Vančura

Vančura

Márvy Čistič

okres Praha
Žižkovský dobrodruh

62 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
    • 24.4.2017  10:13
    Pod kůží (2013)
    ****

    Výtečná věc, která mi hodně sedla. Bavilo mě to hlavně po vizuální stránce - některé scény jsou obrazově vyloženě skvostné - a potom i soundtrack - perfektní hudební podkres skvěle doplňuje vyznění některých scén. Scarlett Johansson taky velmi dobrá - časy, kdy jsem z ní šel do mdlob, už sice minuly, ale pořád se mi na ni dívá příjemně, byť vidět ji v té černé paruce je docela nezvyk (a vyloženě jí to nesluší). Sice jsem tam asi ne všechno pochopil, a občas se mi tam vkrádaly nepatrné náznaky nudy - hlavně v opakovaných záběrech na SC, jak řídí tu dodávku - ale jinak za mě velmi příjemné překvapení - ten film určitě není pro každého, ale mně se do vkusu trefil. Předlohou jsem nedotčen, ale celkem jsem teď dostal chuť si to sehnat - nemuselo by to být špatné čtení.

    • 22.4.2017  20:38

    Na podruhé už mě to tak nebralo. Přišlo mi, že je tam příliš nelogických věcí, obsazení je celkem slabota (Josh Hartnett rozhodně není žádný velký herec), a ani samotný závěr už u mě moc nefungoval, když jsem ho znal předem. Navíc mi přišlo, že ten film i trochu vykrádá Carpenterovu Věc, hlavně ze začátku. Filmu ovšem nelze upřít slušnou atmosféru, fajn efekty i masky, a spoustu výborných momentů, které z toho nakonec dělají velmi příjemnou odpočinkovou podívanou. Komiks mi přišel lepší, ale i filmová adaptace má své kvality, kvůli nimž určitě stojí za vidění.

    • 18.4.2017  21:51

    Po všech stránkách průměrný film, který mě ničím nezaujal, naopak jen umocnil můj dojem, že horor je v současnosti asi nejpokleslejší filmový žánr. Obsazení no name herci nijak nenadchne (s výjimkou zestárlé Marie Bello, která pod svými vráskami dává už jen matně tušit, že jsem ji kdysi za jejích mladých let obdivoval v seriálu Pan a paní Smithovi), triky působí hodně nízkorozpočtovým dojmem, scénář žádnou větší filmařskou invencí zrovna nehýří, a samotná atmosféra i celkové vyznění filmu je postaveno v první řadě na infarktových lekačkách, které já osobně fakt nemusím. Nenároční fandové žánru si u tohoto filmu asi přijdou na své, ale osobně od kvalitního hororu čekám přece jen něco víc. Psát o nějakém zklamání by však u mě nebylo na místě - od toho filmu jsem už předem žádná velká očekávání neměl, což se v posledku i potvrdilo - je to jen další přiblblý horor, jakých se dnes točí mraky a po kterém za chvíli ani pes neštěkne.

    • 18.4.2017  21:14

    Těžko k tomuto filmu dodat po letech něco nového, tak za mě jen pár subjektivních postřehů - psaných bezprostředně po dočtení stejnojmenné Hrabalovy předlohy a druhém zhlédnutí Menzelovy filmové adaptace. Dějová linka ze současnosti (s Kaiserem) mi přišla lepší než ta retrospektivní (btw. samotný scenáristický nápad rozdělit film na dvě dějové linky ze současnosti a minulosti se mi velmi zamlouvá - kniha je oproti filmu vyprávěna chronologicky) - Ivan Barnev mi typově do hlavní role celkem sedl, ale vadilo mi, že byl předabován Kaiserem, a nesedlo mi tam víc věcí. Ačkoli je z toho filmu znát, že musel stát (na české poměry) docela dost peněz, stejně na mě občas nepříjemně působil, jakoby byl šitý rychlou jehlou - z textu předlohy toho bylo navíc samozřejmě spoustu vypuštěno (mj. dítě hlavní postavy či sexuální explicitnost některých pasáží, byť se to ve filmu holými zadky a prsy i tak jen hemží). Celkově na mě ta retrospektivní linka strašně působila dojmem, že se chce jakoby vézt na líbivé (a falešné) nostalgii po idealizovaných časech první republiky, což bylo příznačné i pro řadu předchozích Menzelových snímků, hojně dodnes reprízovaných v televizi. Jakoby měl člověk skoro povinně jihnout, jak to bylo všechno tenkrát lepší a tak nějak nevinnější - což zrovna u mě nefunguje, je mi to spíš protivné, a obecně vlastně ani moc nechápu, proč si monopol na Hrabala zabral zrovna Menzel - zrovna u tohoto filmu podle mě platí, že je tak špatný ze 2 hlavních důvodů - 1) protože už Hrabal v době jeho vzniku nebyl naživu a nemohl se podílet na scénáři, a 2) protože Menzelovy tvůrčí síly jeví s nastupujícím stářím znatelný úpadek, který se bolestně projevil naplno v děsivě špatných Donšajnech z r. 2013. Možná je už na čase, aby pověsil kariéru definitivně na hřebík (pokud to už nedělal) - v nejlepším se má přestat, jak se říká. Přes všechny výtky, které bych k tomu filmu našel (mj. mizerné herecké výkony představitelů některých rolí, špatná úroveň trikových záběrů, odklon od ducha literární předlohy), mě však přesto i podruhé bavilo ho sledovat, a navzdory dlouhé stopáži jsem se u něj ani chvíli nenudil - mj. i díky tomu, že se tam vyskytuje tolik hezkých holek (Petra Hřebíčková jasná TOP), a že někteří herci jsou vážně výborní (Zdeněk Maryška, Oldřich Kaiser, Milan Lasica, Marián Labuda, Martin Huba), takže za mě nakonec relativně velkorysé 4 *, ač cítím, že by si ten film spíš zasloužil 3* i méně.

    • 14.4.2017  11:45
    Klient (2016)
    ****

    Film jak z jiného světa, a to doslova - spousta věcí v tom filmu se vzpírala mému chápání (už jenom samotný začátek, kdy všichni prchají z hroutícího se domu, aniž by se někdo pozastavoval nad tím, proč se ten dům vůbec hroutí, a jak k tomu mohlo dojít - je tam sice záběr na nějaký bagr podemílající základy, ale tím se pořád nevysvětluje, proč ničí dům, ve kterém žije spousta lidí - to je fakt íránská realita, že vám jednoho dne zbourají barák, aniž by se vás někdo na něco ptal?). Když se ale zkusím oprostit od kulturní bariéry, nemám za sebe problém napsat, že mě ten film v podstatě dostal. Má to hutnou atmosféru, herci jsou velmi přesvědčiví, a bavilo mě to od začátku do konce (byť mi to na můj vkus přece jen přišlo trochu dlouhé - možná bych z toho vystříhal ty scény na divadle; a potom mi taky trochu vadilo, že se tam vůbec neukáže ta předchozí nájemnice, ačkoli se o ní neustále mluví). A přišlo mi, že je to skutečně hodně podobné Rozchodu Nadera a Simin - oba filmy sledují manželskou dvojici, jejíž vztah prochází krizí, na pozadí íránských reálií (což mj. obnáší to, že většina lokací vyhlíží poměrně neutěšeně, a kde - opět k mému neobyčejnému údivu - po ulicích jezdí v převažující míře samé Peugoty 206 - to tam jiná auta nemají? zaujalo mě to už u Rozchodu Nadera a Simin, kde jsem si toho všimnul taky). Celkově si nemyslím, že by na tenhle film u nás přišlo do kina nějak moc lidí, ale cílovka, která na něj vyrazí a která je podobným filmům otevřená, by si to měla myslím docela užít. Za mě to byl rozhodně zajímavý divácký zážitek.

    • 7.4.2017  09:08
    Raw (2016)
    *****

    Do toho filmu jsem se zamiloval už při zhlédnutí traileru, protože mi došlo, že to bude stejná pecka jako loňské filmy Noční můra a Neon Demon, které mi připravily podobně výjimečný divácký zážitek a ze kterých žiju dodnes (btw. považuji za symptomatické, že si všechny tyto 3 filmy na ČSFD vysloužily relativně nízké hodnocení, protože jdou hodně proti většinovému vkusu a jednoduše nejsou pro každého). Raw pro mě v první řadě znamená velký objev v podobě herecké představitelky hlavní role - Garance Marillier mě bezmezně nadchla a vpíjel jsem se očima do každého záběru na její výjimečný zjev. Jaké úchvatné stvoření, jaká fantastická role! Dál mě ten film naprosto dostal svým výtvarným pojetím a delikátním sountrackem - při některých scénách jsem v kině umíral blahem. A konečně - v momentě, kdy ten film v samotném šokujícím závěru konečně vyloží všechny svoje karty a konfrontuje diváctvo s bezprostřední hrůzou z prolomení jednoho z posledních tabu v naší kultuře - jsem seznal, že mě naprosto dostal a že mu prostě nemůžu nedat plné hodnocení. Když následně naběhly závěrečné titulky na červeném pozadí a celý kinosál se zalil zlověstným krvavým přítmím, vrcholně jsem si užíval ten výjimečný zážitek, kterého jsem byl svědkem. Narazit v kinech na takový film se poštěstí 1-2 krát do roka a díkybohu za to. A zrovna tomuto filmu už nikdo neodpáře ještě jedno specifikum - je to myslím první film v mém životě, u něhož jsem zažil, jak se někdo v kině pozvracel (jakási nešťastnice o dvě řady přede mnou - myslím, že ta na ten film taky jen tak nezapomene, haha).

