Vančura

Vančura

Márvy Čistič

okres Praha
Žižkovský dobrodruh

59 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
    • 23.3.2017  13:05
    Život (2017)
    ****

    Za mě naprosté nadšení. Vadilo mi tam jen pár věcí, které jsou vyloženě drobnosti (a které nejde moc zmiňovat, aniž by člověk nespoileroval - obecně je těžké o tomto filmu cokoli psát bez následného vyzrazení zápletky). Moc se mi líbilo herectví Rebeccy Ferguson i Jaka Gyllenhaala, oba jsou naprosto výborní; ani zbytek herců ale není špatný. Velmi kvalitní mi přišel i soundtrack (především hudební podkres ve finálním záběru je naprosto dokonalý), kamera, speciální efekty i celková atmosféra - ten film naprosto odzbrojujícím způsobem graduje do svého velkolepého finále, které mě osobně lehce překvapilo - ale možná o to víc potěšilo. Jak mi to ze začátku přišlo lehce nepřehledné a nezajímavé (prvních několik minut), o to víc mě ten film na svém konci dostal - Život je podlě mě naprostá pecka, kterou budu z hlavy dostávat hodně dlouho. Po nedávné premiéře Pasažérů, z nichž jsem byl podobně nadšený, je Život už druhé skvělé sci-fi od Falconu za poslední dobu.

    • 23.3.2017  11:42
    Věc (1982)
    *****

    Pro mě osobně naprostá klasika, která mě na druhé zhlédnutí bavila ještě víc než poprvé před lety. (Byl jsem z VĚCI dokonce ještě víc nadšený, než když jsem nedávno viděl Carpenterův další film VLÁDCE TEMNOT, který se mi též strašně líbil). Maximálně jsem si užíval obsazení, kameru, hudbu, dokonalou atmésféru a naprosto delikátní speciální efekty, dělané ještě hezky postaru, což filmu v mých očích dodává punc toho správného osmdesátkového retra. A ten konec? Naprostá libovka!

    • 20.3.2017  09:06

    Film, který mě v podstatě dokonale minul. Nebavilo mě to, přišlo mi to strašně předvídatelné (u každé scény jsem věděl předem, jak dopadne) a ani trochu napínavé. Nezaujalo mě ani obsazení - Paul Sheldon je strašně nevýrazný a ani Kathy Bates ve mně nevyvolávala nějaké větší nadšení, její postava mi byla prostě jen protivná. Bavila mě tam paradoxně jen postava starého šerifa (Richard Farnsworth), který prý v předloze vůbec není. Film mě moc neoslovil asi ze 3 hlavních důvodů: 1) zhlédl jsem ho v příšerném českém dabingu (Bartoška + Konvalinková), navíc i samotný český název "Misery nechce zemřít" mi přijde debilní, když se ten film v originálu jmenuje pouze "Misery", 2) irituje mě, že celý příběh začíná tím, že se hlavní postava chová jak idiot - každý normální člověk by v takové bouři dávno zastavil, ale né, on se prostě musí vysekat, aby mohl být následně unesen tou bláznivou ženskou, 3) a konečně mám strašnou averzi ke Kingovým knihám jako takovým - přijdou mi strašně přeceňované, stejně jako tenhle film, který osobně hodnotím jako velice průměrný thriller, který místy zabíhá až do nechtěné směšnosti. Podruhé bych se mu obloukem vyhnul.

    • 13.3.2017  08:47

    Z počátku mě to strašně nebavilo a vyloženě mě rozčilovalo, jak dlouho tomu filmu trvá, než se tam konečně začne něco dít. To, co pak následuje, mě sice částečně uspokojilo, ale stejně mi na tom filmu pár věcí vadilo. Jednak mě moc nebere už samotné obsazení - herectví Michaela Douglase mě nikdy moc neoslovilo, a ani Kathleen Turner mě moc nebavila - její postava mi navíc byla extrémně nesympatická (podobně jako postava Joanny Kramer z filmu Kramerová versus Kramer v podání Meryl Streep - nemůžu si pomoct, ale obě ženské postavy v těchto filmech na mě působí jak dokonalé píčy). Za druhé mi přišlo, že je ten film hodně předvídatelný - dokázal jsem dopředu vytušit vývoj některých scén i samotné závěrečné vyústění. No a konečně se mi též i zdálo, že ten film hodně zastaral a je dnes poznamený pro mě osobně nepříjemným ušmudlaným osmdesátkovým lookem - kamera mi na tomto filmu vadila asi nejvíc. Válka Roseových - pro mě osobně v první řadě překvapení, že Danny DeVito není jen herec, ale i režisér; a za druhé dojem, že kdybych si ten film nechal ujít, zas tak o moc bych nepřišel. Co ve mně zůstává druhý den po jeho zhlédnutí, je hlavně dojem intenzivní averze k té příšerné ženské - nechápu, jak z toho filmu může někdo vyvozovat, že by se člověk měl do smrti vyhýbat manželství. Já v tom naopak vidím varování, aby si člověk uvážlivěji volil partnera pro život, což je v dnešní době, kdy se rozvádí každé druhé manželství, výsostně aktuální téma.

    • 13.3.2017  08:23

    Obrazově krásné, ale jinak mě to v podstatě kompletně minulo. Celou dobu jsem se u toho strašně nudil a měl jsem problém to vůbec dokoukat. Pár momentů mě tam z letargie vytrhlo (hlavně skvělá hudba), ale jinak si myslím, že na takový film asi musí mít člověk náladu - a to v mém případě tak úplně nevyšlo. Takže za mě bohužel.

    • 8.3.2017  13:05

    Z počátku pro mě nudné k zalknutí, a měl jsem i problém orientovat se v postavách. Postupně si mě ale ten film svým způsobem získal na svou stranu, a na konci už jsem byl skutečně napnutý, jak to dopadne. Milník v dějinách filmu to je bez debat a historickou hodnotu to má rovněž, takže jsem nakonec rád, že jsem to mohl vidět. Dodávat k tomu cokoli dalšího je zbytečné, když vše podstatné už bylo řečeno v komentáři Mattyho.

    • 7.3.2017  09:28

    Nikdy jsem nepropadl kultu Aronofskyho filmů a nově se u mě objevila i averze k "feťáckým filmům" jako takovým. Přesto přese všechno mě tento film při novém zhlédnutí po letech v podstatě zase beze zbytku dostal jako kdysi, příšernému českému dabingu navzdory. Perfektní obsazení a herecké výkony (Ellen Burstyn!), dokonalý soundtrack, pekelný střih, jakož i samotný děj, který graduje mírou téměř nesnesitelnou - to vše z toho zaslouženě udělalo kult, k němuž jde dnes už jen těžko říct něco nového. Na můj vkus mi sice přišlo, že je ten film místy přehnaný až do jakési groteskní polohy, ale nepromítám to do svého hodnocení. Postava, kterou ztvárnila Jennifer Connelly, mi byla mimochodem velmi nesympatická, a té jediné mi z celého filmu nebylo líto, jak dopadla. Jinak předlohu jsem nečetl a nezajímá mě.

    • 7.3.2017  09:09

    Při nové projekci po letech jsem se neubránil strašnému zklamání - kdysi jsem ten film zbožňoval, ale dnes mě už tak nudí, že ho téměř nejsem schopen dokoukat. Ve své době to byl asi kult, ale dnes mi přijde, že ten film beznadějně zastaral a už se na něj v podstatě zapomnělo (částečně snad i proto, že se "krčí ve stínu" slavnějších feťáckých filmů z té doby; těch drog zde navíc relativně ani tolik není). A co je nejhorší, nepřijde mi to ani moc jako komedie - vtipných scén je tam podle mě jak šafránu, a většinu času člověk prostě jen sleduje partičku nějakých mladých lidí neurčitého věku, která se nekonečně dlouho připravuje na jakousi party, na které člověk čeká, že se to konečně rozjede, ale v tu chvíli už právě nuda dosahuje svého vrcholu a nastupuje chuť to vypnout. Retromaniakům myšlenkově zaseklým v devadesátkách by se to asi mělo líbit, ale osobně na mě ten film v roce 2017 působí dojmem strašné zbytečnosti a moc nechápu, proč by se na něj dnes měl ještě někdo dívat. Ani ten sountrack už mě nebaví - za mě prostě všechno špatně.

