Kaka

Kaka

Zdeněk Oborník

okres Kladno

homepage

138 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
    • 16.1.2017  22:01

    Transplantace organů jinak, s prvky ulítlého Trainspottingu. Tedy film plný divných kreatur, undergroundového Londýna a atypické lovestory. Ne že by to nebylo originální, ale není na tom moc co obdivovat.

    • 14.1.2017  23:06

    To, čeho jsem se nejvíc bál, se stalo realitou. Chcete sledovat drsnou gangsterku o pomstě a místo toho se strachem v očích čekáte, kdy za rohem vyskočí vyšňořený Gatsby v nějakém opulentním kamerovém náletu. Natolik "krásný" Live By Night, v tomto případě bohužel, je. S citem pro obrazovou kompozici, až na výjimky dobře zahraný, s několika skvostnými rolemi, které dostaly zatraceně málo místa (Gleeson, Cooper). Bohužel ale tématicky je to snímek, který načančaný být nemá. Kór když hned na začátku dostanete živelnou akci ala Public Enemies. Je to přece jen drsný příběh z drsné a nemilosrdné doby. Žádná plakátová reminiscence na zlaté 30. roky smetánky. A to je přesně ten bod, kde to Affleck zvoral, ruku v ruce se scénářem. Ukázal dvacátá léta s poetikou, v oparu nostalgie které se nehodily. Chtělo to pochybné podniky, přízemní charaketry, dobové vypalovačky a špinavé ulice. Přesně tak, jak to máme rádi jinde. Pořád ale platí, že Affleck má talent na řežii a umí hrát. Scénáře ale už snad psát nebude.

    • 14.1.2017  01:21

    Dobře vedená oldschool paranoia, která však více než záživný děj a bezprecedentní tah na branku využivá k vyprávění tématicky dobře nosného příběhu minimalistickou výpravu, ponurou atmosféru a x dalších Polanskiho filmařských detailů a propriet, při kterých se sice člověk možná pousměje, jak to má pán všechno vypointované a v ruce, avšak mohlo by to být mnohem zábavnější a svižnější.

    • 11.1.2017  21:24

    Další hutný filmařský zážitek od mistra. Snímek postavený na třech vyjmečných hereckých výkonech a tématicky silné a divácky vděčné záplatce. Postupně gradující a odkrývající šokující pravdu, která je jasná hned od začátku, ale chceme ji slyšet až na konci. Závěr není katarzní jen přirozený. Zbytek, resp. průběh je solidní psychologická hra kdo z koho. Velká škoda, že vklíněné náznaky právní problematiky a otázky viny/neviny, potažmo práva trestat/netrestat jsou mnohem méně zábavné, než podobně atmosferický, depresivní, leč daleko více osobitý a niterny Bitter Moon, do kterého se divák daleko lépe vcítí.

    • 8.1.2017  22:50

    Bez debat výjmečná věc. Spontánní, explicitní, naturalistická. Herecky bravurně zahraná a filmařsky skvěle podaná. Prezentuje věci nejen pomocí scénáře a dialogů ale i kamery a hudby, což je věc kterou nelze neocenit. Chápu co ten film ukazuje, dělá to bravurně, ale nic moc dál k tomu neříká. A tohle se 163 minut dá vydržět jen horko těžko. Po dvou hodinách je té ruční kamery a nekončných cest v autě prostě moc. Chtělo to hutnější děj, nejen dokumentaristické vyobrazení dané problematiky teen outsiderů s pohnutými hodnotami a životy.

    • 7.1.2017  22:57

    Zajímavý, umělecky ambiciózní pokus. Vizuálně podobně "černobílé" a artově vyšisované jako cokoliv od Nolana, nebo třeba Spectre. Scénář je ale břečkoidní a pohřbívá osobitost a sebevědomý směr, kterým se tvůrci ubírali. Parkour je fajn, Španělsko 15. století také, avšak cokoliv v přítomnosti bída. A v tomto případě se obávám, že na rozdíl od Warcraftu tady nebudou nadšení z filmové adaptace ani sami hráči tak slavné hry.

    • 6.1.2017  22:16

    Je jich mraky. Těhle svižných, vtipných, situačně vyladěných, skvěle natočených komedií s vymazleným hereckým ansámblech v přesně padnoucích sakách, neménně přesně padnoucích rolích. A když je tam ještě navrh zajímavý dramatický podtext a nějaké to moudro ze života, jenom lépe. Nutno ovšem podotknout, že Crazy Stupid Love baví přece jen o malinko víc, než její souputnící. Těžko říct čím to je, možná režijní dynamikou, možná bezprostředností hlavních hrdinů. Každopádně super.

    • 2.1.2017  00:23
    Kolonie (2015)
    ***

    Argo 2 - made in Germany (takže o něco horší). Strašná škoda kostrbatého scénáře, který vrší jednu schématičnost za druhou. Protože jinak je to docela slušná německá krasojízda. Skvělí herci bez výjimky, stupňující finále a zajímavé, dobově dobře trefené, vykreslení sedmdesátkového Chile a tamních praktik tábora. Emma Watson potvrzuje, že se dokáže vymanit z role upištěné kámošky Harryho Pottera a začíná se z ní klubat top-notch herečka se všemi předpoklady pro ůspěch.

    • 23.12.2016  19:12
    Biutiful (2010)
    ***

    Syrová barcelonská oddysea, pocta velkoměstu a famózní one man show Bardema s rakovinou. Bohužel to ale mezi sebou nemá žádnou "vatu" ani jiné pojivo, takže spousta zajímavých obrazů, ruční kamera a pár solidních scén vyznívají do ztracena. Chybí tah, chybí emocionální náboj a je to moc dlouhé. Inarritu chce hrát stejnou muziku jako v 21 Grams, ale nemá na to dostatečně dobré noty, resp. má příběh a charaktery kterým nerozumíte a nechápete je.

    • 19.12.2016  01:20

    Přesně takové jaké čekáte, pokud znáte tvorbu Cianfrance, mistra vztahových dramat. Dojemné, tklivé, strhujícím způsobem minimalisticky snímané, dobové. Sociální a morální dilemata posunutá v čase o 100 let zpět dodávají filmu určitou noblesu a grácii minulých let, která se v moderních filmech těžko dělá a obvykle musí trochu zrát. Místy tradičně srdcervoucí a scénáristicky velmi povedené, zarývající se pod kůži. Chápete tu všechny zúčastněné a přitom nelze jednoznačně říci, co je dobře a co nikoliv. Po Minghellovi už těm klasicky vyprávěným, starosvětským přiběhům téměř odzvonilo a je skvělé, že Cianfrance přejímá pomyslnou štafetu a pokračuje dále. S jeho režijní virtuozitou a citem pro emoce se máme do budoucna ještě na co těšit. Ubrat tady 10-15 minut přehršle záběrů na moře a skály a mohlo to být téměř dokonalé. A doufám, že za tohle dostane Vikander dalšího Oscara.

    • 16.12.2016  22:15

    Když na první skvělou scénu čekáte 131 minut a délka filmu je 133, je velmi pravděpodobně něco špatně. Tenhle film není točený z lásky a sentimentu ke Star Wars. Je točený pro lidi, kteří na to z lásky a sentimentu ke Star Wars půjdou do kina, protože každá miliarda zisku dobrá. Zoufale obyčejný spektákl a naprosto zbytečný film, který nepasuje mezi staré, ani nové epizody.

    • 15.12.2016  21:24

    Tématicky podobné Wild a Into The Wild. Tedy jedinec mající odlišné názory, postoje a životní filozofii, jdoucí proti zajetým postupům a standartům moderní společnosti. Je to trochu agitka za bio život, trochu pocta hypíkům a trochu zálesácká flákota. Nejvíc je to ale překvapivě funkční rodinné drama o nestandartních rodinných postupech a odlišném přístupu k životu, které je v některých scénách 100 procent raw a zároveň v jednom filmu brilantně kontrastují typicky kapitalistické manýry současné buržoazie, skvěle typizovaná americká střední třída a rodinka pragmatických trhačů bez peněž, žijících v lese, která je zdánlivě ve všem zvrácená, ale není to tak úplně pravda. Největší deviza je v tom, že režisér dokázal dát všechny tyhle typologicky vybrané životní postupy do jedné roviny a z obou extrahoval ve stejné míře pozitiva a negativa. Takže ve finále je to pro diváka nepřeberná porce konzistentních, velmi zajímavých názorů a scének, které jsou záživné vnitřním nábojem, myšlenkovým poselstvím i zdravě okořeněné skvělými hereckými výkony. Díky bohu to jednoznačně nestraní přírodě, zatímco starší bratříčkové to mají už v názvu a je jasné, jak to potom vypadá. Mortensen a spol jsou magoři, ale mají mozek, vědí proč to dělají a fandíte jim.

    • 11.12.2016  00:04

    Strhující klamání tělem. Film zdánlivě přestylizovaný a zaměřený na formu a materiální věci, chladně pragmatický a nemilosrdně násilný. Zároveň však podprahově odzbrojující sonda do reality dnešního světa s kupou naprosto zásadních životních otázek ve smyslu správnosti/nesprávnosti žití dnešního života, řešení důležitých cílů, směrů a názorů, které ovlivňují budoucnost a definují přítomnost člověka. Film podobně sofistikovaný, moudrý a divácky krajně nepřístupný, jako Konzultant Ridleyho Scotta. Scénáristicky však ještě propracovanější, proto má v hodnocení ten kousek navíc. Opět i zde platí, že narážky některých uživatelů na snobství apod. pramení z jeho nepochopení a tím pádem i nepochopení toho, jaké myšlenky a poselství snímek vyjadřuje.

    • 4.12.2016  19:37
    Maryland (2015)
    ****

    Mix Bodyguarda (zaměření na hlavního hrdinu a jeho křehký vztah se zaměstnavatelkou) a Drive (estetika, minimalismus, hudba !). Škoda, že je to tak strohý a krátký film na to, o čem pojednává. Ta emocionální rovina je silná a stopáž je příliš krátká na to, aby se hlavním hrdinům dostal divák plně pod kůži. Akčnější pasáže překvapivě mrazivě napínavé. Přesně to zapadá do evropského trendu současného ambicióznější filmařiny.

    • 3.12.2016  22:19

    Zajímavá kabaretní/divadelní inscenace, typického Woodyho zmatečné a uřvané dialogy, famózní Chazz Palminteri, který si střihl to, co umí nejlépe - jednoho z mafiánů. Jinak ale bohužel k uzoufání nudná, hysterická taškařice s nicneříkajícími hlavními hrdiny. Ta pocta divadlu která se tu zmiňuje tu občas prolétla, ale to ještě nedělá film filmem. Tohle pustit moderně pojatému divákovi je za trest.

    • 1.12.2016  22:06

    Na můj vkus bylo příliš mnoho času věnováno počáteční éře, kdy formule sice vznikala, ale vše bylo na začátku a atraktivita a trendy se postupně rozvíjely. Na druhou stranu zlaté éry, ani moderní éry tam mnoho není. Lauda/Hunt je OK, Senny je tam strašně málo a Prost tam není v podstatě vůbec, přitom souboj těchto dvou jezdců je snad ještě epičtější a delší, než který svedli sedmdesátkoví rytíři. Zpracované je to ale solidně, se spoustou hodnotných faktů a rozhovorů

    • 25.11.2016  00:40
    Frekvence (2000)
    ***

    Béčko jak blázen se sympatickými herci a zajímavým námětem týkající se cestování v čase - vděčného to tématu, které i z obyčejného filmu udělá relativně zajímavý. Všeobecné nadšení je u tohohle filmu velká záhada, ale Ok, detektivka, kde se sbírají stopy tím, že si 2 osoby povídají přes 30 let starý tranzistor, thats a good one.

    • 20.11.2016  20:57
    Snowden (2016)
    ****

    Pořád stejně kritický, lehce hryzavý a zajimavý Stone. Trochu mám obavu, že už nic dalšího než pitvačky v kousavých problémech USA apod. tenhle patriot točit nebude a to je trochu škoda (boží a "jinak" pojatý Alexander). Na druhou stranu je Snowden zajímavé téma, slušně zpracované a pro obyčejného diváka neznalého věci dobře uchopitelné. Tedy i úplný negramot pochopí co se ve filmu děje a co má s čím souvislost. Pro skalní politology a rádoby vědátory to však asi nebude to pravé ořechové, Není to čistý dokumentaristický styl, tvůrci chtěli, aby se na to dobře chodilo i do kina a účel splněn.

    • 19.11.2016  21:41

    A Oscara za non-stop pure redneck neo-westernovskou vypalovačku dostává ? David Mackenzie, který se s nezajímavým materiálem popasoval slušně a vytvořil hláškující retro jednohubku s huhňavým Bridgesem tak, jak ho máme rádi a s pošahaným Benem Fosterem tak, jak ho máme úplně nejraději. Je až s podivem, že to docela funguje i jako zajímavá sonda mezi pracující středozápaďáky s holými pozadími. Nemá to žádné větší ambice, ale na odpolední siestu dobré.

    • 18.11.2016  00:52

    Už od prvního záběru. Ďábelsky sofistikované klamání tělem a grandiózně vyobrazená čistokrevná dehonestace vztahu mezi dvěma lidmi. To celé v depresivních kulisách lodi, či potemnělých uličkách Paříže. Typické neo-noir Polanskiho na přelomu osm/devadesátých let. Fascinující jak emocionálně komplexní freska to je a přitom plyne s lehkostí a mrštností dravého erotického thrilleru. Jeden z nejlepších filmů režiséra, kterému se přichází na chuť postupně, časem, přes tvrdou slupku.

    • 14.11.2016  00:15

    Ani za těch hodně let se nic nezměnilo. Gibson je stále velmi dobrý vypravěč romantických/osobních příběhů, vztahových linek, ale pouze průměrný v práci s válečnou tématikou. Identické neduhy měl i We Were Soldiers (kde Gibson přenechal režii kámošovi Randallovi), který se spíše než etalonem žánru stal jen podpultovou vypalovačkou pro věrné fanoušky. Nevynahradí to ani Melova chuť na krev a ustřelené končetiny. Stačilo přizvat na konzultaci Spielberga nebo Stallona, aby mu ukázali co znamená slovo dynamika a nápaditost akčních/válečných scén. Vše pak završují tradičně idiotské zpomalené záběry vybíhající první linie (opět jak přes kopírák ze staršího filmu), které podprahově křičí "patos" na všechny světové strany. Herecky OK, dvojice Palmer Garfield ideální.

    • 13.11.2016  18:08

    Precizně vedené intrikářské drama, se zajímavou kostrou příběhu, dobovými prvky i vyjmečnými hereckými esy. Osmdesátky byly v emocích trochu neobratné a nejinak je to cítit tady a to nemluvím o skvěle inscenované dobové naškrobenosti a tradičnímu aristokratickém manýrismu - to je vše v pořádku. Sem tam hluchá pasáž, především v první polovině. Druhá je rychlá a dobře vyšponovaná. Konečně jsem pochopil, proč se nikdy dlouhodobě neuchytil moderní remake, na který si mladá generace určitě vzpomíná. Byl totiž cool v kině, pár dnů poté a potom nic. Z tohohle tvůrčí um srší a umělecké hodnota přetrvává.

    • 12.11.2016  00:59
    Příchozí (2016)
    *****

    Tam, kde Nolan sází do diváka alegorické obrazce, těžce uchopitelné teze, černé díry a to nejlepší z Zimmera, Villeneuve uvolněně a s přehledem precizně skládá jeden záběr za druhým s chirurgickou přesností, není zbytečně pompézní a nikam nespěchá. Zároveň se nesnaží diváka okatě ohromit wow efektem. Proč ? Protože je prostě lepší, chytřejší, sofistikovanější a nemá to zapotřebí. Arrival je nejlepší drama za poslední dobu. Je ucelené, osobitě zpracované, místy hypnotické, s dechberoucím způsobem podanou výpovědní hodnotou. Nolan je na tvůrčím vrcholu teď. Villeneuve se teprve rozcvičuje. V takovémhle obsahovém formátu měl být technicky opulentní Interstellar.

    • 6.11.2016  23:55

    Slušná retro jednohubka, jejíž atmosféra a načančaný vizuál osmdesátkového LA je daleko záživnější, než příběh, kolem kterého se dva výborně sehraní hlavní hrdinové točí. Mimochodem takovouhle dceru bych chtěl v novém Jacku Reacherovi a nedostal jsem ji. Výborné hlášky a skvělá akce. O trochu lepší než Stursky a Hutch, leč velmi podobné.

    • 5.11.2016  22:25

    Ex Navy Seals borci dostali nařezáno od Denzela v Equalizerovi, tak si střihli reparát v Accountantovi a dostali nařezáno znovu, tentokrát od Afflecka. Není to zdaleka tak efektní a vizuálně podmanivé jako v prvním případě, ale díky zajímavému kriminálnímu podhoubí a skvělým hercům je to neménně zábavné, leč na trochu jiné notě. Akce syrová, chlapská, přehledná. Scénář vzhledem k pojetí filmu atyp, s několika zajímavými odbočkami, které obvykle dělají ty nejlepší herecké články (Bernthal - bratrské pouto, Simmons - pochybování o sobě, Lithgow - praktiky korporátní politiky), takže dojem z toho ve finále je více než příjemný. Jeden z nejkompaktnějších malých velkých akčních thrillerů poslední doby.

    • 30.10.2016  21:04
    Inferno (2016)
    **

    Ukrutně obyčejný, ryze řemeslný Hollywood střední třídy. Herecky tak akorát - dvě tři zvučná jména, zbytek komparz, nějaké to mysteriózno, panoramata slavných měst v Itálii a sem tam náznak akční scény. Hanks je kabrňák, ale Langdonem díru do světa nikdy neudělal. Kdyby tohle byl jediný film, dal by se charakterizovat průměrem. Avšak vzhledem k trilogii, kde jsou všechny tři filmy v podstatě úplně stejné jak přes kopírak (!), je to propadák, který látku nikam neposouvá, tzn., že upadá.

    • 30.10.2016  00:08
    Navždy (1989)
    ***

    Co si budeme povídat. Cukrkandl jak se patří se všemi svými pozitivy i negativy filmového média. Pořád ale raději upřimné a na nic si nehrající začínající devadesátky, nežli pozdější ultramoderní experimenty všeho druhu. Spilberg ubral tvůrčí rukopis, ale pořád je tam, minimálně v některých pasážích je to vidět.

    • 25.10.2016  00:13
    Anthropoid (2016)
    ****

    Ponurý, výhradně interiérový a málo rozmáchlý film. Je to trochu škoda, ale Spielberga holt nepotkáte každý den, takže uměleckost až příště. Anthropoid to naštěstí vynahrazuje zanícením pro danou látku, houževnatostí a strhující poslední půlhodinou. Murphy a Dornan dominují. Výpovědní hodnota samozřejmě next level.

    • 23.10.2016  21:25

    Tvůrč nápaditost ? Ale kdeže. Zmizelá 2, akorát pro méně zdatné "slunce seno" diváky, kteří mají pramálo nakoukáno a Finchera znaji tak akorat z vlaku. Girl on The Train má díky knižní předloze potenciál být mrazivý a osobitý thriller, ale díky pointě, která se dá odhadnout v půli filmu vyznívá jeho potenciální vztahová výpovědní hodnota vniveč. Druhá věc, která spolehlivě nefunguje je střihová skladba a všechny možne flashbacky a skákání v čase. Někdo musel být pod vlivem drog, protože divák jen velmi složitě dává dohromady co, kdy, kde, jak, přičemž stejně tvůrci v závěru polopaticky a doslovně vysvětlují, přitom by to tak moc chtělo loose ends. Emily Blunt hraje tak, že od půlky doufáte, že svlékne podzimní kabát, ukáže svaly a začně s devítkou v ruce konat dobro. Jenže ono nic.

    • 23.10.2016  13:06

    Zwick to uchopil jinak a blbě. Hlavní devízy jedničky jakoby opomenul a servíruje nám druhý příběh agenta s tajemnou minulostí s minimální porcí nadhledu, který však ani tak nehraje prim, nýbrž jen v detailech rozmělňuje sakramensky vážnou notu, která je sama o sobě to největší kriminální klišé za poslední dobu. Bohužel i scénáristické postupy a rámování příběhu je prvotřídní hollywoodský kalkul a tuctovka. Tzn. dočkáte se všech neduhů, které scénáře k obyč akčním filmům mají. Všechny zvraty a pokusy o napětí tím pádem u Reachera dvojky vyznívají do ztracena. Z části to zachraňuje obvykle prvotřídní akce, kterou Zwick vždycky uměl, ale stejně budete po očku pokukovat po té pomalé, zběsile nesestříhané bitce z prvního dílu. Cruise super, vyjmečně i vojanda OK. Rodinný element diskutabilní a určitě snižuje celkový rating. Po jedničce, která způsobila solidní fanouškovský breakdown a začalo se potutelně mluvit o dalším agentovi ala Bond a Hunt přišla studená sprcha a s trojkou nevím nevím.

<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace