akisha

akisha

okres Žďár nad Sázavou
I'm just a regular everyday normal girl

134 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
    • 19.4.2017  18:32
    Hotel Rwanda (2004)
    *****

    Jeden z těch filmů, co ukazuje, jak málo někde znamená lidský život - vůbec nic. Nic... Zvěrstva, o kterých se u nás moc neví a moc nemluví, která se zdají tak vzdálená... Přesně, jako to říká postava J. Phoenixe. "Lidi si možná řeknou: To je hrůza. A budou pokračovat ve večeři." To mi na tom všem přišlo nejhorší. Don Cheadle podává neuvěřitelně dobrý výkon, toho Oscara za to dostat měl, stejně jako všechny další postavy. Ačkoliv to není až tak explicitní, jako jsme už zvyklí, je to neskutečně syrové a děsivé a dojemné. 100%.

    • 21.2.2017  20:49
    Unfriend (2016)
    ***

    Verhoeven? Že by jen shoda jmen? Na nízkorozpočťák plný nesympatických hovadických teenagerů odsouzených ke zmasakrování to bylo příjemné překvapení. Chválím především dynamický soundtrack. Neřekla bych, že film se až tak moc zabýval sociálním přesahem FB, jako že se spíš zabýval zmasakrováváním hovadických teenagerů způsobem hodným pochvaly. Je to vlastně klasická vyvražďovačka naroubovaná na "ducha ve Facebooku," ale funguje to velmi dobře. A konec potěšil. Jen tak dál, Verhoevene!

    • 14.2.2017  20:12
    Nezlomené (2017)
    ****

    Je to síla. Ženy v tomto dokumentu skutečně nelze, než obdivovat. A zároveň jsem pocítila neskutečný vděk, že nežiji v jedné z takovýchto oblastí. Na konci jsem měla téměř slzy v očích.

    • 7.2.2017  20:50
    Hannibal (TV seriál) (2013)
    ****

    Mikkelsen nemohl zklamat, ač jako sympaťák je mi prostě příjemnější. Četla jsem všechny Harrisovy knihy a nikde není naznačeno, že by dr Lecter byl až takový brutálník, co si libuje ve vyřezávání orgánů zaživa a další věci, co předvádí tady. Nicméně to tam teda nebylo ani vyvráceno. Seriál se v každém díle naprosto vyžívá v někdy až absurdním hnusu a tvůrci byli skutečně kreativní - pěstírny hub, lidské úly, shoření zaživa, struny z lidských střev, no prostě pohádka. Herci prvotřídní. Fishburne se mi snad nikde víc nelíbil (a líp nezahrál), než tady. Dancy dokonalý, do svojí role se položil na 100%, úplně stejně jako Mikkelsen přesný od účesu po zástěru. Gillian Anderson a Gina Tores obě velmi dobré. Co mě ale vůbec nenadchlo, byly změny pohlaví u Alany Bloom a Freddie Lounds - obě v knihách muži a obě zde naprosto otravné pšundy. Alana Bloom svatouškovská trapka bez charizma a bez humoru, přesně ten typ s věčným útrpným výrazem, co mě vytáčí. Naopak Freddie Lounds zase typická otravná novinářka, do který ani není nikdo zamilovanej, tak proč to nemohl bejt chlap? Zatím jsem viděla první dvě série a poslední díl druhé série byl tak božsky vygradovaný, jako málo co, prakticky gradoval už od začátku pomocí hudebního doprovodu. Doufám, že třetí série udrží úroveň. Jo, a Michael Pitt byl jako psychouš Verger hodně přesvědčivý.

    • 6.2.2017  19:32
    MY 2 (2014)
    ***

    Po první třetině se mi v hlavě začala ozývat tato věta: "Vo co tady sakra de???" Kdo vymyslel tak nepravděpodobnou a navíc strašně nevěrohodnou zápletku? A Jana Plodková je hrozná, příšerná, naprosto strašná! S jejím vlezle ukňouraným moralistickým hlasem a stupidním umučeným rybím výrazem a nic než afektované kecy, kecy, chudáka Tonyho nezbývá, než politovat. V tomto příběhu totiž SPOILER si spokojeně žil ve svém stylo bytě, než se k němu nehorázně vetřela pekelná klientka z kadeřnictví Ema a i po několika poznámkách, že by se už mohla sbalit a vypadnout, to prostě odmítá udělat. Pak zatáhne do jeho bytu svoje mentální rodiče, Steinmasslovou v roli, kde jí budete toužit zabít, a která začne Tonyho urážet, až se poperou (to jsem se fakt smála, týhle scéně, ať už tam byla z jakéhokoliv důvodu), pak si Emin manžel uspořádá v Tonyho bytě demoliční derby, zatímco Ema vytrvale se snaží Tonyho nabalit (???) ač ví, že je gay (??!?!!§§§) a ten se z nějakého nepochopitelného důvodu "jako by" nechává (???), ač dál udržuje sexuální styky se svými homosexuálními kamarády (??) a když Emu vezme do gay baru, tak ta prohlásí, že se k sobě nehodí, protože on je na kluky (???) Načež Tony se za to začne omlouvat, pak se spolu oba vyspí a ráno se shodnou, že to byl nejhorší sex jejich života? A Tony je posléze zdrcen, když mu Ema dá "jako by" kopačky (????), a to asi tak pět minut po tom, co mu skončilo rande s chlapem (???). A jako vysvětlení má Ema to, že, cituji, "jí nikdo neřekl, že se taky dá žít bez manžela, a že jí všichni lhali," to vše pronášeno vysoce napřesdržku afektovaným ukňouraným hlasem. I don't understand! KONEC SPOILERU. Kdyby postava Plodkové nebyla tak hrozná a kdyby byl příběh za a) o něčem trochu jiném, nebo za b) kdyby pochybování o sexuální orientaci bylo podáno prostě a jasně CHYTŘEJI A UVĚŘITELNĚJI mohl to být super film. Všechny tři hvězdy tady putují fenomenálnímu Ondřeji Nosálkovi, který hraje úplně božsky, je sympaťák až za hrob a jen díky němu mě to bavilo až do konce (a obdivovala jsem ho, že Emu dávno nezabil). Dejte mu víc takových rolí! Znovu na tohle ale rozhodně koukat nehodlám.

    • 22.1.2017  08:32

    V rámci žánru špička. Proč tomu vyčítat přílišnou romantiku, cheesy hlášky nebo předvídatelnost? Neřekla bych, že zrovna o to v těchto filmech jde - o nečekané zvraty a absolutní originalitu. Dnes už kultovní soundtrack a velmi, velmi sympatická dvojice protagonistů. Jennifer Grey je jako Baby roztomilá, ne tuctově hezká a přesto přitažlivá a v této roli přirozená. Swayze skvěle kombinuje živelnost, rozervanost, floutkovství a "citlivost" (však kdyby jí neměl, byl by to na houby hlavní hrdina). Taneční čísla jsou výborně natočena, prostě tancuje se tam hodně a kouká se na to moc pěkně. Romantika jak řemen.

    • 9.1.2017  21:40
    Max Manus (2008)
    ****

    Těhle filmů z historie jsou kvanta a tenhle spadá do nejvíc zastoupené kategorie těch čtyřhvězdičkových. Těžko říct, jak natočit historický "podle skutečné události," film, aby to bylo něco víc (Schindlerův seznam?), než velmi slušná 80% záležitost. Nicméně, Aksel Hennie, muž malých rozměrů, ale velkého hereckého umu, je největší tahák a zároveň tahoun, hlavního hrdinu nemohli vybrat lépe. Další norský výkvět mu zdatně sekunduje (utkvěl mi Christian Rubeck, Nicolai Cleve Broch a Knut Joner, bratranec slavnějšího Kristoffera). Je to napínavé, dobře zahrané, zajímavé historicky, akční... Film sráží prostě jen to, že s ničím novým na poli zfilmované historie nepřichází, ale co tady furt vymýšlet, že... Za mě palec nahoru.

    • 5.1.2017  15:39

    Čeho je moc toho je příliš a zdejší zápletka i vyhrocenost mnoha situací mi přišla za vlasy přitažená a prostě over the top. Nikolaj Coster-Waldau je výborný herec, který ze sebe dokáže vyždímat silné emoce, je-li třeba, ale tady se prostě chová jako idiot a nemůže se pak divit, že se mu to začne vracet. Lhala bych, kdybych tvrdila, že se dokážu vcítit do otce, kterému právě zemřelo novorozeně, ale člověk snad prostě nejde a nešlohne někde nějaký jiný a nevezme ho domů a neřekne labilní manželce, že sehnal jiný dítě, a že všechno bude v pohodě. Tomu, co se dělo potom, jsem se proto vůbec nedivila a ani mě to upřímně moc nebralo. Dost mě mrzel naprosto nevyužitý opilec Ulrich Thomsen, který je tam fakt zbytečně, jeho příběh je zcela vedlejší a nefunguje ani jako přítel hlavního hrdiny. Naopak kdo se mi hodně líbil byl druhý Nikolaj Lie Kaas, ještě jsem ho v tak odporné roli neviděla a až mě mrazilo, jak dokonale dokázal zahrát takového vymaštěného sfetovaného tupce, všechna čest (ale radši ho mám jako sympaťáka). Pochvalu zaslouží i obě hlavní ženské postavy - vyšinutá Maria Bonnevie, ten její vytřeštěný pohled se fakt zapamatuje, a pak junkie matka Lykke May Andersen, která se mi z celého filmu líbila asi nejvíc. O to víc, že je to její první role. No upřímně nic moc. Možná kdyby se z filmu nějak vypustilo to ukradené dítě, bylo by to uvěřitelnější. Stojí za zhlédnutí pro dobré herecké výkony. Jo, a scény z feťáckého doupěte s pokaděným miminem jsou fakt humáč největší.

    • 3.1.2017  21:11
    Bratři (2004)
    *****

    Herecký koncert ústředního tria. Connie Nielsen jako "dokonalá" manželka. Krásná, empatická, klidná. Její laskavost a chápavost, když čelí hysterickému manželovi, nebo když uklidňuje děti, aby se ho nebály. Nikolaj Lie Kaas, který mi skutečně poprvé přirostl k srdci až zde, jako ten špatný bratr, který díky bratrově smrti nalézá smysl pro odpovědnost. Ulrich Thomsen a jeho pozvolný propad do temného zoufalství a viny. Velmi se mi líbilo otočení karet co se týče obou bratrů. Mučení v Afghánistánu silné, stejně jako samotný konec.

    • 1.1.2017  21:58

    Nejvíc mi vadila paradoxně právě ta haluzovost, kdy divák nemá ani tucha, co se skutečně děje, co je flashback a co je jenom haluškový výmysl. Být to jen o trochu přehlednější, a mít to lepší konec (tenhle mě zklamal) neváhám s pátou hvězdou. Tim Robbins zde dokazuje, jak dobrý je herec. Hororové vsuvky se nesou v duchu devadesátek, jsou nechutné a děsivé. Těžké a depresivní, přesně jak to máme rádi. Poslední výhrada, která v originále odpadá - malý Macaulay Culkin nadabovaný podle mě dospělou ženou, ten jeho hlas je naprosto strašný!

    • 1.1.2017  13:04

    Mám pro "Kráska a Zvíře" typ filmu slabost, ale nikde jinde to zároveň nemůže tak strašně vyhořet (Twilight za všechny). Zde předně - úžasný vizuál, skvělý hudební doprovod, dobře vybrané hlavní duo, kdy Marija Pojezžajeva v pravou chvíli přestane být uřvanou hrdinkou a začne být sympatická a Matvej Lykov se nejenom umí tvářit a pózovat ztepile, ale i ty emoce mu člověk věří. Triky dostačující, drak je designově navržený moc hezky a celý ten ostrov je naprosto boží. Na můj vkus přece jenom trochu moc zpomalovaček, chápu, že jsou prostě neodolatelný a každej se rád dívá na záběry jednou tak dlouho, ale mohlo se s nimi šetřit. Jinak jsem byla nadšená, přesně co jsem potřebovala na nakrmení hladu po bombastické romanťárně s drakem. A teď se jdeme mrknout na Jakubův žebřík.

    • 31.12.2016  19:51

    Výborně! Jsem velký příznivec filmů tohoto druhu. S pár herci, velkým domem, skvělou hudbou a dobrým nápadem se dají dělat divy! Upřímně - nečekala jsem zrovna takový vývoj, a to je dobře, protože hned ze začátku se nabízející řešení by byla dost nuda, tohle je mnohem lepší. A svoje udělala i velmi dobře zvolená vážná hudba, některé scény skutečně moc hezky zdramatizovala.

    • 27.12.2016  21:12

    Příběh o nakrklém starém dědkovi, který všechny nesnáší, zato miluje cedule se zákazy a stupidní sousedi mu kazí plán se zasebevraždit. Dokonalé podhoubí pro černou hořkou komedii říznutou občasným dojímáním. Něco jako krátký úvod do "Vzhůru do oblak," zato v celovečerní formě. Skvěle vybraní herci. Role nasraného dědy je přímo šitá na tělo Rolfu Lassgardovi a z těch vedlejších krom jeho sympatické manželky Idy Engvoll vyniká ještě Bahar Pars jako temperamentní nová sousedka. Moc se mi líbily vysvětlovací návštěvy do Oveho minulosti, velmi pěkná je zejména epizoda z jeho dětství s otcem (Viktor Baagoe jako sedmiletý Ove je k sežrání). Zbytečně to netlačí na pilu, člověk se dojme, ale ve zdravé míře a konec je rovněž v dost tradičním duchu. Můžu s klidným srdcem doporučit, je to něco jako "Is Anybody There?" ve švédském podání a bez kouzelnických triků.

    • 27.12.2016  19:01

    Téma "já na nikoho nic neprásknu" a "do toho se raději nepleť" a "od toho dej ruce pryč" se po prvním díle vrací, což filmu dost stráží. To už jsme viděli v jedničce a i zde je hrdina detektiv sám proti všem (aspoň tu jednu kolegyni na své straně má). Napínavé to je naštěstí stále, detektiv se i zde někdy chová trochu jako idiot a také se přidalo na drama složce pomocí syna po mrtvém bratrovi z jedničky, který žije s nevlastním taťkou, kterého hraje Peter Stormare. Ten si zde střihnul jednoho z plejády milých, klidných týpků, jaké obvykle mývá ve svém herním repertoáru. Jejich rodinná krize mě celkem upoutala a i závěr mi přišel takový trochu uspokojivější, než už jedničky, ale zase celý vyšetřovací příběh mi naopak zase tak zajímavý nepřišel, to pytláctví v jedničce dělalo svoje. Aspoň že na Rolfa a Petera je vždy spolehnutí a proti jedničce i konec je lehce na pozitivnější vlně.

    • 27.12.2016  18:53
    Jägarna (1996)
    ****

    Kdepak, nejvíc zla se odehrává v odlehlých vesnicích schovaných v lesích, jak se přesvědčí i zdejší hrdina Rolfa Lassgarda. Musím říct, že při úvodu jsem takový vývoj událostí nečekala - obzvlášť ten bleskový obrat co se týče bratra. Taky jsem nečekala pár hodně drsných scén. Je to napínavé a skandinávská příroda jako vždy impozantní. Škoda, že detektiv se dost často chová trochu jako idiot (furt leze sám, kam nemá, nechává se překvapit bandou buranů a pak se od nich nechá zmlátit a SPOILER jako sorry, ale ta zfušovaná práce s tím zpomaleným svědkem, to bylo jako co?KONEC SPOILERU), ale pořád je mu k dobru, že v té sebrance má alespoň nějaký smysl pro spravedlnost. Upřímně - kde sebrali takovou bandu "křupanů"? Například Tomme a ten jeho mezioční předěl? Nicméně co se týče severských krimi, které jsem já viděla, tak tahle je přece jen trochu jinačí. I přes brutalitu a lokace hlubokých lesů mi nepřijde tak strašně chladná a depresivní jako je ten druh, do kterého spadá např. Insomnie se Stellanem. Rolfa Lassgarda mám ráda pro jeho hromotluckou personu, a to jak ve svém projevu dokáže skloubit fyzickou sílu a částečně i jistou joudovitost, takže i zde se mi líbil. Jediné co, tak to mohlo být o takových dvacet minut kratší.

    • 27.12.2016  09:27

    Typický depresivní film, který má tu výhodu, že aspoň ten hlavní hrdina je sympaťák a lze mu fandit, na rozdíl od všech ostatních strašných hovad (extrémní zlosyn Bjorn Floberg, to snad i ten Ahmed Zeyan co by záporák číslo 2 Pákistánec Khuram nebyl tak hroznej). Je to naturalistický, drsný, špinavý a násilný a k "odlehčeným" scénám patří učení bratra s Downovým syndromem karty nebo oblékání na pohřeb otce, takže tak. Viděla jsem hodně filmů s touhle tématikou - kterak se chudák do ještě většího průseru dostal a nevěděl, jak z toho ven. Nic proti nim nemám a je-li tohle režijní debut Aksela Hennie, tak je dost povedenej. Jeho přirozený herectví mě nadchlo už v Hodejegerne a i tady je prvotřídní, člověk mu věří úplně všechno. K tomu super hudební doprovod (scéna běžícího Davida do nemocnice za umírajícím otcem). Uvítala bych přece jen trochu jiné zakončení, ať už pozitivnější nebo negativnější, ale pochopila jsem, co se tím snažil autor říct a beru to. Škoda, že Aksel nic dalšího (zatím) nenatočil, mohlo by to být dost zajímavé...

    • 26.12.2016  11:52
    Po svatbě (2006)
    *****

    Moje jízda skandinávskou filmografií pokračovala dnes tímto šíleným dojákem. Film, kde se často brečí a vytahují nečekané vztahové šoky, ale Susanne to umí tak, že si člověk ani nepřijde příliš citově vydírán (jen přiměřeně). Typická hra se sympatiemi diváka, které létají jak míček při squashi od jednoho protagonisty ke druhému - tu fandíme Jacobovi, tu jeho staré láce, tu Jorgenovi, tu indickému chlapci. Že je Mads Mikkelsen výborný charakterní herec se ví, a od něj jsem nic než perfektní výkon nečekala, ale méně známý - aspoň u nás - Rolf Lassgard vedle něj vůbec nezaniká, spíše naopak. SPOILER Před jeho ztvárněním člověka, který před blízkými tají svou smrtelnou nemoc, opravdu smekám. KONEC SPOILERU. Hodně dobře zahrála rovněž Sidse Babett Knudsen a Stine Fischer Christensen. Velmi emotivní a sugestivní film - kamerou, hudbou, hereckými výkony, příběhem. Vrchol mého osobního TOP od Susanne Bier. PS: Doporučuji nečíst příliš zdejších komentářů, nepředvídatelnost je silnou složkou filmu.

    • 25.12.2016  10:22
    Rottenetter (2009)
    ****

    Dobré drama. Film mi svým zpracováním lehce připomínal filmy Nicolase Winding Refna, režisér užívá "zlepšováčky" jako částečně nechronologické vyprávění nebo v mluvených pasážích ztiší dialogy a nastoupí hudba, zatímco herci pořád mluví, což dohromady vytváří docela dobrou, zvláštní atmosféru, která vystihuje i onen název "Krysí noci." Film má - aspoň podle toho, co jsem pochopila - celkem jednoduchou zápletku. Ambiciózní Jonny (Christian Rubeck) si dělá kariéru co by úspěšný a bezskrupulozní makléř. Po delší době se potká se svým starším bratrem Frankem (Kristoffer Joner), který po něm chce pomoct potopit Jonnyho šéfa Sagena (Fridtjov Saheim), pro kterého Frank dřív pracoval ve vrtech a po nějaké době vyšlo najevo, že spousta dělníků si uhnala rakovinu kvůli benzenovým výparům, o kterých Sagen věděl, ale vesele je tam nechal pracovat. Toliko k ději, který se točí kolem Jonnyho touhy být úspěšný makléř a toho, že by měl bratrovi pomoct a lehce i toho, že se mu líbí bratrova manželka Lydie (smoking hot Silje Salomonsen). Vedle skvělé hudby chválím taky všechny tři hlavní herce - Rubecka, Jonera a Salomonsen.

    • 24.12.2016  13:14

    Jedna ze stálic, kde mi krom výborného, ale opravdu výborného smrťáka Hujera Lohniského ještě utkvěl tradiční Stanislav Neumann. Nemám ráda Sováka, ale určitě mu neupírám, že tady hraje skvěle, samozřejmě stejně jako Hrušínský. Na téhle pohádce se mi ale opět líbí hlavně menší role známých kapacit - Hlinomaz, Záhorský, Fialová, Trégl... A kdo by neznal "Glo-glo-glo-glo-glo-glo-glóóóóóriááááá..." hymna našich putik!

    • 24.12.2016  13:06
    Tři bratři (2014)
    ***

    Tři těžce alibistické hvězdičky, z nichž velká část putuje hudbě, a to vlastně zpívání v pohádkách nesnáším. Další hvězda je za poslední povídku bratra Dyka, která mi přišla nejpovedenější a dokonce měla i dobrou zimní atmosféru - obzvlášť ta část s měsíčky kolem ohně, navíc Rojková a Dyk byli bezkonkurenčně nejlepší pár (konkurence ovšem věru nebyla velká, Piškula sice herecky obstál, ale jeho love story s dítkem předškolního věku byla hodně over the top, pak Kluse nijak zvlášť neprožívám a jeho příběh byl pěkně nudnej). A třetí část honoráře je výborným vedlejším rolím - Lábuse, Kaisera, Polívky, Chýlkové a Matáska s Norrisovou. Fakt jsem nepochopila, co si o tomhle díle mysleli sami tvůrci. Vážně jim to přišlo dobré? Pro mě zklamání, ale to fakt nepřicházím dle zdejšího hodnocení s ničím novým. Jo, a vlk byl super, ale absolutně se do toho guláše nehodil a jen to o to víc zgulášoval.

    • 23.12.2016  23:27

    Úžasná pohádka, nesrovnatelně lepší, než podivná a ponurá starší verze s hrůznou Chýlkovou. Nemám ráda Marthu Issovou, ale tady byla naprosto skvělá, prototyp správné hrdinky - odvážná, odhodlaná, vtipná i něžná. Ale celému obsazení se nedá nic vytknout. Remundová vystřihla záporačku jak fík, příjemně překvapil Václav Neužil ml. v komediální roli (a scény s ním patří k tomu nejvtipnějšímu, co ve filmu je), skvělá Bydžovská a sympaticky obyčejný, citlivý koktoň Příkazký. Rovněž chválím krásnou výpravu, přenádherné lokace i interiéry a v neposlední řadě nádhernou hudbu. Nelis se prostě podařilo perfektně vyvážit všechny prvky, které má správný pohádkový příběh mít, a to - romantiku, kouzla, humor, drama a samozřejmě vítězství dobra nad zlem. No vedle Anděla Páně 2 pro mě nejlepší nová česká pohádka. Kéž by Nelis natočila ještě pár, ideálně aspoň jednu ročně.

    • 22.12.2016  17:50

    Úžasná atmosféra, exteriéry, interiéry a hudba. A vynikající Studénková s Harapesem (u Harapese alespoň jeho hlas a oči). Když to srovnám s Kráskou a zvířetem od Francouzů, tak kam se novější a bombastičtější zpracování hrabe na tenhle skvost. Pomalé, uvěřitelné sbližování ústředních postav, temná a tíživá atmosféra, prvky hororu... A s jakým málem si Herz vystačil a předčil novější zpracování o několik světelných let.

    • 22.12.2016  17:38

    Neřekla bych, že je to komedie. Ani drama. Ani krimi. Ani gangsterka. A ani moc film o hippie. Je to spíš taková úsměvná bromedie s prvky těchto zmíněných žánrů a porcí hulení navíc. Nejvíc film staví na hereckých výkonech ústřední dvojice, a ty jsou naštěstí dobré, obzvlášť Kristoffer Joner, tomu ten hipík vážně šel moc dobře. Až na trochu dramatičtější konec je to spíš klidnější film, co neurazí a nemusí se u něj příliš přemýšlet. A také chválím soundtrack.

    • 13.12.2016  20:57

    Čirou náhodou jsem na to šla do kina a panebože, ano! Za posledních X let první pohádka, ke který nemám výraznějších výhrad. Milé, vtipné, pro děti - ale ne infantilní - i pro dospělé - ale ne vulgárně trapně debilní (vše od Trošky). Super herci, parádní nápad s Mikulášem, lokace, hudba, kamera, třikrát hurá! Scénář téměř bezchybný... No co dodat... A Trojan a Dvořák? Dejte jim za tohle nějakou cenu. Jejich komediální chemie je neuvěřitelná. Jo, příběh lehce pokulhává a ta milostná linka - dejme tomu, ale nemusela být a ten konec s napravením hříšníků byl takovej fakt zrychlenej, ale tyhle věci se dají najít na každé pohádce. Já jsem nadšená a moc ráda si na Anděla 2 zajdu do kina znova. Ty Vánoce a pohoda z toho na člověka vážně dýchne. A teď, když vím, kdy Bílá spustí, můžu odejít tak o 2 minuty dřív a nebudu mít zážitek zkažený její koledou. Strachu, smekám! PS: Anna Čtvrtníčková hraje výborně.

    • 28.11.2016  07:38

    Následující komentář píše osoba, která knižní předlohu považuje za absolutní brak, sračku, co nemá v literárním světě obdoby. Ta kniha je tak hrozná, že se dá číst vždycky jen odstavec a pak si člověk musí dát panáka, aby se smířil s tím, že za takový slovní průjem někdo kasíruje těžký háky. Už jen proto nemůže být filmová verze tak hrozná. Postavy v knize jsou totiž něco příšernýho. Za každou větou si přejete, aby někdo přišel a rozsekal je na maďeru. Obzvlášť strašné jsou vnitřní úvahy hlavní hrdinky. Ta je v podání Dakoty mnohem, ale mnohem snesitelnější. Ve filmu taky tak zbytečně nezdůrazňují, jak Ana nemůže pomalu ani dýchat v přítomnosti svého sexy samce, takže to celé působí přirozeněji a ne jako fraška. Jamie Dornan taky celkem OK - na to, jaký nesnesitelný hovado a psychopat je jeho postava v knize. Dokonce se z pár scének podařilo vykřesat jakousi romantiku (o sexuálních scénách nemluvím, ty jsou fajn, ale nic převratnýho rozhodně ne) a tak nějak jsem oběma hlavním aktérům fandila. V tomto případě film předčil předlohu o několik milionů světelných let. Podle mě jsou zdejší kritici až příliš předpojatý. Nebo spíš nečetli knihu, to by si tohohle béčka z červený knihovny ještě vážili. Říkejte si co chcete, ale JE to lepší, než Twilight. Minimálně tím, že hlavní herečka umí hrát a vládne normální škálou lidských grimas a její vyvolený nesvítí jak vánoční žárovička. Jsem opravdu docela zvědavá, s čím přijde druhý díl...

    • 3.10.2016  15:55

    Ale vlastně mi ani nedělá dobře kritizovat Lídu Baarovou, když vidím, jak dobrý film to mohl být! Nejenom námětem, který ke zfilmování úplně vybízí, ale několik hereckých výkonů bylo velmi přesvědčivých - zejména Huba v roli otce, Vlasáková jako Mrs Goebbels, Anna Fialová jako křehká Zorka nebo výborný Gedeon Burkhard. Pauhofová nehraje špatně, na vině je přiblble napsaná postava Baarové (pokud to nebyl záměr), která se vážně od začátku do konce chová jako tupá slepice a nelze s ní vůbec soucítit nebo jí nějak omlouvat, spíš naopak a ani v závěru nedojde nějakého prozření. Kříž jako Hitler je nepřesvědčivý proto, že je to prostě náš herec Kříž, ten slaďoušek, co najednou hraje Hitlera. Podle mě by bylo stokrát lepší obsadit někoho neznámého nebo cizího a nebylo by to tak trapné. Některé scény se povedly - např. natáčení s Baarovou v ateliérech, scény s otcem a sestrou Lídy, romantično s Fröhlichem a vedle toho bizarnosti jako Hitlerovo nabalování na Wagnerovy Valkýry ("Máta ráda Wagnera?" WTF?) - jako jestli chtěl Renč Valkýry tak nutně zakomponovat, mohl to vymyslet trochu míň debilně, dále stupidní přehrávající Stašová nebo über mimo souložící scéna s vybuchujícími ohni a vzdechy - EH? A otřesná je taky nevhodná dramatická hudba ve VŠECH scénách, ta mě srala asi nejvíc. A Preissův dabing skřeta Goebbelse je konečná. Škoda, přeškoda, protože tohle mohlo vážně být dobré!

    • 24.9.2016  05:49

    Překvapila mě knižní věrnost, zvláštní že některé romány se zprzní a jiné nechají doslova jak byly napsané, no ne teda, že bych si stěžovala. Výběr herců bych hodnotila jako dobrý s výjimkou Lanceho a jeho ženy, ti dva mi opravdu nesedli. Co mi taky nesedlo - a to nejsem puritán - byly komické sexuální scény, které v románu od Agathy vypadají asi tak přirozeně, jako opalovací lehátko na ledovci. Naopak super byl Matthew MacFadyen, pro toho mám slabost a trochu větší citová zainteresovanost Marplové ve vztahu k jedné oběti taky prohloubila zážitek. Dovedu si představit, že s Geraldine by to bylo ještě o něčem jiném, ale holt už odešla na zasloužilý odpočinek. Nemám nic moc proti Julii McKenzie, rozhodně posunula tu "laskavější" část slečny Marplové dopředu, ale je taková neslaná nemastná. Nicméně i některé díly s ní se povedly a tenhle mezi ně patří.

    • 24.9.2016  05:42

    Spojení Pentličky a Marplové - OK, nebylo to až zase tak násilné a případná série s Pentličkou a Tommym by byla super (ačkoliv k tomu asi nedojde). Předlohu jsem četla a dalo by se říct, že tohle je volně na motivy této knihy. Zápletka mi přišla zajímavá, mám ráda, když je to tajemnější - jako například tajný dům v lesích atd. Souhlasím s uživatelem Agatha, že herec Tommyho byl děsnej a navíc jsem v něm poznala psycho vraha z jednoho díla Colomba, a to mu v mých očích taky nepřidalo. Naštěstí je zde krásná Greta Scacchi a škoda, že zde není uveden Charles Dance, ten byl jako cynický farář, co za hroby tajně popíjí z placatky a trousí hlášky jako "Komu tady mám požehnat, abych dostal něco k pití," naprosto luxusní! Za mě v cyklu s Geraldine McEwan nadprůměr.

    • 19.9.2016  21:12

    Název nelže v minimálně jedné věci. Slušňácká rodinka pastorova je tak otřesná, že jen těžko s nimi soucítit. Anne Heche příšerná, toužila jsem jí zabít. Z jejich dětí se mi zdála sympatická jenom dcera posedlá démonem. Příběh je tak fádní, že se k němu ani nelze moc vyjadřovat. Co ale zklame nejvíc je to, že to není vůbec, ale ani trošičku strašidelný. Ani záhadný to není. Ani krvavý. A ty dva mlaďoši a jejich románek - ech... Clancy Brown se tam vyskytoval příliš málo na to, aby to vytáhl trochu vejš, ale řvát umí fakt moc pěkně. Skutečně horor o hovně.

    • 18.9.2016  22:07

    Od výborné knížky k obstojnému hororu prvního dílu končíme u podivné černé zombie komedie. Hlášky typu "Co jsme Guse oživili, je mnohem hodnější a my jsme jako opravdová rodina," zatímco čerstvě zombiekizovaný Gus stahuje králíky zaživa z kůže a hned je pojídá nebo do sebe naběračkou cpe bramborou kaši, jsou k nezaplacení. Stejně jako když Gusovi trochu hrábne a nahání svého otylého nevlastního syna po baráku s kladivem nebo čím a když mu ujede, volá na něj: "Kampak, tatínek ještě neskončil!" U jeho komicky ďábelských úsměvu, když stíhal rodinku na silnici - jako dítě, co přes zákaz ojídá polevu z dortu - jsme se se sestrou válely smíchy. A to nemluvím o tom, jak "omylem" urazí výrostkovi hlavu kolem od motorky. Vážně, po zombiekizaci byl k pomilování. Jelikož Clancy Brown patří k hercům, kvůli kterým jsem ochotná přetrpět kdejaký škvár (a tady se opět vyřádil a plně zúročil svou strach nahánějící personu) vydržela jsem až do konce, ale film to byl až na zvláštní černohumorné chvilky velice divný, nudný a celkově mi jeho smysl unikal. Nicméně fajn vidět Furlonga v roli drzého fracka, jaká mu stejně sedne nejlíp. A pořád lepší, než hrůzné Kukuřičné děti.

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace