Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Pohádka

Recenze (136)

plakát

Skyfall (2012) 

Je to promyšlené, je to výtečně řemeslně zpracované, jde to vlastní cestou, ale zároveň využívá to nejlepší z celé Bondovské série, ale v konečném výsledku je to jaksi... ne zcela uspokojivé. Nicméně Skyfall za shlédnutí zcela jistě stojí.

plakát

Chudák Petr (1892) 

Z historického pohledu zajímavé, ale jinak k uzoufání nudné.

plakát

The Beauty Inside (2012) (seriál) 

Nápad je velmi zajímavý, provedení dosti kvalitní jak po stránce režijní, tak herecké, ale nakonec nepříliš promyšlené a nedostatečně využité. Ta holka měla holt fakt štěstí, že se Alex proměnil naposledy v přitažlivého svalovce, a ne starou černošku (to by byl panečku zvrat!). No, nejsem asi moc romantik :-)

plakát

Mistrův syn (1978) 

Neuvěřitelné ulítlé, záměrně nijak sofistikované ale vcelku zábavné. Choreografie perfektní.

plakát

Hobit: Neočekávaná cesta (2012) 

POZOR - MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY! Tak čím začít - klady nebo zápory? Asi přeci jen tím pozitivním. Za prvé, obecně vzato jsem to čekal horší. Herci jsou dobří, Thorin má patřičné charisma a Martin Freeman je správně hobití a jako Bilbo je velmi dobrý, zcela uvěřitelný a velmi důstojným následovníkem Iana Holma. Většinu doby je to docela příjemná podívaná, nenudil jsem se, nekoukal na hodinky, nepřál si, ať už konečně přestanou kecat a pohnou se dál (dialogové scény jsou ostatně obecně vzato ty nejlepší). Spousta výtek se aspoň pro mě osobně nenaplnila. Dokonce ani akce ve skřetích dolech mě nevadila, i když je přepálená - ať už to byl záměr nebo ne, působilo to jako zábavná a efektní nadsázka. PJ udělal mnoho změn, ale dost jich je OK a v mezích a některé vyloženě prospívají (např. scény s Glumem jsou dost povedené i přes pár úprav, které vůbec nevadí). To, že PJ natahuje, mě taky nevadilo, zvlášť v oněch dialogových scénách, protože většinou si zachovaly patřičnou atmosféru. Párkrát jsem si i zasmál (zamýšlenému!) vtipu - humor překvapivě není příliš infantilní, což je další plus. Co se týče splývání trpaslíků, do určité míry je to pravda (někteří, jako např. Bombur - což je pro mě v jeho případě dost překvapivé - neřeknou skoro kloudnou větu), ale příliš mě to nevadilo, protože jsem z publikovaných materiálů dobře věděl, kdo je kdo. V tomhle případě na tom asi byl kupodivu lépe ten, kdo v průběhu produkce sledoval fotky a videoblogy. ### V průběhu filmu trochu kazilo dojem, že se sem tam objevila scéna, u které si člověk musel říkat "Co je to za nesmyslu?" Nekritizuju apriori každou změnu, chápu, že film je jiné médium a že co funguje v knize, v něm fungovat nemusí (dalším příkladem OK změn je například scéna se zlobry). Jenže sem tam prostě PJ přijde s nějakou hloupostí, která mě vůbec nedávala smysl. Proč přišel Thranduil k Osamělé hoře s vojskem? (Ano, chápu, aby byla vysvětlená zášť trpaslíků, ale to opravdu nestačí vysvětlit, že trpaslíci a elfové se od nepaměti nemají rádi?) Jak se dostal Radagast - který je mimochodem jako postava ještě v normě - tak rychle z Temného hvozdu přes Mlžné hory? Jak to, že Moudří nevědí, že Sauron je znovu na scéně, když přišli do Středozemě bojovat přímo proti němu? (Pomíjím zmínku o tom, že král Angmaru je již mrtev) Navíc z toho, jak Elrond tvrdí, že už je 400 let mír, tak být nepoučený divák, asi bych si myslel, že Sauron byl zničen právě 400 let před událostmi z Hobita (vím, že je to asi narážka na Ostražitý mír, ale ta celá scéna je prostě hrozně zavádějící). Vůbec se mi těžko přizpůsobovalo tomu, že PJ se rozhodl ukázat návrat zla do Temného hvozdu přímo na scéně, což je zcela mimo historii 3. věku. Na druhou stranu říkám, že člověk knihami a dodatky nepolíbený může poslední dvě námitky zcela směla a v klidu ignorovat, protože pocházejí od člověka, co Středozemi docela zná. Mě osobně tyto změny v časové linii neštymují, ale nezaujatý divák s tím nejspíše nebude mít problém. Pro film samotný nejsou podobné změny až tak tragické, pořád je to vcelku příjemná a zábavná podívaná, u které se mi prostě jen občas na chvíli zastavil rozum, ale celkem by to bylo na pěkné 4 hvězdičky. Jo , ještě jsem zapomněl říct, že ten tlustý skřetí král je hodně nepovedený, jak co se týče CGI, tak co se týče hlasu (v originále), tak co se týče postavy jako takové. Ale není tam moc dlouho, takže bych to ještě přešel. ### Proč tedy ***? Protože jsem se nezmínil o jedné změně, která mi vadila hodně, a to nejen proto, že to není v knize, ale protože vážně zasahuje film samotný. Mluvím o Azogovi a celé dějové lince okolo něj. Samozřejmě, musí být v bitvě s trpaslíky, ale to, co následuje, si PJ mohl opravdu odpustit. Za prvé jsem nepochopil, proč byl Azog od počátku (ještě než přišel o ruku) tak zaujatý zrovna proti Durinovu lidu - Balin říkal, že ho přísahal vyhladit hned na počátku svého vyprávění. Motivace naprosto nevyjasněná. Ano, PJ chtěl mít nějakého záporáka. Azog vypadá opravdu pěkně, opět uznávám. Ale celá ta zápletka je tak hrozně násilná, vycucaná z prstu a vůbec se do toho nehodí (a to i z hlediska filmu), že prostě musím jít ještě o hvězdičku dolů. Závěrečná scéna je úplný vrchol. Thorin se jde pomstít, Bilbo v sobě najde hrdinství, zachrání ho, získá si respekt, všichni jsou šťastní. K výslednému dojmu ještě chybělo, aby Gandalf symbolicky plivnul do kamery. ### Nakonec, i když je tempo vyprávění docela dobré a nepůsobilo na mě natahovaně, stejně si musím smutně povzdechnout, jaká je to škoda, že z Hobita nejsou filmy dva, ale tři. Dvoudílná verze by z hlediska vyprávění a vývoje postav působila mnohem lépe. Kdyby skončili po zajetí elfy trpaslíky, bylo by dost času na vývoj Bilbova charakteru z "hokynáře" do odvážného lupiče. Dramatický oblouk by byl zakončen epickou bitvou s trpaslíky, Bilbo by si vysloužil kýžený respekt už v prvním díle (aby ho následně v druhém díle ztratil a znovu získal - každý dramaturg by musel být spokojen). Bylo by to mnohem přirozenější a nenásilnější (v knize je ten vývoj zachycen skutečně dobře). Prostě téměř všechno s Azogem je hrozně násilné, nepřirozeně vecpané a činí z postupně budovaného vývoje postav frašku (to, co Bilbo udělá, je prostě v daném okamžiku zcela mimo jeho postavu). Skutečně, škoda přeškoda. Závěr to skutečně zkazil hodně. Přes všechna pozitiva nakonec nemůžu jít výš než 60%.

plakát

Dr. Horrible's Sing-Along Blog (2008) (seriál) 

No, řeknu to takhle - kéž by všechny komiksové filmy měly tak zajímavé postavy, dobré herce, promyšlenou zápletku, uvěřitelnou psychologii, chytlavou hudbu a geniální hlášky. Jednoduše výborné :-)

plakát

Sherlock Holmes (2009) 

Na Sherlocku Holmesovi se Ritchiemu asi nejvíc povedlo obsazení. Robert Downey jr. i Jude Law do svých rolí pasují - je to sice něco trochu jiného, než nač jsme zvyklí z předchozích doyleovských filmů o geniálním detektivovi, ale docela to funguje. Jenže jen docela. Obsazení, pěkné kostýmy a vcelku povedený Londýn nevynahradí nepříliš zajímavou zápletku, což je asi největší slabina. A celkově tomuhle novému zpracování něco i chybí, i jako detektivce, i jako buddy movie. Je to slušné, ale není to nezřízená zábava. Když to porovnám s novou minisérii zasazenou do současnosti, tak musím říct, že Britům se "jiný pohled na Sherlocka Holmese" v povedl zkrátka líp - a to ve všech ohledech.

plakát

Micimutr (2011) 

Je to nudné a v zápletce je děr jak v ementálu. Zápletka s cestováním mezi naším a pohádkovým světem vůbec nefunguje a nedovedu přijít na to, proč ji tam vlastně dávali (kromě pragmatického důvodu, aby něčím zaplácli čas, když zjistili, že nemají příběh ani na hodinu). Hlavní hrdina rozumu taky moc nepobral, když ho nenapadlo, že zničením loutky by se vyřešily všechny jeho potíže. Ale on za to vlastně nemůže, když to nenapadlo scénáristu, že. Doufám, že příští rok se dostane na televizní obrazovky něco lepšího.

plakát

Tajemství staré bambitky (2011) (TV film) 

Do zlatého fondu českých pohádek se to nedostane, ale vyloženě špatné to taky není. Asi je to i proto, že Tomáš Klus je princ - ač působí poněkud hloupě - vcelku sympatický a Kamile Janovičové to dost sluší. Příběh nijak oslnivý, ale nudou jsem taky nezíval. Tohle je čistokrevných 50%.

plakát

Santiniho jazyk (2011) (TV film) 

To, co říká jedna z postav na konci filmu ("Vždyť to nedává žádnej smysl!") vcelku dobře vystihuje, o čem tenhle film je. Hezké záběry světla v chrámech těžko můžou přebít skutečnost, že motivace a smysl jednání postav jsou nevystopovatelné, některé postavy mění strany či názory o 180° i v průběhu jedné minuty. Vlastně nejlepší vysvětlení děje filmu by bylo, že to celé byl jen sen (můžete si vybavit takřka libovolný sen, který se vám zdál, a nebude o nic méně smysluplný než tohle dílo). To si pak ani člověk není jistý, že nebyla myšlena vážně taková perla jako hláška "Proč se zamykáte?" určená lidem v místnosti, přičemž klíč byl zvenčí (!). A proč dávám 1*? Ani nevím, ale asi za ty hezké záběry architektury.

Ovládací panel
9 bodů