Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (171)

plakát

Mladá dáma (2024) 

Z filmu je mi smutno, protože Netflix na to opět produkčně nemá.. Není to o hercích, není to o efektech, není to v hudbě a dokonce ani v efektech. Bohužel se opět potvrdilo, že pokud Netflix u sebe nemá silné tvůrce, nejedná se o anime nebo korejskou, norskou, německou nebo španělskou produkci... není možné vydat přelomové dílo. Opět se Netflix topí v průměrnosti, je to zhruba stejná nekvalita jako Enola Holmes nebo tucet dalších projektů. Bohužel v roce 2024 začínám poprvé cítit, že jim začíná ujíždět vlak. Už i Disney si uvědomilo, že neustálé woke prvky nelze donekonečna recyklovat a je nutné klást větší důraz na scénáře (Shogun). Damsel mohla být dámská verze Dragonheart, bohužel se tak nestalo a brzy zmizí do propadliště dějin. Millie Bobby Brown by se možná měla zamyslet nad svou Netflix smlouvou, protože brzy skončí Stranger Things a pod takovou produkcí nikdy nenatočí kvalitní film v červených číslech.. A přitom by se do takové role Lary Croft hodila více než kdokoliv jiný. škoda.

plakát

Oppenheimer (2023) 

Není to hezký film, který by člověk chtěl vidět. Ale dobrý film, jaký by měl vidět. Na samotném snímku, jenž má 180 minut je také zarážející, kolik herců si dokázalo jednotlivé scény pro sebe usurpovat. Nicméně i přes ansámbl roku cenu s největší pravděpodobností získává absolutně neznámý Tom Conti:) Dále se musím vyjádřit k marketingu Oppenheimera, protože propojit kampaň s Barbie, natočit 180 minut o výbuchu bez CGI nebo využít nahotu Florence Pugh, která má ve filmu v podstatě dvě camea jako promo snímku... To opravdu chce koule. Doufám tedy, že tento počin bude mít přesah také u těch, kteří drží červená tlačítka, protože hrůzu a depresi z atomové destrukce dokázal Nolan představit až démonicky.

plakát

Black Adam (2022) 

Sledování Adama mi připomenulo, že doby filmů jako Král Škorpión jsou zkrátka pryč. Dnes už bohužel nestačí obyčejný válečník s charismatem. Ne, dnes musíme mít patlanici, která chvíli připomíná Avengers, Xmeny, Stargate, Shazama, Mumii, 300 a Malého Nickiho Satana Juniora. Film má všechno, ale zároveň nic.

plakát

Indiana Jones a nástroj osudu (2023) 

Jako dlouholetý fanoušek Indiana Jonese tvrdím, že se jedná o poctivou filmařinu, která není zfušovaná podobně jako loňské Uncharted. Ano, film má v určitých ohledech své limity, především je znát Fordův věk, který v některých momentech nestíhá zakrýt ani CGI. Ale ruku na srdce, opravdu je jeho obličej ve tmě natolik katastrofický jako hrůznosti typu Flash, Ant man 3 nebo Justice League? A to ještě chci dodat, že je Mangold pan režisér, který neskutečně dobře pracuje s barvami a celkovým nasvícením filmu. Navíc všechny tyto nedostatky také kvalitně maskuje hudba Johna Williamse. Dalším problémem může být pro mnohé absence Spielbergovy hravosti a humoru, o kterou se sice Mangold snaží, ale doopravdy se jí podle mě dokázal přiblížit pouze Stephen Sommers s Mumií. Zároveň si nemyslím, že by pátý Indy měl míjet dnešní puberťáky, jak někteří píší. Jednak se v posledních letech velmi často točí dobrodružno/exotický žánr filmů (Uncharted, Jumanji, Jungle Cruise..), což svědčí o jejich popularitě. A také je Indiana Jones neustále mega populární kult. Ano, poslední film vyšel před 15 lety, ale stále máme hry nebo zábavní parky.. Co by měl tedy podle této teorie říkat takový Top Gun 2, který loni rozbil miliardou kina?  Dále si neodpustím vsuvku ke kritikům v Cannes, kteří 33% urazili tento film.  Jsem přesvědčen, že je to vůči Mangoldovi s Fordem nedůstojné a krajně trapné. Zároveň mi vadí, že mnozí mají potřebu jenom kvůli "rutinérství" Disneyho kopat do každého  jejich filmu, přičemž zrovna Nástroj osudu není žádnou splácanou rychlokvaškou. Film má sice kolísavé tempo, ale podobně jako Králoství křišťálové lebky přichází s originálními nápady a divák si po konci filmu musí říct - Ano, to tu ještě nebylo. A především, nesnaží se být stejný jako některý z předešlých filmů, za což pětku opravdu cením. Také mě mrzí, že se opět skloňuje jméno Kathleen Kennedy, dlouho tvrdím, že měla po Star Wars skončit, kvůli mnoha chybám a značky jako Willow nebo Obi-wan na to tvrdě doplatily. Nicméně v tomto případě bych ji do toho vůbec nezatahoval, jelikož vizi a produkci nemám co vytknout. Spíše by si měl každý uvědomit, že rozpočet snímku ujel také kvůli Koronaviru a představa, kdy máte na palubě 80 letého herce v hlavní roli a musíte řešit všelijaké restrikce, přičemž se film natáčel v několika zemích světa... Muselo to být obrovsky náročné a není to férové. Proto je opravdu smutné, že se najdou tací, kteří vytahují myšlenku strong female charakteru v podobě brunety. Nemyslím si, že by Helena byla protivnou postavou jako Rey, sice několikrát její dialogy trochu drhly, ale jako postava si prošla vývojem, který byl snesitelný a zároveň nevytlačila Indyho. Ve výsledku si tedy nemyslím, že by zaostávala za ženskými postavami z minulých dílů. Zde je nutné dodat, že nikdy a nikdo nepřekoná Seana Conneryho jako Henryho Jonese Seniora. Spíše mi zde vadil malý pomocník, který charismatem ani zdaleka nesahal Kraťasovi z Chrámu zkázy po kotníky. A ještě bych zmínil Antonia Banderase, který ve filmu má sice malou roličku, a pokud by ho člověk neznal, jednalo by se o fajn prvek. Ale je to proboha Desperado a Zorro, zvládá skvěle vtip a člověk si ho dokáže v mnoha polohách oblíbit. Tady mě vyloženě mrzelo, že si nezahrál mladší variaci Saláha, když už tvůrci měli tu potřebu použít arabskou variantu Kraťase. Ovšem abych scénáristům tolik nekřivdil, tak samotný John Rhys-Davies se ve filmu objevil a chápu názor, že by se dvě stejné postavy třely. Dále co se týká záporáků, myslím si, že zde panuje opravdová spokojenost a řadil bych je k těm nejlepším z celé série. Nicméně podotýkám.. zlosyni v žádném Indiana Jonesovi nedosahovali oscarových kvalit Ledgerova Jokera. Poslední skupinou jsou spíše užiteční idioti, kteří očekávali nejlepší film všech dob a přidávají se do skupiny, která má neustále potřebu psát o finančním propadáku. Musím se smát, ale opravdu si někdo myslí, že po 3 dnech promítání je 130 milionů málo?:) Přičemž Indiana Jonese čeká ještě Independence day, navíc značka má za sebou Disneyho, Paramount, Mangolda, Lucasfilm a Spielberga. Co by za to tento výsledek kdejaká Marvelovka dala.. A to ještě podotýkám, že za dva měsíce film s největší pravděpodobností půjde na Disney +, Paramount +, spustí se merch, vyjde nová pentakolekce na blu-ray a oživí se tato značka v Disneylandech. Logicky je to tedy spíše trapný pokus rádoby kritiků. Ve výsledku má film jako takový mraky zapomatovatelných momentů, ke kterým se v budoucích letech milerád vrátím. Nástroj osudu má poměrně zběsilé finále, které může být pro někoho "až moc", ale po Křišťálové lebce mi pětka zkrátka přijde pořád tak nějak správně Indianovská. Na druhou stranu se nemohu ubránit dojmu, jestli se tvůrci spíše neměli vydat přeobsazení v podobě někoho mladšího. Nechápejte mě špatně.. Harrison Ford byl a je můj dětský hrdina, charisma je bezkonkurenční, přičemž v 80 letech vypadá neskutečně.. Ale paradoxně kvůli jeho věku film ztrácí část kouzla ze své inspirativnosti a svěží nádech pro budoucnost.  Osobně doufám, že se ještě někdy dočkáme dalších dílů s někým jiným, pokud ovšem budou minimálně na této úrovni péče. Přičemž klidně bych znovu v sedle milerád viděl Jamese Mangolda. Přece jen, když Martin Campbell dokázal natočit dva skvělé Bondy, kteří se od sebe lišili jako voda a oheň. Proč by to neměl James Mangold zvládnout? Variabilní je na to dost a v takovém případě bychom se měli opravdu na co těšit a značka by mohla žít dál. Bylo by přece hrozně smutné ochudit děti o nejlepšího dětského hrdinu, který existuje. Úplným závěrem chci dodat, že těch 42 let s Harrisonem Fordem byla neskutečná jízda, která mě provázela celým životem, a kterou nikdy nebudu chtít opustit. Děkuji za krásné dětství doktore JONESI!

plakát

Zelený rytíř (2021) 

Film si možná nezaslouží nejvyšší hodnocení, ale vizuálem, myšlenkou a hlavním protagonistou je tak moc silný, až si budete klepat na čelo, jestli je to vlastně totální blbost nebo artový masterpiece.

plakát

Strážci Galaxie: Volume 3 (2023) 

James Gunn dokázal něco neuvěřitelného. Očekávalo se, že vytvoří doják, ale že bude schopen po 150 minut servírovat emoční hurikán, který musí každého zdravého jedince rozložit, to čekal asi málokdo. Zároveň navzdory tlakům z MCU dokázal GOTG podat výrazně dospělejším, vážnějším a drsnějším stylem, až jsem si říkal, jak mohl takový film vůbec získat rating 13. Některé momenty byly doslova hororové a psychicky náročné. Dále je třeba ocenit CGI a grafické tvůrce zvířat, kteří vytvořili obrovskou detailnost a dokázali postavám vdechnout život. GOTG jsou plní humoru, hudby apod., ale na rozdíl od dvou předešlých filmů předkládají divákům daleko silnější poselství. Co se týká záporáka, pravděpodobně to není nejzajímavější zlosyn MCU, ale s přehledem ho budete nejvíce nenávidět. Bez spoilerů můžu říci, že by s klidem strčil do kapsy například takového Ramsayho Boltona z Game of Thrones. Ve výsledku James Gunn naservíroval přesně takový film, jaký sliboval, a pokud budou takto vypadat pod jeho dohledem snímky v DCU, měl by se Marvel opravdu hodně bát. GOTG totiž ukázali obrovskou propast vůči ostatním filmům ze 4. fáze MCU. Film má tvůrčí svobodu, hudba a efekty jsou brilantní, herecké výkony jsou na maximální úrovni, záporák a poselství filmu vás absolutně psychicky rozpoloží a v závěru se film vytasil s dosti možná nejlepší akční sekvencí, točenou na jeden zátah z celého Marvelu. Pokud bych měl GOTG vol. 3 zařadit do žebříčku všech MCU filmů, měl by být minimálně v absolutní TOP 3.

plakát

Princezna a žabák (2009) 

Téměř patnáct let jsem se této pohádce vyhýbal. Dlouhé roky mě odkazovala tematika, afroamerická princezna a novější pojetí 2D animace. Nicméně po dlouhé době od vydání jsem se rozhodl dát pohádce šanci a nestačil jsem se divit. Vtipné animace, zapamatovatelné postavy, chytlavá hudba nebo originální zasazení. Všechny tyto aspekty díla mě absolutně dostaly a pohltily. Zároveň musím ocenit, že na rok 2009 je tato pohádka opravdu raritní. Jednak se jedná o doslova poslední 2D dílo Disneyho, ale také se zde hraje na historickou věrohodnost černošské populace. Je tedy opravdu Škoda, že se Disney ihned po vydání této pohádky rozhodl ničit bělošské kultury, přeobsatovat postavy či vkládat do svých děl “zprávy”.

plakát

Nesnesitelná tíha obrovského talentu (2022) 

Superúchylná postiženost, která člověku vloží do mozku 3. informace. I. Oba pánové jsou chodící memes. II. Mandolína kapitána Corelliho je sakra podhodnocenej film. III. Nicolas Cage splatil dluhy a je zpět.

plakát

Velryba (2022) 

V tomto případě udělám výjimku a nebudu hodnotit film, ale výkon Brendana Frasera. Daren Aronofsky už dávno netočí dokonalá dramata a Velryba rozhodně není dobrý film. ALE.. jedná se o něco, co nikdo nikdy nenatočil, Velryba pluje skrze neprobádané moře, které vás pravděpodobně nebude bavit, nebudete si to užívat a možná budete při filmu dělat dalších x činností. Nicméně vás snímek donutí ho dokoukat, přičemž Brendan hraje postavu neskutečně reálně.  Z tohoto důvodu film hodnotím 4*. Nelíbí se mi scénář, nelíbí se mi hudba, režie mohla být lepší, ale co na tom všem sejde? Brendan je Velryba a za mě si zaslouží Oscara. Je to zkrátka průkopník.

plakát

Black Panther: Wakanda nechť žije (2022) 

Co bylo na filmu nejlepší? Možná tak běžící Bilbo, kterému v pozadí hráli Red Hot Chilli Peppers.. Opravdu se snažím najít cokoliv kvalitního na tomto veledíle, ale nedaří se mi to..  Wakandská slátanina pásové výroby s mizernými efekty, chabými hereckými výkony, překombinovaným scénářem, ultratemnou kamerou a všudypřitomnou supernegroidní hrdostí. Nikdy bych nečekal, že budu Marvel hodnotit 1*, ale prostě jinak nemůžu, nedává to smysl, je to hloupé, nudné, dlouhé a doslova vůči bělošské populaci silně agresivní. Tu jednu hvězdičku dávám Aztéckým šmoulům, kteří působili tragikomedičně.  Opravdu.. kdo tenhle film dokoukal, je u mě největší Marvel superhrdina a měl by si to napsat do CV.