Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krimi
  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Akční

Recenze (736)

plakát

Tajemství hradu v Karpatech (1981) 

Tři roky po natočení mezi lidmi dodnes populární Adély vstoupili pánové Lipská a Brdečka do té samé řeky, ale dopadlo to mnohem hůř, než v prvním případě. Možná i díky řadě těch samých herců, kterým jejich role nesedí (Hrušínský), nebo jsou vysloverně nesympatičtí (Hartl). Jakkoliv nejsem velkým příznivcem jiných parodií (Agent C4W, JOwe nebo ta již zmiňovaná Adéle, tohle je hodně slabé.

plakát

Adéla ještě nevečeřela (1978) 

Nevím, zas takový zázrak to není. Ale pár skvělých herců, slušné využití Prahy jako exterieru to pro mš vytáhne na tři. Ony detektivky s N. Carterem neznám, takže možná mě leccos ušlo díky tomu. Ale nesmrtelné - My se tady fackujeme nebo Dar přítele Messera jsou super.

plakát

Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964) 

Řada dobrých fórků a hlášek, ale jako celek mě to až zas tolik nenadchlo. Je skvělé, že se u nás točí parodie, ale horší je to s originály. Čímž nechci říct, že by se u nás měly točit zrovna kovbojky. Ale u jiných typů filmů je to stejné. Pak člověka příjemné překvapí  (a hodnotím ji výš, než tenhle pro mnohé kultovní film) parodie na detektivky Případ mrtvého nebožtíka...

plakát

Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky (1967) 

Často si namlouváme, jak umíme točit zdařilé parodie. Jenže mě tyhle parodie made in CSSR moc za srdce nechytají, Problém je torochu v tom, že parodovat Bonda, který je sám o sobě tak trochu parodií je poněklud mimo mísu. Tři roky předtím natočil jistý R. Thomas ve Velké Británii rovněž parodii na Bonda pod názvem Horko jako v červnu a taky se to moc nepovedlo. Tohle má aspoň dobovost a Sováka s Libíčkem, takže ty dvě hvězdy tomu dávám. Ale obecné nadšení nesdílím. Skutečnou a zábavnou parodii vidím až ve filmech s Johny Englishem.

plakát

Copak je to za vojáka... (1987) 

Prostě komedie. Jako dodnes hrané a oceňované komedie z ještě horší doby - z období Protektorátu. Vykládat, že to není obraz vojny za komunistů? Není. Je snad Polní maršálek obrazem císařské armády? Není. Svobodník Langmajer, misantrop kapitán Roden, typická guma major Jandák (úplně stejně si komunistického oficíra vysmahl ve skvělé tragedii Tichá bolest) a na druhou stranu skutečně zábavné scény (zejména onen pohyb vysazených výsadkářů na "cizím" území a hon, který na ně uspořádali esenbáci a hlavně pupkatí milicionáři. A taky Veronika Gajerová v nejlepších letech i dnes už nežijící Vlasta Meszárošová. Obraz doby (nechtěný, jako v řadě jiných filmů z let 1948 až 1989) to sice není, ale baví královsky. A jen tak na okraj - ona scéna u bazénu se odehráva ne někde v příhraníčí, kde je útvar umístěn, ale v obrovském areálu Slavie u bazénu v rámci venkovní části plovárny. Chodil jsme tam dřív velmi často a tahle scéna z filmu se mi vybavila vždycky.

plakát

Bylo nás pět (1994) (seriál) 

Dokonalé převedení literární klasiky na obrazovky. Smyczek uměl a vždycky. Nebylo to tak, že po relativně "utažených" letech vlády jedné strany, kdy ale natočil třeba Sněženky a Machry a po zději Proč? si s čerstvě nabytou "tvůrčí" svobodou nevěděl rady. Právě tenhle šestidílný seriál je dokonalý ve všech směrech. Kouřim posloužila jako dokonalá kulisa, herci jsou (a není nich rozhodně málo) vybráni a hrají dokonale a protože jsem znal sice knihu z doslechu, po shlédnutí seriálu jsm epo ní sáhnul. A byl jsme trochu zklamán, je to jeden z těch vzácných případů, kdy filmové zpracovaní mě oslovilo víc...

plakát

Sedmé nebe (1987) 

Hezounká a trochu naivní Zuzana Vačková a stejně hezounká, i když trochu rafinovanější Bára Srncová jsou hlavním "okrasným" momentem téhle komedie, která je ve skutečnosti docela drsným dramatem, kde se přesně ukazuje, jak to v té době (krátce před revolucí) chodilo. Otcem vynucený potrat, znásilnění, spousta formálních a předstíraných věcí - na tom nic směšného není. Takže na jedné straně celkem pochopitelná naivita zejména Zuzky Vačkové, na druhé straně fotr Nový, nezpochybnitelný vládce rodiny a primitiv s právem rozhodovat o své dceři stejně jako o houfu slepic ve slepiřárně, kterou vede. A k tomu lehce naznačený úpadek celé té socialistické společnosti s jevy, které byly pokládány za normální. Docela dobré a to nepatřím k příznivcům jednoho z těch tehdejším režimem prosazovaných spisovatelů Kostrhunem a jméno režiséra mi neříká vůbec nic.

plakát

Komisař Rex - Smrt přes internet (2000) (epizoda) 

Celkem slušný díl. Pobavil mě pomocník komisaře ze seriálu Kriminálka Istanbul Oskar Ortega Sanchez - tam jsme ho jako Turka vnímal lépe, ale potěšila mě hlavně Sabine Petzl v posledním účinkování v tomhle pohodovém a zábavném seriálu.

plakát

Komisař Rex - Nenávist k hezkým blondýnám (2002) (epizoda) 

50%, zaujalo mě mondénní prostředí (byty, dům na konci) samozřejmě blondýnky a hlavně vyvrácení tvrzení těžko na cvičišti, lehce na bojišti. Při dvojím nácviku to Daniel Aichinger zvládl skoro perfektně, když to šlo na konci naostro, nějak mu to nevyšlo a navíc dostal od "holky" Elke Winkens pořádnou nakládačku.

plakát

Komisař Rex - Nad střechami Vídně (1996) (epizoda) 

No, zábavné to je, ale dejme tomu, že se to odehrává na začátku devadesátek a technologie DNA byla teprve v počátcích...Katrin Reisinger patří do skupiny oněch hereček, na které se člověk podívá rád a která se objeví i v jiných dílech. Vídeň je hodně fotogentická i když proti pRaze dost jednotvárná, ale pohled na ni potěší, stejně jako ona starosvětskost, která tam je možná dodnes...