Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (234)

plakát

Oppenheimer (2023) 

Takhle dlouho jsem z kina neodcházel nasraný. Film se mi nelíbil tak moc, že jsem se rozhodl vrátit na ČSFD a napsat mu recenzi. Čím bych začal. Jednoznačně největší kritika je, že nesplnil očekávání. Nolan nasazoval laťku tak vysoko, až ji v mých očích najednou nepřeskočil, ba ani nedorovnal. Když to shrnu. Těkavé rychlo scény a rychlo stříhy ve mě vyvolaly ADHD, ne vážně, první půl hodinu jsem si říkal, "Ok chtějí rychle projet jeho minulost a třeba během filmu zvolní." Ne ADHD pokračovalo celé tři hodiny. Potom nastal takový paradox, když máte životopisné drama a chcete udělat vyeskalovanou scénu, tak nemůžete zrychlit scény a střih, protože už tak jedete ADHD tempem, tak nemáte jak. Tudíž to nahradila hudba, takže tam blikají scény a střihy, blik blik blik a najednou TUN DUN DUN DUUUUN a až tun dun dun skončí, tak si člověk řekne...aha to měla být jako dramatická scéna? Aha, jsem si nevšiml, ještě že máme TUN DUN DUUUN. Toliko ke střihu, scénám a hudbě. Dialogy plytké, reálně nechápu jak tady někdo může chválit "briliantní dialogy." Matematika, fyzika prach hadr, člověk čekal trochu intelektuálního humusu, který nám bude narván do chřtánu, ale ne, film je dělán pro lidi s IQ 80 a na otázku, "Co když zapálíme atmosféru" dostaneme v podstatě, "Hm to by bylo blbý, enjoy." Tak to už jsem byl nasraný i na Einsteina, který měl ve filmu figurovat jako ten moudrý stařec co vždycky přinese nadčasový punchline. Když Oppenheimera porovnám s Kódem Enigmy, jakožto životopisný film o vědci, který dělá průlom ve vědě, aby zvrátil druhou světovou válku, tak Enigma jasně vyhrává. Enigma měla parádně vyvážený poměr politika / osobnost hlavního hrdiny / práce v týmu / řešení problémů / vyřešení problémů. Oppenheimer byl jen politika, politika, politika. Tím, že se teoretická část filmu vůbec neobjevovala, tak jsem vlastně vůbec neměl dojem, že postavy řeší nějaký problém, ale jen tak proplouvají dějem a 3 hodiny je tam někdo prcá za to, že jsou socialisté / komunisté / volně smýšlející. Otřes. Přijde mi jako hrozný paradox, že film má 3 hodiny, scény tam tikají a blikají jako na rave festivalu, ale přitom se tam vlastně nic nestalo. Ne vážně. Postava Emily Blunt totálně zbytečná, úplně o ničem. Postava Florence Pugh úplně absolutně nula. Kdyby ji vystřihli, nic by se nestalo. A ono obecně, všechny postavy byly naprosto zbytečné, jelikož tam scény tikaly a blikaly jako na továrenském pásu, tak kdokoliv měl na hlavního hrdinu jakýkoliv vliv, tak ona scéna byla za 5 minut míle daleko. No nic, už tady nebudu blít své srdíčko, normálně bych za kvalitu filmu dal 3* , ale jen ze samotné nasranosti, bych tomu nejradši dal odpad.

plakát

Matrix Resurrections (2021) 

Nemastné neslané cosi. Akční scény stály za prd, hudba stála za prd, filozifická, pardon, pseudo-filozofická rovina stála za prd. Neo i Trinity působili jako dvě vykopávky z dob dávno zapomenutých, kteří v tom filmu vlastně vůbec nemají co dělat. Vše bylo hrozně uspěchané a roztěkané. Neustalé připomínání staré trilogie působila v 21. století totálně přitažená za vlasy. Proboha, i když je ten film natočený 20 let po posledním dílů, opravdu je nutné divákovi připomínat v záblescích minulé filmy? Většina starých známých je tam naprosto zbytečně na sílu a jelikož je nehrají ani původní herci, tak celá, komplet celá postava Smithe a Morphea totálně, naprosto zbytečná. Nové postavy nevýrazné a kromě modrovlasé asiatky si nevybavím nikoho. Dřív každá postava měla sex-appeal, byla cool, byla fakt, fakt hustá. Teď?  Modrovlasá asiatka, která je pravděpodobně gender non-binary je slabý odvar těch cool postav, které Matrix dokázal uvést. Myslím, že se z tématu, "Stroje udržují Nea na živu, pojďme ho zachránit" dalo vytřískat mnohem víc, to by ale celý děj nesměl projít filtrem, kterým dnešní filmy procházejí. Nevím jestli Wachowski má vymletý mozek z jeho trans proměny, nebo jestli ten mozek vymlel WB jemu, ale tahle ta sračka nemůže stát po boku původní trilogie.

plakát

Falcon a Winter Soldier (2021) (seriál) 

Poslední dva díly, které ze seriálu udělaly BLM sračku mi zkazily dojem z celého seriálu. Jakkoliv dynamické duo, dobrá prvotní zápletka nebo dobré akční scény ve mně vyvolaly kladné dojmy, ta závěrečná politická agitace mi znechutila celý zážitek. Já chápu, že pro Ameriku je toto nyní důležité téma, chápu paralelu mezi mexickými migranty a přístěhovalci během "bliknutí," ale opravdu se musí tahle ta politická sračka cpát už i do televize? Všechno musí mít poselství, všechno musí adresovat někoho nebo něco, všechno musí být větší. Když už i popcornový výplach mozku, jakým Marvel vždy byl, se nakazil tímhle politickým shitem, už opravdu nechápu, nechápu kam člověk má jít pro kvalitní, dobrou, nenáročnou kinematografii, jen aby na mě nekoukal z rohu nějaký Trump, nějaká zeď, nějaký černoch nebo imigrant. Finální Falconův proslov, kdy jsem měl nakonci asi řvát USA, USA! USA!!! A utírat si slzy americkou ústavou a zabalit se do americké vlajky a hrdě pokleknout před každým černochem, na kterého narazím, ve mně akorát vyvolal potřebu nalít si savo do očí.

plakát

Tenet (2020) 

He? Typč? o.O

plakát

Neviditelný (2020) 

Člověk je už tak zblblej z mindfucku ve stylu La Cara Oculta, že pořád čeká nějakej 180° plot twist, a když ho nedostane, tak je vlastně naštvanej, že dostal naservírováno přesně to, co se tam dělo. Řadím tak film mezi průměrnou popcornovku.

plakát

V síti (2020) 

Poprvé v životě jsem v kině nedojedl popcorn, respektive, snědl jsem z něj jen co se do mě vešlo během reklam, respektive, po deseti minutách dokumentu, jsem si to uvědomil a sám za sebe se styděl, že na takovou věc si beru popcorn, jako by to byla letní marvelovka. Dokument ve mně zanechal velmi hnusné pocity šoku, znechucení, ale i naštvanosti. Kdybych měl hodnotit pouze "šokující" aspekt dokumentu, dám plné hodnocení. K plnému hodnocení mi však trochu chybí informační aspekt. Toho šokujícího tam bylo hodně, svlékni se, svlékni se, šok šok, penis, penis, masturbace, penis, klitoris, svlékni se. A pořád dokolečka. Když občas utnuli videa čuráků 50 letých moralistických zmrdů a udělali rozhovor s právníkem nebo sexuoložkou, dokument dostával i jistý vzdělávací charakter, bohužel, tento vzdělávací aspekt byl okleštěn na 25 vteřinový monolog, který už nedotáhli dokonce. Chybělo mi tam tohle načnuté informační téma dodělat. Udělat hlubší rozhovory, ukázat nějaké statistiky.... něco ve stylu, "oproti světu jsme na takové příčce, 80% jsou chlapci nebo 80% jsou dívky, 70% dívek se pokusí o sebevraždu, myslíme si, že to dělají protože.... děti s tím můžou dělat tohle.... rodiče s tím můžou dělat tohle..." nebo prostě cokoliv, nějaká informační, edukativní přidaná hodnota, ta mi tam vyloženě chyběla, něco ve stylu, "fajn co teď s tím." Takhle to bylo prostě jen, péro, péro, ty vole péro. Ze zmiňovaných platform dostal 80% prostoru skype, trochu facebook, trochu lide cz, omegle třeba zmiňované, ale nezobrazované, co vím, tak i my, když nám bylo 14 jsme ve třídě chodili na omegle smát se starým chlupatým bečkám ukazující péro. Takhle může rodič dostat informaci, že "zakážu mu skype, zakážu mu lide.cz a je to dobrý." Ona možná ta verze pro 12 leté se mi bude líbit mnohem víc, protože bude okleštěná o šok z péra, ale bude dávat důraz právě na to vzdělání. Každopádně Klusákovi určitě poklona za nápad a realizaci projektu. Obrovský respekt třem herečkám, za to psycho, ne každý by na to měl...obrovský...obrovský respekt.

plakát

Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn) (2020) 

Film byl vtipný, potrefený, Margot Robbie správně střelená a tak nějak super oddychovka, která svištěla a člověk se nenudil. Soudtrack taky parádní, pecka. Normálně bych dal 4* za nadprůměrnou popkornovku, ale genderově, rasově politicky korektní výplach mozku tomu hvězdičku ubírá. Původně po naprosto zbytečné, na sílu vloženě informaci o lesbické černošce, která měla vztah s lesbickou asiatkou, jsem chtěl dát filmu hned 2*, ale nakonec si to vytáhl alespoň na ty 3. HEIL HI...LGBTQ soudruzi !!

plakát

Ad Astra (2019) 

Zařekl jsem se, že budu dávat každému podobnému filmu, který bude mít zvukové efekty ve vesmíru, dvě hvězdy, bez ohledu na zbytek aspektů filmu. Tak jsem tady.

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Pro mě asi nejslabší Tarantino. Film není špatný, ale je takový obyčejný. Opěvované herecké výkony mi přišly naprosto normální a opravdu nechápu za co dostal Brad Pitt Oscara. Nějaké epické dialogy, které si člověk pamatuje i 5 let po zhlédnutí, se také nekonají a 14 hodin po filmu si nevybavuju nic extra, co by ve mně zanechalo "wow" pocit. Nebylo to tak, že bych se u filmu vyloženě nudil, ale nebylo na něm nic kvůli čemu bych si řekl, "jo super Tarantinovka." Chápu, že primárně hraje na notu nostalgii přelomu 60.-70. let, ale i zobrazované "prostředí zlaté éry" mě nějak neoslovilo. Margot Robbie byla pro děj tak nepodstatná, že kdyby se její scény kompletně vystřihly, vůbec nic by se pro film jako celek nestalo.

plakát

Máma (2019) 

Jak začíná horor stylem, "parta teenagerů" vím, že to jde automaticky doprdele. Jako správný masochista však stále hltám nálož každého dalšího dementního hororu, ve snaze najít ten jeden jedinej dobrej mezi stovkami. Bohužel, ani tady jsem nenašel. Prezentovat v dnešní době něco takového jako horor, mi přijde jako prasárna na diváka. Děj nudný, vleklý, nezáživný. "Drastické" scény, až kromě jedné, také o ničem. A rádoby šílená hlavní záporačka působila spíš trapně.