Kaka

Kaka

Zdeněk Oborník

okres Kladno

homepage

137 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
    • 27.3.2017  21:37
    Moon (2009)
    ***

    Dystopická scifi paranoia, která prazvláštním způsobem využívá laciná kulisy měsíce, technické miniatury, při kterých se vracíme o 15 let zpět v čase, i one man show Sama Rockwella. Je to ponuré, temné a depresivní. Scénáristicky však poměrně vitální bez zbytečných berliček. Otevřený konec nevadí, daleko horší je nevyvážené tempo a malý rozpočet, který film posílá v rámci scifi bohužel do lehce béčkových vod.

    • 26.3.2017  19:09

    Vytýkat lehce kýčovité a klišoidní látce že je plná klišé je asi to samé, jako pozastavovat se nad tím, že je v akčním filmu přehršel akce. Takže názory těch pár hnidopichů, co to budou hodnotit vlažně brát s rezervou. Obečně vzato je to přesně ten film, který se bude líbit mase. Ne proto, že je vlezdoprdelkovský, jako některé starší kousky Rona Howarda, ale právě proto, že tématika a postery na to přesně vypadaly a přesto se to podařilo vcelku sofistikovaně obejít. Tedy samozřejmě, je to film plný správňáckých osobností a velkorysých gest, kde na konci nemůže být nic jiného než pozitivní vyústění, ale s tímhle člověk počítá už z traileru. S čím však nikoliv, je niterná, osobitá a neskutečně svěží konfrontace černých žen s bílými muži v době utlačování a rasové segregace. Co nečeká je spoustu mrštných dialogů a mraky emocí. A nečeká ani tak skvělé ženské herecké trio, které doplňuje Costner se svým světáckým "Man of Steel" typem role, ostatně takhle ho máme všichni rádi. Ty nominace jsou pochopitelné, protože ani jednou jedinkrát to nesklouzne do přehnaného sentimentu a přesto je mnohdy dobré mít po ruce kapesník. Jediná výtka tak směruje možná ke zbytečně doslovnému scénáři, který z Hidden Figures dělá ve finále jen ty figures.

    • 25.3.2017  19:05

    Instantní romantika plná tradičních tvůrčích klišé a všedních keců. Snaha navázat na úspěch The Notebook je přímo do očí bijící. To by si ovšem pání tvůrci museli vybrat např. jiného herce než Channinga Tatuma, jehož kreace je jedna z těch horších. Celkově průměr, originalita 0. Čest zachraňuje kromě stabilní Rachel ještě Jessica Lange a Sam Neil.

    • 20.3.2017  21:51
    Patriots Day (2016)
    ****

    Dobře uchopený styl vyprávění. Seznamovačka s hlavními hrdiny a zároveň vysvětlení koncepce dějového spletence, klíčová událost bombového útoku a postupně se utahující smyčka. Něco podobného velmi zdatně fungovalo například v Zero Dark Thirty s tím rozdílem. že byl lépe dramaturgicky vybalancovaný. V Patriots Day je spousta patetického balastu v podobě výpovědi skutečných svědků události a různá moudra hlavních hrdinů, která nejsou příliš na místě a když, tak jsou prostě nešikovně uchopené. Pomine-li divák tedy tento neduh a fakt, že si z celého filmu krade dobrých 10-20 minut, nelze se neudivovat nad tím, jak má Berg v malíčku akci a dynamiku akčích pasáží, protože jeho přestřelka v ulících je frenetická, těkavá a přitom neskutečně syrová a přehledná. Zároveň scéna, za kterou měly idealně naběhnout závěrečné titulky. Kdyby uměl pracovat s postavami a s gradací příběhu tak jako Michael Mann, tak si všichni pískáme, protože by to byl plný počet.

    • 19.3.2017  19:29

    Chaos a bordel se stále stejně atraktivní Kate Beckinsale, která bohužel nemá co hrát, takže pouze dobře vypadá. Lokality Prahy potěší každého domorodce, ale nic moc z toho tvůrci kromě samoúčelného zabírání panoramat města a Hluboké nevytěžili. O atmosféře a gradaci děje nemůže být příliš řeč a celé je to značně nudné a opakující se ve stále stejných vzorcích intrik a zvratů. Pevně doufám, že je to poslední díl série, protože stále marně hledám tu originální a tak trochu matrixovskou stylizaci z jedničky.

    • 19.3.2017  00:19

    Kong je velký, King Kong 2005 byl velkolepý. Slova jsou to velmi podobná, avšak z filmařské perspektivy naprosto vzdálená. Jakcson točil z lásky k látce, Roberts točí to, co nejvíc rajcuje současný mainstream. Hlavně drajv, dynamiku, nápaditost všech možných monster a skvěle nasnímané fighty. Scénář bohužel vycucaný z prstu a nebýt neskutečně vymazleného vizuálu a fajn sedmdesétkové atmošky se starými hudebními peckami, bylo by to i pomalé a málo zábavné. Brie Larson je tu jen kvůli kukuči a herecký ansámbl zachraňuje dokonalý John C. Reilly. O 10 procent lepší trikové eskapády nestačí k přebití o 50 procent lepšího přístupu k tématice předchůdce. Je zároveň k zamyšlení, že jediné emoce vyvolají závěrečné titulky.

    • 14.3.2017  22:31

    Limonáda s pár solidně načrtnutými životními pravdami, ale v odlehčeném duchu bez přiítlaku na pilu. Vzhledem k hereckému ansámblu, který je bez nadsázky pohádkový, docela promarněná šance natočit stylovou vztahovku ala Closer, potažmo černohumornou společenskou satiru ve stylu pozdních Allanovek. Tohle osciluje přesně mezitím. Výraznější rukopis ale budete hledat marně.

    • 13.3.2017  00:40

    Zlatá doba nabíhajících eRkových vztahovek, které umně oscilují mezi odlehčenou komedií a na úrovni podanou dramatickou zapletkou. Jsou štiplavější, víc jdou pod kůži a umí být velmi bezprostřední, až improvizační. Karty jsou rozdané celkem jasně a je i v podstatě rozhodnuto o tom, jak to celé dopadne. Nejzajímavější ale je právě ta cesta od A do Z. Chemie mezi Hathaway a Gyllenhaalem pozoruhodná. Zwick překvapil výběrem žánru a ještě více mrštností a uvědomělostí jeho zpracování.

    • 7.3.2017  22:05
    Jeden den (2011)
    ****

    Hluboký příběh, z jehož filmové podoby až moc čiší síla zpracování knížní předlohy a příliš málo se otevírá jakožto filmové médium. Tedy až moc doslovný film, jehož tempo je značně nevyrovnané, motivace uvěřitelné a emoce naprosto přesvědčivé. Strhující hlavní herecké duo, nejvíce pak Anne Hathaway, která si otevřela dveře mezi elitu.

    • 6.3.2017  20:25
    Fences (2016)
    ***

    Jestli tohle mělo být plnokrevné vrstevnaté drama, tak selhává především v nevyváženém tempu, otřesně dlouhé stopáži a faktu, že x scén by mohlo být přestříhaných do kratších segmentů, protože občas je to očistec. Pokud na to bude ale divák nahlížet jako na niternou výpoveď Denzela Washingtona o slovech, gestech a emocích, které mohly a nemusely být v jeho vlastním životě (resp. dětství), pak přece jen film nabírá trochu jinou váhu a výpovědní hodnotu. Washington přes všechnu tu slovní vatu a zbytečnost některých scén poměrně obšírně pojednává, či alespoň ve zkratkách naráží na poválečnou rasovou problematiku, návyky a fungování otce despoty, problémy týkající se alkoholismu, velmi silně zabředává do tématu rodinné integrity a vůbec smyslu manželského svazku jako takového a to pěkně prosím dosti nadčasovou scénáristickou formou. Nehodnotí, nekáže, pouze ukazuje a je na každém, co si z toho odnese. A těch myšlenek je vcelku dost. Jestli tohle bylo točené kvůli Oscarům, tak je to špatně. Jestli byl tohle film Denzela, a nemyslím to tak, že je v kolonce herec, nebo režisér, tak potom je to osobní satisfakce a OK.

    • 4.3.2017  23:19
    Pasažéři (2016)
    ***

    Vesmírná romantika kde je málo vesmíru a hodně romantiky, která je mnohdy dost na sílu a mimo mísu, hlavně aby byla. Bohužel celá zápletka kolem vesmírné lodě je velmi jednoduchá a jen jakési pojivo v koncepci příběhu o vztahu a životě páru v raketě. Není to špatné, výpravou impozantní, plné neonů a cutting-edge hračiček, alepod vycizelovaným kabátkem je to prachobyčejná, vcelku nezáživná vztahovka.

    • 3.3.2017  22:27

    Jediný X-Men, který dostal to, co všem předchozím chybělo. Přesah syrové reality a smrtelnosti. Je to zároveň první film ve kterém divák hned od začátku dost vehementně tuší, že se ne všechny postavy dožijí konce, ale primárně půjde o to, zda si konec zaslouží důstojný, či nikoliv. S dalšími superlativy bych šetřil. Rko je fajn, akce je přehledná a řádně krvavá, nechybí pár skvělých scénáristických nápadů, ani dobrá odlehčující vata ve stylu hašteření hlavních protagonistů. Logan nabízí nemilosrdný pohled na naše oblíbené hrdiny a tenhle letargiký šok způsobuje extrémně vysoké hodnocení. Je to povedené, ale na devadesátku hodnocení je to příliš málo vrstevnatý film, který pojednává o příliš málo věcech. Je to v podstatě "jen" road movie o hledání sebe sama, potažmo nepoznaného tepla domova. Drápy určitě nedělají rozdíl čisté třídy.

    • 26.2.2017  15:59
    John Wick 2 (2017)
    ****

    Jednička byla fajn, ale Stahelski v ní kaskadéra nezapřel a některé elementární prvky tam chyběly. Dvojka je lepší. Mužná, hmatatelně surová a tvrdá, zároveň natočená relativně za pakatel a přitom stylová, jako televizní reklama na nový model Mercedesu. Scény v Itálii, nebo ve skleněném bludišti hovoří za vše. Funguje to i jako plnohodnotný akční film, jehož mytologie je oproti prvnímu dílu level up, děj je vrstevnatější a přestřelky ještě šťavnatější. Vůbec akce jako taková je prvek, který je dotažen k dokonalosti. Málokde uvidíte taková komba, tolik střelby a hlavně tak neskutečně přehledně, a chlapsky silově natočené bojové scény. Mnohdy bez střihu a úhybu kamery. Je tedy jasné, že Reeves se nadřel, ale hlavně že tím žije a zbožňuje to. Herecky téměř bez výhrad rovnoměrně rozvržené. Super štěky Franca Nera, Stormera, Fishburna. Božský Common v roli tvrdého bodyguarda. Vůbec bitky mezi Wickem a Commonem byly jedny z nejlepších co kdy kdo natočil. Konkurovat tomu může snad jen Raid. Jestli to takhle bude bobtnat dál, máme se ve trojce na co těšit.

    • 19.2.2017  21:11

    Asi potřebuju trochu něco víc, než jen sledovat hodinu a půl loudavý život kočovníků v UK se vším co k tomu patří, včetně krádeží, vydírání apod. Je to sice famózně syrové a Fassbender s Gleesonem jsou čistokrevní božani, jenomže skoro nic se tam neděje. Hlavní hrdina v podstatě hodinu a půl přemíta zda "to" udělat, či nikoliv. A tam to taky končí.

    • 19.2.2017  00:33

    Chvíli to vypadá jako advanced verze Batman Begins, následuje jistojisté Inception 2 a končí to hodně rozpačitě, jako každá komiksovka od Marvela. Tedy prozatimní záchranou světa (minimálně do druhého dílu). Palec nahoru, že se tentokrát neničí mrakodrapy, nebo rovnou celá města a jde se na to chytře, přes nenucený humor. Nelze nepochválit rovněž casting a dynamickou hudbu Giacchina, který tyhle rychlé kompozice už párkrát předtím docela úspěšně trénoval. Nejšťavnatější je však rozhodně postava Benedicta Cumberbatche. Tedy nemyslím tu lehce klišoidní proměnu na spasitele, ale především v první polovině je jeho arogantní a sebestředný doktor velmi zábavný a výživný. Alternativní, odlehčený, méně militantní přírůstek do komiksového universa. O něco podobného se už pokusil Ant Man.

    • 16.2.2017  00:52

    Allen točí pořád to samé, ale stále více opojněji a vyzrále a ve stále více vycizelovaném formálním kabátu. Další přesná a dokonale trefené vztahovka z dob 30-40 let v neodolatelném lesku zašlé slávy dávných párty kabaretů, kudrlinek a noblesy tehdejší smetánky. Film, který má tím větší sílu, čím vícekrát se v jednotlivých vztahových a emocionálních rozloženích hlavních hrdinů najdete. Jednou se na Woodyho bude hodně vzpomínat, jelikož dokázal extrahovat kupu věcí ze života a položit to do filmu s noblesou a nadhledem, zároveň však krystalicky čistou pravdou jako málokterý filmař. A to vše originálním a typicky svérázným způsobem, který se mu stal vlastní a aplikuje ho jako svůj typický trendy trademark.

    • 10.2.2017  00:34
    Dredd (2012)
    ***

    Formální stylizací odvážné a sebevědomé béčko, které je dobře herecky obsazené, dostatečně přímočaré, s jednoduchým dějovým náčrtem. Zdolávání pater megabudovy ala The Raid, akorát že po americku, je v akčním žánru vděčná variace. A když si říkáte že je konec, tak na vás nenápadně zamrká odkaz na Blade Runner.

    • 6.2.2017  22:21
    100 Streets (2016)
    ***

    Několik dějových linií nezávisle na sobě jdoucích, které se v osudové okamžiky zdánlivě náhodou protnou. Kolikrát to tu už bylo ? U 21 Gramů to začlo a přes všchny další napodobeniny a romantické filmy z velkoměst to pokračuje. Tady je místo USA Londýn, místo alternative snílků a filozofů tu Idris Elba s Gemmou hrajou typickou high society a ač by se zdálo, že tihle dva budou dominovat, nakonec je jejich příběh ten nejméně výživný a to je škoda, protože víceménně patří mezi hereckou první třídu, nebo alespoň širší špici. Nemá to špatné momenty, má to emoce a pár dojemných, nebo alespoň napínavých scén, bohužel je to však scénáristicky chudé a nezáživné.

    • 4.2.2017  23:04

    S nadsázkou a ve velkých uvozovkách Nocturnal Animals pro nižší střední, potažmo venkovany. Pomalý, tklivý a bolestivý film (v duchu Eastwoodovek), který rozehrává několik dějových rovin a dává na odiv bolestivé životní události a rozhodnutí, potažmo nemožnost vyrovnat se s nimi, avšak je více polopatický a jednodušeji čitelný. Nejzajímavější na celém snímku je, že je paradoxně tak přímý a nefilmový. Protože půlka scén je úplně bez hudby a s takovou dávkou autenticity a energie, že to působí jako kdyby ten příběh žil váš soused od vedle. Bez pochyby filmová událost, jen ne asi úplně pro každého a určitě bude muset ještě trochu uzrát. Pro filmové vědátory ovšem zřejmě blaho.

    • 3.2.2017  19:39

    Hozená rukavice americkým a britským mnohdy extrémně přeškrobeným aristokratickým cajdákům z dob minulých. Sice se nevyhnete asi tak dvaceti záběrům, kdy se proti sobě stříhají zadumané dvacetivteřinové pohledy dvou hlavních postav, ale naštěstí toho není tolik. Zda dříve šlechta skutečně praktikovala takovouto řeč těla těžko říci, avšak pro divákovu pozornost je to věc krajně negativní. Na Royal Affair je velmi brzy čitelný evropský režijní rukopis. Je to svěží, kostýmy a výpravou přiměřeně okázalá podívaná, jejíž tempo je lineárně stupňované tak, jak se stopáž chýli ke konci. Posledních pět minut je režisérsky čistá magie a příběh o falešném obvinění člena dvoru dostává fantastické obrátky a skoro až tragédii gigantických rozměrů. Dějiny Dánska moc známé nejsou, ale po tomhle filmu máte chuť hltat je od A do Z. Zde zřejmě objeven neuvěřitelný talent Alicie Vikander. Ještě tu není na 100 procent, jako například v Danish Girl, nebo v The Light Between The Oceans, ale ten potenciál nelze přehlédnout.

    • 1.2.2017  21:02

    Srandovní báchorka, kterou natočil francouz v lehce britském stylu s atypickou plejádou herců. Napůl krimi, napůl komedie s notnou dávkou černého humoru. Everybody betrays everybody, akorát že velmi nestylově a v loosers provedení. Že tenhle počin nastartoval kariéru Alice Eve je asi každému jasné, ale že si to tady tak neskutečně užívá už být nemusí. Přece jen o malinko více, než její kolegové.

    • 29.1.2017  22:31
    Rozpolcený (2016)
    ***

    Říká se, že tímhle filmem je Shyamalan zpět. Ja mám však pocit, že nikdy tak úplně neodešel. Točí až na výjimky stále stejné věci. Duchařiny, nebo minimálně thrillery, mnohdy s napřirozenými prvky, kde hlavní prim hraje 90 procent délky filmu kristalizující pointa, která na konci více či ménně šokuje. Když se ale jednou nastaví pravidla, je dobré se jich držet. A tak když se celý snímek nese v podtónu reality fyzikálních zákonů současného světa, je dobré se jich držet celou stopáž. Protože ten závěrečný game-changer mne vyloženě iritoval. A je to jeden z důvodů, proč propadlo třeba Now You See Me, které svými digitálními trikovými eskapádami nejednoho filmového fandu nasralo. Snad alespoň McAvoy dostale nějakou cenu za jeho výkon, byl totiž bravurní !

    • 29.1.2017  00:50

    Norský nováček se velké produkce skutečně nebojí. Nabrnkne dobře vypadající herce, do toho udělá pár gore záběrů a kamerových fines jako z 3x tak drahého a mnohem více nabubřelého Van Helsinga a jedeme. 90 minut nonstop srandy a zábavy, aneb Jeníček a Mařenka pro dospělé a milovníky alternative přistupu ke klasice. Jasně, je to hovadina jako blázen, ale rukopis a odhodlání tvůrců je velmi symaptické.

    • 29.1.2017  00:40
    Spojenci (2016)
    ****

    Emocionálně přece jen trochu chladná story, která se paradoxně hlavne z počátku rozjíždí docela pomalu, ovšem Zemeckis si po zpackaném Muži na laně přece jen napravuje svoji reputaci, jelikož Allied možná nefungují tak dobře jako romantické drama, ale určitě fungují jako špionážní film z druhé světové. Pitt samozřejmě, jak už to posledních 10 let býva, patřičně boží a Marion tradičně už podle očního kontaktu správně nevyzpytatelná. Není to ukázková hitovka, ale je to filmařina od tvůrce, který málokdy dokáže natočit opravdu špatně. Má to všechny klasické řežijní rámce které splňují nejménně standard a do toho naprosto opulentní formu s minimálně třemi "over-the-top" natočenými sekvencemi a krásně stylizované Maroko za hudby Silvestriho.

    • 27.1.2017  00:20

    Prequel k Americké kráse. Citlivě natočené, mnohdy velmi uvedomělé, ale tohle adolescentní poflakování přes všechnu svojí pod kůži jdoucí atmosféru nebaví zdaleka tolik, jako o dva roky starší a dospělejší bratříček.

    • 26.1.2017  00:14

    Usměvavé vyprávění příběhu ze života, kde se Reiner, narozdíl od drtivé většiny americké produkce fokusující se na výměny životních mouder dospěláků, ve Flipped soustředí na ZŠ. Má to své neochvějné kouzlo a punc melancholické nostalgie, navíc atypicky okořeněnou prkenými šedesátými roky plné předsudků a zaběhlých šablon. Rychle to uteklo a bylo to velmi zábavné.

    • 24.1.2017  21:09

    Vojenská rétorika, kterou nám sprostředkovává Gavin Hood je jasná, chytlavá a přehledná. Těžko spekulovat do jaké míry opravdová a realistická. Fakt je ale ten, že tempo to má a gradaci děje jakbysmet. Nebýt klišoidního prvku v polovině filmu, jednalo by se o solidní špiónské drámo, kde se propojuje pár zajímavých atribut. Jednak technologické hračičky všeho druhu, ale i politicko/právní rovina a sonda do pravomocí politických špiček. Ríckman famózní, alevi Helen Mirren, překvapivě v roli tvrďačky, je fajn. Potěšil i fakt, že se šlo na věc a jen se nekecalo.

    • 21.1.2017  22:26

    Po patnácti letech bych čekal daleko markantnější evoluční obměnu než které se mi dostalo. Dnes už většina velkých studií produkujících mainstream akčních hrdinů ví, že v partě se to lépe táhne a diváky to baví. S tímhle nápadem přišel i další XXX a nutno říct, že polovina členů skvadry je zajímavějších, než samotný alfasamec, který sem tam něco zahláškuje, jednou dvakrát se porve a to je asi tak všechno. Východňáci Jaa a Yen nemají příliš prostor vyniknout díky zbrklému střihu a zmatečnosti akčních scén a holkám to sice proklatě sekne, ale to střílení jim tak úplně nesedí. Jsme ochotni ohnout žánrová měřítka a mantinely. Víte ještě než si to pustíte, že to bude no brain jak blázen, ale že to bude takováhle pitomina a ještě k tomu zle natočená, to čeká asi opravdu málokdo.

    • 20.1.2017  21:00
    Zulu (2013)
    ***

    Odvážný počit Frantíků, kteří si drží své typické trademarky tvrdé, syrové a přímé kriminálky a nebojí se občas i trochu experimentovat (exotická JAR). Místy velmi tvrdý a explicitní blood fest, který je ale bohužel zábavný především svojí formou a stylem, potažmo pak hereckými výkony. Scénář je příliš jednoduchý a obyčejný. Potěší překvapivě sehraná dvojice Whitaker/Bloom. Specielně druhý jmenovaný vytváří svojí postavou věčně nalitého a ucamraného poldy pravý opak své dosavadní herecké kariéře a mám pocit, že si to docela užíval.

    • 16.1.2017  22:01

    Transplantace organů jinak, s prvky ulítlého Trainspottingu. Tedy film plný divných kreatur, undergroundového Londýna a atypické lovestory. Ne že by to nebylo originální, ale není na tom moc co obdivovat.

<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace