Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Komedie
  • Horor

Recenze (897)

plakát

Po zániku Země (2013) 

OBSAHUJE SPOILERY!!!Tenhle film vopravdu mohl bejt dobrej, kdyby tam a) nehrál Willův Smithův syn, b) bylo by to o něčem jiným. K tomu prvnímu - jestliže mi Jaden přišel v Karade Kidoj jako obstojnej děckej herec, tak s nástupem puberty o svůj talent přišel. Tady je to přehrávající, otravnej frája, co se na důkaz odvahy vrhá z útesů, aniž by věděl, kam vlastně letí. Jeho otěcko zas hraje seriózního pana nuďáka, furt jen sedí, mračí se, znuděně vypráví ultra dlouhej příběh, jak se mu podařilo zaghostovat kdysi dávno (něco ve smyslu "stačilo si uvědomit, že strach je volba") a svou ratolest oslovuje "kadete," aby si pak na konci mohli vlítnout vřele do náruče, fakt divný teda. A k tomu druhýmu - můj problém byl v ději, kterej neměl žádnej převažující motiv. Mohlo to bejt třeba o objevování nově zařízený Země - to bych třeba já zrovna uvítala - tady se to ale omezilo na pár vřeštících paviánů bažících po krvi, jednoho orla a super hustý nástupy mrazu. Pak ten orel. Jakej měla význam podivná dějová odbočka hodného orla, co se obětoval, protože nejspíš pochopil - ač v tu chvíli ve hnízdě vůbec nebyl - že Jaden chtěl zachránit jeho mláďata před stromo-lvem? Když ho tam navíc sám hodil? To ho neměl jako žrádlo pro novorozence? To ho přivedl, aby jim dělal po vylíhnutí kamaráda? Nebo pak změnil názor a rozhodl se ho zachránit na úkor vlastního života? Nebo ho tam zahrabal, aby měl potravu čerstvou a pak nedopatřením zmrznul? Fakt nevim, co tím chtěl Šajmalan přesně sdělit... Možná má jen rád orly... A jaká příhodná náhodička, že v příruční lékárničce má Jaden protijed zrovna na kousnutí předtím nepoznaný pijavice. No jinak by byl namydlenej, ale fakt měl štěstí, hoch....Jadenův oblek sice mění barvu, kontroluje životní funkce a má zabudovaný křídla, ale nějaký termo zařízení proti mrazu - to bohužel krejčího nenapadlo. Taky ta Ursa, no vypadala jak pavouk, ale jinak design celkem ušel, škoda, že každýmu je hned jasný, jak to s ní bude (známky přítomnosti nám neukazujou, aby jí na konci Jaden minul... a o tom "ghostování" taky nemelou, kdyby se to Jadenovi na konci nemělo podařit). Docela se mi líbil "styl" civilizace budoucnosti - hadry, vesmírná loď atd., pak ta džungle byla fajnově udělaná, ale nic moc zajímavýho v ní nebylo. Jediný co - tak to není až zas tak nudný, aby se to nedalo dosledovat. Ovšem proti Avataru je to pokrok. Tohle ale fakt mohlo bejt mnohem, mnohem lepší...50%EDIT: Tak po zjištění, že za většinu děje a scénáře je zodpovědnej Will Smith a ne Shyamalan se tímto rejžovi omlouvám, možná za to tentokrát tolik nemohl. Měl jen smůlu. A ty, Wille, kaj se a neobsazuj příště svýho synátora!

plakát

Captain America: Návrat prvního Avengera (2014) 

Nečekala jsem, že zrovná já si oblíbím komiksovýho hrdinu, jehož hlavním popiskem je - slušňák. Sámo, že normálně radši šáhnu po nějakým drsňákovi typu Hellboye nebo Lokiho. Už první díl mě překvapil tím, že se mi líbil, hlavně ale zásluhou Chrise Evanse, kterej nějakým záhadným způsobem dokázal z tohohle americkýho Míry Dušína udělat sympatickou postavu, která nepostrádá vtip a který člověk fandí. Sice se mi mnohem víc zamlouvala retro atmosféra prvního dílu, protože to byl vítanej oddych od moderních komiksáren napěchovanejch futuro high-tech hračičkama, ale i v tý přítomnosti se to dalo. Co víc, normálně nemám ráda Scarlett Johansson, ale tady byla zcela boží. Vadila mi snad jen postava černocha s křídlama, nešel z něj respekt, spíš smích a hodil by se tak max. do nějakejch X-menů. Redford, Jackson i Stan na jedničku, taky hudba výborná. Tu jednu * sráží jen dojezd, jak se často říká - došel tomu trochu dech. I tak pro mě Kapitán Amerika zůstává sympaťákem, dobrá práce Chrisi, těším se na třetí díl!

plakát

3 dny na zabití (2014) 

Na začátek nutno podotknout, že normálně tyhle Bessonovy koniny toleruju a jsem i ochotná přistoupit na "pravidla" hry (např. absolutní nereálnost, přeprsklý postavy, neexistence nebo naprostá idiocie policie...), musí to ale fungovat a mít aspoň trochu konzistenční děj (např. Unleashed). Tady bohužel vedle sebe scény brutality (dekapitace výtahem) a pokusů o vtip (telefonáty dcery) skřípou, vtipný nejsou, budí akorát tak pochybovačný pozvednutí obočí. Costner fajn, ale mohl ze sebe dostat trochu víc suchýho humoru. Naopak Connie Nielsen paráda. Amber Heard je sexbomba jak se patří, se šarmem a vším, jediný mě sralo, že jako agentka CIA - tak to fakt neberu, neee!!! Ještě tak v Matrixu možná, ale jinak... neee!!! Zápletka klasická, odsýpaní dle očekávání, záporaci obstojný, dcera OK. Ovšem čekala jsem mnohem víc stylovou jízdu, sice plnou kravin, ale zábavnou. Tohle nic moc teda. 3-2*.

plakát

Zámek hrůzy (1999) 

Přímo DOKONALEJ zámek, všechny ty chodby, sochy, zahrady, chrliče, božský! Film sice za moc nestál, ale na ty interiéry i exteriéry byla radost pohledět, i ta tajemná, chladná atmosféra onoho hradu stála za to, však ten hrad za to nemohl, že příběh je na prd a napětí nikde. Horor to fakt není, spíš takovej mysteriozní fantasy flm. Jo, a ten hrad hrál líp, než většina herců.

plakát

13 duchů (2001) 

Náhodou byl ten nápad - kdyby to vzal do ruky někdo talentovanější - dobrej. Sbírat různý typy duchů a zavírat si je do sklepa, typické hobby. Škoda, že jak to tak bejvá, ve snaze bejt co nejstrašidelnější se z mnoha duchovskejch exemplářů stali takový docela lůzři. Třeba ten chudák s hlavou v kleci nebo smolař Torso, co se musel dopravovat po rukách, vskutku vzbuzoval účast. A ten černoch plnej hřebíků, nehoda v dílně očividně, není divu, že byl nasranej. Ten skleněnej dům byl ale nepochybně parádní a pár herců tam i trochu "zahrálo," třeba Embeth Davidtz nebo Matthew Lillard, bohužel Tony Shalhoub je Monk a Monk by do takovýho domu nikdy nevkročil, takže mu to na důvěryhodnosti moc nepřidalo. Obě jeho děti na facku otravný, jak to tak taky bejvá. Ale rozhodně mě to bavilo, jako béčko je to slušný a triky jsou fajn. Jen těch střihů, když se blíží duch, mohlo bejt míň, nemělo to kýžený efekt, nemělo to totiž praktický žádný efekt. Jinak ale se na to v klidu koukat dá.

plakát

Vinnetou - Rudý gentleman (1964) 

Miluju Mayovky - pohádky z Divokého-echm-echm-Západu. Proto je na místě velká dávka shovívavosti k jistejm věcem jako jsou furt ty samý zápletky (vyjma S.J. jde buď o to, že zlouni chtěj přepadnout kolonu a hodit to na rudochy nebo o zabránění míru a indiánskou půdu, většinou je to tohle všechno dohromady),černobílý postavy nebo mnohdy dost komický repliky myšlený smrtelně vážně (třeba jak se Vinnetou hádá s nějakým generálem či kým stylem: "Bílý muž musí přestat vraždit." "Zabíjíme jen v sebeobraně." "Apačové zabíjí jen aby si zachovali život." "Přestaňte a přestaneme taky." "Ne, to vy musíte přestat první." "Ne, my nepřestaneme první...." a tak dále, kdyby Olda nezasáh s nějakou pohádkou o koze, seděli by tam ty dva ještě teď.) Ale s čím jsem se doteď nesmířila jsou ty děsný paruky, bože! Krom Vinnetoua maj všichni naražený na hlavě úplně ty samý paruky, stejná dýlka, stejnej střih, vypadaj jak udělaný z kravský voháňky a proboha ty komparzisti si mohli aspoň zkontrolovat, jestli nemaj pěšinku za uchem, jak si lze častokrát všimnout, když za Vinnetouem stojí nějakej šošon s culíčkama našišato. To hned indiánům dodá na důstojnosti tohleto to. Ach jo... Jo vlastně, ten Klaus Kinski, to byl parádní hajzlík.

plakát

Naprostá sebedůvěra (2012) 

Vůbec nechápu, proč tam hrál Seagal. Je na něj zaměřená minimální pozornost a je v minimu scén, ze zřejmejch důvodů. Navlečenej ve vrstvách hadrů a s tím furt stejným výrazem se nevzrušeně prochází sem a tam, jak kdyby mu to bylo všechno u prdele, občas utrousí nějakou superdebilní hlášku, ze který je člověku buď trapně až na půdu, nebo smíchy chčije. Příběh stojí za strašný hovno a Seagalovo "bojový umění" znamená, že nejdřív chlapoj chytne hlavu do rukou a pak mu dá z obou stran facana, asi jako dobrosrdečnej Balů a tím to končí, to by snad zvládla i cvičená opice ne, nebo se jedná o to jeho Aikido? Všem ostatním hercům by prdel nakopala i banda nejhorších vesnickejch ochotníků a jedinej, kdo to aspoň částečně ustál, je Steve Austin, ačkoliv je to už taky starej dědek, tak má aspoň furt svaly a snaží se něco v tý věznici rozbít, kdežto Seagal je rád, že nemá scény s lezením do schodů, páč by byl za chvíli rudej jak řípa. Já už snad fakt začínám věřit, že mu jde líp ten zpěv.

plakát

Zloděj životů (2004) 

Hm... kterýho myslitele asi napadlo, že u finálního odhalení ve výtahu si nějakej divák řekne: "CÓŽÉ??!!JAKÝ TO ŠOK PRO MĚ!!!" Škoda, protože velkou měrou to přispělo k tomu, že ten film stojí za hovno. Přitom z chlapíka, co krade identity svejch obětí, se mohlo vytřískat mnohem víc. Aspoň že Angelina se snaží a hraje dobře, dobře i vypadá, ukoktanej Hawke taky solidní. Ovšem jinak pěkná nuda.

plakát

Únos (2012) 

Moje oblíbená stará škola, to je na tomhle filmu to nejsympatičtější. Cusack byl dobrej a Jennifer Carpenter se mi líbila ještě o něco víc, jako vyšetřovatelský duo jsou fajn. Co hodně ubírá body je Mae Whitman - respektive charakter její postavy - jelikož všechny sere už od začátku, těžko s ní pak soucítit. Ačkoliv po únosu tím slizákem se to trochu zlepšilo, pravda. Moc mi nesedl ani celej ten nápad s "továrnou" a jak to měl pošukstón Dallas Roberts vymyšlený, daly se určitě vymyslet i zajímavější věci. Jo a sám psychouš taky nic moc. Nicméně twist na konci se zkousnout dá a bavilo mě to víc než opět s Cusackem podobná Zmrzlá zem.

plakát

Území mrazu (2013) 

Bylo to napínavý, fajnově chladný, uměřeně zahraný (od Cage), Cusack je takovej pěkně hnusnej, no to se v takový roli dalo čekat. V. A. Hudgens chvílema pekelně otravná, chvílema s ní člověk soucítí, samotný vyprávění řemeslně zvládnutý, bohužel ten film nemá nic, co by ho vytahovalo z průměrnejch vod podobnejch filmů o masovejch vrazích. Průser to ale není.