charlie_ando

charlie_ando

Lukáš Rezek

okres Hradec Králové
analogový promítač amatér...

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 22.1.2015  10:48
    Bronson (2008)
    ***

    Michael Peterson alias Charles Bronson chtěl být od mala slavný, ale talentu pro zpěv a herectví se mu nedostalo. Na druhou stranu má vlohy a zalíbení v pěstním zápasu zvlášť s představiteli zákona a podmínečné propuštěni z výkonu trestu je to nejhorší, co ho může potka. Zkraťme to, je to nenapravitelný magor, co se rád serve s každým, kdo je dost šílený a neuhneme mu z cesty. Jednotlivé věznice jsou jeho štace po prknech, která znamenají svět a jsou tak místem, kde předvádí svůj dar v mlácení hlava nehlava. Celkové přestylizované vyprávění se nese ve stylu divadelní hry, jenž podkresluje soundtrack od Johnnyho Jewela, který intenzivně pracuje s vážnou hudbou. Charlie se doslova filmem protluče, ale když zrovna někoho nezpracovává do kulaté krychle tak film nemá vcelku moc, co vyprávět a přišlo mi, že děj trochu vázne. Drsný film o slavném britském kriminálníkovi se skvělým Tomem Hardym v hlavní roli.

    • 22.1.2015  01:05
    Slídil (2014)
    ****

    Jednoznačně tu máme jednoho z žhavých kandidátů na titul úchyl roku. Skvělý Jake Gyllenhaal, jako antihrdina, hraje s kamennou tváří Louise Blooma, který netrpí nedostatkem sebedůvěry a je mistrem v manipulaci se svým okolím. Debutující režisér Dan Gilroy natočil podle svého vlastního scénáře film plný napětí a překvapivě i humor, jenž balancuje na hraně absurdity. Jak se říká “příležitost dělá zloděje“ a tak se stane, že z bezvýznamného kriminálníčka, co krade po nocích železo za pár centů, je najednou reportér na volné noze, který nahání lidské neštěstí. Bez špetky svědomí překračuje všechny morální a etické hranice, protože nemá sepsanou smlouvu se společností. Jediné, co ho zajímá, je jeho vlastní úspěch a za svým cílem jde přes mrtvoly. Jako houba nasává všechnu špínu potemnělého velkoměsta a jako virus jí rozsévá kolem sebe. Pochybná štěstěna je však nestálá, a když mu ukáže svou odvrácenou tvář, tak se nebojí podpořit svoje propadající se akcie tím, že sám začne události vytvářet. Napínavý thriller jednoho muže, který se ve svém pekelném rudém sporťáku, prohání temnými ulicemi Los Angeles a nastavuje zrcadlo všem, kdož hltají jeho dílo.

    • 21.1.2015  19:02
    Feast (2014)
    ****

    Láska prochází žaludkem a dokonce i tím psím. Patrick Osborne dokázal na pár minutách odvyprávět milý a dojemný příběh a Disney přidal na závěr ještě verbovačku ve stylu "Chcete mě?".

    • 21.1.2015  18:42

    Philip Seymour Hoffman si ve svém režijním debutu střihl i postavu hlavního hrdiny nesmělého, pro život nepoužitelného, řidiče limuzíny Jacka. Scénař mu napsal podle své divadelní hry Robert Glaudini. Jeho jediní přátelé se ho snaží seznámit s citlivou Connie (Amy Ryan), která pracuje v pohřební službě a v životě si prožila mnoho více či méně traumatizujících události. Slovo dalo slovo a dvě zranitelné duše se dohodly, že půjdou společně na lodičky. Samozřejmě až v létě, protože v New Yorku právě zuří zima a tak má Jack čas se naučit plavat, co kdyby se převrhli. Citlivý příběh o seznamování dvou osamělých lidí a jejich pozvolné cestě k vzájemné důvěře. Komorní drama o složitosti mezilidských vztahů postavené na kvalitních hereckých výkonech.

    • 11.1.2015  23:43

    Pár povedených vtípků, jedna chytlavá písnička a Jarda Kužel v montérkách prostě dobrý film neudělá, ač se snaha tvůrců nedá popřít. Celkový snad i pozitivní dojem z filmu torpéduje jeho přehnaná délka. Velké množství různorodých figurek bojuje o svůj prostor na slunci a tak se snaha o jakékoli smysluplné vyprávění tříští do více či méně povedených skečů a nedrží moc pohromadě. Přitom prvních dvacet minut mělo opravdu svižný tah na branku a zdálo se, že se podařilo natočit něco nad standardního, ale vysoké tempo se nepodařilo udržet a s přibývajícími minutami se děj spíš líně vleče na půl plynu. Samotný závěr doslova vyzní do ztracena. Na druhou stranu se filmový debut režiséra a scénaristy Tomáše Svobody může pochlubit chytrým jednoduchým námětem a kvalitním obsazením. Jasně je cítit inspirace u zahraničních komedií a snaha vymanévrovat tradiční české sladkobolné kusy. Hlavní hrdina Honza (David Novotný) je diletant bez špetky zodpovědnosti a vášnivý hráč vodního póla nymburských lachtanů, který doslova utopí všechny své peníze a tak musí zachraňovat, s pomocí svých věrných kamarádů, svůj rodinný život a finanční existenci. Stane se holkou pro všechno pro osamělé vdané paničky a na tom to jednoduchém principu je postaveno vše. Díky své nevyváženosti je Hodinový manžel, odsouzen zapadnou do zdejšího průměru.