    • 2.3.2017  10:48

    Výborná věc, která mě strašně bavila - už dlouho se mi nějaký horor tak nelíbil! A to především zásluhou perfektního soundtracku - hudba mě na tomto filmu dostala úplně nejvíc a skvěle vytváří celkovou atmosféru. Nadchly mě taky speciální efekty a kamera - vzhledem k době vzniku jsou ještě dělané pěkně postaru, bez všech těch novodobých digitálních orgií, což filmu v mých očích jen přidává ten správný retro punc starých dobrých osmdesátek (dle mě vrcholná éra hororového žánru). Herecké výkony už byly o něco slabší, a v některých scénách po mém soudu posouvají film až do nechtěné směšnosti. Zamrzelo mě rovněž to, že postavy se v některých momentech chovají ne příliš logicky. Celkově ale za mě obrovské nadšení - pro člověka, který tento film dokáže docenit, je to naprostá pecka. Strašidelný ten film sice není ani trochu, ale přesto disponuje zcela neobyčejnou a hutnou atmosférou, která permanentně graduje. Za mě Carpenterovi rozhodně palec hore!

    • 25.2.2017  20:45

    Scenáristicky prostinké, skoro až přiblblé - celý film je v podstatě jen o tom, zda a s kým se hlavní postava nakonec vyspí, čímž se zbaví panictví, které zde kupodivu nemá cejch trapnosti (jak jsme zvyklí z amerických teenagerských komedií) - je to právě Benjaminova nezkušenost, jež se překvapivě ukazuje jako jedno z jeho hlavních lákadel na permanentně sexuchtivé ženy, jichž je v jeho okolí neustále pozoruhodný nadbytek. Jednoduchý filmový děj v tomto zachází až do jisté idealizované a nadsazené polohy, v níž Benjaminovi padá vše do klína se snadností, která nemůže nepřipomenout okřídlené rčení o pečených holubech létajících až do huby. Nemusí se ani o nic snažit, ani vyvíjet nějaké úsilí - v tomto ohledu mi byl až nesympatický, což mi film do značné míry znechutilo, protože dotyčný mladík v podstatě nesleze z plátna a celé je to hlavně o něm, ačkoli jeho postava není nijak dramaticky zajímavá. Film je žánrově čistá komedie, typicky po francouzsku rozpustilá, v níž je většina komiky postavena na konfrontaci absolutně nezkušeného Bejamina s realitou prostředí, kde jde všem v podstatě neustále o sex (nebo prostřednictvím sexu sledují jiné zájmy). Po této stránce mě to moc nebavilo a nepřišlo mi to ani moc vtipné, byť pár zdařilých humorných situací by se tam asi našlo. V čem mě ovšem film téměř okouzlil, to byla jeho výtečná kamera, hudba, kostýmy a výskyt celé řady krásných hereček, z nichž jsem Catherine Deneuve zdaleka - a trochu překvapivě - neshledal tou nejpůvabnější. Samotné závěrečné rozuzlení mě nakonec ale potěšilo a vytáhlo můj výsledný dojem z celého filmu nahoru - fandům podobných oldschoolových odpočinkových podívaných bude asi takový film připadat roztomilý a měl by se jim líbit; mně osobně však přece jen přišel spíše jen průměrný.

    • 20.2.2017  16:15

    Výborná věc a naprostá klasika, byť mám pocit, že když jsem to před lety viděl poprvé, zapůsobilo to na mě přece jen víc (svou roli snad sehrálo, že podruhé jsem film zhlédl v příšerném českém dabingu - hlas Borise Rösnera k Jacku Nicholsonovi fakt ne-e). Na můj vkus mi nově přišlo, že je ten film přece jen trochu moc dlouhý a v některých momentech jsem se lehce nudil, rovněž mi trochu vadí zkreslený pohled filmu na psychiatriickou léčbu (byť akceptuji, že dějiny léčby psychických poruch skutečně jsou neobyčejně drastické a plné přeslapů ještě hluboko i v 20. stol.), a moc mi ani nesedla ta divná hudba, která hraje v závěrečné scéně - osobně bych tam asi nechal hrát něco jiného. Nemohu už bohužel porovnat film s Keseyho předlohou, protože jsem ji četl kdysi dávno na gymplu a už si ji moc nepamatuji - vím jen, že film na rozdíl od románu není vyprávěn z pozice Náčelníka, což mi však nijak nevadí - ale stejně si myslím, že je to výborná adaptace, která navíc dokonale funguje i bez znalosti předlohy - přesně tak by to mělo být. Za sebe musím závěrem napsat, že mi bylo na konci hodně smutno a že na mě z toho filmu padla značná malomyslnost - závěrečné vyústění nemůže nechat lhostejným snad nikoho, což je pravděpodobně i důvod, proč se tento film stabilně po léta drží mezi nejlépe hodnocenými filmy na ČSFD. Podle mě zcela právem.

    • 20.2.2017  15:43

    Velmi pěkný a kultivovaný film, byť mě přece jen nedostal na 100% - hlavně zpočátku jsem to vnímal poněkud rezervovaně. Při sledování jsem si konečně uvědomil, jak moc se na Americkou noc odkazuje v Zelenkově filmu Ztraceni v Mnichově (protože jsem až dosud tuto Truffautovu klasiku neznal, nemohl jsem ani poznat narážky na ni). Rovněž se mi hlavou honilo, jak ve mně už dlouho roste nesmírný respekt, který k Truffautovi chovám - natočit takový film muselo být nesmírně náročné (dovedu si celkem představit, jak musí být na place komplikované neztratit se v tom, co je natáčení "jen jako" a co "doopravdy", a to není jediný důvod, proč na mě tento film udělal tak silný dojem). Film mě obecně hodně bavill výtečným obsazením a krásnou hudbou (Georges Delerue mě už před časem ukouzlil svou hudbou ke Godardově filmu Pohrdání) a celkově si myslím, že je to spolu s filmem Život v oblouznění asi nejlepší film ve filmu, jaký jsem zatím viděl.

    • 20.2.2017  13:08

    Výborná věc, která mě bavila i na druhé zhlédnutí (příšernému českému dabingu navzdory). Hlavní postava mi je sice dost nesympatická, ale v odzbrojujícím hereckém ztvárnění Woodyho Harrelsona se stejně filmovému Larrymu podařilo dostat mě na svou stranu - scéna, ve které mluví před davem lidí o svobodě a na plátně za ním běží obrázky americké vlajky, vojáků, Hitlera, koncentráků, mrtvých lidí apod. (kontrast války a smrti a sexu), je podle mě naprostým vrcholem filmu, a i podruhé mě dostala naprosto do kolen. Courtney Love je zde naprosto odporná, pro svou roli se ale bez diskuzí typově hodila naprosto dokonale. Mladý Edward Norton mě zde taky baví. Celkově je to film postavený na dokonalém obsazení, silném scénáři a mistrovské režii, kterému za sebe asi nemám co vytknout - strašně mě baví, a s odstupem let už navíc i v mých očích získává nostalgický punc starých dobrých devadesátek.

    • 18.2.2017  14:25

    Kasandřin sen by se mi líbil mnohem víc, kdybych už předtím neviděl Allenovy starší filmy Match Point, a obzvláště Zločiny a poklesky, které zpracovávají velmi podobný námět. Kvůli tomu jsem měl pocit, že se autor v tomto filmu hodně opakuje - v mnoha momentech jsem dokázal uhádnout budoucí vývoj děje, včetně samotného závěrečného vyústění, protože v obou zmíněných filmech to bylo velmi podobné. I tak mě to ale bavilo - obsazení mi bylo velmi sympatické, hodně se mi líbily některé záběry a kamera celkově, a výborná je tam i hudba, která skvěle podkresluje dramatickou atmosféru některých scén. Celkově za mě velmi dobrý filmový zážitek - tenhle film je dobrým dokladem toho, že WA se umí suverénně pohybovat i v jiných žánrech, než je komedie.

