coffee...

coffee...

Karolína Kyselová

okres Praha
Treat Yo Self

20 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 21.1.2016  05:37
    Eungdabhala 1988 (TV seriál) (2015)
    ****

    V třetí instalaci Reply série sledujeme příběh 4 rodin, které bydlí ve stejné ulici. I přes to, že tvůrci zpočátku tvrdili, že nebudou řešit retrospektivně výběr manžela hlavní hrdinky, nakonec se tak znovu stalo. Není to ale prioritou, jako tomu bylo v předešlých sériích. Hlavním motivem je co nejreálněji vyobrazit konec 80. let, a tak i každá postava získává relativně stejný prostor, aby poukázali snad na všechny situace, kterými člověk v 80. letech v Koreji mohl projít. Není divu, že v Koreji jsou tyto série stále více populární. Seriál vysílá kabelová televize tvN a rating jedné epizody se vyšplhal na 20%! Reply 1988 se tak stává nejúspěšnějším pořadem kabelové televize. Ale pro srovnání, 20% je obvykle obrovská úspěšnost i pro státní televize. Sečteno, podtrženo, Reply zná v Koreji prostě snad každý a soundtrack několik týdnů dominuje hitparádám. Nečekejte žádné over-the-top motivy typické pro korejská dramata. Nejvíc bych doporučila seriál těm, kteří by rádi více pochopili korejskou mentalitu, nebo těm, kteří by si rádi odpočinuli od typické korejské přehnanosti. Obsazení samozřejmě výborné. Hyeri neskutečně mile překvapila, Ryoo Joon Yeol skvělá volba pro netypičnost a Park Bo Gum by mohl soutěžit o nejvíc cute herce roku. Možná to mělo až moc poklidné tempo a stopáž jednoho dílu se vyšplhala na necelé 2 hodiny (!), takže na binge-watch na jedno sezení nedoporučuji, ale k odpočinku je to příjemná záležitost.

    • 21.12.2015  16:01

    Ona je šprtka, která se zamiluje do nejoblíbenějšího kluka na škole. On je rváč a flákač, který se zamiluje do nejkrásnější holky na škole. Jejich idolové ale tvoří pár. Hlavní hrdiny spojí putující chain letter, stanou se z nich ,,přátelé" a rozhodnou se vzájemně si vypomoc a pár rozdělit. Feelingem to připomíná na Tchaj-wanu mega populární You are the Apple of my Eye. Ačkoliv by se objektivně dalo říct, že ta romantika byla tentokrát over-the-top, mně osobně to nevadí. Ono je to celý tak příjemný, že to člověka zahřeje u srdíčka a po shlédnutí zanechá pocit spokojenosti. V tomhle žánru se prostě na Tchaj-wanu chytli, a když připočteme zahraniční distribuci, tak se Our Times stává nejvýdělečnějším tchajwanským snímkem všech dob.

    • 8.10.2015  01:15
    Yongpalyi (TV seriál) (2015)
    *****

    Seriál o člověku, s kterým si všichni vytíraj prdel a on se je stejně snaží všechny furt zachránit. Pohybujeme se v žánru, kde divák musí opustit realismus jako hodnotící kritérium a poddat se over-the-top motivům. Je to z pomsty stvořená absurdita plná intrik, rakovin, amnésií, předstíraných amnésií, ale herecky zvládnutá tak precizně, díky čemuž nespadne k sebeparodii. V tomhle jsou korejci prostě excelentní.

    • 29.9.2015  17:38
    Ashby (2015)
    ****

    Feel-good movie s příchutí Collateralu. Pokud v příštích letech bude někdo potřebovat obsadit do hlavní role sympatického a hezkého nerda, Nat Wolff je jasná volba. A proti tomu nic nemám. Emma Roberts neurazila, ale víc se hodí do rolí bitches. Je vidět, že tohle není její parketa. Mickey Rourke po letech podává upřímný výkon a pro jednou nehraje jak protivnej narcista. I když se pohybujeme v žánru, který obvykle nikoho neurazí, nedoporučila bych film každému. Na to sám sebe bere moc vážně, ale s trochou nadhledu je to příjemná podívaná. Jo, a Sarah Silverman jako obvykle mluví o vagínách.

