charlie_ando

charlie_ando

Lukáš Rezek

okres Hradec Králové
analogový promítač amatér...

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 20.7.2014  19:51

    Nerozlučná dvojice kamarádů Schmidt (Jonah Hill) a Jenko (Channing Tatum) jsou zpět, a protože odmaturovali tak je nové policejní rozkazy posílají na vysokou. Úkol je zcela totožný přes dealera se dostat na dodavatele syntetické drogy. Tohle pokračovaní je jako přes kopírák, ale nikdo se za to nestydí a naopak zvládlo být lepší. Přímočarý příběh, který není hloupý, podle povedeného scénáře rychle odsýpá, ani na chvilku nenudí a je z něho cítit jasný tah na branku, kvalitně pobavit diváka. Jasně není to asi humor úplně pro každého, ale na druhou stranu nezabředá do výrazných nechutností a je prostě tak akorát přisprostlý. Režisérské kormidlo měla pevně v rukou dvojice starých známých Phil Lord a Christopher Miller, ale zatím co v 21 Jump street byla cítit nostalgie po seriálu, tak tady to chlapci rozjeli pěkně od podlahy a střílejí si skrze oba hlavní hrdiny z hollywoodské neoriginality a nejsou vůbec politicky korektní. Nedělají to, ale nijak nuceně, naopak postupují velmi chytře a vše je tak nějak přirozené a je cítit pohodová nálada. Musím přiznat, že jsem se opravdu po celou délku filmu dobře bavil a pokud mám něco vypíchnout tak je to povedena "divná holčičí" bitka v závěru. Jednoznačně komedie léta, která člověka osvěží a potěší. PS: hlavně vydržte až do konce závěrečných titulků a ono to není tak těžké, protože jsou velmi vtipně udělané…

    • 16.7.2014  01:15

    Zrození Planety opic bylo jako zjevení. Brit Rupert Wyatt ukázal, že s použitím moderní techniky je tahle klasická záležitost schopna vykročit k novým světlým zítřkům. Matt Reeves, který usedl na uvolněnou režisérskou sesli, to měl o poznání složitější. Musel dokázat, že restart téhle série nebyla jen létavice, která jasně zazáří a pak se propadne do zapomnění. Povedené trailery dávali tušit, že na nás chystá něco nevšedního. Podařilo se mu to, dokonce bych řekl, že nejen zdárně navázal tam, kde skončilo Zrození, ale dokonce podle mě posunul tuhle sérii o stupínek výš. Od uvedení předchozího dílu uplynuly tři roky, ale na plátně minulo už deset zim a tak se Caesarovi podařilo vybudovat vzkvétající společnost mluvících opic. V hlubokých kalifornských hvozdech vystavěl zdánlivě bezpečný domov. Zatím lidé, kteří přežili vražednou epidemii "opičí chřipky" se sice dali dohromady v sutinách San Franciska, ale nebezpečně rychle jim dochází palivo do generátorů. Životadárné světlo jim může poskytnout pouze obnovitelný zdroj energie a tím je vodní elektrárna. Tu během let, ale bohužel pohltila nebezpečná divočina a cesta k ní vede skrz území opic. Dochází tak k nevyhnutelnému zničujícímu střetu dvou tak odlišných, ale přitom si tak blízkých světů. Tvůrcům se podařilo vybudovat hutnou a postupem času čím dál víc vyhrocenou atmosféru nejen tím, že nechali diváka nejdříve zblízka poznat všechny hlavní postavy, ale samozřejmě i díky podmanivému a povedenému grafickému zpracování. Vše podporuje úderný soundtrack od Michaela Giacchino. Tak tedy vzhůru do dalšího velkého dobrodružství na planetě opic.

    • 12.7.2014  21:32
    Love song (2013)
    *****

    Velmi výjimečná věc, která se mi nestává příliš často, aby z každého filmového políčka čišela obrovská dávka energie a života. S režisérem a scénáristou Johnem Carneym se mi to stalo už po druhé. Dovolte mi tady jednu nostalgickou vzpomínku na čas dávno minulý. Pamatuji si, jak jsem promítal poprvé jeho film "Once" a můj úžas z toho malého/velkého filmu byl takový, že jsem málem zapomněl založit do promítačky poslední díl a nakonec jsem rozsvěcel světla v sále, až když skončil poslední obrázek. Nevadilo to, nikomu se nechtělo zvedat. Stalo se to znovu, ale tentokrát s jeho novinkou "Begin Again". Už jsem sice nestál za promítačkou (škoda…), ale skvělý zážitek se dostavil znovu. Love song je stejný a přitom je jiný než Once, je živelnější a přímočařejší, ale přitom pod povrchem probublává hloubka a niternost každého pocitu a pohledu, protože tady se nehraje, tady se žije. Osobité kouzlo znásobuje citlivá kamera Yarona Orbacha, která jako by vlastně nebyla a člověk si připadá, jako kdyby chodil s herci po ulicích New Yorku. Sledujeme tak příběh o dvou zrazených lidech, kteří jsou ztraceni v ulicích velkoměsta, ale vzájemně se obdarují a dají tak svým životům znovu smysl. Keira Knightley s kouzelným britským přízvukem je talentovaná textařka a zpěvačka Greta, která hledá novou cestu po rozchodu. Mark Ruffalo je hudební producent Dan, který má svá nejlepší léta v branži dávno za sebou, rozpadla se mu rodina a podléhá opojnému kouzlu alkoholu. Tahle zdánlivě nesourodá dvojice se dá dohromady a s partou nudících se muzikantů točí na jedinečných místech "Velkého Jablka" desku. Mezi oběma hlavními představiteli funguje skvělá chemie a skvěle se doplňují. Malý kouzelný písničkový film se svěží atmosférou, který rozdává pozitivní energii plnými hrstmi.

