Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Komedie
  • Dobrodružný

Recenze (8)

plakát

Avatar: The Way of Water (2022) 

Oh my. Když jsem šel do IMAXu na druhý díl, vracely se mi vzpomínky na první. Zima 2009, venku sněžilo a po konci jsem si uvědomil, že jsem se po dlouhé době ocitl v jiném světě. Perfektní hudba, na tehdejší poměry skvělý obraz a všechno do sebe skvěle zapadlo. Jen příběh byl lehce předvídatelný. Posun vpřed o 13 let. Tentokrát jsem však z kina odcházel zklamaný. Proč? Protože mi zůstalo v hlavě více otázek než odpovědí. Teď vám to trochu rozpitvám na tři menší úseky. A pozor, včetně spoilerů. 1) Příběh. Z tohoto pohledu je to snad ještě slabší než jednička. Film má tři části - úvod do děje, objevování krásného nového světa a závěrečnou bitvu. Už ale v první části vlastně nechápete některé souvislosti a to i v případě, že jste obeznámeni s prvním dílem. Například: proč Cameron používal recyklované záběry z jedničky (odchod pozemšťanů, Halelujah hory)? Proč se vůbec vracel Quaritch jako modrásek (a ještě navíc přežil!)? To nebylo dost financí na jinýho záporáka? Proč při každém příletu tolika raket musí lidé spálit tak velký kus země, protože neumí vypnout motory včas? Kdo je otcem Kiri? Kdo je matkou Spidera? Proč jsou děti tak strašně naivní a opakují ty samé chyby dokola? Proč hned v druhém díle je postav jak na Orloji (asi aby se dal někdo případně postrádat)? Proč v závěru bojuje proti pozemšťanům rodina Sulleyových s kmenem Metkayina, ale jakmile se začne potápět loď, všichni z kmene je opustí? Kam se poděly všechny mechakrabi a ponorky, když ve výsledku po nich jde jen jedna? Jak to, že generál přežil dušení pod vodou na dně moře, když tam byl několik minut? Proč je Kate Winslet tak strašně proti Sullyovým? Proč místním v boji s pozemšťany nepomůže všechny velryby a zůstane to jen na vyděděncovi? Vždyť spolu rozebírali, jak dobrou mají echolokaci. A opravdu bylo nutný, aby závěrečný boj mezi úhlavními nepřáteli trval tak dlouho? Vždyť to bylo natahovaný snad jen kvůli stopáži. A Neytiri se Spiderovi ani neomluví za pořezání hrudi a on stejně přileze jak kdyby byl člen rodiny? A proč Jake funguje jen jako voják, když v jedničce už ukazoval náznaky rozumný osobnosti? Čekal bych také, že Norm i doktor budou pobíhat jako modrásci stále a ne v kapslích. Holt, asi vás musí nejdřív postřelit nebo zabít, aby vás vzala "Eywa" na milost. Tak moc jsem se na pokračování těšil, až mně Cameron vezme zase do jiného světa a on udělá takovouhle příběhovou slátaninu. A dialogy snad ani nebudu zmiňovat. Mělo to být o rodině, moři a přírodě, ale vlastně to bylo celé jen o obyčejné pomstě a snaze zachránit, co se dá. Neskutečně mi rezonuje v hlavě recenze od Sabrewulf + Placzech nebo Matty. 2) Vizuální stránka. Tady má jednoznačně nejvíce plusových bodů. Snad za mne jediná část, která by mně dokázala nakopnout přijít na další pokračování zase do kina. Tady si dal Cameron skvěle záležet a výsledek je vidět. Až mně to přimělo přemýšlet, kam nás vezme příště. Neviděli jsme víc od pouštních nebo zimních kmenů například, takže prostoru je dost.  3) Hudba. Já chápu, že Cameronovi zemřel Horner a teď bylo potřeba hudbu recyklovat do poslední noty, ale fakt s tím nešlo vymyslet víc? Hezký, že upravili základní melodie do "vodních" tónů, ale hudba byla další velkou slabinou celého filmu. Možná je to velkým očekáváním, možná jen tím, že je člověk starší. Po jedničce jsem chtěl jít na Pandoru hned znovu, u dvojky je mi vlastně jedno, že Pandora existuje. Máš co napravovat v dalším díle, Jamesi. Klidně mi dej další část planety s nebo propracovaný děj, ale už mi nenatahuj závěrečné souboje jako v dalším díle od Marvelu. Toho máme všichni už pokrk. Maverick letos ukázal, že velmi kvalitní film se dá natočit jednoduše, s pár herci, vizuelně skvěle a lidské pocity se dají ždímat až na hranu. Tento Avatar měl jen tu vizuální krásu.

plakát

Ptáčátko (2016) 

Naprosto unikátní krátký film od Pixaru. Přestože v poslední době nad jeho filmy mnoho lidí láme hůl za to, že nevydává originální témata, ale pouze produkuje sequely, tento kratičký film vás dostane. Opravdu se povedl, včetně netradičních záběrů. Perfektní.

plakát

Hledá se Dory (2016) 

Famózní. Pixar se opět předvedl ve velkém stylu. Krásně mne načnul úvodní animovaný krátkometrážní (6min) film s názvem Ptáčátko (Piper), který je zatím tím nejlepším, co se animace týče, co jsem od Pixaru viděl. Kombinace nejnovějších možností v animaci (např. usychání ryb po vytažení z vody) a emotivního příběhu je prostě Pixar jako ulitý. Pravdou je, že příběh je trochu zběsilejší a slabší než jeho prvotní díl uvedený do kin před 13 lety. Na druhou stranu mi přišlo, že Hledá se Dory je citlivějším snímkem s klidnějšími pasážemi, které tu a tam přehlušují fáze zběsilého úprku z vody do vody. Nejlépe propracovanou postavou je sedmichapadlá chobotnice Hank, který skvěle zapadá do kolektivu a jeho charakter se v rámci filmu vyvíjí a 'zjemňuje'. Výbornou práci odvedli i čeští dabéři, i s odhlédnutím od Marka Ebena alias Marka Ebena. Mladičká Dory mnohé dospělejší diváky přinutila upustit slzu. Příběhem je film vlastně o tom, jak se s problémem vyrovnávat v životem, i kdyby to měla být nějaká vada od narození a skvěle tak navazuje na podobné téma jako v Hledá se Nemo. Skvělou práci odvedli i animátoři co se týče přepsání názvů do češtiny, za což jim patří další klobouček. Je vidět že pan Lesseter má za sebou skvělou historii a dokáže nemalé 'zázraky' co se nápaditosti týče, od prvního stínu Woodyho na okně (Příběh hraček). Je vidět, že spolupráce a natáčení filmů i pod hlavičkou Disney, Pixaru nijak neubralo z nápaditosti a animační krásy. Po nedávném skvělém počinu 'V hlavě' a skvělém animačně propracovaném (avšak dějově slabším) 'Hodném dinosaurovi' přišel opravdový biják, který se vůbec nemusí bát bojovat o Oscary v kategorii animovaný film. Pixar opět ukázal, že animované filmy nedělá jen pro děti, ale pro lidi všech kategorií.

plakát

Marťan (2015) 

Vytečné. Matt Damon stále dokazuje, že je pan herec. Úžasně zpracováno, skvělá kamera a výtečná hudba. Děj, napětí a drive celého filmu je skvěle propracováno. Škoda jen, že se nevešly (jak již klasicky) všechny detaily z knihy. Za rok 2015 jeden z nejlepších filmů, které jsem viděl.

plakát

Dáma ve zlatém (2015) 

Za mně velmi dobré. Kvalitně natočeno, s dojemným koncem, který umocňuje fakt, že byl film natočen podle skutečné události. Výtečný herecký výkon Helen Mirren, která tak z minulého roku převedla své umění z Lásky na kari do bývalé Vídeňačky, která chce zpět kus své historie a pocitu spravedlnosti. Líbila se mi její němčina ve filmu, je ostrá a drzá a nebere si servítky. Přesto je citlivá a není pro ní jednoduché vracet se do vlasti. Druhá pochvala patří Ryanu Reynoldsovi, který mně překvapil jako právník, který se opravdu nebál, navíc perfektně vyslovuje a u soudů si na nic nehraje a je stále uctivý a přesto rázný, když chce pro svou klientku to nejlepší spravedlivé rozhodnutí. Jeho zápal chvíli vypadal jako bláznivé marné hledání, když se jakoby zhlédl v penězích a zlatá horečka ho pohltila. Přesto pro něj nebyly peníze nejdůležitější a ukázal proč bojoval za svou klientku. Co se týče kamery a střihu, zajímavé byly pasáže z historické Vídně (navíc jsem jí minulý týden procházel) a černobílé obrazy míchané pouze s červenou barvou vypadaly velmi perfektně a ve filmu se dokážete tak velmi dobře orientovat. Super.

plakát

Kravaťáci (2011) (seriál) 

Stále nejlepší seriál, který jsem kdy sledoval. Líbí se mi dějové zvraty, herecké výkony a způsob natáčení, kde důležitými prvky jsou skvělé kostýmy od nejznámějších návrhářů, styl hlavních herců (díky kterým by v České republice polovina mladých kluků nemusela vypadat jak vyhulenci s čepicí, jezdící na skateboardech a povalující se s pivem nebo levným vínem v parku a ta druhá půlka mladých slečen by konečně mohla vypadat jako opravdové dámy) a spojené s napětím, kdy se někdo ozve, že zná tajemství hlavního hrdiny. Vše zasazeno do právnického prostředí a dějová linka skrývání tajemství a otevírání tajemství jiných je středobodem právnického světa. Chytrý mozek Mika a ego Harveyho navíc dělá skvělé kombo, které je dostatečně silné proti protivníkům. Samozřejmě i ti můžou být někdy překvapeni silou protivníkům u soudu. Poslední částí je zajímavé, že podle financí na těchto postech se někdy člověk musí vzdát všeho ostatního. Většinou času na sebe a rodinu, případně na vztahy. Člověk pracuje od rána do večera a musí vždy být připraven. Jde o to, bojovat a ukázat, že jsem chytřejší než druhá strana.

plakát

Unconditional (2012) 

Příběh je velmi zajímavý, navíc inspirovaný skutečným životem Joe Bradfordem. Příběh o tom, že jeden člověk může změnit mnoho lidí kolem sebe. S finále, kdy se hlavní herečka dozví pravdu o vraždě jejího muže. Výtečně zahráno Michaelem Ealym, který má skvělou mimiku v obličeji. Je pravda, že film je víceméně ždímání jemných emocí diváků, ale pokud vezmeme v úvahu originál opřený o skutečnou osobu, na jejíž základě se film natočil, pak vám to ždímání ani tak nevadí. Možná jsem jen čekal více scén z doby, kdy 'PAPA JOE' začínal, kdy bylo pro něj těžké v životě o chvíle v klidu a pohodě bojovat. Kdy by nám režisér ukázal, co člověk musí překonat, aby dokázal nakonec žít život v klidu (pravda, i když s nemocí). Přesto musím říct, že film rozhodně zaujal, a zaujme spíš dámské obecenstvo.

plakát

Konečně doma (2015) 

Ano. Přebarvená, lentilková až vlastně přehnaná animovaná komedie. A povedla se ve velkém stylu. Od dob Pixaru a za poslední roky největšího úspěchu Jak vycvičit draka velmi zajímavý animák. Skvělý výběr hudby pro soundtrack, skvěle natočené (například na závěr při hledání hlavní hrdinky své mamky) a dějově zajímavý až jednou chvílí dojemný film utváří velmi příjemný pocit v době, kdy odcházíte z kina. Vtipy sedí a dokážou pobavit jak děti, kterých bylo v sále většina, tak i dospělé. Dojemný moment, kdy 'Oh' zjišťuje, jací lidé opravdu jsou v levitujícím autě nad hladinou oceánu je nejlepší scénou filmu. Hned následovanou scénou, kdy zjišťuje, že umí i tancovat. Možná jednoduché a hodně dětské, ale zabaví a dokáže zaujmout. Z hlediska animace jsem nadšen z poslední části filmu: záběr hledání z postoje za hlavní hrdinkou je podle mne průlom v animaci jako takové a připomnělo mi to některé záběry (s nadsázkou řečeno) velmistra Nolana.