Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (1 503)

plakát

Dungeons & Dragons: Čest zlodějů (2023) 

Bizarně rustikální zábava. Chci tu cetku, díky níž bych mohl mrtvolkám pokládat pětici otázek. Zeptal bych se Sergia Leoneho, jestli se mu líbil tenhle film. Asi by mě místo odpovědi pozvracel všemi těmi červíky, co mu vrtají v dutině břišní vitamíny, protože pravděpodoběn se v hrobě točí na obrtlíku. Ale jo, film je čupr, je barevnej, furt se tam něco hejbe a je tam hodně světýlek. A taky je to ynteližentní čurina, jak tu všichni píší. To je pravda a salahadin je psí čumák :-) Možná je to tím, že s počítačových her znám jen Posla smrti a Heroes of might and magic 1, ehm

plakát

Hora mezi námi (2017) 

Poctivé, příjemné tříhvězdičkové menu, tak akorát hořké, tak akorát sladké, což však platí až do předposlední minuty, kdy do eintopfu rejža vysype kamion cukru a soli (slzy). Celá část survival dramatu mě bavila, krásné hory, civilní herecké výkony obou vynikajících herců, prostě mrazivě příjemné drama. Jenže pak na ně zdálky zamrkalo prasátko a oni se k němu vydali. A tam, k mé velké nelibosti, si ta dvě prasátka sundala šaty a pustila se do intenzivní kopulace. A možná jsem ryze přízemní cynik, ale dokážete si představit, jak ti dva museli po několika dlouhých dnech (týdnech) bez sprchy a mýdla "vonět"? Ještě když ON vynášel JÍ nočníky. Ale jo, jak by řekl chemikář: "ta chemie mezi oběma byla, to muselo skončit sloučeninou", fyzik by řekl: "oba přitahovala dostředivá síla" a biolog by pronesl cosi o přírodních zákonech páření. Skončit film bez vzájemného "zurück fahren", přihodím i 4. hvězdičku.

plakát

Pacific Rim - Útok na Zemi (2013) 

Noumálně jsem, Úďo, dostal po Pacific Rim chut pustit si dokument o páření pavích oček s kudlankami nebo cokoli o přírodě. Vizuál tohoto díla mě znechutil tak moc, až jsem si chtěl na červený hadr načmárat slovo "odpad" a se slovy "del Toro, del Toro" s ním máchat Guillermovi před monitorem. Děj je odhadnutelnej jako reakce mamky, jíž jsem šel jako dítě provinile sdělit známku 4 mínus z diktátu - stále stejný scénář, stejný výraz, stejná manuální klepačka rukou na dvanáctiletý gluteus maximus. A pokaždé zaracha. No těšil jsem se aspoň na příšerky levelu dvacet sedm, ale bohužel na konci vylezla jen pětka - a to jen jedna. Herci mi byli ukradení až na dvě výjimky - Idris Elba sice mačo proslovy neumí, ale jinak to byl vcelku sympatický boss. A kvůli kukuči Rinko Kikuči dávám tu umolousanou 1*. Tož tak.

plakát

Godzilla (2014) 

A ta Godzilla je kde? A ví Ken Watanabe, že tu hrál? Teď vážně nevážně. Jako divák jsem zklamán.  Chtěl jsem film o Godzille a ne videonávod na kurz společenské konverzace, na tuctovou americkou rodinku, na cypa, co zachranuje malý asiaty, atd. Film je vlastně plný banalit, které se tváří vážně a seriózně a snaží se seč může oddalovat orgasmus finále s Godzillou. Jenže to nefunguje. Konečný výsledek je hloupý a těžkopádný film a jen několik minut diváckého nadšení nad některými efektními záběry přerostlé ještěrky. Nejsem filmový odborník, takže se mi Lima může vysmát dle libosti. Ale zfilmovat Godzillu je třeba jinak. Nikdy bych to neřekl, ale Emmerichova chujovinka byla vlastně zábavnější než toto. A nejde jen o "zábavu" pro nenáročného diváka, co u obrazovky chřoupe popcorn a s partou probírá objemovou strukturu dámských ňader. Nová Godzilla nefunguje a nedrží pokupě. Jinak vše už shrnuli Flanker a gudaulin.

plakát

Sláva (1989) 

Je to vlastně dobrý film, který strhne několika parádně nabušenými scénami. Jenže těch uvědomělých pohledů a patosu tam bylo přece jen na můj vkus moc. Tomuhle tématu by mnohem více slušela poctivá, zemitá, syrová režie bez pukrlátek, cukrátek a filmových mašliček. Souhlasím, bojové scény na jedničku. A mám dojem, že jsem ve Zwickově režijním rukopise postřehl jednu slabinu - on totiž umí bezvadně vykreslit vedlejší postavy, v tomto případě partu černošských badboys, jenže ti dva běloši s tehdy slavným Broderickem jsou....jak to říct, nemastní, neslaní, jen hrozně přeslazený. Stejně jako Cruise v Samurajovi, kde působí v celém hereckém ansámblu jako ta absolutně nejméně zajímavá postava. Zvláštní.... ale stejně, za mě nejvíc cool byl cvičitel pan Mulcahy (John Finn), toho bych za tělocvikáře vážně nechtěl!

plakát

Poslední souboj (2021) 

Last duel - ale pro koho? Mám jednu výraznou výtku - tříštění filmů do třetin opisujících jednu událost není vůbec originální, ale pokud už tenhle formát zvolíte, měla by být každá třetina svébytná a příběh posouvat dál, nebo mu dávat další a nové významy. Což se tady vůbec nedaří. Protože všechny tři úhly pohledu jsou víceméně totožné, jen se liší vnímání postav. A to je málo - když připočteme dlouhou stopáž. Navíc kurník o jedné slépce a dvou kohoutech (z nichž jeden si plete lásku s erekcí) není zrovna téma, co bych chtěl vidět po stokráté a ještě třemi pohledy jen v drobných nuancích. Nicméně rozehraná partie zasazená do dobových reálií a právních důsledků je zajímavá. Navíc je to KONEČNĚ film, kde funguje brnění tak, jak má. Třeba hned v úvodní bitce si povšimněte, že týpek nesekne druhého a tomu odpadne ruka i s mečem, ale naopak bitkaři hledají zranitelná místa - krky, obličeje. Dobře je to vidět v onom posledním souboji, kde brnění funguje tak, jak má - tzn- chrání a týpek není mrtvej po prvním seku. Co se mi hodně líbilo, byla celková atmosféra a kamera - poletující vločky, krajina zabydlená lidmi a zvířaty, bahno, víceméně uvěřitelná architektura. Čili na filmové poměry velmi umně a realisticky ztvárněné prostředí a doba. Herecky bez výhrad, ale to fakt není překvapující, když máte ve filmu Drivera a Damona. Výbornou práci dle mě odvádí i Affleck jako zhýralý hrabě. Není to nějaký super kvalitní biják, ale dobře odvedená řemeslná práce, kterou v dnešní digitální době velmi oceňuju. Navíc scéna, kdy Jodie Comer chová v náručí dlooouho chtěné dítě a neví, jestli ho vůbec uvidí i druhý den, je emocionálně bezvadně vyhrocená. A eponymní souboj? Dynamický, bezservítkový, krvavý a tak to má bejt.

plakát

Šílený Max: Bojovník silnic (1981) 

Tak já teď opravdu nevím, jsem na rozpacích! Ten film měl být opravdu směšně akční nebo akčně směšný? Nebo tak nějak? Mel Džibsn (viz kouzelný dabing na Primě) ztratil scénář a improvizoval? Vernon Wells ztratil spoďáry? Fuj. Homomungus nebo co to bylo - ten herec je takový poleno, že mu radši zakryli xicht a nechali hrát jen maso od krku dolů? V roce 1981 si stále mysleli, že Punk Is not dead? A vůbec, nespletli se Village People při natáčení videoklipu? Řekl jim rejža, že točí film a ne reklamu na vrakoviště v Ohiu? A to děcko byl kluk, nebo holka? Mno, mám pár oblíbených guilty pleasure, ale tenhle film do nich nepatří. Už jen kvůli prostému detailu, že zadky tady špulí hnusný chlapi a ne Virginia Hey :-)

plakát

Místo zločinu Plzeň (2015) (seriál) 

Už to píšu u české krimi poněkolikáté, ale jsem si jist, že tohle nebavilo nikoho natáčet. Každému ze zúčastněných mi je líto, každý mohl svůj talent vložit do služeb lepších projektů, místo toho musí zas a znova drtit krimi fráze, hrát opilé, nebo směšně vážné.... aspoň Jan Zadražil vyniknul. Jinak je to velmi, velmi, velmi - mmt, jdu pohledat slovník, nenapadá mě ekvivalentní výraz

plakát

Princezna zakletá v čase 2 (2022) 

Tvůrci se měli nejprve rozmyslet, jestli točí parodii, nebo vážně míněnou fantasy. Nene, ty rádoby ftipné momentky brzdí tempo a úplně ubíjí atmosféru. Duo Písařík/ten malej mě neskutečně iritovalo, až jsem zjistil, jak se ve mně probouzí nějaký ten Salazar Zmijožel. Mytologie ubíjející. Neonová sgrafitti a máchání packama muselo vést k zánětům ramene snad všech herců na place. K tomu pohříchu nulové emoce. No a teď k pozitivitám - příjemně překvapil Kotek (Vojto, za mě 1*), docela sedla rozdvojená Eliška Křenková (musí být hrozný žít sám se sebou!), ale celý film si ukradla roztomile ironická Simonka Zmrzlá. Tu totiž zastínit nikdo nedokázal. Mno a protože se na film sbíraly chechtáky přes crowdfunding a kdo si zaplatil, mohl získat cameo, tak proto tu máme několik skvostně otřesných amatérských hereckých vstupů, za které se doufám sami tvůrci stydí ještě teď. A to nejlepší na konec - duo "mápaní" a "můjpane" tu bylo v celém příběhu tak zbytečné, až jsem si je spletl s komparsem. To už ten Františkův masér měl snad důležitější úlohu v boji proti Salazarovi, který si do filmu odskočil k Warcraftu. A ne, nebojte, nebudu rozebírat, jak zoufale neoriginální tento film je. Jenže zatímco jednička ctila svůj název a vše tu tak nějak fungovalo, ve dvojce, která po svém názvu šlape jak kremaťák v popelu, nefunguje nic moc.

plakát

Osudný požár na Titaniku (2017) (TV film) 

Jako velkou slabinu bych viděl to, že pan Senan Moloney je novinář, sorry jako, ale tohle není úplně vhodná profese k detailnímu zkoumání podmořské archeolgie a starých fotek. Na druhou stranu je zdokumentované, že na Titanicu hořelo uhlí, že uhlí se samovznítit může a že požár velmi pravděpodobně poškodil jednu z přepážek vodotěsných komor. Jenže celá teorie je na zkázu lodi našroubována až moc jednoduše, chtělo by to důkladnější analýzu profíků, nikoli novinářů. A skvrn na starých fotkách je většinou tolik, že můj prapradědeček hořel zevnitř skoro furt. Závěr: Ač dokument působí lacině a senzacechtivě, základ má určitě reálný a třeba se na zkáze Titanicu skutečně podílel tandem fire/iceberg. Bylo by to velmi symbolické.