes ty hadičky, tachometry či rozmazanost obrazu.... Jo a už jsem zmínil, že BT udělal fenomenální soundtrack?

plakát

Světová válka Z (2013) odpad!

Hloupej film, kde akce má kojeneckej rating a proto se dost té akce odehraje mimo záběr a celkově je to dost špatně natočený s otřesnýma střihama, close up kamerou a místama strašnými digitálními efekty. Charaktery jsou pouze roboti bez známky emocí protože se neustále odehrává akce nebo se obměňují lokace. Hudba nevýrazná, režie průměrná, atmosféra je naprosto nulová a to co přezije hlavní postava je neskutečnej bizár. Pocit survivalu zde neexistuje. Matthew Fox a James Badge Dale jsou nevyužitý a při tom jsem je chtěl vidět víc. Zombíci co maj rozlámaný kosti v tomhle filmu disponují supersílou že vojáka s plnou výbavou vymrští do stropu a v běhu na sprint by ani Usain neměl šanci i s tim faktem, že zde padaj střemhlav dolů z absurdních vejšek. Je to solidní komedie která není ani vtipná.

plakát

Černé zrcadlo - Přijdu hned (2013) (epizoda) 

Tohle byl pro mě největší hardcore z celého seriálu. Hayley Atwell byla tak emocionálně rozdrcená, že to na mě mělo ten samej dopad. Absolutně si neumim představit bejt v takové situaci, chudák holka.

plakát

The Channel (2023) 

Hardcore taktická střílečka která místama i přesahuje béčkové horizonty díky fenomenální práci se zvukem a solidní režii. Kaufman si udržuje svojí konzistentní úroveň co se týče akčních scén a dovolim si říct, že Channel nabízí pravděpodobně nejlepší přestřelky které kdy vyprodukoval. Zbraně jsou šrotovací mašiny, náboje lítají skrz auta a kusy skel od aut lítaj všude kolem, vypadá to že se i používaly skutečné zbraně a né pouze digitální záblesky z hlavní protože zde existuje zpětnej ráz, jsou hlasité jak prase a z zblízka lze vidět že se jedná o fyzické objekty s funkčními mechanismy. Líbila se mi i práce s baterkou na zbraních, přebíjej se zásobníky a často se používá i pistol místo přebíjení uprostřed akce. Práce s kamerou je zvládnutá na jedničku, zejména pěší honička je drtivá svojí intenzitou a s perfektními přechody z interirérů-ven, líbily se mi jak jsou všechny postavy sepsaný, docela solidně zahrané a napsané dialogy a hlavně to celé má dost kulervoucí tempo a samozřejmě funguje napětí. Jsem naprosto spokojenej a je škoda že Johnny Strong si radši nezahrál místního FBI policajta.

plakát

Warhorse One (2023) 

Ještě že vegetol nestihl udělat titulky o víkendu. Aktualizoval jsem tu stránku celej víkend u kamaráda a nakonec jsme sledovali Black Mirror a jsem rád, že jsme si s nim nemohli dojebat víkend. Warhorse One se jevil jako sympatickej hardcore survival a doufal jsem, že i s tim faktem že rozpočet neexistuje, nabídne solidní taktickou akci a nějaké nové elementy - nutno říct že pár prvků se mi líbilo (složení vysílačky, nějaké momenty kdy se zbraň zasekne a potřebuje vyčistit komoru) nicméně na detailech to vůbec nestojí. Je znát, že Strong režíroval akci a že Kaufman zde byl pouze dodatečně a akce je fakt mizerná. Nelogická, netaktická a i dost absurdní. Jak enemáci tak i hlavní postava se nesnaží přechytračit protistranu. Já nejsem žádnej voják a nemám za sebou žádnej tréning, nicméně pokud proti mě stojí jeden týpek co se schovává za šutrem a já mám někde za sebou 50 týpků, tak podpořit svůj tým krycí palbou aby ostatní mohli nepřítele obejít se mi zdá jako to nejzákladnější v ten moment. Tady však mu týpci nabíhaj na ránu, vykukují, skákaj s ákáčkáma jakoby to mělo zpětnej ráz síly parního válce a působí to směšně. Zvuk je naprostá bída, hudba je hlasitější než ty otřesné heroické dialogy, Strong je dost monotonní a je to i přehnaně dlouhé. Mohl to bejt fantastickej hardcore, taktickej survival na styl Ghost Recon: Breakpoint, kde týpkovi bude docházet munice, jídlo i tekutiny nicméně ani pocit nebezpečí zde neexistoval. Neskutečný céčko po všech stránkách. Místo toho aby se vyhodili peníze za tu drahou AR co Strong má s tim holografickým kolimátorem, se mohli ty peníze vložit do solidnější produkce. I One Shot s Adkinsnem neměl rozpočet a natočili fantasticky taktickou akci na pár záběrů. Všechno se to bere ultra vážně a dialogy tzv šustí papírem.

plakát

Černé zrcadlo - San Junipero (2016) (epizoda) odpad!

Vyschlá, zeschlá a proschlá nudnice kde se vůbec nic nedělo. Je to jen sbírka popkulturních referencí, které však nemají žádné opodstatnění pro děj a atmosféra vůbec nefungovala, protože to celé bylo odtažitý. Hlavní charaktery jenom nudný schlouni bez čehokoliv zajímavého.