Recenze (304)
Muž, který se mi líbí (1969)
Nesmierne smutný a zároveň nesmierne zábavný film. Belmondo mieri ako vždy priamo do srdca a Annie Girardot, ktorá bola skvelá s Funesom, Noiretom, je s ním unikát - perla.
To zvládnem, amigo (1972)
Mohol to byt dobry film, Bud, aj ini dobri herci, aj scenar usiel, ale hudba neusla a rezisera to asi cele nebavilo, skoda.
Jak napálit advokáta (1980)
Poctivý film, s klasicky vynikajúcim Milošom Kopeckým, ktorý dáva každému filmu, v ktorom sa objaví, hĺbku. Bol by to výborný pilotný film k seriálu na spôsob Perry Masona, škoda, že nebol.
Exhibition on Screen: Vermeer and Music (2013)
There is music whereby one can imagine paintings and there are paintings via which you can hear music, such as those by Vermeer.
Prodloužený čas (1984)
Filmy Causa Králik a Prodloužený čas som videl ešte ako chlapec na základnej škole a myslím si, že dva pohľady Miloša Kopeckého v závere tých filmov - ten jeho skeptický optimizmus - ma sprevádzajú po celý život, namiesto pohľadu otca, ktorý mi tak chýbal.
Zóna zájmu (2023)
Vždy som mal akúsi nevôľu dívať sa na filmy odohrávajúce sa v koncentračnom tábore, lebo podľa môjho názoru tú hrôzu nie je možné preniesť na filmové plátno a ani do žiadneho iného umeleckého média. Preto je každý takýto film nutne viac alebo menej falošný. Film Zóna záujmu je pravdivý, lebo sa neodohráva v koncentračnom tábore, ale za jeho múrom. V dome a záhrade rodiny veliteľa tábora. Václav Havel vo svojej eseji Moc bezmocných napísal, že život v pravde je zbraňou proti útlaku. Ak určité dostatočne veľké množstvo ľudí naplní svoju túžbu po živote v pravde, každý totalitný systém musí padnúť. Ale platí to aj naopak, ak ľudia chcú žiť v lži, ohrozí to ich slobodu a demokraciu. A ak v klamstve chce žiť príliš veľké množstvo ľudí - končí to Holokaustom. A o tom je ten film. Ale nie len preto je to film pravdivý. Zóna záujmu je pravdivý film, lebo je to film v prvom rade o nás - aj my dnes žijeme v takej záhrade za múrom, za ktorým umierajú ľudia, umiera príroda, my o tom vieme, a predsa kypríme pôdu, zalievame kvety, kúpeme a opaľujeme sa.
Odcházení (2011)
Humor crème de la crème.
Karaoke blues (2023)
Pozitív k Dievčaťu zo zápalkárne.
Dokonalé dny (2023)
Môj compañero čistí tokyjské toalety a moje slzné kanáliky.
Chlapec a volavka (2023)
Nádherný vizuálny kľúč, ktorý však nepasoval do môjho zámku. Ale otvoril som. Aligátor.