    • 21.9.2015  23:48
    67. Emmy Awards (TV pořad) (2015)
    **

    Aneb jak mi akademici zase jednou zkazili moje dvě nejoblíbenější televizní hodiny v roce. Místo oslav geniality televizní produkce posledních let jsem musela sledovat: ospravedlnění opomíjení GoT v tu nejnemístnější dobu, ujišťování o antirasismu, přehnanou nostalgii, a v neposlední řadě, zase zazdění bohyně a Parks and Recreations. Už vůbec nemluvim o ignoraci ,,renesance" roku a jejího nejgeniálnějšího lidožrouta. Já už jim na to seru! A spoiler-montáž je to nejdementnější, co jsem v televizi za celej rok viděla! Tak nějak jsem to vydržela, protože Andy Samberg byla pro jednou příjemná volba, John Hamm (konečně!) a nevyhrála teda Modern Family.

    • 20.9.2015  20:19

    Fascinovalo mě, jak se celou dobu tvůrci snaží vyhýbat zaběhnutým klišé YA adaptací s motivem smrti, a to hlavně sebespoilerizací, aby to všechno následně popřeli a vyždímali z diváka potok bez špetky studu. Ale proč ne, naopak mě potěší jakákoliv hra s žánrovými konvencemi. Každého filmového fanouška potěší tuna filmových odkazů, ať už explicitních nebo skrytých. Líbila se mi do očí bijící hra s kamerou, která tady konečně nespoléhá na jednoduchou cestu found-footage. Z mé strany naprosté nadšení a euforie jak má být.

    • 17.8.2015  08:42
    Hannibal (TV seriál) (2013)
    *****

    Umění psychologie na plátně. Renesanční detektivka a naprostá delikatesa pro náročnějšího diváka.

    • 18.7.2015  05:59
    Méďa 2 (2015)
    *****

    Má to pár hluchých míst, ale nakonec to jako komedie funguje skvěle a já jsem se upřímně bavila. A proto tomu napálym plnou, než jsem přijdou ti artoví sráči a rozmrdaj tomu hodnocení. #fuckmarkymark

    • 22.6.2015  00:22
    Seumool (2015)
    *****

    Příběh, vtip a význam přesně dodržují konvence coming-of-age filmů, ale korejci tentokrát byli překvapivě explicitní. Nad průměr film zvedá naprosto vynikající úvodní trojice.

    • 18.5.2015  02:04

    Ach jo. Nemám ráda, když se tvůrci snaží dostat veškerý obsah mangy do filmu na úkor motivace postav. Všechno je natočeno stylem ,,honem, honem, ať toho tam narvat nejvíc stihnem". Navíc s japonskou teatrálností, která úplně zazdila korejskou mentalitu. Korejci se rozhodli pro styl, s kterým neumí pracovat a ve výsledku je to změť scén, z které divák nic nemá.

    • 2.5.2015  04:36
    Neutečeš (2014)
    ****

    S hodnocením jsem tentokrát hodně na rozpacích. Na jednu stranu mě strašně potěšilo, že film svého žánru není postaven na prvoplánových ohlušujících lekačkách, ale vytváří strach dlouhotrvajícím napětím. Nejsou to žádné rychlé střihy, ale opravdu to tam pomalu na diváka leze. A strašidelná scéna za denního světla se jen tak nevidí. Výborná atmosféra. Na druhou stranu to, co si tvůrci vybrali na formě, ubrali postavám na myšlení. Postavy se tam samozřejmě snaží vymyslet, jak se zbavit kletby cestou ,,nejmenšího zla", ale po x pokusech se doberou k řešení, které napadne 90% lidí hned na začátku filmu. Já nevim, jestli to měl být nějaký způsob uspokojení diváka, že je tak chytrej a napadlo ho to hned na začátku, ale mě to bohužel donutilo zase se jednou zvednout a mlátit hlavou o zeď. Řekla bych, že to vychází na průměr. Pak si ale vzpomenu na ty sexuálně explicitní výjevy. Ti bobři mě straší do teď.

    • 25.4.2015  18:52
    The DUFF (2015)
    ***

    High school popelka v nejmodernější verzi. Co si pod tím představujete, to dostanete.

    • 20.4.2015  05:18
    Gangnam 1970 (2015)
    ***

    Víc než autorská gangsterka mě, a podle hypu i celou Asii, zajímal přesun jedné z největších mezinárodních hvězd korejské televizní produkce na filmové plátno. Lee Min Ho nezklamal a i přesto, že to není zrovna role, ve které bych ho potřebovala vidět, ukázal, že je to opravdu herec hoden své slávy. Ale k filmu. Největším problémem je opravdu zbytečně přemrštěná stopáž. Cíle postav nejsou jasně uvedeny, motivace jejich chování chybí a divák tak ani nemůže říct, jestli se chovají racionálně. V druhé polovině filmu se narace uvede do pohybu, ale to už v tom má divák takový zmatek, že zapomene, jak spočítat 1+1. Trailer mě lákal na bojovou choreografii, ale dostala jsem jen pár scén o třech ranách ve třech záběrech. Hype byl velký, očekávání bylo velké, ale když jsem si na konci filmu vzpomněla, jak se sčítá, výsledek byl průměrný. A u snímku s takovým potenciálem přívlastek průměrný vyzní jako hanlivé slovo. Lee Min Ho byl tak jediný, kdo viděl světlo na konci tunelu. Jedna scéna mě potěšila a její dokonalá vizuální stránka mě zahřála u srdíčka (bitka na pohřbu). Kdyby mi ale někdo řekl, že jí natočil druhý štáb, tak by to dávalo větší smysl, než celý syžet filmu.

    • 1.4.2015  20:52
    Huangovi v Americe (TV seriál) (2015)
    ****

    Po dlouhé době konečně kvalitní sitcom na network TV. Dle situací a gagů je to úplně normální rodinný sitcom typu The Middle. Jiskru tomu dává rozdíl v kulturách, který občas způsobuje právě vtipné situace, do kterých se postavy dostávají. Stále jsou to ale taiwanci v Americe, takže neni třeba se bát nějakého kulturního šoku. A Constance Wu by teď měla být absolutně všude.

    • 25.3.2015  20:03
    OUTsideři (2014)
    ****

    Anorektička, obsedantně kompulzivní porucha a tourettův syndrom si vyrazí na výlet. Typická coming-of-age road movie, ale překvapivě opravdu vtipná.

    • 18.3.2015  07:27
    Mládí (2014)
    *****

    Čekala jsem příjemnou coming-of-age komedii a to jsem se opravdu spletla. 4 segmenty se společným tématem problémů mladých lidí v Koreji. Režiséři a herecké obsazení jsou převážně nováčci na scéně + idols (Dong-hae/Super Junior, Ji-hyun/4minute, Seung-hyun/F.T.Island), kteří byli obsazeni pro účely marketingu filmu. V 1. segmentu se úspěšný a oblíbený středoškolák vypořádává s drbem o sexuální nahrávce své přítelkyně, která je těhotná. Gradování zoufalství hlavního protagonisty zde skvěle podporuje kamera a vyvolává v divákovi pocit bezmoci. 2.segment ukazuje dva bývalé kamarády, kteří se po letech setkávají na společné dvoudenní cestě na vojnu. Jako jediný segment je odlehčen vtipem a pozitivně vykresluje na první pohled bezradnou situaci. Ve 3. segmentu se tři zloději zbavují důkazů po bankovní loupeži. Příběh tu trochu kazí koncept, kdy se divák nejméně vžívá do situace hlavních postav. Poslední segment zobrazuje dívčí násilí, šikanu a homosexualitu. Témata, která jsou v korejské kinematografii zobrazovaná minimálně, a kontroverzně tak uzavírá velice zajímavý a originální projekt.

    • 17.3.2015  06:34
    Gisooljadeul (2014)
    ****

    Film předkládá laciná vodítka k budování závěrečné půlhodinky, takže je to celé relativně předvídatelné. Na druhou stranu pravidla žánru heist movies se hezky dodržují a ve výsledku závěr potěší. Jediný problém je v opravdu minimálním vykreslení psychologie postav, ale bez vysokého očekávání se to dá odpustit. Pokud by ale někdo měl zájem o komplexnější snímek s motivem podvodu z minulého roku korejské produkce, tak doporučím Tazza: The Hidden Card.

    • 15.3.2015  21:52

    Příjemná romantická komedie, sympatické obsazení. Není to jenom cukr a vata, průběh filmu je osvěžující realita a ke konci jsem byla tak spokojená, že jsem tomu i ten závěr věřila.

    • 13.3.2015  06:31
    Jeboja (2014)
    ***

    Název filmu přesně vystihuje příběh. Bývalý pracovník vědeckého institutu s pomocí televizního producenta odhalí podvod s kmenovými buňkami. Dvě hodiny zvratů ve vidině vítězství na obou stranách. Místy kamera zajímavě podporuje naraci, ve výsledku průměrná řemeslná práce.

    • 18.2.2015  10:14

    Od 70. let do současnosti vypíchnou nejlepší erotické filmy, herci řeknou něco málo o průběhu natáčení, hvězdy současného porno průmyslu přihodí svůj názor. Nic víc, nic míň.

    • 18.2.2015  10:09

    Celou dobu si film hraje na rádoby osvěžující romantickou komedii, odsuzující zavedená klišé, aby vytvořil závěr, kde všechno odsouzené použije. Nemám ráda filmy, který si na něco hrajou. A když už do filmu obsadim Aubrey Plazu, tak bych jí taky využila a nenechala jí sedět v koutě. Jediný plus, jako fanouška korejských dramat mě potěšila ta ,,teorie sexu" v nich.

    • 1.2.2015  19:18
    Empire (TV seriál) (2015)
    ****

    Poutavý pohled na chod hudebního impéria. Taraji je tu trochu jak nevymáchaná huba, ale sedí tam perfektně. Hudbu produkuje Timbaland, tak aspoň je zase jednou k užitku.

    • 25.10.2014  21:25
    Selfie (TV seriál) (2014)
    ****

    Nejlepší sitcom sezony. Cute.

    • 4.10.2014  22:02
    Od A do Z (TV seriál) (2014)
    ***

    Potenciál a místo na obrazovce seriál určitě má. Seriál stojí jako rozprava o vztahu, která si nehraje na sitcom ani na drama, ale přizná, kdo vlastně je. Nic a vše. Není sestaven ani podle jednoho ze dvou možných seriálových vzorců pro úspěch: vtip jednou za 4 sekundy + multikamera vs. nečekaný zvrat každou epizodu. A toto ozvláštnění já mile ráda uvítám. Teď už jenom záleží jestli se takto sám utáhne. 3 věci ale mohu zhodnotit už teď: 1) Vypravěč tomu dává skvělou až pohádkovou atmosféru jako tomu bývalo u Pushing Daisies, 2) Ben Feldman je sympatický v každé roli, a to je přesně to, na čem seriál staví. Na sympatičnosti. 3) Na druhou stranu Cristin Milioti bude největší problém, protože základní vlastnost - cynismus, na které je postavená celá její postava, jí nemůže nikdy nikdo uvěřit a já nemůžu uvěřit, že její obsazení někdo viděl jako dobrý nápad (což nemyslím zle proti samotné herečce, jen proti špatnému castingu).

    • 30.9.2014  18:39

    Originální pohled na "one night stands". Jenom škoda, že filmu ke konci začal docházet dech a tak sklouzl k typické klišé romantice. Potenciál byl rozhodně větší.

    • 27.9.2014  14:39
    Vražedná práva (TV seriál) (2014)
    ****

    Vysoce komplexní konstrukce narace a přitom jednoduchý a osvědčený způsob tvorby seriálu pro všechny divácké kategorie. Ještě víc bych seriál ocenila na kabelovce, kde by mi tak často necpali flashbacky věcí již viděných, abych pochopila souvislosti. Já bych si ráda namáhala mozek ještě víc. Jinak postavy dobře napsané. Ačkoliv s NY Times nesouhlasím jako spousta dalších, v jednom měla Stanley pravdu. Viola Davis je nová Olivia Pope a Shonda Rhimes opravdu má svůj modus operandi. Ale proč ne. Víc mě ale asi bude zajímat Alfred Enoch.

    • 24.9.2014  17:29
    Gotham (TV seriál) (2014)

    Skvělá atmosféra a Ben McKenzie konečně dostal výraznější roli od O.C. Pilot představuje hodně postav, což může být ze začátku zmatečné, na druhou stranu láká skalní fanoušky na to, co všechno je čeká. Největší problém vidím v občas nestatické kameře. V době 2nd golden age of TV je spousta kvalitních seriálů a tvůrci se snaží odlišit různými způsoby. Poslední dobou využívají vizuálního ozvláštnění pomocí kamerových motivů z filmového plátna. To, co ale fungovalo v True Detective jako televizní inovace z rukou autorského režiséra, tady působí odfláknutě, prvoplánově a zbytečně zároveň. Potenciál tu rozhodně je. Pilot 80%.

    • 22.9.2014  12:05

    Od začátku do konce se odehrává nepřetržitá akce, která nenechá diváka vydechnout. Film spoléhá na budování napětí pomocí vršení otázek, které možná až moc často nejsou zodpovězeny. Předlohu jsem četla a tak vím, že i přesto se tvůrci snažili přijít alespoň s nějakými odpovědmi vypůjčením motivů s další knihy. A stejně divák odchází z kina úplně zmaten. Ale proč ne. Film funguje skvěle díky hercům, kteří jsou uvěřitelní. Dylan O´Brien je vycházející hvězda, protože si nedokážu představit, že by někdo jiný dokázal tak věrohodně ukázat strach a bezradnost hlavní postavy. Respektive z této generace herců hrajících podobné role, kterých je teď všude hafo a ve výsledku fungují obvykle jen jako lákadlo pro oči. Monstra jsou skvěle graficky vytvořena, bludiště obrovské a zároveň klaustrofobní a to všechno s relativně malým rozpočtem. I přes malé promo si film vede dobře a určitě se udrží díky ,,word of mouth" marketingu, na který tvůrci očividně spoléhají. Není to dokonalé, má to spoustu chyb, ale v rámci žánru ,,young-adult book adaptations", s kterými se poslední dobou roztrhl pytel, je Maze Runner v popředí a já jenom tleskám.

    • 10.9.2014  06:07
    Kelly & Cal (2014)
    ***

    Problém snímku je, že se od samého začátku tváří jako feel-good indie žánrovka. Naláká vás, drží vás, navazuje pohodu, aby v samém závěru přehodnotil, jakou cestou se vlastně chce ubírat. Naprosto zbytečná komplikace děje.

    • 28.8.2014  09:36
    66. Emmy Awards (TV pořad) (2014)
    *****

    Kvalita udílení Oscarů a Glóbů každý rok klesá. U Emmy je tomu přesně naopak. Skvělý úvodní monolog Setha Meyerse (proč jsou Emmy po dlouhé době v pondělí a proč seriáloví tvůrci zabíjejí hlavní postavy). Modern Family je už trochu ohraná a Breaking Bad jsme všichni čekali, ale ostatní ceny nejsou tak předvídatelné a potěšilo mě vítězství Benedicta a Martina za Sherlocka (už bylo na čase). Celá show hlavně odcejpá, rozdává se jedna cena za druhou a žádná nekonečná hudební čísla. A když už přijde hudební číslo, tak se drží konceptu. Nakonec mě jako perlička potěšil segment v ulicích (protože američani "don't give a shit about Emmys"). Emmy jsou prostě pro seriálové fanoušky největší nocí roku a taky to tak vypadá.

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace