charlie_ando

charlie_ando

Lukáš Rezek

okres Hradec Králové
analogový promítač amatér...

13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 16.3.2017  11:50

    Klasická adrenalínová popkornová jízda se svými neoddiskutovatelnými klady i zápory, ale jako oddychová jednohubka je to dobrá podívaná. Člověk zvlášť ocení kvalitní práci animátorů, kteří vyráběli digitální příšery, protože tady je opravdu, co obdivovat. Obsazení je super a může nabídnout výrazné herecké osobností dneška i let minulých, třeba takový Tom Hiddleston jako kapitán SAS James Conrad ve výslužbě je sympaťák, ale bohužel nemá, co hrát a není sám. Většina postav totiž nedostane prostor k rozvinutí, ač nejsou nezajímavé, ale prostě je jich moc a není na to čas, ač film přepočítává stopáž kolem dvou hodin. Celkově na mě příběh působil ploše a s přibývajícím časem se stával dýchavičným. Zvlášť z po titulkové scény je silně cítit nucená snaha Warneru rozjet další filmový vesmír. Co se opravdu povedlo je zasazení děje do období končící války ve Vietnamu a celé to nostalgické retro vyznění, které je podpořeno kvalitním řízným rokenrolem. Chvilkami mi přišlo, že byly ze scénáře cítit opravdové záchvěvy originality, ale spíš šlo o oprášení myšlenek, které už vymyslel Jules Verne, protože svět ostrova Lebek byl kouzelný a nápaditý, ale byly to jen prchavé okamžiky. Vrchol filmu pro mě přišel překvapivě hned na samém začátku, kdy se Kong jako král ostrova utkal s letkou vrtulníku plukovníka Prestona Packarda (výtečný Samuel L. Jackson), který přišel ve vietnamské džungli o svou duši a boj z Kongem bere jako svoji osobní válku. Co říct na závěr - Kong: Ostrov lebek není špatný film, je z něj cítit poctivá řemeslná práce, ale k tomu aby byl něčím víc než filmový spotřebním zbožím mu toho dost chybí.

    • 14.3.2017  22:36

    Režisér podprůměrného Wolverina James Mangold natočil podle své předlohy víc jak důstojné rozloučení Hugha Jackmana a Patricka Stewarta se svými ikonickými rolemi z vesmíru X-Menů. Dle mého skromného názoru je Logan nejlepší film ze světa mutantů, který se nebojí byt drsný a v akčních scénách doslova brutální, protože tady nikdo s nikým nejedná v rukavičkách. Píše se rok 2029 a na zaprášeném pomezí Spojených Států a Mexika, potkáváme staré známé. Pokročilí věk je k nim neúprosný a nijak je nešetří, o profesora Charlese Xaviera se pokouší stařecká demence a Wolverina sžírá vnitřní zhoubná nemoc, která ho pomalu připravuje o jeho schopnosti. Jejich pomalý a bolestivý odchod z našeho světa, obrátí naruby mala holčička Laura, která má doslova dech beroucí schopnosti a když si dá k snídani zásahovku Policía Federal a jednotku žoldáků je jasné, že už nic nebude jako doposud a krev poteče proudem. Začíná napínavá a strastiplná cesta na sever za nadějí. Opravdová roadmovie okořeněná o westernové prvky, která dala dohromady tak rozdílnou trojici, která si musí probojovat cestu nejen skrz davy nepřátel, ale i cestu k sobě samým. Roli hlavních záporáků si střihli, Boyd Holbrook jako slizký žoldák se železnou pěstí Donald Pierce a Richard E. Grant propůjčil svůj podmanivý hlas doktoru Zanderu Riceovi, možná to je ta nejslabší část filmu, protože ač se oba snaží nemají šanci vyniknout proti skvěle hrajícímu Jackmanovi a hlavně té neskutečné dívence Dafne Keen. Strhující jízdu skvěle doplňuje nevtíravý soundtrack od Marca Beltramiho. Omračující finální boj plný emocí končí, nebojím se říct, silným upřímným rozloučením, které chytí u srdce. Velká filmová událost, která je tak trochu netradiční komiksovou podívanou, mě doslova pohltila svou intenzitou a hloubkou.

    • 30.1.2017  19:41
    Boj (2015)
    ***

    Dánští vikingové v Afghánistánu bojují s neviditelným nepřítelem z Tálibanu a nebezpečné IED si vybírají krutou daň. Hlavní postavou je velitel roty Claus Michael Pedersen (Pilou Asbæk), velící na předsunuté vojenské základně. Na domácí frontě jeho žena Maria (Tuva Novotny) bojuje svůj všední střet s realitou rodičovství. V první půlce scénář zdařile střídá válečné scény z provincie Halmand válkou sužovaného Afghánistánu s obrazy poklidného Dánska a tak vytváří zdařilý kontrast dvou tak odlišných světů. Ve druhé půlce se příběh přesouvá do soudní síně, tady musí Claus vybojovat jiný střet než zná z bitevního pole. Musí se zodpovídat za své rozkazy, které vydal pod nepřátelskou palbou před slepou dánskou spravedlností. Jeho morální hodnoty jsou podrobeny těžké zkoušce a je nucen si vybrat mezi ctí profesionálního vojáka-důstojníka a odpovědností otce rodiny. Velkým kladem filmu je skvělá minimalistická a intuitivní kamera Magnuse Nordenhofa Jøncka, která divákovi umožňuje pozorovat děj z bezprostřední blízkosti. Záměrně mnohoznačné psychologické drama režiséra a scénáristy Tobiase Lindholma v jedné osobě, které donutí diváka přemýšlet.

    • 24.1.2017  13:09
    Under sandet (2015)
    ***

    Potom, co opadlo veselí z konce druhé světové války zjišťují Dánové, že jim tu Němci po sobě nechali na plážích nepěkný dáreček v podobě milionu nášlapných min, které měli zpomalit případnou invazi spojenců na jejich západní pobřeží. Dánové tak uplatní princip kolektivní viny, shromáždí skupiny německých válečných zajatců, kteří dostanou rychlokurs v zneškodňování nášlapných min a šup s nimi rovnou na čištění pláží plných nastražených pastí (v čemž byli němečtí pionýři mistři). Dalo by se říct, kdo čím zachází tím také schází. Ve zmatcích po konci války to bylo určitě nejjednodušší řešení, protože poloostrovní stát se teprve zvedal z těžkého traumatu pěti let nacistické okupace. Historii píši vítězové a občas po vítězném večírku přichází kocovina, někdy dorazí až hodně dlouho poté. Tohle je typ filmu vyrovnávající s pohnutou kapitolou historie, který ale ničím nepřekvapí a jedinou neznámou je, kdy vybuchne první mina a koho si zubatá odnese. Přišlo mi, že tvůrci ve svém vyprávění zůstali někde na půl cesty. Jediné, co se jim dle mého povedlo bylo, že člověk si po zhlédnutí klade otázky. Bohužel o jednotlivých postavách se prakticky nic nedozvíme a ani ony sami nám nic o sobě neprozradí, jsou to pouze čísla v seznamu už odepsaných položek, tady se jede na čistou atmosféru, a přitom pod povrchem bublaly nevyslovená témata, která se mohla a měla vyprávět. Třeba rivalita seržanta výsadkářů ze zahraniční armády a kapitána ženistu, který zjevně strávil válku doma v Dánsku a možná se zapojil do domácího odboje, to se dá vyčíst jen z uniforem a pár úsečných pohledů. Hrdiny pohnutého příběhu je parta vyjukaných kluků spíš dětí ze všech zbraní branné moci Třetí říše a okoralý nepřístupný seržant dánské armády, který je pánem nad životem a smrtí. Samozřejmě si k sobě postupem času najdou křehkou cestu. Co však ve filmu nezaznělo ani slovem bylo, že všichni ti chlapci museli projít organizací Hitlerjugend. Děti byly jednou z obětí zvráceného totalitního režimu, ale na druhou stranu i s fanatizovaným nástrojem svých vychovatelů. Pozitivem je minimalistická kamera Camilly Hjelm, která s maximální syrovostí dokázala zobrazit následky války. Dalším kladem jsou výtečné herecké výkony, zvlášť Roland Møller jako seržant paragánů Carl Rasmussen a Louis Hofmann jako nepsaný vůdce party kluků Sebastian Schumann, oba na sebe strhávají většinu pozornosti. Asi jsem čekal vzhledem k zdejšímu velmi pozitivnímu hodnocení o hodně víc, možná jsem k válečným filmům až příliš kritický, ale zjevně postrádám ve filmu věci, které většině zdejších uživatelů nevadí a hlavně samotné téma mi nebylo neznáme, tedy se vytratil odzbrojující moment překvapení. Neříkám, že až na kost civilní drama režiséra Martina Zandvlieta je špatný film, ale víc jak tři hvězdy ode mě prostě nedostane.

    • 20.1.2017  19:18
    Rošťáci (1985)
    *****

    "Goonies never say die." Pro mě vrcholný představitel zlatých 80. let, kde z povedeného scénáře Chrise Columbuse dokázal Richard Donner (zpovzdálí je cítit dozorující Steven Spielberg z pozice producenta) vytáhnout povedený mix nevinnosti, milého humoru a lehkého napětí, který mi vždy dokáže zvednout náladu. Ještě teď si pamatuji, že když jsem jako malý kluk poprvé film viděl na VHS zapůjčené taťkou z videopůjčovny, chtěl jsem hned po jeho dokoukání vyrazit na výpravu za pirátským pokladem. Vřelá náklonnost k tomuto filmu mi zůstala až do současnosti a ani neúprosný zub času na tom nic nezměnil. Není to jen nostalgická vzpomínka na období dětských her a malin nezralých, ale hlavně díky té spoustě fantazie a opravdového přátelství, která tenhle dětský příběh obklopuje, je to hlavně nevšední zážitek. Určitě na tom má velký podíl skvěle vybrané a napsané postavy astmatický Mikey (Sean Astin), který je, ale srdcem party, prostořeký "Kecka" Clark (Corey Feldman), vynálezce Data (Jonathan Ke Quan), nešikovný a přehánějící Cvalda (Jeff Cohen) a starší brácha, co neudělal řidičák Brand (Josh Brolin). Nemůžu a nesmím zapomenout na dívčí osazenstvo milou roztleskávačku Andy (Kerri Green) a ječící Stef (Martha Plimpton). Náhoda tomu chce, že kluci na zaprášené půdě najdou mapu k ukrytému pokladu piráta Jednookého Williho. Cesta za dobrodružstvím tak může začít, chodby a jeskyně vyražené piráty roku 1632 jsou plné nástrah a čekají jen na odvážlivce, kteří je chtějí pokořit. Před divákem je rozehrán boj za společnou budoucnost, který zjemní neopakovatelné kouzlo první pusy. Vše je zasazeno do malebných kulis městečka Astoria a idylické pláže Cannon Beach, které propůjčují filmu snový nádech. Nechybí ani zavilí záporáci gangsterská rodinka Fratelliových a jejich nejmladší člen Nemotora se srdcem na pravém místě. Dave Grusin složil skvělý funkční soundtrack, který zvládá povznést celkový zážitek ještě o level výš, ale přitom se nijak nevnucuje. Tento film je pro mě prostě těžká srdeční záležitost.

    • 8.1.2017  17:01
    Californication (TV seriál) (2007)
    *****

    Pro mě je Hank Moody druhá tvář Foxe Muldera, prostě dvě osobnosti Davida Duchovnyho. Hlavní hrdina je "rozervaný" spisovatel-člověk, který je ztracen ve světě svých žen, osudové lásky Karen (Natascha McElhone), matky jeho milované dcery Beccy (Madeleine Martin) a protože strká svého ptáka do všeho, co se pohne, aby se pomstil své femme fatale za to, že ho opustila, má o zábavu postaráno a s ním i my všichni. Hank balancuje mezi naprostým sebestředným idiotem, zhýralým moralistou a těžkým undergroundem, který ví o čem je život a přitom se snaží vyjít se svými démony a psát, protože jeho poslední úspěšná kniha "Bůh nás nenávidí" je už pěkně vousatá. Popularita této knihy ho vlastně odloudila z jeho milovaného New Yorku, když se upsal ďáblu a přestěhoval se do Kalifornie a napsal scénář pro paskvil jménem "Malá bláznivost jménem láska". Na druhou stranu v sobě Hank občas objeví odvracenou stranu síly a stává se šlechetným rytířem na bílem koni, ale jen občas. Hank je vášnivým pijákem svého vlastnoručního koktejlu jménem, kdo čím zachází tím také schází a návykovými ingrediencemi jsou krásný ženský, láska a chlast v různých podobách a hlavně velkém množství, je to prostě destruktivní mix, který je občas dozdoben nějakou "lehčí fajn" drogou. Intenzivní zážitek dotváří skvělé vedlejší postavy, lehce psychopatická "bouchnutě pěstí" Mia Lewis (Madeline Zima), trpaslice se slabostí pro fet Marcy Runkle (Pamela Adlon) a Hankův plešatý manager "honič" Charlie Runkle (Pamela Adlon). První série je tak trochu romanticky naivní, jestli se to tak vůbec dá říct, ale druhá už frčí ve stylu sex, drogy a rokenrol a to především díky povedené postavě charismatického hudebního producenta Lew Ashbyho (Callum Keith Rennie) s nedospělou duší, protože přeci kamarádi až za hrob. Třetí řada nesundá nohu z plynu, co jiného si myslet o Hankovi, jako vysokoškolském učiteli tvůrčího psaní, obklopeném třemi okouzlujícími ženami, které o něj svádějí lítý boj. Čtvrtou sérii prožijeme v soudní síni a zakončíme stylovou "poslední večeří", ale třešničkou na dortu je postava herečky Sashy Bingham (Addison Timlin). V páté sérii si Hank zase hledá své místo v divokém světě showbusinessu, tentokrát píše scénář pro rappera Samuraie Apocalypsu a samozřejmě se vše notně zkomplikuje díky jeho přitažlivé nadané přítelkyni, příběh tak balancuje na ostří nože mezi vážnou linkou a divokým nikdy nekončícím večírkem. V šesté řadě se vracíme do starých dobrých osvědčených kolejí, které už vyjela druhá sezona a svědčí jí to. Divoký sex, spousta drog a rokenrol na plný pecky to jsou ty správné ingredience. Rozjezd v léčebně Happy Endings je trochu pozvolnější, ale notorikova rána nejsou přeci ty nejlehčí. Na druhou stranu se zde Hank seznámí s múzou Faith (Maggie Grace), která podněcuje ducha, okouzluje smysly a je nápadně podobná mladé Karen. Takže život našeho hrdiny se znovu už pokolikáté řádně zkomplikuje. Z poslední sezony je cítit jasný cíl, všechno se musí teď a tady vyřešit, ale nejdříve se musí vše ještě jednou pořádně zašmodrchat. Těžké bylo pro mě loučení s Hankem odjíždějícím do západu slunce v autu, co má charakter. Tom Kapinos stvořil zábavný a návykový seriál plný inteligentního humoru, který si však nedělá hlavu s politickou korektností a sazí na rázné dialogy plné ironie a sarkasmu.

    • 8.1.2017  14:11
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    *****

    Walter White (Bryan Cranston) je neviditelný poctivý středoškolský učitel přírodních věd, co si přivydělává v myčce aut, kantoři se zjevně mají všude stejně. Waletr žije svůj všední život, zrovna oslavil se svou rodinou 50 narozeniny a největším "dárkem" mu bylo zjištění, že trpí neoperovatelnou zhoubnou rakovinou plic. Náhoda chce, že potká svého bývalého studenta Jesse Pinkmana (Aaron Paul), který zrovna přišel o varnu perníku. Dvě tak rozdílné povahy dají dohromady své zkušenosti a znalosti a začnou společně dělat umění, rozuměj vařit kouzelné modré krystaly. Varna na kolečkách, která se pro mě stala učebnicí chemie v praxi, se postupem času změní v průmyslovou velkovýrobu a to už samozřejmě není žádná sranda z pionýrských počátků, když Walter počítal, že snadno a rychle zaplatí účty za drahou léčbu a zaopatři rodinu, ale vše vyrostlo do prohnaného managementu drogového šéfa Heisenberga. S přibývajícími díly a množství vyprodukovaného methamphetaminu oba hrdinové společně se svým okolím zapadají čím dál tím hlouběji do propletence lží a bahna drogového podsvětí. Samozřejmě kupící se krizové situace vytahují na světlo temné stránky Heisenbergovi osobnosti. V příběhu odehrávajícím se ve městě Albuquerque a v jeh okolí, není nouze o dramatické události, nešetří se překvapivými zvraty a tak je divák udržován v permanentním napětí a očekávání, co přinese příští díl, protože tohle je nesmiřitelný souboj mezi vařiči, lokálními dealery, kartelem a důstojnicky z DEA, kde není nic zakázáno a vše je povoleno. Vince Gilligan stvořil seriál, který se může pochlubit poctivým obsazením, nápaditou kamerou, propracovanou psychologii postav včetně jejich vývoje a samozřejmě skvělým třeskutým finále.

    • 7.1.2017  15:49

    Celá tahle patálie se dá shrnou do pár slov. Hlavni hrdinka Katniss Everdeen stále někam pospíchá a když se konečně začne něco dít tak ji trefí nebo udeří do hlavy a ona se probudí v nemocnici, až když je po všem. Na plátně se stále jen tlachá, bohužel ty řeči nemají žádný smysl a za zmínku stojí snad jen souboj v kanálech pod ulicemi Kapitolu. Jestli mě něco na téhle sérii bavilo tak jsou to vedlejší postavy, okoralý Haymitch Abernathy (Woody Harrelson), vždy skvěle postrojená Effie Trinket (Elizabeth Banks) a samozřejmě nesmím zapomenout na prezidenta Snowa (Donald Sutherland). Závěrečný díl mi přišel utahaný, nudný, možná i trochu hloupý a bez špetky lesku a fantazie prvního a druhého dílu. Na druhou stranu nemůžu popřít řemeslnou zručnost, s kterou byl tento film natočen, ale bohužel se někam vytratil samotný obsah. Pro mě velké zklamání a poslední smutné rozloučení s Philipem Seymourem Hoffmanem na filmovém plátně.

    • 7.1.2017  15:00

    Bývalý mariňák Mike Williams (Mark Wahlberg) krotí zlé dinosaury, které nesmírný tlak a miliony let ztrávené v hlubinách přeměnili v mazlavé černé zlato, to si alespoň myslí jeho malá dcerka, jinak ale pracuje na poloponorné ropné plošině, jako hlavní technický inženýr. Průzkum je ve skluzu, hlavouni z nadnárodní korporace BP tlačí na rychlý přesun na nové naleziště a šetří, kde můžou. Vlastně celá plošina není vůbec v dobré kondici a závady se kupí jedna na druhou, prostě je zaděláno na pořádný problém. Režisér Peter Berg zdařile buduje hutnou atmosféru, která graduje v explozivním finále, kdy těžaři bojují o své holé životy se zdivočelou přírodou na v plamenech hroutící se ropné plošině. Notně mu v tom pomáhá skvělá kamera Enriquea Chediaka, která zručně pracuje s detaily i s velkými celky. Dobře obsazený a poctivě natočený katastroficky thriller o ropné katastrofě, který skrze velkorysou podmanivou ohnivou destrukci ve mě zanechal intenzivní zážitek.

    • 7.1.2017  14:18

    Režisér David Mackenzie natočil podle oceněného scénáře Taylora Sheridana poctivý a řemeslně dobře zvládnutý oldschoolově laděný western, který je však zasazen do prostředí současného Texasu. Ústředními postavami jsou dva vidláci z venkova, bratři Howardovi. Zkrachovalý farmář Toby (Chris Pine) má vychytralý plán a společně se svým bratrem Tannerem (Ben Foster), který má bohatou kriminální minulost, se hodlají vydat na spanilou jízdu, během níž si vyrovnají účty s místní bankou. Na straně zákona se jim pokusí cestu zahradit dva texaští rangeři, dosluhující obhroublý veterán Markus Hamilton (Jeff Bridges) a jeho parťák "indiánský stopař" Alberto Parker (Gil Birmingham). V kulisách zašlého a zaprášeného texaského zapadákova se odehrává archetypální souboj pravá s vlastní představou o podobě spravedlnosti, kde hlavní záporák bankéř však stojí opodál od nebezpečného víření a počítá si své zisky. Povedené atmosferické drama, které nikam nespěchá, ale ví kdy přitlačit na pilu a může se pochlubit výtečnými hereckými výkony.

    • 7.1.2017  13:39

    Tohle se mi asi při cestování po kolejích ve vlacích českých drah nestane. Jižní Koreou se šíří nebezpečná chřipka a noviny jsou plné znepokojivých zpráv. Seok Woo je úspěšný manager a na své otcovské povinnosti nemá moc času. Po dalším rodičovském fiasku se rozhodne splnit přání své malé dcerky Soo-an a společně se vydají na cestu vlakem za jeho bývalou manželkou a matkou jejich holčičky. Na poslední chvíli se do vlaku dostane infikovaný černý pasažér a v uzavřeném prostoru se smrtící nákaza šíří jako stepní požár. Ve stísněných útrobách jednotlivých vagónů zuří urputný boj o holé přežití, kritická situace odhaluje ryzí charaktery, ale žene i lidské pokrytectví až za hranu. Rychlovlak se řítí pekelnou rychlosti směrem k pobřeží a přeživší nenakažení cestující doufají, že se dostanou do míst, kde ještě smrtící epidemie nepropukla. Režisér a scénarista Sang-ho Yeon divákům servíruje působivý napínavý příběh o lidské statečnosti a sebeobětování. Musím se přiznat, že Světová válka Z mě opravdu zklamala, ale Vlak do Pusanu mi opravdu sedl.

    • 15.12.2016  19:54

    Navzdory všem haterum z redakce Moviezonu jsem si Rogue One opravdu užil, jsem asi totiž pevně zakotven na straně extrémistů vedených železným Saw Gerrerem (Forest Whitaker). Režisér Gareth Edwards pevně zasadil příběh do Star Wars universa. Od samého začátku je film silně provázán s Novou nadějí a je plný odkazů, které potěší každého dříve narozeného fanouška. Neměl jsem problém si najít cestu k hrdinům, ač všichni jsou notně ošlehaní pochmurnými událostmi nástupu Impéria. Zdají se uzavření a možná trochu odtažití, ale to není na škodu, protože tady se výrazně brnká na temnou strunu. Svěží vánek humoru vnáší hlavně bývalý imperiální droid K-2SO a několikrát jsem se opravdu upřímně zasmál. Úvod se může zdát lehce hektický, ale jak si důležité poslání najde svou posádku, je cítit jasný tah na branku. Nejtěžší práci měl asi skladatel Michael Giacchino, jeho hudební motivy jsou občas trochu kostrbaté a je cítit jak se zuby nehty úzkostlivě držel slavné předlohy od Johna Williamse, ale v závěrečné bitvě bylo cítit, že se trochu dokázal odpoutat a jít si svou cestou. Ano, ta závěrečná bitva, je opravdovým vyvrcholením celého filmu. Z každé záběru čiší intenzita a osudovost nelítostného souboje. Epický střet o planetu Scarif mě pohltil a vír dramatických událostí míchal zručně s mými emocemi. Chtěl jsem sedlat jeden z X-wingu modré eskadry pod vedením generála Merricka (Ben Daniels). Cítím sílu, a to je moc dobře. Řádky výše jsem napsal těsně po konci skvělé půlnoční projekce v holešovickém BioOku, kdy jsem byl doslova převálcován pozitivními dojmy. Necelých 24 hodin po zhlédnutí si dovolím díky drobnému odstupu hodnotit. Musím říct, že jsem stále ohromen a bez mučení přiznávám, že si Roguove našli pevné místo v mém filmovém srdci, které patří Star Wars a kdo mě bude přesvědčovat o opaku, tak se se silou povstalců potáže. Pro mě filmový vrchol roku.

