Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krimi
  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Sci-Fi

Oblíbené filmy (10)

Poslední pokušení Krista

Poslední pokušení Krista (1988)

Tento film je pro mě nejlepším zpracováním biblických evangelií. Málo platné, žádný jiný film o Kristu (nemluvím nyní o filmech užívajících evangelijních motivů či Ježíše jako předobraz) si nedovolil jít za hranici pouhého převyprávění biblických faktů a vstoupit tak na půdu theologie. Po zhlédnutí Posledního pokušení člověk začíná tušit to, co se jako křesťan často léta snaží pochopit či přijmout. A to na dvě hodiny není málo. Vše navíc doplněno geniální hudbou Petera Gabriela. Paráda.

Zapomenuté světlo

Zapomenuté světlo (1996)

Neznám lepší a pravdivější filmovou výpověď o víře a hledání Boha. Neznám silnější odvahu, než odvahu faráře Holého, odvahu věřit. Navzdory lidské přízemnosti kolem něj, navzdory otázkám po smyslu a budoucnosti, navzdory smrti, která vítězí. Rozhovory s Bohem, které vede; naděje, kterou si nenechá vzít... TO JE VÍRA. „Není nic smutnějšího než lampa za bílého dne, kterou zapomněli zhasnout.“ To říká Deml ve své literární předloze, která propůjčila filmu námět i název. Michálkův hrdina se ovšem zhasnout nenechá. Naopak, sám nám svítí na cestu.

Terminátor

Terminátor (1984)

Bezvýchodnost. Strach. Klaustrofobní pocity. Temný konec. Realisticky ztvárněná akce, kdy slabý člověk stojí proti stroji. Tenhle film vám ani po letech nedá vydechnout. Tedy pokud nejste odkojeni Batmany a dalšími comicsáky, kde sen vítězí nad syrovostí (což má ale za následek pramalé ztotožnění s hrdinou a absenci na začátku zmíněného)... Navíc to svým způsobem nepostrádá logiku, což je v době nástupu cornflakových hrdinů - v době, kdy se točí filmy pro požírače této stravy - věc nevídaná.

Ve stínu

Ve stínu (2012)

Nechápu vcelku chladné přijetí renomovanými kritiky. Výborné barevné podání (ne nepodobné komiksovému vidění "Sin City" či "Spirit"), naprosto reálný příběh obohacený v dobře napsaném scénáři o prvky americké drsné detektivní školy (Phil Marlowe), temný konec (co také jiného v 50.tých u nás), skvělá scéna a dobové reálie, dotažené k takové dokonalosti, že by se to mělo promítat v hodinách dějepisu. A dovolím si malé srovnání. Věčný "uhlazovač" naší historie to se svým "pelíškováním" dotáhl právě v těchto dnech až do postele; ne ovšem sám, ale rozdal si to v nechutné čtyřce. Snad právě ta nebude důvodem zapomenutí naší nelichotivé minulosti "ve stínu". Doufám, že tenhle film si diváky najde spíš než vrchol trapnosti "Svaté čtveřice". Moc mu to přeji.

Schindlerův seznam

Schindlerův seznam (1993)

Tento film je dokonalý v každém svém detailu. Každý záběr je jako promyšlený tah štětcem, černobílé tónování, hudba, výběr herců a jejich výkony, scénář, gradace, propojení s realitou... vše je naprosto dokonalé, bez chyby. Spielberg natočil mnoho skvělých filmů, tohle je ale z filmařského hlediska nejlepší práce všech dob a pokud Spáčilka čeká na svých 100%, jednoznačně je v tomto případě přehlédla (a obávám se, že se jich tak už nikdy nedočká ani ona, ani my). Přes nepřekonatelnou úroveň a kvalitu je člověku tak nějak stydno dát tento film mezi své nejoblíbenější. Příběh zobrazuje historické události, které vedou k pocitům hanby, hlubokému smutku, depresi a slzám. Mnoho lidí proto odmítá Spielbergův film vidět, stejně jako mnoho lidí odmítá holokaust přijmout. Je to pochopitelné. Nákladní auta odvážející mávajících děti do plynových komor jsou tísnivou skutečností, stejně jako vědomí, že Oskar Schindler byl jen jeden, resp. že jeho židé byli jediným zachráněným transportem z tisíců dalších. Bože, to je tak hrozně málo. Tak hrozně moc málo.