    • 4.4.2017  21:50

    Trailer mě příjemně navnadil, ale ze samotné projekce jsem byl nakonec jen otrávený. Jak už zde zaznělo v předchozích komentářích od lidí, kteří to viděli na Febiofestu, technické řešení hlasování je spíš trapas - hlasovací appka mi fungovala jen prvních pár minut, pak to fachčit přestalo (iOS 10.2.1), a po opakovaných restartech mi došly nervy a vypnul jsem to (navíc jsem měl pocit, že se stejně hlasuje jen o nepodstatných kravinách, které by ve většině případů nakonec v obou variantách vyšly nastejno - zřejmě aby si tvůrci usnadnili práci). Dokonce jsem na chvíli pojal podezření, že to je celé jen jako, a že mají prostě natočenou jen jednu verzi, a ten povyk kolem možnosti ovlivnit děj je jen dovedně připravené PR - tuto domněnku by vyvrátila jen opakovaná projekce, k níž už však chuť nemám. K rozladěnosti z té slavné "interaktivity" se postupně přidalo i zklamání ze samotného filmu - scénář je neskutečně stupidní, herecké výkony hodně špatné, a celkově v tom filmu není nic, co bychom předtím neviděli stokrát jinde. Celé je to vystavěné jen na efekt a u mě to dojelo v první řadě na nesympatickém obsazení a ohraném ději o týpkovi, který se připletl, kam neměl. Bavila mě tam jen kamera a soundtrack, který se hodně povedl. Btw. smysl závěrečného hlasování o věku / pohlaví atd. jsem nepochopil.

    • 4.4.2017  10:14
    Ostrov (2005)
    ****

    Výtečná věc, která mi připomněla filmy jako Metropolis, Gattaca, Matrix, Vyměřený čas, Humr, a mnoho dalších. Moc původní ten scénář tedy asi není, ale vůbec mi to nevadilo a bavil mě od začátku do konce. Má to super tempo, napínavý děj, atraktivní lokace i perfektní obsazení (Scarlett Johansson je zde sice herecky tragická jako vždy, ale ve svých tehdejších 21 letech zde byla na vrcholu své krásy a velmi dobře se na ni kouká) - Ewan McGregor, Sean Bean i Steve Buscemi se mi velmi líbili. V neposlední řadě je ten film i vtipný a navzdory svému čistě komerčnímu rázu obsahuje i pár zajímavých momentů k zamyšlení. Michael Bay mě velmi příjemně překvapil - jak jsem tento jeho starší film až doteď neznal, možná o to víc se mi líbil.

    • 3.4.2017  11:37

    Neskutečná prdel, u který jsem i podruhý málem umřel smíchy. Sice u mě ten film nefunguje úplně na 100% - občas se mi tam vkrádá nuda, hlavně zpočátku, a občas mi přijde, že se postava Lionela chová jako naprostý idiot - ale jinak je to prostě něco neskutečnýho. V jednom momentě se ten film zvrhne v tak nepředstavitelný jatka, až to není možný - a to je podle mě naprostý vrchol filmu, a už kvůli němu nejde nedat plné hodnocení.

    • 3.4.2017  11:14
    Lesní duch (1981)
    ****

    Velká sranda, která mě bavila i na druhé zhlédnutí. Sice tam zamrzí, že se všechny postavy chovají jak naprostí idioti (a že ten film v podstatě není ani chvíli strašidelný), ale jinak je to perfektní zábava, která se dávno stala naprostou klasikou žánru. Nejvíc mě tam asi baví zasazení děje do té chaty v lese a pak speciální efekty, které jsou kapitolou samy o sobě - smál jsem se dost a dost..