    • 10.7.2014  00:06
    Divergence (2014)
    ***

    Hlavní hrdinkou tohoto spektáklu je mladá neohrožená dívka Beatrice 'Tris' Prior (Shailene Woodley), která neví kdo je. Dovolím si genderovou odbočku a trochu zafilozofuji, protože jak jsem pochopil tak žijeme v době mladých dam, které můžou všechno, co si usmyslí, ale vraťme se radši k filmu. Není to vůbec tak zlé, jak jsem předpokládal, ale určitě by ději neuškodil odvážnější střih, který by pomohl tempu. Sice mě vyprávění nenudilo, ale na druhou stranu to nemělo nijak velký spád. Můj celkový dojem je, že jsem víc jak dvě hodiny sledoval reklamu na běhání, protože tady se skáče a hlavně neustále utíká skoro pořád. Knižní předlohu od Veronici Roth jsem před zhlédnutím nečetl, takže můžu být samozřejmě zaujatý díky své neznalosti, ale ani film Neila Burgera mě k ní určitě nepřiláká. Jako pozitivum beru námět, který si pohrává s myšlenkou zneužití moci a skrze slabé jedince ovládnut apolitickou armádu s cílem uchopit kontrolu nad celou společností a tak orwellovsky temně potlačit svobodu lidského ducha. Celý film stojí a padá na hereckém výkonu Shailene Woodley, která dokáže zdařile hrát mladou rebelku zvlášť, když zapojí svoji dlouhou bujnou hřívu, ale na druhou stranu dokáže být až neuvěřitelně bezradná, jako ztracené kotě. Prostě film pro velké holčičky, který však svým řemeslným zpracováním neurazí.

    • 8.7.2014  21:56

    Tento film vnímám jako poctu Gremlinům a Critterům a co jsem pochopil tak debutující režisér Joe Cornish, který je zodpovědný i za scénář to taky tak myslel. Jen místo lehkosti a kouzelné naivity osmdesátek nastavuje zrcadlo dnešním sociálním problémům přelidněných chudinských předměstí. Tak pojďme se bát, protože se staneme svědky mimozemské invaze, jenž se snese na nic netušící Londýn během jedné sychravé noci. Hrdiny příběhu jsou místní výrostci (rozuměj mladiství delikventi) vedení tvrďákem Mosesem (John Boyega). Jsou postrachem pro celé okolí Wyndham Tower, které považují za svoje teritorium. Večer, na který nikdo z nich nezapomene, přitom začal tak všedně, přepadením a oloupením křehké zdravotní sestry Sam (Jodie Whittaker). Neblahé události je však nakonec přinutí spolupracovat a stanou se z nich spojenci. Skupinku doplňuje místní povaleč, dealer trávy a registrovaný invalida Ron, které ho si zahrál Nick Frost v pro sebe tak typické roli. Jejich dům se totiž stane bojištěm v bitvě s nebezpečnými zubatými emzáky ne nepodobným nočním běsům ze zlých dětských snů. Řež o osud jednoho britského paneláku tak může začít. Příjemná hororová jednohubka, která dokáže i pobavit.

    • 8.7.2014  01:47
    Snowpiercer (2013)
    ****

    Vůbec jsem nevěděl, co se na mě chystá a dostal jsem adrenalinovou postapokalyptickou jízdu, kterou nezažijete v žádném z vlaků českých drah. Projekt proti globálnímu oteplování maximálně selhal a vedl ke vzniku celosvětové doby ledové. V roce 2031 jsou jedinými přeživšími mrazivé apokalypsy lidé, jenž nastoupili do vlaku milosrdného pana Wilforda, jak se však říká, všichni jsme si rovní, ale někdo si je rovnější a to platí také v tomto železném oři. Osazenstvo tohoto neúprosně pádícího babylonu na kolejích je rozděleno do tříd. V přední sekci se veze privilegovaná vrstva žijící v přepychu, zatímco ti co neměli štěstí, živoří v zadní sekci na přídělech nechutných proteinových kostek. Místním nelidským poměrů se postaví nepsaný vůdce Curtis (Chris Evans) a vyrazí na čele povstání vstříc svému osudu, který na něj čeká v lokomotivě, kterou pohání posvátný stroj. Jeho průvodcem a klíčníkem, který otevírá dveře mezi jednotlivými vagony je smažka a bývalý bezpečnostní odborník Namgoong Minsoo (Kang-ho Song) ujíždějící na místní třeskuté droze Kronol. Stísněné a různorodé prostředí železničního mikrokosmu dodává filmu skvělou klaustrofobickou atmosféru. Korejský režisér Joon-ho Bong podílející se i na scénáři tak v neokoukaných kulisách šéfuje povedenému multinárodnímu obsazení a vypráví originální příběh s filozofickým přesahem, který donutí diváka přemýšlet. Nevšední filmová podívaná o tom jak je složité vystoupit z rozjetého vlaku.

    • 6.7.2014  12:50

    Tenhle film si cestu k mým sympatiím bohužel nenašel. Pro mě z něho čišel chlad a určitá strojená okázalost. Na druhou stranu si myslím, že se tvůrcům v čele s režisérem Robertem Strombergem podařilo originálně převyprávět z jiného úhlu pohledu klasickou pohádku o Šípkové Růžence. Ač mě tohle pohádkové vyprávění nijak zvlášť silně nezasáhlo. Musím přiznat, že jsem si našel dvě silné nosné roviny. Prvním je podmanivý herecký výkon Angelina Jolie, která si hlavní rolí padlé víly Maleficent opravdu užívá a její na plátně opravdu plno. Druhým kladem je celkové výtvarné zpracování. Filmový štáb rozhodně nešetřil na fantazii a dali tak vzniknout magickému světu, plnému nadpřirozených stvoření a bujné přírodě, která oplývá malebností. Barevná omalovánka, která se může pochlubit velmi slušnými hereckými výkony, ale je proklatě plochá.

    • 6.7.2014  11:09

    Jsou postradatelní a loutkami ve vysoké zpravodajské hře a o kom je vlastně řeč. No přeci o bezvýznamném úředníčkovi ministerstva zahraničí Emmettu Fitz-Humeovi (Chevy Chase), co spí se svou šéfovou a zakřiknutém pracovníku Pentagonu šifrantovi Austinu Millbargeovi (Dan Aykroyd), po kterém se vozí jeho nadřízený z námořnictva. Jejich životní cesty se protnou u zkoušky k tajné službě, protože ty se jim trochu víc nepovedou a chlapci na sebe upozorní, jak se říká negativní reklama taky reklama. Ve stejné době totiž hledají špičky tajné služby dvě odepsatelné položky. Po zdárném absolvováni armádního rychlo výcviku přežití jsou naši hrdinové shozeni na padáku do pákistánského pohraničí a jejich nebezpečná pouť za světový mír může začít. Jejich dobrodružství je zavede až to SSSR a společně s opravdovou agentkou Karen Boyer (Donna Dixon)musí čelit po zuby ozbrojeným sovětským pohraničníkům a nechybí ani nebezpeční agenti KGB, ale je přeci nic nezadrží od jejich cíle, zdárně splnit náročnou misi. Přímočará lehce naivní komedie, která jde jednoznačně za svým cílem pobavit diváka a to se jí hlavně i vcelku daří.

    • 6.7.2014  10:33
    Caddyshack (1980)
    ****

    Tuhle nostalgickou vzpomínku jsem si nedávno oživil, a když jsem tak zapátral v paměti, uvědomil jsem si, že tenhle film bylo asi moje první setkání s golfem. Na režisérskou sesli usedl muž mnoha talentů Harold Ramis, který se podílel i na scénáři a vypráví nám úsměvný příběh střetu dvou světů, které bez sebe nemůžou existovat, ale přitom jsou si tak vzdálené, členů golfového klubu a jeho zaměstnanců. Ústředním hrdinou je flákač Danny Noonan (Michael O'Keefe), který neví co se svým životem, přišel o stipendium na vysokou a pracuje jako nosič holí v soukromém golfovém Bushwood Country klubu. Tento malý golfový vesmír je zalidněn spoustou zajímavých a archetypálních figurek a je místem pro mnoho více či měně absurdních vtípků. Celým dějem se vine kouzelná linka souboje člověka s přírodou. Na hřišti se totiž usídlila škodná zlomyslný hlodavec, který dělá z pečlivě udržovaného trávníku pěkné oraniště a tak mu podivínský zahradník Carl Spackler (Bill Murray), jenž má slabost pro penzistky vyhlásí válku. Pro mě je nezapomenutelná scéna, kdy jeho eminence biskup hraje svou životní hru v bouři. Věkem lehce okoralá komediální jednohubka, která však neztratila nic na svém kouzlu.

    • 5.7.2014  23:25

    Michael Bay se prostě točí v začarovaném kruhu. Chápu, že jeho neléčená závislost na třeskutých explozích, vybudovaná za peníze od štědrých pánů hračkářů z Hasbra, je jeho splněným dětským snem, ale kam se ztratila ta lehkost ze Skály a epičnost z Armageddonu. Jestli se něco povedlo tak jsou to akční scény a trikové zpracovaní, ale s tím se tak trochu počítalo, vzhledem k řemeslné zručnosti, kterou Bay vkládá do svých filmů. Bohužel díky velkému množství všemožně zprohýbaného plechu začaly některé scény spíš připomínat Kobru 11. Hlavně jsem však kroutil hlavou nad nabobtnalou stopáží, která se blížila takřka ke třem hodinám. Proč si trojice střihačů nedala práci a neprostříhala tento “velkofilm“ alespoň o hodinu, i když možná lepší, protože hned v začátku jsem si všiml dvou podivných střihů. Prim na plátně hraje hrstka Autobotu, rozuměj pětice, což bych hodnotil jako velké pozitivum, protože se divák na ně mohl soustředit a mě samotného potěšil Ken Watanabe, který propůjčil svůj hlas samurajskému transformerovi Driftovi. Jediný, kdo z lidských herců nebyl ve filmu vyloženě kvůli složenkám, byl Mark Wahlberg hrající neúspěšného vynálezce Cadea Yeagera, který se zvlášť v hongkongské bitvě vcelku šikovně ohání emzáckou pistolkou. Ostatní protagonisté lidských postav tu byli spíš za komparzisty s gumovými obličeji. Tato série začíná být vážně vyžilá a myslím si, že jí nespasí ani živá voda.

    • 5.7.2014  21:30

    Sutter Keely (Miles Teller) společně se svou dívkou Cassidy byl srdcem každého večírku, ale nic netrvá donekonečna a tak věčnému pohodáři, který žije pro kouzlo okamžiku, skončí vztah. Aimee Finicky (Shailene Woodley) je jeho pravý opak, pilně studující a pracující dívka, co je tiše v koutku se sci-fi knížkou a má své sny. Náhoda chce, že se jednoho časného rána protnou jejich cesty osudu na travnatém dvorku, Aimee tam zavedla roznáška novin a Suttera tam dostalo bujaré popíjení. Z jednoho nevinného objedu a doučování geometrie se začne něco rodit. On to však nebere vážně a manipuluje s její křehkou duší, zatímco ona propadne jeho kouzlu. Citlivý komorní příběh od režiséra Jamese Ponsoldta o nevyváženém vztahu dvou mladých lidí, do kterého neustále zasahuje démon jménem alkohol. Upřímný film ze života, který má několik opravdu silných momentu a drží slušně pohromadě.

    • 2.7.2014  00:34

    Ještě dříve než se v Cheyenne Mountain komplexu utábořilo velitelství Hvězdné brány (Stargate Command) se v Colorardu zahnízdilo operační středisko NORAD (North American Aerospace Defense Command). Na počátku osmdesátých let byla studená válka v plném proudu a není divu, že se dalo pár chytrých hlav dohromady a tak se američtí politici, vojáci a vědci rozhodli svěřit plánování a provedení jaderné odvety do pomyslných elektronických rukou super počítače WOPR. Zatím v Seattlu si středoškolák David (Matthew Broderick), nadšenec do videoher a počítačů, který má problém s autoritou a biologií, užívá strasti i slasti mládí. Jeho snaha získat přístup k ještě nevydaným počítačovým hrám ho dostane do velkých potíží. Náhoda chce, že se mu podaří najít zadní vratka do WOPRu a spustit válečnou simulaci. Nevědomky tak odstartuje proces, který může vést k rozpoutání třetí světové války. Víc jak třicet let stará technika může vzbuzovat úsměv, ale silné protiválečné poselství a obava z toho s jakou důvěrou vkládáme moc do umělé inteligence, dává filmu Johna Badhama jasný přesah. První půlka vyprávění je dětsky naivní, ale vše se rychle překlene do vcelku napínavé druhé poloviny, kde není nouze o pasáže, kde doslova mrazí. Nostalgická podívaná, která má své nezpochybnitelné nadčasové kvality.

    • 24.6.2014  12:59

    Slavný válečník a vůdce vikinského kmene drakobijců Kliďas Velikán je dubová palice a má trable se svým malým synkem Škyťákem, protože ten má po otci stejně tvrdohlavou povahu. Tenhle chytrolín je postrachem celé vesnice Blb, protože je to neuvěřitelné nemohlo a chudinka. Jednou se mu, ale svým vlastnoručně sestaveným samostřílem podaří sestřelit draka, ale k jeho smůle to nikdo neviděl. Jeho kořist je, ale kapitální úlovek, protože se mu na mušku dostal nepolapitelný Noční běs. Originální příběh podle knižní předlohy od britské spisovatelky Cressida Cowell vypráví poutavě o složitém dospívání a komplikovaném vztahu k otci, který je zasazen do půvabného prostředí severských mýtů, kde nebesa ovládají strach nahánějící draci. Přerostlých plazů je tu opravdu velká řada, ale prim hraje hendikepovaný Bezzubka. Musím říct, že mě dostali scény, kdy k sobě dítě a zraněný drak hledali cestu vzájemné důvěry. Tyto části filmu doslova sršely pozitivní a hřejivou energií a měli svoje kouzlo. Výtvarné zpracování je velmi povedené a líbivé. Letecké pasáže jsou dech beroucí a skvěle je doplňuje povedený a chytlavý soundtrack od Johna Powella. Velmi milá pohádka, kdy vzájemná důvěra dítěte a divokého tvora dodává filmu nádech upřímnosti, která mě dokázala překvapit svým kvalitním příběhem a zpracováním.

    • 23.6.2014  22:13
    Fargo (1996)
    ****

    Bratři Coenové vypráví pro sebe tak typickým lehce absurdním rukopisem pravdivý nepravdivý příběh o jednom nepovedeném únosu. Zaposlouchejme se tedy do ledového větru vanoucího ze zamrzlé Minnesoty a nechme se jeho šepotem unášet do krajiny, kde panenský bílý sníh je zbrocen rudou krví. Osobitý styl bratrské tvůrčí dvojice nechal vzniknout plejádě svérázných figurek, které se dostanou do víru černohumorných a ironických událostí. Jerry Lundegaard (William H. Macy) má potíže a potřebuje spoustu peněz, taky má zvláštní ženu a bohatého protivného tchána. Rozhodne se proto, že svoje finanční komplikace vyřeší zosnováním únosu své manželky a pěkným podojením jejího otce. Na tuhle zdánlivě jednoduchou prácičku si najme dvojici kriminálníků, srandovního Carla Showaltera (Steve Buscemi) a nemluvného podivína Gaeara Grimsruda (Peter Stormare). Samozřejmě, že se pokazí, co může a roztočí se tak spirála krvavého násilí. Zapeklitý případ začne vyšetřovat obtěžkaná trochu praštěná policistka Marge Gunderson (Frances McDormand), která se zarputilostí inspektora Columba jde po stopě zločinců. Příjemná podívaná pro otrlé diváky.

    • 22.6.2014  23:26
    Ranhojič (2013)
    ***

    Ranhojič je natočen podle prvního dílu volné trilogie od spisovatele Noaha Gordona o rodině, v které se dědí zvláštní dar. Nositel tohoto nadání pozná pouhým dotekem ruky, jestli na člověka čeká zubatá s naostřenou kosou. Bohužel jsem knihu nečetl, takže mi po zhlédnutí filmu zůstalo několik nezodpovědných otázek (kolik uměl náš hrdina řečí, kde se naučil číst a jak probíhala jeho nebezpečná cesta středověkou Evropu až ke břehům Egypta) a věřím, že v knize byly vysvětleny, ale scénárista Jan Berger je vynechal kvůli snaze o kompaktnost děje. Ústřední postavou je anglický chlapec Rob Cole (Tom Payne), z kterého se v průběhu času stává odhodlaný mladý muž, jenž v sobě objevil výjimečnou schopnost a má velkou touhu dostat se do daleké Persie, kde chce studovat medicínu ve slavné škole. Pro splnění svého velkého snu udělá cokoli a musí se postavit mnoha překážkám. Celý příběh jsem vnímal jako jednu z pohádek tisíce a jedné noci, ale místo Ali Babi a jeho čtyřiceti loupežníků se musíme bát zaslepených vyznavačů koránu a bible. Moc se mi líbil Ben Kingsley jako východní učenec Ibn Sina a po dlouhé době nechal vzpomenout na svůj velký herecký talent. Přes svou košatou délku film nenudí a naopak je na co koukat, protože je z něho cítit velká snaha o kvalitní výtvarné a řemeslné zpracování. Pokud mě něco zklamalo tak to byla absence závěrečné bitvy, z které němečtí filmaři ukázali jen úvodní dramatický rozjezd kavalérie. Režisér Philipp Stölzl buduje slušnou atmosféra a udržuje tak divákovu pozornost. Pro mě milé překvapení, které stojí za vidění.

    • 22.6.2014  22:25
    Sousedi (2014)
    ***

    Mac (Seth Rogen) a Kelly (Rose Byrne) Radner se svou malou dcerou Stellou žijí svůj poklidný trochu nudný život na předměstí, ale nic netrvá věčně a z jejich růžové idylky je rázně probudí jejich noví sousedé. Do ulice se totiž přistěhují hluční chlapci z vysokoškolského bratrstva, kteří si pronajmou domek vedle nich a udělají z něho svoje sídlo. Střet dvou světů, které jsou od sebe vzdáleny několik světelných let, tak na sebe nenechá dlouho čekat. Frustrovaná nevyspalá matka je nebezpečnou intrikánkou a její manžel v sobě nezapře bývalého pařmena, kterého už však semlela rodinná pohoda, jako manželský pár jsou ke všemu odhodlaný protivník. Na druhé straně pomyslné barikády je mladistvou energií naplněný prezident bratrstva Teddy Sanders (Zac Efron), který má starost o blaho svého spolku, jenž trůní na špičce jeho hodnotového žebříčku a udělá vše proto, aby uspořádal děj se co děj legendární párty mající vstoupit do historie. Jak se sluší na nepřístupnou komedii od režiséra Kopaček Nicholase Stollera je dostatečně politicky nekorektní a plna obhroublých vtípků. K vrcholům filmu pro mě patřila airbagová pomsta vysokoškoláků a závěrečný pěstní souboj obou hlavních mužských představitelů. Takhle přisprostlá taškařice mě nijak neurazila a naopak mě vcelku dobře pobavila.

    • 22.6.2014  21:48
    Sherlock (TV seriál) (2010)
    *****

    Seriál BBC o geniálním detektivovi z pera sira Arthura Conana Doylela předchází punc výjimečnosti. Mě si seriál na svou stranu získal díky skvěle fungující chemii mezi jednotlivými postavami a výtečnými hereckými výkony. Dvojici tvůrců Mark Gatiss a Steven Moffat se podařilo stvořit nadčasovou krimi sérii, která svou hutnou atmosférou a napětím dokáže vtlačit diváka hluboko do křesla, ale na druhou stranu dokáže i mile pobavit. Benedict Cumberbatch jasně prokazuje svůj herecký talent, jako Sherlock Holmes detektivní poradce (sociopatický úchyl) s neuvěřitelnou dedukcí, který radí polici, když je v nouzi a to je vlastně stále. Ujíždí na divných případech, aby unikl svým temným závislostem, ale hlavně hledá v tom lidském hemžení únik z nudy všedních dní. Zdatně mu sekunduje svým nenuceným herectví Martin Freeman jako detektivův věrný přítel Dr. John Watson válečný veterán z Afghánistánu, kterému chybí válka. Dvojici jedinečných vyšetřovatelů doplňuje několik výjimečných vedlejších postav. Detektiva inspektora Grega Lestrada, který je jejich zastáním ve Scotland Yardu, si střihl Rupert Graves. Křehkou květinu patoložku Molly Hooper, která má slabost pro sociopaty a vždy ochotně pomůže, si zahrála sympatická Louise Brealey. Nemůžu nevzpomenout muže mnoha šklebů Marka Gatisse hrajícího Scherlockova staršího starostlivého bratra gentlemana z MI6 Mycrofta Holmese. Samozřejmě by nebylo velkého detektiva bez nebezpečného a všeho schopného protivníka v podání Andrewa Scotta, který ztvárnil zločineckého poradce Jima Moriartyho. Pavouka bez charakteru, jenž má velký plán a dokáže mistrně tahat za nitky. Povedla se i výtvarná stránka s plastickou vizualizací nejen novinových titulků, ale i myšlenkových pochodů. Tempu vyprávění pomáhá i nápaditý střih. Vtíravá hudba od Davida Arnolda a Michaela Price s jasným hlavním motivem skvěle doplňuje děj. Moderní krimi s tradičními kořeny, která se opírá o velké přátelství.

    • 14.6.2014  14:55
    Hatfieldovi a McCoyovi (TV seriál) (2012)
    ****

    Občanská válka nejen rozdělila jeden stát na několik let vedví, ale rozkmotřila i dva kamarády, kteří stáli pod stejný rebelským praporem na celý život. Válečná zrada hodně bolí a dvě léta v zajateckém táboře jí dokážou pohřbít hodně hluboko zvlášť, když někdo promarněný čas toho druhého dokázal využít k svému obohacení. Jak čas plyne tak se propast mezi dvěma rody stále prohlubuje a tohle soupeření dvou klanů přerůstá v otevřenou válku. Příběh je to jak ze Shakespeara, jenže tady psal osudy lidí sám život. Zášť až za hrob přinesla dvěma rodinám jen hořkost a smutek. Režisér Kevin Reynolds natočil podle povedeného scénáře od Arthura Reinharta mini sérii, kterou prostupuje špína, chlast, žvýkací tabák a vůně střelného prachu. Punc výjimečné podívané dodává kvalitní obsazení, ale hlavně skvělé herecké výkony. Zvlášť Kevin Costner jako Anse 'Ďábel' Hatfield ukazuje svůj talent a dokázal s umem zobrazit rozporuplnou a složitou osobnost vůdce jednoho z klanů. Po boku mu stojí všeho schopný strejda Jim Vance, který nejde pro ránu daleko a obcuje se svým psem v podání Toma Berengera. Na druhé straně hraniční řeky stojí Bill Paxton jako Randall McCoy pravověrný křesťan, jemuž dlouhé soupeření zatemňuje mysl i duši. Nadstandardní podívaná a History Channel jasně ukazuje, jak má vypadat moderní podání historie.

    • 14.6.2014  11:56

    Od prvního obrázku je jasné jak tenhle film skončí a happy end to nebude. Co taky čekat od filmu, kde hlavní záporák je zhoubná rakovina. Režisér Josh Boone, co jsem pochopil, se knižní předlohy držel věrně a není se co divit, když spoluautorem scénáře byl i její autor John Green a předkládá nám film o nemoci/bolesti, naději/beznaději, lásce/smutku, statečném vzdoru, velkém snu a hlavně o hlubokých emocích. Tempo vyprávění není nijak závratné, taky proč, není kam spěchat, protože na obzoru nejsou žádné světlé zítřky, ale zároveň nenudí a servíruje nám divákům plno velmi působivých scén. Oba hlavni představitelé hrají velmi dobře. Shailene Woodley zvládla na jedničku silnou dívku Hazel Grace Lancaster zkoušenou krutou nemocí, která si drží odstup a jen ten krátký sestřih jí moc nesluší, ale k roli to prostě patří. Ansel Elgorta si s lehkostí zahrál trochu hejska a rošťáka s velkým srdcem Augustuse Waterse. Čekal jsem spíš srdcebolnou romanci, ale dostal jsem překvapivě dospělý snímek, který dokázal s bravurou balancovat na tenké hranici mezi prvoplánovitostí a laciností a jede si svou výraznou civilní cestou. Nechybí mu ani humor s hořkým nádechem ani hluboké (dojemné) pasáže a mě samého nejvíc zasáhla ta v domě, kde se skrývala a napsala svůj deník Annelies Marie "Anne" Frank. Musím pochválit i velmi vkusně zvolené grafické pojetí sms zpráv a emailů v obraze. Příběh se smutným a závažným tématem smrtelné nemoci, který dokáže být krásný a zvládne vyloudit úsměv i slzu.

    • 14.6.2014  10:57

    Tento komentář začnu s trochu větší oklikou, jako vášnivý čtenář beru často knižní adaptace na stříbrné plátno, jako takové ochutnávky, které přede mnou otevřou fantastický svět uzavřený ve svazcích potištěného papíru a tak dokážu být k filmům shovívavější. Se Stoletým staříkem je to, ale obráceně. Tuto knihu od Jonase Jonassona jsem objevil a četl už skoro před rokem. Takže do kina jsem šel na jistotu a s konkrétní představou, co se na mě chystá a ejhle dostavilo se určité lehké rozčarování. Kniha se mi líbila a hlavně mě dokázala vcelku dobře pobavit svým osobitým severským zemitým humorem, který a to je moc dobře, je cítit i z filmu. Hlavním (ne)hrdinou této skandinávské taškařice je švédsky Forrest Gump stoletý penzista Allan Karlsson, který má za příbuzného našeho "dobrého vojáka" Švejka a nestydí se za to. Za svůj dlouhý barvitý život toho opravdu zvládl hodně, prošel celý svět a má prsty v kdečem. Moje jediná výtka směřuje ke scénáři od Hanse Ingemanssona, na kterém se podílel i pan režisér Felix Herngren. Děj se od knihy odchýlil v mnoha drobných detailech (chápu, že se muselo zkracovat; zvlášť třeba u špionských námluv mě to, ale zamrzelo) a to bych tvůrcům asi prominul, ale že vypustili uprostřed filmu několik dlouhých let po útěku z gulagu ve Vladivostoku a rovnou skočí do bouřlivé Paříže, opravdu zabolelo a to samé platí o závěru. Nechci jen kritizovat. Film je to zručně natočený. Je plný politicky nekorektního humoru, který si pohrává se spoustou svérázných postaviček, ale hlavně dokáže divákovi vykouzlit takový ten škodolibý úsměv na tváři. Člověk, který je nepolíben předlohou se musí opravdu dobře bavit, ale já budu tentokrát trochu víc kritický.

    • 12.6.2014  23:55

    Cestování časem mě fascinuje a tak jsem se velmi těšil na Budoucí minulost. Nic není tak jak má, profesor není profesor, ale hodně slušná smaška, která neví kdo je, Magneto hnije v betonové díře, od které zahodili skleněný klíč, Mystique je na své válečné stezce a jen na Wolverina je spolehnutí zvlášť na jeho suchý humor. Sentinelové jako odosobnělí vyhlazovači jsou víc jak schopnými protivníky mutantům i lidem a systematicky provádějí genocidu, na kterou byli naprogramováni. Skvěle se povedl retro look počátku sedmdesátých let, občasné zapojení původních zpravodajských záběrů přidalo na působivosti a vše se veze na temnější thrillerové vlně. Z celého filmu dýchá poctivá práce, ale nemůžu se zbavit pocitu, že vše mohlo fungovat lépe a tím nechci říct, že je to špatný film dokonce si naopak myslím, že patří k nadprůměru, ale mohl být o hodně lepší a velký potenciál se nepodařilo plně naplnit. Ta pomyslná špetka koření, která chyběla téhle prima podívané, aby měla ten správný říz, jsou hluboké emoce, ale abych moc nekritizoval tak přes slušnou délku přes dvě hodiny jsem se nenudil a naopak jsem se dobře bavil, zvlášť vtípek se Star Trekem se hodně podařil. Ten kdo má rád Mutanty nebude zklamán a hlavně neodcházejte před koncem filmu, protože potitulková scéna stojí opravdu za vidění.

    • 4.6.2014  11:01
    Godzilla (2014)
    ****

    Nová Godzilla je tradiční/netradiční hollywoodský filmařský počin, který je však hlavně poctou první japonské Godzille z roku 1954 a o tento svůj názor opírám své celé hodnocení. Opravdu velmi povedená trailerová kampaň mě dokázala na tento film úspěšně nalákat a hodně jsem se těšil. Narovinu přiznám, že jsem nebyl zklamán, ač přijetí tohoto snímku je rozpačité a z kina jsem odcházel spokojen s prací, kterou odved celý filmařský štáb. Jediná moje výtka směřuje snad k tomu, že střih mohl být údernější a děj tak mohl mít dramatičtější spád, ale na druhou stranu je znát snaha tvůrců o budování silné atmosféry a to se počítá. Tvůrci scénáře Max Borenstein a Dave Callaham mohli ještě své dílo okořenit větší špetkou emocí, ale to bych chtěl asi moc. Zvlášť, když s přibývajícími minutami dostávala Godzilla čím dál víc prostoru a z lidí se stávali jen figurky v pozadí. To co se však opravdu povedlo, je samotná Godzilla, která nezapře svou japonskou maminku a přitom působí tak neuvěřitelně živě a skutečně. Režisér Gareth Edwards v sobě nezapře tvůrce atmosférických “Monsters“ a trpělivě buduje hutnou atmosféru a často se uchyluje k dokumentární kameře, ale nakonec nechává diváka vychutnat souboj titánů v rozvalinách kalifornského San Francisca. Díky silné konkurenci sympatické hlavní představitelky jsou lidští herci trochu upozaděni, ale potěšil mě Ken Watanabe jako Dr. Ishiro Serizawa a “perníkový táta” Bryan Cranston, který si zahrál Joea Brodyho muže hledající pravdu. Pro mě jednoznačný nadprůměr, který neurazí.

    • 10.5.2014  19:44

    Pamatuji si, jak jsem tenhle kultovní film viděl poprvé a to už je opravdu dávno. V televizi běželo na ČT2 americké nezávislé léto, venku vládlo horka a já nevěřícně valil oči na historky z podsvětí. Quentin mi svým jasně čitelným a osobitým rukopisem přivodil velký kulturní zážitek, na který se nezapomíná a rád si ho kdykoli připomínám. Proto jsem byl nadšen, když jsem se dozvěděl, že AČFK se rozhodla vrátit Pulp Fiction na stříbrné plátno skrze svůj “Projekt 100“. Potemněly sál mého oblíbeného kina Oko byl během obnovené premiéry [7. května 2014] plný až po strop lidmi, kteří byli na jedné vlně a na světě byl další nevšední krásný zážitek. S jakým výsledkem může skončit sledování poctivého herectví, proudu skvělých a nezapomenutelných dialogů, které se střídají se spoustu vtíravých písní. Film, který se nedá vyhnat z hlavy a pokaždé si v něm najdu něco nového, ale hlavně je to prima zábava. Na závěr si dovolím citovat Julese: „Ezechiel 25:17 - Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby…“.

    • 10.5.2014  19:07

    Spiderman umí hlavou dolů lézt, umí též sítě plést a dovede i spoustu dalších úžasných kousků, ale bohužel má taky trochu problém sám se sebou a neví, kým chce být. Nebojte se, režisér Marc Webb nenatočil existenční psychologické drama, ale čistokrevnou komiksovou popcornovou zábavu. Na můj vkus má příběh, až moc dlouhou stopáž a neuškodilo by mu dramatičtější prostříhání, jak vše směřovalo k dramatickému konci, měl jsem problém udržet pozornost. Na druhou stranu mě opravdu pobavil Paul Giamatti ve vedlejší roli psychicky narušeného ruského gangstera Alekseie Sytseviche a Marton Csokas jako svérázný psychiatr doktor Kafka. Nesmím zapomenout, zmínit půvabnou Emmu Stone, která si zdařile střihla Spidermanovu osudovou femme fatale. Gymnastická cvičení pavoučího muže v ulicích New Yorku jsou opravdu povedená a nechybí ani trocha suchého humoru. Tři nevýrazní záporáci jsou však na můj vkus trochu moc a pomáhají tak rozvleklosti děje. Co jsem však hodně postrádal, je napětí a trocha emocí. Film to není vcelku špatný, ale je v něm několik hluchých a hlavně nudných pasáží.

    • 10.5.2014  18:04

    Režisér Jerzy Hoffman společně se scénáristou Jaroslawem Sokólem si okousli opravdu velký krajíc, protože chtěli vyprávět epicky příběh "zázraku na Visle" a vše to válečné zápolení měla spojovat hedvábná nitka milostného příběh ústřední dvojice. Bohužel se to tak zcela nepodařilo a film je spíš souborem jednotlivých výpravných obrazů. Pokud se něco výrazně povedlo tak jsou to bojové scény a zvlášť jezdecké útoky, které jsou však často devalvovány roztřesenou digitální kamerou. Pro české diváky bude asi dost těžce stravitelná výrazná náboženská linka a rovněž to, že bez znalosti historických souvislostí je vyprávění dost nepřehledné a chaotické. Začátek ještě jasně ukáže, jak jsou v tomhle příběhu rozdané karty a kdo stojí na jaké straně barikády, ale pak už to jsou spíš jednotlivé střípky historie, ač se snaží být někdy až dokumentární. Hlavní hrdina mobilizovaný polský jezdec Jan Krynicki (Borys Szyc) má hlavu plnou furiantských hloupostí a tak se není co divit, že se dostane do pěkné šlamastiky a vojenským tribunálem to jen začíná. Děj někdy až necitlivě střídá scény z bezstarostného varšavského varieté, aby zvýšil kontrast výjevů z bitevního pole. Ač nesmiřitelný střet hrdého polského orla s rudou sovětskou záplavou sliboval velkou hloubku a silné drama. Emocí je ve filmu jako šafránu. Vděčná historická událost, která by si zasloužila výrazně lepší scénář.

    • 10.5.2014  17:04
    Stalingrad (2013)
    **

    Východní fronta během druhé světové války je určitě téma, které mě nechá chladným a tak jsem byl i vcelku zvědavý na poslední počin ruské kinematografie, jenž si vzal na mušku ikonickou bitvu o Stalingrad. Bohužel mě film nijak zvlášť nezaujal. Přitom se tvůrci pokusili o originální přístup, kdy gigantickou bitvu minimalizovali do urputného zápolení o jeden dům na břehu řeky Volhy. Co se určitě povedlo tak jsou kulisy, v kterých se celý film odehrává, náměstí protkané sítí zákopů a několik bytů, které se proměnily v body odporu. Vznikla takřka divadelní dekorace, kde se mělo odehrávat vypjaté válečné drama. Ze zápolení dvou nesmiřitelných ideologií, které je tu zosobněno duelem dvou armádních důstojníků, se nepodařilo vytěžit nic a na mě čišela naprostá chladnost. Kapitán ruských průzkumníků Gromov (Pyotr Fyodorov) hrdina z povolání vede svou nesourodou skupinu proti válkou opotřebovanému pruskému kapitánovi Kanovi (Thomas Kretschmann), který ztratil všechny životní iluze. Přišlo mi, že ve filmu nebyly žádné emoce, ač vcelku dobře střídal zdařilé bojové scény s chvilkami pomíjivého klidu. Pokud má něco sílu tak je to úvodní šturm ruské pěchoty skrze hořící pole trosek, ale celková obrazová přestylizovanost a slabý scénář sráží celkový dojem hodně dolů. Pro mě vcelku velké zklamání.

    • 26.4.2014  14:56

    Uběhlo už víc jak čtvrt století, co jsem tuto pohádku viděl poprvé a jako malému se mi nelíbila. Teď už, ale nejsem malý. Karel Zeman nám předkládá kouzelný příběh se silnými hororovými prvky, které ještě zintenzivňuje hudba Františka Belfína s tklivým ústředním motivem, jenž však v sobě skrývá naději. Přenesme se tedy do Lužice pod Saskou vládou, kde hlavní hrdina sirotek Krabat jde potulkou o žebrácké holi a je vlákán mluvícími havrany do prokletého Mlýna na černé vodě. Dokonalé místo pro černou magii se stane jeho novým domovem a stává se dvanáctým učedníkem černokněžníka čerpající svou temnou sílu z pekelné zakázané knihy plné rozličných kouzel. Svému nebezpečnému pánu propadne tělem i duší. Animovaný film, který svým precizním výtvarným zpracováním přesahuje svůj formát. Díky originálním obrázkům a zručnému využití kontrastu barev získává nádech tajemna a je nadčasový. Poetické poutavé vyprávění o kouzlech a síle pravé lásky.

    • 26.4.2014  14:15

    Západní fronta léta páně 1916, Velká válka už trvá dva roky a vybírá si svou krutou daň. Pod zákopy nesmiřitelných soupeřů se vede trochu jiný střet, v podkopech a tunelech zuří tichá válka nervů a nepřítelem všem je i nevyzpytatelná příroda. Film Jeremyho Simse stírá vrstvu prachu, kterou zapadla tato polozapomenutá kapitola tragických lidských dějin, od níž nás už dělí takřka 100 let. Jasně se ukazuje, že našinci nejsou první, kdo se vyznal ve zručném tunelování. Hrdiny příběhu jsou příslušníci první australské tunelářské roty, kterou vede zelenáč demoliční expert důstojník v záloze Oliver Woodward (Brendan Cowell). Nový poručík si musí získat své ostřílené veterány, kteří mu zpočátku nedůvěřují, a času na vzájemné z žití jim neúprosná realita moc nevěnuje. Sapéři jsou totiž převeleni z Francie do Belgie, kde mají za úkol chránit systém tunelů, jenž mají být použity v nadcházející ofenzívě. Zdatným sokem se jim stane důvtipný německý šikovatel Karl Babek (Kenneth Spiteri). Klaustrofobickou tíživou atmosféru zdařile navozují povedené kulisy stísněné temné tunely a všudypřítomné špína a bláto. Děj dobře zvládá střídání tempa, kdy prchlivé momenty klidu a bezpečí jsou střídány vypjatými okamžiky války. Malý film o velkých činech.

    • 26.4.2014  12:54

    Trabantí odysea napříč divokou Jižní Amerikou. Film je plný neuvěřitelné lidské energie a touhy objevovat tajemství skrývající se za obzorem. Příběh o splněném snu, kdy se odhodlaná a různorodá skupina lidí vydala na cestu plnou dobrodružství v nezničitelných žlutých přibližovadlech. Jejich malá karavana musí překonat, aby dojela až ke svému velkému cílí na pomyslný "konec světa", rozličné druhy terénu, ale možná i zrádnější nástrahy v podobě lidské hlouposti. Vzhledem k tomu, že za kamerou stálo střídavě několik dobrodruhů, vznikl poutavý obrazový materiál a za mnohé záběry by se nestyděli ani u National Geographic. Smekám před Dane Přibáněm nepsaným vůdcem skupiny, odvážným cestovatelem a fantastou, který dokázal tomuhle bláznivému (v tom nejlepším slova smyslu) putování propůjčit neuvěřitelné kouzlo. Film, který donutí člověka obout toulavé boty a vyrazit hledat neobjevené.

    • 26.4.2014  12:10
    Konfident (2012)
    ***

    Konečně někdo dostal rozum a natočil film o odvaze a zkaženosti let ne až tak vzdálených, na které tak snadno zapomínáme. Není to sice dokonalé, hlavně děj je dost průhledný, ale svou kvalitu to určitě má a docela to drží pohromadě. Režisér Juraj Nvota nám servíruje podle scénáře Ľubomíra Slivka niterný příběh o zvrácenosti a zrůdnosti minulého režimu a o jeho vyděračských metodách. Sledujeme tak životní osud “obyčejného“ člověka Adama Horného (Jiří Mádl), který podlehl vábení svůdné vábničky materiálních požitků a semlelo ho normalizační soukolí, ale jsem svědky i osobní odvahy stejně tak i morálního selhání. Kladem filmu je určitě vším prostupující atmosféra strachu a herecké výkony. Zvlášť Jan Budař, jako úlisný horlivý člen StB Rybák, předvádí přesvědčivý výkon. Malý film o touze žít jako svobodný člověk, který neurazí.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8