    • 21.11.2016  23:05
    Gremlins (1984)
    ****

    Všecko to začalo v Čínské čtvrti v jednom zapadlém zaprášeném vetešnictví jednoho předvánočního podvečera. Neúspěšný vynálezce Randall Peltzer (Hoyt Axton) sháněl dárek pro svého syna a padl mu do oka mogvaj Gizmo. Pro chov tohoto netradičního domácího mazlíčka jsou tři přísná pravidla: nesmí být vystaven slunečnímu světlu, nesmí se namáčet a to nejdůležitější je nekrmit ho po půlnoci. Samozřejmě se to celé zvrtne, jak jinak, a rodina výstředního vynálezce žijící v kouzelném městečku Kingston Falls je vystavena útoku nebezpečných zubatých příšerek, které díky své nenasytnosti začnou ohrožovat všechny obyvatele tohoto poklidného místa. Tvrdý boj o záchranu holých životů začíná. Film režiséra Joe Danteho a scénáristy Chrise Columbuse je pro mě nostalgickou hřejivou vzpomínkou na zlatá 80. léta. Za ten dlouhý čas mého předlouhého dospívání se tento napínavý příběh transformovala z hororu do míle trochu trhlé komedie plné zelených nenažraných zrůdiček, ale neztratil nic ze svého kouzla. Jednoduchý, ale přitom vcelku svěží film se sympatickými hrdiny, kde je od začátku jasné, kdo hraje s jasnými kartami.

    • 20.11.2016  14:29

    Na nevzhledném předměstí Bostonu se ztratila malá čtyřletá holčička a do pátrání se pouští i dvojice místních soukromých detektivů. Patrick Kenzie (Casey Affleck) je charakter, co se pevně drží svých principů, ví co se kde šustne v jeho rodné čtvrti a se svou partnerkou Angie Gennaro (Michelle Monaghan) se zaměřuje na hledání pohřešovaných osob. Ben Affleck napsal dle stejnojmenné knihy od Dennise Lehanema silný scénář, který pracuje s drogovým podsvětím a je zaplněn svéráznými figurkami. Film si drží po celou délku vysokou laťku napětí a nejde mu upřít snahu neustále diváka překvapovat. Na všech postech je film velmi slušně obsazen a herecké výkony jsou nadstandardní. Silné kriminální drama s civilním rozměrem snoubícím se s pochmurnou atmosférou a lehkou filozofickou linkou.

    • 20.11.2016  00:34

    Filmový vrchol pro mě v roce 2015 ležel v jiné části galaxie a tak jsem neměl příliš velká očekávání a nepříliš pozitivní recenze mě ještě víc zchladili. Právě i proto jsem byl vcelku mile překvapen, dostalo se mi kvalitního filmového řemesla, odlehčeného trefným humorem, ale hlavně na plátno dorazila spousta propracované akce, samozřejmě se vrátili známí maskovaní hrdinové, bojující proti mechanickým i zmutovaným padouchům a okořenila to trocha té lásky dvou zrůdiček, prostě klasika od Marvelu. Režisér Joss Whedon nám servíruje další super hrdinskou popcornovou jízdu s až zarážející rutinou a právě ta standardizace výrobku je kámen úrazu, přišlo mi jako by se vytratila lehkost a duše vyprávění, ale rychlý spád příběhu nedává možnost se nudit ani přemýšlet, protože je tu cítit jasný tah na branku a to ohromit konzumenta za každou cenu. Cestovní agentura strýčka Myšáka nás zanesla do všech koutů světa a iluze východní Evropy v italských alpách byla opravdu dokonala. Ultron utržený ze řetězu a jeho dva pomocníci z řad východoevropské mládeže však nejsou tím hlavním protivníkem našich hrdinů - Avengerů, protože oni sami jsou si navzájem hrozbou díky své nesourodosti a umanutosti. Další kvalitně zpracovaný dílek do skládačky komiksového vesmíru chlapců z Marvelu, který připravuje půdu pro další třaskavé pokračování.

    • 19.11.2016  23:39

    Pro mě je největším kouzlem celého filmu, že jej J. K. Rowlingová s režisérem Davidem Yatesem dokázali vůbec z útlé knížečky vykouzlit. Ale teď trochu vážně nejsem žádný Potterovec, tak věřím, že snad dokážu na nový příběh z pera laterální kouzelnice pohlédnout s nadhledem. Kouzelník a ochránce fantastických zvířat Mlok Scamander prožívá svůj magický příběh ve vydařených kulisách "moderního" New Yorku dvacátých let minulého století, který se tak výrazně vymezuje vůči "romantickým" Bradavicím o necelých sto let později. To co mě opravdu okouzlilo byl zvířecí útulek schovaný v kufru a samozřejmě sama fantastická zvířata, která podle mě mohla dostat trochu víc prostoru zvlášť kleptoman hrabák a šikovný kůrolez, ale rozumím, že tady se hlavně připravoval odrazoví můstek pro další čtyři ohlášené pokračování, kde to rozjede černokněžník Grindelwald. U Eddieho Redmayneho jsem měl stále nutkavý pocit, kdy se začne převlékat za Lili (Dánská dívka mě prostě poznamenala a jeho taky...) a Katherine Waterstonová hrající snaživou až zbrklou čarodějku Tinu mi přišla, nejistá v projevu a stále lehce naměkko. To dvojka ve vedlejších rolích je něco jiného, zjevně si dali nějaký povzbuzující magický lektvar, mudlovského pekaře Jacoba Kowalskeho hraje energií překypující Dan Fogler a přirozeně svůdná Alison Sudolová si střihla svěže flirtující Queenie Goldsteinovou, oba pro mě podali výraznější výkony. Vypravěčská forma vcelku zdařile balancuje mezi jemným humorem a temnou příběhovou linkou s kriminální zápletkou. V mini roličce se mihne Ron Perman jako Gnarlack a musím říct, že spousta zajímavých vedlejších postav nedostane prostor k rozvinutí svých charakterů, což je trochu na škodu. Milé překvapení, které jsem opravdu nečekal.

    • 19.11.2016  15:00

    Nezvyklá sci-fi podívaná o cestování časem, podle povídky "All You Zombies" od Roberta A. Heinleina, natočila dvojice bratrů Spierigových. Tajný agent v podání Ethana Hawkea při poslední akci proti nebezpečnému "Fizzle Bomberovi" utrpěl těžká zranění a ani jeho psychika po tolika akcích už není co bývala. Prostě běhu času nikdy nikdo neunikne. Vyprávění příběhu má dvě velmi odlišné tváře. První půle je postavena na působivém vyprávění a dialozích s Jane (Sarah Snook), opravdu precizní je do posledního detailu propracovaná scéna v baru. Vlastě celá první hodina se sci-fi nemá nic moc společného a je to spíš vytříbené existenciální drama, které je postavené na hereckém umu obou herců a výtečně napsaném scénáři. Poté se v ději už ponoříme do cestování časem a do paradoxů s tím spojenými. Tvůrci vynášejí v druhé části karty na stůl a s odhalením jakoby celkové vyznění šlo trochu dolů. Tak nějak nevím, co si počít s hodnocením tohoto inteligentního počinu, prostě mám takové rozpačité dojmy.

    • 18.11.2016  23:31

    Pan Lišák kvůli své rodině sekne se svým vzrušujícím povolání zloděje drůbeže a stane se redaktorem píšícím sloupky do místního plátku. Samozřejmě novinařina není nijak vzrušující povolání a tak se nám náš chlupatý hrdina s podmanivým hlasem George Clooneyho začne nudit. Kromě zásadní změny, která se týká jeho zaměstnání, udělá ještě jedno velké rozhodnutí, chce vyvést rodinu z nory a pořídit jí pořádné nové bydlení, no bydlení on je to vlastně strom, který překvapivě náhodou sousedí s třemi drůbežími farmami. Pan Lišák má totiž vychytralý plán, chce uskutečnit poslední velkou akci svého liščího života. Vykradačku si rozdělil chytře do tří fází a jako pomocníka si vezme svéráznou vačici. Lidští chovatelé drůbeže se však cítí hrubě poníženi a tak se rozhodnou vykopat válečnou sekeru a nemilosrdně se pomstít. Lišky a vlastně všechny zvířátka tak musí bojovat o svůj život. Režisér a scénárista Wes Anderson vdechl život postavám z pera Roalda Dahla pomocí kouzelných loutek, které prožívají svůj dobrodružný příběh v neokoukaných originálních kulisách. Naši zvířecí hrdinové mají výrazné lidské rysy, ale přitom jim zůstalo i něco z jejich zvířecí přirozenosti a díky svým složitým povahám se dostávají do komických situací, a to zvlášť, když musí řešit typické rodinné trable. Kouzelný pohádkový svět možná nejvíc odhalil lehce absurdní a přitom originální rukopis Wese Andersona. Film oplývající moudrostí a jemným humorem, který hřejivě pohladí po duši.

    • 17.11.2016  17:03

    Bill Murray je výstřední oceánograf Steve Zissou, který se chce pomstít jaguářímu žraloku za to, že mu sežral jeho nejlepšího přítele Estebana. Jeho život místo toho, aby s připlouvajícím stářím zakotvil v klidném přístavu, se ocitá na rozbořeném moři plném životních zvratů. Zjišťuje, že má třicetiletého syna Neda Plimptona ztvárněného Owenem Wilsonem, o kterém až doposud nevěděl. V kolizním kurzu jeho životní plavby se objevuje nebezpečné krásná a zvídavá novinářka Jane Winslett-Richardson v podání Cate Blanchett, a aby toho neměl náš hrdina málo k řešení jeho dokumenty už nejsou, co bývaly. Pokladna je prázdná a tak vsází vše do natáčení posledního podmořského dokumentu, aby znásobil své šance na úspěch tak ukradne vybavení svému úhlavnímu rivalovi Alistairu Hennesseyovi (Jeff Goldblum). Wes Anderson vsadil své magické vyprávění do kouzelných kulis výzkumné lodi Belafonte, které se může pochlubit skvěle obsazenou a všeho schopnou posádkou. Celé to originální podvodní divoké víření doplňuje povedený soundtrack od Marka Mothersbaugha a trefný výběr písní včetně pecek od Davida Bowieho. Život pod vodou je velkou a podařenou poctou Jacques-Yves Cousteauovi a nezbývá tedy než smeknu červenou vlněnou čepičku.

    • 17.11.2016  15:58

    Přiznám se, že moje očekávání od filmu Jamese Marshe o jednom z největších lidí dnešní doby Stephenu Hawkingovi a jeho urputném boji se zákeřnou nemoci, byla asi příliš velká. Prostě jsem od filmu očekával hlubší podívanou plnou velkých emocí. Úvod byl zdařilí, kradmí atak zákeřné nemoci na fyzickou schránku mladého vědce byl působivý dalo by se říct až mraziví, ale asi vědomí jak vyprávění bude dál směřovat mi sebralo z dalšího vyprávění všechno kouzlo. S přibývajícími minutami příběh začíná ztrácet svoje tempo a zabředá do šablony okoukaného rodinného dramatu, prostě se najednou ze scénáře Anthony McCartena vytratili všechny hřejivé emoce hvězd a na diváka dýchla mrazivá vesmírná prázdnota. Ambiciózní film, který zamrzl někde na pomezí televizní inscenace a plnohodnotného filmového dramatu (to si Stephen opravdu nezasloužil, na druhou stranu se musí film brát jako velká pocta).

    • 17.11.2016  14:27

    Quoyle (Kevin Spacey) je naivní chlápek, co v životě nemá štěstí a připadá si, že se v tom zmaru každou chvilku utopí. Jeho hlubokou mizérii soustavně úspěšně prohlubuje jeho prima družka manipulující mrcha Petal (Cate Blanchett), s kterou má naštěstí dcerku. Několik úmrtí bude znamenat velkou změnu v jeho šedém životě. Společně s dcerou a se svou tetou Agnis (Judi Dench) zamíří na místo odkud pochází jeho rodina, ke svým kořenům. Návrat do domu předků, znamená, že z pod nánosu silné vrstvy prachu vyplují zapomenutá temná tajemství. Nové místo k životu znamená novou šanci na změnu a ze sazeče se stane novinář místního plátku. Pomalé tempo vyprávění režiséra Lasse Hallströma dramatu s mysteriózní linkou sluší.

    • 17.11.2016  13:14
    Až na krev (2007)
    ****

    Podle románu "Oil" od spisovatele Uptona Sinclaira, si svébytný tvůrce Paul Thomas Anderson napsal scénář a zrežíroval působivý film. Těžařská odysea umíněného osamělého muže Daniela Plainviewa (přesvědčivý Daniel Day-Lewis), bojujícího s protivenstvím tvrdého života, těžkým zraněním syna, nevlastním bratrem a s fanatickým samozvaným knězem církve Třetího zjevení Sundayem (Paul Dano). Až epicky silný příběh a nadstandardní herecké výkony dávají vzniknout hutné podívané, kde jen přehnaná délka možná trochu ubírá na celkovém výrazném dojmu. Hudební doprovod od Jonnyho Greenwooda výrazně podporuje budování atmosféry. Dramatický příběh o černém zlatu, víře v boha a nezdolné vůli.

    • 17.11.2016  10:42
    Birdman (2014)
    ***

    Konverzační komorní drama, které si zdařile pohrává s divákovou představivostí, ale padá dolů s přehnanou délkou. Mnoho povyku pro nic, jako vážně se kolem tohoto filmu udělalo tolik humbuku a přitom jsem při jeho sledovaní nehnul ani brvou. Samozřejmě herecké výkony jsou nadstandardní, tak nehrají to žádná béčka. Z výtvarné pojetí je cítit poctivá práce a snaha si pohrát se sebemenší detailem, přitom má film kouzlo všudypřítomné všednosti. To jsou pro mě dvě zásadní pozitiva, ale pak mi režisér Alejandro G. Iñárritu nic nabídl ani hrstku emocí. V atraktivním kabátu z lesklých peříček se skrývá laciný příběh o stárnoucím herci, který se snaží na stará kolena něco dokázat a během svého velkého tvůrčího počinu se dostává do střetu se svým druhým já a vlastně celým svým okolím.

    • 14.11.2016  22:48

    Dark Shadows je velká nuda zabalená do drahého barevného balícího papíru. Jediné plusové body pro mě film sbírá díky svému ženskému obsazení, včele se sladkou a pošahanou čarodějkou Angelikou v podání Evičky Greenové a samozřejmě nemůžu zapomenout ani na Alici Cooper. Námět určitě není špatný, souboj prokletého rodu Collinsových v čele s hlavu rodiny upírem Barnabášem v podání zdařile zamaskovaného Johnny Deppa proti šarmantní čarodějnici, ale vše se rozpadá díky slaboučkému scénáři. Na celém filmu jsou asi nejpovedenější zdařilé kulisy 70. let, které mu propůjčují autentický retro nádech. Díky tomu, že příběh je zahlcen množstvím vcelku zajímavých postav, většině z nich se nedostane prostor předvést a rozbalit své kouzlo. Celkově většině hereckých výkonů schází trocha nadšení a přirozené živelnosti. Dle mého názoru by filmu prospěl razantnější střih a dramatičtější tempo vyprávění. Tim Burton svůj film utopil na dně hrnce s nedochucenou rybí polévkou.

    • 11.11.2016  20:51
    Příchozí (2016)
    *****

    Příchozí jsou filmovým mistrovským kouskem, který mě odzbrojil svou intenzitou a zanechal ve mě hluboký zážitek. Filmovým tvůrcům se podařilo vytvořit originální dílo, kde dosáhli souznění obrazu a zvuku v jeden fungující celek. Režisér Denis Villeneuve nám předkládá inteligentní a vizuálně podmanivé dílo, o kterém se nebojím říct, že se může stát klasikou ve sci-fi žánru. Hned první scénou, jak je u něj zvykem, zamrazí diváka a snaží se ho v průběhu celého filmu udržet v příjemném neklidu, co přinese další scéna. Inspiraci scénárista Eric Heisserer čerpal od mistrů oboru Stevena Spielberga a Christophera Nolena, dokázal jednotlivé blyštivé střípky poskládat do oslnivého drahokamu. Forest Whitaker jako plukovník Weber a Jeremy Rener jako vědec Ian Donnelly důstojně sekundují Amy Adams, která si skrz roli geniální lingvistky Louisy Banks bere přirozeným hereckým projevem většinu prostoru pro sebe. Kamera Bradforda Younga zvládá jak velké celky, které mají diváka ohromit, tak ale dokáže vykouzlit citlivé až snové záběry mající kouzlo. Z kina jsem odcházel plný dojmů a hlavu měl plnou otázek a myšlenek, protože z tohohle filmu čiší osudovost každým coulem.

    • 26.4.2016  22:19
    Karbala (2015)
    ****

    Válečný Irák roku 2004, půlmilionové posvátné šíitské město Karbalá je jako sud prachu těsně před explozí. Režisér a scénárista v jedné osobě Krzysztof Lukaszewicz nám servíruje bez příkras dramatický válečný příběh polských vojáků, z kterého je silně cítit inspirace Scottovým Černým jestřábem. V hlavních rolích jsou muži z průzkumné roty 17. mechanizované brigády pod velením uzavřeného kapitána Kalického (Bartlomiej Topa), ostříleného veterána mnoha akcí. Do akce skočíme rovnýma nohama během přesunu nováčků z letiště na základu. Konvoj lehkých terénních automobilů je ze zálohy přepaden iráckými povstalci a mladý nezkušený zdravotník vojín Kamil Grad (Antoni Królikowski) pod nepřátelskou palbou selže a zraněný voják bez ošetření podlehne svým zraněním. Za zbabělost před nepřítelem je dán do hlášení a hrozí mu vojenský soud. Ve stejné době odhalí americká rozvědka informace o připravovaném útoku na Karbalskou radnici jako symbolu nové vlády, která je současně i vězením pro odpůrce nových pořádků. Skupina polských a bulharských vojáků ji má udržet proti přesile, tak zní rozkaz koaličního velení. Napětí ve městě dramaticky stoupá a první obětí výbuchu násilí se stane, polský konvoj směřující ven z města na pouštní základnu, jenž je v nepřehledné městské aglomeraci izolován a rozprášen. S temnotou noci přihází útok na radnici, který se podaří obráncům odrazit beze ztrát. Posádka uvnitř budovy je však odříznuta od vnějšího světa. Radiové spojení se základnou je rušeno a obránci vědí, že jsou v tom sami. Město ovládají fanatici z milic duchovního Muqtada al-Sadry a pro dosažení svých cílů se neštítí použít jakékoli prostředky. Skrze lehce odtažitou formu vyprávění si divák musí najít svou vlastní cestu do uzavřeného nebezpečného světa polských vojáků, kteří jen neochotně a jen občas odhalí střípek ze svého vnitřního světa. Nápaditá dalo by se říci až dokumentárně "neposedná" kamera Arkadiusze Tomiaka zdařile využívá pro ještě větší autenticitu lehce žlutý filtr, úspěšně tak navozuje pocit jako kdyby se děj filmu odehrával na dosah ruky. Možná je moje celkové hodnocení ovlivněno tím, že mám slabost pro polský film a dané téma mě opravdu zaujalo, ale nelze jinak než pochválit tvůrce za komorní ztvárnění několika dramatických dní, které napsaly novou kapitolu polské vojenské historie.

    • 15.8.2015  00:36
    Schmitke (2014)
    ****

    Je libo houbičky, protože tady si je někdo ve větším množství zobl, jinak by tento halucinogenní snový film nemohl asi ani vzniknout. Z těžké intoxikace bujnou fantazií podezírám debutujícího režiséra Štěpána Altrichtera. Hlavní postava Herr Ingenieur Julius Schmitke je kapacita přes větrné elektrárny, přežívá svůj šedivý život den za dnem a hraje ho výtečný Peter Kurth. Firma ho vyšle do českého pohraničí opravit beznadějně zastaralou větrnou elektrárnu a společnost mu dělá velký "dříč" Thomas Gruber. Nesourodá dvojice se vydá do magické ztracené země Sudety, kde dávají lišky dobrou noc a zabloudí i GPS navigace. Ospalá díra Chřmelava se zaplivanou stylovou čtyřkou "U Bobra", kde úřaduje místní Bürgermeister je zalidněna spoustou zvláštních figurek a společně s tajuplnými Krušnými horami jsou dokonalé kulisy pro tenhle příběh ne příběh. Rozbitá vrtule klade Smitkemu tuhý odpor a to se mu ještě neznámo kam ztratil kolega. Vyprávění o hledání sebe sama uprostřed mlžných hvozdů, které ztratili svojí minulost a hledají svojí přítomnost. Děj ospale plyne kupředu, hýčká si diváka skvělou citlivou kamerou Cristiana Pirjola, kterou doplňuje výtečný soundtrack Johannese Repky, nenápadně buduje hutnou atmosféru, jenž dokáže být místy až mrazivá. Černo černá mysteriózní podívaná, po které zůstane vtíravá otázka: "Co to jako bylo?"

    • 11.8.2015  22:48
    Vykolejená (2015)
    ****

    Vykolejená mě sice úplně nevykolejila, ale na druhou stranu jsem dostal to, co jsem od nového filmu Judda Apatowa očekával. Přisprostlou politicky nekorektní komedii, která se občas nebojí zabrnkat na vážnější strunu, ale zároveň dokáže být chytrá i citlivá, ale jen v mezích možností svých tvůrců. Amy je emancipovaná mladá žena a k tomu patří i to, že kouří jak fabrika vše od nikotinu až po trávu, chlastá jak Dán a chlapy prohání bez předsudků. Má však svoje přesná vnitřní pravidla, aby se nemusela citově vázat, těžce jí totiž v mládí poznamenal rozchod jejich rodičů. Práce reportérky pro pánský časopis ji navede na mušku nadaného a ostýchavého doktora Aarona (Bill Hader), který je velké zvíře ve sportovní medicíně. Dva tak naprosto rozdílní lidé jsou k sobě silně přitahováni a co začalo jako nevinná pracovní schůzka se vyvine ve vztah zodpovědného muže a nedospělé ženy. Na této jednoduché zápletce je celý dvouhodinový film postavený. Scénář si přímo na tělo napsala sama představitelka hlavní role v naších luzích a hájích téměř neznámá americká komička Amy Schumer a je to spíš slet méně či více komických scének, kde vládne upřímnost až na kost. Amy prakticky nesleze z plátna a bourá vše svojí živelností a přirozenou improvizací, ale nebojí se ani odhalit svoje citlivější stránky vůči mladší sestře a vážně nemocnému otci. Její New York je zalidněn spoustou svérázných figurek, z kterých výrazně vyčnívá její afektovaná šéfová Dianna (Tilda Swinton) a spousta známých osobností si zde střihla malé role či úsměvná kamea. Překvapivě chytrá "romantická" jednohubka, která se snaží být netradičně tradiční a zvlášť je to vidět na povedeném závěru.

    • 7.8.2015  23:17
    Láva (2015)
    ***

    Jeden ze slabších pixarovských kraťasů. Originální a zajímavý námět ocení obzvlášť nadšenci do geologie, ale mě dost otravovalo to zpívání.

    • 7.8.2015  21:59

    Jay (Jason Mewes) a mlčelivý Bob (Kevin Smith) s překvapením zjišťují, že existuje internet. Díky svému novému přelomovému objevu se dozví o natáčení filmu o nich samých a díky negativním komentářům v diskuzi se rozhodnou jednat. Dvojice vypečených kamarádů se vydá na adrenalínovou cestu stopem do Hollywoodských studií, aby zastavili natáčeni a neměli tak pošramocenou pověst. Z New Jersey do města andělů je, ale čeká dlouhá a dramatická jízda plná zvratů a překvapení, kdy se ze dvou flákačů stávají nevědomky ekoteroristé a jejich ztřeštěné putování vrcholí v bláznivém finále v ateliérech Miramxu. Jako vždy vede muž mnoha profesí a talentů Kevin Smith na placu luxusní partičku herců, z kterých sálá dobrá nálada a jeho vlastnoruční scénář jim vkládá do úst spoustu politicky nekorektních a vtipných replik. Praštěná jednohubka plná pop kulturních odkazů a narážek, která vyvolá potutelný úsměv.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace