Deníček (155)
SCANDI festival 2024
Písně země **** uzavřené údolí mezi norskými horami a ledovcem, žít bych tam nemohla, ale krásné záběry přírody se zvuky praskajícího ledu a ledovce, vodopády a úžasní usedlíci, kteří dožívají v krajině svých předků a udržují jejich tradice, dojemný vztah mezi rodiči režisérky....až meditativní snímek.
Na cestě s mámou **** svérázné postavy, černý humor, černobílý snímek, psychoterapie islandským filmem :)
Bastard ***** výborný historický film se vším všudy, občas drsný, stále napínavý, neobvyklé prostředí vřesoviště a opět skvělý Mikkelsen!
Čtyři malí dospělí
Postupně ohodnotím.
Petr Sís
.......
Další obraz z výstavy akvarel
Malíř Havránek, jeden z největších detailistů uvedených na této výstavě.
Výstava Akvarel mezi Prahou a Vídní
Rozkvět akvarel v 19. století. NG ve Veletržním paláci. Velmi pěkná, ucelená výstava, milovníkům výtvarného umění doporučuji. Co vše se dá vytvořit vodovými barvami jsem ani netušila. Nádherné detaily. https://www.ngprague.cz/udalost/3600/akvarel-mezi-prahou-a-vidni#&gid=1&pid=3
Pouze do 7.1. 2024!!
Výstava Barrandov studio: 90 let od první klapky
Místo konání Galerie umění Karlovy Vary: https://www.galeriekvary.cz/show-item/barrandov-studio-90-let-od-prvni-klapky/. Příjemné zpestření festivalu či jiné návštěvy města....
57. KVIFF 2023
A dva roky zase v čudu....Filmy skvělé, ale lidí hromady. To byl šok po návštěvě v r. 2021 :) Byla jsem na festivalu čtyři dny, filmy jsem si velmi užila i s dcerou, ale bylo toho všeho dění akorát dost ;) Viděla jsem 8 filmů, všechny mohu doporučit, a jedny krátké filmy, které byly celkově nejslabší. I od kolegů čtu, že výborných filmů je letos mimořádně hodně, některé budou v ozvěnách Varů a u některých doufáme, že se dostanou dále do distribuce. Takže můj žebříček:
1. Karaoke blues ***** Finsko, Německo (prostě milovaný Aki, úsměv na rtech skoro po celou dobu filmu)
2. Pracovní síla ***** Kanada, Francie (emocionálně i příběhově a herecky velmi silný film na vážné téma)
3. Netvor **** Japonsko (kdo je vlastně Kore'edův netvor?)
4. Mami Wata **** Nigérie, Francie, VB (krásná černobílá africká exotika a krize místní víry)
5. Sladký východ **** USA (bláznivý útěk studentky Lillian a její bizarní zážitky)
6. Ztracené děti *** Belgie (drama horor s talentovanými dětmi)
7. Imago *** Polsko, Nizozemsko, Česko (artová psycho jízda!)
8. Zpověď manželky *** Japonsko ( pocta: Jasuzo Masumura)
Šary Vary ve Světozoru:
Minulé životy **** USA, Jižní Korea (vztahový a emocionální film o míjející se lásce, krásná hudba)
Druhá šance (s McGregorem) **** USA (dramatické road movie dcery a otce, vážně i nevážně)
ŘEČ PLAKÁTU 1890 - 1938
Zábava i výtvarné umění. Mohu vřele doporučit, je to pestré, výstava končí 30. 4.
https://www.upm.cz/rec-plakatu-1890-1938/
Víly z Inisherinu....
a moje letošní první pětka za film.
A opět Banksy tentokrát na sv. Valentina
SCANDI 2023
Tentokrát alespoň 3 severské filmy v Edison Filmhub. Žádné velké překvapení se nekonalo, ale Bombastický Johan pobavil :)
1. Bombastický Johan **** (milá svérázná zábava)
2. UFO Švédsko *** (trochu nudné a naivní retro scifi)
3. Nic *** (kostrbatý nedotažený thriller, ale předloha dobrá)
Můj oblíbenec Banksy na Ukrajině
Je to šikula! https://www.banksy.co.uk/out.html
FESTIVAL OBZORY
Letos jsem poprvé navštívila tento cestovatelský festival, který se konal na Filozofické fakultě UK. Byla jsem na dvou přednáškách, které mě v neděli nejvíce zaujaly. Jsou to totiž místa, která obdivuji, ale jsou už pro mne moc velká divočina a dálava. Ráda se podívám tímto způsobem na kouty světa, o kterých vím, že je na vlastní oči pravděpodobně neuvidím. První byla o Vnějších Hebridech, ostrovech na SZ Skotska, kde je nádherná příroda, bílé pláže, skvostné moře a útesy, ale také nesnesitelné počasí, které se mnohdy mění až třikrát za den, neustálý vichr a obtěžující komáři. : https://festivalobzory.cz/program/vnejsi-hebridy/. Byla to výborná přednáška.
Další byla o Thajsku, natáčeno v lednu 2022 kvůli covidu bez turistů , což bylo opravdu unikátní. Také moc povedené: https://festivalobzory.cz/program/toulky-siamem-zemi-bileho-slona/ Příští rok se na Obzory zase těším.
SIGNAL FEST 2022
Konečně zase jednou opravdu povedený. Loni přehnaná eko agitka, letos hlavně fantazijní, snové, odpočinkové. No a možná poslední na pár let, vzhledem k energetické situaci. Tak jsme si to užili. V neděli bylo krásné teplo. Sv. Ludmila vévodila.
A Johann Le Guillerm ještě jednou
...........
LETNÍ LETNÁ 2022 aneb nový cirkus z celého světa
Nové styly cirkusu mám moc ráda. Počátek sahá do Francie 70. let, v 80. a 90. letech se dostal do celého světa. U nás byl prvním propagátorem na konci 80. let Ctibor Turba, po 90. roce se to začalo více rozjíždět: hlavně Cirk La Putyka a Losers Cirque Company. Jinak samozřejmě funguje spousta menších uskupení. Vše bez zvířat, či pouze lidi v kostýmech, artisti, tanečníci, divadlo, většinou skvělá hudba i výtvarná scéna, magie, iluze....prostě co si račte přát. Mně se letos poštěstilo, že jsem se dostala na výborné představení Francouze Johanna Le Guillerma, mága a iluzionisty, který měl spoustu technických a optických vychytávek. Připadaly mi jako od Leonarda da Vinciho. Kouzelné.....
ŠARY VARY 2022
Vybrala jsem si z nabídky asi 5 filmů z festivalu, které bych chtěla vidět, a z toho asi 3 se patrně do kin nedostanou, takže jsem jim dala přednost. Nakonec jsem viděla pouze jeden, povedené komorní drama o otci a dceři na dovolené **** All inclusive (2022).
FEBIO fest 2022
Konečně jsem se k tomu dostala. S filmy letos spokojenost, ochutnala jsem 4 pestré:
Svět plný barev **** příjemný anglický počin, příběh s životopisnými prvky z 20. let 20. stol., o nadané výtvarnici v keramičce, která se chce prosadit se svou orig. tvorbou. Obrazově a výtvarně moc povedené, příjemná hlavní představitelka. Dnes sběratelská záležitost https://www.google.com/search?q=clarice+cliff&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiZos_B0-33AhUI-6QKHSlbDnQQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=899&dpr=1
Číslo 10 **** originální překvapující kousek nakonec s prvky scifi, vtipné i zajímavé
Dobrý šéf **** komedie, místy hořká, one man show pro J. Bardema. Tady bych krátila :)
Vévoda z Wellingtonu **** příjemná komorní anglická komedie podle skutečné události, suchý anglický humor na výši :)
NGP - Šternberský palác, výstava Falza? Falza!
Festival japonského filmu EIGASAI 2022
Alespoň jedna malá ochutnávka Hotel u jezera ***. Byl to takový průměr, čekala jsem více inzerované japonské pohostinnosti „omotenaši“ v praxi, ale i tak provětrání hlavy neobvyklým snímkem.
SCANDI festival 2022
Letos celkem zklamání. V kině jsem byla na jednom filmu, který se mi líbil nejvíce, a z domova jsem se podívala na další tři filmy, které byly dle mne průměrné.
1. Margrete - královna severu **** (historické drama, povedené po všech stránkách, ocenila jsem více psychologie, diplomacie a méně akčnosti)
2. Dobrý zrádce *** (nezklamal, ale ani moc nepotěšil, zde by akčnější chvíle naopak neuškodily, chyběly dramatické situace na velvyslanectví dle skutečných událostí)
3. Kolize *** (na jeden film hodně překombinované, chytrý chlap se tam někdy chová jako totální mimoň, americký konec)
4. Nepředstavitelné *** (s odřenýma ušima, více nesympatické postavy syna a otce jsem dlouho neviděla, napětí dobré, ale jinak docela slátanina, konec divný)