    • 13.2.2017  23:06

    Přirovnání k filmu Kramerová versus Kramer je trefné a vyloženě se nabízí (I DVA JSOU RODINA je ve skutečnosti remake mexického filmu Bez návodu); při sledování se mi rovněž vybavil francouzský snímek L'économie du couple, který se také se zabývá rodinným tématem. Nutno říci, že oba zmíněné referenční filmy mě oslovily mnohem víc. Tento film mi skoro nepřišel ani jako komedie - jednak jsem celý film shledal zoufale nevtipný a zasmál jsem se u něj snad jen jednou (a neměl jsem ani pocit, že by se lidi kolem mě nějak prohýbali smíchy - publikum v sále podle mě reagovalo na většinu situací, které zřejmě měly být vtipné, dosti vlažně), a jednak jsem celkově prostě nešel za těmi emocemi, které to ve mně mělo vyvolat (ačkoli si k nim film v mnoha scénách vydatně pomáhá emotivním soundtrackem). Nebavilo mě to, přišlo mi to celé takové nějaké povrchní (a snad i vykalkulované) a neoslovilo mě ani obsazení - herecké výkony jsem vnímal spíše rozpačitě, a celkově jsem z některých motivů v tom filmu neměl dobrý pocit. Věřím, že spoustě lidem se to bude líbit (a budou se u toho dojímat - když už ne smát) - samozřejmě obvzláště těm, kteří si oblíbili herectví Omara Sye, ale mě to bohužel dost minulo.

    • 31.1.2017  14:25
    Robinsonův ostrov (TV pořad) (2017)
    **

    Původní formát neznám (a neviděl jsem ani žádné jeho odvozeniny), takže nemám žádné srovnání a hodnotím čistě tak, jak to na mě působí. Soutěžící mi nepřijdou příliš zajímaví, moderátor je podle mě dost slabý, a celkově mi tam nejzajímavější přijdou ty úchvatné lokace ostrova, kam bych se hned chtěl též podívat. Viděl jsem zatím několik epizod a pořád se mi u toho vybavují vzpomínky na časy, kdy všichni koukali na reality show VYVOLENÍ a BIG BROTHER, což jsou formáty, které dávno patří minulosti, a tenhle tam podle mě míří neochvějně taky. Existence podobných pořadů je živnou půdou pro rostoucí počet lidí, kteří se zbavují televize - žít bez znalosti téhle kraviny lze zcela bez problémů.

    • 31.1.2017  14:09
    Sekretářka (2002)
    **

    Nejnudnější film pod sluncem. Nebavilo mě to, Maggie Gyllenhaal mi přišla dost hrozná, a James Spader pro změnu totálně nezajímavý a bez výrazu. Moc nechápu, co na tom filmu někdo vidí - mně to celé přišlo strašně laciné, rádoby šokující a celkově tak nějak ušmudlané. Zajímavé mi tam přišlo pouze srovnat to s filmem Padesát odstínů šedi, který se mi nově jeví jako jasná vykrádačka Sekretářky - a přesto nemám za sebe problém napsat, že mě Fifty Shades bavilo neskonale víc a dávalo mi větší smysl - v Sekretářce mi žádná postava nebyla sympatická a to, co se mezi nimi odehrávalo, ze mě nedostalo žádné emoce, nebo nedejbože vzrušení. Film u mě navíc dojel na strašlivý český dabing, v němž jsem ho zhlédl. Pro mě osobně celkově ztráta času.

    • 31.1.2017  13:49
    Pirko (2016)
    ****

    Film, který mnou hodně otřásl. I několik dní po jeho zhlédnutí ho nemůžu dostat z hlavy. Oslovil mě svým závažným tématem i jeho syrovým zpracováním - některé scény jsem téměř nedokázal rozdýchat. Velmi se mi líbilo i obsazení - všichni herci se typově ke svým postavám skvěle hodí a Dominika Morávková Zeleníková v hlavní roli je naprosto výborná. Navíc jsem měl pocit, že se ve filmu objevuje spousta neherců, což jen umocňuje jeho neobyčejnou autenticitu. Tu podle mě trochu narušuje jen Boleslav Polívka v malé roli, jehož známá tvář mezi zbylými neokoukanými herci trochu ruší. Celkový dojem z filmu by nebyl úplný bez výtečně zvolených lokací a kvalitního soundtracku - obojí perfektně dotváří celkovou atmosféru. Toto je film, který chce burcovat, a u mě mu to vyšlo na 100% - dlouho jsem nevycházel z kina tak zničený. Je hrozné, že se toto každý den děje, a současně záslužné, že se na to někdo snaží upozorňovat a něco s tím dělat. Btw. nějak takto měl podle mě vypadat film Bez doteku.

    • 26.1.2017  10:11
    Spojenci (2016)
    ***

    Film o ničem, který ze mě dostal nulové emoce. Při jeho sledování jsem pořád jen přemýšlel, jestli se mi Marion Cotillard líbí nebo ne (pořád to nevím), a jak je možné, že zde Brad Pitt vypadá tak mladě (makeup? triky? plastické operace? co já vím). Nebavilo mě to, celé mi to přišlo strašně umělé, a tak nějak i zbytečné. A některé scény mi přišly vyloženě jako trapas (sex v autě během písečné bouře). Nic jsem od toho filmu nečekal a měl jsem chuť i odejít z kina - sice jsem to nakonec "vydržel", ale že by to za to stálo...

    • 25.1.2017  12:39

    Skvělá věc, která mě strašně bavila i na druhé zhlédnutí v telce (poprvé v kině). A to především díky skvostnému obsazení titulních rolí - Scarlett Johansson je zde naprosto úchvatná, ale ještě více se mi líbila Rebecca Hall (snad proto, že ji považuji za lepší herečku než SC). Duo Bardem & Cruz jsem naopak vnímal spíše vlažně a poněkud mi uniká, čím si Penelope Cruz vysloužila toho Oscara. Trochu mě na tom filmu mrzí, že netěží z půvabu lokací tolik, kolik by podle mě bylo možné, a za druhé mi přijde tempo vyprávění místy až příliš rychlé. Rovněž mi tam moc nesedlo použití voiceoveru vševědoucího vypravěče - tento typ voiceoveru obecně nemám rád a považuji ho projev scenáristické slabosti, jímž si autor scénáře usnadňuje práci (byť jsem si vědom, že Woody Allen s voiceoverem ve svých filmech pracuje často a jeho talent napsat dobrý scénář mi dlouhodobě imponuje). Trpké závěrečné vyústění, kdy vlastně žádná z postav není na konci příběhu šťastná, osobně považuji za vynikající - a zcela přirozené: jinak to snad ani skončit nemohlo. Celkově je to podle mě zábavný a oddychový film, který dokáže člověku během dlouhých zimních večerů vydatně zlepšit náladu. A rozhodně jeden z mých nejoblíbenějších filmů od Woodyho Allena.

    • 19.1.2017  08:20
    Rozpolcený (2016)
    ****

    Fascinující herecká kreace Jamese McAvoye (během projekce jsem si mnohokrát vzpomněl na jeho nedávnou roli Frankensteina ve filmu Viktor Frankenstein, která mi přijde poměrně podobná). Většinu mé pozornosti ovšem strhla Anya Taylor-Joy - jaké úchvatné stvoření! Byl jsem z jejího nadpozemského zjevu zcela uchvácen a pravděpodobně jsem se včera v kině zamiloval. Ovšem zpět k filmu - líbil se mi asi podobně jako třeba z poslední doby film Ulice Cloverfield 10 - námět o pošukovi, který do svého brlohu unese vyhlídnutou krasotinku (eventuálně více vyhlídnutých krasotinek) mi přijde poměrně atraktivní - naopak ty mnohočetné osobnosti bych z děje klidně oželel, byť na nich film samozřejmě stojí (možná z toho důvodu mě strašně nudily všechny dialogy Kevina s jeho psycholožkou - podle mě to jsou nejméně záživné části celého filmu). Film se v závěru posune do trochu jiné roviny, která - s vydatnou pomocí zlověstné hudby - mě trochu zaskočila, ale nemám s tím problém. Celkově za mě vcelku fajn večer v kině - a hlavně, och, onen zásadní objev zvaný Anya Taylor-Joy!

    • 16.1.2017  14:05
    Soudní síň (TV pořad) (2008)
    odpad!

    Nechápu tenhle formát a nechápu ani, že se rozlejzá pod různými názvy na vícero komerčních televizích. Je to odporná sračka, kterou osobně řadím k tomu nejpokleslejšímu v současné televizní produkci. Člověk by se sice mohl naivně těšit na dobu, až tenhle formát zase vyjde z módy a slehne se po něm zem, ale to by nesměl vědět, že po tom přijde zcela jistě něco ještě horšího. Existence podobných pořadů jen umocňuje mou averzi k televizi a nedivím se, že se jí čím díl víc lidí zbavuje - osobně mi bylo z jediné epizody SS, k níž jsem se náhodou dostal, zcela na zvracení.

    • 16.1.2017  13:50
    Zmije (TV seriál) (1994)
    ***

    Ve své době jsem na to koukal a bavilo mě to - hlavně díky mému obdivu k autu v "hlavní roli" - Dodge Viper RT/10 je naprosto úchvatný sporťák, který mě dostává dodnes - ale když jsem měl nyní možnost vidět Zmiji po letech znovu, přišlo mi to jako klasická ušmudlaná devadesátková televizní prudukce, která je beznadějně zaseklá v sobě svého vzniku, a dnes už je v podstatě jen k smíchu a za vidění nestojí.

    • 16.1.2017  13:42

    Vyloženě debilní film, jehož dějovou stavbu jsem shledal úmorně se opakující - vždycky se tam na chvíli objeví nějaký bubák, spustí na hlavní hrdinku trochu hrůzy, pak zmizí, chvíli je klid, pak se objeví další bubák, a tak pořád dokola. A jak se toto schéma stále opakuje, začne to velmi rychle nudit a přestane to být strašidelné, protože člověku dojde, že když to vždycky za chvíli zmizí a nikdy to nic neudělá, tak není důvod, proč se toho bát. Zasazení děje do indických lokací je celkem atraktivní, ale film mě moc nebavil, mj. i vinou "no name" obsazení (naprosto nevýrazní a nezajímaví herci). Pro mě osobně ztráta času a zcela průměrný horor, bez špetky scenáristické invence.

    • 16.1.2017  13:27

    Nudný, neoriginální a v podstatě zbytečný film, který příliš nefunguje ani v rámci svého žánru - napínavý, nebo nedejbože strašidelný není ani trochu, a už krátce po jeho zhlédnutí v podstatě nevím, o co tam šlo, a je mi to jedno, protože mě to nebavilo, postavy mi byly ukradené, a celé to bylo zabito přišerným českým televizním dabingem. Při sledování si mimochodem nešlo nepovzdychnout nad tím, jak Nicolas Cage zestárnul a v jak špatných filmech dnes hraje - tak jako u mnoha jeho vrstevníků jsme zřejmě i zde svědky pádu jedné herecké legendy na dno. Vyhrabe se z něj ještě někdy?

    • 16.1.2017  13:13

    Za mě strašné zklamání - na film jsem se velmi těšil kvůli skvostnému obsazení, ale sledovat tu nekončící smršť dialogů (pronášených navíc skutečně zběsilým tempem - italština mým uším snad nikdy nezněla tak ŠÍLENĚ RYCHLE, jako v tomto filmu, až mi to nebylo příjemné) bylo asi nad mé síly - ten film mě nebavil, ztrácel jsem se v jeho ději, a krátce po jeho zhlédnutí už skoro nevím, o co tam šlo. Jediné, co jsem si na tom filmu užil - a to ovšem měrou zcela vrchovatou - je skvostný zjev Sophie Loren, která je zde ve svých 22 letech naprosto neodolatelná a úchvatná. Celou dobu jsem od ní nemohl odtrhnout oči a padal jsem pravidelně do mdlob - jaká nádherná žena to ve své době byla! Podobně jako je snímek ...a Bůh stvořil ženu ze stejného roku velkolepou oslavou půvabů tehdy rovněž 22 leté Brigitte Bardot (obě herečky jsou stejně staré - Sophia Loren se narodila o pouhých 8 dní dříve než Brigitte Bardot) a jejího nespoutaného živlu, je i tento film naprosto zásadně prostoupen jedinečnou osobností Sophie Loren - ve své roli oslňuje i po letech a poutá veškerou pozornost výhradně na sebe. Přijde mi skutečně zajímavé, že se v onom roce 1956 sešly v kinech dva filmy s tak nádhernými a stejně starými herečkami, které mě okouzlují dodnes.

