Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární
  • Akční

Recenze (524)

plakát

96 hodin: Odplata (2012) 

Téměř celou první hodinu tady máme schéma „drsňák s měkkým srdcem“ aneb rodinné problémy bývalého agenta. Bryan nenápadně dolézá na svou exmanželkou a svým ultrastarostlivým přístupem otravuje dceru, který začíná randit a doufá, že po únosu bude žít normální život. Zápletka se krapet obmění (Bessone, snaž se sakra víc!), tentokrát unesou manželku. Dcera dokonce při osvobozování pomáhá, lítá po střechách jak kominice a my se tak dočkáme několika třeskutých wtf momentů, kdy se pozice unesených určuje podle zvuku granátů a kružnic z tkaničky od bot./// Nekompromisní jatka drsné jedničky jsou pryč. Megaton nabízí (protiislámskou) utahanou akci s několika scénami, které jsou zcela jistě myšleny vážně, vyzní ovšem směšně. Postavy se po tvrdé ráně zvedají, jako kdyby je jen někdo pošimral, mají velkohubé repliky, jež jsou však vesměs trapné atd. Nevýrazní záporáci z Albánie v teplákovkách jdou Bryanovi po krku v Istanbulu, který je naprosto zoufale nudnou lokací./// Režisér přibral střihače a kameramana, kteří pracovali na filmech jako Kurýr 3, Colombiana nebo Souboje Titánů. Většina scén se tak stává kvůli špatné střihové skladbě nepřehlednou a vyloženě ošklivou na sledování. On bodne chlapa nožem a nevidíme kam. On nabodne chlapa na něco na stěně, nevidíme nač. Na triky očividně v rozpočtu moc nezbylo a (plochá) Maggie tu vizuální průměrnost fakt nevytrhne. Aspoň že hudební doprovod je stále úderný a dynamický jako ve skvělé jedničce./// Film je dílo kolektivní, takže není fér vše svádět na režiséra. Tady tentokrát selhali skoro všichni, sice nijak fatálně, ale dopadli asi tak, jako kdybyste si chtěli nakrájet šunku lightsaberem – výsledek je nanejvýš nejistý, neefektivní a znovu už byste si to nezopakovali./// Neeson sice stále dokáže přesvědčivě zahrát násilnického bad-asse a pořád má onu šik koženou bundu, ale i tak nezakryje, že je z toho všeho unaven, *spoiler* jak ostatně na konci sám prohlásí. A to vykrádání OSTu z filmu Drive je tedy fuj! [Kino]

plakát

Expendables: Postradatelní 2 (2012) 

Absolutní vítěz kategorie Nejlepší akční nekomiksový týmový Rkový film všech dob. Nic víc, nic míň. Ještě víc nabitější, akčnější a zábavnější, sebeparodizující než jednička, že i kobra královská přestane syčet a sní o koulích Chucka Norrise a automatické brokovnici AA-12./// Úvodní sekvence je naprosto drtivá a bylo by hříchem mít k filmu bad attitude. West se vrací a má to sakra grády! 90 %. Rest in pieces. [Kino]

plakát

Total Recall (2012) 

"Tak aspoň že ta Beckinsaleová měla na začátku hezký spoďáry", řekl (americký) divák, dosrkal kolu a odešel domů. /// Wiseman je lišák a půjčuje si leckde. Ve výsledku to není žádná tragedie, protože dokázal prvky z Minority Report, Blade Runnera a původního TR zručně zkombinovat, aniž by však vytvořil jakýkoliv zárodek kultovního filmu. Akce je velmi solidní (bitka v Recallu, honička na dálnici, změna gravitace v Zeměpádu), ale dechberoucí scény nečekejte. /// Charismatický Cranston na minimálním prostoru předvádí maximální výkon, Farrell je obstojný, ale s ženami je to už o dost horší - otravná domina Beckinsale, extrémně nevýrazná a mdlá Biel. A těch blbostí - časovač bomby (na konci), stejný čas v Austrálii i Anglii a vlastně i zápletka - dělníci by se dali zabít rychleji a úsporněji. /// 125milionový rozpočet je na filmu vidět - vizuální efekty jsou skutečně velmi zdařilé, ale stávají se jen kulisou nevzrušivého příběhu. Lehce otravná je hudba, zdá se totiž, jako kdyby Gregson-Williams znal snad jen kontrabasy nebo něžný klavírek. *Spoiler* No a na konci nám vyjde sluníčko, Hauser se rozpomene na svou lásku a dvojice se políbí. Kurňa, to je děsné klišé! Jenže co od scenáristů Ultraviolet nebo Útěk na Horu čarodějnic (ech) čekat. 65 %. [Kino]

plakát

Bourneův odkaz (2012) 

Neinvenční a neoriginální, ale přesto zábavné, seriózní akcí nabité a téměř bez stupidních dialogů - nebýt finále.//// Renner je nesympatická tlama stejně jakou Damon a rejstřík jejich výrazů je podobně omezený. Jde o to, aby člověk nečekal trumfnutí génia Greengrasse a těšil se drobností (stačí zpocený Renner a jeho sixpack?). V záplavě současných tupých akčních filmů, které jsou plné nuceného humoru, jde o jasný nadprůměr, porovnáme-li však BO se špičkami žánru, tak má šanci asi jako macatá ožralá veverka proti spícímu Crossovi. Rozhodně však nejde pouze o čistou akci, ale o místy vskutku mrazivý thriller (střelba v laboratoři a domě Marty). 75 %. [Kino]

plakát

Bourák (1993) 

Nejlepší sportovní film mého života.

plakát

Tady to musí být (2011) 

Rozechvělé, něžné, vtipné, originální, bizarní a taky dost poťouchlé. Subjektivně jsem si však připadala jako na tříhodinovém filmu. A někdy až příliš přesycené radami a poučeními do života - vztahy, rtěnka atd. [Kino]

plakát

Méďa (2012) 

Ve výsledku poměrně krotké a hlavně nevyrovnané - zase další dramedie se zabitým potenciálem./// V traileru byly nejlepší fórky. Bohužel, oplzlý, zhýralý a vulgární Macík to zvládnul jen na půl, spíš si jen hlasitě uprdnul, místo aby se pořádně vy*ral jako ta prostitutka (top scéna!). 65 % [Kino]

plakát

Temný rytíř povstal (2012) 

Tak hutný, těžký, depresivní a zároveň vypilovaný film jsem snad nikdy neviděla. Dvojka zůstává však nepřekonána. Nolan to totiž napotřetí trochu předimenzoval. [Kino] Po druhém zhlédnutí v Imaxu: Ano, bylo to místy velmi pohlcující, ale výhrady stále mám a je jich ještě více. Tíživý tón zmizel, což mě velmi nemile překvapilo. *Spoilery* Při dalším zkoumání nedostatky nabobtnaly a do očí bijí neuhlídané scény - např. útok na burzu odpoledne, následná honička na motorkách v noci. Blakeovo až pohádkové rozpoznání Batmanovi identity (poznal to z očí!), útěk z vězení do hermeticky uzavřeného Gothamu, finále (pojďme se mrouskat, i když bomba za pár vteřin vybuchne atd.). Nebudu si pokrytecky lhát do kapsy a říkat, že v jiných Nolanových filmech podobné přepálenosti nejsou, ale tady jsou hodně vidět. Navíc ten rozverný humorný tón mi připadal vyloženě jako rušivý element, a to vzhledem k tomu, že TDKR působí jako drama s drásavou realistickou atmosférou (ano, je v něm určitá komiksovost – popírají se zákony fyziky atd.) otevřeně kritizující dnešní společnost. P. S. Teal'c na Imax plátně? Bomba! [Imax, titulky]

plakát

Zátah: Vykoupení (2011) 

Film, který své pověsti z festivalů dostál. [Kino]

plakát

Amazing Spider-Man (2012) 

Jeřábníci do toho! Skvělá zábava, ale pochybuju, že Webb plánoval tolik scén k zasmání, byť některé byly zcela přiznaně sebeparodizující. [Kino, 2D v originálním znění]