Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (37)

plakát

Železná srdce (2014) 

Spoilery: Cítím se na nic. Jednak kvůli krutostem a krvavosti války, druhak (a to zejména) filmem samotným. Že bude vrcholně nacionalistický a hrdý na americký příspěvek ve válce jsem tušil od začátku, přesto toho bylo příliš. Nevím jestli záměrně, ale němečtí bojovníci byli ukázáni jako zrůdy, nelidské bytosti a američtí jako hrdinové, přitom si nikdo předem nemohl vybrat stranu na které bude stát. Nejvíc mě děsilo jak fanaticky brala posádka víru a jejich misi, snad jakoby Bůh bojoval za Američany. Nelze se ubránit analogií s islámským světem, která má také Alláha více méně pro sebe a ostatní by měli být vyzabíjeni do jednoho.... Závěrečná scéna? K smíchu. Absolutně nerealistické, aby zásobování a tak velká skupina nebyla ničím jištěna. Není možné, aby jeden stojící objekt nebylo možné nijak ohrozit, natož pak když za minigunem stojí nijak nekrytý Brad Pitt, na kterého nakonec sotva stačí i 10 kulek a i po odpálení nálože je v tanku vcelku. K tomu klasická klišé jakože se při umírání někoho z posádky válka na minutu stopne. A milost hlavnímu hrdinovi na konci? K tomu nelze dodat opravdu už vůbec nic.

plakát

The Guest (2014) 

Vše to začalo dost nevinně, první půlka filmu se táhne, nicméně nenechá diváka klidným. Režie velice dobře pracuje s napětím a tajemstvím, které nechá divákovi velký prostor vlastním rekonstrukcím. Nutno dodat, že film stojí a padá s Danem Stevensem a jeho charismatem, a to hlavně kvůli absenci nějakého děje. Druhá část filmu je jiná, jakoby na první část ani nenavazovala, žije si vlastním životem. Problém filmu je jeho nesourodost, často diváka někam dovede a následně úplně změní notu. Spoustu věcí nedává příliš smysl: odfláknuté motivace - zejména hlavní postavy. Vlastně vůbec nevím proč se k rodině vydal. Čekal jsem, že se víc dozvím na konci, ale celé gró si film zatajil pro sebe. Raději Drive.

plakát

Očista: Anarchie (2014) 

Stejný případ jako jednička. Díky nesporně revolučnímu neotřepanému nápadu, který filmu dodává na unikátnosti, nemůžu jít pod 4*. A to přestože různých scénáristických, nerealistických a jinak nefunkčních děr je zde nespočet. Začal bych pozitivy: Atmosféra, originalita, revolučnost, nad kterou je možné se dalekosáhle filozoficky a existencionálně zamýšlet. Velice solidní výprava, skvělý Frank Grillo a strachnahánějící mysteriózní motorkářský gang. Dvojka mírně předčila jedničku v akci. Taková událost jako je každoroční očista, by měla sama o sobě velice zajímavý zpravodajství, není nutno se vázat k nějakým hlavním postavám. Dvojka se zlepšila zejména v rozsahu záběru. Již nesledujeme jeden dům (kde byla navíc nesnesitelná rodina a děti na zabití), ale kus města. Makro pohled výpravě jednoznačně přidal, byť mohl jít i dál. Akci by však mnohem lépe prospěl vyšší rating, neboť kouzlo brutality kterou nám režie servíruje, by vyniklo při použití drastičtějších záběrů. To co mi však sledování ruší zdaleka nejvíc je vykreslení motivace konajících očistu. Samozřejmě že mezi lidmi existuje nenávist, pomstychtivost, zvrácenost (tu dokresluje svým způsobem v menším měřítku i fakt, že tento film sledujeme) a chuť na krev, nicméně hlavní motivace trestné činnosti dle mého vězí v touze po penězích a moci. V reálné očistě by zřejmě docházelo k nájemným vraždám nepohodlným politických odpůrců, zapalováním a rozbíjením majetku konkurenčních podniků, a především loupežím bohatých. S tímhle tvůrci evidentně neuvažovali a spokojili se s touhou mocných zabíjet chudé černoušky a mexikánce. K samotnému ději. Myslím že ulice byly na očistu v tak obrovském městě příliš prázdné. Ti co už něco podnikali, jednali příliš neohroženě a bezmyšlenkovitě. Začátek a konec očisty nemožné státními složkami ohlídat. Hra v bludišti nedořešená už od začátku. Problémy by dělal každej trochu chytrej zajatec, kterej si chce zachránit krk. Odpověď na otázku zda by očista, alespoň z části mohla fungovat, je samozřejmě jednoznačné ne. Do USA by neproudili žádné investice, málokdo by zde podnikal, už proto, že by pojišťovny nikoho na očistný den nepojistily. Proto by šla nahoru i nezaměstnanost a tím pádem i kriminalita, protože když má rodina hlad, tak nejspíš nebude čekat X měsíců na den,kdy je sice vše dovoleno, ale všichni jsou vyzbrojeni a připraveni, a v ulicích řádí všemožná verbež. Ekonomická efektivita by narážela na neustálé problémy v personálních aspektech. A co teprve kdyby nějaký magor začal ve velkém zapalovat města, lesy? To je jen základ.

plakát

NON-STOP (2014) 

Nějaký potenciál tam bezesporu byl, zejména tajemnou atmosférou na začátku, ale bohužel si film pomáhá celou řadou scenáristických berliček, které jsou v tomto případě pro mne jen horko těžko stravitelné. Zde je totiž ten problém, že se film snaží tvářit chytře. Zejména mi vadí celonárodní přesvědčení o vině Billa - vláda by měla být schopna posuzovat určité věci mnohem citlivěji, neochota celé posádky spolupracovat s autoritou či těžko uvěřitelná přílišná chladnokrevná genialita dvou individuí, které se následně chovají iracionálně a pod náporem emocí. Herecky Neeseonovi tyhle filmy sedí, Julianne Moore tu klidně být nemusela, spíše mi přišla její postava otravná. K tomu všemu když připočítám klasická cliché (např. holčička, náramek), jsem otráven a nevím co vůbec si z filmu vzít. Navzdory tomu, že mám podobné filmu vcelku rád.

plakát

300: Vzestup říše (2014) 

Pokračování 300 je vážně zklamáním. Efekty, komiksová grafika a výprava jsou super a v mnohém možná i překonaly původní film, nevadí mi ani neustálé zpomalování záběrů (slow-motion vizuál), které (oprávněně) narušovaly zážitek mým spolusledujícím. Film navazuje na první díl v přehánění všeho co se dá, obrovské převahy Peršanů, majestátní zbraně a válečníci Persie, zbožňovaný Xerxes nebo gejzíry krve po každé sebemenší ráně mečem nebo úderu štítem..Je třeba zmínit, že z velké části fakta neodpovídají historii, především pak v drtivé převaze Peršanů na vodě, ale i to se dá překousnout, byť je zde řecká válečná edge mnohem méně věrohodná, než při Thermopylské soutěsce. Problém jsem měl s velkým počtem klasických otřepávek, kterých se narozdíl od jedničky vzestup říše nedokázal vyvarovat. Dále to je nepochopitelné chování určitých postav v určitých situacích, a to především u Artemísie, byť skvěle zahranou Evou Green. Navíc příběh nebyl dostatečně silný, scházela mu duše a hlavní hrdina nezáživný.

plakát

Thor: Temný svět (2013) 

Začátek a uvedení do děje má zajímavou atmosféru, Chris a hlavně Tom předvádí dobrou práci a triky jsou na velice solidní úrovni, byť mi vadí rating filmu, protože by si zasloužil nějakou tu kapku krve. Stejně jako u prvního Thora mám ale velkej problém se scénářem, téměř nic nedávalo smysl. Jednak problém s chápáním dřívějších poměrů ve světech. Při prequelu je divákovi ukázáno, že Temní elfové drtivě prohráli válku a nezbylo jim nic než nějaká zatuchlá loď. Po hibernaci trvající 5000 let si to naštrádují do "nepřemožitelného" Asgardu se svou relativně zastaralou technologií a drtivě Asgard zničí (proč to neudělali předtím jestli měli takovou sílu?). Dalším problémem jsou pravidla, která si film určuje. Měl jsem problém, že si kolikrát protiřečí, např. co se týče síly Aetheru, jednou funguje jako surový odrážeč agrese, jindy zase ne, Thorovo kladivo - v některých bitvách tak silné a jindy bezmocné, anebo (ne)logiky, která se prolíná podobnými filmy - proč se ti nejsilnější na sebe pořád vrhají pěstmi a hážou po sobě balvany..proč na sebe raději nepoužijí nejlepší arzenál a efektivní zbraně rovnou? Evergreenem zůstává chování záporné strany, která je si natolik sebou sebejistá, že stále vystupuje "v klídku a pohůdce" jakoby se nechumelilo, nelogické nevyhlazení Asgardu a Thora s Jane v době kdy byli na kolenou atd. Nejsem ani průměrný fyzik, ale přírodní zákony jsou dle mě iracionální a pokud je mám přesto přijmout, neakceptuji to, že je jako jediní kompletně uchopí nějací amatéři, kteří mají vědu jako koníček. Opět se projevuje také faktor nevyskytnutelné náhody, a to že se hlavní hrdinové octnou vždy v pravý čas na pravém místě anebo úplnou náhodou naleznou něco dříve než celé národy na Zemi i v přidružených světech. Přemožení Malekitha byl jeden velký fail, opět se potvrdilo naprosto nelogické přesouvání moci, kdy dominantní síla držící všechny trumfy je jakoby nic přemožena "náletem" Thora. Konec filmu byl tedy opět vycucaný z palce. Tu jednu hvězdu opravdu jen za Toma Hiddlestona.

plakát

Kdo přežije - Krev není voda (2013) (série) 

Rozhodně dobrá série, přidaný loved-ones prvek hry přináší spoustu strategických rovin, a tedy nutnost hráčů a diváků uvažovat šířeji. BvW systém zároveň dělá snesitelnějším prvek Redemption Island, který mi v předchozích případech vadil a spíše zdržoval - zabíral podstatnou část každého dílu a na zajímavější a podstatnější věci nezbyl čas. Dalším plusem BvW je casting. Většina hráčů se snažila hrát a nestát pasivně v alianci, což je pro atraktivitu hry dobře. To ústí ve velký počet blindsidů a big moveů, které jsou charakterické pro vyspělé hráče. Vítěz více než uspokojivý a porota málo zahořklá. Co mi však vadilo (nejenom) na této sérii, krom neverending rádoby emocionálních výlevů spjatých s loved-ones jedinci, byla extrémní snaha CBS o maximalizaci napětí před kmenovkou. Jsou prostě kmenovky, kde pro racionální hráče vyvstává jedinej možnej scénář, jak může dopadnout, jednoduše není co řešit. Přesto režie vždy nastíní dva scénáře, a to doslova za každou cenu, tak aby zachránila určitou hladinu napětí. Někdy to však je na úkor autenticity samotné hry. Typickým příkladem jsou poslední kmenovky a rozhodování Monicy. Teď vyvstává otázka, jestli je to dílem televizního střihu a určitého směřování hráčů televizí, anebo hráči samotnými. Obávám se, že jde o první možnost, a proto je to jen za 4 hvězdy.

plakát

Vlk z Wall Street (2013) 

Marty dííky - povedla se fenomenální záležitost. Tři hodiny skvělé zábavy, byť zvrhlé a amorální hledající útěchu v mamonu,sexu a drogách. Největší podíl na tom má Leonardo "pan herec" DiCaprio, který jen potvrzuje, že poslední roky je v Hollywoodu nejlepší. Přestože J. Belfort je nenasytitelnej hajzl, nejde ho v ledasčem neobdivovat a nezávidět mu, čemuž přispěl hlavně výkon Lea. Top pasáže pro mě jsou jeho interní speeche a scéna, kdy se nafetovanej snaží dostat do auta. Skvěle mu sekundují i další herci - Jonah Hill, hrajíc konečně jinou roli než dostává celou kariéru, byl příjemně otravnej, byť jen na chvíli objevivší Matt McConaughley a Margot Robbie, jakožto hlavní dvojnohá kočka večera, k nakousnutí. Něco mi říká, že z tohohle filmu bude brzy kultovní záležitost.

plakát

Carrie (2013) 

Hodně slabý. Carrie by měla postupně gradovat a při scéně s plesem ohromit, tak jsou prostě kniha a scénář postaveny. Co jsem viděl byly nepovedené scény, kladený důraz na často nepříliš podstatné věci a celkově byla Carrie i její matka (byť zahrána Mooreovou skvěle) vybarveny mírně v odlišném světle, než by bylo funkčně zapotřebí. Navíc se mi zdálo, že spousta věcí zůstala v průběhu i na konci filmu nedovysvětlena. Závěrečná scéna na bále, i poté v domě nebyla ničím zvláštní, málo temná a vůbec ne strašidelná. Nadto mi přišla Chloe mírně nevyhovující pro tuhle roli, přestože ji mám celkem rád, byla tu až moc hezká a tudíž její všeobecné vnímání od ostatních v dnešním světě teenagerů nepochopitelné. Byl to zbytečný film a jediný co jsem si z kina odnesl bylo...vlastně jsem si neodnesl nic.

plakát

Univerzita pro příšerky (2013) 

Moc se mi líbí styl jakým příšerky fungují. Vůbec sám nápad jejich světa a rozdílnosti mezi jednotlivými příšerkami tvoří základ pro určitou originalitu mezi jinými animáky. Navíc si divák brzy najde cestu a sympatie k ústřední dvojici a zajímá jej tedy jak to celé dopadne, taktéž hlavní záporáci jsou vykresleni velmi dobře. Co bych MU vytknul, jsou tradiční klišé, jako např. přechod vnímání bratrstva OK od absolutních nul k megasuperstárs, a to díky nějaké motivační formuli od Mikea, která je nakopne, občasná nevěrohodné motivace postav (machýrek Sullivan se kaje za svůj zločin a "bojí se") a tak dál. Nezapomeňte na potitulkovou scénu.