    • 31.3.2017  08:52

    Trailer mě nadchnul, ale samotný film mě bohužel zklamal. První nepříjemné překvapení se konalo v momentě, kdy mi došlo, že to je v podstatě remake animované verze z r. 1991, včetně těch písniček, a že tedy tento film nepřináší nic moc nového (dějově jsou oba filmy téměž totožné). Druhé zklamání mi přineslo výtvarné zpracování filmu - na první pohled se sice může zdát atraktivní, ale ve srovnání s úchvatným vizuálem francouzské verze z r. 2014 se tato americká verze vedle ní jeví jenom jako chudý příbuzný (nemluvě o tom, že Kráska a zvíře JE francouzská pohádka, která si o zpracování ve francouzštině vyloženě říká). A konečně mi moc nesedlo ani obsazení některých rolí - aniž bych to myslel nějak rasisticky, moc jsem nepochopil, co tam dělali ti herci černí pleti, a potom mě tam vyloženě iritoval Josh Gad, jakož i všechny davové scény, které byly vyloženě hrozné. Emma Watson je ovšem úchvatná a už kvůli ní stojí film za vidění, protože vidět ji v těch žlutých šatech vážně bere dech. Přišlo mi ale, že je strašně znát, že je postava Zvířete kompletně digitální, což mi úplně nesedlo a působilo to na mě umělým dojmem - scéna tance Krásky se Zvířetem tak působí prostě divně, když si uvědomíte, že při natáčení ve skutečnosti Emma Watson tančila s bůhvíčím, co pak v počítači nahradili Zvířetem - ve starších verzích od Cocteaua a Herze hrál postavu Zvířete skutečný člověk v masce, což se mi subjektivně líbí víc a přijde mi to i věrohodnější. Jak už jsem tedy v úvodu napsal, tento film mě hodně zklamal, přišel mi vyloženě americky povrchní a stereotypní (a k tomu i úmorně dlouhý), a jediné, co se mi na něm líbilo, byla krásná Emma Watson, která mě mj. velmi příjemně překvapila svým pěkným zpěvem. Pokud člověk nezná starší verze, může se mu tento film velmi líbit, ale když si je osobně vedle sebe srovnám, tato nejnovější mi z nich asi přijde nejslabší - bohužel. A to asi hlavně kvůli jménu režiséra - mj. stojí za dvěma hroznými částmi z upíří série Twilight - Bill Condon podle mě prostě neměl na to, aby natočil skutečně dobrý film.

    • 29.3.2017  21:05

    Dějově je to zase něco jiného než starší verze od Cocteaua, Herze a Disneyho, což je fajn (obzvláště zajímavé mi tam přišlo, že tam ještě před Kráskou byla jiná žena). Za nejsilnější stránku této verze považuji úchvatnou výpravu a celkový vizuál, který je prostě skvostný, a film mě tím vyloženě okouzlil. Stejně tak kostýmy herců jsou nádherné. Celkově mi přijde, že je z toho filmu znát, že musel stát strašný prachy (na evropské poměry), a že vyloženě vyžaduje velké plátno v kině, aby se plně rozvinul do svých estetických kvalit. Co mi už přišlo trochu slabší, byla úroveň některých speciálních efektů, včetně samotné masky titulní postavy (která na mě navíc spíš působila jako legrační Kocour z Bulgakovova Mistra a Markétky). Rovněž mi nesedlo samotné obsazení titulních postav - Vincent Cassel mi zde ve svých 47 letech přijde pro roli zakletého prince příliš starý, a Léa Seydoux mi pro změnu nepřijde pro roli Krásky dostatečně atraktivní, s těmi svými věčnými kruhy pod očima a olbřímí mezerou mezi předními zuby. Jasně, je zajímavá, ale prostě podle mě ne typově vhodná pro takovou roli. (Bez zajímavosti mi ani nepřišlo, jak byla její postava emancipovaná a jak Zvířeti na začátku vzdorovala - možná o to víc se ale člověk na konci diví, kdy se teda vlastně stihla do Zvířete zamilovat). Za mě tedy nakonec spokojenost - a pocit, že je zde tento film mírně podhodnocený (aktuálně 62%).

    • 28.3.2017  21:05

    Když to člověk srovná se staršími verzemi od Cocteaua a Herze, tato se od nich dějově dost liší, což mi osobně přišlo osvěžující, protože to pak aspoň není pořád to samé (byť je tento film i tak samozřejmě dokonale dějově předvídatelný). Každopádně všechny 3 filmy jsou velmi svébytné a zcela samostatné, a je na každém, jaký z nich ho osloví nejvíc. Ačkoli já si stále nejvíc cením Herzovy verze, tato disneyovka mě zcela okouzlila - a to nádhernou animací, výtečným soundtrackem a velkolepým romantickým závěrem, který je velmi dojemný. V tom filmu jsou nesmírně dovedně namíchány snad všechny emoce - nechybí tam humor, napětí ani romantika, a všechny postavy jsou naprosto dokonale namluveny i nazpívány (na mysli mám samozřejmě originální anglickou verzi). Některé scény mi pak přišly vyloženě jako úchvatné (boj s vlky, tanec Krásky se Zvířetem). Je to zkrátka ukázka řemeslně dokonale zvládnutého snímku, který se už dávno stihl stát filmovou klasikou - a který se mi dnes, kdy jsem jej poprvé zhlédl po dlouhých 18 letech od jeho premiéry, jeví jako takový malý filmový zázrak, neboť jeho tvůrcům se už úspěch Krásky a zvířete zopakovat nikdy nepodařilo.

    • 27.3.2017  22:21

    Přijde mi logické, že nejstarší filmová adaptace stejnojmenné slavné francouzské pohádky od Jeanne-Marie Leprince de Beaumont je rovněž francouzského původu - slyšet všechny postavy mluvit francouzsky dodává filmu v mých očích jisté zajímavosti, byť to na mě nepůsobilo vždy tak, jak by asi mělo (kupříkladu v scéně, v níž se poprvé objevuje Zvíře a kdy spustí francouzsky, jsem vyprskl smíchy, protože mi ten kontrast zvířecí masky a noblesní francouzské dikce přišel prostě směšný; ostatně celá ta maska mi přijde sama o sobě neobyčejně komická). Psát o tomto filmu, že je beznadějně poznamenaný dobou svého vzniku, by bylo samozřejmě nošením dříví do lesa (mám na mysli mj. herecký projev, použitou hudbu, úroveň triků, vzhled kostýmů i samotné masky hlavní postavy, apod.) - samotné stáří snímku by samo o sobě ani vadit nemuselo, naopak - blbé ovšem je, že ten film není ani trochu napínavý nebo nedejbože strašidelný, a hlavně celý působí neobyčejně atéliérovým a neživotným dojmem, což by pořád ještě tak nevadilo - kdyby celý ten film nebyl tak příšerně... ó ano, proč to nenapsat, nudný. Obzvláště od chvíle, kdy Kráska přichází do sídla Zvířete, by se člověk nudou ukousal, a celková stopáž zde obecně působí strašně natahovaně - na dnešní měřítka je ten film neakční až hrůza, a skutečně jsem se musel hodně nutit do toho, abych ho dokoukal. Dosud nepřekonanou filmovou adaptací této předlohy tak pro mě nadále zůstává Herzův snímek Panna a netvor, který podle mě s touto zaprášenou úsměvnou verzí nesnese srovnání.

    • 27.3.2017  11:53
    Suspiria (1977)
    ****

    Hororová klasika, která se mi na druhé zhlédnutí líbila snad ještě víc než poprvé. Strašně mě na tom filmu baví jeho výtvarné pojetí - ta velkolepá barevnost a design interiérů je vážně něco nádherného - a naprosto dokonalý soundtrack, který se zcela zásadně podílí na celkové delikátní atmosféře. Po mém soudu to sice není strašidelné ani trochu a dějově je to až pohříchu prostinké, ale formální klady tohoto snímku v mých očích dokonale vyvažují jeho obsahové nedostatky. Suspiria - film, který si podle mě plným právem zaslouží kultovní status a který s lety zraje jako víno - jeho triky dělané hezky postaru už dnes působí jako správné sedmdesátkové retro.

    • 27.3.2017  11:29

    Defilé příšerných herců, navlečených do směšných kostýmů, odříkává idiotské repliky v dokonale zbytečné a lacině působící (pseudo)adaptaci knihy dávno mrtvé ženské, která se čte dodnes, protože lidstvo postrádá literární vkus. Naprosto nesnesitelný film.

    • 27.3.2017  11:19

    Smysl remaků obecně nechápu a do jednoho mi přijdou zbytečné. Tento se mi ale přesto líbil (byť pro člověka obeznámeného se Stokerovou předlohou, eventuálně Murnauovou klasikou, je děj v podstatě zcela prost jakéhokoli překvapení, protože ho člověk ví dopředu). A to především díky skvělému obsazení, výtečné masce Draculy (byť s těmi zuby u sebe vypadá spíš jako veverka než upír), nádherným lokacím a povedené hudbě - to vše podporuje velmi působivou atmosféru, kterou je celý snímek prodchnutý. Osobně mi to bohužel nepřišlo ani trochu strašidelné, ale přesto mě to bavilo, a některé motivy to podle mě zajímavě ozvláštnily (hlavně ty krysy). Pro mě coby fandu upírských filmů toto bylo velmi příjemným rozšířením filmových obzorů.

    • 23.3.2017  13:05
    Život (2017)
    ****

    Za mě naprosté nadšení. Vadilo mi tam jen pár věcí, které jsou vyloženě drobnosti (a které nejde moc zmiňovat, aniž by člověk nespoileroval - obecně je těžké o tomto filmu cokoli psát bez následného vyzrazení zápletky). Moc se mi líbilo herectví Rebeccy Ferguson i Jaka Gyllenhaala, oba jsou naprosto výborní; ani zbytek herců ale není špatný. Velmi kvalitní mi přišel i soundtrack (především hudební podkres ve finálním záběru je naprosto dokonalý), kamera, speciální efekty i celková atmosféra - ten film naprosto odzbrojujícím způsobem graduje do svého velkolepého finále, které mě osobně lehce překvapilo - ale možná o to víc potěšilo. Jak mi to ze začátku přišlo lehce nepřehledné a nezajímavé (prvních několik minut), o to víc mě ten film na svém konci dostal - Život je podlě mě naprostá pecka, kterou budu z hlavy dostávat hodně dlouho. Po nedávné premiéře Pasažérů, z nichž jsem byl podobně nadšený, je Život už druhé skvělé sci-fi od Falconu za poslední dobu.

    • 23.3.2017  11:42
    Věc (1982)
    *****

    Pro mě osobně naprostá klasika, která mě na druhé zhlédnutí bavila ještě víc než poprvé před lety. (Byl jsem z VĚCI dokonce ještě víc nadšený, než když jsem nedávno viděl Carpenterův další film VLÁDCE TEMNOT, který se mi též strašně líbil). Maximálně jsem si užíval obsazení, kameru, hudbu, dokonalou atmésféru a naprosto delikátní speciální efekty, dělané ještě hezky postaru, což filmu v mých očích dodává punc toho správného osmdesátkového retra. A ten konec? Naprostá libovka!

    • 20.3.2017  09:06

    Film, který mě v podstatě dokonale minul. Nebavilo mě to, přišlo mi to strašně předvídatelné (u každé scény jsem věděl předem, jak dopadne) a ani trochu napínavé. Nezaujalo mě ani obsazení - Paul Sheldon je strašně nevýrazný a ani Kathy Bates ve mně nevyvolávala nějaké větší nadšení, její postava mi byla prostě jen protivná. Bavila mě tam paradoxně jen postava starého šerifa (Richard Farnsworth), který prý v předloze vůbec není. Film mě moc neoslovil asi ze 3 hlavních důvodů: 1) zhlédl jsem ho v příšerném českém dabingu (Bartoška + Konvalinková), navíc i samotný český název "Misery nechce zemřít" mi přijde debilní, když se ten film v originálu jmenuje pouze "Misery", 2) irituje mě, že celý příběh začíná tím, že se hlavní postava chová jak idiot - každý normální člověk by v takové bouři dávno zastavil, ale né, on se prostě musí vysekat, aby mohl být následně unesen tou bláznivou ženskou, 3) a konečně mám strašnou averzi ke Kingovým knihám jako takovým - přijdou mi strašně přeceňované, stejně jako tenhle film, který osobně hodnotím jako velice průměrný thriller, který místy zabíhá až do nechtěné směšnosti. Podruhé bych se mu obloukem vyhnul.

    • 13.3.2017  08:47

    Z počátku mě to strašně nebavilo a vyloženě mě rozčilovalo, jak dlouho tomu filmu trvá, než se tam konečně začne něco dít. To, co pak následuje, mě sice částečně uspokojilo, ale stejně mi na tom filmu pár věcí vadilo. Jednak mě moc nebere už samotné obsazení - herectví Michaela Douglase mě nikdy moc neoslovilo, a ani Kathleen Turner mě moc nebavila - její postava mi navíc byla extrémně nesympatická (podobně jako postava Joanny Kramer z filmu Kramerová versus Kramer v podání Meryl Streep - nemůžu si pomoct, ale obě ženské postavy v těchto filmech na mě působí jak dokonalé píčy). Za druhé mi přišlo, že je ten film hodně předvídatelný - dokázal jsem dopředu vytušit vývoj některých scén i samotné závěrečné vyústění. No a konečně se mi též i zdálo, že ten film hodně zastaral a je dnes poznamený pro mě osobně nepříjemným ušmudlaným osmdesátkovým lookem - kamera mi na tomto filmu vadila asi nejvíc. Válka Roseových - pro mě osobně v první řadě překvapení, že Danny DeVito není jen herec, ale i režisér; a za druhé dojem, že kdybych si ten film nechal ujít, zas tak o moc bych nepřišel. Co ve mně zůstává druhý den po jeho zhlédnutí, je hlavně dojem intenzivní averze k té příšerné ženské - nechápu, jak z toho filmu může někdo vyvozovat, že by se člověk měl do smrti vyhýbat manželství. Já v tom naopak vidím varování, aby si člověk uvážlivěji volil partnera pro život, což je v dnešní době, kdy se rozvádí každé druhé manželství, výsostně aktuální téma.

    • 13.3.2017  08:23

    Obrazově krásné, ale jinak mě to v podstatě kompletně minulo. Celou dobu jsem se u toho strašně nudil a měl jsem problém to vůbec dokoukat. Pár momentů mě tam z letargie vytrhlo (hlavně skvělá hudba), ale jinak si myslím, že na takový film asi musí mít člověk náladu - a to v mém případě tak úplně nevyšlo. Takže za mě bohužel.

    • 8.3.2017  13:05

    Z počátku pro mě nudné k zalknutí, a měl jsem i problém orientovat se v postavách. Postupně si mě ale ten film svým způsobem získal na svou stranu, a na konci už jsem byl skutečně napnutý, jak to dopadne. Milník v dějinách filmu to je bez debat a historickou hodnotu to má rovněž, takže jsem nakonec rád, že jsem to mohl vidět. Dodávat k tomu cokoli dalšího je zbytečné, když vše podstatné už bylo řečeno v komentáři Mattyho.

    • 7.3.2017  09:28

    Nikdy jsem nepropadl kultu Aronofskyho filmů a nově se u mě objevila i averze k "feťáckým filmům" jako takovým. Přesto přese všechno mě tento film při novém zhlédnutí po letech v podstatě zase beze zbytku dostal jako kdysi, příšernému českému dabingu navzdory. Perfektní obsazení a herecké výkony (Ellen Burstyn!), dokonalý soundtrack, pekelný střih, jakož i samotný děj, který graduje mírou téměř nesnesitelnou - to vše z toho zaslouženě udělalo kult, k němuž jde dnes už jen těžko říct něco nového. Na můj vkus mi sice přišlo, že je ten film místy přehnaný až do jakési groteskní polohy, ale nepromítám to do svého hodnocení. Postava, kterou ztvárnila Jennifer Connelly, mi byla mimochodem velmi nesympatická, a té jediné mi z celého filmu nebylo líto, jak dopadla. Jinak předlohu jsem nečetl a nezajímá mě.

    • 7.3.2017  09:09

    Při nové projekci po letech jsem se neubránil strašnému zklamání - kdysi jsem ten film zbožňoval, ale dnes mě už tak nudí, že ho téměř nejsem schopen dokoukat. Ve své době to byl asi kult, ale dnes mi přijde, že ten film beznadějně zastaral a už se na něj v podstatě zapomnělo (částečně snad i proto, že se "krčí ve stínu" slavnějších feťáckých filmů z té doby; těch drog zde navíc relativně ani tolik není). A co je nejhorší, nepřijde mi to ani moc jako komedie - vtipných scén je tam podle mě jak šafránu, a většinu času člověk prostě jen sleduje partičku nějakých mladých lidí neurčitého věku, která se nekonečně dlouho připravuje na jakousi party, na které člověk čeká, že se to konečně rozjede, ale v tu chvíli už právě nuda dosahuje svého vrcholu a nastupuje chuť to vypnout. Retromaniakům myšlenkově zaseklým v devadesátkách by se to asi mělo líbit, ale osobně na mě ten film v roce 2017 působí dojmem strašné zbytečnosti a moc nechápu, proč by se na něj dnes měl ještě někdo dívat. Ani ten sountrack už mě nebaví - za mě prostě všechno špatně.

    • 2.3.2017  10:48

    Výborná věc, která mě strašně bavila - už dlouho se mi nějaký horor tak nelíbil! A to především zásluhou perfektního soundtracku - hudba mě na tomto filmu dostala úplně nejvíc a skvěle vytváří celkovou atmosféru. Nadchly mě taky speciální efekty a kamera - vzhledem k době vzniku jsou ještě dělané pěkně postaru, bez všech těch novodobých digitálních orgií, což filmu v mých očích jen přidává ten správný retro punc starých dobrých osmdesátek (dle mě vrcholná éra hororového žánru). Herecké výkony už byly o něco slabší, a v některých scénách po mém soudu posouvají film až do nechtěné směšnosti. Zamrzelo mě rovněž to, že postavy se v některých momentech chovají ne příliš logicky. Celkově ale za mě obrovské nadšení - pro člověka, který tento film dokáže docenit, je to naprostá pecka. Strašidelný ten film sice není ani trochu, ale přesto disponuje zcela neobyčejnou a hutnou atmosférou, která permanentně graduje. Za mě Carpenterovi rozhodně palec hore!

    • 25.2.2017  20:45

    Scenáristicky prostinké, skoro až přiblblé - celý film je v podstatě jen o tom, zda a s kým se hlavní postava nakonec vyspí, čímž se zbaví panictví, které zde kupodivu nemá cejch trapnosti (jak jsme zvyklí z amerických teenagerských komedií) - je to právě Benjaminova nezkušenost, jež se překvapivě ukazuje jako jedno z jeho hlavních lákadel na permanentně sexuchtivé ženy, jichž je v jeho okolí neustále pozoruhodný nadbytek. Jednoduchý filmový děj v tomto zachází až do jisté idealizované a nadsazené polohy, v níž Benjaminovi padá vše do klína se snadností, která nemůže nepřipomenout okřídlené rčení o pečených holubech létajících až do huby. Nemusí se ani o nic snažit, ani vyvíjet nějaké úsilí - v tomto ohledu mi byl až nesympatický, což mi film do značné míry znechutilo, protože dotyčný mladík v podstatě nesleze z plátna a celé je to hlavně o něm, ačkoli jeho postava není nijak dramaticky zajímavá. Film je žánrově čistá komedie, typicky po francouzsku rozpustilá, v níž je většina komiky postavena na konfrontaci absolutně nezkušeného Bejamina s realitou prostředí, kde jde všem v podstatě neustále o sex (nebo prostřednictvím sexu sledují jiné zájmy). Po této stránce mě to moc nebavilo a nepřišlo mi to ani moc vtipné, byť pár zdařilých humorných situací by se tam asi našlo. V čem mě ovšem film téměř okouzlil, to byla jeho výtečná kamera, hudba, kostýmy a výskyt celé řady krásných hereček, z nichž jsem Catherine Deneuve zdaleka - a trochu překvapivě - neshledal tou nejpůvabnější. Samotné závěrečné rozuzlení mě nakonec ale potěšilo a vytáhlo můj výsledný dojem z celého filmu nahoru - fandům podobných oldschoolových odpočinkových podívaných bude asi takový film připadat roztomilý a měl by se jim líbit; mně osobně však přece jen přišel spíše jen průměrný.

    • 20.2.2017  16:15

    Výborná věc a naprostá klasika, byť mám pocit, že když jsem to před lety viděl poprvé, zapůsobilo to na mě přece jen víc (svou roli snad sehrálo, že podruhé jsem film zhlédl v příšerném českém dabingu - hlas Borise Rösnera k Jacku Nicholsonovi fakt ne-e). Na můj vkus mi nově přišlo, že je ten film přece jen trochu moc dlouhý a v některých momentech jsem se lehce nudil, rovněž mi trochu vadí zkreslený pohled filmu na psychiatriickou léčbu (byť akceptuji, že dějiny léčby psychických poruch skutečně jsou neobyčejně drastické a plné přeslapů ještě hluboko i v 20. stol.), a moc mi ani nesedla ta divná hudba, která hraje v závěrečné scéně - osobně bych tam asi nechal hrát něco jiného. Nemohu už bohužel porovnat film s Keseyho předlohou, protože jsem ji četl kdysi dávno na gymplu a už si ji moc nepamatuji - vím jen, že film na rozdíl od románu není vyprávěn z pozice Náčelníka, což mi však nijak nevadí - ale stejně si myslím, že je to výborná adaptace, která navíc dokonale funguje i bez znalosti předlohy - přesně tak by to mělo být. Za sebe musím závěrem napsat, že mi bylo na konci hodně smutno a že na mě z toho filmu padla značná malomyslnost - závěrečné vyústění nemůže nechat lhostejným snad nikoho, což je pravděpodobně i důvod, proč se tento film stabilně po léta drží mezi nejlépe hodnocenými filmy na ČSFD. Podle mě zcela právem.

    • 20.2.2017  15:43

    Velmi pěkný a kultivovaný film, byť mě přece jen nedostal na 100% - hlavně zpočátku jsem to vnímal poněkud rezervovaně. Při sledování jsem si konečně uvědomil, jak moc se na Americkou noc odkazuje v Zelenkově filmu Ztraceni v Mnichově (protože jsem až dosud tuto Truffautovu klasiku neznal, nemohl jsem ani poznat narážky na ni). Rovněž se mi hlavou honilo, jak ve mně už dlouho roste nesmírný respekt, který k Truffautovi chovám - natočit takový film muselo být nesmírně náročné (dovedu si celkem představit, jak musí být na place komplikované neztratit se v tom, co je natáčení "jen jako" a co "doopravdy", a to není jediný důvod, proč na mě tento film udělal tak silný dojem). Film mě obecně hodně bavill výtečným obsazením a krásnou hudbou (Georges Delerue mě už před časem ukouzlil svou hudbou ke Godardově filmu Pohrdání) a celkově si myslím, že je to spolu s filmem Život v oblouznění asi nejlepší film ve filmu, jaký jsem zatím viděl.

    • 20.2.2017  13:08

    Výborná věc, která mě bavila i na druhé zhlédnutí (příšernému českému dabingu navzdory). Hlavní postava mi je sice dost nesympatická, ale v odzbrojujícím hereckém ztvárnění Woodyho Harrelsona se stejně filmovému Larrymu podařilo dostat mě na svou stranu - scéna, ve které mluví před davem lidí o svobodě a na plátně za ním běží obrázky americké vlajky, vojáků, Hitlera, koncentráků, mrtvých lidí apod. (kontrast války a smrti a sexu), je podle mě naprostým vrcholem filmu, a i podruhé mě dostala naprosto do kolen. Courtney Love je zde naprosto odporná, pro svou roli se ale bez diskuzí typově hodila naprosto dokonale. Mladý Edward Norton mě zde taky baví. Celkově je to film postavený na dokonalém obsazení, silném scénáři a mistrovské režii, kterému za sebe asi nemám co vytknout - strašně mě baví, a s odstupem let už navíc i v mých očích získává nostalgický punc starých dobrých devadesátek.

<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace