Oblíbené filmy (10)
Strážci - Watchmen (2009)
Moja srdcovka od prvého zhliadnutia. Jeden z mála filmov, ktoré som ochotný pozerať stále dokola pri všetkých možných príležitostiach. Nadčasový príbeh je ovenčený napríklad cenou Hugo , alebo faktom že to bol jediný komiks, ktorý sa objavil v rebríčku časopisu Time ( v kategórii All Time 100 Greatest Novels ). Jeho filmové spracovanie ma vždy uchváti od prvých tónov Times they are a changing až po záverečnú drsnú vsuvku od My Chemical Romance ( s piesňou od Boba Dylana taktiež, je nutno pripomenúť ). Absolútna dekonštrukcia klasického superhrdinu, alternatívna história studenej vojny, celkový koncept superhrdinu v reálnom svete... A tak ďalej, všetko pokope v neuveriteľnej súhre výnimočného príbehu, kvalitnej hudby, skvelého spracovania a zložitej symboliky. Pre mňa film, o ktorom je zbytočné čokoľvek písať, z obavy o filmový zážitok. Toto jednoducho treba vidieť.
Děkujeme, že kouříte (2005)
Temný rytíř (2008)
Velký šéf (1969)
Neviem ako som si predstavoval sicílsku mafiu pred zhliadnutím Veľkého šéfa. Ale od toho momentu mám v hlave jasno, je to David Niven a Eli Wallach popíjajúci na nafukovacích kreslách v bazéne. Atmosféru dokreslí nádherná Silvia Monti, pomaly sa spúšťajúca z balkóna za všade znejúceho „Cento giorni“. Potom sme svedkami veľkolepej, do detailov premyslenej vlakovej lúpeže storočia zakončenej servírovaním pravého anglického čaju. Filmová lahôdka s vtipným a šarmantným kaskadérom Belmondom, gangstrom Wallachom, géniom Nivenom a popleteným Bourvilom. Vďakabohu za francúzsku kinematografiu. Áno, veľa ľudí sa so mnou nezhodne, ale ja na francúzske filmy jednoducho nedám dopustiť. A Velký šéf pre mňa predstavuje jeden z vrcholov francúzskeho filmárskeho umenia. Áno, stačilo už tých „francúzskych“, prajem príjemný filmový zážitok pri sledovaní príbehu, ktorý vo vás vyvolá túžbu vrátiť sa v čase a na vlastnej koži vyskúšať 60-te a 70-te roky. Ale niekde na západe samozrejme...