    • 14.1.2017  15:05

    Úchvatná Marilyn Monroe ve filmu, na nějž by se - nebýt jí - asi už dávno zapomnělo. Překvapivě zde - navzdory stereotypu spojovaného s několika jejími nejznámějšími rolemi - neztvárnila zlatokopku, její postavě však přesto osud opět přivede do cesty velmi bohatého muže. Jak musí taková zápletka dopadnout, je předem jasné, takže je spíš zajímavé sledovat, jakým způsobem film spěje ke svému předem známému rozuzlení. A po této stránce mi přišlo, že mnohem zajímavější postavou snímku je Jean-Marc Clement (v mně nepříliš sympatickém hereckém ztvárnění Yvesem Montandem), který v průběhu děje prochází zajímavou proměnou, zatímco dívka jeho snů je stále stejná. Na filmu potěší několik vcelku povedených muzikálových čísel a řada momentů, které mi přišly docela vtipné - osobně jsem si tenhle film celkem užil, byť mi 2 hodinová stopáž přišla přlíš dlouhá a řadu zbytečných scén bych z filmu vystříhal. Cukor jistě natočil lepší filmy, ale tenhle má prostě něco do sebe - snad pro ten punc správného hollywoodského retra, snad pro ty půvaby MM, která byla prostě jen jedna.

    • 14.1.2017  14:50

    Film, který ve mně opět umocnil mou averzi k filmovým adaptacím knižních bestsellerů. Nebavilo mě to, ztrácel jsem se v ději i množství postav, herecké obsazení mi bylo strašně nesympatické, a krajně jsem se musel nutit, abych to vůbec dokoukal. Trailer ve mně vyvolal očekávání, že by to mohla být podobná pecka jako Zmizelá, ale to teda ani omylem. Podle mě je to velice průměrný thriller, který mě téměř celý dokonale znechutil a otrávil - za mě naprosto zabitých 112 minut mého života.

    • 14.1.2017  14:34
    Srbský film (2010)
    odpad!

    Jaký zvrácený mozek mohl tohle natočit... Pasoliniho snímek Saló aneb 120 dnů sodomy je tímto u mě zapomenut - Srbský film je teď skoro jistě to nejodpornější, co jsem kdy viděl. Ne že by mě to nějak vyloženě šokovalo - spíš jen nechápu, jaký má smysl přivádět na svět takové filmy, a vlastně se i divím, že je to vůbec legální - navíc bych nebyl vůbec překvapený, kdyby se jednou někdo těma úchylárnama inspiroval, což je pro mě další důvod, proč mi ten film přijde nebezpečný. Nebavilo mě to a přišlo mi to prostě jen jako debilní slátanina, které chyběl nějaký nadhled či alespoň nějaké zdání filmařské invence - ten film mi přišel špatný ze všech možných hledisek (děsivé herecké výkony, stupidní scénář, příšerné dialogy - všechno fušeřina nejhrubšího zrna) a chci zapomenout, že jsem to kdy viděl. Ten film je zlá a odporná noční můra, která by se jednou tvůrcům mohla šeredně nevyplatit - zmíněný Pasolini by mohl vyprávět, jak tragicky sešel ze světa.

    • 14.1.2017  14:11
    V pasti (2016)
    ****

    Mě to bavilo, a až na pár infarktových lekaček - které obecně nesnáším - a nelogických věcí (resp. věcí, které mi moc nedávaly smysl), tomu nemám moc co vytknout. Naomi Watts jsem zatím neviděl ve vyloženě špatném filmu a ani zde tomu nebylo jinak - byť jsem si při sledování nerad uvědomil, jak moc už zestárla a jak je na ní blížící se padesátka znát. Na filmu mě rovněž potěšil herecký výskyt současné největší dětské herecké hvězdy Hollywoodu, Jacobe Tremblaye - zatím jsem s tím maličkým viděl 3 filmy a ve všech byl vážně skvělý. Celkově jsem si tohle kino hodně užil, líbila se mi napínavá atmosféra, vydatně podpořená skvělou hudbou, a potěšilo mě i závěrečné rozuzlení - skončilo to přesně tak, jak jsem si přál.

<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace