Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Horor

Recenze (1 133)

plakát

Policejní odznak - Série 7 (2008) (série) 

Shield má jen těžko srovnatelného soupeře, protože dominuje v mnoha oblastech - přesto se nedokážu ubránit patrného zklamání z poslední epizody, ačkoliv se většina věcí tak nějak přirozeně uzavřela. Jestliže je však prvek, v čem Shield je králem všech králů, tak atmosféra - a já nemám na mysli prohnilé LA, syrovou režii a tak... nýbrž scény, kde se vůbec nemluví a nehraje žádná hudba - i prostá mimika všech zdejších postav, zanechá na divákovi znatelný impakt. Navíc; tenhle seriál má spousty vedlejších charakterů, kde každá má opravdu propracovaný rejstřík a dostane se vám pod kůži. Já si ani nepamatuju show, ve které bych přímo nefandil hlavním postavám a však těm vedlejším ano. Tím pádem - nějaké sympatie vůči Strike Back tam jsou, jenže vztah mezi Claudette a Dutchem ve mě třeba vyvolával větší komfort v tom smyslu, že mi byli víc sympatický a charismatický. Já si myslím, že postava Vica je hodně komplexní a i když nemohu pominout veškeré sračky, který udělal - dokázal přinést výsledky z praxe, protože... ono to na té ulici přeci jen funguje trošku jinak, než vám bude tvrdit kravaťák co sedí za stolem a počítačem. Vic i přes ty hovadiny co udělal, furt má určitý smysl morálky, kde mu skutečně záleží na rodině a na jeho týmu a jeho akty se zrcadlí dle toho, jaké jsou okolnosti. Bylo to fakt blbé, jak to dopadlo s mým oblíbencem Ronniem, ale na druhou stranu, chápal jsem obě strany. Takovou vyrovnanost jsem v žádném seriálu nezažil. Perfektní dynamika a úžasný kontrast. Přesto mi v posledním díle (zejména případ s Loydem) přišlo pár drobností nedotažených. A však opět, Shield na všechno jde přirozeně a zrcadlí dění a vývoj všeho kolem, dost racionálně a uvěřitelně. Byla to fakt pecka a jedná se o opravdu komplexní architekturu, napříč charakterama, scénářem, zápletkama, atmosférou a celkového světa, ve kterém se dění odehrává.

plakát

Smrt čmuchala (2014) 

Faktem je, že je škoda, že jsme se nedostali pořádně do kořenu toho všeho - nicméně je to možná dáno faktem, že se toho příliš ze zákulisí neví, protože i zdejší dění je podepřené (pravděpodobně) skutečnými záznamy z vysílání. A však, i jakožto sonda do nitra hlavní postavy, to funguje fenomenálně. Vcucne to diváka jako spirála a ani jsem nestíhal hltat perfektně vyhrocené výkony Rennera. Film se může opřít i o spoustu známých ksichtů z vedlejších rolí (Patrick a Liotta vždy potěší), rodinka je sympatická a potěší i dost civilní a dynamická režie. Vůbec jsem se nenudil, protože má film perfektní tempo a zanechal ve mě spoustu emocí a pocitů. Scénu, kde Renner rozbije okno od svého auta, jsem si musel pustit několikrát vzhledem k tomu vyhrocenému výkonu. A menší poznámka: v zajímavostech to nezazní, ale vzhledem k tomu co se dělo týden před tím, než skutečného Webba našli, si dovolim soudit, že spáchal sebevraždu - jelikož prodal svůj dům, zařídil finance kolem své rodiny apod., pro CIA by bylo riskantní zrovna náhodou týden před tím než se to stane, udělat takové věci navíc bez jeho vědomí.

plakát

Hotel smrti (2019) 

No s kamarádem jsme dokázali sledovat ŠPATNÝCH třicet minut. Naprosto bez logiky, uměle natahované jak to jen jde a Cage tam byl chvíli na začátku, pak se nějak vypařil. Absolutně nepředstavitelné, že bych to sledoval dál.

plakát

Pontypool (2008) odpad!

Otřesný herci, absolutně nevyužitej potenciál. Je mi jedno, že je film dost komorní, bez akce, gore apod. ale chtěl bych pocítit nějakou klaustrofobickou atmosféru, napětí a podobné prvky. Dialogy jsou však katastrofální a režie je nezvládnutá. Hodně dialogů překrývá jiné, jak se tam prolínají rozhovory mezi postavama a celé to působí dost zmateně v tom špatným slova smyslu. Já fakt nenarazím na kvalitní horor... už začínám bejt zoufalej. A ta pointa v tomhle filmu posouvá slovo "debilita" na novej rozměr.

plakát

Identita (2003) odpad!

Další žánrové dno, které staví dění, chování postav a uchopení co se týče rozluzlení jako takového, na otřepaném klišé. Dvacet minut ve filmu, bez sebemenších indícií jsem naprosto v pohodě uhádl kdo je vrah. Hádejte. Protože i vyčnívá. Je zde však ještě jedna pointa, která to rozluzlení trošku komplikuje, ale to mi bylo naprosto ukradený. Bortit se sračkama stupidního chování postav, jednotvárných dialogů, které jsou předvídatelné, televizního audiovizuálu a nijak strhujícími hereckými výkony.....co si z toho mám vzít. Vsadim se že kdybych se jen trošku zamyslel, napadne mě hromada dalších nesmyslů v tomhle filmu. Jo a už prosím pěkně, je to skutečně těžké, nebo nadlidské, natočit alespoň jeden pořádně hororovej thriller bez těch otřesných, stupidních a předvídatelných jump scarech? Je to už frustrující a iritující. Asi největší problém filmu tkví v tom, že to jede podle zajetých kolejí podobného rázu a však, zároveň vsází na prvek že "rázem i nemožné, bude možné, protože druhá pointa" a takovej alibismus, pro jinak otřepané dění ve filmu, já nepřijmu.

plakát

Hidden (2015) 

Prostě stačí pár minut k tomu, aby mi to totálně zhnusilo jinak celkovej dojem z filmu. Atmosféra je naprosto úžasná a tísnivá, za což může i šikovná, klaustrofobická režie. Kvalitní ambientní soundtrack, skvělé herecké výkony - zejména Skarsgard a ta malá holčička, nepamatuju si zda jsem někdy ve filmu cítil tak hmatatelný strach malé holky. Jenže posledních dvacet minus je totální, béčkovej bullshit. Měli to ukončit absolutně nekompromisně a chladně, né tam dát nějaký sci-fi bitky a prostříhat to tak nechutným způsobem, že tam ani nebude nic vidět. Je to stupidní, klišé jak prase a hlavně frustrující. Takové Wolverinské bitky na konci, bože.... a úplnej závěr jen rámuje skutečnost, že se celej film nikam od daného okamžiku neposunul. Prostě dění skončilo opět na začátku.

plakát

Mafiáni (1990) 

Na druhé shlédnutí tenhle film bude určitě fungovat líp, pro přesnější orientaci v charakterech. Mám ale jinak stejnej problém, jako se Scarface. Místama bych si přál, aby některé scény a eventy působily více dotaženě. Hlavně právě ty eventy, jako ukázka heistu - jak se Henry vůbec dostal k té práci pro místní Mafiány - soudní líčení - apod. A pak mi prostředí New Yorku působilo málo živé s minimem exteriérů. Jinak jsem se ale bavil mimořádně královsky, sem tam to má i přirozeně komické vsuvky a jako režie je skvostná. O hercích snad ani netřeba mluvit, zejména Ray Liotta odevzdává naprosté maximum a po celou dobu, se neustále vyvíjí. Na Scorsese si nyní najdu víc času. Trošku do detailu víc vykreslit mnou zmiňované prvky a bylo by to snad i absolutní hodnocení. Jinak nemám co bych vytkl.

plakát

Contratiempo (2016) 

MINI SPOILERY: Hvězda za stylovou filmovost, filtry a režii jako takovou. Jinak scénáristickej blábol. Jednak je to předvídatelné, onak to recykluje mnohé klišé a pokud je pak film nepředvídatelnej, pracuje s otravnýma náhodama, jen aby se to zamotalo ještě víc než doposud. Ten konec je otřesnej. Několikrát během filmu, jsem se hlasitě zasmál a absolutně VŮBEC nevěřím tomu, že on/ona jsou schopný takových CIA špionských praktik. To působilo úplně všeljak, jenom né autenticky. A beztak za to všechno mohl ten jelen.

plakát

Hon (2012) 

MENŠÍ SPOILERY: Ale ano, tenhle film sklouzl třikrát do otravného klišé. Důvod, proč to lehce odpustím, je kvůli skvělým hereckým výkonům. A však, scéna s plivnutím na tu malou holku, hlavička v obchoďáku a vyhrocenej moment v tom kostele, mi přišly zbytečně moc dramatické. Jinak je ovšem tenhle film dost skličující, místy dost nepříjemně frustrující (v tom dobrém pro potřeby filmu, myšleno), soundtrack zde nijak nevydírá, což je další plus. Naneštěstí posledních dvacet minut nenabídne žádnou, pořádnou intenzitu a to "o rok později" mě vyloženě naštvalo. Chtěl bych vidět víc, jak se vztahy urovnaly apod. Přišlo mi to jako kdyby si se scénářem nevěděli ke konci rady. Režie je citlivá a ukázková, úžasná kamera. Po přečtení komentáře "tetka betka" trošku měním pohled na film a myslím si, že to fakt pracuje více s klišé, než s přirozeným uchopením hlavní postavy. Škoda...

plakát

Matriarche (2012) 

Fakt drsná akce, když pominu tu diskotékovou, hopsající kameru. Bohužel, nějakej autentickej pocit uvadl přesně v momentě, kdy jsem si uvědomil, že něco jakože strach, zde absolutně nefunguje a působí to jako nějaká samozřejmost, pramenící z mimiky všech postav.