Recenze (1 863)
Fargo - Season 5 (2023) (série)
Po nejslabší 4. sérii jsem se trochu bál, ale tohle je pravé kulervoucí Fargo. Perfektní casting, silný příběh, drsné scény, žádné ústupky před náročnými tématy. Jedna zajímavost - jeden z tvůrců je Thomas Bezucha a jedna z důležitých postav skončí bez ucha. Náhoda? Nemyslím si! :-D
Brooklyn 99 (2013) (seriál)
Hlavní hrdina je odpuzující. Průměr dvě (slabá, někdy spíš trapná) pousmání za 20 minut je sitcom tragicky málo. A to mi to doporučila ChatGPT. Už AI nevěřím :-D
Medvěd - Série 1 (2022) (série)
Jako sorry, ale já to nevydržel. Když po hodině a půl (3 díly) jsem si z toho odnesl dva poznatky: kamera je divná a všichni tam řvou na všechny, tak asi něco není zrovna voňavé. Může pak následovat třeba Oscarový monolog George Clooneyho, ale svého času si vážím víc než abych se k němu brodil hodinami sraček.
American Horror Story - 1984 (2019) (série)
80. léta a pocta/variace/parodie/vykrádačka 80kových slasher hororů je celkem sázka na jistotu. A opravdu to funguje výborně. Po dlouhé době sezóna AHS, na které jsem visel a potřeboval další díl, co nejdříve...
Párty Hárd (2019)
No fuj :D
Hlídka (2021) (seriál)
Za mě tak 60-70%, ale jednu hvězdu jsem tomu přidal, když vidím kolik to tady má. Jsem fanouškem Zeměplochy a Hlídky obzvlášť. Jako adaptace by to neobstálo a urazilo. Hlavně Samuel Elánius... ano, měl své démony a hodně pil, ale taková troska zase nebyl a představoval jsem si ho úplně jinak, s ní jsem se v seriálu nesžil a Dormer silně přehrával, to už je i za hranou piráta Deppa. Ale když se vám od toho škatulkování podle předlohy podaří oprostit a koukáte na to "nezávisle", tak to není špatný seriál. Třeba záměny pohlaví a celkově trans ladění mi vůbec nevadilo, ani přesun z fantasy do steampunku. Postavy nejsou špatné, tedy až na výše zmíněné výtky k Samuelu Elániovi a trochu mi přišla nevyvážená genialita Pleskot v porovnání s Anguou a Karotkou, kteří byli trochu nijací a moc se nikam neposunuli. Hudebně je to geniální počin (a vzpomeňme na Těžké melodično, hudba má ve světě Zeměplochy své významné místo), ať už jde o kapelu The What nebo rapujícího Smrtě. Odchylky od příběhů v knihách, prolínání různých motivů z knih, to beru, že prostě je dílo volná adaptace. Co mě trochu zklamalo byl závěr - na jednu stranu trochu uspěchaný, na druhou otevřený (pro druhou sezónu). Jenže to je úplně zbytečné - stejně jako knihy o Hlídce jsou oddělené příběhy, tak i zde mohla další sezóna vyprávět nový příběh, rozvíjet charaktery, Hlídku a zápletku inspirovat třeba další knihou. Bylo by to mnohem lepší. Otevřený konec tady byl dost opruz... takový seriálový nešvar.
Gogs (1993) (seriál)
Je to pecka! Škoda, že si to vtip a šmrnc neudrželo na všech (pouhých) 13 pětiminutových dílech...
Lupin - Série 2 (2021) (série)
...a skončilo naprosto příšerně.
Lupin - Série 1 (2021) (série)
Začalo to nadějně...
Američtí bohové - Série 2 (2019) (série)
Tahle sezóna se opravdu nepovedla. První jsem ještě nějak zvládnul, ale tohle bylo utrpení. Někdo psal, že poslední 3 díly jsou nejlepší, ale nejsou. Stejně jako celá sezóna jen natahují děj zbytečnou vatou. Nefunguje to a moji oblíbenou knihu (sérii) to jen uráží.