Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (255)

plakát

Americký zločin (2007) 

Naprosto zbytečně explicitní. Copak je třeba ukazovat tolik utrpení, aby americký divák pochopil, že je špatné někoho mučit? Obávám se, že sadistickým hovadům se budou ty scény líbit a člověku s morálním kompasem, ukazujícím správným směrem, by bohatě stačilo pouze naznačit. Krom násilí ve filmu vlastně nic není. Ne každé zvěrstvo, které se na světě stane je třeba zfilmovat!

plakát

Star Wars: Síla se probouzí (2015) 

Nevím přesně, co se v prvním dílu nové série probouzí, ale nejspíš to bude debilita. Ó ano pánové z týmů speciálních efektů, vaše vizualizace byla dokonalá, ale i když dáš hovno do nádherného, zlatého rámu a vystavíš jako nejcennější klenot v Louvru, stejně se před ním budou rozplývat jen pózéři a milovníci rámů. Jednu hvězdičku za efekty a druhou za duo Han Solo Žvejkal. Suverénně nejhorší díl ságy!

plakát

Porota (2003) 

A já se ptám PROČ? Tvůrci měli v rukou Grishamovu knihu, ve které je všechno. Napětí, zápletka, překvapivé zvraty, gradace i silné poselství (a to jsem kuřák). Proč tedy překopali velmi povedené literární dílo v tohle? Snímek sice má spoustu kladných momentů, ale z dětinského trucu dávám dvě, protože mě Flederova banda nasrala a urazila.

plakát

Americký sniper (2014) 

Ubohá, tupá propaganda, která všem potenciálním, pravým americkým hrdinům ukazuje, že v celém muslimském světě není ani jeden normální civilista a tedy je možné střílet do všeho, co se hýbe! Lepší práci by neodvedl ani Joseph Goebbels! Ještě, že všichni ti hodní američtí vojáci napadají jednu zemi za druhou a zachraňují svět, abychom mohli klidně spát.....samozřejmě do doby, než z nás americké ministerstvo propagandy taky neudělá nepřátele demokracie. Ach jo Clinte, George Orwell se obrací v hrobě...

plakát

Birdman (2014) 

Tentokrát vsadil Iñarritu překvapivě na schizofrenicky uhlazenou formu a možná tak zklamal všechny příznivce jeho typických, těžkotonážních dramat se sociálně tísnivým podtextem. Nicméně jeho typický, kultivovaný, kinematografický projev je pro mě tak uhrančivý, že jsem na film koukal se zalíbením dítěte. Druhá projekce je nezbytností...

plakát

Muži, kteří nenávidí ženy (2009) 

Moje anabáze byla naprosto správná. Přečetl jsem knihu a bezprostředně poté se podíval na švédskou filmovou verzi. Má fantazie měla celý scénář systematicky a přehledně uspořádán, jen ji opatřit obrázky. Kupodivu měli scénáristé Arcel a Heisterberg dost odlišnou představu o tom, co je a není pro děj důležité a já se tak cítím mírně zklamán a podveden. Knižní předloha je napínavou plejádou velkého počtu detailů, které se postupně skládají do mozaiky skvělé detektivky, ale Oplev, Arcel a Heisterberg to vzali nějak moc hopem, takže je divák, který nečetl předlohu, okrádán o Larssonův vynikající literární projev. Navíc pozměnili v některých místech úplně zbytečně děj (např. mrtvá Anita Vangerová apod.) Když však pominu své subjektivní zklamání, nemám moc co filmu vytknout. Opět výborná severská filmařina.

plakát

Collateral (2004) 

Když se to vezme kolem a kolem, celkem béčkový námět, ve kterém množství situací ad absurdum nesnesitelně dráždí trpělivost. V rukou Michaela Manna se však jako obvykle omšelá předloha mění v setsakramentské B+. Bál jsem se, že mi Tom Cruise zkřiví horní ret do ironicko-znechucené grimasy, ale mile překvapil a já mu toho zabijáka sežral i s navijákem. Výtečná koncovka se pak postarala o zbytek, a tak jsem od projekce odcházel vcelku spokojen. Povedená taškařice Míšo!

plakát

Kvílení (2010) 

"Hořící těla vraždí sebe sama za zběsilého řevu plameňáků. Hořící těla s brutální něžností vnikají jedno do druhého. Ach ano, hořící těla v nekonečné agónii uprostřed propasti, té bezedné jámy času, tak sama, tak sama. Zmítám se mezi hořícími těly, zmítám se ve falických okovech stínů bizarní vznešenosti. Hořící těla ve smrtelné křeči explodují jako zběsilý útok malíře na plátno z andělských křídel a jejich plameny uhasínají v rachotu sněhových vloček, jež kropí zmrzlé zvratky mé lásky." Doufám, že se mi dostane značného obdivu a ovací ve stoje, za tuto mou skvělou báseň, pojednávající o mé odpolední šukačce. Že je to pěkná sračka? Jen pseudoumělecký výblitek? Ano, máte pravdu. A tak je to i s poezií Allena Ginsberga. Film je stejně špatný, jako Ginsbergova tvorba. Nemá emoce, nemá dramatičnost a retrospektivy jsou udělány plytce a prvoplánově. Kvílím nudou a nezájmem..

plakát

Odpor (2008) 

Bez dlouhých cavyků napálím čtyři s jedním okem, pošilhávajícím po páté. Ať už si místní "smetánka" veledůležitě blábolí o klišé konci, já viděl technicky dokonalý snímek, plný silných, emočních momentů a precizní režie. Ano, je to typický Zwick a díky Bohu za to. Typicky skvělý Zwick. Bravo.

plakát

Nejvyšší nabídka (2013) 

Zajímavý kinematografický mišmaš. Musím uznat, že mi film brnkal na nejrůznější struny a budu potřebovat druhou projekci, abych si utřídil všechny dojmy. Ne že by šlo o tak složité dílo, ale autor se jaksi opomněl držet v mezích pro ten či onen žánr, čímž se pro mě stal snímek velmi těžce měřitelným a nějak se mi nedaří posoudit, zda to byla romantická slátanina či zajímavé (i když neoriginální) mysteriózní drama. Ať tak či onak, dávám vysoké hodnocení, právě za tu rozporuplnost (a samozřejmě taky za tradičně vynikajícího Geoffreyho Rushe a Ennia Morriconeho).