Kaka

Kaka

Zdeněk Oborník

okres Kladno

homepage

137 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
    • 19.2.2017  21:11

    Asi potřebuju trochu něco víc, než jen sledovat hodinu a půl loudavý život kočovníků v UK se vším co k tomu patří, včetně krádeží, vydírání apod. Je to sice famózně syrové a Fassbender s Gleesonem jsou čistokrevní božani, jenomže skoro nic se tam neděje. Hlavní hrdina v podstatě hodinu a půl přemíta zda "to" udělat, či nikoliv. A tam to taky končí.

    • 19.2.2017  00:33

    Chvíli to vypadá jako advanced verze Batman Begins, následuje jistojisté Inception 2 a končí to hodně rozpačitě, jako každá komiksovka od Marvela. Tedy prozatimní záchranou světa (minimálně do druhého dílu). Palec nahoru, že se tentokrát neničí mrakodrapy, nebo rovnou celá města a jde se na to chytře, přes nenucený humor. Nelze nepochválit rovněž casting a dynamickou hudbu Giacchina, který tyhle rychlé kompozice už párkrát předtím docela úspěšně trénoval. Nejšťavnatější je však rozhodně postava Benedicta Cumberbatche. Tedy nemyslím tu lehce klišoidní proměnu na spasitele, ale především v první polovině je jeho arogantní a sebestředný doktor velmi zábavný a výživný. Alternativní, odlehčený, méně militantní přírůstek do komiksového universa. O něco podobného se už pokusil Ant Man.

    • 16.2.2017  00:52

    Allen točí pořád to samé, ale stále více opojněji a vyzrále a ve stále více vycizelovaném formálním kabátu. Další přesná a dokonale trefené vztahovka z dob 30-40 let v neodolatelném lesku zašlé slávy dávných párty kabaretů, kudrlinek a noblesy tehdejší smetánky. Film, který má tím větší sílu, čím vícekrát se v jednotlivých vztahových a emocionálních rozloženích hlavních hrdinů najdete. Jednou se na Woodyho bude hodně vzpomínat, jelikož dokázal extrahovat kupu věcí ze života a položit to do filmu s noblesou a nadhledem, zároveň však krystalicky čistou pravdou jako málokterý filmař. A to vše originálním a typicky svérázným způsobem, který se mu stal vlastní a aplikuje ho jako svůj typický trendy trademark.

    • 10.2.2017  00:34
    Dredd (2012)
    ***

    Formální stylizací odvážné a sebevědomé béčko, které je dobře herecky obsazené, dostatečně přímočaré, s jednoduchým dějovým náčrtem. Zdolávání pater megabudovy ala The Raid, akorát že po americku, je v akčním žánru vděčná variace. A když si říkáte že je konec, tak na vás nenápadně zamrká odkaz na Blade Runner.

    • 6.2.2017  22:21

    Několik dějových linií nezávisle na sobě jdoucích, které se v osudové okamžiky zdánlivě náhodou protnou. Kolikrát to tu už bylo ? U 21 Gramů to začlo a přes všchny další napodobeniny a romantické filmy z velkoměst to pokračuje. Tady je místo USA Londýn, místo alternative snílků a filozofů tu Idris Elba s Gemmou hrajou typickou high society a ač by se zdálo, že tihle dva budou dominovat, nakonec je jejich příběh ten nejméně výživný a to je škoda, protože víceménně patří mezi hereckou první třídu, nebo alespoň širší špici. Nemá to špatné momenty, má to emoce a pár dojemných, nebo alespoň napínavých scén, bohužel je to však scénáristicky chudé a nezáživné.

    • 4.2.2017  23:04

    S nadsázkou a ve velkých uvozovkách Nocturnal Animals pro nižší střední, potažmo venkovany. Pomalý, tklivý a bolestivý film (v duchu Eastwoodovek), který rozehrává několik dějových rovin a dává na odiv bolestivé životní události a rozhodnutí, potažmo nemožnost vyrovnat se s nimi, avšak je více polopatický a jednodušeji čitelný. Nejzajímavější na celém snímku je, že je paradoxně tak přímý a nefilmový. Protože půlka scén je úplně bez hudby a s takovou dávkou autenticity a energie, že to působí jako kdyby ten příběh žil váš soused od vedle. Bez pochyby filmová událost, jen ne asi úplně pro každého a určitě bude muset ještě trochu uzrát. Pro filmové vědátory ovšem zřejmě blaho.

    • 3.2.2017  19:39

    Hozená rukavice americkým a britským mnohdy extrémně přeškrobeným aristokratickým cajdákům z dob minulých. Sice se nevyhnete asi tak dvaceti záběrům, kdy se proti sobě stříhají zadumané dvacetivteřinové pohledy dvou hlavních postav, ale naštěstí toho není tolik. Zda dříve šlechta skutečně praktikovala takovouto řeč těla těžko říci, avšak pro divákovu pozornost je to věc krajně negativní. Na Royal Affair je velmi brzy čitelný evropský režijní rukopis. Je to svěží, kostýmy a výpravou přiměřeně okázalá podívaná, jejíž tempo je lineárně stupňované tak, jak se stopáž chýli ke konci. Posledních pět minut je režisérsky čistá magie a příběh o falešném obvinění člena dvoru dostává fantastické obrátky a skoro až tragédii gigantických rozměrů. Dějiny Dánska moc známé nejsou, ale po tomhle filmu máte chuť hltat je od A do Z. Zde zřejmě objeven neuvěřitelný talent Alicie Vikander. Ještě tu není na 100 procent, jako například v Danish Girl, nebo v The Light Between The Oceans, ale ten potenciál nelze přehlédnout.

    • 1.2.2017  21:02

    Srandovní báchorka, kterou natočil francouz v lehce britském stylu s atypickou plejádou herců. Napůl krimi, napůl komedie s notnou dávkou černého humoru. Everybody betrays everybody, akorát že velmi nestylově a v loosers provedení. Že tenhle počin nastartoval kariéru Alice Eve je asi každému jasné, ale že si to tady tak neskutečně užívá už být nemusí. Přece jen o malinko více, než její kolegové.

    • 29.1.2017  22:31
    Rozpolcený (2016)
    ***

    Říká se, že tímhle filmem je Shyamalan zpět. Ja mám však pocit, že nikdy tak úplně neodešel. Točí až na výjimky stále stejné věci. Duchařiny, nebo minimálně thrillery, mnohdy s napřirozenými prvky, kde hlavní prim hraje 90 procent délky filmu kristalizující pointa, která na konci více či ménně šokuje. Když se ale jednou nastaví pravidla, je dobré se jich držet. A tak když se celý snímek nese v podtónu reality fyzikálních zákonů současného světa, je dobré se jich držet celou stopáž. Protože ten závěrečný game-changer mne vyloženě iritoval. A je to jeden z důvodů, proč propadlo třeba Now You See Me, které svými digitálními trikovými eskapádami nejednoho filmového fandu nasralo. Snad alespoň McAvoy dostale nějakou cenu za jeho výkon, byl totiž bravurní !

    • 29.1.2017  00:50

    Norský nováček se velké produkce skutečně nebojí. Nabrnkne dobře vypadající herce, do toho udělá pár gore záběrů a kamerových fines jako z 3x tak drahého a mnohem více nabubřelého Van Helsinga a jedeme. 90 minut nonstop srandy a zábavy, aneb Jeníček a Mařenka pro dospělé a milovníky alternative přistupu ke klasice. Jasně, je to hovadina jako blázen, ale rukopis a odhodlání tvůrců je velmi symaptické.

    • 29.1.2017  00:40
    Spojenci (2016)
    ****

    Emocionálně přece jen trochu chladná story, která se paradoxně hlavne z počátku rozjíždí docela pomalu, ovšem Zemeckis si po zpackaném Muži na laně přece jen napravuje svoji reputaci, jelikož Allied možná nefungují tak dobře jako romantické drama, ale určitě fungují jako špionážní film z druhé světové. Pitt samozřejmě, jak už to posledních 10 let býva, patřičně boží a Marion tradičně už podle očního kontaktu správně nevyzpytatelná. Není to ukázková hitovka, ale je to filmařina od tvůrce, který málokdy dokáže natočit opravdu špatně. Má to všechny klasické řežijní rámce které splňují nejménně standard a do toho naprosto opulentní formu s minimálně třemi "over-the-top" natočenými sekvencemi a krásně stylizované Maroko za hudby Silvestriho.

    • 27.1.2017  00:20

    Prequel k Americké kráse. Citlivě natočené, mnohdy velmi uvedomělé, ale tohle adolescentní poflakování přes všechnu svojí pod kůži jdoucí atmosféru nebaví zdaleka tolik, jako o dva roky starší a dospělejší bratříček.

    • 26.1.2017  00:14

    Usměvavé vyprávění příběhu ze života, kde se Reiner, narozdíl od drtivé většiny americké produkce fokusující se na výměny životních mouder dospěláků, ve Flipped soustředí na ZŠ. Má to své neochvějné kouzlo a punc melancholické nostalgie, navíc atypicky okořeněnou prkenými šedesátými roky plné předsudků a zaběhlých šablon. Rychle to uteklo a bylo to velmi zábavné.

    • 24.1.2017  21:09

    Vojenská rétorika, kterou nám sprostředkovává Gavin Hood je jasná, chytlavá a přehledná. Těžko spekulovat do jaké míry opravdová a realistická. Fakt je ale ten, že tempo to má a gradaci děje jakbysmet. Nebýt klišoidního prvku v polovině filmu, jednalo by se o solidní špiónské drámo, kde se propojuje pár zajímavých atribut. Jednak technologické hračičky všeho druhu, ale i politicko/právní rovina a sonda do pravomocí politických špiček. Ríckman famózní, alevi Helen Mirren, překvapivě v roli tvrďačky, je fajn. Potěšil i fakt, že se šlo na věc a jen se nekecalo.

    • 21.1.2017  22:26

    Po patnácti letech bych čekal daleko markantnější evoluční obměnu než které se mi dostalo. Dnes už většina velkých studií produkujících mainstream akčních hrdinů ví, že v partě se to lépe táhne a diváky to baví. S tímhle nápadem přišel i další XXX a nutno říct, že polovina členů skvadry je zajímavějších, než samotný alfasamec, který sem tam něco zahláškuje, jednou dvakrát se porve a to je asi tak všechno. Východňáci Jaa a Yen nemají příliš prostor vyniknout díky zbrklému střihu a zmatečnosti akčních scén a holkám to sice proklatě sekne, ale to střílení jim tak úplně nesedí. Jsme ochotni ohnout žánrová měřítka a mantinely. Víte ještě než si to pustíte, že to bude no brain jak blázen, ale že to bude takováhle pitomina a ještě k tomu zle natočená, to čeká asi opravdu málokdo.

    • 20.1.2017  21:00
    Zulu (2013)
    ***

    Odvážný počit Frantíků, kteří si drží své typické trademarky tvrdé, syrové a přímé kriminálky a nebojí se občas i trochu experimentovat (exotická JAR). Místy velmi tvrdý a explicitní blood fest, který je ale bohužel zábavný především svojí formou a stylem, potažmo pak hereckými výkony. Scénář je příliš jednoduchý a obyčejný. Potěší překvapivě sehraná dvojice Whitaker/Bloom. Specielně druhý jmenovaný vytváří svojí postavou věčně nalitého a ucamraného poldy pravý opak své dosavadní herecké kariéře a mám pocit, že si to docela užíval.

    • 16.1.2017  22:01

    Transplantace organů jinak, s prvky ulítlého Trainspottingu. Tedy film plný divných kreatur, undergroundového Londýna a atypické lovestory. Ne že by to nebylo originální, ale není na tom moc co obdivovat.

    • 14.1.2017  23:06

    To, čeho jsem se nejvíc bál, se stalo realitou. Chcete sledovat drsnou gangsterku o pomstě a místo toho se strachem v očích čekáte, kdy za rohem vyskočí vyšňořený Gatsby v nějakém opulentním kamerovém náletu. Natolik "krásný" Live By Night, v tomto případě bohužel, je. S citem pro obrazovou kompozici, až na výjimky dobře zahraný, s několika skvostnými rolemi, které dostaly zatraceně málo místa (Gleeson, Cooper). Bohužel ale tématicky je to snímek, který načančaný být nemá. Kór když hned na začátku dostanete živelnou akci ala Public Enemies. Je to přece jen drsný příběh z drsné a nemilosrdné doby. Žádná plakátová reminiscence na zlaté 30. roky smetánky. A to je přesně ten bod, kde to Affleck zvoral, ruku v ruce se scénářem. Ukázal dvacátá léta s poetikou, v oparu nostalgie které se nehodily. Chtělo to pochybné podniky, přízemní charaketry, dobové vypalovačky a špinavé ulice. Přesně tak, jak to máme rádi jinde. Pořád ale platí, že Affleck má talent na řežii a umí hrát. Scénáře ale už snad psát nebude.

    • 14.1.2017  01:21

    Dobře vedená oldschool paranoia, která však více než záživný děj a bezprecedentní tah na branku využivá k vyprávění tématicky dobře nosného příběhu minimalistickou výpravu, ponurou atmosféru a x dalších Polanskiho filmařských detailů a propriet, při kterých se sice člověk možná pousměje, jak to má pán všechno vypointované a v ruce, avšak mohlo by to být mnohem zábavnější a svižnější.

    • 11.1.2017  21:24

    Další hutný filmařský zážitek od mistra. Snímek postavený na třech vyjmečných hereckých výkonech a tématicky silné a divácky vděčné záplatce. Postupně gradující a odkrývající šokující pravdu, která je jasná hned od začátku, ale chceme ji slyšet až na konci. Závěr není katarzní jen přirozený. Zbytek, resp. průběh je solidní psychologická hra kdo z koho. Velká škoda, že vklíněné náznaky právní problematiky a otázky viny/neviny, potažmo práva trestat/netrestat jsou mnohem méně zábavné, než podobně atmosferický, depresivní, leč daleko více osobitý a niterny Bitter Moon, do kterého se divák daleko lépe vcítí.

    • 8.1.2017  22:50

    Bez debat výjmečná věc. Spontánní, explicitní, naturalistická. Herecky bravurně zahraná a filmařsky skvěle podaná. Prezentuje věci nejen pomocí scénáře a dialogů ale i kamery a hudby, což je věc kterou nelze neocenit. Chápu co ten film ukazuje, dělá to bravurně, ale nic moc dál k tomu neříká. A tohle se 163 minut dá vydržět jen horko těžko. Po dvou hodinách je té ruční kamery a nekončných cest v autě prostě moc. Chtělo to hutnější děj, nejen dokumentaristické vyobrazení dané problematiky teen outsiderů s pohnutými hodnotami a životy.

    • 7.1.2017  22:57

    Zajímavý, umělecky ambiciózní pokus. Vizuálně podobně "černobílé" a artově vyšisované jako cokoliv od Nolana, nebo třeba Spectre. Scénář je ale břečkoidní a pohřbívá osobitost a sebevědomý směr, kterým se tvůrci ubírali. Parkour je fajn, Španělsko 15. století také, avšak cokoliv v přítomnosti bída. A v tomto případě se obávám, že na rozdíl od Warcraftu tady nebudou nadšení z filmové adaptace ani sami hráči tak slavné hry.

    • 6.1.2017  22:16

    Je jich mraky. Těhle svižných, vtipných, situačně vyladěných, skvěle natočených komedií s vymazleným hereckým ansámblech v přesně padnoucích sakách, neménně přesně padnoucích rolích. A když je tam ještě navrh zajímavý dramatický podtext a nějaké to moudro ze života, jenom lépe. Nutno ovšem podotknout, že Crazy Stupid Love baví přece jen o malinko víc, než její souputnící. Těžko říct čím to je, možná režijní dynamikou, možná bezprostředností hlavních hrdinů. Každopádně super.

    • 2.1.2017  00:23
    Kolonie (2015)
    ***

    Argo 2 - made in Germany (takže o něco horší). Strašná škoda kostrbatého scénáře, který vrší jednu schématičnost za druhou. Protože jinak je to docela slušná německá krasojízda. Skvělí herci bez výjimky, stupňující finále a zajímavé, dobově dobře trefené, vykreslení sedmdesátkového Chile a tamních praktik tábora. Emma Watson potvrzuje, že se dokáže vymanit z role upištěné kámošky Harryho Pottera a začíná se z ní klubat top-notch herečka se všemi předpoklady pro ůspěch.

    • 23.12.2016  19:12
    Biutiful (2010)
    ***

    Syrová barcelonská oddysea, pocta velkoměstu a famózní one man show Bardema s rakovinou. Bohužel to ale mezi sebou nemá žádnou "vatu" ani jiné pojivo, takže spousta zajímavých obrazů, ruční kamera a pár solidních scén vyznívají do ztracena. Chybí tah, chybí emocionální náboj a je to moc dlouhé. Inarritu chce hrát stejnou muziku jako v 21 Grams, ale nemá na to dostatečně dobré noty, resp. má příběh a charaktery kterým nerozumíte a nechápete je.

    • 19.12.2016  01:20

    Přesně takové jaké čekáte, pokud znáte tvorbu Cianfrance, mistra vztahových dramat. Dojemné, tklivé, strhujícím způsobem minimalisticky snímané, dobové. Sociální a morální dilemata posunutá v čase o 100 let zpět dodávají filmu určitou noblesu a grácii minulých let, která se v moderních filmech těžko dělá a obvykle musí trochu zrát. Místy tradičně srdcervoucí a scénáristicky velmi povedené, zarývající se pod kůži. Chápete tu všechny zúčastněné a přitom nelze jednoznačně říci, co je dobře a co nikoliv. Po Minghellovi už těm klasicky vyprávěným, starosvětským přiběhům téměř odzvonilo a je skvělé, že Cianfrance přejímá pomyslnou štafetu a pokračuje dále. S jeho režijní virtuozitou a citem pro emoce se máme do budoucna ještě na co těšit. Ubrat tady 10-15 minut přehršle záběrů na moře a skály a mohlo to být téměř dokonalé. A doufám, že za tohle dostane Vikander dalšího Oscara.

    • 16.12.2016  22:15

    Když na první skvělou scénu čekáte 131 minut a délka filmu je 133, je velmi pravděpodobně něco špatně. Tenhle film není točený z lásky a sentimentu ke Star Wars. Je točený pro lidi, kteří na to z lásky a sentimentu ke Star Wars půjdou do kina, protože každá miliarda zisku dobrá. Zoufale obyčejný spektákl a naprosto zbytečný film, který nepasuje mezi staré, ani nové epizody.

    • 15.12.2016  21:24

    Tématicky podobné Wild a Into The Wild. Tedy jedinec mající odlišné názory, postoje a životní filozofii, jdoucí proti zajetým postupům a standartům moderní společnosti. Je to trochu agitka za bio život, trochu pocta hypíkům a trochu zálesácká flákota. Nejvíc je to ale překvapivě funkční rodinné drama o nestandartních rodinných postupech a odlišném přístupu k životu, které je v některých scénách 100 procent raw a zároveň v jednom filmu brilantně kontrastují typicky kapitalistické manýry současné buržoazie, skvěle typizovaná americká střední třída a rodinka pragmatických trhačů bez peněž, žijících v lese, která je zdánlivě ve všem zvrácená, ale není to tak úplně pravda. Největší deviza je v tom, že režisér dokázal dát všechny tyhle typologicky vybrané životní postupy do jedné roviny a z obou extrahoval ve stejné míře pozitiva a negativa. Takže ve finále je to pro diváka nepřeberná porce konzistentních, velmi zajímavých názorů a scének, které jsou záživné vnitřním nábojem, myšlenkovým poselstvím i zdravě okořeněné skvělými hereckými výkony. Díky bohu to jednoznačně nestraní přírodě, zatímco starší bratříčkové to mají už v názvu a je jasné, jak to potom vypadá. Mortensen a spol jsou magoři, ale mají mozek, vědí proč to dělají a fandíte jim.

    • 11.12.2016  00:04

    Strhující klamání tělem. Film zdánlivě přestylizovaný a zaměřený na formu a materiální věci, chladně pragmatický a nemilosrdně násilný. Zároveň však podprahově odzbrojující sonda do reality dnešního světa s kupou naprosto zásadních životních otázek ve smyslu správnosti/nesprávnosti žití dnešního života, řešení důležitých cílů, směrů a názorů, které ovlivňují budoucnost a definují přítomnost člověka. Film podobně sofistikovaný, moudrý a divácky krajně nepřístupný, jako Konzultant Ridleyho Scotta. Scénáristicky však ještě propracovanější, proto má v hodnocení ten kousek navíc. Opět i zde platí, že narážky některých uživatelů na snobství apod. pramení z jeho nepochopení a tím pádem i nepochopení toho, jaké myšlenky a poselství snímek vyjadřuje.

    • 4.12.2016  19:37
    Maryland (2015)
    ****

    Mix Bodyguarda (zaměření na hlavního hrdinu a jeho křehký vztah se zaměstnavatelkou) a Drive (estetika, minimalismus, hudba !). Škoda, že je to tak strohý a krátký film na to, o čem pojednává. Ta emocionální rovina je silná a stopáž je příliš krátká na to, aby se hlavním hrdinům dostal divák plně pod kůži. Akčnější pasáže překvapivě mrazivě napínavé. Přesně to zapadá do evropského trendu současného ambicióznější filmařiny.

<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace