Psema

Psema

Petr Semecký

okres Praha
věčný student

homepage

ICQ: 266-593-706
Twitter: petr_semecky

183 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48
    • 19.1.2017  13:54

    To je tak, když máte gimmick a snažíte se k němu horko těžko domyslet příběh. Vypadne vám akorát kotel nesmyslného variování, kde se všichni chovají jako retardi, kde nemá místo jediný twist a i na 80 minutách stopáže je to vlastně dost nuda.

    • 30.12.2016  00:22

    Čtyři scenáristi a jeden Kurzel na nesnesitelně nudný, rozdrolený a zcela vyprázdněný blábol, kde je i akce k ničemu, protože nikoho nezajímá, co se to vlastně děje. Fascinujicí, že tohle nešlo rovnou na VOD vedle Kobrokrokosaura. Úroveň herectví chudinky Marion by tomu odpovídala. Ta se musela stydět snad celý natáčení.

    • 29.12.2016  21:30
    Pasažéři (2016)
    **

    Jedna věc je jasná. Prometheus nebyl svou sračkovitostí náhoda. Čirý nesmysl. V závěru svou debilitou vyloženě uražející. Tyldum na hanbu. Spaihts do lodního reaktoru. Jennifer do porna.

    • 14.12.2016  22:32

    Edwards, Gilroy... anebo kdokoli, kdo přetáčel, přestříhával a tvaroval tenhle galaktický masterpiece, jsou PÁNI! Z černobílé (leč vynikající) pohádky se stala šedá zóna, kde se slévá hranice mezi dobrem a zlem, dobří páchají skutky, z nichž hledají vykoupení. A kde ti, kteří dělají černou práci, končí většinou mentálně destabilizovaní, anebo rovnou s blasterem vypálenou kérkou v zátylku. Do toho témata hodnoty individuální lidské oběti a jejího dopadu na širší vesmír a povýšení Síly zpět na čiré náboženství. A příjemná snaha nenechat postavy se pateticky vykecávat i pro ty pomalejší v publiku. Řval jsem jako želva a ani jsem k tomu nepotřeboval vaderovský masakr, který je ve své minutě velkolepější než cokoli z Lucasových prequelů.

    • 12.12.2016  09:44

    Kerekes opět pouze jako šuk-symbol? Budiž. Párek jako falický symbol ve vánoční pohádce? Jako... co já vím. Ale k*rvit slušným lidem Vánoce proklamováním o svátosti Lucky Bílý, to přes srdce nepřenesu.

    • 6.12.2016  10:54

    Je vcelku fascinující, jak moc celá série postupně zmutovala do vyprázdněnosti akčních videoher, kdy se už otevřeně přejímají estetické i herní prvky (levelování záporáků!, proměny prostředí). Bohužel už se ale úplně vytratil cit pro souvislý příběh, takže se obávám, že ani oddaní fanoušci už vlastně neví, o kom postavy mluví, jak funguje hierarchie obou ras a o co všem jde. Nechtěně vtipnou třešničkou je samozřejmě finále, které vedle znuděné Stivínové (slušnej komparz) nabídne verbální uzavření kruhu za celou sérií, aniž by měl divák opravdu pocit nějakého konce, anebo dosáhl vnitřního uspokojení nad "košatostí" a papírovou emocionálností série. V nefunkčnosti vztahů a disrespektu k postavám to připomíná snad jen Bayovy Transformers. Nevýhodou je, že Underworld nemá tvůrce s vizuálním citem. Na druhou stranu mají ale soudnost, a tak to ve střídmé devadesátiminutovce vůbec nebolí a jako akční blátotlačka film projede traktem jako dobře promazaný gulášek. Čech si samozřejmě jako bonus přičte zábavné lokace a skoky od Náplavky (bohužel bez porážení hipsterů) přes Hrad až na Hlubokou. A neobsazení Vašuta alespoň do camea je vysloveně kacířství.

    • 26.11.2016  10:37

    Perfektní. Dostatečný ignore ultradebilní sedmé série a utažení všech linek tak, jak se sluší a patří. Full circle koncept, nebojácnost v oblasti antifanservisu (na*ranost řady fanoušků je krásný důkaz jejich romantizované bubliny dokonalého světa) a všeobjímající pocit návratu domů. Dalších dílů očividně netřeba. Není důvod se opakovat.

    • 23.11.2016  00:21
    The Monster (2016)
    *

    Fascinující, že i dnes vznikne podobné 90s céčko bez jakékoli ideové nástavby. Člověk už jen čeká, kdy zpoza stromu vyskočí Rutger Hauer s obří pistolí.

    • 18.11.2016  00:04
    Neon Demon (2016)
    *****

    Vždycky pobavi chytráci, kteří melou něco o manýře a provokacích, načež přikvačí 50 idiotů bez názoru, aby to neobratně zopakovali. Asi v přesvědčení, ze když to podobně jako hradní žumpa budou opakovat, stane se to faktem a pravdou zakryvající jejich ubohou diváckou demenci. Ale cajk, závěrečných 45 minut je každopádně to nejlepší, co letos někdo mrsknul na plátno.

    • 16.11.2016  10:56

    Třičtvrtě filmu tam nahání digitální mrak a budují mýtus o nejnebezpečnějším kouzelnickém teroristovi, aby se z něj vyklubala další herecká parodie a necharismatický patlal, kterého porazí kdejaký zmatený vocas. Ještě že Rowlingová zvládá sympatické klaďase, se kterými je i to rutinní yatesovské lovení CGI fauny čas od času zábavné (krtek!) a máte chuť s nimi vidět i něco dalšího. Ideálně bez politicko-sociální vrstvy, u které jsem klimbal obdobně jako děti za mnou. P.S.: Katherine Waterston bych klidně udělal kakao.

    • 8.11.2016  23:07
    Příchozí (2016)
    *****

    Kdybychom se dozvěděli, že je Villeneuve vyšlechtěným potomkem Kubricka se Spielbergem, vlastně by mě to vůbec nepřekvapilo. Totální rozklad.

    • 2.11.2016  14:11
    Semestr (TV seriál) (2016)
    *

    Hezkej pokus o mimesis. Bohužel formálně brzy otravný, už dnes zastaralý (někdo ještě vážně čte 9gag?) a pro vztahovku ještě nudnější než pro horor (viz. Odebrat z přátel). Plus postavy jsou kompletně kreténi, z jejichž "vysokoškolskýho" uvažování je mi osobně leda na blití.

    • 26.10.2016  22:13

    Čistá imaginace a po letech konečně zase hrdina vítězící intelektem a ne bum bác drcením plechů.

    • 17.10.2016  22:05
    Inferno (2016)
    *

    Langdon je asi nejnudnější protagonista v dějinách. Tupý predčítač, jehož nezáživnost Howard tradičně podtrhuje strnulým vizuálem, kde kromě výjevů od Danteho děsí akorát hrozba mikrospánku. Fuckin' hell. Pun intended.

    • 29.9.2016  19:24
    Anthropoid (2016)
    ***

    Škoda charakterizace ala kluci z plakátu, protože kvůli tomu emoce chybí a bránění kostela po pár minutách začne nudit i přes divácké pouto s národními geroji. Ale i tak Ellis neselhal. Takovýhle kolos by si málokdo zrežíroval, natočil a napsal bez kreativního kolapsu. Za odvahu respekt a odpustek za přízvuky.

    • 20.9.2016  20:57
    Pan (2015)
    *

    Co vychází Spielbergovi, Wrightovi vůbec nejde, takže komediální stránka nevtipná a kejkle se CGI a klasickými kulisami místy k zblití. Jako bonus prapodivný střih, kdy je občas jasně patrné, že se mohutně přetáčelo a přestříhávalo. K tomu hrozně otravný (a hlavně zrežírovaný) Hedlund, naprosto příšerná Rooney Mara a přiteplený "Péťa", za kterého ve finále vše vyřeší někdo jiný, aby se mohl sentimentálně dojímat. Jeden fík za parádního Jackmana, který stylizaci jako jediný ustál na výbornou.

    • 14.9.2016  04:44

    Film, který dokonale zdysfunkčněl. 4* -> 2*

    • 12.9.2016  22:47
    La La Land (2016)
    ***

    Příjemné a oslňující ve schopnoti být starosvětsky zasněné a přitom moderní s prstem na tepu doby. Nějak ale odmítám milovat film, který svou stylizaci a vyvrcholení kompletně krade. Chazelle vděčí Demymu za většinu kouzla, škoda, že ho za něj budou mnozí až přehnaně adorovat.

    • 12.9.2016  13:32

    Děti prázdnoty ve filmu, který je ještě prázdnější, ale bůhví proč má skoro 3 hodiny. Po Fish Tanku dost selhání.

    • 24.8.2016  21:47

    Aneb další animák, který se někdo z konceptu krátkometráže rozhodnul zpracovat celovečerně a ukázal, že pičovat nestačí.

    • 6.8.2016  14:08

    Patlal Lin vrací úder. Pravdou ovšem je, že ho Pegg a spol. moc nepodrželi, protože z tuctového námětu vytěžit blockbuster sezóny asi vážně nejde. Do neznáma každopádně působí brutálně schizofrenně, když úvod a závěr představuje CGI orgie, které režírovali leda lidi od počítačů, a prostředek je nudná televizní konverzačka postrádající děj i pořádné svícení. Ve výsledku zmatečná nuda jako prase, která subjektivně působí dvakrát delší. Hej, tím je to vlastně podobné úplně prvnímu celovečernímu Star Treku! Tak to asi OK, kruh se uzavřel!

    • 5.8.2016  10:12

    Sabotage reloaded. Výmluvami na studiové zásahy se dá omluvit ledacos, například příšerná úvodní třicetiminutovka, která má 3 úvodní scény a všechny jsou na pytel. Anebo nekonečné montáže, které působí spíš jako character featuretty na YouTube než jako součást dvouhodinového bijáku. Co se ale omluvit nedá a za co může s největší pravděpodobností sám Ayer, to je celková demence příběhu, který nedává vůbec smysl, nezvládá vybudovat koherentní tým, jenž by spolupracoval (to fandění na konci - LOL), a ve výsledku poukazuje na skutečnost, že Suicide Squad by měl problém poradit si i s výrazně menšími rybami, než je "budoucí Superman". Ty voe, tuhle bandu joudů, která z poloviny ani není "meta" (čím je Deadshot, Harley nebo Boomerang zvláštní, he?) by rozprášil i Batfleck, natož někdo s opravdovými schopnostmi. Dialogy z kanálu (Flagg jen drtí vojenské one-linery a brečí, Deadshot hází psycho-moudra a brečí, El Diablo mlčí a brečí, Harley hýká... a brečí). Akce nudně statická a absolutně bez nápadu (to finále, proboha!). I London has fallen dává Ayerovi KO a to je co říct. Tragicky naroubovaný a otravně generický Letův Joker už je jen smutná třešinka na dortu, který si může DC stržit obratem do zadele. Což při pohledu na moji knihovnu nacpanou DC komiksy docela dost nas*re.

    • 28.7.2016  09:46
    Jason Bourne (2016)
    ***

    Snowdenovský téma napojení špionážních služeb na social media subjekty rozhodně fajn. Zvlášť v době, kdy se provaluje, že korporát jako Apple s vládníma složkama pravidelně a rád úzce spolupracuje. Potěší i upgrade, kdy se stará garda sázející na vraždící stroje nahrazuje mladou, jejíž ambice stojí na znalosti technologií. Silně blbé je jen to, že jsou tyhle motivy rozhozeny do příběhu Jasona Bourna, který aby se vrátil, musel najednou dostat otce napojeného na CIA komplot a co hůř, ke zjištění došel zrovna ve chvíli, kdy na klíčových pozicích sedí lidé, kteří - světe div se - mají ve všem prsty. Nablblost centrální linky se Greengrass snaží utopit pod tunou akce. Místy už se ale dostává na hranu diváckého semletí a apatie, protože akce je bayovsky dlouhá a na rozdíl od předchozích filmů už nenabídne jedinou novinku v kontaktních, ani dalších sekvencích. Určitou prázdnotu ohledně Bournovy motivace vrátit se potvrzuje finální verbální střet, který skončí cca po minutě a v podstatě v něm jde jen o to, kdo chytí kulku do hrudi. 6+/10, předně proto, že v orchestraci davových scén je Greengrass vysloveně fascinující.

    • 5.7.2016  00:27
    Učitelka (2016)
    ****

    Tak jsme zjistili, že Jarchovský viděl pátého Pottera a 12 rozhněvaných mužů. Pak stačilo přihodit obligátní tragikomedii komančů a bylo to doma. Ale co naplat, je to zábava. Velká.

    • 8.6.2016  10:27

    Neotesaný základní kámen, asi jako první herní Warcraft. Film, ve kterém se bije videoherní plytkost s extrémním zahuštěním fikčního světa, který se film snaží předložit, aby rozehrál události do budoucna. Výsledek nevede ani tak k přehlcení informacemi, (kdo nezpracuje čtyři výchozí lokace a půl tuctu archetypálních postav, měl by odevzdat diváckou průkazku) jako spíš k neschopnosti uspokojivě pohltit a dosáhnout emočního dopadu jako celek. Jones dokáže kouzlit se samostatnými scénami, ale k mému překvapení nedokáže nad celým příběhem uvázat okrasnou stuhu a vystřelit ho do publika jako vypravěčský "full package". V paměti tak zůstávají hlavně střípky a hrstka sympaticky se profilujících postav v čele s Fosterem (další feťácká role!), Fimmelem (Ragnar reloaded!) a Schnetzerem, který se kupodivu rozehraje do sympatického tahouna. P.S.: Body k dobru za osvěžující nekompromisnost v zabíjení hrdinů a částečně i za neústupnost Jonese při určení stylizace, která není ani LOTR, ani Hobit, ale "prostě Warcraft". Mínusy za šišlající Paulu Patton a vůbec celý pokus o romantiku na ploše tří scén.

    • 30.5.2016  22:09

    Když je na vašem filmu nejzábavnější Fimmel a jeho nakládačky, je něco špatně.

    • 19.5.2016  13:00

    S chutí natočený loveletter komiksovým fanouškům od režiséra, kterému 15 let nadávali za to, že z X-Menů odstranil jejich komiksovost a rodinnou pospolitost, která ustoupila Wolverinově exhibici. V X-Men: Apocalypse se konečně vrací 70s a 90s kostýmy, vyloženě se citují celé pasáže z předlohy (geniální pocta Weapon X od Windsor-Smithe od designu po celý koncept scény) a na scénu nastupuje odhodlaný diktátorský záporák, který se na rozdíl od slabošského Xaviera nebojí razantních řešení a v podstatě ho skrze ďábelské svádění motivované touhou po absolutní moci a kontrole (motivacemi, které s ním sdílí jeho zfanatizovaní nohsledi) donutí přejít do ježíšovského módu a konečně převzít zodpovědnost, kterou na sebe brát nechce, a proto záměrně přehlíží potenciální hrozby. Film si nevybírá snadnou cestu, když na začátku pracuje se čtyřmi separovanými liniemi, které je nutné postupně splést. Překvapivě to ale šlape jako origin sebevědomí a smysl hledajících mlaďochů (Scott x Jean, Scott x Alex, Nightcrawler), u nichž retrospektivně funguje naše znalost postav z původní trilogie. A zároveň jako emocionální zakončení "First Class", když se variují a vyvíjejí motivy a vztahy rozprostřené První třídou a Budoucí minulostí (Mystique x Charles x Beast, Magneto x Charles, Moira x Charles). Ano, málo toho na jeden film není, ale právě díky předchozí trilogii, potažmo posledním dvěma filmům to jako celek dokáže fungovat, neboť se předpokládá, že divák nejde na šestý díl frančízy takzvaně "na blind". Je paradoxní, že předchozí dva díly X-Men vlastně nejsou vůbec "X-Men". První třída představuje jen testovací, nezkušený tým. Budoucí minulost nachází X-Meny rozprášené a nefunkční. Až závěr Apocalypse přináší ve finální scéně (první trénink v Danger Room... samozřejmě se Sentinely) příslib, týmu, který z velké části známe z úplně prvních Singerových X-Menů. Singer tak uzavírá nejen druhou trilogii, ale vesměs i celou sérii tak, že se lze vydat doslova kamkoli. Ideálně směrem potenciálních spin-offů.

    • 22.4.2016  23:22

    Favreau není Branagh a Debney zase Doyle. Takže místo vybroušeného rodinného klenotu přichází jen lehce nadprůměrná selanka, která okouzlí zpracováním a několika samostatně fungujícími a dokonce dojímajícími scénami, ale zbytek po polovině začne strašně drhnout a v podstatě už teď ten film působí trochu jako archiválie, místo toho, aby se Kiplingovu příběhu dostalo pořádné aktualizace. O to tu ale asi nikomu nešlo. Jako směsice disneyovského animovaného updatu a původního románu každopádně přijatelné, ale Favreau se té studené, odtažité beztvarosti svých filmů asi už nikdy nezbaví. 7/10

    • 8.4.2016  00:12

    Vic killu nez v Komandu a nejoblibenejsi film Debila Trumpa.

    • 20.3.2016  10:52

    Většinu stopáže jsem dumal nad tím, jak skvělý film by z toho udělal Haneke nebo Trier. Absolutně nesoudržná patlanice, která na jednu stranu představuje zamlklou asociální "hrdinku", aby na druhou nechala tu samou osobu pronášet promyšlené "heroic speaches". Hra na umění, která místy nesmyslně explicitně opakuje jeden motiv (sexualita), aby tunu dalších opomíjela a zmatečně přeskakovala z jednoho místa na druhé bez snahy podat opravdu komplexní obraz.Celá Hepnarovic rodina jsou POUZE karikatury, navíc zcela vytržené mimo realitu. Obraz samotné Hepnarové je proto vytržený z pantů a na místo chladné studie ukázkového magora dostáváme jen nudnou selanku s polskou fešandou, která podle textu smrdí olejem, ale stejně by ji půlka sálu obratem ohnula přes stůl.

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace