Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Dobrodružný
  • Animovaný

Recenze (9)

plakát

Žena na střeše (2022) 

Asi chápu, že tento film bude mít hodně vysoké hodnocení. Bude se vyzdvihovat ztvárnění duševního utrpení ženy, která se dostala do spirály dluhů, jejích prožitků, reakce okolí a cesty, které v takové krizi volí. Nicméně...právě v tomto tématu, které ostatně není nijak objevné, není žádná z dějových pasáží nijak rozvedena. Vztah s manželem, synem, sestrou, důvody jejího počínání, vnímání. Děj bych označil za plochý, povrchový, postavený jen na dlouhých "rádoby" uměleckých a dramatických záběrech vnitřně hárající hrdinky. Prostě vzít scénář a za kamerou říct: "Hele Dorka, vstávej pomalu, útrpně vzdychej a bude to cool." Zkrátit stopáž tak o 50 minut a bude to lepší. Za mě 62%

plakát

Případ Roubal (2021) (seriál) 

No naprostá pecka...myšleno doslovně z pohledu poživačného konzumenta. Pecka je něco, co je pro jedlíka naprosto zbytečné, něco, co vyplyvne, něco, co v tom jinak dobrém ovoci nechce. Tato třídílná série je super ukázkou, jak ve shodné době mohou k v podstatě stejnému tématu vzniknou naprosto odlišné pořady. Na jedné straně Případ Roubal, na straně druhé Devadesátky. Oba lákají na přiblížení skutečných a pro širokou veřejnou šokujících případů ze stejné divoké polistopadové éry. V Devadesátkách dokonce o Roubalovi padne řeč, takže člověka láká zahrávat si s představou, kdo ve "voyacké" slátanině koho představuje. V úvodních scénách obou prvních dílů se taky mihnou skuteční policisté, kteří s kauzami měli, co dočinění. Tím ale veškerá podobnost končí. Zatímco u projektu ČT je vidět, že scénář skutečně vychází z policejní práce a scény byly pečlivě konzultovány, "Roubal" i přes titulkové proklamování o odborných poradcích (které si ale tak maximálně tvůrci náhodně vylosovali v seznamu advokátů) sklouzl do bahna plytkých komerčních detektivek, které rádoby trumfuje jen snahou šokovat prezentováním skutečných událostí. Ty ale podává v duchu Ordinací, Modrých kódu a dalších volovin. Celé dílko vypadá, jak když si někdo našel něco o několikanásobném vrahovi na wikipedii, pak vzal z koše jeden nenatočený díl Kriminálky "odkudkoliv" a hercům akorát přikázal tvářit se ponuře, páč toto je fakt pěkně hustokrutopřísnej reál. No a všichni poslechli...a nejlíp Švehlík, pro kterého je to ovšem denní chléb, protože ten by tenhle svůj výraz měl, i kdyby hrál hlavní roli v pornokomedii. Takže jedna hvězda za relativní spád podbarvený zajímavou hudbou a půl hvězdy za Čermáka. Mám dobrou náladu po ranním kafíčku, tak zaokrouhluju nahoru.

plakát

Hlava Medúzy - Hlava Medúzy (2021) (epizoda) odpad!

Lituji ztracené hodiny v mém životě. Lituji, že jsem si nevšiml, že na ČT2 dávají inscenaci Františka Filipa. Lituji, že když jsem v Brně viděl štáb v čele s Renčem točit toto "dílo", nezastavil jsem se a režiséra neprofackoval. Lituji, že když jsem po sedmi minutách, chtěl sledování skončit, rozhodl jsem se dát šanci celému prvnímu dílu. Lituji, že seriál přišel v době, kdy jsem držel suchý leden...Lituji, lituji, lituji. Špatná režie,špatný scénář, špatné je snad úplně vše. K tomu nelogičnosti na každém kroku, strnulé herecké výkony (a přitom herci dokázali, že pod jinými režiséry to rozbalit umí). Kdyby toto natočil student FAMU, tak ho musí zákonitě vyrazit. Jakkoliv chci k Renčovi přistupovat objektivně, nejde to...seriál má stejnou pachuť, jako jeho ocenění prezidentem republiky. Pro mně jednoznačný odpad a právě v těchto dnech, kdy odešel mistr české seriálové tvorby František Filip, smutné poznání, že to s naší tvorbou jde stále ze strmého kopce.

plakát

Star Wars: Síla se probouzí (2015) 

Nepíše se mi to s lehkým srdcem, ale jde asi o moje největší filmové zklamání za poslední dobu (no vlastně zrovna nedávno jsem viděl Jeden musí z kola ven a tam to platí v bleděmodrém). Rok se těším na pokračování ságy a Abrams pak naservíruje toto...děj absolutně bez překvapení a předvídatelný jak zelení mužíci na Ukrajině. Nevím kolik lidí netušilo, co se stane mezi Hanem Solem a Kylo Renem, nebo, nečekalo, že se při té poslední šermovačce v lese neroztrhne zem tak, kde se roztrhla. Když si vzpomenu, co kdysi mezi fanoušky nadělala jedna jediná věta : Já jsem tvůj otec, Luku", tak mám pocit, že snad jediné překvapení by do budoucna mohl film přinést, kdyby v dalším díle hned na začátku Rey probodla Luka :-) Dialogy jak z nějakého teenagerského dojáku (hlavně když si Poe a Finn nebo Rey a Finn notují, jak jsou fakt, ale fakt hustokrutopřísně super). Čím film přinesl větší efekty a větší Hvězdu smrti, tím zaostal příběhem a hereckými výkony. Dokonce i božskému Johnu Williamsovi už asi dochází invence, protože hudba čerpala jen ze starších motivů a nepřinesla nic nového. Pominu-li pecky z původní trilogie, tak i ta druhá - často kritizovaná - se mohla pyšnit aspoň takovým hitem jako Duel Of The Fates...teď nic. Takže ve výsledku dávám 40% (10 % za efekty, 10 % za pár ucházejících scén (ale neptejte se mě jakých - musel bych dlouho vzpomínat), 10 % za nostalgii a 10 % proto, že se to líbilo aspoň mému osmiletému synovi a za 30 % by mě asi poslal k šípku). Jinak ve zbytku souhlas se Slasherem...

plakát

Spectre (2015) 

Pro mě jedno obrovské překvapení, zejména proto, že jsem na film šel pod vlivem několika negativních hodnocení lidí z mého okolí. Pokud někdo tvrdil, že SKYFALL byl návratem ke kořenům původních bondovek, o SPECTRE to platí dvojnásob, a to nejen kvůli návratu top padoucha E.S.Blofelda. Spectre má vše, co stará dobrá klasika...Bond je pro mě o akci, humoru, eleganci, hýření pestrými lokacemi a především nadsázce. Pokud někdo chválil, že poslední díly byly "více opravdové" a "drsné", radoval se, že hlavní hrdina už nepoužívá sci-fi vynálezy svého Quartermastera, musí si uvědomit, že právě onen high-society a sci-fi svět udělal z Bonda takovou legendu jakou je.V opačném případě se člověk musí zaměřit třeba na Bourneův svět. Už úvodní sekvence z Mexika je skvělá audiovizuální jízda (Bravo, Newmane!!!), do detailu vyšperkovaná upravováním si manžetových rukávů a podtržená přistáním do měkkého sofa. Takový elegantní dopad dávali svého času skutečně jen Connery nebo Moore. Vytýkané nudné pasáže, rekapitulování předchozího života, málo akce...to vše jsem nikde postřehl. Tvůrci vzali základní ingredience akce a napětí, pěkně protřepali, ale přitom nemíchali s dřívějšími přísadami tak, aby z toho nevznikl příliš přeplácaný tlamolep s paraplíčkem, ale pěkně vyvážený drink. Pravda, několik pasáží dává připomenout starší díly (honička v Římě, vrtulníková show v Mexiku), ale pro mě je to spíš dobře zařazený sentiment starých dobrých časů. Cestování od Sahary až po alpské ledovce, od slunného Říma a Mexika až po promočený Londýn poskytne dostatek možností, aby i delší stopáž nebyla příliš jednotvárná a nudná. Přiznám se, že víc než na Léu Seydoux , jsem se těšil na Monicu Bellucci, ale jaké překvapení bylo, když právě prvně jmenovaná (kterou jsem si zrovna po nedávno shlédnutém Grandhotelu Budapešť jako Bondgirl nedokázal moc představit), vplula s grácií do jídelního vozu v dlouhých šatech. Stejně tak potěšil i záporák Waltz. Je potřeba si uvědomit, že Blofeld není akční macho, ale někdo, kdo všechny takové ovládá a tahá za nitky všehomíra. A to se, myslím, Walzovi povedlo. Při scéně z Říma jsem si dokázal dost dobře představit, jak u stolu s ním sedí LeChiffra a další a mají strach, aby to náhodou nebyli oni, komu Dave Bautista zatlačí oči před spaním. Posledně jmenovaný ostatně dal trochu vzpomenout na Goldfingerova Harolda Sakatu ( i když Oddjob je jen jeden). No a konečně jsem změnil názor i na titulní píseň. Když jsem ji slyšel poprvé, tak jsem si říkal, že je to nejslabší kousek ze všech, ale ve spojení s titulky to najednou skvěle funguje.Takže suma sumárum -byť jsem si to v roce 2006 nemyslel (šmankote, Craig už to hraje devět let!!!), musím uznat, že Ti to jde Danieli čím dál tím líp.

plakát

Občan Kane (1941) 

Výborný námět, skvělé herecké výkony a především fantastická hra se světlem, hloubkou, perspektivou...Jednoduše úžasné dílo, které člověka utvrdí, že černobílá éra je stejně neúžasnějším obdobím kinematografie.

plakát

Komando (1985) 

Přiznám se, že váhám mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami...ale budu objektivní. Čtvrtá hvězda by byla jen za moji osobní úchylku vidět tenhle film pokaždé, když běží v televizi. Z naprosto čistého "béčka" se stal arnoldovský kult (vedle Predátora). Kdo filmem neprošel v osmdesátých a devadesátých letech, nemá naději tu nostalgii pochopit a snad by se na něj neměl radši ani dívat. My ostatní víme své..."Líbíš se mi Sully, proto tě zabiju jako posledního"....."Pamatuješ Sully, jak jsem ti slíbil že tě zabiju jako posledního? - Lhal jsem!"

plakát

X-Men: První třída (2011) 

Přiznám se, že šlo o moje první x-meny, co jsem viděl od začátku do konce a byl jsem mile překvapený. Naprosto čistá oddychovka, děj má spád a podkresluje ho výborná hudba. Naladil mě, abych se podíval na předchozí díly a snad i zašel do kina na nový film.

plakát

Requiem pro panenku (1991) 

Pro mě je film o jedné jediné větě: " Natočeno podle skutečné události". Pak může být sebevíc šokující, sebevíc mrazivý, ale když té skutečné události neodpovídá, tak ho zkrátka nemohu hodnotit kladně. Takový způsob ztvárnění, totiž realitě jen škodí. Filip Renč se z toho nevykroutí ani následnými prohlášeními, že šlo o uměleckou licenci. Pak měl tedy napsat, že film "byl volně inspirován" a bylo by vše v pořádku. Bohužel Renčovo pokřivené vnímání reality se odráží i v jeho další tvorbě, Sanitkou 2 počínaje a politickými klipy konče. Víc k filmu nemá smysl psát.

Ovládací panel

Fanklub

(1)