    • 11.1.2015  23:41
    Paddington (2014)
    ****

    Opožděný Vánoční dárek, k ničemu jinému se tento film nedá přirovnat. Paddigton je malý kouzelný medvídek z nejtemnějšího Peru, který se vypravil do velkého světa hledat svůj nový domov. Cílovou destinací je Londýn, místo odkud pocházel cestovatel, který do jeho domova přinesl způsoby gentlemanů a pomerančovou marmeládu. Musím se přiznat, že o této tradiční anglické dětské pohádkové postavě jsem před promítáním prakticky nic nevěděl, respektive knihami Michaela Bonda jsem nepolíben. Děj nijak nechvátá, naopak vláčně plyne vpřed. Nechává diváka se sžít se sympatickým chlupatým hrdinou a prožívat jeho dobrodružství. Režisér Paul King je i autorem scénáře, který v sobě skrývá i několik velmi vtipných momentů. Vysoko hodnotím celkové výtvarné zpracování, protože dokáže velmi zdařile pracovat s širokou paletou barev a tak dodat pocit energie. Samozřejmě nelze zapomenout na samotného Paddingtona, který je detailně vyveden do posledního chlupu. Co by to bylo za pohádkový příběh, kdyby tu nebyla zlá čarodějnice v podání démonické Millicent (Nicole Kidman) mající v oblibě těsné přiléhavé oblečky, jenž chce udělat z mluvícího medvěda vycpaný exponát do přírodovědného muzea. Film pro celou rodinu, jehož největší předností je jemný anglický humor a pozitivní vyznění.

    • 11.1.2015  21:47

    Pan herec Bill Murray hraje Vincenta, pochlastávajícího starého mrzouta, který má hluboko do kapsy a jeho poklidné zahnívání dramaticky naruší noví sousedé. Do sousedství se přistěhuje zdravotní sestra Maggie (Melissa McCarthy), která sama vychovává svého chytrého syna Olivera (Jaeden Lieberher), který to samozřejmě v nové škole nemá lehké. Než na dveře zahořklého Vincenta zaklepe malý Oliver, společnost mu dělá kocour Felix a udržuje volný tělesný vztah s ruskou těhotnou striptérkou Dakou (Naomi Watts). Situace se vyvine tak, že se z něho stane placená chůva malého otloukánka. Film sází na lehký humor vycházející z chytrých dialogů a velký herecký talent Billa Murrayho. Kvalitní scénář, který si napsal sám režisér Theodore Melfi, staví na kontrastu a propojení dvou světů, starce a dítěte. Malý film plný pozitivní energie s dojemným koncem.

    • 9.1.2015  14:18

    První film nové kino sezóny 2015 viděný na stříbrném plátně byl opravdu něco extra, no spíš je to známka punku, jak jinak by se dal nazvat íránský upírský počin natočený v Kalifornii. Lehce ponuré dílko s pomalým tempem vyprávění mladé íránské režisérky Ana Lily Amirpour, která si sama napsala i scénář, boduje hlavně díky hutné černobílé atmosféře, kterou občas podpoří dobře vybrané písničky zvlášť perský popík je kouzelný. Děj no spíš několik umě slepených scén se točí kolem několika pitoreskních figurek přežívajících ve Zkaženém městě. Hodný chlapec Arash (Arash Marandi), který se dostane na šikmou plochu a stává se z něj rebel, kdo ví proti čemu, s otcem smažkou to nemá prostě jednoduché. Zvlášť, když potká během halucinogenního obdivování lampy podivnou holku. Ona to totiž není holka, ale nebezpečný dravec s ostrými zuby lačnící po lidské krvi. Upírka (Sheila Vand) s uhrančivými kukadly v tradičním černém čádoru, pruhovaném ruském námořnickém tričku projíždějící se po nočních ulicích na skateboardu, je prostě úlet. Překvapivě důležité místo ve vyprávění má nalezená kočka s výrazným hereckým talentem. Tento film si vystačí s málem, jede na pocity a bez zbytečných slov rozehrává nerovný vztah mezi pravou upírkou a pseudoDrákulou z maškarního plesu.

    • 8.1.2015  17:33

    Už dlouho se ve mě nemísily tak rozporuplné pocity, jako po shlédnutí železných srdcí. Na rovinu řeknu, že je to dobrý film, který se může pochlubit nadstandardním řemeslným zpracování, ale jen dobrý, protože v jeho závěru vzal rozum nohy na ramena a utekl neznámo kam. Ostřílený režisér policejních dramat David Ayer se posunul o level výše a s rutinou pro sebe vlastní nám servíruje špinavou válečnou podívanou o americké tankové posádce na sklonku druhé světové války kdesi v nacistickém Německu. Po technické stránce se filmu nedá nic vytknout. Syrovost je doslova všudypřítomná a bláto cáká takřka z každého filmového políčka. Vše souzní s povedeným úderným soundtrackem od Stevena Price. Herecké výkony všech hlavních představitelů jsou také velmi dobré. Zdařile se daří využívat výrazného kontrastu ve střetu nevinného zelenáče s protřelými veterány okoralými válkou. Překvapivě pro mě přišla nejsilnější scéna během prchavého momentu odpočinku a míru za zvuku piana. S mým pozitivním dojmem vcelku silně zacloumal tankový souboj, kde německy těžký tank Pz VI. Tiger nesmyslně vyjede vstříc pohyblivějším americkým středním tankům M4 Sherman, zvlášť když měl na své straně všechny výhody na bojišti (lepší pancíř a tankový kanon; moment překvapení; první výstřel a první zásah). O samotném závěru už snad ani nemluvit, chápu smysl a rozvrstvení akce ve stylu Alamo, ale určitě to šlo udělat mnohem lépe a ne tak průhledně a naivně. Působivé válečné drama, které v mých očích sráží výrazně dolů odbytý a nepovedený konec.

    • 8.1.2015  16:20
    Dogma (1999)
    ****

    V našich ateistických luzích a hájích tento chytrý film, který svou provokativní myšlenkou dokázal hnout žlučí mnohým římskokatolickým věřícím, asi zanikne, ale to nijak nesnižuje jeho kvality. Osobitý režisér a scénárista Kevin Smith stvořil pro sebe tak typickou a svéráznou filmovou podívanou se svěžím a občas přisprostlým humore, která těží z dobře využitých kontroverzních myšlenek. Dva padlí andělé Loki (Matt Damon) a Bartleby (Ben Affleck) hledají cestu domů do nebe a podaří se jim přijít na způsob jak přechytračit nejvyššího šéfa, ale vůbec si neuvědomují, že by to mohlo znamenat konec bytí. Zastavit je má poslední dědička, zdravotní sestra Bethany (Linda Fiorentino) z centra pro potraty, která je předurčena, aby zachránila svět, respektive má zastavit jejich cestu za nanebevzetím a ochránit tak božskou neomylnost. Věrnými průvodci a ochránci se jí stanou dva proroci, legendární figurky Jay (Jason Mewes) a Mlčenlivý Bob (Kevin Smith), prahnoucí po divokém sexu a pomocnou ruku nabídne i černý upovídaný 13. apoštol Rufus (Chris Rock). Naopak po krku jí jde trojice výrostků z pekla ohánějící se zručně hokejkami a jeden intrikující rohatý démon Azrael (Jason Lee). Prostě pohodová zábavná podívaná sázející na chytrý scénář a povedené obsazení, která není asi pro každého, ale já jsem se dobře bavil a na konec možná přijde i Bůh.

    • 6.1.2015  15:42
    Škatuláci (2014)
    ****

    Musím říct, že mám slabost pro animované filmy studia Laika, mají prostě svoje osobité kouzlo. To přesně platí i pro jejich nejnovější počin The Boxtrolls. Tahle strašidelná pohádka je určena, pro malé i velké diváky, kteří mají pro strach uděláno. Děj se odehrává v kouzelném městečku Sýrečkov, kde řádí tajuplní škatuláci. Jediné, co se o nich ví je, že unášejí děti a jedí sýr (což je ještě větší hřích, alespoň pro občany Sýrečkova) a tak je na ně povolán oslizlý deratizátor Archibald Snatcher (jenž má těžkou alergii na sýr). Jeho jediný úkol je zatrhnout noční rejdy démonů z hlubin města a všechny je pochytat. Městské podzemí má totiž svoji skrytou tvář. Škatuláci tu mají svůj útulný domov. Svoje nové útočiště tu našel i malý kluk, kterému říkají Vejce podle nápisu na krabici, kterou nosí, aby zapadl do místní svérázné společnosti. Tihle vcelku neškodní trpaslíci jsou vlastně vcelku hodná stvoření. Jak čas plyne tak kluk jménem Vejce roste, ale i lovci se činí a škatulákům citelně klesají počty. Jednoho dne unesou i jeho největšího kamaráda Rybu a tak se Vejce vypraví na záchranou výpravu na povrch. Dramatická cesta za dobrodružstvím a za odhalením velkého tajemství může začít. Tvůrci nám předkládají poutavý lehce strašidelný příběh, který je plný drobných vtípků a dokáže udržet diváka v očekávání. Prostě malý milý film, který má dětskou duši a je určen pro každého, kdo alespoň trochu odmítli dospět.

    • 5.1.2015  09:33

    Slunné Vánoce nezačnou v Kalifornii pro hasiče Jeremyho Colemana (Josh Duhamel) nijak zvlášť dobře. Shodou okolností se připlete k dvojnásobné chladnokrevné vraždě a sám je během ní postřelen. Jako jediný přeživší, řádění gangu skinheadů, je korunním svědkem v procesu proti jejich vůdci Davidu Haganovi (Vincent D'Onofrio) a aby ho policie ochránila před zastrašováním od nebezpečného sociopata, je umístěn do federálního programu na ochranu svědků. Starému mládenci se tak změní ze dne na den celý jeho dosavadní život. Novým přechodným domovem se mu stane New Orleans a překvapivě tu kromě bezpečí najde i životní lásku. Nájemní vrazi jsou mu však na stopě a tak bere hrdinný hasič do rukou spravedlnost. Musí ochránit nejen sebe, ale hlavně své blízké, nad kterými visí Damoklův meč msty šíleného neonacisty. Cvrkot z povzdálí kontroluje polda z vesnice, poručík Mike Cella, kterého hraje, protože všichni musíme platit složenky, unavený Bruce Willis. Vše se přímočaře sune k nevyhnutelnému předvídatelnému ohnivému finále. Vcelku slušně obsazená, průměrná, lehce patetická krimi, která se nebojí násilí.

    • 5.1.2015  09:30

    V pusté divočině a husté mlze, kdesi v Anglii je ztracený tajuplný ústav pro chorobomyslné jménem Stonehearst, ale není to jen tak ledajaký blázinec, protože mezi jeho chovance patří vážení členové anglické smetánky. Požehnaný čas Vánoc a očekávání vkládaná do příchodu nového století ve zdařilých viktoriánských kulisách se stanou prostředím, kde režisér Brad Andersona a scénarista Joe Gangemi rozvíjejí atraktivní námět dle díla Edgara Allana Poa a mají možnost si pohrávat s divákovou představivostí. Temné stránky lidské duše a překonané drastické postupy z historie psychiatrie jsou vděčným prostředkem k navození té správné ponuré atmosféry, která je uvolňována jen po troškách, a tak se daří udržovat diváka v lehkém napětí. Další velkou předností filmu jsou kvalitní herecké výkony čtyř hlavních představitelů. Novopečený doktor Edward Newgate (Jim Sturgess) s diplomem z Oxfordu, na kterém ještě nezaschl inkoust hledá praxi, kterou nemůže získat z učených knih. Avšak zjišťuje, že ve Stonehearst není vše dle jeho představ. Mladý lékař propadne podmanivému kouzlu zdejší atraktivní pacientky Elizy Graves (Kate Beckinsale) a naopak je zmaten z nasvou dobu neortodoxních léčebných postupů zdejšího výstředního ředitele Silase Lamba (Ben Kingsley). Postupem času zjišťuje, že právoplatný ředitel Benjamin Salt (Michael Caine) hnije se svým personálem zamčený ve sklepení a vládu nad životem převzali jeho tryznění nemocní chovanci. Jedno šílenství vystřídalo druhé a pohnutý experiment se hroutí jako domeček z karet. Díky poutavému námětu se mohli tvůrci určitě ponořit hlouběji do lidského bolavého nitra a být míň předvídavější, ale nadruhou stranu vznikl poctivý film okořeněný špetkou napětí.

    • 13.10.2014  09:46
    Equalizer (2014)
    ****

    Hledáte šikovného řemeslníka? Už nepátrejte, protože jste ho právě našli. Equalizer je sólový koncert pro jednoho zručného kutila, který si poradí s jakoukoli nesnází. Denzel Washington je hloubavý rytíř bez blyštivé zbroje se smyslem pro spravedlnost. Jasně dokazuje, že ani na prahu šedesátky nepatří do starého železa a dokáže svým poctivým a výrazným herectvím utáhnout dvouhodinový film. Režisér Antoine Fuqua dokáže brutálně útočit na divákovi smysly a to zvlášť díky vydařeným akční pasážím. Samotář Robert McCall se stane Bostonským samozvaným tajným ochráncem a vyhlásí válku místním vorům v zákoně. Nepořádek po jeho první akci přijede uklidit bývalý člen specnaz maniak Teddy (Marton Csokas), který pro svoje cíle používá nejhrubší násilí a stává se mu zdatným protivníkem. Povedený soundtrack od Harryho Gregsona-Williamse dokáže ukolébat, ale na druhou stranu ví, kdy má přidat a burácet a tak ještě víc povznést surové souboje, kde praskají kosti. Kamera Maura Fiora si dokáže hrát s nejmenšími detaily, ale zároveň nešetří ani rozmáchlými celky. Velké finále dokázalo namixovat hravost ze Sám doma s důvtipem MacGyvera a vzniká z toho neokoukaná bitka, která se bohužel ve svojí první půli utápí ve tmě. Povedený nenáročný akční thriller s vynikajícím Denzel Washington.

    • 8.10.2014  15:11
    Zmizelá (2014)
    *****

    Růžová pohádka měnící se v děs nahánějící noční můru. Film vznikl podle knižního bestselleru od Gillian Flynn (ten jsem bohužel nečetl a budu to muset, jak tak na to koukám, co nejdříve napravit), jež je i autorkou povedeného scénáře. Režisér David Fincher tak mohl pracovat s myšlenkami autorky přímo z první ruky a podařilo se mu zhmotnit film, z kterého čiší poctivá filmařina a dokáže ohromit. Hodně tomu napomáhá i kvalitní kamera od Jeffa Cronenwetha, hrající si s každým záběrem. Chvílemi jsem ani nevnímal titulky, jak mě celkové zpracování pohltilo a vtáhlo do děje. Fincherovi se totiž daří budovat hutnou a dusnou atmosféru, která se dá krájet a postupem času se jen znásobuje, ale zároveň se mu ji daří zdařile odlehčovat drobnými ironickými vtípky a dvojsmyslnými narážkami. Vypjatý souboj kočky s myší v aréně zvané manželství může začít. Ve vzduchu se ale vznáší otázka: „Kdo je tady agresivní šelma a kdo nevinná oběť?“. Můj celkový dojem znásobují výtečné herecké výkony a to nejen ústřední dvojice. Ben Afflec, jenž je mezi filmovými fanoušky středem posměšků pro svou hereckou topornost, dostal roli, která mu padne přímo na tělo. Kluk s kořeny z maloměsta Nick Dunne se zdá být starostlivým bratrem a manželem, ale zdání klame a možná pod maskou konformity skrývá frustrovaného domácího násilníka. Rosamund Pike svým přesvědčivým a působivým hereckým výkonem všechny zastiňuje. Její okouzlující Amy je jako týraná žena nevinnost sama a v poloze manipulativní mrchy je zosobněním horoucího pekla. "Gone Girl" je mrazivým psychothrillerem o strastech soužití muže a ženy a pro mě je jedním z nejlepších filmů tohoto roku.

    • 11.9.2014  14:38

    Pro mě je tento film tichým a důstojný rozloučením s Panem hercem Philipem Seymourem Hoffmanem. Podle stejnojmenného románu Johna le Carré natočil režisér Anton Corbijn atmosférický špionážní thriller, který si bere všechnu divákovu pozornost díky své vnitřní energii, jenž je zahalena do oblaku štiplavého cigaretového dýmu snoubícího se s jantarovými odlesky skotské. Z každého filmového políčka čiší poctivá filmařina se smyslem pro drobné detaily. K celkovému pozitivnímu dojmu velmi pomáhá zajímavé internacionální obsazení a hlavně kvalitní herecké výkony. Příběh odehrávající se v temném prostředí, kde se nedá nikomu věřit, jsem vnímal velmi niterně, protože se vše točí kolem pocitu důvěry a nedůvěry. Současný Hamburk se stal šachovnicí ve vysoké hře tajných služeb a zanedbaný uprchlík Issa Karpov, který nevím kým je a co chce, se stal pěšcem v souboji o moc a zásluhy ve válce proti globálnímu terorismu. Film asi ne pro každého, který se musí pozorně vnímat, ale na oplátku dokáže obdarovat pozorného diváka hlubokým zážitkem.

    • 19.8.2014  23:24

    V dnešní denní nabídce je libový párek s hořčicí, chleba s domácí marmeládou a na zapití podáváme Holbu ryzí pivo z hor a jeli libo něco ostřejšího tak se tu určitě najde láhev režné. Na plátně se totiž velmi často konzumují výše popsané pochutiny. Díky detailním záběrům si to přežvykování a lemtání píva můžeme opravdu dobře vychutnat (škoda, že jsem neměl v kině sebou alespoň jednoho lahváče). Musím se přiznat, že už dlouho jsem neviděl takhle pomalý film, který by však ani na chvilku nenudil a dokázal mě tak dobře a chytře pobavit. Sice dlouhé táhlé záběry od pana kameraman Jana Baseta Střítežského nás nechají kochat se krásou zasněných Jeseníků, ale jsou na můj vkus už trochu přes míru. Pan Miroslav Krobot nám servíruje ve svém režijním filmovém debutu černo černou komedii toho nejhrubšího zrna, která je zalidněna spoustu originálních figurek žijících svoje ne/všední životy. Jednotlivé mini osobní příběhy se postupem času slívají tak, aby dali divákovi na konci filmu možnost si udělat ucelený obrázek. Pokud člověk přistoupí na svébytný způsob vyprávění, čeká ho milé překvapení a proto mě i zaráží rozpačité přijetí. Není to žádná taškařice ani psychologická sonda do dnešního vesnického života, ale skvěle zahraný cynický pohled na odosobnělý lidský život. Malý film, který chce být v tom našem českém rybníčku trochu jiný a to je moc dobře.

    • 19.8.2014  01:25

    Je radost všechny ty známe tváře vidět společně pohromadě na stříbrném plátně a zvlášť, když je na nich vidět, jak dobře se při natáčení bavili. Na druhou stranu neúprosně hlodající zub času nezastaví ani ostřílený veterán Barney Ross se svou partou postradatelných a seniorský věk je asi nejvíc vidět na čím dál víc hranatém "Arnim" a gumovém Harrisonu Fordovi, který si střihl agenta CIA majora Maxe Drummera. Film to není špatný, dá se tu objevit i jednoduchý a fungující příběh, ale velké množství postav a natahovaná délka lehce přes dvě hodiny rozmělňují celkový zážitek. Střih měl být prostě dynamičtější a to zvlášť v první půlce, které by neškodilo být víc svižnější. Vše se točí kolem nepovedené generační výměny a štvanice na nebezpečného obchodníka se smrtí, odpadlíka Conrada Stonebankse, které ho si velmi zdařile zahrál Mel Gibson, tihle vyšinutí úchylové mu prostě opravdu sedí. Jak už jsem psal díky velkému množství všelijakých charakterů, si každá z nich musí doslova krást místo na slunci a tak opravdu vyniknou jen opravdoví blázni jako je Wesley Snipes a jeho "Doctor Death", nebo neuvěřitelně upovídaný Antonio Banderas a nesmím zapomenout ani na švédského inženýra chemie Dolpha Lundgrena, který svým minimalistickým herectví doslova bourá všechny kolem sebe. Za největší slabinu celého filmu bych považoval laciné bulharské exteriéry a nepovedené speciální efekty. Sice jsem ve svém hodnocení na sebe navršil několik negativ, můj celkový dojem je spíš pozitivní, protože je tu stále přítomná ta hravá duše, ač už je možná trochu okoralá a věkem unavená. Pohodová akční podívaná o přátelství drsných chlapů, kteří ještě nechtějí do starého železe, ze které se tak trochu vytratil humor.

    • 11.8.2014  08:44
    Lucy (2014)
    ***

    Opravdu nevím, co si mám po zhlédnutí tohoto filmu myslet, když vypnu většinu svého mozkového výkonu tak asi převáží klady nad zápory, ale jen velmi těsně. Nedá se upřít atraktivní snaha prodat vcelku nosnou a zajímavou myšlenku, která se však dokáže zasnoubit s bezbřehou naivitou. Luc Besson si musel šlehnout při psaní scénáře a následné režii hodně slušný driák a tak se společně s jeho halucinacemi ocitáme ve světě, kde pouhým mrknutím oka dokážeme cestovat v čase a prostoru. Nezdolný Francouz servíruje nám divákům hodně ujetou globalizovanou akční podívanou, která si nešikovně pohrává s filozofickým přesahem. Hlavní hrdinkou našeho příběhu je modrooká čarodějnice Lucy, kterou hraje apatická Scarlett Johansson. Tahle studentka kdoví čeho se proti své vůli ocitá ve spárech smrtelně nebezpečné korejské narkomafie a aby si zachránila holý život, musí pro ně ve vlastní břišní dutině pašovat novou syntetickou drogu. Náhoda chce, že pár dobře mířených kopanců způsobí protržení pytlíku. Bouřlivá biochemická reakce je na světě a naší blondýnce začne rychle růst výkon mozkovny, se záchranou před zavařením mozkových závitů jí má pomoci kapacita v oboru lidského mozku a příležitostný filozof profesor Norman (Morgan Freeman). Mafiáni samozřejmě chtějí svoji vzácnou zásilku zpět a štvanice může začít. Vcelku zajímavé výtvarné zpracování (ale s kolísající kvalitou) postrkuje celkový dojem trochu výš. Při zpětném pohledu mě film nechal naprosto chladným, protože děj uvízl na mělčině jménem bezradnost a nedokázal vplout ani do rozbouřených vod naprostého bláznovství ani mezi zrádné útesy filozofického eposu. Mozkový výplach jednoho bláznivého frantíka, který se rozhodl prozkoumat krajní meze divákovi mysli.

    • 6.8.2014  23:53

    Malý velký muž světové kinematografie neurotik Woody Allen milovní New Yorku nám servíruje další pro sebe tak typický film, který zasadil do kouzelných kulis středomořské pobřeží Francie roku 1928. Woodyho vlastnoruční scénář, který je plný břitkého konverzačního humoru, o zkrocení zlého muže, je psán přímo na tělo Colinu Firthovi, jenž zdařile hraje arogantního skeptického iluzionistu věčného pesimistu. Stanley úspěšně vystupuje na prknech, která znamenají svět pod uměleckým pseudonymem orientálního mága Wei Ling Soo do doby než ho starý přítel z mládí požádá o pomoc. Jako velký odborník má odhalit rafinované spirituální medium mladou okouzlující Američanku Sophii Baker, což je pro něj neodolatelná výzva. Zdánlivě snadný úkol se však stává, obtížnější než čekal a přinese mu mnoho vrásek. Emma Stone zdařile ztvárnila dívku obdařenou vzácným darem vnímat podněty a vibrace z druhé strany. Emmičce vlastně stačí na plátně je být a její všude plno, protože za ní hraje její podmanivý úsměv a velká kukadla. Malebná kamera, za níž stál Darius Khondji, si hraje šikovně se světlem a ději přidává jiskřivý nádech. Celé je to postaveno na skvělém herectví a interakci ústřední dvojice, ale čekal jsem trochu víc od zápletky a přišlo mi, že v závěru začal být film trochu dýchavičný. Banální lehký příběh o lásce a štěstí, který neurazí a vykouzlí potutelný úsměv.

    • 5.8.2014  00:14

    Dnes večer jsem potkal partu pěti nových kamarádů, každý je sice trochu víc divný, ale dohromady jsou nepřekonatelní a říkají si Guardians of the Galaxy. Nevím kdo má moje větší sympatie, jestli pozemský floutek a vejtaha Peter Quill sám sebe nazývající StarLordem (Chris Pratt), nebo svůdná a nebezpečná Gamora (Zoe Saldana), čí po zuby ozbrojený inteligentní míval Rocket (s hlasem Bradleyho Coopera), nebo snad kráčející strom Groot (s chraplákem Vina Diesela) a nesmím zapomenout samozřejmě ani na pomalovaného mstitele Draxe (Dave Bautista). Nadupaná adrenalinová jízda režiséra Jamese Gunna se veze na dvouhodinové pozitivní vlně skvělého humoru, který mi vlil spoustu energii do žil. Tvůrcům se podařilo vytvořit nápaditý a originální plastický vizuál, který se snoubí s našlapaným soundtrackem plným starých vypalovaček. Scénář této marvelacké pohodové záležitosti od Nicole Perlman, která ho napsala společně s režisérem, slušně drží pohromadě, zdařile kombinuje nostalgické pop kulturní odkazy s fantazií skrývající se ve velkém srdci dítěte, které odmítlo dospět. Vyprávění se točí kolem honby za vzácným artefaktem, který v sobě skrývá ohromnou moc a pase po něm záporák nejhrubšího zrna zaslepený radikál Ronan Žalobce (Lee Pace). Střet mezi silami dobra a zla vrcholí v závěrečném rozhořčeném boji v oblacích, jenž vzdává poctu bitvě o Yavin. Prostě a jednoduše zábava, která pobaví a dokáže i pohladit.

    • 3.8.2014  23:52

    Píše se bouřlivý podzim roku 1939 a nad Finskem se stahují temná válečná mračna, mobilizační rozkaz povolává do zbraně na obranu vlasti v úzkých i různorodou skupinu záložníků. První třetina filmu dalo by se říct široce pojatý úvod, nám dává možnost seznámit se s jednotlivými postavami. Vyprávění má poklidné tempo, ale přesto je cítit blížící se nebezpečí. Během přesunu vojáků na ohroženou hranici máme možnost sledovat, jak se v ne až tak přetechnizované době šířily zprávy. Všudypřítomná šeptanda a kusé informace z radia nám dávají možnost si udělat obrázek, jak se malý finský národ postavil sovětskému diplomatickému nátlaku. Dělostřelecký přepad pozice našich záložníků je jasným předělem a od té chvíle může sledovat výpravné válečné drama. Bojové scény jsou propracované a autenticitu zvyšuje použití dobové ruské tankové techniky. Jednotlivé bitevní výjevy jsou líčeny bez přehnaného patosu. Bojiště je místem nepředstavitelného chaosu, všudypřítomné špíny, a když přijde na boj muže proti muži v zákopech tak je neuvěřitelně brutální. Střet s protivníkem, který je v mnohonásobné početní přesile, si vybírá svou krutou daň. Zraněných a mrtvých kamarádů je čím dál víc. Únava, opotřebení a stres zanechává hluboké jizvy na duších vojáků. Režisér Pekka Parikka představuje pohnutou historii Finska v čase, kdy v heroickém boji vzdorovalo rudé bolševické přesile bez jakýchkoli příkras a kudrlinek, skrze pohled prostého vojína otce od rodiny Marttiho Hakalu (Taneli Mäkelä). Musím přiznat, že mě velmi mile překvapilo nadstandardní řemeslné zpracování, které se nemusí stydět za svou podobu ani po čtvrt století od premiéry. Tohle není žádná švejkovina a tenhle pozoruhodný film se Vám dostane pod kůži jako severský mráz.

    • 29.7.2014  23:30
    Penny Dreadful (TV seriál) (2014)
    ****

    Londýn léta páně 1891 pod svrchovanou vládou královny Viktorie je nebezpečným místem pro poklidný život a skrývá ve svých stinných zákoutích mnohá hrozivá tajemství. Musím se přiznat, že mě tahle šestáková podívaná zaujala, zvlášť díky tomu jak se podařilo originálně propojit spoustu významných postav naší kulturní historie. Tvůrce seriálu John Logan skrze pomalé tempo vyprávění buduje napínavou atmosféru plnou tajemna a pomáhá mu v tom i povedený hudební doprovod, který složil Abel Korzeniowski. Ve středu příběhu stojí vytříbená společnost pěti výrazných osobností, které jsou díky hrůzu nahánějícím událostem nuceni spolupracovat a postavit se v nelítostném boji silám temnoty. Dějová linka je krásně zamotaná, dokáže překvapovat a proplétat mnoho inspirujících nitek, protože každý z našich hrdinů má svá skrytá tajemství, která jsou pohřbena velmi hluboko a jsou jejich motivací i kletbou zároveň. Talentovaná Eva Green podmanivě ztvárnila tajemnou slečnu Vanessu Ives s nebezpečným úsměvem utíkající před svým nadáním, které se jí stalo zároveň i prokletím. Estrádního umělce Ethana Chandlera komplikovaného Američana, co si rozumí se zbraněmi a má pro strach uděláno, si střihl Josh Hartnett. Arogantního mladého patologa s duší prokletého básníka Dr. Victora Frankensteina, který chce prolomit hranici mezi životem a smrti obstojně zvládl Harry Treadaway. Vůdcem nesourodé skupiny je ješitný Sir Malcolm Murray (opravdu dobrý Timothy Dalton) hledající ztracenou dceru, v jehož stínu stojí jeho oddaný africký sluha Sembene (Danny Sapani). Dramatická a napínavá podívaná, která je díl od dílu lepší.

    • 28.7.2014  23:52

    Pamatuji si, jak na mě film silně zapůsobil, když jsem ho viděl poprvé takřka před dvanácti léty na plátně kina a stejně na mě zapůsobil i dnes. Ochromil mě svou hloubkou a dunivostí. Vnímám tento filmový počin, jako poctu režiséra a scénáristy Randall Wallace všem, kdo ve vietnamské válce padli a je jedno, pod kterým praporem stáli. Předlohou filmu se stala kniha "We Were Soldiers Once... and Young", kterou společně napsali generálporučík Harold G. Moore a válečný novinář Joseph L. Galloway. Historie bitvy o Ia Drang je hlavně příběhem mužů, kteří zde na sklonku roku 1965 zkřížili pomyslné meče. Scénář se právě opírá o silné osobnosti, jež prošli válečnou vřavou, která v nich zanechala silné stopy. Hlavního seržanta Basila Plumleye ostříleného veterána, jenž se ohání Coltem 1911, a který se neskloní ani v nejhustší nepřátelské palbě si zahrál přesvědčivě Sam Elliott. Válečného reportéra Joea Gallowaye hledajícího sama sebe a správnou cestu jak vyprávět válečné zážitky ztvárnil citlivě Barry Pepper. Samozřejmě nesmím zapomenout na Mela Gibsona, jemuž připadla hlavní a nejtěžší role osobně statečného podplukovníka Hala Moora a zhostil se jí s profesionalitou sobě vlastní. Děj není jen o samotné bitvě, ve svém úvodu nám ukáže výcvikový dril, seznámí nás s rodinami postav a hlavně se snaží nenásilně předkládat i pár vyšších myšlenek. Povedl se působivý sundtrack od Nicka Glennie-Smitha, který ví, kdy být hřmotný a zesílit tak intenzivní dojem z bitvy, ale také dokáže být melancholicky a prohloubit niterné emoce. Válečné drama, které si mě získalo díky epickým bitevním výjevům, ale současně i díky své citlivosti a civilnosti.

    • 20.7.2014  19:51

    Nerozlučná dvojice kamarádů Schmidt (Jonah Hill) a Jenko (Channing Tatum) jsou zpět, a protože odmaturovali tak je nové policejní rozkazy posílají na vysokou. Úkol je zcela totožný přes dealera se dostat na dodavatele syntetické drogy. Tohle pokračovaní je jako přes kopírák, ale nikdo se za to nestydí a naopak zvládlo být lepší. Přímočarý příběh, který není hloupý, podle povedeného scénáře rychle odsýpá, ani na chvilku nenudí a je z něho cítit jasný tah na branku, kvalitně pobavit diváka. Jasně není to asi humor úplně pro každého, ale na druhou stranu nezabředá do výrazných nechutností a je prostě tak akorát přisprostlý. Režisérské kormidlo měla pevně v rukou dvojice starých známých Phil Lord a Christopher Miller, ale zatím co v 21 Jump street byla cítit nostalgie po seriálu, tak tady to chlapci rozjeli pěkně od podlahy a střílejí si skrze oba hlavní hrdiny z hollywoodské neoriginality a nejsou vůbec politicky korektní. Nedělají to, ale nijak nuceně, naopak postupují velmi chytře a vše je tak nějak přirozené a je cítit pohodová nálada. Musím přiznat, že jsem se opravdu po celou délku filmu dobře bavil a pokud mám něco vypíchnout tak je to povedena "divná holčičí" bitka v závěru. Jednoznačně komedie léta, která člověka osvěží a potěší. PS: hlavně vydržte až do konce závěrečných titulků a ono to není tak těžké, protože jsou velmi vtipně udělané…

    • 16.7.2014  01:15

    Zrození Planety opic bylo jako zjevení. Brit Rupert Wyatt ukázal, že s použitím moderní techniky je tahle klasická záležitost schopna vykročit k novým světlým zítřkům. Matt Reeves, který usedl na uvolněnou režisérskou sesli, to měl o poznání složitější. Musel dokázat, že restart téhle série nebyla jen létavice, která jasně zazáří a pak se propadne do zapomnění. Povedené trailery dávali tušit, že na nás chystá něco nevšedního. Podařilo se mu to, dokonce bych řekl, že nejen zdárně navázal tam, kde skončilo Zrození, ale dokonce podle mě posunul tuhle sérii o stupínek výš. Od uvedení předchozího dílu uplynuly tři roky, ale na plátně minulo už deset zim a tak se Caesarovi podařilo vybudovat vzkvétající společnost mluvících opic. V hlubokých kalifornských hvozdech vystavěl zdánlivě bezpečný domov. Zatím lidé, kteří přežili vražednou epidemii "opičí chřipky" se sice dali dohromady v sutinách San Franciska, ale nebezpečně rychle jim dochází palivo do generátorů. Životadárné světlo jim může poskytnout pouze obnovitelný zdroj energie a tím je vodní elektrárna. Tu během let, ale bohužel pohltila nebezpečná divočina a cesta k ní vede skrz území opic. Dochází tak k nevyhnutelnému zničujícímu střetu dvou tak odlišných, ale přitom si tak blízkých světů. Tvůrcům se podařilo vybudovat hutnou a postupem času čím dál víc vyhrocenou atmosféru nejen tím, že nechali diváka nejdříve zblízka poznat všechny hlavní postavy, ale samozřejmě i díky podmanivému a povedenému grafickému zpracování. Vše podporuje úderný soundtrack od Michaela Giacchino. Tak tedy vzhůru do dalšího velkého dobrodružství na planetě opic.

    • 12.7.2014  21:32
    Love song (2013)
    *****

    Velmi výjimečná věc, která se mi nestává příliš často, aby z každého filmového políčka čišela obrovská dávka energie a života. S režisérem a scénáristou Johnem Carneym se mi to stalo už po druhé. Dovolte mi tady jednu nostalgickou vzpomínku na čas dávno minulý. Pamatuji si, jak jsem promítal poprvé jeho film "Once" a můj úžas z toho malého/velkého filmu byl takový, že jsem málem zapomněl založit do promítačky poslední díl a nakonec jsem rozsvěcel světla v sále, až když skončil poslední obrázek. Nevadilo to, nikomu se nechtělo zvedat. Stalo se to znovu, ale tentokrát s jeho novinkou "Begin Again". Už jsem sice nestál za promítačkou (škoda…), ale skvělý zážitek se dostavil znovu. Love song je stejný a přitom je jiný než Once, je živelnější a přímočařejší, ale přitom pod povrchem probublává hloubka a niternost každého pocitu a pohledu, protože tady se nehraje, tady se žije. Osobité kouzlo znásobuje citlivá kamera Yarona Orbacha, která jako by vlastně nebyla a člověk si připadá, jako kdyby chodil s herci po ulicích New Yorku. Sledujeme tak příběh o dvou zrazených lidech, kteří jsou ztraceni v ulicích velkoměsta, ale vzájemně se obdarují a dají tak svým životům znovu smysl. Keira Knightley s kouzelným britským přízvukem je talentovaná textařka a zpěvačka Greta, která hledá novou cestu po rozchodu. Mark Ruffalo je hudební producent Dan, který má svá nejlepší léta v branži dávno za sebou, rozpadla se mu rodina a podléhá opojnému kouzlu alkoholu. Tahle zdánlivě nesourodá dvojice se dá dohromady a s partou nudících se muzikantů točí na jedinečných místech "Velkého Jablka" desku. Mezi oběma hlavními představiteli funguje skvělá chemie a skvěle se doplňují. Malý kouzelný písničkový film se svěží atmosférou, který rozdává pozitivní energii plnými hrstmi.

    • 10.7.2014  00:06
    Divergence (2014)
    ***

    Hlavní hrdinkou tohoto spektáklu je mladá neohrožená dívka Beatrice 'Tris' Prior (Shailene Woodley), která neví kdo je. Dovolím si genderovou odbočku a trochu zafilozofuji, protože jak jsem pochopil tak žijeme v době mladých dam, které můžou všechno, co si usmyslí, ale vraťme se radši k filmu. Není to vůbec tak zlé, jak jsem předpokládal, ale určitě by ději neuškodil odvážnější střih, který by pomohl tempu. Sice mě vyprávění nenudilo, ale na druhou stranu to nemělo nijak velký spád. Můj celkový dojem je, že jsem víc jak dvě hodiny sledoval reklamu na běhání, protože tady se skáče a hlavně neustále utíká skoro pořád. Knižní předlohu od Veronici Roth jsem před zhlédnutím nečetl, takže můžu být samozřejmě zaujatý díky své neznalosti, ale ani film Neila Burgera mě k ní určitě nepřiláká. Jako pozitivum beru námět, který si pohrává s myšlenkou zneužití moci a skrze slabé jedince ovládnut apolitickou armádu s cílem uchopit kontrolu nad celou společností a tak orwellovsky temně potlačit svobodu lidského ducha. Celý film stojí a padá na hereckém výkonu Shailene Woodley, která dokáže zdařile hrát mladou rebelku zvlášť, když zapojí svoji dlouhou bujnou hřívu, ale na druhou stranu dokáže být až neuvěřitelně bezradná, jako ztracené kotě. Prostě film pro velké holčičky, který však svým řemeslným zpracováním neurazí.

    • 8.7.2014  21:56

    Tento film vnímám jako poctu Gremlinům a Critterům a co jsem pochopil tak debutující režisér Joe Cornish, který je zodpovědný i za scénář to taky tak myslel. Jen místo lehkosti a kouzelné naivity osmdesátek nastavuje zrcadlo dnešním sociálním problémům přelidněných chudinských předměstí. Tak pojďme se bát, protože se staneme svědky mimozemské invaze, jenž se snese na nic netušící Londýn během jedné sychravé noci. Hrdiny příběhu jsou místní výrostci (rozuměj mladiství delikventi) vedení tvrďákem Mosesem (John Boyega). Jsou postrachem pro celé okolí Wyndham Tower, které považují za svoje teritorium. Večer, na který nikdo z nich nezapomene, přitom začal tak všedně, přepadením a oloupením křehké zdravotní sestry Sam (Jodie Whittaker). Neblahé události je však nakonec přinutí spolupracovat a stanou se z nich spojenci. Skupinku doplňuje místní povaleč, dealer trávy a registrovaný invalida Ron, které ho si zahrál Nick Frost v pro sebe tak typické roli. Jejich dům se totiž stane bojištěm v bitvě s nebezpečnými zubatými emzáky ne nepodobným nočním běsům ze zlých dětských snů. Řež o osud jednoho britského paneláku tak může začít. Příjemná hororová jednohubka, která dokáže i pobavit.

    • 8.7.2014  01:47
    Snowpiercer (2013)
    ****

    Vůbec jsem nevěděl, co se na mě chystá a dostal jsem adrenalinovou postapokalyptickou jízdu, kterou nezažijete v žádném z vlaků českých drah. Projekt proti globálnímu oteplování maximálně selhal a vedl ke vzniku celosvětové doby ledové. V roce 2031 jsou jedinými přeživšími mrazivé apokalypsy lidé, jenž nastoupili do vlaku milosrdného pana Wilforda, jak se však říká, všichni jsme si rovní, ale někdo si je rovnější a to platí také v tomto železném oři. Osazenstvo tohoto neúprosně pádícího babylonu na kolejích je rozděleno do tříd. V přední sekci se veze privilegovaná vrstva žijící v přepychu, zatímco ti co neměli štěstí, živoří v zadní sekci na přídělech nechutných proteinových kostek. Místním nelidským poměrů se postaví nepsaný vůdce Curtis (Chris Evans) a vyrazí na čele povstání vstříc svému osudu, který na něj čeká v lokomotivě, kterou pohání posvátný stroj. Jeho průvodcem a klíčníkem, který otevírá dveře mezi jednotlivými vagony je smažka a bývalý bezpečnostní odborník Namgoong Minsoo (Kang-ho Song) ujíždějící na místní třeskuté droze Kronol. Stísněné a různorodé prostředí železničního mikrokosmu dodává filmu skvělou klaustrofobickou atmosféru. Korejský režisér Joon-ho Bong podílející se i na scénáři tak v neokoukaných kulisách šéfuje povedenému multinárodnímu obsazení a vypráví originální příběh s filozofickým přesahem, který donutí diváka přemýšlet. Nevšední filmová podívaná o tom jak je složité vystoupit z rozjetého vlaku.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9