Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (159)

plakát

Kingsman: Tajná služba (2014) 

Co tu proboha, včichni zmiňujete násílí? Vždyť je to film pro patnáctileté kluky. Narozdíl od kick-ass, kde existují aspoň nějaké opravdu dospělé a temné podtexty, potažmo brutalita, která má svoje opodstatnění, zde dostaneme jen několik rádoby badass nožů do oka v trapně zrychlených scenách, protože Colin Firth už má artritická kolena. Michaela Cainea už po shlédnutí jeho starého hereckého workshopu a několika současných zmíňkách jak natáčení odflákává, nemůžu brát vážně, a o Samuelu Jacksonovi ani "nemlufím". Proč myslíte, že ty vybuchující hlavy vypadají jako ohňostroje? Protože by to mohlo traumatizovat věkovou skupinu, pro kterou je to zamýšlené... A tomu se taky podřizuje přihlouplý děj plný "nečekaných" (čti: naprosto průhledných) zvratů že vlastně nikdo z výcviku neumřel, hrozba přejetí vlakem byla jen "drsná" zkouška, a hned potom hrozba zastřelení psa by rozhodně jen zkouška být nemohla atd. atd. A vy tohle bráníte že ať na to slabší žaludky nechodí? Nejlepší zásluha tohohle filmu je, že si zaplatili práva na dva chytlavé songy. Jinak akce nic moc a scénář prvoplánově hloupoučký. Který teenager jezdí pozpátku bez koukání do zrcátka vysmívajíc se policistům? Ten co randomně umí parkour, čistě protože je to dnes cool. Ten hlavní hrdina, kterému je řečeno že je neobyčejně bystrý mladík, ale všechny koníčky a šance zahodil, jak originální. Ten hlavní hrdina a bystrý mladík, který stejně jako zbytek světa nadšeně přikyvuje proslovu našeho záporáka nabízejícího monopolní systém volání a internetu zadarmo. A která matka by poslechla tajemné instrukce ať zamkne své dítě do koupelny a zahodí klíč? Ta, co těsně potom co se přistihla jak chce na zmíněné dítě zaútočit sekáčkem na maso, tak ho jde pochovat a utěšovat, a ne běžet co nejdál, nejlépe se udat do blázince. A závěrem to nejdůležitější, ten trope "badass agenta gentlemana", který mezi bojováním inteligentně glosuje o slušném chování je už dnes ohraný a trapný (proto toho James Bond nechal). Smiřte se s tím, Britové, obecně nejste macho typy nebezpečných zabijáků, už to nefunguje ani jako komedie. Být gentlemen je cool, ale fantasírovat o tom že tajně umíte kungfu a střílet je dětinské.

plakát

Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) 

Nejlepší trailer na světě. Svůdný vizuál, který je inovativní i oldschoolový zároveň. Hravé a nádherně ujeté. Upřímné a poctivě udělané. Naprosto badass postavy a pár badass momentů. Ale jinak dost mělké a bezcílné, Tom Hardy chudák trochu zmatený. Charlieze Theron zase supr, jako vždycky, už je to snad až trochu nuda. Nicholas Hoult vynikající. Akce neskutečně nápaditá, ale nejlepší akční film bych určitě neřekl. Velmi divné momenty v soundtracku, které ubírají scénám nasazení. Celkově, více než důstojné pokračovaní a s přihlédnutím k chybám předchozích dílů, naprosto na úrovni. Jen tak dál, děkujem moc, a zas něco upřímného, dobře udělaného, nového a odvážného, prosím. A to platí pro kinematografii obecně.

plakát

Šílený Max: Dóm hromů (1985) 

Klady: silnější soundtrack, zajímavé nové postavy, rozšíření světa, nápadité, celkově zajímavé, dobře natočené, komedie i drama funguje, mystická atmosféra, mesiášský Max. Zápory: Tinna Turner, mainstreamovější, moc dětí, děti zápasící na provazech za veselé hudby, místy dost nudné, nebo moc otravné.

plakát

Šílený Max: Bojovník silnic (1981) 

Na dvojce si cením hlavně, jak dokonale a s lehkostí Maxovi vdechla nový směr a nový život. Bez problému nás to přenese do post-apokalyptické budoucnosti s dokonale vybudovanou atmosférou, a potrhlý svět ve kterém naše akční dobrodružství bude perfektně balancovat na hraně humoru a krvelačnosti prostě dokonale a vyváženě prodá. Diváci si rozšíří obzory a naučí se milovat ty trochu víc bláznivé a divné filmy. Rozpoutá to vaši představivost a vstříkne do žil adrenalin skvělou akcí. Vytvoří to atraktivní a zajímavý svět, ve kterém každý bojuje o přežití a každý se zbláznil. A Mad Max se právem stane ikonickou postavou, perfektně vybudovanou i zahranou a zapíše se nám do pamětí na léta dopředu. Problémy: až moc komediální, až moc gay, nic moc drama, nic moc finále.

plakát

Šílený Max (1979) 

Na každém Mad Maxovi mi něco vadí a něco imponuje, neříkám, že tenhle je nejzábavnější, nebo nejlépe udělaný. Ani ještě nemá tu ikonickou atmosféru. Možná je to prostě syndrom bránění slabších, ale se svým malým rozpočtem, punkovou atmosférou, roztomilými chybami a hlavně nejsilnějším finálem jsem se ale rozhodl vyzdvihnout ho nad ty ostatní. I když se skoro nedá srovnávat s těmi dalšími. Nejradši bych dal všem Mad Maxům pět, nebo všem čtyři hvězdičky. A to z naprosto rozdílných důvodů. Ale to by paradoxně nemělo cenu, takže nakonec tenhle, protože je nejzajímavější z dramatického a filmového hlediska. Není jen o akci, ale zároveň vlastně scela bez ostychu je. Je tak nějak osobnější a upřímný. Ano, jako celek je to nestravitelně dlouhé, zmatené a nelogické. Místy nudné. Ale hloupé to není. Natočené blbě taky ne. Jenom jaksi garážově... a to beru jako plus. Stejně tak zahrané úžasnými typy, herci/neherci. Cením si citlivého budování Maxova vstahu se ženou, s kamarády, miluju toho záporáka. Je to cheezy, jako ostatně každý Mad Max, ale tenhle nejvíc drsně a ponuře. A jestli je to místy ujeté a divné, tak to je většinou schválně přece, viz další díly. A ten závěr, kdy se Max vyrazí mstít je potom jako odměna pro pozorného diváka, projdete si tím vším s ním, a tak to zanechá silný dojem na dost lidí, aby se to uchytilo. Takhle se pozná film tak v jádru dobrý, že z toho nenápadného semínka, vykvete velice zajímavá série.

plakát

Croodsovi (2013) 

Oceňuju základní premisu a dobré poselství pro holčičky, které se zhlédnou v ne příliš krásné ale zato silné a odvážné pravěké dívčině v hlavní roli. Dějová křivka otce taky dobře odvedená, ale nepřehánějme to - zbytek byl celkem šablonovitý. Viděno bohužel s dabingem, jinak by to možná bylo o hvězdičku víc, ale aspoň svým hodnocením zase trošku srazím všeobecné přehnané nadšení.

plakát

Hobit: Šmakova dračí poušť (2013) 

Gandalf odhalující zastírací kouzla ve skřetí pevnosti a potom kouzlem držící si Azoga od těla je můj novej oblíbenej epickej moment. Souboj se Sauronem taky supr. Soundtrack je pořád fajn, i když ne tolik. Herci pořád fajn, Thorin má několik cool proslovů, příjemně překvapil Lee Pace (to je tenhle) jako nová postava, kterej si svojí karikaturní roli se ctí užívá. Design a exekuce počítačových postav od Smauga, přez Gluma k Azogovi, Weta se opravdu překonala a děti nemůžou docenit, jaké klenoty jsou jim servírovány k rozvíjení jejich fantasie. Takhle má vypadat mluvící drak. Mohlo to dopadnout na stokrát špatně, ale teď to víme. A když se z dálky sápe na trpaslíky nekonečnými chodbami Eraboru, opravdu na vás dýchne taková DnD atmosféra. Tím bych asi tento film definoval. Je to prostě fantasy quest se vším všudy. Pak se to ale ke konci zase zvrhne a všichni létají vzduchem a surfují po lávě a spouštějí se na řetězech, ozvěny King Konga. Kdyby to aspoň bylo udělaný dobře, ale je tam jeden záběr s drakem, kterému chybí motion blur! To nesnášim. A může to mít jen dva důvody. Buď neměli dost času to s nim vyrenderovat, což je hrozná představa že to dělaj tak na poslední chvíli a je to Jacksonova chyba, nebo jim ten záběr přišel tak zmatenej, že s motion blurem ve 3D by diváci vůbec nevěděli která bije. A to taky mluví za vše. Skřet Azog je podle mě s ohledem na to, že byl v jedničce vytvořen na rychlo ke konci posprodukce velký úspěch a supr postava, která ve dvojce dál udržuje napětí na straně záporáků, jeho postižený syn už je trochu přepálenej, ale to je holt zase typickej Jackson.

plakát

Hobit: Bitva pěti armád (2014) 

Obecně: S upřímnější láskou zfilmovaného ani lépe obsazeného Tolkiena od nikoho jiného než Petera Jacksona už na dlouho nedostaneme. Lidé z toho byli rozpačití především, protože odmítají chápat, že je to myšlené více jako pohádka, v porovnání s Pánem Prstenů, ke kterému navíc máme nostalgií přibarvený vztah. To ale nic nemění na tom, že je to čistě kvůli penězům roztáhlé (a vycpané) na tři filmy a čím větší volnost Jackson má, podobně jako Lucas začne mít bláznivé nápady. První díl upřímný, hravý, pomalý rozjezd. Druhý film pak ve všem lepší, nastolenou okouzlující atmosféru nadějně uchopil. Třetí bohužel tato očekávání nenaplnil a zklamal jak na úrovni pohádky pro mladší publikum, tak i jako rozloučení pro trochu starší fanoušky Pána Prstenů. Postavy: Nostalgické body z Pána prstenů mají seřazeni sestupně Gandalf, Saruman, Legolas, Galadriel, Elrond. A nováčky jsem si vlastně také dost oblíbil, opět sestupně Thranduil, Thorin, Bilbo i Tauriel. Velkou výjímku tvoří postavy Lukea Evanse a Ryana Gage. Ti mají minusové body... Hudba: nijak nezazáří. Epické momenty: chybí, nebo úplně minuly cíl. Závěrem: Poslední díl prostě propásl všechny šance. Zdá se splácaný, nerozhodný, plochý. A jedna normální lidská postava je kompletně počítačová celou dobu co tam je (ten trpaslík co jezdí na praseti). Proč proboha? To jen ukazuje, jak nerozhodnuté všechno bylo dopředu a uspěchaně se to dohánělo v postprodukci. Jak je to poslepovaný vrak, který Jackson (jako vždycky) sotva stihl dokončit. Věřím, že to byla nadlidská práce, ale vůbec to tak nemuselo být, kdyby natočil dva filmy a pořádně s láskou, ne kvůli penězům tři.

plakát

Bídníci (2012) 

Tyhle tři hvězdičky jsou pro mě výsledkem protikladů, zmítajících se mnou těsně po shlédnutí stejně, jako protichůdné hlasy které měl hlavě před sebevraždou Javert. Hned v první scéně si mě film získal pompézní hudbou a epickým prostředím. Co na tom, že zpěv Russella Crowea je sporadický aspoň je zábava na to koukat. A opravdu je Wolverine jakožto zkušený operní pěvec se svým otravným vibratem o tolik lepší? Nebo na Oskara hrající Anne Hathaway? Nejhorší hřích filmu asi je, že občas musíte prostě odvrátit zrak, protože se prostě nedá koukat na lidi z deseti centimetrů jak s nudlí u nosu dvě minuty drží závěrečný tón táhle nudné písně. Ten film se zdá tak dlouhý, že jsem si ho doma pouštěl napříč dvěma dny, protože jsem ve dvou třetinách prostě ztratil jakýkoli zájem o jakoukoli postavu. To mám opravdu fandit naprosto ničím nepodložené "lásce na první pohled" dvou postav, které nemají žádné charakterové rysy, kromě vykulených pohledů do prázdna? Nebo se bát o toho otravného fracka co tam zpívá o revoluci, když je mu šest let? Na druhou stranu, některé scény a některé písně stojí opravdu za to shlédnutí. V podstatě kdykoli se ozve pompézní "look down" motiv a nebo když scéně dominuje badass Javert. ***** There is nothing on earth that we share. It is either Valjean or Javert!