Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Horor

Recenze (54)

plakát

Utajený (2005) 

Velice často se říká, že mezi uměním a odpadem je tenká čára a u Caché to bude zřejmě platit dvojnásob. Poslední dobou jsem sledoval přespříliš amerických sraček a zapomněl, co je to výborný evropský film. Z Caché, taky vlivem toho, že jde o film ze současnosti a Hanekeho přičiněním ta realističnost přímo sála. Při záběrech z besedy u Georgovy rodiny sedíte najednou s nimi, při záběrech z ulice jdete po chodníku. Možná jsem hodně zaujatý, ale když si vzpomenu brilantně napsanou Auteuilovu postavu, na skvělé herecké výkony (které jsou u konkrétně u Caché nutností) a bezprostřednost nemůžu nedat pět hvězdiček. Chladný, vysoustružený, civilní. Na konci nepotečou slzičky, nebude jásání, ani radost, ale znepokojení. Věk má veliký vliv na to, jestli se bude Caché líbit nebo ne. Umění nebo sračka. Hmm, volím umění........a to bez váhání:-)

plakát

Vybíjená (2004) 

Co dodat k filmu, který končí hláškou FUCKING CHUCK NORRIS?!

plakát

Rytíři ze Šanghaje (2003) 

Ideální oddychovka. Wilson a Jackie Chan opět hrají charakterově opačné postavy a to je podklad pro dobrou zábavu. Owen Wilson ze sebe chrlí jednu cynickou hlášku za druhou a Jackie Chan svou "naivností" a skvělými, až baletními souboji doplňuje dvojici. Přes nedostatky v ději, které mnozí opominou se nabízí ideální oddychový filmeček.

plakát

Texaský masakr motorovou pilou (2003) 

Nebudu porovnávat se starší verzí. Musím tvůrce filmu pochválit a to hlavně kvůli jedné věci - podařilo se jim šokovat mě (a to dost). To je fakt, že Masakr hodnotím tak kladně. Kdyby nebylo toho, dostal by ode mě **. Jestli jsem se u toho bál, jesti to bylo komerční, atd. v tomto případě dávám stranou.

plakát

Poslední pokušení Krista (1988) 

Last temptation nelze jinak než zařadit mezi ty největší díla kinematografie. Dovedu si představit, jak těžké muselo být pro Scorseseho realizaci filmu prosadit, ale stálo to za to. Poslední pokušení Krista klade tolik otázek a nutí k zamyšlení jako žádný jiný film, který jsem viděl. Ta působnost na city a rozum bez nějakého kýče nebo sentimetality je ohromující. Přitom se film nijak nerouhá a nikdo nemá právo jej proto zatracovat! Pokud je člověk alespoň trochu vnímavý, toto dílo mu vyrazí dech!

plakát

Master & Commander: Odvrácená strana světa (2003) 

Peter Weir rozhodně není režisér, kterého bychom mohli zaškatulkovat podle výběru žánrů nebo dokonce herců. I historického filmu o námořních bitvách se zhostil velmi dobře. Přestože by si člověk na první pohled mohl myslet, že se jedná o další z hollywoodských "pásových výrobků", není to tak. Nejedná se o spektákl, kde je devadesát procent filmu věnovaných nákladným efektům bitev. Master and Commander pojímá "malou" událost v dějinách a pokud by zůstal na příliš obecné rovině, filmu by to jistě uškodilo. Charakteristika postav je zastoupená v dostatečné míře, ale jestě více se Weir soustředil na pocity jednotlivých členů posádky, či celého mužstva. Přitom nespadl do zbytečné sentimentality a kladl důraz také na realističnost. Koření bitev samozřejmě nechybí a nominaci na Oscara za kameru nedostal film pro nic za nic. Master and Commander je podívaná, která stojí za to...

plakát

Yojimbo (1961) 

I zde je vidět, že v byl Kurosawa bezesporu výtečný filmový umělec. Na počátku je zdánlivě jednoduchá zápletka, která se postupně, bez nějaké křečovitosti rozvrstvuje. Očividně si Kurosawa nedělal hlavu s nějakou obšírnější typizací postav. Snad jen hlavní postava - samuraj, který ztratil pána, zdánlivě bezcitný a prospěchářský zavítá do města, kde probíhá souboj o nadvládu. Potom rozehrává hru, když vychytrale zasahuje do konfliktu tak, aby mu to co nejvíc vyneslo. Kurosawův dvorní herec Toshiro Mifune podal výborný výkon a dokonale padl do role. Zvuková, dekorační a v neposlední řadě kameramanská práce byla výborná. Režisér zvládl souboje lépe než u Sedmi samurajů, kde bylo hodně okaté sekání a bodání mimo postavy.

plakát

Švindlíři (2003) 

Film měl rozhodně na víc. Těžko říci, jestli Scott vycházel ze špatného scénáře nebo si film zkazil sám. Cage rozhodně zahrál skvěle. Pokud jsem se něčemu zasmál, pak to bylo chování jeho postavy. Děj, který se rozvíjel celkem slušně byl bohužel zmršený na konci, kdy Scott obrátil všechno, co bylo naruby. Je to riziko, dělat tak násilné změny a u většiny případů se stane, že v divákovi to zanechá na konci stopy zklamání.

plakát

Zloději času (1981) 

Gilliamova pohádka s kombinací jemného neškodného humoru s nepatrným nádechem humoru Monty Pythonovského. Myslím si, že tohle dílko charakterizuje Terryho jako takového asi nejlépe. On sám o sobě často říká, že je pořád uvnitř malým klukem-snílkem. Gilliam rozehrává bitvu dobra a zla, která stojím na pozadí zdánlivě ukradnuté mapy časových trhlin. Malý klučina, jehož rodiče, materiálně založení nechápou a ani se nestarají o jeho zapálení pro historii a dějiny. Z každodenního stereotypu ho vytrhnou malí zlodějíčci, kteří dříve působili jako pomocníci Nejvyšší bytosti (což je samozřejmě bůh). Tito malí trpaslíci si ho vezmou do party a společně s ním se vydávají do různých období lidské historie, aby mohli loupit vzácnosti. Po cestách je potkávají různé patálie ať už s Napoleonem, Robinem Hoodem nebo s nějakými jinými, více, či méně pohádkovými postavami. Ve skrytu zůstává zlý čaroděj a jeho přiblblí, legrační pohůnci. Využije chamtivosti malých šotků a přiláká je do své pevnosti. Po získání mapy následuje útěk party z vězení a závěrečný souboj dobra a zla. Nastává slušná eskalace událostí na závěr včetně chlapcova návratu do "své doby". Režisér spojil odlechčenost pohádkového tématu pěknou kamerou a velmi dobrými dekoracemi a efekty (na svou dobu určitě). Fanoušci Monty Pythonů si také přijdou na své s epizodními roličkami Michaela Palina a Johna Cleese. Opravdu příjemný, nevinný filmeček od bývalého Monty Pythonysty.

Ovládací panel
3 body